Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂
Nechci být za kazišuka ale jestli sis to zvetsoval tak musis videt ze to neni focene zadnym "poradnym fotakem"...a nestačilo by si prostě prvně přečíst ten text nad těmi obrázky?
makro sice nefotím, ale myslím že i tady by měl být objekt zájmu ostrý, alespoň jeho část.No tak to zkus a pochlub se ostrým výsledkem
Mohl bys zkusit tím makrem případně zabrat větší detail? Jen kvůli srovnání - v mých fotkách jsem obvykle zabíral větší dětail...
Obávám se že nemohl, souvisí to s tím, co jsem psal nahoře. Podle EXIFu je to foceno 17-85 f/4-5.6, což není makroobjektiv; jeho poměr zvětšení je 1:5, takže na APS-C bude minimální velikost záběru asi 113x75 mm. V tom jsou prostě kompakty s malým senzorem ve výhodě, neznamená to ale nutně, že jsou schopny zobrazit jemnější detaily.
To chce klid. Za ty necelé dva roky, co se focení věnuji trochu vážněji, jsem pochopil, že zatímco u většiny koníčků platí, že společný zájem lidi sbližuje, u focení to funguje spíš obráceně. Jakmile ukážete svou fotku někde, kde ji neuvidí jen laické publikum, buďte připraven na lavinu komentářů typu "naprostý cvak", "fotka o ničem", "klasická košovka" apod. Ona totiž "umělecká" hodnota fotky je hodně subjektivní záležitostí, takže kdo má ostřejší lokty a dokáže "soupeře" drsněji a rychleji strhat, je vítěz.
Ještě zábavnější je hodnocení technické kvality. Fotíte-li na digitál a nemáte-li jméno, je jakákoli neostrost, šum, kousek přepalu nebo nedokonalost vyvážení barev terčem zdrcující kritiky. Jedná-li se ale o fotku uznávaného Mistra (nebo prostě kamaráda hodnotitele), a zejména fotí-li Mistr na film, nemusí být ostré vůbec nic (pochválí se "soft feeling"), fotka může být totálně zašuměná (zrno je přece krásné), barvy mohou být totálně ujeté (pochválí se "chromatičnost") a souvislé bílé a černé plochy patří u černobílé fotografie k bontonu (čím víc kontrastu, tím víc Adidas).
Takže nezbývá než se obrnit trpělivostí, ignorovat urážlivé výpady a vzít si z komentářů to podstatné. Třeba v tomto případě je vidět, že některé z těch fotek jsou opravdu špatně zaostřené a že u některých není zrovna ideální kompozice (většinou by tomu ale hodně pomohl vhodně zvolený ořez).
...u některých není zrovna ideální kompoziceTo je docela eufemismus, často ta kompozice byla něco jako "Hej počkej, nelez do tý trávy, chci si tě vyfotit"
No, ona každá fotka (kromě opravdu nepovedených) vypadá na papíře lépe a na velkém papíře dvojnásob. Třeba tahle fotka nevypadá nic moc, ale na papíře 30x20 nebo 45x30 je to najednou o něčem jiném.
S tou kompozicí často pomůže ořez, pokud je co řezat. To je třeba můj chronický problém, že často fotím moc natěsno; nejspíš je to zlozvyk z C-4000, která zabírala snad 20 procent za hledáček.
kompakty bývá někdy problém přinutit ostřit tam kam je žádoucí.Přesně, přesně... to je právě případ tech malin, mravenců v trávě a dalších...
snad jen té housenky je škodaJá myslim, že to je píďalka (je to maličký, průměr asi 1mm), ale nevim.
[…] takže jestli je tu někdo znalý biolog, může mě osvítit…To víš, že je. Vysvětlí ti, že jsou to vlastně všechno takoví malí lidé, protože sobecký gen. No a ta píďalka na tebe zrovna mluvila, jestli jsi to nepoznal. A černí labuťáci. A nechtěj slyšet, jak by tě otituloval, kdybys tenhle komentář náhodou nepochopil
kompakty bývá někdy problém přinutit ostřit tam kam je žádoucí. Právě u makra kde se asi nejvíc pracuje právě s hloubkou ostrosti to asi vadí nejvíc.
Ono je to spíš tak, že autofocus kompaktů je navržen s ohledem na to, že přesně ostřit není potřeba, protože hloubka ostrosti je tak velká, že na nějakém tom metru nesejde. Jestliže u běžného kompaktu otevřu clonu na f/2.8 (a ne každý má takovou světelnost), odpovídá to z hlediska hloubky ostrosti zhruba cloně f/11 na APS-C a f/17 na fullframe. V podstatě jediná situace, kdy může na kompaktu vzniknout malá hloubka ostrosti, je právě makro, a tam může k problémům s ostřením dojít.
Ostření může navíc komplikovat pohyb objektu (zejména rostliny ve větru) a dojem neostrosti může vyvolávat i pohybové rozostření (ať už pohybem objektu nebo foťáku) a nedostatečná kresba objektivu (rozlišení senzorů dnešních kompaktů několikanásobně převyšují možnosti jejich optiky).
Tiskni
Sdílej: