abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:55 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.28.0. Z novinek lze vypíchnout novou třídu machine.CAN.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:22 | Komunita

    Michael Meeks, CEO společnosti Collabora, na apríla oznámil, nebyl to ale apríl, že nadace The Document Foundation zastřešující vývoj kancelářského balíku LibreOffice vyloučila ze svých řad všechny zaměstnance a partnery společnosti Collabora, tj. více než třicet lidí, kteří po mnoho let přispívali do LibreOffice. Nadace The Document Foundation po několika dnech publikovala oficiální vyjádření. Přiznává pochybení při zakládání

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    6.4. 05:33 | Pozvánky

    Protože je už po aprílu, můžou strahováci opět zveřejnit program další Virtuální Bastlírny, aniž by připravená témata působila dojmem, že jde o žert. Vězte tedy, že v úterý 14. dubna (změna!!!) od 20:00 proběhne VB, kde se setkají bastlíři, technici, učitelé i nadšenci do techniky a kde i vy se můžete zapojit do družného hovoru, jako by všichni seděli u pomyslného piva. Co mají bastlíři tento měsíc na srdci? Pravděpodobně by nás musel zasáhnout

    … více »
    bkralik | Komentářů: 3
    5.4. 23:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 26.1 aneb čtvrtletní aktualizace open source počítačového planetária Stellarium (Wikipedie, GitHub). Vyzkoušet lze webovou verzi Stellaria na Stellarium Web.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    5.4. 23:00 | Zajímavý projekt

    VOID (Video Object and Interaction Deletion) je nový open-source VLM model pro editaci videa, který dokáže z videí odstraňovat objekty včetně všech jejich fyzikálních interakcí v rámci scény (pády, kolize, stíny...) pomocí quadmaskingu (čtyřhodnotová maska, která člení pixely scény do čtyř kategorií: objekt určený k odstranění, překrývající se oblasti, objektem ovlivněné oblasti a pozadí scény) a dvoufázového inpaintingu. Za projektem stojí výzkumníci ze společnosti Netflix.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 8
    5.4. 05:22 | Zajímavý software

    Design (GitHub) je 2D CAD pro GNOME. Instalovat lze i z Flathubu. Běží také ve webovém prohlížeči.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    5.4. 04:11 | Zajímavý software

    Příspěvek na blogu herního enginu Godot představuje aplikaci Xogot přinášející Godot na iPad a iPhone. Instalovat lze z App Storu. Za Xogotem stojí Miguel de Icaza (GitHub) a společnost Xibbon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    4.4. 04:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za březen (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    3.4. 16:44 | Nová verze

    ESP-IDF (Espressif IoT Development Framework), tj. oficiální vývojový framework pro vývoj aplikací na mikrokontrolérech řady ESP32, byl vydán v nové verzi 6.0. Detaily na portálu pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.4. 12:33 | Nová verze

    DeepMind (Alphabet) představila novou verzi svého multimodálního modelu, Gemma 4. Modely jsou volně k dispozici (Ollama, Hugging Face a další) ve velikostech 5-31 miliard parametrů, s kontextovým oknem 128k až 256k a v dense i MoE variantách. Modely zvládají text, obrázky a u menších verzí i audio. Modely jsou optimalizované pro běh na desktopových GPU i mobilních zařízeních, váhy všech těchto modelů jsou uvolněny pod licencí Apache 2.0. Návod na spuštění je už i na Unsloth.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 13
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (1%)
     (14%)
     (23%)
    Celkem 1236 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    AbcLinuxu:/ Blogy / / x /

    27.5.2010 00:04 | x | poslední úprava: 25.2.2018 21:45

           

    Hodnocení: 50 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    kotyz avatar 27.5.2010 00:45 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nápad na způsob prodeje autorských děl
    opravdu si to vymyslel sam? protoze presne takovyhle (nebo hodne podobny) modely se uz obcas nekde pouzivaji. jako dobrej priklad z posledni doby poslouzi treba balik her humble indie bundle - bylo to 6 her a zaplatit si moh kolik si uznal za vhodny. akce bezela nejakou omezenou dobu, asi 14 dni a potom kdyz skoncila, zjistili ze se jim seslo dost penez a tem hra pak otevreli zdrojaky a predali je opensource komunite (ne vsem, myslim ze z tech 6 se to tykalo 4). to je docela dobrej priklad ze podobny modely muzou v praxi funguvat. myslim ze podobny akce uz tu byly a neslo jenom o software, ale i o muziku. tenhle sem extra zminil protoze je z posledni doby, byla tady o nem i zpravicka a sam sem se ty akce ucastnil a prispel.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    27.5.2010 00:56 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nápad na způsob prodeje autorských děl
    O Humble Indie Bundle vím, sám jsem přispěl ;-)
    Tenle nápad jsem měl ale už před tou akcí.
    nICMÉNĚ Humble byl jiný - a to v tom, že neexistovala nějaká předem daná částka, kterou měli lidé sesbírat - čili bylo to o dost více charitativní.
    Což nechci kritizovat - imho to tak bylo dobré - akorát by do takové akce imho mnoho autorů takhle nešlo, nebo rozhodně ne ze začátku.
    kotyz avatar 27.5.2010 01:10 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nápad na způsob prodeje autorských děl
    jo, akce tohodle typu se asi hodi jen pro neco, treba prave pro ty nezavisly hry nebo nejakej software co nekdo kuti doma na kolene (treba ten jardikovo mytickej jxp commander). u knizek by to asi tak dobre nefungovalo, u filmu, aspon u nekterejch, by mohlo (treba ty z blender projektu mohli lidi podporit tim ze si predplatili dvd ktery jim potom prislo po tom co byl film hotovej a ostatnim musela stacit download verze, kde nebylo tolik bonusu). asi by sly i oba pristupy (kazdej da kolik uzna za vhodny nebo bude predem stanovena nejaka cilova castka) ruzne kombinovat, pripadne by se to mohlo delat od zacatku s tim ze to bude pro vsechny zadarmo, ale ty ktery prispejou na to aby to mohlo vzniknout budou nejak zvyhodneny (ale to se zas hodi jen pro takovy ty projekty co se delaji pro radost a ne pro prachy, jako ty filmy z blender projektu nebo ruzny jiny nezavisly dila a dila opensource komunity). pro ty komercni, na kterejch by autor chtel primarne neco vydelat, by byl lepsi ten model co si navrhoval ty.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    27.5.2010 01:13 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nápad na způsob prodeje autorských děl
    Jasný, jako určitě je jistý, že tyhle modely mají velké množství proměnných, který si každý autor případně nastaví a přiohne podle sebe, podle svých cílů a zaměření...
    27.5.2010 01:12 Ondřej Profant | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nápad na způsob prodeje autorských děl
    Také ty hry byly již předtím v prodeji...
    kotyz avatar 27.5.2010 01:14 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nápad na způsob prodeje autorských děl
    jj, to byly, ale nebejt ty akce tak sem si je nikdy nekoupil ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 27.5.2010 01:14 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nápad na způsob prodeje autorských děl
    a mozna bych o pulce z nich ani nevedel ze existujou ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    27.5.2010 01:15 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nápad na způsob prodeje autorských děl
    +1 přesně ták.
    27.5.2010 11:44 Ondřej Profant | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nápad na způsob prodeje autorských děl
    No krom lásky k této filosofii jsem to kupoval, jelikož jsem hrál demo World of Goo a bavilo mě...
    28.5.2010 01:27 Bystroushaak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nápad na způsob prodeje autorských děl
    Jo, to jsem si koupil. Lugaru me docela zaujal/a, tak jsem jim dal 90 centu (vic mi na paypal uctu nezbylo :>). Pekny je, ze mezi hrama je i samorost 2.
    kotyz avatar 28.5.2010 01:29 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nápad na způsob prodeje autorských děl
    jo, to byla taky jedina hra kterou sem z nich znal :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    27.5.2010 01:06 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nápad na způsob prodeje autorských děl
    Tohle je v podstatě obdoba celkem známého modelu "výkupné". Ten ale problémy nezaplacení a vracení řeší trochu jinak:
    • Autor svoje první dílo vydává zdarma a za již vydaná díla inkasuje nevratné dary
    • Zároveň začne pracovat na dalším díle a slíbí, že když se do té a té doby sejde na darech tolik a tolik, vydá další dílo
    Tím odpadá problém sehnat peníze na vydání prvního díla a vracení příspěvků při nedostatečném objemu příspěvků. Autor ale riskuje, že se mu první dílo nezaplatí. Ale vzhledem k tomu, že většinou se dobří autoři rekrutují z řad nadšených amatérů, kteří dříve nějakou tvorbu zdarma vydávali, není to problém významný.
    27.5.2010 01:19 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nápad na způsob prodeje autorských děl
    Hm, jo to je velmi podobné. Nevíš, jak moc dobrá/nedobrá je zkušenost s tímhle modelem v praxi? Zřejmě by asi nejspíš nebyla od věci osvěta, a to jak mezi autory tak ve veřejnosti...
    27.5.2010 09:03 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nápad na způsob prodeje autorských děl
    zla terminologia, autorske dielo nie je mozne predat, iba licencovat
    27.5.2010 11:06 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nápad na způsob prodeje autorských děl
    To bude zase flejm...

    Tohle je jeden z možných modelů. Ale současný model také není k zahození, rozhodně ne v současné době. Pirátská transformace by mu dost pomohla k tomu, aby byl i dlouhodobě použitelný. Jen je třeba rozlišovat díla, která se mohou dále vyvíjet (zdrojové kódy, noty, nesestříhaný filmový materiál, "zdrojáky" knih,...) a díla uzavřená (binárky, skladby, filmy, knihy,...)
    27.5.2010 14:38 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nápad na způsob prodeje autorských děl
    Presne stejnej napad, kterej uz mam dlouho a kterej jsem podobne popsal v diskuzi u blogu "Nelegalni kopirovani knih-koho zajima?".

    S temi problemy bych to tak spatne nevidel. Pokud se castka nesejde, znamena to jenom to, ze proste autor svoje dilo nadhodnotil a musi bud slevit, dilo nevydavat a nebo se s lidma dohodnout, jestli nechteji jeste pridat do vysledne castky, aby to vydal. Teoreticky by se pak mohli mnozit spekulanti, kteri budou jenom cekat, az to ti poctivi zaplati a pak budou mit dilo take k dispozici. Ale jednak by tim dost riskovali (ze se castka nesejde a autor to nevyda, nebo ze uz priste nic delat nebude), ale mozna by se autor v takovem pripade mohl dohodnout se zajemci na specialni licenci, kde by jenom ti, kdo zaplatili, mohl s dilem volne nakladat (treba i preprodavat). Pak by ti platici byli sami proti sobe, kdyby dilo dal zdarma sirili, ikdyz oni museli zaplatit o hodne vyssi castku. U znamych autoru pak s vyberem penez nebude zrejme problem. Zacinajici autori holt budou muset zvolit prvni castku nizsi, aby meli sanci a navic budou muset presvedcit svoji kvalitou (ne jako dnes, kdyz si nejaka dirstribucni spolecnost najde nejakou superstar, pripravi pro ni debilni texty, nahraje par alb, ve studiu doladi hlasy a pak to cpe do radii, ikdyz o ty brecky zajem neni).

    Ze autor nedostane prilis navic bych nevidel jako problem. On to mozna problem pro nej bude, protoze uz bude muset zacit poctive makat jako ostatni a ne si uzivat z lehkeho kopirovani. Na druhou stranu bude mit moznost si rict casku, jakou bude chtit a lidi mu daji jasne najevo, jestli to prehnal nebo je to realne. Proste cenu bude ridit poptavka a ne manazeri distribucni spolecnosti.

    Nohavica to tusim takhle uz taky dela, na internetu ma zdarma pisnicky, ktere hral na koncertech (za penize lidi dostanou zivy koncert, zadarmo jenom zvuk) http://www.nohavica.cz/praha2006/prazska_palena.htm (Prazska palena).

    Ani odflakavani del nebude problem. Pokud to nekdo odflakne, tak proste skoncil.

    Pro autora to zajiste riziko bude, ale to je u kazdeho povolani. Kdyz nekdo neco noveho zacina, tak by si mel nejdriv zjistit, jestli o to bude zajem. Kdyz o to zajem neni, tak podnikatel zkrachuje nebo musi slevnit.
    otasomil avatar 27.5.2010 17:19 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nápad na způsob prodeje autorských děl

    Autorske pravo casem zanikne a tak co si s tim lamat hlavu.

    Kdo se zivil jako "autor" tak si najde jinou praci a svet pobezi dale.

    Komercni SW na ktery se vztahuji autorska prava nebude nikdo potrebovat a proto zanikne.

    Filmy - ty uz dnes jsou po premiere bezcennym datovym odpadem.

    Hudba se bude stahovat z netu jako dnes akorat za cenu zobrazovani reklam z nichz bude profitovat provozovatel serveru + hudebnici. Dnes profituji pouze provozovatele serveru.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    27.5.2010 20:26 Thaweg | skóre: 16 | blog: Herbatka | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nápad na způsob prodeje autorských děl
    Myslíš, že reklama je perspektivní zdroj financování třeba právě muziky? Spíš bych řekl, že si člověk předplatí přístup do databáze, případně se to zkombinuje s mikroplatbami třeba přes mobil. Ty mikroplatby/paušály vidím jako zásadní věc pro širší rozšíření, kvůli jedné písničce nebudu šaškovat s kreditkou. Jsem přesvědčen, že cesta se najde, je tu potřeba z více stran; třeba od novin/serverů vůbec, které potřebují najít nějaký nový prodejní kanál.
    otasomil avatar 28.5.2010 03:59 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nápad na způsob prodeje autorských děl

    Dokud bude vyzadovana jakakoli (i pouha koruna za stazeni alba skupiny) platba tak bude existovat warez. Budto zadarmo (za zobrazeni reklamy) a nebo bude porad warez.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    kotyz avatar 28.5.2010 12:10 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nápad na způsob prodeje autorských děl
    jo, idioti co radsi zaplati litr za premium ucet na rapidu nez 10 korun za stazeni celyho alba v e-shopu tu budou vzdycky ...

    mozna by to warezili ikdyby to bylo zadarmo, ciste ze zvyku a presvedceni.

    s tim neudelas nic, to se lecit neda ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    otasomil avatar 28.5.2010 15:28 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nápad na způsob prodeje autorských děl

    Na stazeni jednoho alba (cca 100 - 200 MB) neni treba jakehokoli premioveho uctu a tudiz je stazeni zadara.

    Vyber hudebnich titulu je .... neomezeny - najdete pomoci Googlu naprosto vse.

    E-shopy s hudbou budou vzdy v poctu alb o nekolik radu pozadu oproti warezu ktery je navic zcela zdarma.

    Neexistuje zpusob jak lidstvo presvedcit k uzivani horsich, omezenych a hlavne zpoplatnenych sluzeb.

    Jediny, kdo prosperuje je provozovatel fileserveru.

    Jedine reseni je aby se hudebnik - samotny tvurce hudby (nikoliv prizivnici, radobyochranci autorskych prav obirajici hudebniky o zisk) spojil s provozovatelem fileserveru a sabnuli se o zisk z reklamy.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.