abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:11 | Nová verze

    Poštovní klient Thunderbird byl vydán v nové verzi 145.0. Podporuje DNS přes HTTPS nebo Microsoft Exchange skrze Exchange Web Services. Ukončena byla podpora 32bitového Thunderbirdu pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:33 | IT novinky

    U příležitosti státního svátku 17. listopadu probíhá na Steamu i GOG.com již šestý ročník Czech & Slovak Games Week aneb týdenní oslava a také slevová akce českých a slovenských počítačových her.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.19 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze například nový balíček BirdNET-Go, tj. AI řešení pro nepřetržité monitorování a identifikaci ptáků.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 3.38 frameworku Flutter (Wikipedie) pro vývoj mobilních, webových i desktopových aplikací a nová verze 3.10 souvisejícího programovacího jazyka Dart (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:33 | Nová verze

    Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 28 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.11. 16:11 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.2, tj. druhá opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.11. 12:11 | IT novinky

    Google představil platformu Code Wiki pro rychlejší porozumění existujícímu kódu. Code Wiki pomocí AI Gemini udržuje průběžně aktualizovanou strukturovanou wiki pro softwarové repozitáře. Zatím jenom pro veřejné. V plánu je rozšíření Gemini CLI také pro soukromé a interní repozitáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    14.11. 14:22 | Bezpečnostní upozornění

    V přihlašovací obrazovce LightDM KDE (lightdm-kde-greeter) byla nalezena a již opravena eskalace práv (CVE-2025-62876). Detaily v příspěvku na blogu SUSE Security.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    14.11. 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 7.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Tor Browser byl povýšen na verzi 15.0.1. Další novinky v příslušném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.11. 10:33 | IT novinky

    Česká národní banka (ČNB) nakoupila digitální aktiva založená na blockchainu za milion dolarů (20,9 milionu korun). Na vytvořeném testovacím portfoliu, jehož součástí jsou bitcoin, stablecoiny navázané na dolar a tokenizované depozitum, chce získat praktickou zkušenost s držením digitálních aktiv. Portfolio nebude součástí devizových rezerv, uvedla dnes ČNB v tiskové zprávě.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 48
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (46%)
     (18%)
     (18%)
     (23%)
     (15%)
     (23%)
     (16%)
     (16%)
    Celkem 358 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 12.11. 18:21
    Rozcestník
    AbcLinuxu:/ Blogy / / x /

    8.9.2010 02:03 | x | poslední úprava: 6.10.2018 23:07

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    8.9.2010 02:18 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Multiplatformní kód v C++ s CMake
    Příloha:
    ↑ zip balík příkladu ↑
    8.9.2010 07:59 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Multiplatformní kód v C++ s CMake
    Příloha:
    updatovaný zip balík příkladu ↑
    8.9.2010 05:39 ____ | skóre: 15 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Multiplatformní kód v C++ s CMake

    Místo

    if((${UNIX}) AND NOT ((${APPLE}) OR (${CYGWIN})))

    by mělo být spíš

    if(UNIX AND NOT (APPLE OR CYGWIN))

    CMake jinak booleany vyhodnocuje blbě.

    8.9.2010 06:00 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Multiplatformní kód v C++ s CMake
    To, co jsi napsal jsem tam původně měl, ale nefungovalo to - házelo to warningy, že ignoruje celou tu AND NOT ... část.
    Minimálně tam musí být všechny ty závorky - ((...) OR (...)) - ačkoli to na první pohled vypadá nesmyslně (to mám odzkoušeno).
    Co se týče toho ${}, tak tam nevím, dokumentace je poněkud kryptická, nicméně jestli jsem to dobře pochopil, ta tvrdí, že if (boobah) bere jako if (${boobah}), ale nepochytil jsem z teho, jestli to platí (i) pro booleany, nebo jen pro ty proměnný, co definici booleanu nevyhovují... No kdyžtak to upravim.
    8.9.2010 07:50 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Multiplatformní kód v C++ s CMake
    No tak jsem si to ověřil pořádně, a zjistil jsem, že na Linuxu mi fungují všechny myslitelné kombinace a na windows fungují při použití ${} pouze s extra závorkami nebo uvozovkami. (Verze CMake totožná). Zajímavá nekonsistence... ;-)

    No každopádně správně bude nejspíš to, co píšeš ty, takže dík za připomínkku a jdu to opravit...
    8.9.2010 08:50 Přemysl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Multiplatformní kód v C++ s CMake
    set (foo "true")

    Potom se if (foo) vyhodnotí jako pravda a if (${foo}) se vyhodnotí jako ${true}, tedy jako nepravda (true nebylo definováno, má tedy svou výchozí hodnotu nepravdivou). Pokud se tedy nemýlím, ale věřím, že jsem to teď napsal správně.

    8.9.2010 09:16 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Multiplatformní kód v C++ s CMake
    Martin Stiborský avatar 8.9.2010 07:18 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Multiplatformní kód v C++ s CMake

    Díky za zápisek, záložkuju si to jako "jednou by se mohlo hodit" :)

    Kvík ..
    8.9.2010 09:34 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Multiplatformní kód v C++ s CMake
    Mně sa ta přemíra dědičnosti moc nelíbí. Navíc se to nedá použít pro C. Přišlo mi logičtější, jak jsi popisoval způsob v QT. Struktura adresářů by zůstala podobná, jenom se v makefile nastaví cesty.

    Ale když to chceš používat, tak to používej.
    8.9.2010 10:15 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Multiplatformní kód v C++ s CMake
    Příloha:
    Ok, pro zájemce teda přikládám modifikaci á la Qt a bez interface. Doufám, že je plně funkční...
    dolik.rce avatar 8.9.2010 10:16 dolik.rce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Multiplatformní kód v C++ s CMake
    Jde to udělat i s jednou třídou Foo - stačí oddělit poctivě deklaraci do Foo.h a definice metod do sys-win/Foo.cpp, sys-unix/Foo.cpp a případně multiplatformní kód do Foo.cpp (aby jsi ho nemusel udržovat na dvou místech). Pak při kompilaci prostě použiješ soubory z příslušného adresáře.

    Problémy nastávají ve chvíli kdy začneš používat templates, které musejí mít metody ve stejném souboru, ale i to se dá řešit.
    8.9.2010 10:32 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Multiplatformní kód v C++ s CMake
    nemusi mit metody ve stejnem souboru, jenom musis zarucit aby ten soubor s metodama byl taky inkludovanej
    8.9.2010 10:48 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Multiplatformní kód v C++ s CMake
    To je prakticky stejné řešení. Jediný rozdíl je, že v tom mém oddělím členy třídy nezávislé a specifické a můžu mít v platformě specifické třídě public prvky viditelné vyšímu kódu a private prvky soukromé pro platformu.
    V tom tvém řešení by také mohl nastat konflikt v konstruktoru - když si nezávislý kód chce něco vytvářet a specifický taky, to by ten specifický musel mít nějakou metodu druhotného konstruktoru, a to už je přehlednější použít buď dědičnost nebo to řešení á la Qt.

    Čili podle mě to záleží hlavně na tom, jak moc složitej SW člověk píše...
    dolik.rce avatar 8.9.2010 11:01 dolik.rce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Multiplatformní kód v C++ s CMake
    Čili podle mě to záleží hlavně na tom, jak moc složitej SW člověk píše...
    Tak to každopádně...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.