abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:00 | IT novinky

    RubyMine, tj. IDE pro Ruby a Rails od společnosti JetBrains, je nově zdarma pro nekomerční použití.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:22 | Nová verze

    Český LibreOffice tým vydává překlad příručky LibreOffice Calc 25.2. Calc je tabulkový procesor kancelářského balíku LibreOffice. Příručka je ke stažení na stránce dokumentace.

    ZCR | Komentářů: 2
    včera 01:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) vývojová verze 3.1.4 příští stabilní verze 3.2 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.9. 23:44 | Nová verze

    Zakladatel ChimeraOS představil další linuxovou distribuci zaměřenou na hráče počítačových her. Kazeta je linuxová distribuce inspirována herními konzolemi z 90. let. Pro hraní hry je potřeba vložit paměťové médium s danou hrou. Doporučeny jsou SD karty.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.9. 23:00 | Nová verze

    Komunita kolem Linuxu From Scratch (LFS) vydala Linux From Scratch 12.4 a Linux From Scratch 12.4 se systemd. Nové verze knih s návody na instalaci vlastního linuxového systému ze zdrojových kódů přichází s Glibc 2.42, Binutils 2.45 a Linuxem 6.15.1. Současně bylo oznámeno vydání verze 12.4 knih Beyond Linux From Scratch (BLFS) a Beyond Linux From Scratch se systemd.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.9. 10:55 | Pozvánky

    Organizátoři konference LinuxDays ukončili veřejné přihlašování přednášek. Teď je na vás, abyste vybrali nejlepší témata, která na letošní konferenci zaznějí. Hlasovat můžete do neděle 7. září. Poté podle výsledků hlasování organizátoři sestaví program pro letošní ročník. Konference proběhne 4. a 5. října v Praze.

    Petr Krčmář | Komentářů: 13
    1.9. 02:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 11.0.0 vizuálního programovacího jazyka Snap! (Wikipedie) inspirovaného jazykem Scratch (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.8. 06:00 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma. Vypíchnout lze, že v Plasmě byl implementován 22letý požadavek. Historie schránky nově umožňuje ohvězdičkovat vybrané položky a mít k ním trvalý a snadný přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.8. 20:00 | Nová verze

    Wayfire, kompozitní správce oken běžící nad Waylandem a využívající wlroots, byl vydán ve verzi 0.10.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Videoukázky na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.8. 04:00 | Komunita

    Před necelými čtyřmi měsíci byl Steven Deobald jmenován novým výkonným ředitelem GNOME Foundation. Včera skončil, protože "nebyl pro tuto roli v tento čas ten pravý".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (81%)
     (8%)
     (2%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
    Celkem 128 hlasů
     Komentářů: 9, poslední 28.8. 11:53
    Rozcestník
    AbcLinuxu:/ Blogy / / x /

    8.9.2010 02:03 | x | poslední úprava: 6.10.2018 23:07

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    8.9.2010 02:18 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Multiplatformní kód v C++ s CMake
    Příloha:
    ↑ zip balík příkladu ↑
    8.9.2010 07:59 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Multiplatformní kód v C++ s CMake
    Příloha:
    updatovaný zip balík příkladu ↑
    8.9.2010 05:39 ____ | skóre: 15 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Multiplatformní kód v C++ s CMake

    Místo

    if((${UNIX}) AND NOT ((${APPLE}) OR (${CYGWIN})))

    by mělo být spíš

    if(UNIX AND NOT (APPLE OR CYGWIN))

    CMake jinak booleany vyhodnocuje blbě.

    8.9.2010 06:00 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Multiplatformní kód v C++ s CMake
    To, co jsi napsal jsem tam původně měl, ale nefungovalo to - házelo to warningy, že ignoruje celou tu AND NOT ... část.
    Minimálně tam musí být všechny ty závorky - ((...) OR (...)) - ačkoli to na první pohled vypadá nesmyslně (to mám odzkoušeno).
    Co se týče toho ${}, tak tam nevím, dokumentace je poněkud kryptická, nicméně jestli jsem to dobře pochopil, ta tvrdí, že if (boobah) bere jako if (${boobah}), ale nepochytil jsem z teho, jestli to platí (i) pro booleany, nebo jen pro ty proměnný, co definici booleanu nevyhovují... No kdyžtak to upravim.
    8.9.2010 07:50 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Multiplatformní kód v C++ s CMake
    No tak jsem si to ověřil pořádně, a zjistil jsem, že na Linuxu mi fungují všechny myslitelné kombinace a na windows fungují při použití ${} pouze s extra závorkami nebo uvozovkami. (Verze CMake totožná). Zajímavá nekonsistence... ;-)

    No každopádně správně bude nejspíš to, co píšeš ty, takže dík za připomínkku a jdu to opravit...
    8.9.2010 08:50 Přemysl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Multiplatformní kód v C++ s CMake
    set (foo "true")

    Potom se if (foo) vyhodnotí jako pravda a if (${foo}) se vyhodnotí jako ${true}, tedy jako nepravda (true nebylo definováno, má tedy svou výchozí hodnotu nepravdivou). Pokud se tedy nemýlím, ale věřím, že jsem to teď napsal správně.

    8.9.2010 09:16 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Multiplatformní kód v C++ s CMake
    Martin Stiborský avatar 8.9.2010 07:18 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Multiplatformní kód v C++ s CMake

    Díky za zápisek, záložkuju si to jako "jednou by se mohlo hodit" :)

    Kvík ..
    8.9.2010 09:34 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Multiplatformní kód v C++ s CMake
    Mně sa ta přemíra dědičnosti moc nelíbí. Navíc se to nedá použít pro C. Přišlo mi logičtější, jak jsi popisoval způsob v QT. Struktura adresářů by zůstala podobná, jenom se v makefile nastaví cesty.

    Ale když to chceš používat, tak to používej.
    8.9.2010 10:15 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Multiplatformní kód v C++ s CMake
    Příloha:
    Ok, pro zájemce teda přikládám modifikaci á la Qt a bez interface. Doufám, že je plně funkční...
    dolik.rce avatar 8.9.2010 10:16 dolik.rce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Multiplatformní kód v C++ s CMake
    Jde to udělat i s jednou třídou Foo - stačí oddělit poctivě deklaraci do Foo.h a definice metod do sys-win/Foo.cpp, sys-unix/Foo.cpp a případně multiplatformní kód do Foo.cpp (aby jsi ho nemusel udržovat na dvou místech). Pak při kompilaci prostě použiješ soubory z příslušného adresáře.

    Problémy nastávají ve chvíli kdy začneš používat templates, které musejí mít metody ve stejném souboru, ale i to se dá řešit.
    8.9.2010 10:32 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Multiplatformní kód v C++ s CMake
    nemusi mit metody ve stejnem souboru, jenom musis zarucit aby ten soubor s metodama byl taky inkludovanej
    8.9.2010 10:48 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Multiplatformní kód v C++ s CMake
    To je prakticky stejné řešení. Jediný rozdíl je, že v tom mém oddělím členy třídy nezávislé a specifické a můžu mít v platformě specifické třídě public prvky viditelné vyšímu kódu a private prvky soukromé pro platformu.
    V tom tvém řešení by také mohl nastat konflikt v konstruktoru - když si nezávislý kód chce něco vytvářet a specifický taky, to by ten specifický musel mít nějakou metodu druhotného konstruktoru, a to už je přehlednější použít buď dědičnost nebo to řešení á la Qt.

    Čili podle mě to záleží hlavně na tom, jak moc složitej SW člověk píše...
    dolik.rce avatar 8.9.2010 11:01 dolik.rce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Multiplatformní kód v C++ s CMake
    Čili podle mě to záleží hlavně na tom, jak moc složitej SW člověk píše...
    Tak to každopádně...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.