abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 17:44 | IT novinky

    Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:11 | Nová verze

    Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.0.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 14:22 | IT novinky

    Nejvyšší soud podpořil novináře Českého rozhlasu. Nařídil otevřít spor o uchovávání údajů o komunikaci (data retention). Uvedl, že stát odpovídá za porušení práva EU, pokud neprovede řádnou transpozici příslušné směrnice do vnitrostátního práva.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:33 | Zajímavý článek

    Minulý týden proběhl u CZ.NIC veřejný test aukcí domén. Včera bylo publikováno vyhodnocení a hlavní výstupy tohoto testu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 24
    včera 04:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 3.5.0 svobodné implementace protokolu RDP (Remote Desktop Protocol) a RDP klienta FreeRDP. Přehled novinek v ChangeLogu. Opraveno bylo 6 bezpečnostních chyb (CVE-2024-32039, CVE-2024-32040, CVE-2024-32041, CVE-2024-32458, CVE-2024-32459 a CVE-2024-32460).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:11 | Nová verze

    Google Chrome 124 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 124.0.6367.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 22 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.3 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Novinkou je vlastní repozitář DietPi APT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (66%)
     (11%)
     (2%)
     (21%)
    Celkem 520 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Dreit avatar 20.7.2012 02:54 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš

    Skoro by si to zasložilo na tu flashku (nebo na jinou v HUBu) střelit kompletní distribuci, pro všechny případy ;-)  Ale rychlost přes HUB....pravda, to je lepší ji nosit v kapse zvlášť a občas zanadávat že není tam, kde bych ji čekal :-D

    Nope
    20.7.2012 12:34 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Jo, Arch linux iso nebo něco takovýho by se tam určitě nechalo, to možná udělám... Co se týče rychlosti, zatím jsem si nevšiml žádnýho rozdílu...
    Dreit avatar 20.7.2012 14:45 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš

    Já měl vždycky za to, že USB 2.0 HUB automaticky degraduje rychlost všech přes něj připojených zařízení na rychlost USB 1.1, ale je pravda že HUB jsem používal naposledy před několika lety a byl to jeden z nejlevnějších. A taky je pravda že jsem zkoušel bootovat Debian z flashky přes USB 1.1 na Pentiu II, nikomu to nepřeju....mimochodem byl to domácí server :-D

    Nope
    20.7.2012 15:17 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    To platí pro USB 1.1 hub, toto je ale USB 2.0 hub - viz výpis dmesg, hub je rozpoznán jako high-speed USB device. Na to sem si při koupi dal pozor ;-)

    Samozřejmě, pokud by na ten hub bylo připojenejch těch flashí vícero a na všech najednou by byl provoz, tak by rychlost na jednu byla asi omezená - rychlost uplinku hubu by se rozdělila mezi připojená zařízení (+ nějaká režije hubu, ale ta bude asi minimální). Ale v tomhle případě je přípojená jen flash a myš, přičemž ta myš je low-speed device s minimálním využitím pásma, takže praktický celý pásmo uplinku je k dispozici pro flash.
    kotyz avatar 20.7.2012 15:24 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Čili není pravda, že když máš k usb 2.0 hubu připojený usb 2.0 + 1.1 zařízení tak se rychlost sníží na úroveň usb 1.1 pro všechny připojený zařízení? Tim chci říct, ta myš ten flashdisk nezpomaluje?
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    20.7.2012 15:42 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Zřejmě ne. Zkoušel jsem to, a data z/do flash se přenáší pořád stejně rychle jako předtím. Nebyla nikdy nějak moc rychlá - čtení nějakejch 27MB/s, zápis 12MB/s, jak předtím tak teď v tý myši. Ve výpisu lsusb -v se hub hlásí jako 2.0, myš jako 1.1 a flash jako 2.0.

    Je možný, že jsou nebo byly huby, který tuhle nepříjemnost měly, ale tenhle to evidentně nedělá.
    kotyz avatar 20.7.2012 16:32 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Já si právě pamatuju že sem vo tom někde čet, ale už nevim jestli to byl problém usb všeobecně, problém usb ve windows nebo problém konkrétních řadičů/zařízení. Každopádně třeba takový klávesnice s usb hubem mají většinou jen usb 1.1 (s 2.0 sem ještě žádnou neviděl), takže to je tak na připojení myši a flashdik tam radši nestrkat když to neni nezbytně nutný. Já si takovou pořídil k PS2 a ten stejně nemá usb 2.0 tak tam to nevadí, tam spíš vadí že má tak málo portů a takhle myš s klávesnicí zabere jen jeden a ještě jeden přidá třeba na flashdisk (ze kterýho by to mohlo bootovat linux, kdyby se mi to povedlo rozchodit podle návodu). Pak se mi docela hodí i u toho UMPC (taky má jen dva porty), ale tam flashdisk přes klávesnici připojuju minimálně, třeba jen na zkopírování screenshotů nebo něčeho malýho. K Raspberry Pi bude taky dobrá, ale tam to bude chtít ještě nějakej další hub, pokud možno napájenej vlastnim zdrojem, na různý nezbytnosti a užitečnosti typu externí disk, BT/WiFi dongle, big red button...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    20.7.2012 19:12 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Klávesnice mají USB 2.0 hub běžně. Jen to asi nebude úplně případ klávesnic za 50Kč, kde do toho nacpali ještě hub, aby to vypadalo atraktivněji... ale na těch je většinou problém vůbec psát :)
    kotyz avatar 20.7.2012 19:26 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Genius asi za 200 a píše se na něm dobře. Litr za klávesnici nedam, ani kdyby měla usb 3.0 a wifi :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    20.7.2012 20:25 Jarda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Před 20 lety se PC klávesnice běžně prodávala za 2000 a výš.
    kotyz avatar 20.7.2012 20:34 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Před 20 lety sem nevěděl že nějaký PC existuje. A nevadilo mi to. :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Fluttershy, yay! avatar 20.7.2012 22:15 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Volal mě někdo? ^_^
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    kotyz avatar 20.7.2012 22:16 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Alergie na Geniusky? :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Fluttershy, yay! avatar 20.7.2012 22:18 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Za ty prachy některé ujdou. Problém je v té části za ty prachy. Radši nebudu zmiňovat, na čem zrovna píšu…
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Fluttershy, yay! avatar 20.7.2012 22:14 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Z mých padesáti klávesnic ho mají toliko tři. Překvapivě to nejsou ty nejlepší. ~,^
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    21.7.2012 00:53 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Ale ani ty nejlevnější :) na geniusu bych tak nějak už psát nechtěl. Doma mám Logitech, což zde v očích mikrospínačových maniaků bude hodnoceno asi jako předražený šunt, ale píše se mi na tom dobře :) USB hub sic ani na jedné nemám (ono na bezdrátové se to fakt dost blbě dává), ale ty co mají v nabídce, tak mají snad všechny 2.0.
    mess avatar 20.7.2012 18:54 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Přesně tak, žádné zpomalování se neděje. Hub si ošéfuje každý svůj port zvlášť a huby mezi sebou (tzn. i s root hubem) komunikují vždy nejvyšší dostupnou rychlostí, tzn. v případě USB 2.0 Hi-Speed. Hub je aktivní součástka a obsahuje i různé buffery, do kterých si ukládá rámce, které potom přeposílá na správné porty - vlastně takový malý switch. Ono se USB vůbec hodně podobá klasickým počítačovým sítím.
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    20.7.2012 02:59 DanBlack | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Spravna geekovina! Jeste ti zbyvaji porty pro kamerku a mikrofon/repracek... :-D
    "Real life: Great graphics & physics, but the story and gameplay sucks."
    GeoRW avatar 20.7.2012 07:04 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    a potom ho Cinania chytia ako spiona :-D
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    AsciiWolf avatar 20.7.2012 11:33 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Ne. Potom to od něj Číňani okopírují a začnou vyrábět. :-D
    Cinska_polivka avatar 23.7.2012 21:52 Cinska_polivka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    20.7.2012 04:04 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Moc pěkný, a když je to navíc praktický, no tak super.

    Taky by se daly ty zbývající porty vyvést na bok myšulína, ale to by už nebylo praktické, nýbrž ulítlé (ale kewl) :D
    Petr Tomášek avatar 20.7.2012 07:10 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Hm, nosit s sebou všude myš... nechápu.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    20.7.2012 12:48 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    No, tak na programování nebo podobnou práci samozřejmě taky myš nepotřebuju... Ale pak si na koleji třeba dáme s kamarády relaxaci v podobě Age of Empires nebo Diabla a to jde bez myši špatně ;-)
    Bedňa avatar 20.7.2012 12:53 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    To sú hry pre deti chlapy hrajú Urban Terror :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    20.7.2012 14:04 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    jj +1
    20.7.2012 14:31 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Hele víteco, zkuste si diablo na hell na players8 nebo AoE na hardest proti přesile a pak mi něco vykládejte :-D
    vencour avatar 20.7.2012 14:34 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Nebo radši lítaj?
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Bedňa avatar 20.7.2012 14:46 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    To sú sebevrahovia :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Fluttershy, yay! avatar 20.7.2012 22:16 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Máš rád touchpad? o.O
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    20.7.2012 08:28 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Dej si to patentovat a až to někdo začne vyrábět, tak vysoudíš balík :)
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    20.7.2012 08:35 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Respect!
    Bedňa avatar 20.7.2012 08:37 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    A pritom stačilo naletovať na USB led diodu a fototranzistor :-D Si fakt moc dobrý. Ja mám myšku Spawn a tá je tak pekná, že by som nemal odvahu na ňu zobrať šrobovák :-) Má to internú pamäť 32kB, len netuším ako ju využiť v Linuxe. Na nejaké to PC <-> PC ctrl+C a ctrl+V by to stačilo.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    vencour avatar 20.7.2012 09:17 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Přidal jsem do výběru.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    20.7.2012 09:45 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Jak se to implementuje do bezdrátový myši? :D
    Petr Tomášek avatar 20.7.2012 14:53 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Do příjmače ;-)
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    20.7.2012 15:04 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Jestli ho tam dostaneš, tak seš frajer ;D
    Fluttershy, yay! avatar 20.7.2012 22:16 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Má být nadále bezdrátová?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    21.7.2012 00:54 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Docela by se to hodilo :D
    Honza Balák avatar 20.7.2012 10:10 Honza Balák | skóre: 23 | blog: Jaxův linuxový zápisník | Předklášteří
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Tak to je super nápad! :-)
    <null>
    20.7.2012 10:26 Ladislav Hagara | skóre: 102 | blog: Ride the Raven
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Ještě přidat jednočipový počítač s klávesnicí a máme trojskou myš.
    20.7.2012 16:34 rootless rooter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    ta uz existuje ;] http://pentest.netragard.com/2011/06/24/netragards-hacker-interface-device-hid/
    kotyz avatar 20.7.2012 11:26 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Moh si přidat ještě nějakej bluetooth dongle, ten se může v mnoha situacích hodit (a né každej notebook ho má, o desktopech ani nemluvim)...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    20.7.2012 11:41 Radovan Garabík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    a že vždycky s sebou beru notebook, zdroj, myš a flashku... Myslíte na to co já? Ano! Zredukovat počet serepetiček, které s sebou stejně tak jako tak tahám, sloučením dvou do jedný.

    Ja so sebou ťahám aj mobilný telefón, takže flashku by som mohol zredukovať tým, že:
    • telefón používam ako USB storage (funguje, mám tam 32GB microSDHC), ale:
    • notebook má slot na SD kartu - zakúpil som si MicroSD->SD adaptér s USB vývodom (rozmerov SD karty) a ten som mal vždy strčený v notebooku spolu s microSD kartou. Pridalo to na váhe iba pár gramov. To funguje (resp. fuglovalo do doby než som pred rokom požičal ten adaptér niekomu na 2 týždne...zdravím Lenku :-/), takže:
    • nosím v peňaženke microSD kartu v USB adaptéri nasledujúcich rozmerov:

      tá usb sranda napravo

    Absenciu myši riešim trackpointom.

    20.7.2012 12:37 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Hm, to není špatný. Akorát, já jednou takhle měl v peněžence MS Pro Duo kartu, peněženka v zadní kapse, sednul jsme na kolo, a karta nevydržela... Ale asi by stačilo dát trochu pozor.
    kotyz avatar 20.7.2012 13:06 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Jedině CF, všecky tyhle SD, XD, mini a micro sou moc malý, křehký, snadno to ztratíš, zlomíš... CF je kus pořádný karty. SD jenom tam, kde je bezpečně zavřená pod nějakym krytem a nevyndavá se vůbec nebo tak jednou do roka...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    20.7.2012 14:18 jnd | skóre: 1 | blog: lnx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    ...moc malý, křehký, snadno to ztratíš, zlomíš...
    To mi připomíná SmartMedia, to byly kartičky!
    20.7.2012 14:58 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    No, u drtivě většiny SD karet se mi ošoupe/oláme ten ostrý (ne zkosený) roh a pak to polovina elektroniky (která má v tom místě detekci vložení karty) přestane brát. Strašné kurvítko to je.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    20.7.2012 15:07 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Tak to se mi ještě na ničem nepovedlo. Dokonce ani na prehistorické, tehdy "nejlevnější", 16GB A-Data, kterou jsem měl v PDA, se kterým jsem nespočetněkrát švihnul na zem tak, že karta letěla o dva metry dále.
    20.7.2012 15:22 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    No, jestli je k dispozici nějaká stará/vadná, tak se to dá otevřít, vyndat a zalepit do plastu z jiné karty. Uvnitř je IIRC takový mrňavý PCB.
    20.7.2012 15:05 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Akorát to taky dneska v ničem nepřečteš, takže žádná výhra :)
    kotyz avatar 20.7.2012 15:30 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Což je škoda. Takový autorádio na CF karty - to by byla věc! Profi foťáky to pořád používaj, často sou zařízený i na CF + SD. Jen ty ostatní přístoje to moc nepodporujou, když tam neni uni čtečka jako u 60GB modelu PS3 tak je tam buď SD čtečka nebo nic. Ale furt jde připojit uni čtečku přes usb, ale to už neni tak pohodlný jako jí tam mít zabudovanou...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    20.7.2012 19:15 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    No, škoda, jak se to veme - já jsem žádný SDčko ještě nezničil :) SD do rádia strčíš, notebooky většinou mívaj jenom SD, ale viděl jsem i takový, který ten slot měly kombinovaný na karty stejnýho typu - takže SD, MS, xD tam šlo, ale CF smůla :) Jinak imho i u těch foťáků to pomalu mizí... třeba zrcadlovky od Canonu měly donedávna CF slot všechny. Teď 100kový řady od 500D výše mají SD, ty nové 1000 řady mají taky SD, 60D už má taky SD, 1Dčko má ty slota oba, takže na CF snad zůstalo už jenom 7D a 5D...
    kotyz avatar 20.7.2012 19:25 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Teď vymysleli nějakýho nástupce CF, kterej má bejt ještě bytelnější aby snášel častý vysouvání a zasouvání. Jmenuje se myslim XQF nebo tak nějak. Taky je to oplechovaný a velikostí podobný CF. Možná se to v těch zrcadlovkách prosadí místo CF i SD...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 20.7.2012 19:28 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Tak sou to XQD. Zatim to má Sony a Lexar
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    21.7.2012 00:59 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Nebo je to výkřik do tmy, co skončí v propadlišti dějin :) nějak nevím, SD mám rád :) sám mám 500D a kartu jsem v něm nikdy neulomil - ono imho když se použije alespoň nějaký lepší plast, tak se to jen tak nestane... a co se týče rychlosti, tak RAW fotku (okolo 20MB) to ukládá fakt svižně. Mám v tom nějaký sandisk, ale nějaký nižší třídy, takže i ta karta se dá koupit výrazně rychlejší. Navíc i to "levný" 500D má buffer, co udrží v RAWu asi 9 fotek, takže dostat to do stavu, kdy se to nestíhá ukládat, už dá docela zabrat. Nemyslím si úplně, že by dnešní foťáky potřebovaly něco rychlejšího, než dnešní rychlé SD...
    Fluttershy, yay! avatar 21.7.2012 01:54 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    UHS — bral bych okamžitě. Mám SDHC class 10, občas potřebuju rychle valit fotky (RAW ~ 16 MiB) a nestíhačka.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    21.7.2012 12:55 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Jenom to skoro vypadá, že jsou dost nedostatkové... do mobilu jsem teď kupoval 16GB microSDHC, UHS-1 od SanDisku skoro všude stála +- stejný peníze, co class 10 ostatních výrobců. Ale nešla skoro sehnat - všude se strašnym datumem dodání apod. Nakonec jsem ji chytnul na alze, kde byla na cestě; pár hodin po tom, co jsem objednal, už byla vyřazená z nabídky... Ale tu svojí mám :)
    Fluttershy, yay! avatar 21.7.2012 13:12 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Pokud to ale dobře chápu, to zařízení musí podporovat UHS, což asi u čtyři roky starého foťáku nebude moc reálné… T_T
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    21.7.2012 18:12 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Ještě můžeš koupit novej :-D Ani nevím, jestli ten můj to má nebo ne... fotky v sérii nefotim, takže ten buffer u mně na 9 fotek bohatě stačí i s pomalym SD :) navíc ta DSLR je na tohle docela chytrá - nemáš tam výsuvný části závislý na elektronice a vypínací tlačítko je mechanické - takže vyfotim, cvaknu na off a foťák si to uloží a pak se vypne, není nutno se o nic starat. Nicméně pamatuju si to u kompatku od Olympusu na xD karty. Ten měl ty rawy výrazně menší, ale na tu kartu se ukládal asi půl minuty a během toho s tim foťákem nešlo nic dělat :D To bylo za trest :D
    Fluttershy, yay! avatar 20.7.2012 22:19 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Já to řeším tak, že s sebou nosím USB kabel k telefonu — hodí se, když potřebuju telefon/tablet nabít nebo použít jako modem.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Marián Kyral avatar 20.7.2012 16:42 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Pokud tu flašku normálně nepřehazuješ mezi počítači, tak máš v zásadě dvě možnosti:
    1. Koupit SD kartu, strčit do čtečky a zapomenout (Výhoda: velké kapacity, nevýhoda: po probuzení je potřeba znova přimountovat)
    2. Koupit Nano flash disk, zastrčit a zapomenout. (Nevýhoda: menší kapacity)
    No a jak jsem právě zjistil, můžeš mít dokonce obé v jednom :-D

    K těm SD kartám. Mám jednu 64GB jako rozšíření disku služebného NB, mám tam hlavně hudbu. Zašifrováno pomocí encfs. Přes pam mám propojené encfs s loginem. Takže po přilogování se šifrovaný svazek hned připojí. Bohužel po probuzení to takhle nefunguje. SD karta dostané jiné ID, takže je potřeba odmountovat (k tomu je potřeba ukončit Amarok - si něco drží i když nic nepřehrává :-( ). Pak přimountovat SD kartu a následně připojit encfs svazek.

    Bohužel jsem zatím nepřišel na to, jak to nějak elegantně obejít.
    kotyz avatar 20.7.2012 17:17 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Já mam zas jako rozšíření paměti v notebooku CF kartu (jedna 128 MB a druhá 16 GB) v PCMCIA redukci a mam i takovou blbůstku - GPS modul s CF rozhranim kterej taky funguje přes tu PCMCIA redukci (je to původně pro PocketPC, ale funguje to i jinde, akorát to má proti takovýmu BT modulu od Nokie mizernou citlivost).
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Fluttershy, yay! avatar 20.7.2012 22:20 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Jo, PCMCIA je fajn, ale už není v módě. Kéž by to některý netbook měl.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    kotyz avatar 20.7.2012 22:24 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Dneska už to nemá žádnej, mají buď ExpressCard nebo nic. Dřív, když se ještě PCMCIA používala, byly dva sloty standard. Oba moje křápy (jak ten s Pentiem MMX tak ten s Pentiem II) mají hezky po dvou, takže se mi tam kromě tý CF karty v redukci vejde i síťovka - a to se vyplatí!
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    20.7.2012 18:03 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Ty nano flashe maj mizernou rychlost, ne? Bych nechtěl přenášet 60GB rychlostí 6 MB/s... Čtečk karet maj ale většinou rychlost docela slušnou, to by určitě možnost byla...
    Marián Kyral avatar 20.7.2012 21:53 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Je to možné. Nicméně, maximum je jak koukám 32GB, takže tam 60 nenarveš :-D Ale na některé aplikace to stačí. Třeba jako úložiště pro hudbu jak to mám já. Jednou za čas tam natlačím 200-300 MB a rychlost čtení při přehrávání není kritická.
    20.7.2012 19:34 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Perlička:

    Tento USB hub se v nabídce chlubí možností přídavného napájení - kromě uplink kabelu má ještě další (červeně označený) kabel, který je možné připojit a "zdvojnásobit" příkon.

    Bohužel, pohled dovnitř odhalí, že z toho kabelu jsou vyvedeny pouze napájecí vodiče, ne datové, takže na tomhle portu nedojde k enumeraci a PC tím pádem nepovolí na tomhle portu proud nad 100mA. Takže k prvnímu uplink portu (tuším max 500mA) to přidá navíc jen trapných 100mA. Marketingový trik.
    20.7.2012 19:46 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Jednoduché - připojíš to k nějaké nabíječce s USB portem, třeba to co mám k Xperii - 850mA a je to jen zdroj, takže se to na nic neptá :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    20.7.2012 21:10 rollfree
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Sediva je teorie, zeleny je strom zivota. Teoreticky by mel byt proud bez enumerace omezen, v realu to na skoro vsech PC da plne 0.5A. Lze snadno vyzkouset a overit.
    21.7.2012 01:45 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    nekdy i vic :)
    Baník pyčo!
    20.7.2012 23:59 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Marketingový trik.
    BeagleBoard má taky přídavný napájecí konektor :-(.
    22.7.2012 20:36 medulin | skóre: 31 | blog: medulin | ČR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 16GB myš
    Já si v první chvíli myslel že jsi ten notebook nacpal do myši.:-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.