abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 125.0.1, první verze z nové řady 125. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vypíchnout lze podporu kodeku AV1 v Encrypted Media Extensions (EME). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 125.0.1 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Nová verze

    Valkey, tj. svobodný fork již nesvobodného Redisu, byl vydán v první stabilní verzi 7.2.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:11 | IT novinky

    Společnost Espressif Systems oznámila, že rodinu SoC ESP32 brzy rozšíří o ESP32-H4 s IEEE 802.15.4 a Bluetooth 5.4 (LE) s podporou protokolů Thread 1.3, Zigbee 3.0 a Bluetooth Mesh 1.1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 13:11 | Zajímavý software

    Kevin Bentley zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy počítačové hry Descent 3 z roku 1999: "Někdo se nedávno zeptal, zda budou zveřejněny zdrojové kódy Descent 3. Oslovil jsem svého bývalého šéfa (Matt Toschlog) z Outrage Entertainment a ten mi to povolil. Budu pracovat na tom, aby se to znovu rozběhlo a hledám spolusprávce." [Hacker News]

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána verze 0.81 telnet a ssh klienta PuTTY. Opravena je kritická bezpečnostní chyba CVE-2024-31497 obsažena ve verzích 0.68 až 0.80. Používáte-li klíč ECDSA NIST P521 a použili jste jej v PuTTY nebo Pageantu, považujte jej za kompromitovaný.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.4. 21:44 | Komunita

    Hra MineClone2 postavena nad voxelovým herním enginem Minetest byla přejmenována na VoxeLibre.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.4. 19:11 | IT novinky

    Společnosti Avast Software s.r.o. byla pravomocně uložena pokuta ve výši 351 milionů Kč. Tu uložil Úřad pro ochranu osobních údajů za neoprávněné zpracování osobních údajů uživatelů jejího antivirového programu Avast a jeho rozšíření internetových prohlížečů (Browser Extensions), k čemuž docházelo prokazatelně po část roku 2019.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    15.4. 15:55 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 714 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.4. 15:44 | Pozvánky

    V sobotu 20. dubna lze navštívit Maker Faire Jihlava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.4. 14:44 | Zajímavý software

    Knihovna pro potlačení šumu RNNoise byla vydána ve verzi 0.2. Kvalitu potlačení lze vyzkoušet na webovém demu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (62%)
     (13%)
     (2%)
     (23%)
    Celkem 448 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    chrochtam si chrochtam u IBM r51e

    13.4.2006 23:02 | Přečteno: 3149× | MeaningOfLife | poslední úprava: 11.9.2006 13:14

    Podruhé dnes vypisuji svou zprávu o mém vztahu ke světu. Zadařilo se mi pořídit notebook IBM Thinkpad R51E. Poprvé mi těch pár odstavců neprošlo přes firewally atd. ve woknech, je tam v wxp home norton antivir, firewall a kdo ví co ještě. Čili zablokovalo mi to v tu chvíli otevření okna, třeba to s tim nesouvisí, ale po odkliknutí "náhled" jsem už svuj blogspot neviděl :-(.

    Pak jsem se na to chtěl tento, znova to splácávat dohromady ... co z toho, ale když jsem nabootoval Quantiana a zjistil, jak skoro vše funguje, dokonce i detekce nabíjení a nabití baterky, tak jsem dostal i chuť se zase zvěčnit :-). Zatim mi v linuxu nejde jen posouvání okna prostřednictvím trackpointu (je to ten čudlík?) a středního tlačítka.

    Tak o co se jedná: jde o to nejlacinější IBMko s 512 MB RAM, co můj dvorní dodavatel železa má v nabídce, je u toho 40 GB disk, sdílená Atina X200, wifina b/g, modem, 100 Mbps síťovka a wokna xp home.

    Ty wokna bych dost rád poslal pryč, snad by šlo zálohovat file systém do jiného počítače a pak třeba zabalit a vysmahnout - vim, že Compaqy měly takové "vychytávky", že měly BIOS na disku a dělaly drahoty při upgradu. Neboli mam ideu, že by mi tohle mohlo projít. S tim Quantianem si ověřim, jak co fachá a pak do toho můžu praštit. S wifi přímo v kompu nemam praxi, takže budu muset zkoušet asi ve woknech a porovnávat chování s linuxem, zda v linuxu i já uspěju. Na ČVUT v Dejvicích by mělo být možné se připojit, vídám tam skoro mraky studentů, kteří mne v tom přesvědčují.

    Navíc i oněch 40 GB disku je zkrouhnuto o necelé 4 giga pro systém, zálohuje se tam zřejmě.

    Ona grafárna má v glxgears tyto výsledky:

    $ glxgears
    Xlib:  extension "XFree86-DRI" missing on display ":0.0".
    1809 frames in 5.0 seconds = 361.800 FPS
    1815 frames in 5.0 seconds = 363.000 FPS
    2260 frames in 5.0 seconds = 452.000 FPS
    2260 frames in 5.0 seconds = 452.000 FPS
    2260 frames in 5.0 seconds = 452.000 FPS
    
    Chromium je klasicky pomalé, v Mandrivě jsem se dostal do 11. kola, nastřílel přes 200.000, mam tam na mý Atině9250 v průměru 60 fps, tady tak 10. Čili i na tuto se budu muset časem podívat.

    Je to muj první notebook, zatim to vypadá, že budu mít důvod být věrný značce :-), líbí se mi, jak je ergonomicky zpracovaný.

    Jako bonus jsem dostal tričko od IBM (je tam i výšivka onoho dodavatele), vypadá dost dobře, červeno-tmavě modré, spíš je to polokošile.

    Hračky už jsem si tímto pořídil snad všechny, čili je čas sázet stromy, stavět baráky a tak, konat činy :-)

    P.S. jak to vypadá, tak dokonce dvd podporuje dvd-ram :-)

           

    Hodnocení: 81 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    13.4.2006 23:15 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam
    zatim to vypadá, že budu mít důvod být věrný značce :-)

    jen jestli bude znacka verna tobe ;)
    vencour avatar 13.4.2006 23:55 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    Záruku mam jen dvouletou - a ještě si ji musim nechat potvrdit. Tak poznam :-/

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    13.4.2006 23:56 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam
    Jeste tak 2 roky. Pak uz to bude jen Lenovo.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    vencour avatar 14.4.2006 00:01 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    Jo, to je pravda, snad mi ale muj mazánek vydrží tak dlouho, aby ještě děti mohly řikat: "tátom co s tou pikslou pomalou máš?" :-D

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Luk avatar 13.4.2006 23:17 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam
    Co je tam za WiFi? V R51 (bez éčka) je Intel a pod Linuxem funguje bez problémů (je to modul ipw2200), akorát je potřeba zajistit, aby tam byl firmware (jinak se modul sice načte, ale WiFi nefunguje)?
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    vencour avatar 15.4.2006 22:40 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    Zespoda jsou MAC adresy wifiny a síťovky, podle toho se jedná o b/g. Čili "a" nee.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 13.4.2006 23:49 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    Odpověď na některé otázky:

    # lspci
    0000:00:00.0 Host bridge: ATI Technologies Inc: Unknown device 5a31 (rev 01)
    0000:00:01.0 PCI bridge: ATI Technologies Inc: Unknown device 5a3f
    0000:00:04.0 PCI bridge: ATI Technologies Inc: Unknown device 5a36
    0000:00:06.0 PCI bridge: ATI Technologies Inc: Unknown device 5a38
    0000:00:13.0 USB Controller: ATI Technologies Inc: Unknown device 4374
    0000:00:13.1 USB Controller: ATI Technologies Inc: Unknown device 4375
    0000:00:13.2 USB Controller: ATI Technologies Inc: Unknown device 4373
    0000:00:14.0 SMBus: ATI Technologies Inc: Unknown device 4372 (rev 11)
    0000:00:14.1 IDE interface: ATI Technologies Inc: Unknown device 4376
    0000:00:14.3 ISA bridge: ATI Technologies Inc: Unknown device 4377
    0000:00:14.4 PCI bridge: ATI Technologies Inc: Unknown device 4371
    0000:00:14.5 Multimedia audio controller: ATI Technologies Inc: Unknown device 4370 (rev 02)
    0000:00:14.6 Modem: ATI Technologies Inc: Unknown device 4378 (rev 02)
    0000:01:05.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc: Unknown device 5a62
    0000:02:00.0 Ethernet controller: Broadcom Corporation: Unknown device 167e (rev 21)
    0000:04:00.0 CardBus bridge: Texas Instruments PCI1510 PC card Cardbus Controller
    0000:04:02.0 Ethernet controller: Atheros Communications, Inc. AR5212 802.11abg NIC (rev 01)
    
    0000:04:02.0 Ethernet controller: Atheros Communications, Inc. AR5212 802.11abg NIC (rev 01)
            Subsystem: AMBIT Microsystem Corp.: Unknown device 0408
            Flags: bus master, fast Back2Back, medium devsel, latency 168, IRQ 22
            Memory at b0300000 (32-bit, non-prefetchable) [size=64K]
            Capabilities: [44] Power Management version 2
    
    

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    14.4.2006 03:23 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam
    Huh, to vypadá jako by tam byl Atheros i pro 5GHz :)
    vencour avatar 15.4.2006 22:42 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    Až budu mít kde, tak to zkusím (wifinu a "a"), jak jsem psal výše, tak by tam mělo být jen b+g. Ale zase vim, že se stejné železo různě sowtwarově omezuje, že by to bylo i tady?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 17.4.2006 16:08 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    V jedné diskuse je pro mne pěkně popsáno nastavování této wifi karty.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    xxx avatar 14.4.2006 10:18 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam
    Co se tyce tak wifi na FELu eduroam. Utrzek z nastaveni wpa_supplicanta mam tady v blogu
    Please rise for the Futurama theme song.
    vencour avatar 14.4.2006 10:33 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    Díkes :-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 7.5.2006 23:42 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    14.4.2006 11:08 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    konecne bude v dejvicich v tej nechutnej zaplave ejsru svetylko ve tme v podobe ibm :-D

    Jiří Němec avatar 14.4.2006 15:19 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam
    Nedávno jsem si ho taky koupil. V ponděli jsem si přidal dalších 512MB RAM, a aktualizoval jádro, od té doby jsem moc netestoval hibernaci, ale na 2.6.16 nitro 2 mi vše fungovalo. Bacha při usínání na úsporný režim grafiky, je lepší na hibernaci přepnut na neúsporný režim. Jinak mi na tom gentoo jede v pohodě. Jo jak tu kdosi tvrdil, že wifina jede i na 5 GHz, mě to 5GHz neumí.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    Jiří Němec avatar 15.4.2006 14:10 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam
    Tak i ten suspend to disk mi v pohodě funguje, musel jsem jen aktualizovat hibernate-script. Kdybys chtěl třeba konfiguráky, tak v profilu mám kontakt.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    vencour avatar 16.4.2006 11:36 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    Zatim váham, co upgradovat, jestli paměť, baterku, disk. Paměť mam chuť vzít 1GB - tak minimálně za měsíc, až zjistim, jak to maká s touhle (co do výkonu). Kdybych vzal disk, bral bych asi 80GB Toshibu (5400rpm), tak ten původní mi zůstane v šuplíku - ale moh bych ho v nouzi použít. Baterku? No, ta by asi měla jít i jako přídavná místo dvd - to až když by to mělo smysl. Nechal jsem si to - zvolené komponenty - na stránkách internetového obchodu dodavatele v oblíbených.

    Zatim jsem zkoušel jen Quantiana, až zkusim další live distra, dopíšu zkušenosti. Teď i váham, zda tam nemam Quantitana nainstalit, kdyby tam nebyly wokna, tak bych to asi dělil na dvě partišny plus swap.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Jiří Němec avatar 16.4.2006 12:03 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam
    Díky za upozornění na tu baterku místo dvd, to by se mohlo ve vlaku hodit.

    Já se spíš koukám po nějakém batohu na notebook, ten novej Lenovo tvarově docela ujde, ale ta fialová se mi nelíbí. Ten původní thinkpad se mi designově líbí víc, ale nechci sebou tahat nějaký 2kg batoh + 3kg notebook. Ještě zvažuju co si koupím.

    Jo v profilu mám icq i jabber, tak mě kdyžtak kontaktuj pokud budeš potřebovat třeba nějaký konfigurák.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    vencour avatar 16.4.2006 12:42 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    Ok, za kontakt dík, já jsem na jabberu jako vencour, ale moc online nebývam. Koupil jsem toto pro sebe (batoh u noťase nebyl v ceně): "CRUMPLER Base Toucher - batoh na notebook do 15", modro-stříbrný (blue-silver), 30x49x20cm", cena s daní 3.500, jsem docela spokojený, zezadu se do něj nedá vlízt (když ho mam na zádech), nejde otevřít v dopravě někým nenechavým. Ale až tak velký není, abych v něm měl i věci do školy a noťase nemačkal. A tvarem se mi dost líbí.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    kotyz avatar 14.4.2006 17:20 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam
    jo, ten bios na disku u compaqu to si dobre pamatuju, este nedavno sem tu mel 2 kusy compaq deskpro 575, ale vodesly zdroje tak sly do srotu, normalni zdroj tam nepasuje.

    nevim, kterej blbec to vymejslel, ale mel sem diky tomu na par hodin o zabavu postarano ...

    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    14.4.2006 19:17 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam
    Na to taky vzpomínám, měl jsem s tím problém na jedné archivní Contuře 420C (486@75)...to bylo něco :-)

    Mimochodem, taky si (zatím) spokojeně chrochtám na R40 a pokukuju po Z60t. Ještě to ale bude asi chvíli trvat, než na nový book seženu dost peněz :-*)
    vencour avatar 15.4.2006 22:45 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    Tak mam zatim ideu, že "časem" přetáhnu ten systémovej disk do stolního kompu i ho vypálim a zkusim tam dát MDV2006. Už se na ni těšim :-)

    Hledal jsem letmo nějaký zkušenosti s ibmkama a s linuxem na netu a zatim nic. Vrtaj mi hlavou ty rozšiřující tlačítka.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Jiří Němec avatar 16.4.2006 00:27 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam
    thinkwiki.org -- tady je skoro všechno potřebné. U notebooků je nejdůležitější mít nejnovější jádro, zbytek systému už je docela jedno. Původně jsem tam měl kubuntu, jenže mělo jádro 2.6.12, startovatlo 90 sekund a neměl jsem žádnou šanci na tom rozchodit hibernaci. Gentoo s 2.6.15 mi startovalo asi 30s a swsusp2 mi jel v pohodě, teď s 2.6.16 se mi mírně zvedl výkon.

    Tu zálohu win jsem moc neřešil. Zaktualizoval jsem plně ty win, vypálil jsem si ty 3 záchranné dvd a už tam šel linux. Na 40GB je málo místa na udržování 2 systémů.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    vencour avatar 17.4.2006 23:15 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    Nejčerstvější dojmy: dělam backup, médium "startup and rescue" zabírá 390MB :-( a další operace s druhým dvd trvá přes 80 minut (a teď běží).

    V Quantianu funguje ovládání hlasitosti, v menu je umožněno zapnout suspend, hibernate atd., Access IBM nedělá nic, ovládání monitoru a napájení pak budu muset zřejmě doklepat do nějakýho mapování kláves? Wifi jsem v rychlosti nerozjel - deformace z MDV, nenašel jsem žádné menu "udělám za vás" :-(

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 18.4.2006 00:45 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    Zazálohováno, je jedno, jaká média zřejmě vložím (kromě toho prvního...), dělá 50MB archivy, celkem 1 dvd + 3 cd dat ...

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Jiří Němec avatar 18.4.2006 09:09 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam
    Tlačítka s hlasitostí jsou snad zapojena nějak hardwarově, ty fungují nezávisle na tom, co dělám. Nastavení ThinkLightu a podsviceni monitoru mi taky hned fungovalo, ale mám v jádře IBM ThinkPad Laptop Extras. Na to ostatní bude potřeba nastavit acpid. Pokud chceš vypnout displej, potřebuješ radeontool. Ještě jsem nezkoušel připojovat monitor, tak nevím jestli nefunguje Fn+F7. Bohužel se mi nedaří nějak namapovat to modré tlačítko Access IBM (pěkně by se tím přepínaly plochy).
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    vencour avatar 19.4.2006 14:57 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    Access IBM pořád nedělá nic, xev na něj vůbec nereaguje. Přepínání ploch mi Quantian nastavil sám, mám to na kliknutí prostředního na ploše a dostanu výběr ploch. S tim monitorem to časem zkusim, teď řešim MDV, aby se vůbec rozběhla. Hibernace atd. zatim nic, i když Klaptop se tváří, že něco dělá, jak jsem někde zaslech, tak ACPI zlobí? A to já taky používám. Čili musím studovat, studovat, studovat.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 19.4.2006 01:08 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    Mandriva nainstalována a nerozchozena, padá při bootu, zapnul jsem acpi ve službách.

    Quantian maká, zvuk a dvd (zkoušeno na Bergmanovi) ok, grafika taky. Mam /boot, 2x cca 19GB plus swap.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 19.4.2006 22:29 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    $ cat /proc/cpuinfo
    processor       : 0

    vendor_id : GenuineIntel cpu family : 6 model : 13 model name : Intel(R) Celeron(R) M processor 1.50GHz stepping : 8 cpu MHz : 1496.615 cache size : 1024 KB fdiv_bug : no hlt_bug : no f00f_bug : no coma_bug : no fpu : yes fpu_exception : yes cpuid level : 2 wp : yes flags : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat clflush dts acpi mmx fxsr sse sse2 ss tm pbe nx bogomips : 2932.73

    Apt-getnul jsem vše, co mne napadlo, lshw, hwinfo, kscd, psi atd. Zápasim s grubem a lilem, mbr a ext.

    Pro Xka mam nastavenej vesafb, čili nic moc. Instalátor od atiny jsem stáh, ale nechci se vrtat až tak zatim v jediný fuknční instalaci, až rozhejbu MDV, tak se pohrabu zase v Quantianu.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 20.4.2006 21:10 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    Potvrzuji funkčnost paměti "1GB SO-DIMM DDR2 533MHz 200pin A-DATA" v mém mazánku :-), už v něm neni na paměť ani jeden volný slot a zatim se chová VELMI svižně.

    S upgradem jádra jsem se vyřádil, moje chyba :-(

    Mandriva 2006 po instalaci hází divný barvy, po upgradu už to je ok.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 20.4.2006 21:10 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    No, spíš updatu ... Xek a tak.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 22.4.2006 08:39 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    Na rootu jsem našel tip na zkoušení v diskusi, radí cpudyn, laptop-mode-tools, v další diskusi o acpi a Xkách je odkaz na (neaktualizované?) ibm-acpi a články P.B.V.S.1 a P.B.V.S.2.

    Tady na AbcL je něco o snížení spotřeby u IBM R40.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 22.4.2006 08:46 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    Odkaz na IBM/support.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Jiří Němec avatar 22.4.2006 10:33 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam
    Zbytečně bych nezatěžoval ten notebook nějakým cpudyn, když máš v jádře ondemand/conservative governor, který funguje líp. Rovněž v beyond-sources mám novější verzi ibm-acpi, než co je vystaveno samostatně na netu.

    Jaký že máš jabber, nenapsal jsi tvůj server. Případně si mě najdi ty.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    vencour avatar 22.4.2006 12:18 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    Co do práce s napájením jsem byl ještě nedávno úplně mimo, čili beru jakékoli informace.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 22.4.2006 10:34 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    Na linuxsoftu je popis noťase r50e.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 26.4.2006 19:16 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 28.4.2006 20:20 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    Odkaz pro "mou" baterku LiON, snad nejvíce relevantní, co jsem zatím našel.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 27.4.2006 23:58 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    Už mam rozchozený psi a avidemux. Tj. stolní teď skoro nezapínam a nějaké obecné pokroky jsou poznat.

    Wifinu jsem ve škole zkusil (přes madwifi), postup mam staženej v noťasu, bohužel jsem si vytvořil konto na Eduroamu až před chvilkou :-/ a tak jsem jen viděl sítě v okolí.

    Při baterce mi občas nejede zvuk, ještě jsem nenašel přímou souvislost, zda je to nastavením jádra. Mandriva při bootu tvrdí, že cpufreq nejede, zatim jsem neuspěl ho nainstalit manuálně.

    V Quantianu jsem objevil docela velkou nedostupnost mirrorů pro stahování? Tj. apt-get mi nějak často nic nezprovozní, zatim mam zkušenost, že se tak chová v noci, zkusim to někdy i přes den, až bude čas - zda to nemá souvislost.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 28.4.2006 23:59 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    Apt-get se pořád cuká, ale aptitude aspoň dává obšírnější výpisy.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 28.4.2006 19:32 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    Tak ještě nainstalit podporu pro udf - udftools a udf.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 29.4.2006 23:57 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    Quantian mne nějak zlobí. Mozilla si nepamatuje uložený bookmarky a konfiguraci, dvd-ram hází segmentation fault, licq si nerozumí s heslem, zadám ho a pak se tváří, že je chybně. Čili když nebylo z čeho aptitudovat, povolil jsem unstable a experimental se zdroji a tohle je asi výsledek?

    Wifina v MDV i s madwifi zatim tak napůl rozchozená. Zkusil jsem zkompilovat a rozchodit jádro 2.6.16.9 a i když v /bootu je a v grubu v menu zaeditované taky, tak se v menu neukáže. Čili tohle vyřešim až po stabilizaci školy.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Jiří Němec avatar 30.4.2006 00:38 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam
    Však já všude tvrdím, že na NOVÝ notebook to chce jedině AKTUÁLNÍ Gentoo. Jiná distra mají nové kde, xorg, xgl a podobné kravinky, ale pokud člověk potřebuje kvůli notebooku podporu pro nejnovější jádro a různé binární a podobné pochybné ovladače, pak potřebuje Gentoo.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    vencour avatar 30.4.2006 08:23 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    Vydrž, na něj asi časem dojde. Mam sice Xorg 6.9, ale ati ovladače jsou pro Xorg 6.8, gtak zatim používam vesafb. Atd.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Jiří Němec avatar 30.4.2006 10:44 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam
    No právě Gentoo ti v tomhle ušetří hromadu času. Používám xorg 6.8.2, ale díky zázrakům, které gentoo vývojáři dělají jede ati-drivers dokonale stabilně i v xorg 7(mám to na desktopu/serveru). Dokud jsem měl na notebooku kubuntu, tak jsem se furt snažil něco vyladit a hledal jsem pochybné zdroje balíku. Po instalaci Gentoo jsem doladil konfiguraci jádra(kterou jsem ti už poslal), xorg a hibernace. Zbytek plně jel. Notebook teď startuje asi za 30s, místo 1:30. Jedíné, co mi tu chybí je nastavení udev, aby mi to automaticky připojovalo usb mass storage kamsi do /media.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    vencour avatar 30.4.2006 11:12 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    To jádro zkompilovaný mam, ve verzi 2.6.16.9, v grubu je zapsaný, ale v menu se neobjeví, tak jsem to zatim neřešil :-(

    title Mandriva2006and26169
    kernel (hd0,0)/vmlinuz-2.6.16.9 root=/dev/hda5 ro nomce
            ramdisk_size=100000 lang=us apm=power-off splash=verbose vga=791
    initrd (hd0,0)/initrd-2.6.16.9.img
    

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 3.5.2006 09:12 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    Tak jsem prošmejdil web, faq GNU, nakonec jsem hledal něco jako "grub menu not show" a v jednom z odkazů bylo něco o souboru "map", čili jsem pak přeinstalil gruba (grub-install /dev/hda) a už to maká a díky tomu už se mi i noťas chová víc jako notebook než přenosný stolní počítač :-D.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 30.4.2006 10:29 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    Vidim v dmesg hlášku

    hdc: drive_cmd: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }
    hdc: drive_cmd: error=0x04 { AbortedCommand }
    ide: failed opcode was: 0xec
    hdc: drive_cmd: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }
    hdc: drive_cmd: error=0x04 { AbortedCommand }
    ide: failed opcode was: 0xec
    hdc: drive_cmd: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }
    hdc: drive_cmd: error=0x04 { AbortedCommand }
    ide: failed opcode was: 0xec
    UDF-fs INFO UDF 0.9.8.1 (2004/29/09) Mounting volume 'LinuxUDF', 
             timestamp 2006/04/29 00:28 (1078)
    hdc: drive_cmd: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }
    hdc: drive_cmd: error=0x04 { AbortedCommand }
    ide: failed opcode was: 0xec
    udf: udf_read_inode(ino 78270) failed !bh
    udf: udf_read_inode(ino 86192) failed !bh
    udf: udf_read_inode(ino 94200) failed !bh
    udf: udf_read_inode(ino 94224) failed !bh
    udf: udf_read_inode(ino 94244) failed !bh
    
    budu zjišťovat, zda je to médiem, nastavením nebo mechanikou.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 1.5.2006 23:01 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    Ještě jsem zkusil vfat na dvd-ramu,, nepřesvědčil, reiser 3.6 se zatim zdá ok. V dmesg nic a zatim maká.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 2.5.2006 23:02 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    Z archivu (tar.gz) jsem v Q. nainstalil mozillu 1.7.13, u tý mi konečně makaj záložky, snad by makaly i před tim, kdybych smazal ~/mozilla a zjistil, co to dělá.

    Pořád se mažu s kompilací kernelu, odpovídá mi to něco jako

    $make manuconfig
      HOSTCC  scripts/basic/fixdep
    In file included from /usr/include/sys/socket.h:35,
                     from /usr/include/netinet/in.h:24,
                     from /usr/include/arpa/inet.h:23,
                     from scripts/basic/fixdep.c:115:
    /usr/include/bits/socket.h:304:24: error: asm/socket.h: No such file or directory
    make[1]: *** [scripts/basic/fixdep] Error 1
    make: *** [scripts_basic] Error 2
    
    tak se pokoušim hledat na netu zdroje a rady, jedna z nich, na faq@debian už jsem toho našel víc.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 3.5.2006 01:16 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    (V Mandrivě vše maká)

    make menuconfig
      HOSTCC  scripts/basic/fixdep
      HOSTCC  scripts/basic/split-include
      HOSTCC  scripts/basic/docproc
      HOSTCC  scripts/kconfig/conf.o
      HOSTCC  scripts/kconfig/kxgettext.o
      HOSTCC  scripts/kconfig/mconf.o
      SHIPPED scripts/kconfig/zconf.tab.c
      SHIPPED scripts/kconfig/lex.zconf.c
      SHIPPED scripts/kconfig/zconf.hash.c
      HOSTCC  scripts/kconfig/zconf.tab.o
      HOSTLD  scripts/kconfig/mconf
      HOSTCC  scripts/kconfig/lxdialog/checklist.o
      HOSTCC  scripts/kconfig/lxdialog/inputbox.o
      HOSTCC  scripts/kconfig/lxdialog/lxdialog.o
      HOSTCC  scripts/kconfig/lxdialog/menubox.o
      HOSTCC  scripts/kconfig/lxdialog/msgbox.o
      HOSTCC  scripts/kconfig/lxdialog/textbox.o
      HOSTCC  scripts/kconfig/lxdialog/util.o
      HOSTCC  scripts/kconfig/lxdialog/yesno.o
      HOSTLD  scripts/kconfig/lxdialog/lxdialog
    scripts/kconfig/mconf arch/i386/Kconfig
    #
    # using defaults found in /boot/config-2.6.16
    #
    
    
    Your kernel configuration changes were NOT saved.
    
    Makefile:476: .config: není souborem ani adresářem
    

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 2.5.2006 23:04 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    P.S. objevil jsem možnost podívání se do manuálu ... zadat v prohlížeči "man:command" a je to :-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 3.5.2006 18:26 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    S novym jádrem a gkrellm load v htopu stabilně 3 ... a ten flash nahoře na stránce AbcL a kurzor myši na něm a PgDn nic nedělá :-(

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 4.5.2006 23:21 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    Jak jsme zjistil, tak pro síťovku se používá ovladač, který je pro 1Gb kartU (!), jmenovitě se jedná o tg3 modul, ten je uveden jako "device driver/network devicde support/ethernet 1000Mbit/broadcom tigon3" (radši jsem tam vrznul i broadcom netXtremeII, při další kompilaci si ověřim stav)

    Jelikož jsem dostal konfiguraci od jednoho dobrého člověka, tak ji opisuju a zjistil jsem třeba, že cpufreq v jádře maká a jako modul ne = že zřejmě v tom jsem dřív dělal chybu :-(

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 6.5.2006 22:18 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    K wifině: používam madwifi-ng-r1529-20060426 z www.madwifi.net/, postup tam je uvedený, v krátkosti: určím pozici kernelu ... export KERNELPATH=/usr/src/linux-2.6.16.13, dám make a make install a moduly jsou na světě.

    Pak jsem v Mandriváckym drakconfigu vybral připojení přes wifim zadal SSID, wep klíč ... a poprvý jedu přes wifi!!! No to jsem musel fyzicky rozchodit, co se mi to povedlo ... já takové ucho a mam kliku :-D

    Na route je odpověď:

    Směrovací tabulka v jádru pro IP
    Adresát         Brána           Maska           Přízn Metrik Odkaz  Užt Rozhraní
    10.1.21.0       *               255.255.255.0   U     10     0        0 ath0
    default         10.1.21.10      0.0.0.0         UG    10     0        0 ath0
    na iwconfig je odpověď:
    ath0      IEEE 802.11g  ESSID:"XXX"  Nickname:"Kvach"
              Mode:Managed  Frequency:2.412 GHz  Access Point: 00:4F:62:00:3B:19
              Bit Rate:36 Mb/s   Tx-Power:17 dBm   Sensitivity=0/3
              Retry:off   RTS thr:off   Fragment thr:off
              Encryption key:6A69-726B-61   Security mode:open
              Power Management:off
              Link Quality=30/94  Signal level=-65 dBm  Noise level=-95 dBm
              Rx invalid nwid:2  Rx invalid crypt:0  Rx invalid frag:0
              Tx excessive retries:0  Invalid misc:0   Missed beacon:0
    
    
    na ifconfig:
    ifconfig
    ath0      Link encap:Ethernet  HWadr 00:16:CE:0C:92:7B
              inet adr:10.1.21.24  Všesměr:10.1.21.255 Maska:255.255.255.0
              AKTIVOVÁNO VŠESMĚROVÉ_VYSÍLÁNÍ BĚŽÍ MULTICAST  MTU:1500  Metrika:1
              RX packets:276 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
              TX packets:198 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
              kolizí:0 délka odchozí fronty:0
              RX bytes:128656 (125.6 KiB)  TX bytes:33611 (32.8 KiB)
    
    wifi0     Link encap:NEZNÁM  HWadr 00-16-CE-0C-92-7B-80-E8-00-00-00-00-00-00-00-00
              AKTIVOVÁNO VŠESMĚROVÉ_VYSÍLÁNÍ BĚŽÍ MULTICAST  MTU:1500  Metrika:1
              RX packets:22316 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:2148
              TX packets:528 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
              kolizí:0 délka odchozí fronty:199
              RX bytes:1794953 (1.7 MiB)  TX bytes:56027 (54.7 KiB)
              Přerušení:19 Paměť:f9320000-f9330000
    
    
    

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 6.5.2006 22:21 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    Po připojení kabelu k ethernetu (stejně tak by stačilo shodit ethernet, připojit kabel a nahodit ethernet?)

    route
    Směrovací tabulka v jádru pro IP
    Adresát         Brána           Maska           Přízn Metrik Odkaz  Užt Rozhraní
    10.1.10.0       *               255.255.255.0   U     10     0        0 eth0
    10.1.21.0       *               255.255.255.0   U     10     0        0 ath0
    default         10.1.10.10      0.0.0.0         UG    10     0        0 eth0
    default         10.1.21.10      0.0.0.0         UG    10     0        0 ath0
    

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 8.5.2006 01:12 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    Nainstaloval jsem už xsupplicant 1.2.3, verze 1.2.4 se nedala zdolat a přemluvit, objevil jsem při tom yacc, flex a další vychytávky. Začal jsem používat KWifiManager a dostal jsem tip na wlanconfig. Užil jsem si při hledání iwlib.h.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 11.5.2006 12:06 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    Parametry baterky:

    $ cat /proc/acpi/battery/BAT0/info
    present:                 yes
    design capacity:         51840 mWh
    last full capacity:      51200 mWh
    battery technology:      rechargeable
    design voltage:          10800 mV
    design capacity warning: 2560 mWh
    design capacity low:     200 mWh
    capacity granularity 1:  1 mWh
    capacity granularity 2:  1 mWh
    model number:            IBM-92P1087
    serial number:           10751
    battery type:            LION
    OEM info:                SANYO
    
    $ cat /proc/acpi/battery/BAT0/state present: yes capacity state: ok charging state: charged present rate: 0 mW remaining capacity: 51200 mWh present voltage: 12575 mV

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 12.5.2006 10:32 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    Když už tak píšu o rychlosti disku v noťasu, porovnání se stolnim: noťas

    # hdparm -t /dev/hda
    
    /dev/hda:
     Timing buffered disk reads:  102 MB in  3.03 seconds =  33.65 MB/sec
    
    # hdparm -T /dev/hda
    
    /dev/hda:
     Timing cached reads:   1452 MB in  2.00 seconds = 725.57 MB/sec
    
    stolní:
    # hdparm -t /dev/hda
    
    /dev/hda:
     Timing buffered disk reads:  172 MB in  3.01 seconds =  57.18 MB/sec
    # hdparm -T /dev/hda
    
    /dev/hda:
     Timing cached reads:   1160 MB in  2.00 seconds = 580.20 MB/sec
    
    čili je vidět rozdíl rychlosti disků i velikosti paměti = cache.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 13.5.2006 00:33 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 13.5.2006 07:27 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    Zabloudil jsem na stránky Martina Fialy a je tam co studovat :-). Původně jsem hledal odpověď na otázku v diskusi o balíčkovacím systému MDK.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 22.5.2006 17:13 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    Zatim nevim proč, ale v totemu dvd přehraju plynule, v kaffeine ne, tušim, že to bude mít něco s renderováním. Na video:auto je trhaný, na sdl je to lepší.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 23.5.2006 21:40 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    Jedna diskuse k tvoutu a jeden odkaz k nVidii a konfiguraci Xek s tvoutem.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Jiří Němec avatar 23.5.2006 22:50 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam
    To asi máme každej jiný R51e. Já tvout nemám a grafika ATI je neco totálně jiného, jak nvidia. Spíš by mě zajímalo jak přepnout obraz na ten d-sub.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    vencour avatar 24.5.2006 02:07 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    Hm, přes aticonfig jsem ještě výstup na monitor nerozchodil, v tom atitvoutu jsem hledal inspiraci. Ve woknech to šlo, tady zatim ani ťuk.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Jiří Němec avatar 25.5.2006 13:49 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam
    Tak pro mě to byla záležitost asi 5 minut. Docela jsem se divil jak to jde rychle. Ani jsem nikde nic nehledal, stacilo pustit aticonfig s paramatrem aby mi to vytvorilo konfigurak pro dualhead. Výsledek. Jako jestli nekdo nadává na ovladače od ati, tak asi požívá nějaké masochistické (nebo zastarelé) distro, já s nima v gentoo už delší dobu nemám žádné problémy. Teď mě v brně asi čeká upgrade na xorg7 a kde 3.5.2. při tom si zakompiluju podporu pro xineramu, aby šly ty 2 monitory líp používat.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    vencour avatar 25.5.2006 18:06 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    Dík za nakopnutí.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Jiří Němec avatar 25.5.2006 14:01 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam
    Nechceš ten blogpost přejmenovat, ať se to líp hledá? Nebo založit diskuzi na tohle téma. Momentálně sem lezeš ty a občas já (pokud musím reagovat), jinak to tu je úplně mrtvý. Jak to přejmenuješ, tak bys na tohle mohl dat odkaz do toho našeho hw záznamu.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    Jiří Němec avatar 25.5.2006 18:14 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam
    Ještě pro nás závisláky na ibm jsem našel kus našeho miláška pro normální komp Trochu menší klávesnice, cenu jsem zatím nenašel. Pořádnější klávesnice, hlavně s numerickou částí, cena je však hrozná (ale to mě nezastaví).
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    vencour avatar 25.5.2006 20:19 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    Fííííha :-D dík, teda takovýho brouka do hlavy mi nikdo už dlouho nezasadil :-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 27.5.2006 21:24 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    V dmesg vidim pravidelný hlášky typu

    May 27 21:04:05 Kvach kernel: [17180490.236000]   //
          osl-0856 [39] os_wait_semaphore     : Failed to acquire semaphore[b1c9e5e0|1|0], AE_TIME
    
    a v jedný diskusi to snad vypadá, že je přikládán původ k existenci větráku - který u mne není ...
    $ ls /proc/acpi/fan -l
    celkem 0
    (mam zaplé datování v logu)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 27.5.2006 21:33 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    Zdá se, že je to obecnější problém, viz další odkazy.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 29.5.2006 11:47 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    Zatim jsem se dostal na cca 16W při vyplé wifině (ifconfig wifi0 down) a 563MHz. Když jen vypnu iwconfig ath0 power off vysílání, tak mi pořád kwifimanager ukazuje kanály, při shozené wifi0 už ne.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 31.5.2006 16:06 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    Po shození wifi0 a vypnutí ath0 a odebrání z paměti modulů ehci_hcd a ohci_hcd spotřeba:

    active state:            C3
    max_cstate:              C8
    bus master activity:     00000000
    states:
        C1:                  type[C1] promotion[C2] demotion[--] latency[000] usage[00000010]
        C2:                  type[C2] promotion[C3] demotion[C1] latency[001] usage[00161503]
       *C3:                  type[C3] promotion[--] demotion[C2] latency[085] usage[00312946]
    present:                 yes
    capacity state:          ok
    charging state:          discharging
    present rate:            14479 mW
    remaining capacity:      43090 mWh
    present voltage:         11996 mV
    St kvě 31 12:10:05 CEST 2006
     12:10:05 up 26 min,  2 users,  load average: 0.78, 0.72, 0.57
      current CPU frequency is 375 MHz.
    present:                 yes
    capacity state:          ok
    charging state:          discharging
    present rate:            14337 mW
    remaining capacity:      24940 mWh
    present voltage:         11316 mV
    St kvě 31 13:23:45 CEST 2006
     13:23:45 up  1:40,  2 users,  load average: 0.81, 0.71, 0.65
      current CPU frequency is 375 MHz.
    
    Čili dostal jsem se až někam ke 14140mW, to vše s displejem minimálně podsvíceným. S pořádně rozpáleným displejem to stouplo o cca 3W. Navíc teplota baterky v docela chladním dni se pohybovala okolo 32 stupňů.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 1.6.2006 20:25 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    Co už mi funguje:

    zapnutí světla ... echo on > /proc/acpi/ibm/light
    blikání "měsíčku" ... echo 7 blinking > /proc/acpi/ibm/led
    zapnutí LEDky napájení ... echo 0 on > /proc/acpi/ibm/led
    obsluha LEDky baterky ... echo 2 on > /proc/acpi/ibm/led

    Tj. LEDka wifiny (antény) zatim ani ťuk.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 1.6.2006 20:30 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    Už jsem přišel na oranžovou baterku ... je na 1 ... čili echo 1 on > /proc/acpi/ibm/led.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 2.6.2006 16:48 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    Zašel jsem na Bělehradské do servisu, odpověď servisáka na možnosti rozšíření modelu r51e:

  • procesor Celer -> Pentium? IBM to oficiálně nedoporučuje, ale třeba si to někdo lajzne
  • baterka do ultrabay slotu? To ne, to by tam byl čudlík a to dvd by šlo samo vyndat.
  • 9-článková baterka? Ano, ta tam má jít

  • Takže aspoň tu 9-článková baterie přijde časem na pořad dne, měla by vydržet o 25% déle.
    Mimochodem mam 72W zdroj (16Vx4.5A), takže na velký vyskakování to taky neni.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Jiří Němec avatar 2.6.2006 18:54 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam
    Vždyť ta dvd pálírna jde bez problémů vyndat, ten čudlík tam je.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    vencour avatar 2.6.2006 20:05 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    A fakt ji vyndáš? Já to ještě nezkoušel. Respektive čudlík jsem mačkal a nevyndal jsem ji, nechtěl jsem používat moc velkou sílu.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 5.6.2006 23:34 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    Potvrzuji, dvd lze vyndat, při otevřené mechanice je za co chytnout. Akorát mi to systém nerozchodil, když jsem to při něm prováděl, a zatuh. Čuměl jsem, jak je mechanika velká (=hluboká).Něco málo z logů:

    hdc: status timeout: status=0xff { Busy }
    ide: failed opcode was: unknown
    hdc: DMA disabled
    hdc: drive not ready for command
    hdc: ATAPI reset timed-out, status=0xff
    ide1: reset timed-out, status=0xff
    hdc: status timeout: status=0xff { Busy }
    ide: failed opcode was: unknown
    hdc: drive not ready for command
    hdc: ATAPI reset timed-out, status=0xff
    A pak zátuh

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 8.6.2006 21:40 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam

    Při delším provozu na síť teplota baterky cca 30 stupńů a její výdrž, maximální hodnota nabití klesla nejvíce za dobu, co to sleduju :-(, o 510 mAh.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 9.3.2007 11:24 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam u IBM r51e

    S překvapením objevuji zvýšení výkonu grafiky ...

    $ glxgears
    5104 frames in 5.0 seconds = 1020.671 FPS
    5217 frames in 5.0 seconds = 1037.701 FPS
    5065 frames in 5.0 seconds = 1012.953 FPS
    5029 frames in 5.0 seconds = 1005.657 FPS
    5116 frames in 5.0 seconds = 1023.165 FPS
    5039 frames in 5.0 seconds = 1007.687 FPS
    5179 frames in 5.0 seconds = 1035.745 FPS
    5096 frames in 5.0 seconds = 1019.084 FPS
    4622 frames in 5.0 seconds = 922.684 FPS
    4709 frames in 5.0 seconds = 941.745 FPS
    5055 frames in 5.0 seconds = 1010.903 FPS
    5178 frames in 5.0 seconds = 1032.664 FPS
    5167 frames in 5.1 seconds = 1022.431 FPS
    konfigurace je násleudjící ...
    $ glxinfo
    name of display: :0.0
    display: :0  screen: 0
    direct rendering: Yes
    server glx vendor string: SGI
    
    server glx version string: 1.2
    server glx extensions:
        GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating,
        GLX_EXT_import_context, GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_make_current_read,
        GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_hyperpipe, GLX_SGIX_swap_barrier,
        GLX_SGIX_fbconfig
    client glx vendor string: ATI
    client glx version string: 1.3
    client glx extensions:
        GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context,
        GLX_ARB_get_proc_address, GLX_SGI_video_sync, GLX_ARB_multisample,
        GLX_ATI_pixel_format_float, GLX_ATI_render_texture
    GLX extensions:
        GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context,
        GLX_ARB_multisample
    OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc.
    OpenGL renderer string: RADEON XPRESS Series
    OpenGL version string: 2.0.6334 (8.34.8)
    OpenGL extensions:
    ...
    glu version: 1.3
    

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 1.9.2008 18:01 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam u IBM r51e

    Jak tak asi vypadá nová 9ti článková baterka ...

    present:                 yes
    design capacity:         77760 mWh
    last full capacity:      81300 mWh
    battery technology:      rechargeable
    design voltage:          10800 mV
    design capacity warning: 4065 mWh
    design capacity low:     200 mWh
    capacity granularity 1:  1 mWh
    capacity granularity 2:  1 mWh
    model number:            IBM-92P1077
    serial number:            1441
    battery type:            LION
    OEM info:                SANYO
    

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 24.10.2008 00:31 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam u IBM r51e

    Nevim, čim to, najednou mi začla blbnout hibernace na disk z Xek, měl jsem čeno po probuzení, musel jsem zatrhnout=povolit EnableVbetool. Aktuální stav kernel 2.6.26-gentoo, x11-drivers/ati-drivers-8.542 a x11-base/xorg-server-1.3.0.0-r6.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 1.2.2009 08:56 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam u IBM r51e

    Ohooo ... Pozor, chystáte se komentovat 1024 dní starou diskusi. ... kulaté narozeniny :-)

    Cca před týdnem jsem fglrx přešel na ati, tedy z x11-drivers/ati-drivers na x11-drivers/xf86-video-ati, dneska mi poprvé začal makat s2ram přes pm-suspend, tedy zřejmě přes sys-power/pm-utils, vždy před tim jsem zatuh u toho, že mi buď noťas nereagoval na power button, nebo byla černá obrazovka - nenajla grafika po probuzení, či že mi obrazovka najela a pak to "chcíplo", myš a klávesnice jako by nebyla.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 2.6.2009 20:27 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chrochtam si chrochtam u IBM r51e

    Z mojeho pohledu katastrofa: horní kus noťasu, to pod víkem, v části pod pravou dlaní výše, v místě, kde odkládací plocha pro ruce přechází do "sloupku" okolo klávesnice nahoru, nad dvd mechanikou, tak tam mam ten kus prasklej. Noťas jsem rozebral, zkusil slepit onen výlisek vteřinovým lepidlem, nevydrželo. Možná je to prasklé od mého ustavičného tahání za ten roh noťasu okolo loga.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.