abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:11 | Zajímavý software

    Cloudflare představil open source redakční systém EmDash. Jedná se o moderní náhradu WordPressu, která řeší bezpečnost pluginů. Administrátorské rozhraní lze vyzkoušet na EmDash Playground.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 14:00 | Komunita

    Bratislava OpenCamp 2026 zverejnil program a spustil registráciu. Štvrtý ročník komunitnej konferencie o otvorených technológiách prinesie 19 prednášok na rôzne technologické témy. Konferencia sa uskutoční v sobotu 25. apríla 2026 v priestoroch FIIT STU v Bratislave.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:44 | Humor

    Na iVysílání lze zhlédnout všechny díly kultovního sci-fi seriálu Červený trpaslík.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 04:44 | IT novinky

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl v březnu 5,33 % (Windows -4,28 %, OSX +1,19 %, Linux +3,10 %). Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 24,48 %. Procesor AMD používá 67,48 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 23:22 | IT novinky

    Společnost Apple slaví padesáté narozeniny. Založena byla 1. dubna 1976.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:33 | Nová verze

    FreeTube, desktopový klient pro YouTube využívající lokální API, byl vydán ve verzi 0.24.0. Toto velké opravné vydání implementuje SABR (Server-Based Adaptive Bit Rate), což řeší část nedávných problémů s načítáním videí z YouTube, a aktualizuje základní komponenty jako Electron nebo přehrávač Shaka Player.

    |🇵🇸 | Komentářů: 2
    včera 16:33 | Humor

    Je tu opět apríl. O víkendu zmizel kamion s 12 tunami tyčinek KitKat. Firmy to využívají k aprílovým žertům. Groupon má super akci. Koupíte 1 tyčinku a dostanete 100 zdarma. Ryanair si přelepil letadla. Šéf Outlooku se ptá, proč mají v baráku 14 beden tyčinek KitKat (𝕏). Prusa Research představuje Prusa Pro ACU a vysvětluje proč přílišné sušení škodí vaším filamentům. Telefon Sony Xperia má miliónnásobný zoom (𝕏). PC.net představil Super Ultrabox 2600 se zajímavými parametry. Další aprílové novinky například na April Fools' Day On The Web.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost OpenAI, která stojí za chatovacím robotem s umělou inteligencí (AI) ChatGPT, získala od investorů 122 miliard USD (2,6 bilionu Kč). Hodnota společnosti tak dosáhla 852 miliard dolarů (více než 18 bilionů Kč). Nejnovější kolo investování se stalo největší, jaké zatím firma uskutečnila, a peníze mají posílit ambiciózní plány rozšíření výpočetní kapacity, datových center a nábor talentů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 13:11 | IT novinky

    Nástroj k identifikaci občanů v on-line komunikaci s úřady byl dnes dopoledne zhruba dvě hodiny částečně nedostupný. Problém se objevil kolem 09:00 a podařilo se ho vyřešit kolem 11:00. Částečně nedostupná byla služba Národní identitní autority (NIA), problémy podle DIA (Digitální a informační agentura) ovlivňovaly přihlašování například i přes bankovní identitu. „Dostupnost NIA byla plně obnovena, přihlášení k digitálním službám

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 13:00 | IT novinky

    Eben Upton oznámil další zdražení počítačů Raspberry Pi kvůli růstu cen pamětí a představil Raspberry Pi 4 s 3 GB RAM za 83,75 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (5%)
     (1%)
     (14%)
     (23%)
    Celkem 1205 hlasů
     Komentářů: 29, poslední 31.3. 11:17
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    14.6.2007 01:07 Radek Trnka | skóre: 26 | blog: Jen_tak | kousek od ČB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hni se ...
    Těch 5 a 12 V naměříš předpokládám na konektoru bez zátěže že? Napadá mě jedna teorie, ale tu mi zhatil fakt, že pokud je ten disk napájen z usb tak to jede ....
    Černé díry jsou tam, kde Bůh dělil nulou. -- Steven Wright one Liners
    vencour avatar 14.6.2007 01:14 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hni se ...

    Doplňuji ... u toho zdroje a desky nechápu jen napájení 3,5" disku, z usb nabootuji i připojím 2,5" 40GB disk (na 2 usb kabely je)a napájím ho z toho zdroje příslušného ke krabici.

    Navíc na té stránce Epie/spotřeby je údaj, že každý disk žere až 40W ... s jednim diskem 39,42W, se dvěma 79,42W ... to mi přijde dost.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    14.6.2007 01:29 Radek Trnka | skóre: 26 | blog: Jen_tak | kousek od ČB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hni se ...
    Co se týká toho cvakání disku - kolegovi dělal to samé a pomohlo vyměnit zdroj za silnější, zdroj už to prostě neutáhl - ale jestli je to tvůj přpad to fakt těžko říci. Jinak pokud máš možnost měřit odebíraný proud tak bych to udělal. Jednou se silným zdrojem, podruhé s tímto a sledoval proudový odběr a průběh.
    Černé díry jsou tam, kde Bůh dělil nulou. -- Steven Wright one Liners
    vencour avatar 14.6.2007 06:01 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hni se ...

    Hm, za radu dík, až budu mít výsledky, ozvu se. Zas jsem se dobral k tomu, že moc mluvim ...

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    14.6.2007 08:15 Jimmy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hni se ...
    Pravděpodobně bude problém ve slabém zdroji. Mám HD MP3 přehrávač s 2,5" diskem a když mám slabé baterky a pokouším se ho zapnout, tak elektronika najede, ale disk jen bezmocně cvaká. Při startu si prostě disk bere výrazně víc než při stálém provozu.
    wake avatar 14.6.2007 07:14 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hni se ...
    Hint: co testnout ten disk v jinem stroji? Cvakani muze byt tez indikaci diskove mrtvoly...
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    vencour avatar 14.6.2007 08:18 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hni se ...

    Dík za reakci. Zapomněl jsem uvést, že při zapojeném externím zdroji (400W) k té krabici vše šlape, jak má. Do reklamačního protokolu jsem to celé vypsal komplet, teď jsem to přehlíd.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    houska avatar 14.6.2007 14:01 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hni se ...
    chces tedy rict ze pokud misto toho slabsiho zdroje das 400W tak to funguje?
    vencour avatar 14.6.2007 14:09 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hni se ...

    Ano, to říkám. Jenže ten tam nemůžu nechat, když krabici nezavřu.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    houska avatar 14.6.2007 16:04 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hni se ...
    tak alespon vis cim to je ...
    vencour avatar 14.6.2007 16:14 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hni se ...

    No, myslim si to ... dokud to neprokážu ... a stejně, 2 kusy za sebou?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    houska avatar 15.6.2007 08:39 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hni se ...
    treba to ten zdroj fakt neutahne ... a neni vadnej
    14.6.2007 08:20 Samuel | skóre: 19 | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hni se ...
    Ja mam ten isty case s EPIA EN10000EG, disk 3,5" Seagate Barracuda 160GB a ide bez problemov zatial... asi 1/2 roka. Takze malo by to ist podla mna.
    vencour avatar 14.6.2007 08:32 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hni se ...

    Jak jste se tam vešel s kabely? Okolo zdroje tam mám drobet těsno. Proto mám to své podezření na nějaké drbnutí (nevím, co už jinak ...). Jinak nejsem si jist, zda se mi disk hned na poprvé roztočil ... bohužel jsem zapojil větrák, ale chroupání jsem neslyšel. Pak jsem to vyp, zakrytoval, dal na zamýšlené místo ... a nic. Ajpinu mam staticky, abych tam moh dát DMZ, takže používam jen ssh přístup, bez monitoru. Když nemusim jinak.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    14.6.2007 19:38 Samuel | skóre: 19 | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hni se ...
    Pravda, kable dost natesno :) Este ze mam sata, nie ide disk. Okrem toho mam 'lite' disk - je nizsi ako obyc. Ale dufam ze to nejak skoro nebudem rozoberat. Vetrak zapojeny nemam...
    vencour avatar 14.6.2007 21:39 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hni se ...

    Mam ten 40GB 2.5" disk z noťasu, co mi zbyl po upgradu. V nouzi bych ho použil. Chci šetřit jeho konektory, tak až časem ... zatim je v přenosnym šuplíku. Ten větrák jsem zapojil z venku, asi neni tak efektivní, ale dovnitř se nevešel. Napájený je skrze nedotaženou zadní lamelu zevnitř. Jinak se mi tam motaj kabely k usb, od zdroje napájecí ke konektoru pro napájecí šňůru - jako by se počítalo s většími rozměry krabice pro kabely.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    14.6.2007 08:37 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hni se ...
    Mnohe tieto zdroje su smejdy. Skus si zmerat tu 12V vetvu pri zatazi - pri rozbehu toho disku - mozno sa budes divit...
    14.6.2007 09:20 mill
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hni se ...
    Na 99,9% som si isty, ze Vas zdroj nestaci. Musite pocitat s tym, ze disk ma pri rozbehu nasobne vacsi odber. To cvakanie je jednoznacnym priznakom, ze sa disk nevie rozbehnut. V tomto pripade pomoze jedine silnejsi zdroj alebo skusit pohladat disk, ktory ma mensi odber.
    14.6.2007 10:03 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hni se ...
    Ja mam EPIA desku a 3.5" HDD na 60W zdroji EMKO a funguje to bez problemu. Disky za behu zerou okolo 10 W, spickova spotreba pri startu vsak muze byt o dost vetsi.
    Medved09 avatar 14.6.2007 17:17 Medved09 | skóre: 26 | Havlíčkův Brod / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hni se ...

    2,5" disk při startu zkousne na 5V větvi i 1,7A (Seagate Momentus 7200rpm) což některé zdroje opravdu neustojí a poklesem napětí se resetne elektronika disku(vypne motor, zaparkuje hlavy a tím cvakne), znovu se pokusí roztočit a tak pořád dokola. Kdežto 3,5" disk má motor napájený z 12V větve a tak při roztáčení příliš neovlivňuje napájení elektroniky..
    Prostě to chce tvrdší(kvalitnější) zdroj..

    Fordem tam, vlakem zpátky :-)
    14.6.2007 17:18 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hni se ...
    Kup si silnejsi zdroj, co tady chces proboha resit?
    vencour avatar 14.6.2007 17:26 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hni se ...

    Pánové, ok, můžu koupit silnější zdroj. Jenže pak mi je ta krabice na nic. Do ní ho nedam. Do 24 hodin bych to snad měl přeměřit ...

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    14.6.2007 17:54 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hni se ...
    Tak si kup vetsi krabici a priste never kdejaky <>vine co napisou v letaku, jako ze neco pojede s 90W zdrojem.
    wake avatar 14.6.2007 23:01 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hni se ...
    me s 90W zdrojem jede VIA EPIA ME6000G Mini s 3.5 seagate ST320011A. plus pridavna sitovka. vsechno pasivne chlazene.
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    14.6.2007 23:36 rgb | skóre: 2 | blog: rgblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hni se ...
    u me je to podobny, zdroj mam spinanej 90W od Emko, epia PD10000 (dve sitovky), disk Seagate a jeste PCI wifi (prism) a vsechno to nadherne funguje uz 2 roky :)

    clovek by rek, ze se ty parametry budou spis zlepsovat, ze novy disky budou mit mensi spotrebu a tak podobne... tak asi ne :)
    14.6.2007 23:45 Radek Trnka | skóre: 26 | blog: Jen_tak | kousek od ČB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hni se ...
    clovek by rek, ze se ty parametry budou spis zlepsovat, ze novy disky budou mit mensi spotrebu a tak podobne... tak asi ne :)
    Otázka je zda se to může zlepšovat pokud je takový tlak na co nejmenší cenu. Konkrétně u zdrojů vidím spíš zhoršující tendenci, čím dál tím více levných zdrojů s papírově dobrými parametry, kterých ale v praxi ani zdaleka nedosahují.
    Černé díry jsou tam, kde Bůh dělil nulou. -- Steven Wright one Liners
    vencour avatar 15.6.2007 00:56 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hni se ...

    Výsledek je na světě ... jsem dost rozčarovaný ... ale odpovídá to projevům ...

    Měřeno Metexem M-4650CR (označení na displeji), jen jeden pokus, odstranil jsem na rozdvojce pro větrák (Molex -> Molex a 5V větrák 3-pin konektor) z "domečku" konektory, takže jsem měl 4 kabílky, červenej, kde mělo být 5V, žlutej, kde mělo být 12V a dva černé země. Tím jsem dosáhl jakž takž soběstačnosti a jednoduchosti obsluhy zapojování.

    S externím zdrojem jsem naměřil při bootu maximální hodnoty ... na 12V 1.4A, na 5V 0.6A. Měřeno na největším rozsahu, 20A DC.

    Se zapojeným zdrojem z krabice jsem naměřil při bootu maximální hodnoty ... na 12V 0.16A, na 5V 0.39A. Opět měřeno na největším rozsahu.

    Krom toho, opsáno z etikety disku ... na 5V má být 740mA a na 12V má být 1500mA maximální proud. Takže těch 40W z EpiaMěřáku jsou snad mezní hodnoty.

    No, ještě jsem jednou odečet hodnoty, pro dost rozdílné výsledky, na 12V na krabicovym zdroji ... 0.17A ve špičce ... jinak cca 0.14, na 5V kolísal měřený proud okolo 0.392A.

    A zatim závěr ... uvidíme na reklamaci ...

    P.S. už jsem odpojil ten spodní zdroj ve skříni a jak byla najednou krabice tichá - a tedy i to opakované roztáčení disku bylo mnohem znatelněji slyšet.

    Jsou holky, co se skoro bojej nebo štítěj matiky, já mam dost respekt před čimkoliv elektrickym. Táta nabušenej elektrikář ... snažil jsem se elektrice vyhýbat, podvědomě i vědomě. Proto takovýhle okolky.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 15.6.2007 01:23 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hni se ...

    Oprava ... odpojil jsem spodní větrák a bylo najednou ticho ...

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    15.6.2007 08:39 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hni se ...
    A napatie si preco nezmeral?
    vencour avatar 15.6.2007 08:46 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hni se ...

    Při zátěži? Ok, k tomu se vrátim.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    15.6.2007 14:18 Radek Trnka | skóre: 26 | blog: Jen_tak | kousek od ČB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hni se ...
    Myslím, že není třeba - odpověď kde je problém už znáš ne?
    Černé díry jsou tam, kde Bůh dělil nulou. -- Steven Wright one Liners
    vencour avatar 16.6.2007 01:10 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hni se ...

    Zvědavej jsem, takže výsledky ... na +12V jsem viděl "škuby" o cca 1V, na +5V o cca 0,1V.

    Dle specifikace atx2.2 ... +12 mimo rozsah, na +5V je ovšem napájení ok. Tedy ona specifikace

    Voltage Tolerances
    
      Voltage Rail    Tolerance
    
      +5VDC            ±5%
      -5VDC (if used)  ± 10 %
      +12VDC           ±5%
      -12VDC           ± 10 %
      +3.3VDC          ±5%
      +5VSB            ±5%

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 16.6.2007 20:28 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hni se ...

    Při řešení reklamace se 40GB 3.5" disk rozjel, ten, co tam dal technik na zkoušku. Čili zdroj prošel, reklamace pozdržená, dokud si to neověřim. Disk z noťasu jsem doma zapojil a skutečně ok, grub najel do menu. Jedná se o 2.5" Toshibu 40GB 5400 RPM. Tak už jen zálohovat z tý Toshiby data pryč a nalejt tam data z tý 160GB, byla to jen jedna partišna.

    Ještě budu muset nějak ošetřit uchycení disku.

    Závěr? Tak nějak asi vypadá nečekaná fíčura.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 17.6.2007 12:49 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hni se ...

    To ovšem znamená, že jsem ten 2.5" disk měl prvně špatně zapojený, datový kabel musel být prohozený. Že nenajel ... teď bych ho podle hmatu asi taky nepoznal, že se točí, jak byl/je tichej. Prostě růžová směrem k napájení. Radši jsem ho nechal zapojený do desky, i když to celé, sestava, teď stojí. Mam drobet vítr z křehkosti konektorů toho 2.5" disku a taky tu redukci mam jedinou, časem vezmu záložní.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.