abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    30.4. 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    30.4. 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 31
    30.4. 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    30.4. 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 499 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    Bluebear avatar 23.5.2008 00:04 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    Mno... jestliže Tesla skutečně přišel na nějaký extrémně levný zdroj energie, tak to muselo být něco poměrně jednoduchého - neměl k dispozici žádné vyspělé přístroje, tedy musel pracovat s jednoduchými. Co z toho plyne? V dnešní době musí být snadné jeho postupy zopakovat a rekonstruovat to, na co přišel.

    Tudíž, chceš-li se přesvědčit, najeď na jeho stopy a za půl roku to máš - a pak čekej, jestli ti na dveře zaklepou muži v černém :-D Má to jednu chybu - už to nikomu neřekneš ;-)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    23.5.2008 00:10 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    jestli ti na dveře zaklepou muži v černém :-D
    Myslíš lidi z odboru pro čerpání temné energie při evropské komisi? Pokud ještě takový odbor není, tak zajisté brzy vznikne, abychom mohli platit větší daně. :-(
    Bluebear avatar 23.5.2008 00:12 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    Sakra, ty si umíš vymyslet ještě děsivější věci než já :-)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    23.5.2008 00:13 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    :) Tak až budu zase v Praze, tak se můžeme sejít a hecovat se v hrůzných představách :-)
    Luk avatar 23.5.2008 01:07 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    Mně stačilo si přečíst v dnešním magazínu MF DNES rozhovor s Vladimírem Železným - o tom, jak vypadá činnost Evropského parlamentu. Kdyby se nás to přímo netýkalo, válel bych se smíchy po zemi. Jenže ono je to smutné, protože tyhle instituce nám bohužel organizují život. A budou ještě více a s menší možností se tomu bránit, pokud bude ratifikována Lisabonská smlouva.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.5.2008 01:50 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    Včera jsem narazil na článek, ve kterém se psalo tohle:
    "Evropský parlament odsuzuje vědecky nepodložené snahy vykreslovat výsledky studií příčin a důsledků klimatických změn jako pochybné, nejisté či sporné," stojí v desátém bodu zprávy, který míří zejména na Pražský hrad.

    ...

    Průběžou zprávu předložil výbor po roce své činnosti. Odvolává se v ní na závěry Mezivládního panelu pro klimatické změny.
    Bych blil. Závěry toho panelu jsou závěry politiků a prodavačů odpustků, protože v době hlasování už klimatologové byli na cestě domů; to ale EP a podobné ekooteplené blázny nezajímá.
    Quando omni flunkus moritati
    23.5.2008 05:58 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    A az vam prozradim, ze nas a evpropsky parlament se od sebe lisi snad jen velikosti, tak se strachy asi zblaznite...
    23.5.2008 08:39 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    Co je spatneho na "Evropský parlament odsuzuje vědecky nepodložené snahy vykreslovat výsledky studií příčin a důsledků klimatických změn jako pochybné ..." ?

    Ta veta netvrdi, ze vsechny takove snahy jsou vedecky nepodlozene, ale odsuzuje ty z nich, ktere vedecky nepodlozene jsou.
    23.5.2008 09:17 misch
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    Dá se to vykládat oběma způsoby.

    "Tonda zbožňuje brčálově zelenou barvu Puklových obrazů" ... znamená to jen tolik že Tonda zbožňuje pouze ty obrazy které jsou brčálově zelené, nebo se z té věty dá automaticky odvodit že Pukl většinu svých obrazů ladí do brčálové? IMHO platí varianta "b)".
    23.5.2008 16:27 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    Kdyz tu vetu formulujes takhle, tak souhlasim. Pokud by se ale formulovala podobne jako v te vete z EP, tedy "Tonda zboznuje brcalove zelene Puklovy obrazy", pak uz to zdaleka neni tak jasne a spis bych se klonil k variante a).
    23.5.2008 14:33 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    Špatné je na tom to, že všechny tyto snahy jsou označovány za vědecky nepodložené.
    Quando omni flunkus moritati
    23.5.2008 16:40 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    To je tva a IMHO mylna interpretace te vety. Rekl bych, ze spravna interpretace je ta, ze odsuzuje ty snahy, ktere jsou vedecky nepodlozene.
    23.5.2008 16:46 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    Obě interpretace jsou možné, což je pravděpodobně záměr.
    23.5.2008 18:21 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    Omyl. To není žádná interpretace, ale pozorování.

    Jakákoliv práce, ve které se někdo odváží zpochybnit globální oteplování nebo vinu člověka na něm, je okamžitě zpochybněna jako nevědecká (+ další přívlastky)
    Quando omni flunkus moritati
    23.5.2008 19:41 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    Pokud to je pozorovani, tak se to ale nevztahuje k onomu vyjadreni vyboru, ze ktereho jsi citoval.
    24.5.2008 03:17 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    Jaktože ne? K čemu by se to mělo vztahovat?
    Quando omni flunkus moritati
    23.5.2008 06:41 Penguin_007 | skóre: 2 | Duchcov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    Než budeš nad Lisabonskou smlouvou tleskat, tak si jí prostuduj. Díky mediální masáži spousta lidí věří, že je pozitivum, ale ve skutečnosti zařídí dost drsné povinnosti pro stát, třeba stran péče o menšiny a pseudomenšiny, jeden z mých známých, Jaroslav Kubera, mě přesvědčil, abych si ji přečetl, když jsem mu nevěřil, že je to krok k ještě šílenější byrokracii a zvýšení státních výdajů.
    Amatéři si konkurují, profesionálové spolupracují; můj web
    23.5.2008 08:55 skonciljsem | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    On netleská...
    Luk avatar 23.5.2008 09:23 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    Než budeš nad Lisabonskou smlouvou tleskat, tak si jí prostuduj.
    A ty, než budeš reagovat na můj příspěvek, si nejdřív přečti, co jsem napsal. Jinak o Lisabonské smlouvě si myslím zhruba totéž, co o euroústavě.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Jendа avatar 23.5.2008 11:20 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    A nechceš o LS něco napsat?
    Luk avatar 23.5.2008 12:20 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    Někdy třeba něco napíšu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.5.2008 13:34 Penguin_007 | skóre: 2 | Duchcov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    No četl jsem jen napůl, napsal komentář a pak doostřil pořádně. Jo je to pr**er, hodně lidí kvituje s povděkem a jen málokdo četl. Lisabonská smlouva by v podstatě měla suplovat neratifikovanou Evropskou ústavu. Bohužel je v ní téměř vše nařizováno shora, bez znalosti místních poměrů. Já poukazuji na menšiny, když se přihlásíte k Centaurům, můžete vyrobit velmi zajímavé problémy protože budete národnostní menšina.
    Amatéři si konkurují, profesionálové spolupracují; můj web
    Petr Tomášek avatar 23.5.2008 11:42 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    Co to jsou pseudomenšiny? Nebo jsi jeden z těch vymatlanejch národovskejch píčusů?
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Luk avatar 23.5.2008 12:20 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    Typickou pseudomenšinou jsou ženy. Především proto, že je jich víc než mužů. Dále tam lze řadit libovolné neohraničené skupiny, ke kterým se lidé hlásí jen proto, aby získávali různá privilegia.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.5.2008 17:22 xNathanielX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    Achjo, mensina neznamena a nikdy nemela co do cineni s poctem, viz kazda nebulvarni definice mensiny (cituji z anglicke wikipedie): "A sociological minority is not necessarily a numerical minority — it may include any group that is disadvantaged with respect to a dominant group in terms of social status, education, employment, wealth and political power."

    K jake nehoranicene skupine se muzu (jen tak) prihlasit, abych tak ziskal nejaka ta privilegia?
    Luk avatar 23.5.2008 17:59 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    Achjo, mensina neznamena a nikdy nemela co do cineni s poctem, viz kazda nebulvarni definice mensiny (cituji z anglicke wikipedie): "A sociological minority is not necessarily a numerical minority — it may include any group that is disadvantaged with respect to a dominant group in terms of social status, education, employment, wealth and political power."
    Ano, tuhle definici lze použít pro libovolnou skupinu osob. Menšinou jsou ženy, protože jsou platově znevýhodněny oproti mužům. Ale stejně tak jsou menšinou i muži, protože jsou oproti ženám znevýhodněni při svěřování dětí do péče po rozvodu.

    Kterákoli skupina, která je oproti jiné skupině jakkoli znevýhodněna, může být podle tohoto klíče nazvána menšinou. To vede k tomu, že se místo řešení konkrétních problémů sypou příslušníci "menšiny" do jednoho pytle a vymýšlejí se úderně znějící plány na jejich podporu.
    K jake nehoranicene skupine se muzu (jen tak) prihlasit, abych tak ziskal nejaka ta privilegia?
    Třeba k národnosti. Přihlásím se k německé národnosti (což mohu zcela legálně udělat) a mohu si třeba nechávat platit školní výuku v němčině, přestože to bude mnohem dražší než v češtině.

    Jinou zajímavou menšinou jsou obtížně zaměstnatelné osoby. Stačí se urputně bránit každé snaze o naučení se něčemu, co bude použitelné pro práci. Pak se člověk dočká toho, že bude finančně i jinak podporován a nebude se muset snažit hledat práci.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.5.2008 18:44 xNathanielX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    Tak jak to chapu ja, jako laik, musi "mensina," byt v nevyhode ve vsech (anebo alespon ve vetsine) vyse zminenych (socialni postaveni, vzdelani, ...). Jinak, mate pravdu, nebude davat oznaceni mensina smysl. Kdybych porovnal napriklad zeny a muze, tak zjistim, ze jejich vzdelani, spolecenske postaveni, plat, realna politicka sila apod. bude v nevyhode oproti muzum, prestoze k tomu neni biologicky zadna pricina. To, ze existuje diskriminace opacnym smerem v par konkretnich vecech to neobrati (viz vas priklad). Nevim, jestli odbornici nazyvaji zeny mensinou. I tak mohu videt, ze jsou zeny spolecensky a systemove znevyhodneny. Spolecenske zmeny jsou jenom pomale a je asi i velmi obtizne skrze stat s nemi neco delat (a naopak situaci jeste nezhorsovat), ale systemove znevyhodneni je podle me velka chyba. I ta ale nakonec muze mit spolecensky puvod, asi ty dve veci nejdou od sebe tak docela oddelit.

    Kdyz vidim postaveni dlouhodobe nezamestnanych, tak nemam pocit, ze bych jim mel toho tolik co zavidet. I odtud plyne moje presvedceni, ze tech, kteri by v takove situaci skoncili opravdu z vlastni vule je jenom velmi malo. To by mozna podporil nejaky vyzkum, ktery bude pracovat se s profanovanym a u nas do znacne miry zdiskreditovanym pojmem trida (ve smyslu, ze potomci rodicu s urcitym vzdelanim a spolecenskym maji pak vetsinou stejne podobne vzdelani a spolecenske postaveni jako jejich rodice apod).
    Luk avatar 23.5.2008 20:01 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    Nevim, jestli odbornici nazyvaji zeny mensinou.
    Někteří ano.
    I tak mohu videt, ze jsou zeny spolecensky a systemove znevyhodneny. Spolecenske zmeny jsou jenom pomale a je asi i velmi obtizne skrze stat s nemi neco delat (a naopak situaci jeste nezhorsovat), ale systemove znevyhodneni je podle me velka chyba.
    Jenže ono se žádné systémové znevýhodnění nekoná. Tím nechci říct, že dříve nebylo (bylo, například ohledně volebního práva).
    Kdyz vidim postaveni dlouhodobe nezamestnanych, tak nemam pocit, ze bych jim mel toho tolik co zavidet. I odtud plyne moje presvedceni, ze tech, kteri by v takove situaci skoncili opravdu z vlastni vule je jenom velmi malo.
    Já jim nezávidím. Bez práce bych nevydržel, byla by to strašná nuda. Ale bohužel, znám řadu lidí, kteří jsou delší dobu bez práce - a i když to může působit, že by rádi pracovali, realita je jiná. Některým jsem dokonce osobně nabízel práci (ať už formou provedení nějaké práce přímo pro mě nebo možnosti nastoupit na místo, kde by je určitě přijali). Jenže oni místo aby byli rádi, tak na té práci začali hledat chyby a nakonec z toho nebylo nikdy nic.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.5.2008 10:35 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    Ten rozhovor jsem cetl take.
    Vl. Zelezny se opet ukazal jako lhar par excelance :-(
    Luk avatar 23.5.2008 10:53 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    Jako lež konkrétně řekl? Rád bych to věděl...
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.5.2008 07:31 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    Vždyť právě tohle jsme řešili - musíme být úplně blbí, když ani s počítači jsme nevynalezli ještě hyperatomový pohon, na který přitom v Nadaci stačila logaritmická pravítka. :-D
    23.5.2008 09:42 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    Jasne, a Fermantovi stacila na dukaz jeho slavne vety matematika sedmnacteho stoleti, takze si ho bud vymyslel, nebo opravdu existuje "opravdu uzasny" dukaz, kratsi a elegantnejsi nez te Wilesuv (ktery je velmi slozity a pouziva matematiku dvacateho stoleti).
    23.5.2008 00:36 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    Jo Teslova cívka tu mám rád :-D.
    23.5.2008 10:57 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    Ja bych rekl, ze jestli chces zkoumat Tesluv odkaz, tak misto cteni kecu o tom, ze
    je jasné, že energie "ZADARMO" je primárně politický a ekonomický problém
    , by sis mel zajit do knihovny a ten cas travit cetbou o elektrine a magnetismu. Pro zacatek bych doporucit napr. tuto knizku.
    vencour avatar 23.5.2008 11:16 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru

    Ok, na tu knížku se kouknu. Mj. i na youtube jsou jistá videa k mání, ať přímo o Teslovi nebo o hraní si s výboji apod. Většina odkazů se už vyskytla na Palbě.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    23.5.2008 11:29 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    Hmm, koukám, že je teď v módě začít šířit kecy o tom, jak Tesla dělal žárovky na energii Vesmíru (ve skutečnosti to byla obdoba toho, když necháte běžet otevřenou mikrovlnku a postavíte před ní zářivku), jak Tesla byl zcela utajen a vůbec nebýt utajení, tak díky Teslovi bychom měli všichni energii zdarma.

    Na toto téma jsem už strávil mnoho hodin v jedné nejmenované čajovně, a všechny tyto "zázraky" a zprávy o nich se nakonec ukázaly jako výplod nedostatečného pochopení fyziky vypravěči.

    Ano, byl to elektrotechnický genius, který posunul nejednu oblast elektrotechniky o kus dál, ale vážně mě štve, jak dneska člověk začíná čímdáltím častěji z úst frikulínů slýchat nesmysle o jeho díle, protože prostě kecají o věcech, kterým nerozumí ani co by se věšlo za nehet.
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    23.5.2008 11:40 Pavel Křivánek | skóre: 29 | blog: Kvičet nezávaznou konverzaci
    Rozbalit Rozbalit vše Casimirův jev
    když jsme u té fyziky a temné energie, rád bych odkázal na asi nejbizarnější fyzikální sílu, o které jsem kdy slyšel: Casimirův jev
    I'm sure it crashed in the most type-safe way possible.
    23.5.2008 12:35 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Casimirův jev
    To neni zas tak moc bizarni jev - proste to dokazuje, ze ve vakuu opravdu existuji virtualni castice (tedy, alespon v tom smyslu, v jakem se to bere u virtualnich castic) a pokud je nejakym zpusobem omezime, tak vznike "zredene" vakuum a okolni "normalni" vakuum se projevi jako vnejsi tlak.

    Dokonce je popsana makroskopicka obdoba tohoto jevu - pokud pluji dve lode vedle sebe po rozbourenem mori, vznika mezi nimi tisina, kde jsou vlny castecne potlaceny stinenim trupy a castene vlastni intererenci. Coz se projevi tlakem na vnejsi strany trupu lodi, takze pokud by jejich posadky nic nedelali, tak lode se postupne k sobe priblizi, az se srazi.
    23.5.2008 17:44 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Casimirův jev
    Řekl bych, že vliv vlnobití na přitahování lodí bude zanedbatelný. Děje se to tožiž i při plavbě na zcela klidné hladině. ;-)
    23.5.2008 17:56 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Casimirův jev
    To nemá s Casimirem nic společného. Zde je na vině jakýsi pan Bernoulli. ;-) (Tedy jeden z těch pěti... :-D)
    25.5.2008 03:18 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Casimirův jev
    Ano, na pana Daniela jsem taky myslel. ;-)
    Hobit avatar 23.5.2008 18:33 Hobit | skóre: 7 | blog: Kdo si hraje, nezlobí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    Jo,jo, Tesla byl koumak. Treba vsem vaultanum znama "Tesla zbroj" mela neco do sebe. ;o)

    A kdyz uz jsme u tech zahadnych energii, mne osobne udivuje "vírová trubice", kde na obvod dodate stlaceny vzduch a jednim koncem pak fouka teplejsi a druhym chladnejsi nez jaky privadite.
    23.5.2008 19:24 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    No pokud má výstupní vzduch menší kinetickou energii, tak je všechno v pořádku, energie natlakovaného vzduchu se použila na vytvoření tepelného rozdílu (něco jako lednička :-D).
    23.5.2008 21:47 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    jo tak ta trubice mě taky udivuje, konstrukce je strašně jednoducha a opravdu to funguje.Ten rozdil teplot je docela velky,když jsem si ji jen tak pro srandu vyrobil tak jsem si docela nepřijemně spalil ruku. Pry neni ani dost uspokojivě vysvětleno jak to vlastně pracuje, jak se tam ten vzduch roztřidi na horky a studeny.
    23.5.2008 22:03 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    Takzvaná "trubice bláznů" :-) Schválně - ještě zde někdo pamatuje z VTM?
    23.5.2008 23:01 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    VTM byl skvěly časopis, občas i dnes narazim někde na članek o nějake technicke novince o ktere jsem četl ve VTM před dvaceti lety, někdy i s totožnym obrazkem. Taky papirovy počitač bych možna ještě někde našel :-)
    23.5.2008 23:03 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    Tak zrovna VTM byla první věc, co se mi při spatření slov "vírová trubice" vybavila. ;-)
    24.5.2008 22:17 mAhdi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    Existuje nekolik torentu kde se jeho teorie probiraji. Tesla byl schopnej treba prenaset energii vzduchem z bodu a do bodu b na nekolik kilomentru ... a podobny ficury, ale bohuzel se to nehodilo zrovna moc do NWO agendy a ropne politiky ...
    24.5.2008 22:42 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    To dokážeme i dnes, ale HVDC kabel je "trochu" efektivnější. ;-)
    24.5.2008 22:43 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    Zhruba tak 10 000x? :D
    24.5.2008 22:50 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    N2co na ten způsob. :-) A tyhle lidi by mohli proti bezdrátovému přenosu energie mít námitky. :-D
    24.5.2008 22:55 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    V poslední době se mi na slashdotu zalíbilo tohle. Jen moje Italština není zrovna dobrá :-) Musím říct kámošce ať mi to přeloží až bude mít chvilku :-)
    24.5.2008 23:14 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    Moje bohužel taky ne, a to si přitom chci přečíst nikdy nepřeložené dílo Maria Alineiho. ;/
    25.5.2008 20:27 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru

    Jestli ten nadpis pochází, odkud si myslím, tak jste smíchal dohromady dvě různé části, konkrétně

    Mozart by moh dneska u klavíru
    jen těžko dělat do muziky díru

    a

    Jen u elektrotechnického vesla
    ještě ňákou dobu moh by sedět Tesla
    vencour avatar 25.5.2008 20:48 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru

    Jo, je to tam, ale takhle mi to zní lépe :-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    25.5.2008 21:23 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen Tesla by dnes dělal do fyziky díru
    ..neměli bychom šajn o Opeře..
    :-D

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.