Před rokem převzala Digitální a informační agentura (DIA) vlastnictví a provoz jednotné státní domény gov.cz. Nyní spustila samoobslužný portál, který umožňuje orgánům veřejné moci snadno registrovat nové domény státní správy pod doménu gov.cz nebo spravovat ty stávající. Proces nové registrace, který dříve trval 30 dní, se nyní zkrátil na několik minut.
IBM kupuje za 11 miliard USD (229,1 miliardy Kč) firmu Confluent zabývající se datovou infrastrukturou. Posílí tak svoji nabídku cloudových služeb a využije růstu poptávky po těchto službách, který je poháněný umělou inteligencí.
Nejvyšší správní soud (NSS) podruhé zrušil pokutu za únik zákaznických údajů z e-shopu Mall.cz. Incidentem se musí znovu zabývat Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ). Samotný únik ještě neznamená, že správce dat porušil svou povinnost zajistit jejich bezpečnost, plyne z rozsudku dočasně zpřístupněného na úřední desce. Úřad musí vždy posoudit, zda byla přijatá opatření přiměřená povaze rizik, stavu techniky a nákladům.
Organizace Free Software Foundation Europe (FSFE) zrušila svůj účet na 𝕏 (Twitter) s odůvodněním: "To, co mělo být původně místem pro dialog a výměnu informací, se proměnilo v centralizovanou arénu nepřátelství, dezinformací a ziskem motivovaného řízení, což je daleko od ideálů svobody, za nimiž stojíme". FSFE je aktivní na Mastodonu.
Paramount nabízí za celý Warner Bros. Discovery 30 USD na akcii, tj. celkově o 18 miliard USD více než nabízí Netflix. V hotovosti.
Nájemný botnet Aisuru prolomil další "rekord". DDoS útok na Cloudflare dosáhl 29,7 Tbps. Aisuru je tvořený až čtyřmi miliony kompromitovaných zařízení.
Iced, tj. multiplatformní GUI knihovna pro Rust, byla vydána ve verzi 0.14.0.
FEX, tj. open source emulátor umožňující spouštět aplikace pro x86 a x86_64 na architektuře ARM64, byl vydán ve verzi 2512. Před pár dny FEX oslavil sedmé narozeniny. Hlavní vývojář FEXu Ryan Houdek v oznámení poděkoval společnosti Valve za podporu. Pierre-Loup Griffais z Valve, jeden z architektů stojících za SteamOS a Steam Deckem, v rozhovoru pro The Verge potvrdil, že FEX je od svého vzniku sponzorován společností Valve.
Byla vydána nová verze 2.24 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.
Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia online tabulky Proton Sheets v Proton Drive.
Onehdy to padlo na Tohle je náš svět, v originále Captain Fantastic. Fascinovalo mne, kolik toho při porovnání s naší realitou znají či "mají načtené". Stejně tak kolik balastu musí člověk v našem světě projít, aby se prokousal ke kvalitní informaci. Taky vnímam skoro ze všech stran, na co že jsou děti ještě mladé a malé. Tohle ještě budu zapracovávat ...
Každopádně už jsem chtěl po synovi, aby mi napsal, co se mu nejvíc líbí na Listině základních práv a svobod.
Ohledně motivace a přístupu k řešení životních situací mne trknul Elon Musk ve videu Elon Musk Incredible Speech - Motivational video By MulliganBrothers ... "život není jen o řešení problémů, musí zde být i věci, které vás inspirují a udivují, abyste byli rádi, že žijete."
Držím jim palce.
Do třetice ještě jedna drobnost ...
Co to jde chodíme na Deskohraní. V Tyršově domě si můžete půjčit deskové/karetní hry, vyřádit se a nakonec si je třeba i odnést. Ano máme doma už 4x Timeline a pátý bude asi nejpozděj k Vánocům. Z minulých let známe Zvířata, jsou celkem propracovaná a nápaditá. Na posledním deskohraní jsem objevil Vesmír a přijde mi jako katastrofa, na cca 20% herní kvality Zvířat. Princip her typu Mysli a spojuj je v propojování podobných "objektů". Ve Vesmíru jsou významově stejné objekty pod různými čísly a navíc je tam méně vyznamů jednotlivých prvků na rozdíl od Zvířat, takže celé je to ... naprd ...
Ptal jsem se Albi, zda to takhle myslelil vážně ...
pod dojmem pozitivní zkušenosti se hrou Zvířata jsme zakoupili také hru Vesmír - mysli a spojuj.a dostal jsem v principu potěšující odpověď ...
Bohužel jsme objevili opakované použití stejných symbolů, objektů, pod různými čísli. Např. Slunce má číslo 1, 11 a 41, Měsíc planety Země 21, 22, 27 a 28, kometa, asteroid i Polárka jsou opět pokaždé pod dvěma různými čísly.
Nechává to na nás dojem, že je to značně odfláklé, nepromyšlené, herně "ploché", nelze tolik kombinovat jako ve Zvířatech - kde například mají jednotlivé obrázky různé zařazení (studenokrevnost, žravost, létavost apod.).
Skutečně jsme si koupili to, co jste vymysleli? Nebude vám tedy vadit, když tento svůj pocit zveřejníme?
mrzí mě, že Vás hra zklamala, bohužel u vesmírných těles nemohou být kategorie tolik variabilní jako u zvířat. I vzhledem k doporučenému věku a obtížnosti nelze zvolit tolik různých objektů na kartách jako u zvířat, ve kterých se děti lépe orientují a dělení je u nich širší.Přijde mi, že zase vidím něco jako "na to jsou děti moc malé, aby to pochopily, nebudeme je zatěžovat složitostí (života)". A líbí se mi ona výzva, abych se připojil k lepší kvalitě oné hry. Na druhou stranu to asi bude dělat paseku, když nový dotisk bude jiný.
Ještě k Vaší poznámce podotýkám, že řada her Mysli a spojuj! je pod licencí zahraničního dodavatele s podmíněným dodržením podoby a principu hry.
Samozřejmě pokud máte nějaké nápady na další objekty na karty, či jiné vylepšení, budeme rádi za odezvu, kterou můžeme při dalším dotisku projednat a výrobcem.
Váš osobní názor respektujeme a pokud máte potřebu ho zveřejnit, tomu lze těžko bránit.
[Interplanetary Transport System] bude opravdovým zlomem. Falcon 9 je spíše evolučním krokem – znovupoužitelná raketa, která sníží cenu dopravy nákladu do vesmíru třeba na desetinu oproti ULA nebo Rusům nebo Číně. Ale my chceme dosáhnout stonásobného snížení ceny. A to je cílem marsovské rakety. Ta bude revoluční.
Jakmile ji uvedeme do provozu, všechny ostatní rakety budou zastaralé (smích). […] Opravdu jsme změnili celé odvětví a konkurence to začíná pociťovat. Je docela zábavné to sledovat. […] Když jsme vyrobili Falcon 1, říkali, že nikdy nevyrobíme raketu kategorie EELV. Tak jsme vyrobili Falcon 9 a začali s ním létat. Pak říkali, že se nám nikdy nepodaří raketu znovu použít, nebo že nedoletíme k ISS. Člověk je časem přestane poslouchat. […] Ostatní velcí konkurenti se nám vysmívali. Nejdříve nás ignorovali, pak proti nám bojovali a pak zjistili, že ve férovém souboji nemají šanci vyhrát, protože jsme byli úspěšní a byli jsme dvakrát, třikrát nebo i pětkrát levnější než oni. Takže to nebyl vyrovnaný souboj. A tak se nás snažili zničit politickou cestou nebo dalšími způsoby. A pak si postupně uvědomili, že musejí dělat to, co děláme my.
Takže začali oznamovat, že vyvinou znovupoužitelné rakety – budou zachraňovat motory nebo celé stupně – nebo že jejich rakety aspoň zlevní, aby byli konkurenceschopní. Kdyby nebylo tlaku ze strany SpaceX, tak ULA by v životě neuvažovala o nákupu motorů od Blue Originu. Stejně tak by Francouzi takhle rychle nenahrazovali Ariane 5 novou Ariane 6. Opravdu měníme svět. Rusové tvrdí, že pracují na raketě, která bude konkurovat SpaceX, což mi přijde vtipné (smích), protože na Angaře pracují už 22 let a letěla jednou. A najednou mají přijít s levnou variantou.
Tiskni
Sdílej:
Že se tak divíte.