Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zahajuje sektorové šetření v oblasti mobilních telekomunikačních služeb poskytovaných domácnostem v České republice. Z poznatků získaných na základě prvotní analýzy provedené ve spolupráci s Českým telekomunikačním úřadem (ČTÚ) ÚOHS zjistil, že vzájemné vztahy mezi operátory je zapotřebí detailněji prověřit kvůli možné nefunkčnosti některých aspektů konkurence na trzích, na nichž roste tržní podíl klíčových hráčů a naopak klesá význam nezávislých virtuálních operátorů.
Různé audity bezpečnostních systémů pařížského muzea Louvre odhalily závažné problémy v oblasti kybernetické bezpečnosti a tyto problémy přetrvávaly déle než deset let. Jeden z těchto auditů, který v roce 2014 provedla francouzská národní agentura pro kybernetickou bezpečnost, například ukázal, že heslo do kamerového systému muzea bylo „Louvre“. 😀
Z upstreamu GNOME Mutter byl zcela odstraněn backend X11. GNOME 50 tedy poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.
Byl publikován plán na odstranění XSLT z webových prohlížečů Chrome a Chromium. S odstraněním XSLT souhlasí také vývojáři Firefoxu a WebKit. Důvodem jsou bezpečnostní rizika a klesající využití v moderním webovém vývoji.
Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.3.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Organizace Open Container Initiative (OCI) (Wikipedie), projekt nadace Linux Foundation, vydala Runtime Specification 1.3 (pdf), tj. novou verzi specifikace kontejnerového běhového prostředí. Hlavní novinkou je podpora FreeBSD.
Nový open source router Turris Omnia NG je v prodeji. Aktuálně na Allegro, Alternetivo, Discomp, i4wifi a WiFiShop.
Na YouTube a nově také na VHSky byly zveřejněny sestříhané videozáznamy přednášek z letošního OpenAltu.
Jednou za rok otevírá společnost SUSE dveře svých kanceláří široké veřejnosti. Letos je pro vás otevře 26. listopadu v 16 hodin v pražském Karlíně. Vítáni jsou všichni, kdo se chtějí dozvědět více o práci vývojářů, prostředí ve kterém pracují a o místní firemní kultuře. Můžete se těšit na krátké prezentace, které vám přiblíží, na čem inženýři v Praze pracují, jak spolupracují se zákazníky, partnery i studenty, proč mají rádi open source a co
… více »Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za říjen (YouTube).
Tiskni
Sdílej:
teďko to maj asi jako už vopravený ale dřív tomu ďály děsný problémy dotazy na legrační věci vo tematech vo kterejch se ale jakože podle ňákýho tamtoho morálního presetu nikdy žertovat nesmí noa tak se to dostavalo do paradoxu a srandově to halucinovalo. jako přiklad tomu vadily dotazy na Spalovače mrtvol, Pětadvacátou hodinu, Život je krásný a další věci který si ďáli legraci z holocaustu a druhý světový :D
Místo: Malá hospoda na venkově, rok 1890. Postavy: Jiří: Starší muž, který celý život pracoval s koňmi. Pepa: Mladší muž, vlastní čtyři koně a je na ně náležitě pyšný. Jiří: (odlokne si piva) Pepo, slyšel jste už o těch nesmyslech z Německa? Prý tam nějaký blázen vymyslel vůz, co jezdí bez koně! No povězte, co na to říkáte? Pepa: (zasměje se) Bez koně? A co to jako má táhnout? Vítr? To je akorát hračka pro boháče, nic pro nás, obyčejné lidi. Jiří: (přikyvuje) Přesně tak. A víte, co je nejhorší? Ty jejich „automobily“ prý smrdí jak dílna u kováře. Čmoudí a dýmí, že by vám z toho i dobytek na statku utekl. Pepa: (zhrozeně) Hnus a hluk? To teda pěkně děkuju. A říká se, že to jezdí tak rychle, že než se člověk stihne otočit, tak ho to přejede. To přece nemůže nikdo brát vážně! Jiří: K čemu to je vůbec dobrý? Kůň je spolehlivý, dokáže se vyhnout překážce, a když něco spadne na cestu, tak to klidně přeskočí. Ale to auto? Když se něco porouchá, tak si s tím ani neporadíte. A vsadím se, že to váží tolik, že to neodtáhnete ani s párem koní. Pepa: To máte pravdu, Jiří. A ty náklady! Naše koně potřebujou seno, vodu a občas kus jablka. Ale to auto? Pořád do něj lejt ten jejich benzín. A co když dojde? Můj Franta (ukáže na svého koně) si zobne trávy a jede dál. Jiří: (usměje se) A ještě k tomu, koně nejsou jen na cestu. Na poli pomůžou, v lese vytáhnou klády, na dvoře potěší. Co udělá auto? Na první louži zůstane stát a ještě vám urazí kolo. Pepa: (pobaveně) To máte pravdu! A taky – koně mají duši. Jsou to společníci, poznají vás, když máte špatnou náladu. Ale kus železa? Co s tím? To se ani nehřeje u kamen, natož u srdce. A co když to vybouchne? Vždyť to pálí nějakou hořlavou břečku! Jiří: A navíc je to nebezpečný! Kůň, když vidí člověka, tak zastaví. Ale tyhle auta? Jak je chce zastavit? Než bys zabrzdil, tak je z člověka placka. Pepa: Představa světa plnýho aut je strašná, Jiří. Jen samý nehody, smrad a zmatek. Ale koně? Ti jsou klidní, spolehliví a vždycky ví, co dělat. Jiří: Přesně tak, Pepo. Budoucnost patří koním. Tyhle automobilové hlouposti můžou zůstat leda tak na papíře. Pepa: (zvedne půllitr) Na koně, Jiří! Jiří: Na koně! (Oba si přiťuknou a rozesmějí se, přesvědčeni, že svět na koně nikdy nezanevře.)
Je to podobně užitečná záležitost, jako humanoidní roboti. Vyrábějí se, ale jsou to takové hříčky. V reálu se uplatňují zcela jiné koncepty. Robotická ruka není jako lidská paže a dron taky nevypadá jako pták. Stejně tak je to i s těmi generátory blábolů. Pro někoho je to zábava. Ve skutečnosti je konverzace s nimi ztráta času a děsná nuda. Na takového vola jako RealJ to prostě nemá. Jeho reakce jsou někdy boží. Občas dokonce vyvolává soucit a porozumění. Žádná AI ze sebe nedokáže udělat takového ubožáka jako on. A když se dobře utře.. 