Řada vestavěných počítačových desek a vývojových platforem NVIDIA Jetson se rozrostla o NVIDIA Jetson Thor. Ve srovnání se svým předchůdcem NVIDIA Jetson Orin nabízí 7,5krát vyšší výpočetní výkon umělé inteligence a 3,5krát vyšší energetickou účinnost. Softwarový stack NVIDIA JetPack 7 je založen na Ubuntu 24.04 LTS.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) spolu s NSA a dalšími americkými úřady upozorňuje (en) na čínského aktéra Salt Typhoon, který kompromituje sítě po celém světě.
Společnost Framework Computer představila (YouTube) nový výkonnější Framework Laptop 16. Rozhodnou se lze například pro procesor Ryzen AI 9 HX 370 a grafickou kartu NVIDIA GeForce RTX 5070.
Google oznamuje, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Tato politika bude implementována během roku 2026 ve vybraných zemích (jihovýchodní Asie, Brazílie) a od roku 2027 celosvětově.
Byla vydána nová verze 21.1.0, tj. první stabilní verze z nové řady 21.1.x, překladačové infrastruktury LLVM (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání: LLVM, Clang, LLD, Extra Clang Tools a Libc++.
Alyssa Anne Rosenzweig v příspěvku na svém blogu oznámila, že opustila Asahi Linux a nastoupila do Intelu. Místo Apple M1 a M2 se bude věnovat architektuře Intel Xe-HPG.
EU chce (pořád) skenovat soukromé zprávy a fotografie. Návrh "Chat Control" by nařídil skenování všech soukromých digitálních komunikací, včetně šifrovaných zpráv a fotografií.
Byly publikovány fotografie a všechny videozáznamy z Python konference PyCon US 2025 proběhlé v květnu.
Společnost xAI a sociální síť X amerického miliardáře Elona Muska zažalovaly firmy Apple a OpenAI. Viní je z nezákonné konspirace s cílem potlačit konkurenci v oblasti umělé inteligence (AI).
Byla vydána nová verze 9.16 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Tiskni
Sdílej:
teďko to maj asi jako už vopravený ale dřív tomu ďály děsný problémy dotazy na legrační věci vo tematech vo kterejch se ale jakože podle ňákýho tamtoho morálního presetu nikdy žertovat nesmí noa tak se to dostavalo do paradoxu a srandově to halucinovalo. jako přiklad tomu vadily dotazy na Spalovače mrtvol, Pětadvacátou hodinu, Život je krásný a další věci který si ďáli legraci z holocaustu a druhý světový :D
Místo: Malá hospoda na venkově, rok 1890. Postavy: Jiří: Starší muž, který celý život pracoval s koňmi. Pepa: Mladší muž, vlastní čtyři koně a je na ně náležitě pyšný. Jiří: (odlokne si piva) Pepo, slyšel jste už o těch nesmyslech z Německa? Prý tam nějaký blázen vymyslel vůz, co jezdí bez koně! No povězte, co na to říkáte? Pepa: (zasměje se) Bez koně? A co to jako má táhnout? Vítr? To je akorát hračka pro boháče, nic pro nás, obyčejné lidi. Jiří: (přikyvuje) Přesně tak. A víte, co je nejhorší? Ty jejich „automobily“ prý smrdí jak dílna u kováře. Čmoudí a dýmí, že by vám z toho i dobytek na statku utekl. Pepa: (zhrozeně) Hnus a hluk? To teda pěkně děkuju. A říká se, že to jezdí tak rychle, že než se člověk stihne otočit, tak ho to přejede. To přece nemůže nikdo brát vážně! Jiří: K čemu to je vůbec dobrý? Kůň je spolehlivý, dokáže se vyhnout překážce, a když něco spadne na cestu, tak to klidně přeskočí. Ale to auto? Když se něco porouchá, tak si s tím ani neporadíte. A vsadím se, že to váží tolik, že to neodtáhnete ani s párem koní. Pepa: To máte pravdu, Jiří. A ty náklady! Naše koně potřebujou seno, vodu a občas kus jablka. Ale to auto? Pořád do něj lejt ten jejich benzín. A co když dojde? Můj Franta (ukáže na svého koně) si zobne trávy a jede dál. Jiří: (usměje se) A ještě k tomu, koně nejsou jen na cestu. Na poli pomůžou, v lese vytáhnou klády, na dvoře potěší. Co udělá auto? Na první louži zůstane stát a ještě vám urazí kolo. Pepa: (pobaveně) To máte pravdu! A taky – koně mají duši. Jsou to společníci, poznají vás, když máte špatnou náladu. Ale kus železa? Co s tím? To se ani nehřeje u kamen, natož u srdce. A co když to vybouchne? Vždyť to pálí nějakou hořlavou břečku! Jiří: A navíc je to nebezpečný! Kůň, když vidí člověka, tak zastaví. Ale tyhle auta? Jak je chce zastavit? Než bys zabrzdil, tak je z člověka placka. Pepa: Představa světa plnýho aut je strašná, Jiří. Jen samý nehody, smrad a zmatek. Ale koně? Ti jsou klidní, spolehliví a vždycky ví, co dělat. Jiří: Přesně tak, Pepo. Budoucnost patří koním. Tyhle automobilové hlouposti můžou zůstat leda tak na papíře. Pepa: (zvedne půllitr) Na koně, Jiří! Jiří: Na koně! (Oba si přiťuknou a rozesmějí se, přesvědčeni, že svět na koně nikdy nezanevře.)
Je to podobně užitečná záležitost, jako humanoidní roboti. Vyrábějí se, ale jsou to takové hříčky. V reálu se uplatňují zcela jiné koncepty. Robotická ruka není jako lidská paže a dron taky nevypadá jako pták. Stejně tak je to i s těmi generátory blábolů. Pro někoho je to zábava. Ve skutečnosti je konverzace s nimi ztráta času a děsná nuda. Na takového vola jako RealJ to prostě nemá. Jeho reakce jsou někdy boží. Občas dokonce vyvolává soucit a porozumění. Žádná AI ze sebe nedokáže udělat takového ubožáka jako on. A když se dobře utře..