Byla vydána nová major verze 28.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Český telekomunikační úřad zveřejnil Výroční zprávu za rok 2024 (pdf), kde shrnuje své aktivity v loňském roce a přináší i základní popis situace na trhu. Celkový objem přenesených mobilních dat za rok 2024 dosáhl dle odhadu hodnoty přibližně 1,73 tis. PB a jeho meziroční nárůst činí zhruba 30 %. Průměrná měsíční spotřeba dat na datovou SIM kartu odhadem dosáhla 12,5 GB – v předchozím roce šlo o 9,8 GB.
Z novinek představených na Google I/O 2025: Přehledy od AI (AI Overviews) se rozšiřují do dalších zemí. Užitečné, syntetizované přehledy od generativní AI jsou nově k dispozici i českým uživatelům Vyhledávače.
Šestice firem označovaných jako „MAMAAN“ – tedy Meta (Facebook, Instagram), Alphabet (Google), Microsoft, Apple, Amazon a Netflix – je zodpovědná za více než padesát procent světového internetového provozu. Dalšími velkými hráči jsou TikTok a Disney+. Společně tak zásadně určují podobu digitálního prostředí, spotřebitelského chování i budoucích trendů v oblasti technologií. I přesto, že se podíl těchto gigantů od roku 2023 o něco snížil, jejich dominantní postavení zvyšuje volání po regulaci.
Evropská komise (EK) navrhuje zavést plošný poplatek ve výši dvou eur (zhruba 50 Kč) za každý malý balík vstupující do Evropské unie. Poplatek se má týkat balíků v hodnotě do 150 eur (zhruba 3700 Kč), které v EU nepodléhají clu. V loňském roce bylo do EU doručeno kolem 4,6 miliardy takovýchto balíků. Poplatek má krýt náklady na kontroly rostoucího počtu zásilek levného zboží, které pochází především z Číny.
Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).
V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).
Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.
Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.
Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevily v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.
9. Po naplnění účelu zpracování je dána povinnost osobní údaje zlikvidovat.(odkaz na UOOU). V principu z tutoho důvodu jsme se o tématu rozepsal.
Kdysi chodil s jednou holkou, co pracovala v call centru. Nemohl to překousnout a ona zse to, jak před ní odpálkovával lidi z call centerSlyšel jsem názor, že lidi z call center jsou horší než kurvy. O ty aspoň někdo stojí...
Ideálne by bolo keby poskytovateľ telefonných služieb neposkytoval telefonné linky smerom von z call centra. Iná možnosť výzva cez SMS, že osoba chce telefonovať s daním call centrom.
Ďalšia vec je, že nie je vhodné prenášať údaje, ktoré sú potencialne citlivé cez nie veľmi bezpečné spojenie. Možné riešenie je systém verejný/súkromný kľuč a symetrický kľúč konkrétného spojenia. Call centrum by mal podpísané verejné kľúče od telekomunikačných a bezpečnostných autorit. Pri akomkoľvek pochybení by boli tieto kľúče zneplatnené čo by malo za následok, že daný hovor od call centra ani neprebehne.
Celkovo je nutné prepracovať koncept call centier.
bez komentára
Jinak jsem slyšel, že Amíci zásadně nezvedají cizí čísla...Toto jsou schopni rict i cesi kteri maji firmu a lidem rozdavaji vizitky s kontakty, telefonem. Na tohle uz neni co dodat.
Zdar Max
+1 (i když tedy většinou nejsem sprostý, jen jim zavěsím telefon – ale naštěstí po telefonu mě nikdo moc neotravuje – možná se už naučili :-)
Zaroven to povazujem za najohladuplnejsie riesenie pre vsetky strany - maximalne setrim svoj aj ich cas, ktory mozu pouzit na niekoho perspektivnejsieho.
Když jsou to nějací šmejdi…
A co s tím má dělat? Bavit se s nimi, aby nemohli otravovat nebo napálit někoho jiného? Alternativa ještě je nechat telefon puštěný a jen jim nic neříkat, to je na chvíli zabaví. Nebo do něj můžeš občas zachrochtat nebo zaštěkat případně na začátku říct něco jako „moment prosím…“ a pak už jen nechat telefon ležet na stole.
Telefonních spamů mám málo, skoro žádné.
Co se týče e-mailu, tam to řeším tak, že když se někde registruji, tak používám unikátní adresu (alias na své doméně) obsahující název toho, u koho se registruji, a náhodný kód. To funguje dobře – na takové adresy chodí minimum spamu a když už se to stane, tak vím, kdo za to může a taky ho snadno zablokuji.
Tiskni
Sdílej: