Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) vydal Zprávu o stavu kybernetické bezpečnosti ČR za rok 2024 (pdf). V loňském roce NÚKIB evidoval dosud nejvíce kybernetických bezpečnostních incidentů s celkovým počtem 268. Oproti roku 2023 se však jedná pouze o drobný nárůst a závažnost dopadů evidovaných incidentů klesá již třetím rokem v řadě. V minulém roce NÚKIB evidoval pouze jeden velmi významný incident a významných incidentů bylo zaznamenáno 18, což oproti roku 2023 představuje pokles o více než polovinu.
Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie). Servo mimo jiné nově zvládne animované obrázky APNG a WebP.
Na chytré telefony a počítačové tablety v Rusku bude od začátku příštího měsíce povinné předinstalovávat státem podporovanou komunikační aplikaci MAX, která konkuruje aplikaci WhatsApp americké společnosti Meta Platforms. Oznámila to dnes ruská vláda. Ta by podle kritiků mohla aplikaci MAX používat ke sledování uživatelů. Ruská státní média obvinění ze špehování pomocí aplikace MAX popírají. Tvrdí, že MAX má méně oprávnění k přístupu k údajům o uživatelích než konkurenční aplikace WhatsApp a Telegram.
Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu srpnový souhrn novinek. Kvůli nedostatečnému zájmu byla ukončena výroba telefonů PinePhone Pro.
Po pěti měsících vývoje byla vydána nová verze 0.15.1 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Verze 0.15.0 byla přeskočena. Přispělo 162 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Před sedmi lety společnost Valve představila fork projektu Wine s názvem Proton umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát počítačové hry do té doby běžící pouze ve Windows. Aktuální přehled podporovaných her na stránkách ProtonDB
Společnost DuckDuckGo rozšířila svůj AI chat Duck.ai o GPT-5 mini (𝕏). Duck.ai umožňuje anonymní přístup bez vytváření účtů k několika modelům umělé inteligence. Aktuálně k GPT-4o mini, GPT-5 mini, Llama 4 Scout, Claude Haiku 3.5 a Mistral Small 3.
Marek Tóth v příspěvku DOM-based Extension Clickjacking: Data ve správcích hesel v ohrožení na svém blogu popsal novou clickjacking techniku s několika variantami útoků a otestoval ji proti 11 správcům hesel. Výsledkem bylo nalezení několika 0-day zranitelností, které mohly ovlivnit uložená data desítek milionů uživatelů. Jedno kliknutí kdekoliv na webové stránce kontrolované útočníkem umožňovalo ukrást uživatelská data ze
… více »Na dnešní akci Made by Google 2025 (YouTube) byly představeny telefony Pixel 10 s novým čipem Google Tensor G5 a novými AI funkcemi, hodinky Pixel Watch 4 a sluchátka Pixel Buds 2a.
The Document Foundation oznámila vydání nové major verze 25.8 svobodného kancelářského balíku LibreOffice. Podrobný přehled nových vlastností i s náhledy v poznámkách k vydání (cs) a také na Youtube a PeerTube.
Tiskni
Sdílej:
9. Po naplnění účelu zpracování je dána povinnost osobní údaje zlikvidovat.(odkaz na UOOU). V principu z tutoho důvodu jsme se o tématu rozepsal.
Kdysi chodil s jednou holkou, co pracovala v call centru. Nemohl to překousnout a ona zse to, jak před ní odpálkovával lidi z call centerSlyšel jsem názor, že lidi z call center jsou horší než kurvy. O ty aspoň někdo stojí...
Ideálne by bolo keby poskytovateľ telefonných služieb neposkytoval telefonné linky smerom von z call centra. Iná možnosť výzva cez SMS, že osoba chce telefonovať s daním call centrom.
Ďalšia vec je, že nie je vhodné prenášať údaje, ktoré sú potencialne citlivé cez nie veľmi bezpečné spojenie. Možné riešenie je systém verejný/súkromný kľuč a symetrický kľúč konkrétného spojenia. Call centrum by mal podpísané verejné kľúče od telekomunikačných a bezpečnostných autorit. Pri akomkoľvek pochybení by boli tieto kľúče zneplatnené čo by malo za následok, že daný hovor od call centra ani neprebehne.
Celkovo je nutné prepracovať koncept call centier.
bez komentára
Jinak jsem slyšel, že Amíci zásadně nezvedají cizí čísla...Toto jsou schopni rict i cesi kteri maji firmu a lidem rozdavaji vizitky s kontakty, telefonem. Na tohle uz neni co dodat.
Zdar Max
+1 (i když tedy většinou nejsem sprostý, jen jim zavěsím telefon – ale naštěstí po telefonu mě nikdo moc neotravuje – možná se už naučili :-)
Zaroven to povazujem za najohladuplnejsie riesenie pre vsetky strany - maximalne setrim svoj aj ich cas, ktory mozu pouzit na niekoho perspektivnejsieho.
Když jsou to nějací šmejdi…
A co s tím má dělat? Bavit se s nimi, aby nemohli otravovat nebo napálit někoho jiného? Alternativa ještě je nechat telefon puštěný a jen jim nic neříkat, to je na chvíli zabaví. Nebo do něj můžeš občas zachrochtat nebo zaštěkat případně na začátku říct něco jako „moment prosím…“ a pak už jen nechat telefon ležet na stole.
Telefonních spamů mám málo, skoro žádné.
Co se týče e-mailu, tam to řeším tak, že když se někde registruji, tak používám unikátní adresu (alias na své doméně) obsahující název toho, u koho se registruji, a náhodný kód. To funguje dobře – na takové adresy chodí minimum spamu a když už se to stane, tak vím, kdo za to může a taky ho snadno zablokuji.