Přímý přenos (YouTube) z konference LinuxDays 2025, jež probíhá tento víkend v Praze v prostorách FIT ČVUT. Na programu je spousta zajímavých přednášek.
V únoru loňského roku Úřad pro ochranu osobních údajů pravomocně uložil společnosti Avast Software pokutu 351 mil. Kč za porušení GDPR. Městský soud v Praze tuto pokutu na úterním jednání zrušil. Potvrdil ale, že společnost Avast porušila zákon, když skrze svůj zdarma dostupný antivirový program sledovala, které weby jeho uživatelé navštěvují, a tyto informace předávala dceřiné společnosti Jumpshot. Úřad pro ochranu osobních údajů
… více »Google Chrome 141 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 141.0.7390.54 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 21 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich (Heap buffer overflow in WebGPU) bylo vyplaceno 25 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
eDoklady mají kvůli vysoké zátěži technické potíže. Ministerstvo vnitra doporučuje vzít si sebou klasický občanský průkaz nebo pas.
Novým prezidentem Free Software Foundation (FSF) se stal Ian Kelling.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za září (YouTube).
Vyšla kniha Počítačové programy a autorské právo. Podle internetových stránek nakladatelství je v knize "Významný prostor věnován otevřenému a svobodnému softwaru, jeho licencím, důsledkům jejich porušení a rizikům „nakažení“ proprietárního kódu režimem open source."
Red Hat řeší bezpečnostní incident, při kterém došlo k neoprávněnému přístupu do GitLab instance používané svým konzultačním týmem.
Immich byl vydán v první stabilní verzi 2.0.0 (YouTube). Jedná se o alternativu k výchozím aplikacím od Googlu a Applu pro správu fotografií a videí umožňující vlastní hosting serveru Immich. K vyzkoušení je demo. Immich je součástí balíčků open source aplikací FUTO. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL-3.0.
Český telekomunikační úřad vydal zprávy o vývoji cen a trhu elektronických komunikací se zaměřením na rok 2024. Jaká jsou hlavní zjištění? V roce 2024 bylo v ČR v rámci služeb přístupu k internetu v pevném místě přeneseno v průměru téměř 366 GB dat na jednu aktivní přípojku měsíčně – celkově jich tak uživateli bylo přeneseno přes 18 EB (Exabyte). Nejvyužívanějším způsobem přístupu k internetu v pevném místě zůstal v roce 2024 bezdrátový
… více »
Tiskni
Sdílej:
9. Po naplnění účelu zpracování je dána povinnost osobní údaje zlikvidovat.(odkaz na UOOU). V principu z tutoho důvodu jsme se o tématu rozepsal.
Kdysi chodil s jednou holkou, co pracovala v call centru. Nemohl to překousnout a ona zse to, jak před ní odpálkovával lidi z call centerSlyšel jsem názor, že lidi z call center jsou horší než kurvy. O ty aspoň někdo stojí...
Ideálne by bolo keby poskytovateľ telefonných služieb neposkytoval telefonné linky smerom von z call centra. Iná možnosť výzva cez SMS, že osoba chce telefonovať s daním call centrom.
Ďalšia vec je, že nie je vhodné prenášať údaje, ktoré sú potencialne citlivé cez nie veľmi bezpečné spojenie. Možné riešenie je systém verejný/súkromný kľuč a symetrický kľúč konkrétného spojenia. Call centrum by mal podpísané verejné kľúče od telekomunikačných a bezpečnostných autorit. Pri akomkoľvek pochybení by boli tieto kľúče zneplatnené čo by malo za následok, že daný hovor od call centra ani neprebehne.
Celkovo je nutné prepracovať koncept call centier.
bez komentára
Jinak jsem slyšel, že Amíci zásadně nezvedají cizí čísla...Toto jsou schopni rict i cesi kteri maji firmu a lidem rozdavaji vizitky s kontakty, telefonem. Na tohle uz neni co dodat.
Zdar Max
+1 (i když tedy většinou nejsem sprostý, jen jim zavěsím telefon – ale naštěstí po telefonu mě nikdo moc neotravuje – možná se už naučili :-)
Zaroven to povazujem za najohladuplnejsie riesenie pre vsetky strany - maximalne setrim svoj aj ich cas, ktory mozu pouzit na niekoho perspektivnejsieho.
Když jsou to nějací šmejdi…
A co s tím má dělat? Bavit se s nimi, aby nemohli otravovat nebo napálit někoho jiného? Alternativa ještě je nechat telefon puštěný a jen jim nic neříkat, to je na chvíli zabaví. Nebo do něj můžeš občas zachrochtat nebo zaštěkat případně na začátku říct něco jako „moment prosím…“ a pak už jen nechat telefon ležet na stole.
Telefonních spamů mám málo, skoro žádné.
Co se týče e-mailu, tam to řeším tak, že když se někde registruji, tak používám unikátní adresu (alias na své doméně) obsahující název toho, u koho se registruji, a náhodný kód. To funguje dobře – na takové adresy chodí minimum spamu a když už se to stane, tak vím, kdo za to může a taky ho snadno zablokuji.