abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    18.4. 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    18.4. 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (11%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 566 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Dovolená? Tak konečně s polevou

    31.7.2019 11:10 | Přečteno: 2828× | MeaningOfLife | poslední úprava: 31.7.2019 11:14

    Čas od času, jak to jde, ukazuju dětem, že když se člověk snaží, výsledek může být ještě lepší. Tentokrát to padlo na bábovku.

    Doma jsme mívali nejčastěji mramorovou, tak jsem sám začal dělat tvarohovou. Odhadem tak 4-8x do roka. Postupně jsem ji vypiplal do stavu, kdy se peče ve formě vysypané kokosem na 160 °C cca 40 minut a nechávám ji pak ještě dojít ve vypnuté troubě. Všim jsem si, že není tvaroh jako tvaroh, klasický v papíru je hustší a hutnější než ten v krabičce. Občas s rozinkama, občas bez rozinek.

    Poleva je z čokolády na vaření, trochu mléka, tak akorát, aby to bylo vláčné, cca z 150 g směsi oříšků a tak dvou lžic třtinového cukru. Na té ještě budu muset pravděpodobně zapracovat, mlíko vyžaduje uchovávání v lednici. Ztužený tuk tam zatím dávat nechci. Každopádně oříšky nádherně voněly, lískové, kešu, mandle, arašídy, namleté najemno.

    Nezdá se to, jak může být jednoduché udělat něco skoro dokonalého. A mít pak prostor na další záležitosti :-)
    (Znal jsem jednoho Mistra a ten ji ode mne taky dostal, i takovou mam na něj vzpomínku :-) )        

    Hodnocení: 50 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Máte rádi rozinky?
     (37 %)
     (25 %)
     (17 %)
     (19 %)
     (2 %)
    Celkem 52 hlasů

    Obrázky

    Dovolená? Tak konečně s polevou, obrázek 1 Dovolená? Tak konečně s polevou, obrázek 2 Dovolená? Tak konečně s polevou, obrázek 3

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    31.7.2019 11:49 Jenda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    wtf
    vencour avatar 31.7.2019 20:18 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Pardon, i takové radosti patří k životu.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Petr Tomášek avatar 31.7.2019 23:55 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Stejně jako diabetes 2. typu, rakovina, infarkt, vysoký krevní tlak a obezita?
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    1.8.2019 00:05 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Za tve nemoci, ktere si vyjmenoval a uz je mas ci v budoucnu dostanes, nemuze babovka, ale muzes si za to sam, jelikoz zeres a narodil ses spatnym rodicum. ;-) My ostatni si jednou za cas doprejeme. ;-)
    Petr Tomášek avatar 1.8.2019 01:22 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Omyl. Za tyto nemoci může fruktóza, která je součástí sacharózy, neboli kuchyňského cukru. Chronická expozice cukru (a fruktózy) je hlavní příčinou těchto nemocí. Tak přestaň kecat svoje žvásty...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    1.8.2019 07:49 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Jiste, clovek neni vybaven na stepeni fruktozy. Proto ji vyuzivaji i spermie jako zdroj energie behem sve cesty. A vegetariani hynou po milionech kvuli ovoci :-D
    1.8.2019 07:54 Chemik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Ne že bych se chtěl předřečníka zastávat, ale v ovoci je fruktóza vázaná na vlákninu, a tak se vtřebává pomalinku. To už ovšem neplatí třeba při ovocném smoothie nebo HFCS, s tím má tělo opravdu problém a člověk si zadělává na diabetes.
    1.8.2019 10:02 Biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Člověk fruktózu samozřejmě štěpit umí. Ale ta metabolická dráha má jistá specifika - v malých dávkách je to ok, ale při velkých poškozuje játra a zvyšuje produkci kyseliny močové. Běžné dávky ovoce jsou v pořádku, ale dnes se fruktózou sladí kdejaký junk food/drink, což už je průser...
    Petr Tomášek avatar 2.8.2019 19:53 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Co to je „běžná dávka“?

    On s ovocem je problém ten, že je přešlechtěné a má větší obsah cukru (specificky fruktózy), než je to v přírodě běžné. Druhý problém je v tom, že dnes máme ovoce dostupné 12 měsíců v roce - přirozené naopak je, že dřív bylo ovoce (s výrazně menším obsahem cukru) dostupné hlavně na konci léta a na začátku podzimu. Což vzhledem k chybějícímu enzymu urikáze znamenalo, že se lidé pravidelně na podzim dostali působením vyšší koncentrace kys. močové v krvi do stavu inzulínové rezistence, což vedlo až k nabrání váhy, což umožnilo přežít zimu. (Pár kroků jsem vynechal, ale „Biolog“ si je jistě domyslí).

    Bohužel dnes se lidé dostávají do inzulínové rezistence celoročně, což vede D2T, obezitě, athr(i)oskleróze a dokonce i k rakovině.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    5.8.2019 17:33 Biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Co to je „běžná dávka“?
    To ti nikdo bez rozsáhlého výzkumu neřekne a navíc to bude dozajista značně individuální. Celoroční konzumace bych se nebál, jsme opice, které se vyvinuly v tropech. Přešlechtění asi také ne, spousta divokého ovoce je pekelně sladká. Přežírání ovšem ano, člověk se nevyvinul v supermarketu, kde si může koupit dvě kila sladkého ovoce bez námahy kdykoliv se mu zachce.
    Agent avatar 1.8.2019 11:57 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Omyl. Za tyto nemoci může fruktóza, která je součástí sacharózy, neboli kuchyňského cukru. Chronická expozice cukru (a fruktózy) je hlavní příčinou těchto nemocí. Tak přestaň kecat svoje žvásty...

    No jasně. Spotřeba cukru v posledních letech klesá. Vždycky je sranda, jak si lidi snaží najít nějakého viníka, na kterého se to dá hodit. Momentálně upadl v nemilost cukr. Jindy je to zas lepek. Pak zas glykemický index. Jeden čas byly tuky hrozný zlo. Vždycky si lidi hledaji nějakou oběť, na kterou mohou svést svoje problémy. Místo toho, aby jedli přiměřeně své postavě, váze a svému energetickému výdeji s tím, že je třeba dodržet alespoň přibližně určitý poměr nutrientů. Pak se nemusím bát ani cukru, ani tuku.

    Nějaké video, není to dlouhé, dobrý jsou ty grafy v 7-8 minutě jak ukazují poměr mezi spotřebou cukru a obezitou.

    Je cukr opravdu tak zlý?
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    1.8.2019 12:07 Biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Jenže v tom je problém - dokud lidi jedli normálně, ze základních surovin atd, byl ten poměr vyvážený. Pokud se tedy někdo nestravoval jen sladkým nebo jen bůčkem apod. Jenže ta doba je dávno pryč, dnes potravě dominuje junk food. A ten je dopovaný cukrem a nekvalitními tuky. Zlepšuje se tak jinak mizerná chuť. A netýká se to jen toho, co si člověk pod pojmem junk food obvykle představí (fast food). Dneska se cpe nesmyslné množství cukru i do surovin - kysané zelí, okurky, rajčatový protlak, kečup atd atd. Člověk tak sní naprosto nesmyslné množství cukru, i když nejí nic sladkého. A když tam necpou cukr, tak umělá sladidla, což je z deště pod okap. Proč má sakra někdo potřebu sladit kysané zelí?

    S tuky je podobný problém, dříve se jedly ty přirozené, sádlo, máslo, oleje... pak přišli s margaríny a různými ztuženými tuky a nacpali je do všeho a ještě měli drzost tvrdit, žře je to zdravější než to máslo...
    1.8.2019 13:47 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    jo, tohle je fakt bída - když si začneš fakt číst co v čem je, tak se nestačíš divit - cukr je uplně všude. Ale je prdel, že když si dáš tu práci a najdeš si varianty bez cukru, tak aspoň podle toho co mám vyzkoušený já, tak mají lepší chuť a zároveň jich kolikrát nesníš tolik a tím vykompenzuješ (většinou) vyšší cenu.

    příklad 1 - fakt výborná věc, na hranolky toho nenakydáš tolik a fakt chutná

    příklad 2 - místo hromady přeslazenýho/předraženýho bordelu (müsli) stačí vzít normální vločky, do nich ořechy/ovoce/skořici/holandský kakao a zalejt mlíkem

    příklad 3 - ze zeleninového salátu vyhodit zálivku - jeden se diví, kolik do toho cpou cukru. Osvedčil se mi tvaroh (v alobalu) a pak už jen hromada zeleniny

    co nedokážu pořádně posoudit je ovoce - mám ho fakt rád, ale nedokážu říct kde je hranice kolik toho do sebe můžu futrovat

    ps. nejlepší maso je stejně jen kvalitní osolené a opepřené a ugrilované (případně ani to ne - kvalitnímu tataráku se nic nevyrovná) s hromadou čerstvé zeleniny okolo
    2.8.2019 00:19 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Presne, vzdycky se najde potravinovy nepritel. Jednou cukr, pak lepek, pak palmovy olej, pak sadlo. Ted mi kamaradka rikala, ze zase naopak kokosovy olej je spatne a klasicke sadlo je super, :-D ja to neresim. Zeru, co chci, ale stridme. I kdyz uz mam svuj vek, bmi vzdy okolo 22-24 - v zime mene sportuji zeru cukrovi :-D Stejne tak to ma muj otec i dedecek, kteremu uz pomalu tahne stovka a ktery jeste v 85 behal po lese s pilou. Nyni uz mu drevo na zimu resime s otcem, ale ded si porad zatopi v kotli sam a do toho sklepa dojde ke kotli po strmych schodech stejne tak jako pred 70 lety :-) jen na delsi spazier uz si bere hul.
    Petr Tomášek avatar 2.8.2019 20:21 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    vzdycky se najde potravinovy nepritel

    Když chceš ignorovat fakta, to je tvoje věc.

    Ironií je, že se dnes ví, že např. démonizování tuků měla na svědomí cukrová lobby, aby se zastřel fakt, jakou roli má cukr např. pro rozvoji ather(i)osklerózry. Sranda je, že dokonce existovali „vědci“, kteří nejdřív pracovali pro cukrový průmysl a později je přetáhl tabákový průmysl, kde se jim spoustu let stejnou strategií dařilo přesvědčovat svět, že kouření zdraví neškodí...

    Jo, k tomu BMI si najdi pojem TOFI, abys veděl, že BMI je úplně naprd:-)

    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Petr Tomášek avatar 2.8.2019 20:33 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    P.S. Taky byly časy, kdy se voda vedla olověnýma trubkama nebo v obchodech s botama byly rentgenové přístroje dětem, aby si mohly "prosvítit" nohy (ve skutečnosti tam byly hlavně kvůli dětem, protože to byla zábava a takto se dařilo do obchodů přitáhnout). To, že se tyhle věci zakázali, rozhodně nebylo proto, že by si někdo hledal nepřítele, ale protože se prostě prokázalo, že to škodí zdraví a působí to lidem utrpení.

    Bohužel u cukru se to ví už dávno, ale cukrová lobby se postara (tím, že platí lékařské instituce) o to, aby to vypadalo, že to "není tak hrozné". Jenomže bohužel pravda je někde jinde a cukr (fruktóza a potažmo i sacharóza) je jed...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Petr Tomášek avatar 2.8.2019 20:14 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Je cukr opravdu tak zlý?

    To je dost sračka, to video, po ca. 3 jsem to vypnul, protože na takový srágory nebudu plýtvat svým drahoceným časem. Bohužel už za ty 3 minuty v něm zaznělo tolik polopravd a lží, že bych se nedivil, kdyby ten člověk byl placený Coca-Colou a cukrovou lobby.

    Spíš bych ti doporučil si pustit klasickou přednášku od Dr. Roberta Lustiga Sugger - The bitter Truth. Dr. Lusig je americký profesor pediatrie a endokrinolog, a sám vedl v posledních letech několik výzkumů ohledně ohledně působení fruktózy na lidský organismus (tohle video je už 11 let staré, takže si klidně od něj najdi i něco novějšího). Mj. Dr. Lustig vede kliniku na které se léčí obézní děti a ví přesně o čem je řeč. V některém ze svých novějších výzkumů dokonce u dětí nahradil sračkoidní potravu s curkem sračkoidní potravou bez cukru (bez fruktózy ale se škrobem) se stejným počtem kalorií a děti (narozdíl od kontrolní skupiny s cukrem) začali hubnout...

    Ale pravda, video není krátké a není pro lidi, co nejsou ochotni si namáhat šedou kúru mozkovou...

    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Blaazen avatar 2.8.2019 22:02 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Mohl bych se dozvědět, které z informací z prvních tří minut videa jsou ty polopravdy a lži?
    Petr Tomášek avatar 2.8.2019 22:48 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou

    „V konečném důsledku záleží na kalorickém příjmu, na tom záleží, jestli budeme budovat tuky nebo ne“. - Naprostá píčovina. Ukládání nebo spalování tuků je řízeno hormonálně a nemá s nějakým přiblblým konceptem kalorií lautr nic společného.

    „v každém jídle se zvedne hladina inzulínu“ - Blbost. To by potom neexistovala ketogenní dieta, protože pokud každé jídlo signifikantně zvedlo inzulín, nemá se člověk vůbec šanci dostat do ketózy.

    Jak říkám, je to snůška sraček a nemá cenu se tím zabývat.

    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Petr Tomášek avatar 2.8.2019 22:53 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    BTW, ta sračka s kaloriemi je přesně to, co se snaží propagovat Coca-Cola, pod heslem, je jedno co jíte a pijete, jenom nesmíte přešvihnout celkové kalorie a proto pijte klidně Coca-Colu, jen ji musíte vyběhat.

    Bohužel je to naprostá píčovina, protože to ignoruje FAKT, že každý typ nutrientu v těle působí metabolicky úplně rozdílně, počínaje tím, že pro rozdílné nutrienty tělo potřebuje rozdílnou energii, aby je vůbec ztrávilo, konče tím, že některé nutrienty se ve svém důsledku chovají jako toxiny a tělo poškozují (jako např. alkohol nebo právě fruktóza).
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Agent avatar 3.8.2019 16:04 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Bohužel je to naprostá píčovina, protože to ignoruje FAKT, že každý typ nutrientu v těle působí metabolicky úplně rozdílně, počínaje tím, že pro rozdílné nutrienty tělo potřebuje rozdílnou energii, aby je vůbec ztrávilo, konče tím, že některé nutrienty se ve svém důsledku chovají jako toxiny a tělo poškozují

    Nic takového ten člověk neignoruje, sám i ve svých videích toto zmiňuje, tuším, že se tomu říká "termický efekt", jestli se nepletu. Tedy že na strávení proteinů potřebujem víc energie než na strávení jednoduchých cukrů.

    To, že se dá zhubnou i na nezdravých jídlech je fakt, různí lidé dělali pokusy, kdy se stravovali v mekáči apod. s tím, že si hlídali množství kalorií a zhubli. Zase dá se to dohledat.

    Jinak je škoda, žes to video nedokoukal, on se tam právě opírá o různé studie. Vážně nevim, proč bych měl víc věřit nějakému Lustigovi a ne jiným odborníkům, kteří se tím zabývají a dělají na to studie?

    Zrovna tady toto odporuje tomu, co tu tvrdíš ty, tedy že cukry vedou k tloustnutí a že na kaloriích nezáleží. Metabolic and behavioral effects of a high-sucrose diet during weight loss.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Blaazen avatar 3.8.2019 15:30 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    OK, dík.
    Petr Tomášek avatar 3.8.2019 19:48 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    No, vlastně je to ještě horší, protože ten člověk v tom videu žvaní věci naprosto rozporné věci. Nejdřív mluví o glykemickém indexu (správně by měl mluvit o inzulinogenním, ale to je jedno), čímž de facto přiznává, že každá potravina (a dokonce kombinace potravin) působí na inzulín jinak, aby potom dospěl k závěru, že je jedno, co člověk jí a že všechno zvedá inzulín stejně (což je vyložená lež).
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Agent avatar 3.8.2019 15:42 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    To by potom neexistovala ketogenní dieta, protože pokud každé jídlo signifikantně zvedlo inzulín, nemá se člověk vůbec šanci dostat do ketózy.

    Ketogenní dieta je hovadina, právě proto, že hladinu inzulínu se ti zvedne i po požití třeba proteinu, to je prokázaný, nejsou to výmysly.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Petr Tomášek avatar 3.8.2019 18:45 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Ty jseš hovadina :).

    To, že každý jídlo zvedá inzulín s jinou intenzitou je FAKT a na této intenzitě záleží (narozdíl od žvástu toho nevzdělance na videu). U některého jídla je to zvýšení tak nepatrné, že to na metabolický stav organismu nemá vliv, u jiných jídel (hlavně sacharidů, ale i některých proteinů) to ale vliv má, takže to může zabránit, aby se člověk dostal do nutriční ketózy. (Jenom tě chci upozornit, že ketózu lze exaktně měřit - resp. lze měřit ketolátky v krvi, takže to není „hovadina“, ale prokázaná a prokazatelná věc.)

    (P.S. Abychom si rozumněli, nejsem žádný propagátor Ketogenní diety, jen mě sere, když někdo žvaní naprosté nesmysly na youtube a dělá, jakoby tomu rozumněl...)
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Agent avatar 3.8.2019 15:44 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Tak mi vysvětli, jak je možný, že populace tloustne i když spotřeba cukru klesá?
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Fluttershy, yay! avatar 3.8.2019 16:19 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    spotřeba cukru klesá

    Fakt? Např. z tohoto jsem ten dojem nezískal.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Petr Tomášek avatar 3.8.2019 18:50 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Předpokládám, že mluvíš o USA, tam skutečně spotřeba cukru mírně klesá (bohudík!) a v závěsu (pokud se dobře pamatuji ca. 5 let) začíná klesat i výskyt diabetu (D2T). Tuším, že se jedná o data někdy z r. 2018. Prostě je tam nějaká setrvačnost, chvíli to trvá, než se změna stravování projeví (na druhou stranu je to jedno z kritérií pro kauzalitu, protože udělat randomizovanou, kontrolovanou, dlouhodobou studii je nemožné a zřejmě ani eticky neprůchodné...)
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    12.8.2019 12:38 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Dik za Roberta Lustiga. Tato a dalsie jeho prednasky o metabolickom syndrome a fruktoze su dooost zaujimave a minimalne pre mna, laika vo fyziologii, dost slusne metabolicky a statisticky podlozene.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    Agent avatar 5.8.2019 19:04 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Tady ještě pěkný video s Lukášem Roubíkem, trenérem, bývalým kulturistou, asi jeden z nejlepších odborníků na výživu, který to i studoval a zabývá se tím profesně celý život.

    NEJČASTĚJŠÍ MÝTY VE STRAVĚ A TRÉNINKU | Lukáš Roubík

    Kolem jedenácté minuty mluví o kaloriích, v podstatě mi potvrzuje co si myslim a slyším i od jiných, že na kaloriích záleží a že přibírat se může i bez cukru s vysokým příjmem kalorií. Zpochybňovat kalorie může asi jen debil. Sorry. Konec konců není nic jednoduššího než vyzkoušet si to sám na sobě. I mě se to potvrzuje, když se vyhýbám cukru a ovoci, ale ostatní žeru jak prase, tak nezhubnu. Takže minimálně na mě to funguje.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Fluttershy, yay! avatar 5.8.2019 19:50 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Šmankote.
    Zpochybňovat kalorie může asi jen debil.
    Zpochybňovat [vlož si jednotku dle vlastního uvážení] může jen debil.

    Nebo fyzikové, kteří místo toho zavedli Joule (soustava SI).
    Kalorie je množství energie, které dokáže zvýšit teplotu 1 gramu vody ze 14,5 °C na 15,5 °C.
    Super. Co mi to říká o různých metabolismech? Kulové.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    5.8.2019 21:32 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Kolem jedenácté minuty mluví o kaloriích, v podstatě mi potvrzuje co si myslim a slyším i od jiných, že na kaloriích záleží a že přibírat se může i bez cukru s vysokým příjmem kalorií. Zpochybňovat kalorie může asi jen debil. Sorry.
    S kaloriema je ten problém, že údaje např. na potravinách nebo co ti řekne třeba sportovní appka vypadají hrozně přesně a vědecky, ale reálně to jsou velmi hrubé odhady s vysokou nepřesností. Viz tento článek na Ars Technica.
    Fluttershy, yay! avatar 5.8.2019 21:43 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    vencour avatar 6.8.2019 12:58 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Ok, nic neni tak jednoduché či zjednodušené, jak to vypadá (nebo jak markeťáci tvrdí).
    Fajn odkaz, dík za příspěvek.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    31.7.2019 11:53 Mark Stoka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    31.7.2019 12:52 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Zajímalo by mě, proč lidé, kterým nechutná mléko a mají z něj zřejmě nějaké trauma z dětství, to musí neustále cpát někomu jinému. Ujišťuji tě, že my krávě do zadku nic nestrkáme, tele ji nebereme a nejsme ani Číňani, takže statistika, že většina světové populace nesnáší laktózu je nám platná asi jako statistika, že většina japinských velrybářů trpí hemeroidy. A ve třech lidech zkonzumuje me denně i 4 litry mléka (na pití a do jídla dohromady).
    31.7.2019 12:59 Mark Stoka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Však karma je zdarma....
    31.7.2019 13:13 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    No a co teprve to rýžové mléko. Zrnko rýže, to je vlastně semínko, takové miminko od rostliny. Na jednu krabici rýžového mléka zemřou tisíce miminek rostlin!

    Jediná správná cesta je breatharianismus. Nejezte, nepijte, žijte jen vzdcuhem a sluncem.
    31.7.2019 13:20 Mark Stoka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    jj
    31.7.2019 14:10 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Copak, došly argumenty?
    Fluttershy, yay! avatar 31.7.2019 14:30 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    31.7.2019 21:07 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    neklikat, dlouhej nesmyslnej canc bez pointy
    31.7.2019 14:35 Mark Stoka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Predpokladam, proc jinak by se uchyloval k tak pruhlednym klamum? Zapomnel tam jeste zamichat nejak Hitlera....
    31.7.2019 16:11 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Klam na klam.

    To vaše "bileminus.cz" používá úplně stejně falešné argumenty. Ano, mléčný průmysl je dnes poněkud brutální. Veganské alternativy ale nemusí být nutně lepší. Typicky, kvůli pěstování rýže musela někde v Asii zmizet přirozená louka nebo kus lesa. Teď je tam rýžové pole, na kterém místní chudina dře za pár drobných. Pak ta rýže jede náklaďákem, vlakem a lodí přes půl světa, než se dostane až na váš stůl. Tu spálenou naftu, čínské nevolníky, ryby zabité lodními šrouby, to nevidíte. Vy máte prostě dobrý pocit, že jste zachránil českou krávu od utrpení a víc vás nezajímá. Při tom je tu jednoduché řešení - koupit mléko z biofarmy, kde se krávy pasou na přirozené české louce, mezi nimi běhají zajíci a létají motýle.

    Studie to samé - klasická záměna korelace a kauzality. Obecně, lidé s nezdravým životním stylem, kteří se málo hýbou, jen sedí u televize, cpou se bůčkem a brambůrkama, umírají dříve. No a tihle lidé, protože mají rádi tučné potraviny, také více pijí mléko. Mají nadváhu, no a nadváha přirozeně vede na větší riziko zlomenin. Možná, kdyby mléko nepili, měli by slabší kosti a zlomenin ještě více. Jenže ta studie se respondentů neptala, kolik kýblů zmrzliny sežerou večer u televize a jestli do práce chodí pěšky nebo jezdí autem. Kdyby bývali položili otázky jinak, mohl závěr znít "koukání na televizi vede na větší riziko fraktury proximálního femuru". Takovou zjevnou pitomost by jim nikdo nevěřil, tak to zkusili s mlékem.

    Na závěr jste si krásně naběhl na Godwinův zákon.

    31.7.2019 16:17 Mark Stoka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Ono je jeste lepsi reseni, nedelat ani jedno ;-) ....
    31.7.2019 20:03 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    No však přesně takhle to dělají ti breatheriáni.
    31.7.2019 20:21 Mark Stoka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Akorat ze nedelaji a v kontrolovanych podminkach selhavaji.

    Zatimco ja se kvuli ekologii opravdu ryzi/kave/quinoy/tropickemu ovoci/apod. vyhybam. A kdyz neco delam nedostatecne, tak to neschovavam za tu quoque. Coz je ve vysledku mnohem vic nez kdejaky tluchuba co se odvolava na brethariany a bio farmy, a pritom doopravdy dela pro ekologii naproste prd a bez uzardeni si koupi indianka v cukrarne, aniz by se o puvod surovin zajimal (v kontrastu s jeho obvinovanim a kreativnimi resenimi). Vegani jsou jedna z mala skupin, ktera skutecne kona podle sveho presvedceni, zbytek jen mele hubou.
    31.7.2019 20:58 Biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Já dělám pro ekologii pravděpodobně víc než ty - profesně se tomu věnuji. A jdu si dát steak na grill. Protože jsem člověk a ne býložravec.
    31.7.2019 21:22 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Tak to je otázka, jestli opravdoví breatheriáni mají zájem dělat někomu pokusného králíka v kontrolovaných podmínkách.

    V odkazu, který jste posílal, píšou o rýžovém mléku obohaceným o vápník z DM drogerie. To musí být ňamka. Dále chemicky upravené tofu, fíky, pomeranče. To mi jako ideální ekologická náhrada mléka moc nepřišlo. Čím tedy nahrazujete mléko ve stravě?

    A jak jste přišel na to, že konat podle svého přesvědčení je vyhrazeno pouze veganům? Co když ostatní prostě konají podle jiného přesvědčení?
    Fluttershy, yay! avatar 31.7.2019 21:28 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Stopka není vegan, zmínku o veganech neformuloval jako exkluzivní – a mléko není potřeba „nahrazovat“.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    31.7.2019 21:35 Mark Stoka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Čím tedy nahrazujete mléko ve stravě?
    Spatne polozena otazka, mleko neni treba nicim nahrazovat. Jinak do receptu domaci ovesne = ovesne vlocky + voda, nesladim ho.
    Fluttershy, yay! avatar 31.7.2019 16:37 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Typicky, kvůli pěstování rýže musela někde v Asii zmizet přirozená louka nebo kus lesa. Teď je tam rýžové pole, na kterém místní chudina dře za pár drobných. Pak ta rýže jede náklaďákem, vlakem a lodí přes půl světa, než se dostane až na váš stůl. Tu spálenou naftu, čínské nevolníky, ryby zabité lodními šrouby, to nevidíte.

    Vidíme a víme, že i přesto jsou v naprosté většině případů výrazně lepší než CAFO a dobytek konkrétně.

    Při tom je tu jednoduché řešení - koupit mléko z biofarmy, kde se krávy pasou na přirozené české louce, mezi nimi běhají zajíci a létají motýle.

    To je v řadě ohledů výrazně akceptovatelnější než CAFO, ale neškáluje to při zdejší vysoké spotřebě, tím spíš v kontextu klimatických změn a zdejšího hospodaření s vodou.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    31.7.2019 20:40 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou

    Vidíme a víme, že i přesto jsou v naprosté většině případů výrazně lepší než CAFO a dobytek konkrétně.

    Lepší než dobytek konkrétně v čem?

    To je v řadě ohledů výrazně akceptovatelnější než CAFO, ale neškáluje to při zdejší vysoké spotřebě, ...

    No tak na mléko do bábovky to škáluje dostatečně.

    ... tím spíš v kontextu klimatických změn a zdejšího hospodaření s vodou.

    Vylepšovat hospodaření s vodou dovozem rýžového mléka z Číny je docela originální nápad, to mě zajímá. Můžete to rozvést více do podrobností?
    Fluttershy, yay! avatar 31.7.2019 21:02 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Ona to asi nebude jenom bábovka, že? Ve středoevropské kuchyni.

    Mezitím jediné, co můžeme dělat, je modlit se za déšť.

    No, ještě se můžeme stravovat jinými tradičními pokrmy a nápoji.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    31.7.2019 21:12 Biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Ono prší dost, jen to ze zničené krajiny rychle odteče. A velkou vinu na tom nesou zemědělci. Takže místo modlení by měli radši pracovat na nápravě. Druhá věc je, že by se měly tvrdě zdanit všechny mrtvé vybetonované pozemky.
    Fluttershy, yay! avatar 31.7.2019 21:28 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Odlišný srážkový režim…
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    31.7.2019 22:25 Biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    To jsou výmluvy. Když orají kolmo na vrstevnice a dělají miliony dalších zvěrstev v zájmu rychlého zisku, tak je to prostě jejich chyba. A modlení jim skutečně nepomůže. Problém je, že následky pak neseme všichni.
    Fluttershy, yay! avatar 31.7.2019 22:52 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Nebyla náhodou řeč o louce?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    1.8.2019 09:41 Biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Voda v krajině se nedrží pod jednou konkrétní loukou. Ale i na té louce pravděpodobně zmizely remízky, dost možná jsou tam kolmo dolů odvodňovací kanály atd atd. Je to skoro všude. Lesy, louky, pole, betonové plochy, nesmyslně zregulované vodní toky. Dokud se tohle nespraví, bude sucho pořád. Střídané rizikem povodní, samozřejmě. Letos na jaře byly články o katastrofálním suchu a riziku povodní na titulce idnes současně. Za to nemůže déšť. Za to můžou blbci.
    Blaazen avatar 1.8.2019 01:51 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Nevinil bych jen zemědělce. V polích chybí remízky - zaorávaly se při kolektivizaci a držely vodu. Taky půda chudne, třeba šlupky z brambor lidi na vesici kompostují, ale ve městech to většinou končí ve směsném odpadu.
    1.8.2019 09:43 Biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    A kdo ty remízky zaoral, kdo je neobnovil? Zemědělci. O tom mluvím, místo modlení by měli začít makat. Samzořejmě nejde jen o zemědělce, ale i o lesníky, regulace vodních toků, nesmyslný beton všude atd. Ale podíl zemědělců je velký (asi největší).
    Blaazen avatar 1.8.2019 14:38 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    OK, ale ty remízky tam měli sedláci i jako hranici pozemků. Pak jim to bolševici sebrali a spojili do velkýho lánu. Takže samozřejmě, rozorali to zemědělci, ale jiní než původní vlastníci. A ne všichni si vzali pozemky zpět v restituci. Jednou jsem viděl pořad s Cílkem, kde srovnával naší krajinu s Rakouskem, ve kterém ty tradice nebyly porušeny kolektivizací.
    1.8.2019 15:18 biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Je 30 let po revoluci a remízky pořád nikde. Místo toho aby napravili škody (a nic jim nebrání udělat remízek uprostřed pozemku), tak přidali oproti době předrevoluční spoustu dalších chyb - většinu z nich motivovaných rychlým ziskem bez ohledu na budoucnost. Pěstování plodin dle zisku bez ohledu na udržování kvality půdy. Totéž se týká hnojení. Atd.

    Pokud se chtějí modlit budiž, ale jejich fňukání mě opravdu nedojímá. Za své problémy si můžou sami a naopak s nimi zatěžují i všechny ostatní, které sucho nebo naopak povodně ohrožují.
    PepaSFI avatar 1.8.2019 17:20 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    a mě zas dojímají pindy mudrců teoretiků. Ti zemědělci pracují pro zisk, ne pro dobrý pocit nějakého mudrlanta. leda že by si našli místo jako gender konzultant nebo tak něco a po večerech chodili jen tak ze sportu okopávat políčko. Protože vrátit se k tehdejším časům by nešlo, to by se všichni ti ekohomobio myslitelé asi překotili naznak až by si ten zemědělec zapřřáhl hubenou kravku do pluhu a oral pole.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    1.8.2019 17:45 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Já taky pracuju pro zisk. Ale pokud budu hledět jen na nejbližší sklizeň, ehm fakturu, nebudu zálohovat, nebudu si rozšiřovat znalosti, nebudu dělat nic pro dlouhodobý rozvoj nebo alespoň udržitelnost, tak zkrachuju. Právem. Proč by měl mít zemědělec výjimku a měl by být oproštěn od dlouhodobých investic a zodpovědnosti? Potažmo když ho zivime dotacemi?

    Jak bys koukal kdybych tu fnukal, že jsem přišel o data a na otázku, proč jsem nezalohoval, bych ti odpověděl, že pracuji pro zisk a zalohovani je drahé a přímý zisk nepřináší?
    2.8.2019 11:46 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Až vám někdo za barákem postaví chemičku a bude odpad vylejvat na hranici vašeho pozemku, taky budete říkat, že pracuje pro zisk a ne pro dobrý pocit nějakého Pepy?
    Quando omni flunkus moritati
    PepaSFI avatar 2.8.2019 12:09 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    ono by asi nebylo marný vstát od počítačů a jít se podívat jak se pracuje v zemědělství. Kdyby ten zemědělec nemyslel na budoucnost, nejspíš by nepřečkal rok. Myslet si že zemědělec co neobnovil remízky které před šedesáti rokama bolševici rozorali, si může sám za sucho je s odpuštěním debilita. A srovnávat to s vylejváním odpadu, to je fakt trošku mimo stupnici. A pokud jde o to sucho, sice ještě nejsem stařík ale už taky pamatuju. není to tak dávno, nějakých 40 let, se ty pole odvodňovaly, protože tam zapadala technika a nic kromě plevele tam nerostlo. A pořád tady jsou místa kde i v létě zapadne kombajn do bahna.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    2.8.2019 12:31 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    ono by asi nebylo marný vstát od počítačů a jít se podívat jak se pracuje v zemědělství.

    Jen do toho, až se vrátíte, můžeme se bavit dál.

    Sám za sucho si zemědělec asi nemůže, ale způsobem, jakým velká část z nich pracuje, situaci ještě zhoršují. Oblíbené jsou třeba širokořádkové plodiny jako kukuřice s brázdami po svahu dolů, kde při prvním dešti jde s vodou z kopce i hlína (pravda, na tohle byli experti už bolševici.) Hlubokou orbu nedělá nikdo, protože to stojí peníze, takže pole jsou čtyřicet čísel ornice a pod tím je beton. Suma sumárum krajina, která je naprosto neschopná zadržovat vodu.
    A pořád tady jsou místa kde i v létě zapadne kombajn do bahna.
    Jo, půl čtverečního kilometru pole s popraskanou naprosto vysušenou půdou v sobě má deset na deset metrů bahnité místo. To je jako říct, že není potřeba brát ohled na ty tři tejdny veder, protože včera ráno bylo jenom 18 stupňů.
    A srovnávat to s vylejváním odpadu, to je fakt trošku mimo stupnici.
    Ne, je to totéž, v rámci honby za ziskem a za snižováním nákladů někdo škodí ostatním. Akorát zemědělcům to prochází, protože ty škody nejsou na první pohled vidět a protože řepka musst sein za každou cenu.
    Quando omni flunkus moritati
    2.8.2019 12:45 Biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Nemyslí na budoucnost. Pěstovat pořád to ekonomicky krátkodobě nejvýhodnější bez ohledu na ničení půdy, erozi, snižování schopnosti zadržet vodu atd. není myslet na budoucnost. Je to naprosto nezodpovědné jednání a drancování krajiny. To dříve neexistovalo, zemědělci si na ty to věci dávali velký pozor, byly zavedeny systémy střídání plodin tak, aby si půda odpočinula, pole se dokonce nechávaly ležet ladem. Kdyby nějaký starý sedlák viděl, co jeho potomci dnes dělají, vzal by na ně vidle.
    Fluttershy, yay! avatar 2.8.2019 12:47 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    2.8.2019 13:00 Biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    To není kapitalismus. Kapitalista buduje kapitál a největším kapitálem zemědělce je zdravá úrodná půda. Tohle je prostě postsocialismus.
    Fluttershy, yay! avatar 2.8.2019 13:08 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Kdy byl v Iowě byl socialismus (= řízení výrobních prostředků pracujícími)? Možná před kolonizací.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    xkucf03 avatar 2.8.2019 17:22 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    řízení výrobních prostředků pracujícími

    Jak říkal Vladimír Iljič:

    Aby se dosáhlo velkého, je třeba začít s menším.

    Kolik jsi tedy založil družstev nebo do kolika družstev jsi vstoupil, abys věděl, jak to funguje „řízení výrobních prostředků pracujícími“ v praxi?

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    2.8.2019 17:46 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Rejp: Nedoporučuješ náhodou také celkem často zakládání družstev? :-D

    Možná byste mohli založit jedno dvě spolu, to by byla celkem prča. Koneckonců, v tomhle se paradoxně i celkem potkáváte...
    xkucf03 avatar 2.8.2019 18:20 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou

    Doporučuji, nicméně je dost velký rozdíl o tom mluvit jako o jedné z možností1 vs. chtít na tom založit celou společnost. Proto cituji toho Lenina a radím, aby si to David vyzkoušel nejdřív v malém.

    Jinak, já jsem byl u vzniku vpsFree a dodnes jsem v jednom CZFree spolku, takže já jsem si to aspoň trochu vyzkoušel.

    [1] která se použije tam, kde se to hodí

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Fluttershy, yay! avatar 2.8.2019 18:38 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Cože, Františku, že se ti někde nehodí, aby se lidé podíleli na rozhodování?

    Autoritář se nezapře… 😞
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    xkucf03 avatar 2.8.2019 19:10 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou

    Pokud do něčeho investuji svůj majetek a čas, tak se mi opravdu nehodí, aby se na rozhodování o tom podílel někdo, kdo šel zrovna kolem.

    1. Tobě ano?
    2. Přehlédl jsem tvoji odpověď, kolik družstev že jsi to založil a jak pěkně tam to kolektivní rozhodování fungovalo?
    3. Opravdu si myslíš, že by to měl být jediný způsob organizace práce a vedení podniků? Pluralita přístupů ti nic neříká?

    Podle mého mají být možné oba přístupy – jak ten podnikatelský, tak ten družstevní – a lidi mají mít na výběr. Tzn. stát jim nemá diktovat jeden způsob (autoritářsky, mimochodem).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Fluttershy, yay! avatar 2.8.2019 19:23 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Když jsem z Boží vůle král, proč bych se měl s někým dělit o moc? Když ani nemá aristokratickou krev?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    2.8.2019 21:15 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Pokud do něčeho investuji svůj majetek a čas, tak se mi opravdu nehodí, aby se na rozhodování o tom podílel někdo, kdo šel zrovna kolem.
    Mohl bys tohle nějak víc vysvětlit? Často tady navrhuješ družstva jako způsob řešení problémů v trhu, např. v téhle diskusi. Moc nechápu, jak to přijde, že to jednou prezentuješ jako skvělé řešení a jindy zase jako problematickou věc, která nemůže fungovat.
    xkucf03 avatar 2.8.2019 21:25 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou

    Já ale neříkám, že to nemůže fungovat1 – jen říkám, že to není jediná možnost a že by to mělo být na dobrovolné bázi.

    [1] ano, má to i svoje problémy, o kterých jsem se tu asi někdy rozepisoval, ale to neznamená že bychom myšlenku družstev měli zavrhnout – lidé by měli mít na výběr a pak je ve vlastním zájmu použijí tam, kde to dává smysl – a jinde si ty vztahy zase upraví jinak, třeba jako zákazník-dodavatel nebo zaměstnanec-zaměstnavatel – tzn. nemusí být všechny vztahy typu člen-družstvo a už vůbec by to neměl stát vynucovat a zakazovat jiné možnosti

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    2.8.2019 19:11 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Jako ze firmy vlastni roboti a ne lide?
    3.8.2019 16:04 Tomáš Roll
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Když můžou mít občanská práva černoši, kteří byli různě v průběhu historie taky považováni za majetek, tak proč by je nemohla mít umělá inteligence?
    3.8.2019 19:46 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Nemluvim o tom co bude mozne v budoucnu, ale o tom jak to realne je nyni.
    31.7.2019 21:40 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Ona to asi nebude jenom bábovka, že? Ve středoevropské kuchyni.
    No ale o mléce do bábovky se tu od počátku bavíme.
    Mezitím jediné, co můžeme dělat, je modlit se za déšť.
    No a nebo můžeme dovézt to rýžové mléko. Tvrdil jste, že je to lepší než chovat dobytek a že nám to pomůže hospodařit s vodou. Není mi to úplně jasné, tak jsem se zeptal a vy jste se odpovědi vyhnul.
    No, ještě se můžeme stravovat jinými tradičními pokrmy a nápoji.
    Kterými například?
    31.7.2019 20:24 Biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Vždycky když čtu tyhle agresivní veganské žvásty v diskusích, objednám si nějaké to maso, mléko a sýr navíc. Takže zítra si dáme do nosu. Díky.
    31.7.2019 20:27 Mark Stoka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Neva, necitim se za tebe zodpovedny. Dobrou chut.
    31.7.2019 21:42 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Ono je vůbec zvláštní, jak ti milovníci zvířat a přírody dokážou sršet nenávistí vůči jiným lidem. Někdy si říkám, jestli to není neurologická porucha z nedostatku vitamínů B12.
    31.7.2019 21:56 Biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    casto je - dokaze to v mozku napachat strasny chaos a velice rychle
    31.7.2019 22:01 Mark Stoka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Experti se nasli :-D A gayove jsou pry tepli kvuli ritnim parazitum pozirajici sperma, to je asi na stejne urovni jako ty vase diagnozy.
    31.7.2019 22:20 Biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    U tebe je uz na suplementy asi pozde, doporucil bych injekcni formu.
    31.7.2019 22:26 Mark Stoka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Jeste ze jsi tak pruhledny amater, mohl bys totiz nekomu tim mlacenim huby ublizit. Ja musel naopak po konzultaci s lekarem snizit davky sublingvalni B12.
    1.8.2019 09:36 Biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    No tak předávkování je také zlo, že ano. To se ovšem při vyvážené stravě nemůže stát. To se může stát jen někomu, kdo si podvýživu kompenzuje tabletama. Hlavně to nenuť dětem, protože ničit zdraví sám si můžeš, ale děti za tvou demenci nemůžou.
    1.8.2019 10:43 Mark Stoka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Neboj, nic ti nenutim chlapečku.... nemusíš bečet....
    1.8.2019 11:40 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Agresivni vegan, to je snad horsi nez agresivni bolsevik. Dno internetu.
    1.8.2019 12:01 Mark Stoka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Tak alespoň že dvojí metr je jeho stropem.
    1.8.2019 09:12 Duff
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Comparing milk with other dairy products

    Particularly noteworthy is that intake of fermented milk products such as yogurt and soured milk and cheese were associated with lower rates of fracture and mortality. Furthermore, we observed a positive association only between milk intake and markers of oxidative stress (urine 8-iso-PGF2α) and inflammation (serum interleukin 6). Previously, we found a negative relation between bone mineral density and 8-iso-PGF2α. [42] [63] Interleukin 6 seems to be causally related to cardiovascular disease64 and may influence bone loss and osteoporosis. [65] Importantly, those who consume high amounts of non-fermented milk have a more non-favourable cardiovascular risk factor profile, with higher blood pressure, lower high density lipoprotein cholesterol levels, and higher insulin resistance. [18] In contrast, intake of cheese and fermented milk products is related to higher high density lipoprotein cholesterol levels, less insulin resistance, and a lower risk of myocardial infarction. [18] [22] [23] [24] In addition, a recent small randomised cross over study indicated that the intake of a fermented dairy diet seemed to provide a more favourable biomarker profile than that of a non-fermented dairy diet. [66]
    Conclusion

    A higher consumption of milk in women and men is not accompanied by a lower risk of fracture and instead may be associated with a higher rate of death. Consequently, there may be a link between the lactose and galactose content of milk and risk as suggested in our hypothesis, although causality needs be tested using experimental study designs. Our results may question the validity of recommendations to consume high amounts of milk to prevent fragility fractures. [3] [71] [72] The results should, however, be interpreted cautiously given the observational design of our study. The findings merit independent replication before they can be used for dietary recommendations.
    Nenašli negativní korelaci mezi zlomeninami a množstvím konzumovaného čistého mléka. Na druhou stranu našli pozitivní korelaci u jogurtů a jiných mléčných produktů. Taky našli negativní korelaci mezi konzumací čistého mléka a úmrtností pro fermentované produkty pozitivní.

    Kde je ta karma?
    JiK avatar 1.8.2019 21:53 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    to si nekdo dela srandu nebo je to nejake cviceni na double negative a vyrokovou logiku?
    Petr Tomášek avatar 2.8.2019 22:07 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Interleukin 6 seems to be causally related to cardiovascular disease

    Jejda, ti doktoři zaase jednou vymysleli píčovinu. :-( To je jako říct, že sanitky mají kauzální souvislost se smrtelnými zraněními...

    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Petr Tomášek avatar 1.8.2019 01:53 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Tak někteří lidé pravda nejsou na trávení laktózy příliš vybaveni. Ale to není nic proti fruktóze, urikázu lidé ztratili před miliony let, na tu není geneticky vybaven žádný z nás...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    31.7.2019 18:34 Mark Stoka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Řezat do lidí může jenom sadista. Zakažme operace.
    Max avatar 1.8.2019 11:01 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Kupuji si jihočeské plnotučné (to jediné má nějakou chuť) mléko po kartonech. 24 litrů vypiji v klidu do 2 měsíců. Mléko si dávkuji po litrech.
    Občas to říznu jogurtem, nebo zákysem. Oboje jen takový malý doplněk stravy, většinou piji 1,5l čaje denně + nějakou vodu k tomu.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    1.8.2019 11:39 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Trvanlive mleko je fakt hnus. Cerstve ma chut lepsi. Ovsem idealne od zemedelce nebo z mlekomatu, to na kramech je dost sizene. Porad ale mnohem lepsi nez trvanlive.
    PepaSFI avatar 1.8.2019 12:23 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    ono není ani tak šizené, jen má upravené množství tuku a je homogenizované. Nic špatného na tom není, to se dělalo odpradávna, z mléka se sebrala smetana, z ní se udělalo máslo a používalo se mléko odtučněné. A ta homogenizace je zas jen fyzikální proces kdy se mléko určitým postupem míchá aby se částečky tuku neshlukovaly ale zůstaly rozptýlené, zkrátka aby z mléka nevystoupila smetana. Což má trošku vliv na chuť, ta emulze je trošku jiná strukturou takže to jinak vnímáme. A pak samozřejmě pasterizace, to trošku změní chuť.

    Ovšem trvanlivé, to je jiná třída. Ten UHT záhřev to změní hodně a zabije to úplně všechno.

    Háček je v tom že chuť je zvyková záležitost. Někdo je na UHT zvyklý a nepřijde mu to špatné. naopak, může mu nechutnat čerstvé, neupravené mléko, třeba právě kvůli vyšší tučnosti, nezhomogenizované, takže je tam ten tuk víc znát.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Max avatar 1.8.2019 12:41 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    K čerstvému mléku se dostanu jen občas a samozřejmě ho piji. Chuťově s ním mám problém až následující den, nebo dva, kdy je v ledničce. To hodně vystoupí pach krávy a začíná mi smrdět. Chuťově je stále dobrý, ale cítím v něm pak hodně krávu a to mi začne vadit.
    Když tedy z mlékomatu, tak se ho snažím vypít ještě ten den.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    1.8.2019 12:45 Biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Pokud hoprodávají jako plnotučné a chybí v něm tuk (i proti čerstvému plnotučnému, kterému také chybí tuk) tak tomu říkám šizené... Každopádně to není dobré. Ale tak já jsme zvyklý pít přímo z vemene a to nejlepší čerstvé plnotučné ze supermarketu je ta nejnižší kvalita, kterou považuji za použitelnou k pití nebo do čaje/kafe.
    1.8.2019 16:44 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Nepasterované bych si v životě netroufl pít.
    Max avatar 1.8.2019 17:41 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Není to jediná tepelně neošetřená věc, co se jí. Takový tatarák žere také spousta lidí. Nebo tvrdé sýry také nebývají moc upravované. Suši je další příkladem a takových věcí je spousta.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    1.8.2019 19:12 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Tatarák bych si taky v životě nedal, a upřímně nechápu, že se vůbec může prodávat. Před suši mám taky respekt, a podle toho co mám napozorované tvrdé sýry typicky z pasterovaného mléka jsou.
    1.8.2019 21:58 Dirka | skóre: 15 | blog: dirka12345
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Chces to nekomu zakazat? Asi ne [nebo uprimne nechapu znamena jo?]. O to Nerudovi de.

    PS - tatarak taky ne. Sushi rozhodne jo.
    2.8.2019 00:42 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Když jsem donedávna nemohl dát známému polívku ze zabíjačky, tak je trochu divný, aby hospody mohly prodávat tatarák.
    1.8.2019 23:06 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Nějak nerozumím, tataráku (domácího nebo v dobré restauraci, ne v náhodné hospodě) jsem za život snědl několik metráků a nepasterovaného mléka jsme vypil asi tuny. V čem by měl být problém?
    2.8.2019 00:40 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    To ti gratuluju. Jak jsi na tom s parazitama?
    Max avatar 2.8.2019 08:00 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Řekl bych, že na tom s nimi bude v symbióze asi jako já :)?
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    2.8.2019 11:14 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Žádný problém, a proč jako. Co čekáš za parizity v mléku nebo v kvalitním hovězím?
    PepaSFI avatar 2.8.2019 11:44 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    tak něco by se asi našlo ale tak nějak mám pocit že pískoviště co do něj sere pes, nebo milovníci zvířat co se muckají se psem co před chvílí našel chcíplou krysu, budou asi jinší kategorie.

    A myslím že je elementární slušností se nějak pojmenovat, aby se v diskusi poznalo kdo je kdo. Takhle není moc jasný kdo komu odpovídá a jestli to není nějaká bipolární porucha.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    3.8.2019 19:07 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Jak poznáš hospodu, která prodává kvalitní hovězí, a tedy je v ní tatarák bezpečný? Pár "luxusních" hospod v Praze se přece proslavilo prodejem masa neznámého původu. A co hnijící maso v Albertu, vodou napíchané maso taky v Albertu, nebo záměrné přebalování prošlého masa, marinování zkaženého masa, omývání zkažených salámů octem a okrajování plesnivých sýrů v Hypernově?
    V mléku čekám pro změnu bakterie a viry.
    31.7.2019 13:34 hatatitla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    There is a special place in hell for people putting raisins into cottage cheese! :D
    vencour avatar 31.7.2019 20:14 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Just Unikitty says "IT WAS PERFECTLY FINE WITHOUT RAISINS!!!" (citation)
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    PepaSFI avatar 31.7.2019 17:53 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    ztužený tuk tam nedávej, to je hnus. Nemá to vlastně žádnou výhodu, snad jen cenu a ta by u pochutin pro potěšení neměla být tím nejdůležitějším.

    Ono to tak bývá že ty nejlepší věci jsou vlastně úplně jednoduchý. Jenže v té jednoduchosti záleží na kvalitě surovin. Jak se to začne někde šidit, nestojí to za nic a musí se to vylepšovat, přibarvovat, dochucovat, konzervovat anebo do toho vmontovat nějakou ideologii a přesvědčit sám sebe že to hnusný je vlastně lepší. Jako třeba s tím mlíkem.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    vencour avatar 31.7.2019 20:10 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Doma se dělávala domácí čokoláda, o Vánocích. Pamatuju i skoro šílenství po řezech Míša, tam se dává nahoru taky čokoládová poleva. A aspoň do jednoho receptu patří tehdejší Iva, dneska ani nevim, zda se je ještě k mání. (Nebo to bylo sádlo?)
    Zažil jsem aspoň jednou bábovku s kandovaným ovocem a čokoládovou polevou, i proto jsem teď poprvé konečně uklohnil tu tvarohovou bábovku s polevou. Fakt je to pak lepší, ještě méně suché a více "zákuskové".
    O tý jednoduchosti to tak nějak tuším, že to je supr. Kdysi jsem byl mlsoun do "žlutidla", tuším žloutky, moučkovej cukr a máslo a bylo to suprové. Syrové těsto na bábovku je taky dost příjemné.
    Ono to mlíko má nevýhodu, že předpokládám kysne i v té polevě. Samotnou bábovku stačí nechat v troubě, aspoň v jiném ročním období než těchto vedrech. Čili když už něco dělám, měl bych vědět, co k tomu patří, jak jít štěstí/zdaru naproti. Už jednou mne překvapilo, že po dvou dnech nebyla bábovka k jídlu, právě v těch horkách.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    31.7.2019 20:01 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    ... a po nalití do formy přisypat nastrouhané jablko. Dodá těstu takovou ovocnou chuť. Nesmí ho ale být moc, jinak se to zdrcne.

    31.7.2019 23:29 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Mnam. +1
    Petr Tomášek avatar 31.7.2019 23:51 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    A co by na to řekl doktor Lustig?
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    1.8.2019 07:52 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Jeden je proti mleku a dalsi proti fruktoze. Na vasi pocest jdu vypit litr mleka, sezrat hroznove vino a porom si dam veprovou flakotu a zapiju to pro jistotu pivem. Hezky den preji.
    Agent avatar 1.8.2019 12:11 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    :-)

    +1
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    PepaSFI avatar 1.8.2019 12:32 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    já se před chvilkou docpal opečenou flákotou a kusem ogrilovaného sýra. Brácha nedávno vyhrál placatý gril, tak pečem kdeco. Mimochodem, i ta zelenina je super, cuketa, dýně, lilek, jen tak zlehka, chvilku to pronásledovat po tom kluzišti, ani se to nemusí nijak mastit, ta věc je keramická, peče i na sucho. Takže vlastně dietní :-)
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    1.8.2019 13:21 kvr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Tak grilovanou zeleninu zrovna nemusím. Ale je pravda, že obecně preferuju syrovou před jsou tepelně zpracovanou. Kdybych nejedl maso, byl bych vlastně vitarián :-)

    Keramické grily jsou nějaká novinka? Zni to zajímavě, už jen kvůli tomu čištění...
    PepaSFI avatar 1.8.2019 14:24 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    novinka to zrovna není, já už ho znám pár let, stejný u příbuzenstva. Ono se dnes z keramiky dělá kdeco ale tohle je konkrétně terakota, taková přírodní kamenina. Když to uvidíš v obchodě, tak to pejdeš bez povšimnutí, žádné hitech čudlíkátory, jen nenápadná hnědá placka. Čistí se snadno, ikdyž úplně bez práce to není. Stačí setřít zbytky a na ještě teplou desku nalít vodu. Nechat chvíli odmočit a lehce vydrbat drátěnkou nebo drátěným kartáčkem. Myslím že je to tenhle
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    1.8.2019 09:18 JaSel | skóre: 17 | blog: kseles
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    K té polevě, resp. ke kysnutí mléka v polevě.

    Před pár lety jsme našli jednoduchý recept na nepečené cukroví. Na vodní lázni rozehřeješ dobrou čokoládu (=jediný tuk je čokoládové máslo a tuků je více, než sacharidů, většinou čokolády od 70% výše) s trochou šlehačky a vmícháš sušené ovoce namočené v rumu. Vymícháš do hladka a pak z toho uděláš takové "bobky" na pečící papír a necháš ztuhnout. Trvanlivost je klidně 3-4 týdny, pokud se to někde zapomene. Jinak se to samozřejmě sní dříve. Kysnutí jsem nezaznamenal.

    Jinak jím už několik let paleo/primal, ale zaprvé to nebudu nikomu nutit a za druhé mě troška cukru taky jednou za čas nezabije. Tu bábovku bych určitě ochutnal, i když předpokládám, že by na mě byla moc sladká.
    vencour avatar 1.8.2019 21:04 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Konkrétní recept, co používám a domněnky nebo zkušenosti: smíchat 4 vejce, 350g hrubé mouky, 3 měkké tvarohy, 1 vanilkový cukr, 1 kypřicí prášek, 250 g cukru, 1 máslo (nebo Heru), 2 víčka rumu (1 lžíce?); kypřicí i vanulku vmíchat hned do mouky s cukrem (takhle smíchané by to nemělo nějak předčasně kynout), ono máslo nechávám změknout až rozpustit v hrnku v mikrovlnce, mělo by se lépe rozmíchat s těstem. Nakonec ještě vmíchat rozinky ručně, pokud je tam chcete mít.
    Peču to v teflonové formě, lze ji předehřát v troubě prázdnou a pak do ní dát "kus" másla rozpustit, pak s tim vytřít formu a pak vysypat kokosem.
    Chcete-li polevu, tak počítat s možná 6+ hodinama na to, než bábovka pořádně vystydne. Aktuálně jsem na polevu dal Orion na vaření, jelikož je bábovka spíše sladká, tak poleva by měla být "něco jiného", buď hořká nebo jiná příchuť. Za mne to splnilo účel. A napsal jsem to proto, že to fakt skoro nic neni a navíc chlazená bábovka je asi ještě příjemnější než uchovávaná při pokojové teplotě.
    Hodí se myslet na to, co chcete dělat, vzít větší talíř, ať nenaděláte kolem a tak.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    1.8.2019 13:18 Tom2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Byla to běžná strava, která umožnila našim prarodičům dožívat se jejich věku. Pro žádný další způsob stravování empirická data nejsou.
    Fluttershy, yay! avatar 1.8.2019 14:27 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Byla to běžná strava, která umožnila našim prarodičům dožívat se jejich věku.

    Ale už ne věku vyššího, potažmo nejen „dožívat se“, ale i „ve zdraví“.

    Pro žádný další způsob stravování empirická data nejsou.

    Každý měl nějaké prarodiče. I v jiných částech světa. Jejich běžná strava vypadala často dost odlišně.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    1.8.2019 16:52 Tom2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    "Ale už ne věku vyššího, potažmo nejen „dožívat se“, ale i „ve zdraví“.
    Už jen dožívat se tohohle věku není nic samozřejmého. Osobně bych byl za 76 rád, a radši budu směřovat k tomu, i za cenu toho že se kvůli svému konzervatismu nedožiju 82, než abych si zničil zdraví daleko dříve zkoušením nějakých experimentů.

    Každý měl nějaké prarodiče. I v jiných částech světa. Jejich běžná strava vypadala často dost odlišně.
    Kolik z nich byli vegani nebo paleo?
    1.8.2019 17:20 AliG
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Kolik z nich mohlo být vegany a paleo? Dřívější vagíni by nepřežili bez B12 a dřívější paleoblci bez dnešní podoby kultivovaných rostlin. Ale zase byl běžný přerušovaný půst 5:2, který dnes už téméř nikdo nedodržuje a považuje se to za ty tvé 'experimenty'. Člověk je především evolučně všežravec a oportunista, takže toho snese dost.
    1.8.2019 19:08 Tom2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Kolik z nich mohlo být vegany a paleo?
    Moje výtka je, že nejsou data o prospěšnosti nebo škodlivosti, a proto ze sebe nebudu dělat pokusného králíka.

    Ale zase byl běžný přerušovaný půst 5:2, který dnes už téméř nikdo nedodržuje a považuje se to za ty tvé 'experimenty'.
    Ten přerušovaný půst tu byl i před 60 lety?
    1.8.2019 20:41 AliG
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Myslim, že kolik jíš (poud nejsi deviant) dneska masa je taky naprosto bezprecedentní v celé historii lidstva, ale pochybuju, že ti vadí dělat pokusného králíka v tom.
    1.8.2019 21:08 Tom2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Myslíš salámy se zvýrazňovačema barvy a chuti? Tak tomu se snažím vyhejbat co možná nejvíc.
    Krom toho mi u všech těchhle seznamů chybí síla efektu.
    1.8.2019 23:07 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Mnoho lidí (lovců) se v historii živilo převážně masem. Dodnes "eskymáci".
    Fluttershy, yay! avatar 1.8.2019 23:31 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Ano, a je kolem toho řada mýtů.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    2.8.2019 00:18 %
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Eskymáci ano, naprostá většina lidské stravy ale byla vždy rostlinná. To co říkáš je jen jakýsi macho mýtus.
    2.8.2019 08:43 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    To je nesmysl. Kde by lovci v době predzemedelske vzali naprostou většinu rostlinné stravy. Ano sbírali bobule a bylinky. Ale když se nedařil lov, chcipali hlady.

    Naopak mýtus je existence výlučných vegetariánů u velkých zvířat. Šimpanzi loví a ji maso. A ani krava nežere jen trávu.
    Fluttershy, yay! avatar 2.8.2019 09:55 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Slamění panáci, vyzobávání třešní,…

    Jako například, že je to vždycky šimpanz a nikoliv bonobo, nehledě k dalším lidoopům.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    2.8.2019 11:18 Biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Kteří lidoopi jsou výluční vegetariání? Gorila jí zcela běžně hmyz, občas si přilepší něčím větším. A boobo jí maso také.
    Fluttershy, yay! avatar 2.8.2019 11:25 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    převážně
    většina
    výlučných
    Posouvání branek.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    2.8.2019 11:31 Biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Originální text zněl:
    Naopak mýtus je existence výlučných vegetariánů u velkých zvířat. Šimpanzi loví a ji maso. A ani krava nežere jen trávu.
    Cože je naprosto výstižné a biologicky konkrétní. S čím máš problém?

    Jako biolog mohu dodat, že kdyby to nebylo prospěšné nebo dokoncer nutné, tak by to ta zvířata nedělala. Zbytečné chování, které je ze své podstaty vysoce riskantní, by v evoluci neobstálo.
    Fluttershy, yay! avatar 2.8.2019 11:35 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    …a taky slaměný panák.

    Ale pandy nebo koaly si taky svoje niky našly, že?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    2.8.2019 11:56 Biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Takže ústup z pozice lidoopi k pandám a koalám? I panda občas loví menší savce.

    Koala je extrémní potravní specialista se specializovaným metabolismem, její život je přizpůsoben nízkoenergetické potravě, naprostou většinu života prospí - a patří k savcům, kteří jsou od člověka příbuzensky nejvzdálenější, mnohem dál než primáti, šelmy nebo kopytníci.
    Fluttershy, yay! avatar 2.8.2019 12:11 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Ono tvrzení
    Naopak mýtus je existence výlučných vegetariánů u velkých zvířat. Šimpanzi loví a ji maso. A ani krava nežere jen trávu.
    je slaměný panák. Nemá to žádnou relevanci.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    2.8.2019 12:20 Biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Myslím, že to má velkou biologickou relevanci. Poukazuje to na fakt, že u velkých metabolicky aktivních savců je živočišná strava prostě potřeba. A že vegani se snaží o něco, co je naprosto nepřirozené. A tam, kde na veganství narazíme (třeba ta koala, i když i ta nepochybně spase nějaký ten hmyz, neboť si listí nechodí umývat), je to za poměrně drastickou cenu v podobě snížené výkonnosti jak fyzické, tak především mozkové:

    "Koalas have the smallest brain-to-body-size ratio of any mammal. It is 60% smaller than other marsupials. The brain is smooth, lacking the wrinkles that allow us to cram more intelligence into tiny spaces. They don’t even come close to using the space they have: only 61% of their cranial cavity is used by the brain; the rest is filled with space-filling fluid. A koala’s brain weighs 19.2 grams. A beagle, at about 2/3 the weight of a full grown koala, has a brain weighing 72 grams. Big difference."
    Fluttershy, yay! avatar 2.8.2019 12:46 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou

    To je moc pěkné a co já s tím?

    Narážky na veganství jsou slaměný panák…

    [Veganství] není dieta, nýbrž světonázor, který se určitým způsobem staví ke vztahu ke zvířatům.

    Jeho oficiální definice je natolik flexibilní, že vegani klidně řadu živočišných produktů užívají, protože jinak by nemohli fungovat v moderní společnosti. Potom z toho plynou volnější redefinice s určitým zaměřením.

    Podle oficiální definice

    A philosophy and way of living which seeks to exclude—as far as is possible and practicable—all forms of exploitation of, and cruelty to, animals for food, clothing or any other purpose; and by extension, promotes the development and use of animal-free alternatives for the benefit of humans, animals and the environment. In dietary terms it denotes the practice of dispensing with all products derived wholly or partly from animals.

    může vegan úplně klidně konzumovat „živočišné bílkoviny, vitamín B12“, stejně jako používá léky a materiály testované na zvířatech, oblečení/obuv slepené lepidly živočišného původu atd.

    …jakožto i přístup ke stravování v době transhumanismu.

    Jak opakovaně připomínám, i vegani můžou jíst maso, ne-vegani můžou být např. „flexitariáni.“ Třeba hmyz bude vadit málokomu. Tím spíš ve zvlášť míchané stravě.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    2.8.2019 12:55 Biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Slaměný panák je ten "světonázor". Světonázor můžeš mít jaký chceš, třeba že musíš chodit s cedníkem na hlavě, ale jakmile začneš tvrdit, že je to prospěšné zdraví, opustil si světonázor, a jsi na poli biomedicíny a fyziologie. A tam, světonázor nepatří, pouze fakta.

    Vegan se světonázorem by tvrdil něco takového: "Myslím si, že jez náboženského/morálního/etického důvodu špatné jíst to a to a jsem ochoten si upravit dietu podle svého světonázoru i na úkor svého zdraví". Místo toho ale čelíme neustálým přednáškám, jak je to strašně zdravé, a pokud se v diskusi neobjeví znalý biolog, většinou je to podpořeno hromadou lží na téma "člověk je biologicky vegetarián", "lidoopi nejí maso" apod.
    2.8.2019 12:58 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    A pokud se objeví v diskuzi samozvaný biolog, tak žádná fakta o způsobilosti diety při současných podmínkách neprezentuje a zmůže se jen na to, jestli je něco přirozené nebo ne. Fakt výhra, to je asi na stejné úrovni jako "člověk je biologicky vegetarián", "lidoopi nejí maso".
    2.8.2019 13:01 Biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Co si představuješ pod pojmem současné podmínky? Změnil sis genom?
    2.8.2019 13:02 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Změnily se možnosti stravy.
    2.8.2019 13:42 Biology
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Ano, dnes je možné přežít veganskou dietu díky farmakologii. Chce to ale hodně ideologie, aby v tom člověk viděl smysl. A proto jsou vegani tak otravní, jako všichni ideologové, co cpou svou ideologii ostatním lidem (svědci jehovovi, vegani, mormoni, islamisté, komunisti, všechno stejný princip).
    2.8.2019 13:45 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Přesně, tedy možné to je, současný výzkum se shoduje, že správně plánovaná rostlinná strava může být zdravá, a to jen ty tu taháš za kratší konec lana a tvrdíš opak. Jestlí jsi schopen dokázat opak, tak to pro lásku Boží publikuj, tady se to ztratí jako nepodložené kecy.
    2.8.2019 13:47 Biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Ne rostlinná strava ale rostlinná strava + farmaka. To je dost podstatný rozdíl.
    2.8.2019 13:54 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    To je naopak naprosto nepodstatný rozdíl.
    Fluttershy, yay! avatar 2.8.2019 13:07 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Vegan se může stravovat velmi nezdravě, nebo také velmi zdravě: rozhodně zdravěji než typická strava v populaci. Právě na vhodnosti konvergence k převážně rostlinné stravě je docela široký konsenzus (viz např. EAT-Lancet) mimo vliv lobby průmyslového zemědělství a potravinářství.

    Vegan nejsem a stát se jím nehodlám, protože s abolicionismem nesouhlasím, jelikož otevírá mnohem více otázek.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    2.8.2019 13:45 Biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Veganská dieta bez farmakologické podpory rozhodně není zdravá, v extrémní formě není slučitelná se životem. A nahrazovat jídlo farmacií to vyžaduje ideologii.
    Fluttershy, yay! avatar 2.8.2019 13:54 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Co máš proti produkci částí stravy fermentací?

    Droždí si taky lidé kupují, ne?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    2.8.2019 14:00 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    vyžaduje ideologii
    Pokud to k exekuci vyžaduje pouze ideologii, tak je to sotva problém biologie.
    2.8.2019 12:46 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    A že vegani se snaží o něco, co je naprosto nepřirozené
    Naturalistický klam.

    Naturalistický klam.

    Naturalistický klam.

    Jen to poukazuje na to, že tvůj amaterský pokus o expertizu už není pro technologicky vyvinuté druhy relevantní. Je úplně jedno, co kdy a jak člověk dělal v přírodě, pokud v ní už deset milenií nežije.
    2.8.2019 12:50 Biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Člověk stále žije v přírodě. A je klam, že existuje něco jako naturalistický klam.
    2.8.2019 12:53 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    A je klam, že existuje něco jako naturalistický klam.
    [Citation needed]
    2.8.2019 12:56 Biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Ty jsi se vytasil s naturalistickým klamem, takže ty musíš dokázat, že to není jen hloupá fráze.
    2.8.2019 12:59 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Nepotřebuji, díky, ty musíš žít s obskurní rétorikou.
    2.8.2019 16:48 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Nepít vodu je něco, co je naprosto nepřirozené

    Naturalistický klam.

    Naturalistický klam.

    Naturalistický klam.

    Jen to poukazuje na to, že tvůj amaterský pokus o expertizu už není pro technologicky vyvinuté druhy relevantní. Je úplně jedno, co kdy a jak člověk dělal v přírodě, pokud v ní už deset milenií nežije.
    2.8.2019 16:50 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Binks Osvícení. Známky primitivního humoru. Ten člověk ví něco o ironii, satiře a imitaci. Možná, že s trochou péče by zvládl i jednoduché úkoly.
    2.8.2019 17:22 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Způsob argumentace, kterým lze obhájit nesmyl, je špatný.
    2.8.2019 17:31 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Když vynecháš kontext, tak určitě. Ale to už jsi ukázal v jiném vlákně, že nic jiného neumíš. #Zív.
    2.8.2019 19:32 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Jj. Třeba tady jsem ho vynechal pěkně.
    2.8.2019 19:39 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Ta reagovala na hodnotící složku, tam jsi alespoň použil mozek. Potom jsi se ztrapnil.
    2.8.2019 20:21 Biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Jsem rád, že sis tu vyřídil sám mezi sebou. Nicméně podotkl bych, že jsi v té odpovědi skutečně ignoroval kontext.
    2.8.2019 20:38 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Ty se k raději nevyjadřuj a šoupej nohama, nemáš vůbec nic.
    Petr Tomášek avatar 2.8.2019 22:39 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Nástup chronických nemocí jako např. D2T nebo ather(i)oskleróza kopíruje nástup konzumace cukru v populaci. To je fakt.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Agent avatar 2.8.2019 16:53 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Sice to sem nepatří, ale právě zemřela část mého mládí... :-(

    Zemřel legendární tvůrce papírových vystřihovánek Richard Vyškovský
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    vencour avatar 2.8.2019 23:24 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Taky mne už napadlo, že pravděpodobně naše ročníky zažijí smrt všech těch ikon, se kterými jsme vyrůstali. Před snad 13 lety byl v Lucerně Chuck Berry, skoro nemohl ohnout prsty na rukou, ale pořád ještě hrál a zpíval. Google tvrdí, že to bylo v lednu 2005.
    Kdysi jsem pod dojmem toho, jak prý stárne populace, nabyl přesvědčení, že kolem mne jednou budou jen staří nabručení dědci. Takže mam dnes radost, že kolem sebe pozoruju spoustu mladých i dětí. I s jejich veselostí a hravostí.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    xkucf03 avatar 3.8.2019 00:05 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Taky mne už napadlo, že pravděpodobně naše ročníky zažijí smrt všech těch ikon, se kterými jsme vyrůstali.

    Tak tohle platí tak nějak pro každou generaci, ne? Tedy za předpokladu, že ty ikony jsou starší než ty, což typicky jsou, a že všichni umřou přibližně ve stejném věku – pak logicky musíš zažít smrt těch ikon, které se narodily dříve než ty.

    Proto je nejlepší sledovat ty, kteří už umřeli – protože podruhé už umřít nemůžou. Hudba a filmy se naštěstí dají uchovávat a přehrávat i po desítkách let. O knihách ani nemluvě. :-)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    vencour avatar 18.8.2019 21:55 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    McCartneyho jsem viděl 2x živě. Letos přišlo "Yesterday" a i kvůli němu jsem objevil "Napříč vesmírem". Jak to vypadá, tak koncertuje celkem často. Tak se uvidí, jak to vyjde.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    11.8.2019 17:13 Karel Benák | skóre: 8 | blog: benyho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Tohle mě také zasáhlo, bohužel jsem ale podobnou smutnou událost očekával a říkal jsem si, že bude snad zázrak, pokud se Mistr své devadesátky dožije. Dožil, ale moc dlouho ne. Budiž Vám zeme lehká Mistře, čest Vaší památce, nikdy na Vás nezapomenu!
    Láska je jako prd, když hodně tlačiš tak z toho bude ...
    2.8.2019 17:03 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    To je ale nechutně optimistický zápisek, jak z minulého století. Copak ty nevíš, že do pár bude konec světa? A abychom tomu aspoň trochu zabránili a snížili emise, tak je potřeba nastolit socialismus dle Marxe?
    2.8.2019 19:24 sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Já zase občas dělám bábovku z kvasnic:
    100g rozinek (dávám méně)
    100g rybízu (když není, tak nic)
    400g polohrubé mouky
    30g kvasnic
    130g cukru
    třetina hrnku mléka
    250g másla nebo hery
    1 lžička vanilkového výtažku
    4 velké vejce
    špetka soli
    kůra z biocitrónu
    
    Takové sladké buchty si dávám občas na snídani s černým čajem, ale na večeři je raději nejím, abych neztloustl. Na večeři si ale pravidelně "vařím" ovesné vločky s mlékem, banánem, rozinkami (sultánky) a ořechy, ještě mám další verzi, kdy banán nahrazuji jablkem a lžíci medu. Ovesné vločky mám rád, jelikož jsou levné, rychle připravené, a je to docela dobré jídlo po cvičení.

    2.8.2019 20:03 mnam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Příloha:
    mnam
    11.8.2019 17:16 Karel Benák | skóre: 8 | blog: benyho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    Ty kráso, jsem ještě na abclinuxu, nebo jsem omylem vlezl na mimibazar, ovšem s angažovanými a alternativními tatínky?
    Láska je jako prd, když hodně tlačiš tak z toho bude ...
    vencour avatar 11.8.2019 21:31 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dovolená? Tak konečně s polevou
    V linuxu se až tak neděje, openrc funguje, systemd se daří vyhýbat, FreeBSD je fajn, ale Gentoo dostalo přednost. Jo pravda, něco jsem slíbil aktualizovat, bude.
    Linux je radost, teda aspoň kdysi byl určitě. A ten aktuální zápisek je taky o radosti.
    Snad každej ajťák je na jídlo, na něco, co ho podporuje v přemýšlení i tvořivosti. Takže z toho pohledu to k tomu patří. Stejně jako ladění a pilování receptů a postupů. Případně odpočinek/aktivita v neintelektuální činnosti.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.