abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 15:00 | Nová verze

    Všem vše nejlepší do nového roku 2026.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 13:33 | Zajímavý software

    Crown je multiplatformní open source herní engine. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT a GPLv3+. Byla vydána nová verze 0.60. Vyzkoušet lze online demo.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Zajímavý článek

    Daniel Stenberg na svém blogu informuje, že po strncpy() byla ze zdrojových kódů curlu odstraněna také všechna volání funkce strcpy(). Funkci strcpy() nahradili vlastní funkcí curlx_strcopy().

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 03:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.12.30 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.12. 18:55 | IT novinky

    Společnost Valve publikovala přehled To nej roku 2025 ve službě Steam aneb ohlédnutí za nejprodávanějšími, nejhranějšími a dalšími nej hrami roku 2025.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.12. 16:11 | Komunita

    Byly publikovány výsledky průzkumu mezi uživateli Blenderu uskutečněného v říjnu a listopadu 2025. Zúčastnilo se více než 5000 uživatelů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.12. 03:33 | Bezpečnostní upozornění

    V dokumentově orientované databázi MongoDB byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická bezpečností chyba CVE-2025-14847 aneb MongoBleed.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.12. 23:11 | IT novinky

    Při úklidu na Utažské univerzitě se ve skladovacích prostorách náhodou podařilo nalézt magnetickou pásku s kopií Unixu V4. Páska byla zaslána do počítačového muzea, kde se z pásky úspěšně podařilo extrahovat data a Unix spustit. Je to patrně jediný známý dochovaný exemplář tohoto 52 let starého Unixu, prvního vůbec programovaného v jazyce C.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 16
    29.12. 15:55 | Komunita

    FFmpeg nechal kvůli porušení autorských práv odstranit z GitHubu jeden z repozitářů patřících čínské technologické firmě Rockchip. Důvodem bylo porušení LGPL ze strany Rockchipu. Rockchip byl FFmpegem na porušování LGPL upozorněn již téměř před dvěma roky.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 7
    29.12. 15:44 | Zajímavý software

    K dispozici je nový CLI nástroj witr sloužící k analýze běžících procesů. Název je zkratkou slov why-is-this-running, 'proč tohle běží'. Klade si za cíl v 'jediném, lidsky čitelném, výstupu vysvětlit odkud daný spuštěný proces pochází, jak byl spuštěn a jaký řetězec systémů je zodpovědný za to, že tento proces právě teď běží'. Witr je napsán v jazyce Go.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    Kdo vám letos nadělí dárek?
     (30%)
     (1%)
     (29%)
     (1%)
     (1%)
     (1%)
     (10%)
     (10%)
     (18%)
    Celkem 229 hlasů
     Komentářů: 22, poslední včera 15:34
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    16.3.2020 21:22 Andrej | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší čas darovat krev?
    inak - je to jedna z moznosti ako prednostne dostat corona test
    Any sufficiently advanced magic is indistinguishable from technology. --Larry Niven
    vencour avatar 16.3.2020 21:35 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší čas darovat krev?
    Fakt? No, mně přijde, že tam chodí soudný lidi a pokud se na ně musí plejtvat něčím, co dochází, ano, dává to smysl, ale snad nebudou jinde chybět.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    16.3.2020 21:43 Chulda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší čas darovat krev?
    Tak pokud někdo nebyl v izolaci posledních 14 dní (což nelze dokázat), jak jinak mohou vědět, zda není nakažený?
    vencour avatar 16.3.2020 21:46 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší čas darovat krev?
    Ano, nerozporuji.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    16.3.2020 21:48 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší čas darovat krev?
    No, je fakt, ze jsou rádi, když mě v ordinaci vidí - at už na krev, nebo plasmu...
    16.3.2020 22:21 anonym
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší čas darovat krev?
    Ta zpráva je nepravdivá. UHKT žádné takové prohlášení nevydalo. Tento ústav, který léčí hematologické pacienty, má zatím krve dostatek. Pokud někdo dárcovství krve zvažujete, přečtete si https://www.uhkt.cz/darci. Nikdo vás ale na koronavirus testovat nebude, tyto testy se při darování krve neprovádí. Pokud budete mít teplotu, tak Vás stejně nepřijmou a naopak tím ohrozíte provoz transfúzní stanice a nikdo Vám za to nepoděkuje.

    vencour avatar 16.3.2020 22:34 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší čas darovat krev?
    Tak postupně.
    První na odběr berou standardně od 7h. Krevní barometr tvrdí, že dárci mají chodit, co pamatuju, tak z těch osmi kombinací zpravidla aspoň dvě říkají "nechoďte", jsou čiré.
    Ano, vím, že se nějaké testy dělají, jsem tak ukecanej, že se sestřiček ptám a povídám si s nima, když tam jsem.
    Mimoto už se mi několikrát stalo, že mi řekli rovnou "vaši krev rovnou posíláme (někomu) na sál". Takže mam důvod jim věřit.
    A ano, souhlasím s tím, že by tam měli jít ti, co se cítí dobře. A chovat se zodpovědně.
    Mimo to UHKT aktuálně je v provizornínch prostorách, jelikož mají v baráku generálku nebo co to je. Aspoň v lednu to tak bylo, sám zjistím, co se všechno od té doby změnilo.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 17.3.2020 10:06 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší čas darovat krev?
    Krom toho teď má UHKT na webu následující ...

    Aktuální informace o infekci COVID–19 způsobené koronavirem.
    Pozor!

    Pokud máte akutní zdravotní potíže, vysokou horečku, kašel, jste dušní atd. a pobývali jste zároveň v posledních 14 dnech v rizikových zemích postižených koronavirem,

    nenavštěvujte nemocnici, ale telefonicky kontaktujte svého praktického lékaře nebo epidemiologa místní krajské hygienické stanice na tel.: 733 673 900.

    Využít můžete také kontakty hygienické stanice hl. města Prahy na tel.: 773 782 856 a 773 782 850.
    Od 9. 3. 2020 platí zákaz návštěv na všech klinikách

    z důvodu šířící se nákazy nového typu koronaviru.

    Děkujeme za pochopení.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    xvasek avatar 16.3.2020 22:45 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší čas darovat krev?
    Šel bych, ale mám boreliózu. Je to pěkně na pytel zase jsem out - všichni mají koronavirus, jenom já mám boreliózu...
    vencour avatar 16.3.2020 22:53 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší čas darovat krev?
    Hele, to mi nedělej, v Rukověti správného chlapa se píše, že ...
    Udělejte si tento vědecký test na zjištění svého kvocientu chlapskosti
    ...
    Jak bodovat: Dejte si bod za každou odpověď “c”. Skutečný chlap by v tomto testu získal aspoň 10 bodů. Skutečný chlap by vlastně získal aspoň 15, protože by dostal speciální pětibodový bonus za to, že zná ten vtip o chlapíkovi, který měl Alzheimerovu nemoc a rakovinu.
    No a jak píší, můžeš 6 měsíců po vyléčení přijít.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    xvasek avatar 16.3.2020 23:32 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší čas darovat krev?
    Tak to je celkem fajn, myslel jsem, že za to mám stopku nadoživotí. Dnes jsem začal brát ATB, aspoň že něco, nebylo úplně jednoduché je ze systému v této době získat, borelióze v zimě nikdo nevěří. Myslel jsem, že když řeknu, že jsme byli přes vánoce v Itálii v Benátsku a že tam bylo už okolo 15°C a klíšťata tam být mohla, tak by to mohlo přidat mé erythema migrans nějaké body, ale spíš jsem spustil nějakou panickou reakci a snažili se mě z nějakého důvodu rychle zbavit. :-) Nakonec jsem je ukecal aspoň na krevní test, ve kterém se za ty dva měsíce (naštestí už) ukázaly protilátky. Příště budu pro jistotu simulovat ještě teplotu a bolest kyčle, normálně mi doktorka řekla, že když nemám teplotu a nic mě nebolí, tak mi ATB dávat asi nebude, musel jsem jí pohrozit další osobní návštěvou. Jestli mi pak předepsala poloviční dávku k mé hmotnosti schválně, nebo jestli se uklepla, těžko říct.

    Přitom je to podle mě celkem jednoduché - erythema migrans (podle mě celkem jasná, ale já nejsem doktor) -> předepíšu okamžitě ATB na boreliózu na 20 dní a pošlu na krev pár týdnů po dobrání, za 5 minut není co řešit. Jestli se naše zdravotnictví takto babrá s boreliózou, tak doufám, že u koronaviru bude mít teda lepš tah na bránu.
    Dalibor Smolík avatar 19.3.2020 09:41 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší čas darovat krev?
    Ta borelioza se musí skutečně doléčit, což někteří lékaři nedělají. Mně borelioza rozložila celý organismus. Nechci strašit, u mě bylo na její léčení pozdě.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    xvasek avatar 19.3.2020 10:40 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší čas darovat krev?
    Už jsem tak nějak hledal po netu - klíště jsem asi neměl, ale není až tak výjimečné (stává se to několika procentům lidí), že se u člověka znovu objeví druhá (třetí...) erythema migrans i po správném přeléčení ATB - klidně na jiném místě na těle, jako u mě. První jsem měl na noze, druhou mám na břichu - prostě že se borelióza znovu aktivuje. Stává se to v řádku desítek měsíců od první erythema migrans, dávají se na to znovu ATB jako v prvním případě. Přitom přeléčný jsem byl dobře, ATB hned od začátku, dobré výsledky* v krvi po ukončení ATB, takže doktorka myslím nic nezanedbala, jenom mám prostě smůlu. Tady tu druhou erythema migrans jsem začal léčit dost pozdě, protože je hodně světlá, ale doufám, že to dobře dopadne, teď po třech dnech s ATB přestává jít vidět, tak to asi funguje.

    Ono je to hrozně individuální, někdo to přechodí a v pohodě, u někoho nepomůžou ani ATB v kapačce a skončí v chronickém stádiu.

    Ad *: Neměl jsem paměťové protilátky proti Borelióze, ale to je prý celkem normální, pokud se nasadí ATB rychle. Každopádně doktorka s tímto nic neudělá, to není její chyba. :-)
    Dalibor Smolík avatar 20.3.2020 10:05 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší čas darovat krev?
    Já jsem na tom byl jinak - začal jsem mít problémy s dýcháním, masivně vzrostly jaterní testy zdánlivě bez příčiny, hodnoty ukazující úbytek svalové hmoty také, problémy se zažíváním, gastro doktor udělal náhodně také test na boreliózu a ten byla pozitivní - protilátky. Vůbec jsem nikdy nic neléčil, až když začaly potíže. Antibiotika nepřipadala v úvahu kvůli poškození jater. Borelioza je pryč, ale nadělala v těle pořádnou paseku.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    xvasek avatar 20.3.2020 10:35 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší čas darovat krev?
    Jo, tomu rozumím, to je právěže ten nejhorší průběh - buď se erythema migrans vůbec nevytvoří, nebo se udělá někde na zádech nebo ve vlasech, kde si jí "uživatel" nevšimne. Mám kamaráda s chronickou boreliózou, tak si vždycky vyměňujeme dojmy, jak se nám ty naše baktérie nebo post-boreliový syndrom vyvíjí. :-) Já jsem skončil naštěstí jenom s nějakým reziduálním poškozením někde v hrudníku, ale je to hodně psychologická záležitost. Když jsem to ještě "žral", tak jsem myslel, že je to něco se srdcem, takže jsem si oběhal EKG, rentgen, holter atd., ale nikdo nic nenašel, tak jsem si začal říkat, že je to jenom pohrudnice (jakože asi je) a čím víc na to kašlu, tím je to lepší. Teď je to samozřejmě horší... Taky mě ukliňuje, že mě občas bolí na pravé straně místo levé, to je pak pohodička. :-)
    Dalibor Smolík avatar 20.3.2020 18:33 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší čas darovat krev?
    Mám podobné zkušenosti, velké problémy s bolestmi kloubů, které se postupně stěhují (koleno, za měsíc rameno, loket) a samozřejmě krční páteř. Mám za sebou asi stovku injekcí B12 a stejný počet rehabilitací. Všechno má jen dočasný efekt. Nejlépe funguje pulsní magnet.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    17.3.2020 10:36 fish
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší čas darovat krev?
    NUKE GAZA! 🎆 avatar 17.3.2020 10:56 NUKE GAZA! 🎆 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší čas darovat krev?

    Someone could be trying to impersonate the site and you should not continue.
    Websites prove their identity via certificates. Tor Browser does not trust www.fnkv.cz because its certificate issuer is unknown, the certificate is self-signed, or the server is not sending the correct intermediate certificates.
    Error code: SEC_ERROR_UNKNOWN_ISSUER

    NUKE GAZA! 🎆 avatar 17.3.2020 10:52 NUKE GAZA! 🎆 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší čas darovat krev?

    ne abys jim krev jako nosil v tý 18l flašce :O :O :D :D ;D

    17.3.2020 23:39 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší čas darovat krev?
    Jako bys nevěděla, že největší dárce krve je Chuck Norris. Ale ne své vlastní! :-V
    GeoRW avatar 17.3.2020 11:08 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší čas darovat krev?
    Teoreticky by teraz malo byt menej urazov, dopravnych nehod a pod., kedze su vsetci doma.
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    17.3.2020 12:37 bigBRAMBOR | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší čas darovat krev?
    pribude domaci násilí, úrazy při domácích pracech
    17.3.2020 12:54 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší čas darovat krev?
    A co teprve při domácích sportech!!!
    17.3.2020 15:40 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší čas darovat krev?
    Dnes přišlo z ÚHKT:
    Vážení a milí dárci, naše transf. stanice stále odebírá. Akutní nedostatek krve, jak bylo nepravdivě uvedeno včera na aktualne.cz, zatím nemáme. S darováním můžete vyčkat, až vám přijde pozvánka. Pokud jste v posledních 14-ti dnech neměli žádné zdravotní obtíže, nemáte nařízenou povinnou karanténu a ani jste nebyli ve styku s nikým, kdo jí nařízenou má a nepřicestovali z rizikové země (viz aktuality na www.uhkt.cz), můžete k odběru přijít. Upozorňujeme, že testy na COVID 19 neprovádíme.

    Pracovníci TO ÚHKT Praha
    vencour avatar 17.3.2020 15:49 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší čas darovat krev?
    To mi přišlo taky. Tak nevim, byl ten rozhovor na Aktualne.cz podvod?
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    17.3.2020 22:00 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší čas darovat krev?
    Setrete svou krev pro armadu!
    vencour avatar 17.3.2020 22:07 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší čas darovat krev?
    Odine, víš, co to píšeš? Jak často můžeš dávat krev? Jaké jsou podmínky dárcovství krve?
    Aneb krev lze nějakou dobu uchovávat. A je tu riziko, že Coronavir zmutuje/projeví se dříve, než se člověk k odběru dostane.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    17.3.2020 23:37 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší čas darovat krev?
    Odin chce cedit krev pro císaře pána ;-)
    Dalibor Smolík avatar 18.3.2020 09:13 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší čas darovat krev?
    Kdyby zůstalo R-U, nepřišli by k moci nacisté a do Evropy by se nerozšířil komunismus.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    19.3.2020 00:15 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší čas darovat krev?
    Kdyby se především Němcům, a trochu méně Maďarům nepodařilo rozbít R-U, tak máte pravdu. Jdete přesně opačně proti kauzální lince.

    Vaše úvaha je stejná jako: Kdyby zůstali Indiáni v celém USA, nikdy by USA nesvrhlo atomovou bombu na Hirošimu.
    Dalibor Smolík avatar 20.3.2020 10:09 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší čas darovat krev?
    Vaše úvaha je stejná jako: Kdyby zůstali Indiáni v celém USA, nikdy by USA nesvrhlo atomovou bombu na Hirošimu.
    Ne tak úplně. Počátkem roku 1918 se uvažovalo, zejména v USA, zda udržet R-U v celku nebo je rozbít. Bylo to tedy čistě politické rozhodnutí. Později se ukázalo, že existence malých států v meziválečném období bez účinné ochrany statusu quo nebyl úplně nejlepší nápad. Nicméně podíl na rozbití R-U měl především Masaryk a Češi, pokud se nemýlím.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    |🇵🇸 avatar 18.3.2020 11:20 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší čas darovat krev?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    18.3.2020 13:24
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší čas darovat krev?
    Pro kterou armádu? Myslíš tu Ur-šulinu?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.