abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 19:22 | Zajímavý článek

    Pornhub zveřejnil podrobné statistiky za rok 2025. V části věnované zařízením a technologiím se lze dočíst, že 87 % přenášených dat směrovalo na telefony, 2 % na tablety a 11 % na desktopy. Operační systém Linux běžel na 6,3 % desktopů. O 22,4 % více než před rokem. Firefox má na desktopu 8,4 % podíl.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 13:11 | Pozvánky

    Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak dorazte na prosincovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. O čem budou tentokrát strahováci referovat? Téměř každý už si všiml významného zdražení RAM a SSD, jsou zde ale i příjemnější zprávy. Průša uvádí

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    dnes 12:55 | Bezpečnostní upozornění

    Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) podporuje vyjádření partnerů ze Spojeného království, kteří upozorňují na škodlivé aktivity společností Anxun Information Technology (též „I-S00N“) (pdf) a Beijing Integrity Technology (též „Integrity Tech“) působících v kyberprostoru a sídlících v Čínské lidové republice (ČLR). Tyto společnosti jsou součástí komplexního ekosystému soukromých subjektů v ČLR,

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    dnes 04:55 | IT novinky

    Společnost Pebble představila (YouTube) prsten s tlačítkem a mikrofonem Pebble Index 01 pro rychlé nahrávání hlasových poznámek. Prsten lze předobjednat za 75 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    dnes 04:22 | IT novinky

    Společnost JetBrains v listopadu 2021 představila nové IDE s názvem Fleet. Tento týden oznámila jeho konec. Od 22. prosince 2025 již nebude možné Fleet stáhnout.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 21:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 146.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 146 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:00 | IT novinky

    Před rokem převzala Digitální a informační agentura (DIA) vlastnictví a provoz jednotné státní domény gov.cz. Nyní spustila samoobslužný portál, který umožňuje orgánům veřejné moci snadno registrovat nové domény státní správy pod doménu gov.cz nebo spravovat ty stávající. Proces nové registrace, který dříve trval 30 dní, se nyní zkrátil na několik minut.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 11:33 | IT novinky

    IBM kupuje za 11 miliard USD (229,1 miliardy Kč) firmu Confluent zabývající se datovou infrastrukturou. Posílí tak svoji nabídku cloudových služeb a využije růstu poptávky po těchto službách, který je poháněný umělou inteligencí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:55 | IT novinky

    Nejvyšší správní soud (NSS) podruhé zrušil pokutu za únik zákaznických údajů z e-shopu Mall.cz. Incidentem se musí znovu zabývat Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ). Samotný únik ještě neznamená, že správce dat porušil svou povinnost zajistit jejich bezpečnost, plyne z rozsudku dočasně zpřístupněného na úřední desce. Úřad musí vždy posoudit, zda byla přijatá opatření přiměřená povaze rizik, stavu techniky a nákladům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    8.12. 18:44 | Komunita

    Organizace Free Software Foundation Europe (FSFE) zrušila svůj účet na 𝕏 (Twitter) s odůvodněním: "To, co mělo být původně místem pro dialog a výměnu informací, se proměnilo v centralizovanou arénu nepřátelství, dezinformací a ziskem motivovaného řízení, což je daleko od ideálů svobody, za nimiž stojíme". FSFE je aktivní na Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 34
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (34%)
     (48%)
     (19%)
     (17%)
     (22%)
     (15%)
     (24%)
     (16%)
     (18%)
    Celkem 450 hlasů
     Komentářů: 18, poslední 2.12. 18:34
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    Valoun avatar 11.1.2007 21:41 Valoun | skóre: 30 | blog: Psavec | Středočeský kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Server - Díl druhý - Software: Apache
    V debianu je tento balicek: libapache2-mod-vhost-hash-alias

    mod_vhost_hash_alias is a simple, fast and efficient way to automatically manage virtual hosting. It allow administrator to build massive virtual web servers, without the need to describe each virtualhost document root. It use the servername extract from the HTTP request to build a path to the real document root. It build a digest based on the servername and split it according to a configurable directory scheme. As digest could collide, mod_vhost_hash_alias add the servername to distinguish between hash value (and allow human to do inverse lookup on directory path).

    Nezkousel jsem, ale mozna by to mohlo pomoci.
    11.1.2007 21:45 al-Quaknaa | skóre: 13 | blog: al_quaknaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Server - Díl druhý - Software: Apache

    Ano, tohle vypadá, že by mohlo pomoci vyřešit ten problém s přesměrováním na výchozí stránky v případě, že požadovaný host neexistuje. Ale problém, který mě teď pálí víc, je ten s oddělenými uživateli pro jednotlivé VHosty ... I tak díky :)

    12.1.2007 08:23 lm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Server - Díl druhý - Software: Apache
    ak som spravne pochopil v com vidis problem, tak ja by som sa na to pozral opacne: je potrebne nastavit ftp server tak, aby kazda ftp session bezala pod uzivatelom apache-a, resp. aspon s grupou pod ktorou bezi apache a umask nastavit na 0027 alebo 0022. vsetko z toho bezny ftp server dokaze.
    12.1.2007 09:51 al-Quaknaa | skóre: 13 | blog: al_quaknaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Server - Díl druhý - Software: Apache

    To právě nepůjde - uživatelé by si pak "lezli do zelí". PHP skripty by nejspíš mohly běžet i mimo svůj dynamický vhost a když by běžely všehcny za jednoho uživatele, tak by mohly i psát do dalších hostů.

    Problém spočívá asi hlavně v tom, že já potřebuju, by to byl systémový uživatel, protože chci dát i SSH účet, chci, aby FTP používalo systémové účty, zkrátka složka /www/stranky by byla vlastněna uživatelem, stranky, přistupovalo by se k ni s ftp uživatelem stranky, php skripty by v ní běžely za uživatele stranky a přes ssh by s tím vším pracoval uživatel stranky, který by nebyl vpuštěn nikam jinam. Doufám, že to jde z tohohle zmatku pochopit :)

    15.1.2007 08:27 lm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Server - Díl druhý - Software: Apache
    tak potom chroot do kazdy do svojho home-u (ssh aj ftp) s nejakym busyboxom by to nemal byt problem. do /etc/skel/ pridat adresar bin/ so staticky skompilovanym busyboxom a po vytvoreni adresara, sa nemusis o nic starat.
    Luk avatar 11.1.2007 21:51 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Server - Díl druhý - Software: Apache
    A teď opravdový problém - chtěl bych zfunkčnit věc, která mi chybí na všech zatím mnou používaných hostech - totiž, že FTP uživatel a uživatel, kterým jsou stránky interpretovány, není stejný. Vyplývá to z toho, že Apache provádí všechny operace jako jeden uživatel a skupina (ať už www:www-group, nebo apache:apache, viděl jsem všechno možné) a vy pak nemůžete dělat některé operace, které by se vážně přes to FTP hodily - obvzlášť v případě, že třeba redakční systém uploaduje soubory jako 0600 :D. Co s tím?
    Nyní si mohu přihřát svoji polívčičku a říci, že by se na to dal použít incron (při vytvoření nebo přesunu souboru do adresáře by se automaticky spustilo něco jako chown uzivatel:skupina soubor). Jenže incron zatím není dostatečně stabilní na to, abych ho mohl doporučit na produkční server ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    11.1.2007 21:56 al-Quaknaa | skóre: 13 | blog: al_quaknaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Server - Díl druhý - Software: Apache

    Situaci kolem incronu samozřejmě sleduju a pro některé účely se určitě bude hodit. Ale - pokud tady tohle už má nějak Apache v sobě (a to s tím, že nejde jen o vlastníky souborů, ale i vlastníky procesů), tak mi přeci jenom jde spíš o to rozchodit něco, co ještě není dokonale zdokumentované (tedy MPM-Peruser), než vymýšlet nějaký (nechci se nikoho dotknout :D) quick'n'dirty řešení. Ale jinak - incronu přeju hodně úspěchu!

    Luk avatar 11.1.2007 23:35 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Server - Díl druhý - Software: Apache
    tak mi přeci jenom jde spíš o to rozchodit něco, co ještě není dokonale zdokumentované
    Spíš bych řekl nezdokumentované ;-) Aspoň ne v normální dokumentaci. Navíc bych se docela obával, že to bude bugovité - už proto, že to používá dost málo lidí a tudíž není moc možností na ty chyby přijít. Ale třeba ne :-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    12.1.2007 22:52 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Server - Díl druhý - Software: Apache
    Dokaze incron sledovat cely podstrom? Mal som pocit, ze inotify to vobec neumoznuje a ani nemoze. Jedine, ze by uplodavani adresara rovno pridalo samo zebe, aby sledovalo aj tento podadressar. Proste si myslim, ze upload niekam do hlbky stromu sa neda sledovanim korena detekovat.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    Luk avatar 12.1.2007 23:28 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Server - Díl druhý - Software: Apache
    Dokaze incron sledovat cely podstrom?
    Nedokáže. Zatím.
    Mal som pocit, ze inotify to vobec neumoznuje a ani nemoze.
    Neumožňuje (a může, i když to není implementováno - jenže je otázka, jaké by mělo výkonnostní dopady, kdyby se to implementovalo). Proto mám v plánu implementovat to na úrovni aplikace. Jenže je to složité, takže to nebude hned.
    Jedine, ze by uplodavani adresara rovno pridalo samo zebe, aby sledovalo aj tento podadressar.
    Ano, tohle je zatím bohužel jediné řešení. Navíc netriviální, protože by se muselo zjišťovat, jestli to nově vložené (vytvořené/přesunuté) je adresář.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    11.1.2007 22:18 k3 | skóre: 15 | blog:  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Server - Díl druhý - Software: Apache
    libapache2-mod-suphp - Apache2 module to run php scripts with the owner permissions treba se ti to bude libit :) (nikdy jsem to nepouzil jen to tam jako pkg je)
    11.1.2007 23:02 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Server - Díl druhý - Software: Apache
    co pouzit ftp s virtualnimi ucty, ktere jsou kazdy chrootnuty jinam, a maji stejneho uzivatele a skupinu jako apache?

    spis je otazka, jak na dynamic virtual hosty napasovat nejakej phpckovej open_basedir (nebo jak se to presne pise), aby uzivatele nemohli lezt do souboru nekomu jinemu pomoci php.
    12.1.2007 22:55 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Server - Díl druhý - Software: Apache
    Az to nejak uspokojivo vyriesis (to spustanie php skriptov pomocou mod_php, ale so specifickym uid pre kazdy virtual host), tak to tu prosim napis. Prave riesim to iste na serveri.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    13.1.2007 03:27 volvox | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Server - Díl druhý - Software: Apache
    Poskytovat virtuální hosty pod různými uživateli jde v zásadě těmito způsoby:
    • Pro skripty přes CGI/FastCGI
    • Pomocí vhodného MPM
    • Přes proxy
    Pokud by to zajímalo víc lidí, jsem ochotný napsat pro abíčko článek... ;)
    13.1.2007 11:20 al-Quaknaa | skóre: 13 | blog: al_quaknaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Server - Díl druhý - Software: Apache

    Ano, to by bylo rozhodně skvělé. Taky jsem se k tomu už nějak dohrabal (jaké jsou možnosti), ale zajímalo by mě srovnání z praxe. Osobně jsem třeba zjistil, že nevím, jestli jde použít MPM-peruser pro dynamický virtuální hosting, protože mu mod_vhost_alias asi nemůže předat %0 (jméno hostu), aby podle něj pracoval pod nějakým uživatelem (direktiva ServerEnvironment). Teď se chystám vyzkoušet mod_suphp, ale nevím, jak je na tom zase výkonostně ve srovnání s MPM. A řešení přes proxy? Tohle by asi chtělo podrobnější vysvětlení. Díky :)

    13.1.2007 16:17 al-Quaknaa | skóre: 13 | blog: al_quaknaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Server - Díl druhý - Software: Apache

    No, tak zatím to funguje pomocí mod_suphp. Běží to pod správným uid:gid a všechno, co jsem vlastně chtěl, akorát se zdá, že je to přes CGI, což je prý pomalejší, bohužel nevím, jak to otestovat. Našel jsem httperf benchmark, který vyzkouším, ale nevím, jestli je to to, co hledám (benchmark výkonu Apache/PHP). Uvidím. Takže: zatím to chodí, jak má, akorát ne přes MPM (peruser segfaultoval a po odladění, aby nesegfaultoval tak jsem stejně nevěděl, jak ho nastavit tak, aby spouštěl pod uživatelem, který se získal pomocí mod_vhost_alias jako %0), ale přes mod_suphp, tedy CGI. Za další reakce budu samozřejmě vděčný ;)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.