abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:22 | Zajímavý článek

    Bezpečnostní specialista Graham Helton z Low Orbit Security si všímá podezřelých anomálií v BGP, zaznamenaných krátce před vstupem ozbrojených sil USA na území Venezuely, které tam během bleskové speciální vojenské operace úspěšně zatkly venezuelského diktátora Madura za narkoterorismus. BGP (Border Gateway Protocol) je 'dynamický směrovací protokol, který umožňuje routerům automaticky reagovat na změny topologie počítačové sítě' a je v bezpečnostních kruzích znám jako 'notoricky nezabezpečený'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    dnes 06:11 | Nová verze

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl 3,58 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 26,32 %. Procesor AMD používá 67,43 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 05:55 | IT novinky

    V Las Vegas probíhá veletrh CES (Consumer Electronics Show, Wikipedie). Firmy představují své novinky. Například LEGO představilo systém LEGO SMART Play: chytré kostky SMART Brick, dlaždičky SMART Tagy a SMART minifigurky. Kostka SMART Brick dokáže rozpoznat přítomnost SMART Tagů a SMART minifigurek, které se nacházejí v její blízkosti. Ty kostku SMART Brick aktivují a určí, co má dělat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:33 | Bezpečnostní upozornění

    Vládní CERT (GovCERT.CZ) upozorňuje (𝕏) na kritickou zranitelnost v jsPDF, CVE-2025-68428. Tato zranitelnost umožňuje neautentizovaným vzdáleným útočníkům číst libovolné soubory z lokálního souborového systému serveru při použití jsPDF v prostředí Node.js. Problém vzniká kvůli nedostatečné validaci vstupu u cest k souborům předávaných několika metodám jsPDF. Útočník může zneužít tuto chybu k exfiltraci citlivých

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 16:22 | Komunita

    V úterý 13. ledna 2025 se v pražské kanceláři SUSE v Karlíně uskuteční 5. Mobile Hackday, komunitní setkání zaměřené na Linux na mobilních zařízeních, kernelový vývoj a související infrastrukturu. Akci pořádá David Heidelberg.

    … více »
    lkocman | Komentářů: 0
    včera 16:00 | Pozvánky

    Už je 14 dní zbývá do začátku osmého ročníku komunitního setkání nejen českých a slovenských správců sítí CSNOG 2026. Registrace na akci je stále otevřená, ale termín uzávěrky se blíží. I proto organizátoři doporučují, aby se zájemci přihlásili brzy, nejlépe ještě tento týden.

    … více »
    VSladek | Komentářů: 0
    včera 02:22 | Pozvánky

    Rok 2026 sotva začal, ale už v prvním týdnu se nashromáždilo nezvykle mnoho zajímavostí, událostí a zpráv. Jedno je ale jisté - už ve středu se koná Virtuální Bastlírna - online setkání techniků, bastlířů a ajťáků, kam rozhodně doražte, ideálně s mikrofonem a kamerou a zapojte se do diskuze o zajímavých technických tématech.

    Dějí se i ne zcela šťastné věci – zdražování a nedostupnost RAM a SSD, nedostatek waferů, 3€ clo na každou položku z Číny … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    5.1. 22:00 | Komunita

    Vývojáři GNOME a Firefoxu zvažují ve výchozím nastavení vypnutí funkce vkládání prostředním tlačítkem myši. Zdůvodnění: "U většiny uživatelů tento X11ism způsobuje neočekávané chování".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    5.1. 15:22 | Nová verze

    Nástroj pro obnovu dat GNU ddrescue (Wikipedie) byl vydán v nové verzi 1.30. Vylepšena byla automatická obnova z disků s poškozenou čtecí hlavou.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.1. 12:55 | IT novinky

    Protokol IPv6 má již 30 let. První návrh specifikace RFC 1883 je z prosince 1995.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (1%)
     (4%)
     (0%)
     (10%)
     (24%)
     (5%)
     (6%)
     (3%)
     (11%)
     (52%)
    Celkem 257 hlasů
     Komentářů: 6, poslední dnes 19:22
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    13.1.2007 16:38 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na rolling updates :-)
    no ale veď pioneer ešte stále funguje, nie? a to je už tiež pár rokov.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    alblaho avatar 13.1.2007 17:24 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na rolling updates :-)
    Jo.

    Ale sonda zamrzlá někde ve vesmíru je trochu něco jihého, než modul vystaveny planetárnímu prostředí.
    kotyz avatar 13.1.2007 17:31 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na rolling updates :-)
    voyagery pokud vim taky porad este vysilaji. a to uz opustili slunecni soustavu pred par lety.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    vencour avatar 13.1.2007 18:48 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na rolling updates :-)

    Aby ne, jeden z nich má před sebou ještě dlouhých tři sta let života ;-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    13.1.2007 18:59 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na rolling updates :-)
    Jak to myslíš? Radioizotopický zdroj se vyčerpá podstatně dřív – i když to je vlastně jedno, ještě mnohem dřív dojde hydrazin v nádržích.
    13.1.2007 19:59 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na rolling updates :-)
    ale to nie pionier.. ale voyager.. ten bol v ster treku, nie?
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    kotyz avatar 13.1.2007 20:25 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na rolling updates :-)
    voyager byl minimalne ve dvou celovecernich star trekach (star trek: motion picture a start trek: the final frontier). pak jeste jako lod v serialu star trek: voyager, ten se me dost libil. a jinak tahle sonda i fakt existuje. a ta zlata deska tam fakt je.

    believe it!

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    13.1.2007 20:59 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na rolling updates :-)
    Ale to byl Voyager 6… :-D
    kotyz avatar 13.1.2007 21:01 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na rolling updates :-)
    tjn, a ono jich nasa vyslala kolik? asi 4? no ale byl tam. to se poprit neda ;-)

    a v tom final frontier nakej voyager sestrelili klingoni kdyz nemeli do ceho pichnout ...

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    13.1.2007 21:19 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na rolling updates :-)
    Hehe, Voyagery byly jen dva. :-D A určitě nepřeskakovaly pořadová čísla. ;-)
    13.1.2007 21:28 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na rolling updates :-)
    Jo a ten „nakej voyager“ byl Pioneer 10, když už jsme u toho. ;-) Což taky znamená, že ta klingonská loď musela letět nebezpečně blízko Sluneční soustavy. ;-)
    kotyz avatar 13.1.2007 22:20 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na rolling updates :-)
    musite do vseho rejpat a zkazit me tu detskou radost co z toho mam ... ? :-(
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    13.1.2007 23:30 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na rolling updates :-)
    Přece si nebudu kazit vlastní dětskou radost? :-D
    vencour avatar 13.1.2007 22:49 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na rolling updates :-)

    Ano, byl to šestka. Dá se to brát tak, že první dva Voyagery byly vypuštěny v roce 1977 a Star Trek byl natočen v roce 1979, nějakou dobu se pracovalo na scénáři a tak se snad předpokládalo, že nezůstane jen u dvou?

    P.S. mám rád jinotaje a dobírání si = nucení namáhání mozku. Proto i ty "moje" fórky.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    13.1.2007 23:33 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na rolling updates :-)
    Ale jo, vždyť to je tradiční klišé… ;-) Voyager 6, Součkův Voschod 14, raketoplán Enterprise v Silver Tower… ;-)
    vencour avatar 13.1.2007 23:37 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na rolling updates :-)

    Hm, tak na to už nepamatuju ;-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    13.1.2007 17:45 srigi | skóre: 10 | blog: sricont
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na rolling updates :-)
    A ja ze budes pisat nieco o Arch alebo Gentoo :-)
    kotyz avatar 13.1.2007 18:13 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na rolling updates :-)
    pokud vim tak v nasa tam davaji nejakej upravenej linux (realtime patche na jadro a tak). ale ne na vsechno, nekde pouzivaji jeste nakej special jehoz jmono me bohuzel vypadlo ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    13.1.2007 18:35 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na rolling updates :-)
    Ehm, VxWorks. ;-) A Pathfinder byl napůl vyvinutý v Tcl, i když by Pythonisté asi prskali, co je to za blbost, dělat v Tcl software pro kosmickou sondu. :-D (Vtip je v tom, že „NASA Tcl“ má asi 1200 řádků Cčka, což se pochopitelně dá docela odladit. ;-))
    13.1.2007 19:31 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na rolling updates :-)
    1200 řádků v C? Pokud to není něco jako tohle, tak to zní zajímavě ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    alblaho avatar 13.1.2007 19:43 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na rolling updates :-)
    obfuskovaný syntax error?

    nejde to ani přeložit
    13.1.2007 21:42 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na rolling updates :-)
    Je to z roku 1985. Dneska už asi preprocesor nesežere
    #define o define
    #o
    
    Jinak, i po drobných úpravách (curl http://www.de.ioccc.org/1985/lycklama.c | sed 's/#o/#define/' | cpp | indent - | grep -v ^#) ten zdroják pořád vypadá hrůzostrašně :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    alblaho avatar 13.1.2007 19:39 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na rolling updates :-)
    No a pak ještě odladit ty skripty v Tcl :-)

    Pokud vím, tak Spirit a Oportunity mají nějakou část palubního softu v Javě. To je asi opačný přístup, protože tu JVM asi nijak podstatně neprověří - prostě jí věří.

    Naopak na soft v Javě pouští JavaPathfinder, což je explicitní model chcecker. Takže jsou schopni ten soft otestovat na trochu jiné úrovni, než je obvyklé. Obzvláště na hledání deadlocků je to bomba.
    13.1.2007 19:48 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na rolling updates :-)
    Teď je otázka, jestli zrovna Java je na formální verifikaci vhodný jazyk… :-p ;-)
    alblaho avatar 13.1.2007 20:02 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na rolling updates :-)
    No, oni mají modelchecker bajtkódu. Ale jinak model checking je na jazyce celkem nezávislý - za předpokladu, že skutečně zkontroluješ všechny stavy kontrolovaného programu (což se povede málokdy :-), dostaneš buď "důkaz" nebo chybu s protipříkladem.
    13.1.2007 20:11 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na rolling updates :-)
    „JPF is especially well-suited to finding hard-to-test concurrency defects in multithreaded programs.“
    Aha. Takže do vesmírné sondy dáme platformu, která má vážné problémy už na Zemi. :-D Pěkná logika. V tomhle světle mi přijde RTX 2000 a typický SW nad ním podstatně sympatičtější a elegantnější. :-D S těmi stavy tak nějak nevím. U integrovaných obvodů to návrháři od MSI nahoru vzdali. U softwaru to prostě nejde, pokud na to jazyk není stavěný a nevěřím, že Java je. Java není stavěná ani na mnohem jednodušší věci. :-D

    V téhle souvislosti mě docela láká představa, že bych si vyzkoušel (až bude čas … jestli vůbec … :-( :-() lineární Lisp. (Samozřejmě mě okamžitě nařknete, že žiju ve slonovinové věži – ale pomněte: Já mám rád i Forth, to nejde se slonovinovou věží dohromady. :-D)
    Heron avatar 13.1.2007 20:31 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na rolling updates :-)
    Vážné problémy?

    No nevím, ale o problému odložené inicializace jsem četl snad v první knížce o javě v kapitole o vláknech a už tam bylo uvedeno, proč nefunguje dvojitá kontrola a jak se to má dělat správně.
    13.1.2007 21:18 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na rolling updates :-)
    Hehe, čekal jsem, že se ozveš. :-D Mno jo. Problémy se vždycky vynoří tam, kde to člověk nečeká, proto to jsou problémy. Já se obávám, že Java prostě trpí programovacojazykovou obdobou akromegalie. Ono za deset let skočit od krabičky k televizi do podnikového informačního systému není žádná sranda. ;-) Hmm. Když se kouknu na nějaké ty javovské zdrojáky, tak ta akromegalie celkem sedne. :-D
    13.1.2007 21:44 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na rolling updates :-)
    Pro lenochy: akromegalie
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    16.1.2007 08:59 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na rolling updates :-)
    Aha. Takže do vesmírné sondy dáme platformu, která má vážné problémy už na Zemi. :-D Pěkná logika.
    Ona existuje nějaká platforma (programovací jazyk), která nemá problémy se špatně napsaným programem? To, že se programátor vykašle na synchronizaci ve vícevláknovém prostředí přeci není problém platformy, ale programátora.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.