abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.12.30 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:55 | IT novinky

    Společnost Valve publikovala přehled To nej roku 2025 ve službě Steam aneb ohlédnutí za nejprodávanějšími, nejhranějšími a dalšími nej hrami roku 2025.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:11 | Komunita

    Byly publikovány výsledky průzkumu mezi uživateli Blenderu uskutečněného v říjnu a listopadu 2025. Zúčastnilo se více než 5000 uživatelů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:33 | Bezpečnostní upozornění

    V dokumentově orientované databázi MongoDB byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická bezpečností chyba CVE-2025-14847 aneb MongoBleed.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.12. 23:11 | IT novinky

    Při úklidu na Utažské univerzitě se ve skladovacích prostorách náhodou podařilo nalézt magnetickou pásku s kopií Unixu V4. Páska byla zaslána do počítačového muzea, kde se z pásky úspěšně podařilo extrahovat data a Unix spustit. Je to patrně jediný známý dochovaný exemplář tohoto 52 let starého Unixu, prvního vůbec programovaného v jazyce C.

    🇨🇽 | Komentářů: 1
    29.12. 15:55 | Komunita

    FFmpeg nechal kvůli porušení autorských práv odstranit z GitHubu jeden z repozitářů patřících čínské technologické firmě Rockchip. Důvodem bylo porušení LGPL ze strany Rockchipu. Rockchip byl FFmpegem na porušování LGPL upozorněn již téměř před dvěma roky.

    🇨🇽 | Komentářů: 7
    29.12. 15:44 | Zajímavý software

    K dispozici je nový CLI nástroj witr sloužící k analýze běžících procesů. Název je zkratkou slov why-is-this-running, 'proč tohle běží'. Klade si za cíl v 'jediném, lidsky čitelném, výstupu vysvětlit odkud daný spuštěný proces pochází, jak byl spuštěn a jaký řetězec systémů je zodpovědný za to, že tento proces právě teď běží'. Witr je napsán v jazyce Go.

    🇨🇽 | Komentářů: 1
    29.12. 15:33 | Zajímavý software

    Yazi je správce souborů běžící v terminálu. Napsán je v programovacím jazyce Rust. Podporuje asynchronní I/O operace. Vydán byl v nové verzi 25.12.29. Instalovat jej lze také ze Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.12. 18:44 | Komunita

    Od soboty do úterý probíhá v Hamburku konference 39C3 (Chaos Communication Congress) věnovaná také počítačové bezpečnosti nebo hardwaru. Program (jiná verze) slibuje řadu zajímavých přednášek. Streamy a záznamy budou k dispozici na media.ccc.de.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.12. 13:22 | Zajímavý software

    Byl představen nový Xserver Phoenix, kompletně od nuly vyvíjený v programovacím jazyce Zig. Projekt Phoenix si klade za cíl být moderní alternativou k X.Org serveru.

    🇨🇽 | Komentářů: 7
    Kdo vám letos nadělí dárek?
     (33%)
     (1%)
     (23%)
     (1%)
     (2%)
     (1%)
     (11%)
     (11%)
     (17%)
    Celkem 195 hlasů
     Komentářů: 21, poslední včera 18:58
    Rozcestník

    Testovanie nového používateľského rozhrania google.com?

    14.6.2020 22:22 | Přečteno: 1725× | novoty | poslední úprava: 17.6.2020 11:38

    Už nejaký čas pozorujem, že mi takto zobrazuje stránku vyhľadáva Google (google.com). Zobrazuje mi takto na mojom stálom notebooku (prehľadávač Firefox Quantum 68.9.0esr), kde som prihlásený na Google Account.

    Nevidel alebo nemá niekto niečo také?

           

    Hodnocení: 25 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    14.6.2020 22:36 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testovanie nového google.com vyhľadavania?
    Taky jsem to zaznamenal. Kdyby se někdo ptal, tak se mi ta novinka nelíbí.

    Jak pořád střídám sítě, tak nevím, ve kterém regionu to bylo. Doma jsem v ČR, v práci nás připojují přes proxy někde v západní Evropě (většinou Nizozemí, Francie), takže se mi to pořád mění.
    14.6.2020 23:10 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testovanie nového google.com vyhľadavania?
    Vidíš snad A/B testing prvně nebo co?

    Spíš co mě štve, je že vyhledávače hledají čím dál tím hůře, pokud hledá člověk odpověď na nějakou specifickou otázku, páč chytrá AI elektronka na serveru si z toho udělá generický termín a odpoví na něj.

    Občas nejlépe hledá Duck duck go, protože se mi nesnaží podsouvat něco co jsem nenapsal. Ale žádný vyložené dobrý vyhledávač nefunguje.

    ---

    JDETE s tou CAPTCHOU nekam
    15.6.2020 22:42 Cabrón
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testovanie nového google.com vyhľadavania?
    Ano :( napíšu specifický dotaz, Google v něm klíčové termíny nahradí alternativou s úplně jiným významem a zobrazí irelevantní výsledky.

    ROzjel jsem si vlastní SearX instanci (self-hosted metavyhledávač agregující výsledky z množiny mnou vybraných zdrojů), tam jsem teď asi nejspokojenější. Je to i nejrychlejší (dotazy jsou vyřizovány paralelně a UI mi zobrazuje výsledky tak, jak přicházejí).
    14.6.2020 23:23 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testovanie nového google.com vyhľadavania?
    Ja mam taketo vyhladavanie uz nejaky cas, minimalne niekolko mesiacov. Ale presne si nepamatam, lebo uz prakticky pouzivam len duckduckgo. Na google uz prakticky nic konkretne neviem najst, hlada to len genericke nezmysly.
    15.6.2020 02:50 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testovanie nového google.com vyhľadavania?
    Já používám StartPage (nepersonalizované výsledky, nepreferuje to automaticky češtinu, lepší rozhraní), ale hledá to čím dál hůř. Hledání přes přesné fráze už nefunguje v podstatě vůbec, dost často už nepomůžou ani operátory. Google občas (logicky) pomůže pro češtinu, jinak je to úplně stejné.
    k3dAR avatar 15.6.2020 04:04 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testovanie nového google.com vyhľadavania?
    btw: 1, 2
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    15.6.2020 23:02 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testovanie nového google.com vyhľadavania?
    Jo, vím o tom. U mě převažují ty důvody, co jsem psal. Z hlediska soukromí už StartPage určitě není důvěryhodný.
    Max avatar 15.6.2020 08:12 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testovanie nového google.com vyhľadavania?
    V posledních letech dělá Google prapodivný změny ve vyhledávání, zvětšuje mezery, přidává věci, co to podle mně značně znepřehledňují , rozšířené fce z výchozího vyhledávání přemisťuje do upřesňujících vyhledávacích podwebů (např. ve výchozím vyhledávání si už nelze specifikovat velikost vyhledávaného obrázku). Nevím, mám z toho smíšené pocity. U mně už se také začíná schylovat k přechodu jinam.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    15.6.2020 08:24 VoDo | skóre: 12 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testovanie nového google.com vyhľadavania?
    Moderni linuxak pouziva duckduckgo google je reklamka!
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    16.6.2020 17:19 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testovanie nového google.com vyhľadavania?
    Jo, jenze kachna najde taky kulovy. Dokonce bych rek, ze zatimco kachna najde kulovy skoro odjakziva, tak guugl najde kulovy cim dal castejs predevsim v poslednich letech, a vyrazne se to zhorsuje. Fakt me serou vyhledavace, kterym reknu 5 slov, a dostanu miliony vysledku ... ve kterych 4 z tech 5 slov vubec nejsou, coz je typickej guugl. Na druhou stranu kachna sice hleda tech 5 slov, ale vrati mi, ze nikde nejsou, i v pripadech, kdy mam otevrenejch 10 tabu z 10 ruznych domen, kde tech 5 slov je pokupe v jednom clanku.

    Takze si dost casto nevyberes a koncis v rezimu prast jako uhod ...

    Guugl ti pak jeste bonusem nasere vysledky v nemcine, francoustine, ... podle toho, z jaky IP na nej zrovna lezes, a naprosto sere na to, ze chces vyhledavat v anglictine. A to jeste nemluvim o tom, ze je schonej ti naladovat nejakej imbecilni strojovej preklad.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    16.6.2020 17:34 VoDo | skóre: 12 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testovanie nového google.com vyhľadavania?
    Tak ja pouzivam vyhledavac jen na obecny veci nebo kdyz jsem linej psat celou adresu, na slozity veci to nepouzivam protoze to nepotrebuju, vsechno slozity znam lip nez vyhledavac :) Nebo pouzivam Archwiki
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    16.6.2020 17:59 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testovanie nového google.com vyhľadavania?
    Guugl ti pak jeste bonusem nasere vysledky v nemcine, francoustine, ... podle toho, z jaky IP na nej zrovna lezes, a naprosto sere na to, ze chces vyhledavat v anglictine.
    Na to je právě fajn StartPage.
    17.6.2020 10:12 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testovanie nového google.com vyhľadavania?
    Co zkusit searx?
    xxxs avatar 17.6.2020 22:35 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testovanie nového google.com vyhľadavania?
    yahoo ako? prave som to skusal a prislo mi to dost slusne. teda skusal som altavistu, ale akosi uz neexistuje a hodilo mi yahoo.
    16.6.2020 10:07 Ouio
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testovanie nového google.com vyhľadavania?
    A proc porovnavas odlisne keywordy mezi sebou?
    16.6.2020 10:22 z_sk | skóre: 34 | blog: analyzy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testovanie nového google.com vyhľadavania?
    Vysledok nezavisi od vyhladavane slova. Robi to stale. Prva snimka som prihlaseny, druhe je v private rezime.
    debian.plus@protonmail.com
    16.6.2020 18:29 VoDo | skóre: 12 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testovanie nového google.com vyhľadavania?
    jednou hledas abclinuxu a podruhe abclinuxu.cz myslis ze to vyhledavani neovlovnuje, hlavo?! Zkus si nekde najit ty nejbeznejsi zaklady testovani.
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    16.6.2020 19:04 z_sk | skóre: 34 | blog: analyzy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testovanie nového google.com vyhľadavania?
    To nebolo testovanie, ale ukazka ci sa s takym stretol a pridal ukazka rozdielu. V popise pisem co oplyvnuje - a pytam sa, ci take niekto videl alebo sa stretol? Aj blog je polozeny ako otazka - tj. ako prieskum/anketa.
    debian.plus@protonmail.com
    16.6.2020 19:26 VoDo | skóre: 12 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testovanie nového google.com vyhľadavania?
    Aha ja vidim nadpis: Testovanie nového google.com vyhľadavania? Mozna si nerozumime nebo vyraz testovani ma i jiny vyznam nez testovani
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    17.6.2020 11:36 z_sk | skóre: 34 | blog: analyzy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testovanie nového google.com vyhľadavania?
    Iny aj vyznam. Ak firmy ma velmi dobre vyzerajucu novinku a po internich testov je ok, tak ide to skusit u realnych poouzivatelov. Napr. u dobrovolne prihlasenych, alebo nastavi na nejaky cas u nejekeho statu a caka ako budu pouzivatela reagovat, alebo u vybranych ludi na zaklade nejakych kriterii?

    Upresnit ze UI.
    debian.plus@protonmail.com
    16.6.2020 18:33 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testovanie nového google.com vyhľadavania?
    A proč mi to tedy ve stejné (= té "staré") verzi hází odlišné výsledky?

    abclinuxu.cz -> 214k výsledků

    abclinuxu -> 235k výsledků
    16.6.2020 18:58 VoDo | skóre: 12 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testovanie nového google.com vyhľadavania?
    Poukazuju na ty dva screenshoty nic vic nic min.
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.