abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    včera 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 2
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 497 hlasů
     Komentářů: 19, poslední včera 11:32
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    Bluebear avatar 20.11.2011 13:02 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Desku se pokusím vrátit (v obchodě se někdy lze rozumně domluvit)

    Tuším, že to víš, ale jen pro jistotu: pokud jsi desku objednal přes internet (i v případě, že jsi ji pak vyzvedl osobně), má obchodník povinnost, ať kvílí a skřípe zuby sebevíc, ji do tří týdnů vzít zpět bez otázek.

    Jinak, MSI mělo bohužel vždycky tendenci ke kýčovitě nablýskaným nástrojům. :-( Já osobně považuju MSI za o něco horší aušus než ty ostatní (Gigabyte a ASUS jsou podle mne o půl třídy výš, čímž rozhodně nechci říkat, že jsou něco extra), ale v dnešní době se vyplatí hodnotit každý model zvlášť, protože i nejlepší značky vyrábějí v low-end segmentu naprosté šmejdy.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    20.11.2011 13:11 bajtík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Ta lhůta na odstoupení od kupní smlouvy je ze zákona 14 dnů, nikoliv 21 dnů.
    26.11.2011 01:33 ET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    btw: neni to tak davno co toho byla plna TV (ESC nebo kdo to tlacil do TV) - bez udani duvodu do 14dnu, ale docela sem cumel kdyz sem sel vratit CPU do alzace a brigos za prepazkou mi rek, ze si nechaj 20-30% z ceny (uz nevim presne kolik to bylo, ale rozmezi je pohyblivy v zavislosti na zbozi) - takze bacha ! je to cca 2 roky zpatky, mozna uz se neco zmenilo...
    Bluebear avatar 26.11.2011 02:23 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    docela sem cumel kdyz sem sel vratit CPU do alzace a brigos za prepazkou mi rek, ze si nechaj 20-30% z ceny

    Hádám, že to byl poměrně známý český přístup "když to půjde". IMO spoléhal na to, že zákazník se nechá svést sebevědomým vystupováním, a/nebo se nebude chtít hádat, a/nebo uzná, že ten procesor skutečně morálně ztratil na ceně, protože už ho jako nový prodat nemohou. (Jak říká jeden kolega, vybalením procesoru klesá jeho cena o 20% a osazením do soketu o dalších 20%.)

    Ale mám dojem, že ze zákona to udělat stejně musí; pokud bys byl hustý a s milým úsměvem pravil, "to nenecháte, podle zákona tohoatoho máte povinnost to převzít a refundovat peníze v plné výši", pak by musel obchodník chtě nechtě vzít procák zpátky, s tichou kletbou napsat dopropis a hodit ti ho na stůl s vyjádřením přání, že se tím udávíš a ďábel pro tebe v pekle najde výjimečně horký kotel.

    Život je boj.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    20.11.2011 13:17 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    (i v případě, že jsi ji pak vyzvedl osobně)
    Opravdu?
    Bluebear avatar 20.11.2011 13:28 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Soudím, že ano. (Leda - a to je možné - že by se zase změnily zákony.)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    20.11.2011 13:33 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    To nehra rolu. Podstatny je sposob uzavretia kupnej zmluvy, ci v mieste obvyklom pre predaj (=kamenak) alebo inak (=podomovy obchodnik, v metre, po sieti,...) V tom 2. pripade mas 14 na vratenie bez udania dovodu za podmienky, ze vyrobol nebol pouzivany, vracias ho uplne komplet a schopny dalsieho predaja. T.j. v podstate sa akceptuje roztrhnuty obal krabice. V kazdom opacnom pripadeto obchodnik naspat zobrat nemusi.

    Cely institut je zavedeny ako nahrada osahania si tovaru na predajni, kde tiez na pulte tu krabicu musia odbalit, aby sa do nej dalo pozriet. Pripadne topanky rozbalit z papiera, aby sli indoorovo vyskusat na nohu.

    Nie je to reklamacia do 2 tyzdnov bez dovodu. Pokial na tom vidno, ze to bolo uzivane a stazujes sa, ze to ma vadu, tak chces reklamaciu, nie vratenie.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    =^..^= AmigaPower® avatar 20.11.2011 14:11 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Chceš to triko, nebo tě prostě jen baví rozdávat lidem prachy? :-D
    20.11.2011 18:25 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Aha vidis, vzhladom na to, ze som na to uz znova zabudol si odpovedou vlastne ani nie som isty. Na devonrex mas mail inak pomenovany a inam smerujuci. Ktory z toho plati?
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    21.11.2011 14:07 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    V tom 2. pripade mas 14 na vratenie bez udania dovodu za podmienky, ze vyrobol nebol pouzivany, vracias ho uplne komplet a schopny dalsieho predaja.
    Nevím, jak v SR, ale v ČR nejsou žádné takové podmínky pro vrácení, prodejce to prostě vzít musí, rozbalením ani použitím nezaniká právo na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu.. Akorát veškeré vzniklé škody na vráceném zboží musíte zaplatit (nový obal, čištění ap.).
    21.11.2011 18:53 l0gik | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Popisuješ to dost nepřesně: výrobce má povinnost vzít zpět výrobek, i když jsi ho používal. Musíš ho akorát vrátit celý. Má ale právo Ti naúčtovat náklady tím vzniklé (tzn. např. vyhotovení nového obalu apod.). Pokud tedy doneseš výrobek v původním stavu na prodejnu, neměl by účtovat nic, pokud bude zničená krabice, může si něco účtovat.

    V tomdle případě můžeš jít toudle cestou s rizikem, že něco doplatíš, nebo reklamací: vzhledem k tomu, že to bude evidentně "fíčr" (feature) tý desky, tak pokud jsi ji schopen doložit (např. si pozvi kamaráda jako svědka), tak bych volil tento postup: šel bych výrobek reklamovat a do reklamačního protokolu bych uvedl, že trváš na odstoupení od smlouvy, protože výrobek nemá deklarované vlastnosti. A že v případě, že budou trvat na tom, že to je vada a budou chtít postupovat zcela dle zákona: tzn. budou požadovat opakovaný (= 3x) výskyt vady, tak že jsi samozřejmě ochoten, ale že Ti s tím vzniknou další náklady, které po nich pak budeš požadovat.

    PS: To je opravdu zcela dle souladu s legislativou, už mi jednou takhle Alza platila peníze navíc poté, co nejprve nebyla schopna vůbec dodat objednávku v slíbeném termínu, následně poslala špatné zboží a během celého procesu přistupovala k reklamacím tak, že jsem se naštval a - po předchozím varování, které nebrali vážně - po nich opravdu náklady chtěl, s tím, že jsem vyčíslil několikatisícové náklady a následně jako smír navrhl odstoupení od smlouvy a úhradu +800 Kč (za to tejdení štvaní s nima jsem na ně byl defakto ještě hodnej).

    21.11.2011 17:29 asdfghj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Prodejce vzal desku + procak za skutecne drobny poplatek zpet. Tomu rikam vstricny pristup k zakaznikovi. Vrele diky.
    21.11.2011 22:47 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    S Asusem jsem nikdy neměl problémy, MSI je adrenalinový zážitek.
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    20.11.2011 13:29 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Z68/Gigabyte/2500K jsem si postavil včera. Proti Phenomu II 555BE odemčenému na tři jádra a lehce přetaktovanému na 3.7, který v rámci barteru putuje ke členu rodiny, je to dost znatelný skok ve výkonu. Podpora v Linuxu je vynikající a integrovaná grafika, zdá se, slouží o něco líp než Radeon 4250. Jsem velký fanda AMD a doufám, že příští procesor budu mít od nich. Důležitější než značka je ale pro mě mít to nejlepší za svoje peníze. Být v tuto chvíli AMD o něco levnější, asi bych šel do Bulldozeru.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    20.11.2011 14:46 asdfghj | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Který model Gigabytu jsi vzal?

    Já uvažuju na touto fullATX, láká mě i výborně vybavená mATX varianta.
    20.11.2011 14:57 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Vzal jsem podobnou ale trochu levnější Z68MA-D2H-B3, abych zbytečně neutrácel za featury co nepotřebuju. Zatím jsem přetaktoval jenom Turbo na nějaké 4.4 GHz a jede to pěkně. Víc si s tím pohraju později.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    20.11.2011 17:46 M.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    MSI jsem měl dříve a už nikdy více, ale co máte proti Asusu, podle mě mají s Gigabyte nejlepší desky. Nějaká špatná osobní zkušenost?
    20.11.2011 18:05 ubuntu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky

    +1

    20.11.2011 20:06 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Moje nová deska je od Gigabytu, tak jsem zvědav (v minulosti jsem jednu reklamoval a dostal místo ní Asus). Zatím (dva dny) vypadá dobře. Pak jsem až dosud jsem vždycky kupoval Asus a zkušenost byla vždy, až na pár menších problémů, velmi dobrá. MSI v poslední době zkušenost nemám, ale běží mi na nich několi hodně starých (řádově šest, osm let) Celeronů a bez jediného problému.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    20.11.2011 23:49 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Mám pocit, že dřív MSI bývalo lepší, v desktopu dodnes mám pár let starou MSI se Skt939 a až na problematickoou implementaci ACPI (z suspendu se deska v Linuxu neprobere, ale u desktopu to moc nevadí) s ní nebyly problémy, stejně jako s dvěma předchozímy pro SktA (obě jsou ještě funkční).

    Na druhou stranu dva roky stará deska se Skt775 v počítači známého odešla měsíc po záruce a nedávno nově koupená mATX deska pro SktAM2+ (s textovým BIOSem) pro upgrade umřela během instalace ovladačů ve Windows tak drsně, že sebou vzala do křemíkového nebe i zdroj (což si, vzhledem k absenci pořádné protizkratové ochrany, plně zasloužil). Podobně dopadl i mů bývalý kolega, který dnes raději bere desky od ASUSu.

    Po těchto zkušenostech bych se MSI asi vyhnul, protože to vypadá, že levné desky šli s kvalitou dolů a drahé mají sice spoustu "cingrlátek", ale v praxi je stejně nevyužijete, narozdíl od děch ve starších deskách (např. DLED).
    21.11.2011 01:31 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Já měl s MSI špatné zkušenosti. To byla deska msi k9n něco s AM2 paticí, už prakticky od začátku v delších intervalech (cca týden až dva) se náhodně v biosu zobrazovala hláška 'hypertransport flood error' nebo něco takovýho. Potom začali zlobit SATA řadič, nebo něco kolem toho, protože při zapojených 2 pevných disků a současném čtení/zápisů z obou všechno zamrzávalo a bylo pomalé. Naučil jsem se s tím žít a používal pouze disk jeden - na jednom Windows, na druhém Arch Linux, a přepojoval podle potřeby. CCA před 3 měsíci vytekly 2 kondenzátory, od té doby jsem si užíval pouze na noťasu.

    Před nějakou dobou taky 2 grafiky 8600gt v SLI od MSI ... jedna přišla do háje po roce a půl - reklamace 30 dnů nic, takže odstoupení od smlouvy a GF9600gt za stejné peníze, druhá šla ke známému, kterému po půl roce odešla taky. Ta od Asusu již pár let běží OK.

    Před týdnem jsem koupil novou desku Asus M4A785D-M PRO a zatím běhá. Disky pracují oba současně bez zpomalování a zamrzávání všeho okolo. Pokud bude běhat jako grafika či má stará deska asus k8n se socketem A, bude to ok, dodnes slouží u otce v počítači.
    gtz avatar 21.11.2011 15:23 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Doma mi běžěly K7N2DELTA i K8NEO2 PLATINUM (Nforce 2,3) chipset a tehdy ty desky byly skvělé, fungovaly jak měly bez nějakých problémů. No zkoušel jsem MSI i na 478/775 sockety a potěš koště. Tehdy se bralo pár desek na testy a jako ani jedna nepřežila pár dní a šla nazpět k distributorovi jako nepoužitelná.

    Měl jsem grafiku MSI NV-6600GT VTD - tehdy včetně VIVO a karta běžela bez problémů cca 2 roky, jednou když u nás bliknul proud najednou "black screen" a finito. Měl jsem štěstí, že to bylo ještě v záruce no dodavatel mi místo ní dal podobnou, ale od GB. MSI grafárny měly s tím problém, že občas po nějakém náhodném stavu zapomenuly Bios. Tehdy se to rešilo brutálně přes druhou kartu (PCI) přes kterou se nabootovalo za řvaní mašiny, že je tam cosi co nefunguje a pomocí MSI dosovských utilit se karta většinou probrala k životu. Tyto experimenty mne také stály hodně času. Tehdy bych MSI asi bral a dnes asi ne, dnes spíše ASUS/GB.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Shadow avatar 20.11.2011 20:17 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Já ano, 2x reklamace desky a pokaždé kolem 30 dní na vyřízení. Ale pár let už to je.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    Jendа avatar 20.11.2011 19:26 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Ta deska nemá sériový ani paralelní port…?!
    kotyz avatar 20.11.2011 19:30 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    A která deska to dneska ještě má? Ukaž mi aspoň dvě! ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Jendа avatar 20.11.2011 19:43 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Nevím, počítač jsem už dost dlouho nestavěl.

    Tohle je děsivé. Před 30 lety šel Alfi ovládat GPIO piny přímo z počítače. Dneska musíme použít USB převodník a mikrokontrolér v ceně vyšších několika set Kč, který bude předpočítávat a kompenzovat nedostatečnou časovou přesnost USB portu.
    20.11.2011 20:39 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Hodně desek má pořád vývod na desce (minimálně u AMD), jenom není fyzický port vzadu a bracket do pci pozice není obyčejně součást dodávky (ale tipuju že u drahých modelů by být mohl - U A8n-e byl, před šesti lety).
    21.11.2011 22:54 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    +1

    Jinak správný ajťák najde ve sklepě bracketů plnou krabici, jenom je někdy musí přeletovat.
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    kotyz avatar 22.11.2011 00:54 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Právě, já si tahle usb bracketem z nějaký starší desky odpálil flashdisk (jeden port byl zapojenej dobře, v druhym asi byly prohozený data a napájení, v tý spodní řadě byly na tom konektoru do desky dráty naopak). Sice mi ho v reklamaci vyměnili za větší, ale ten starej byl hezčí (a normální velikosti, tohle je taková děsná miniatura ještě navíc vysouvací) a hlavně rychlejší. No ale co si mam co stěžovat, odpálil sem si to sám a dostal sem novej, měl bych jásat a plesat ...

    Ten sem měl jenom jeden, ale com a lpt mam nejmíň deset (a ty snad neni potřeba přeletovávat, sou zapojený furt stejně).

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    the.max avatar 23.11.2011 01:52 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    hele, mam dojem, ze tyhle brackety melo DFI, na jejich deskach byli blbumvzdorny, at si kabel srecil do desky jak jsi chtel, porad byli na bracketu spravny piny. Normalne mas na spodni i horni strane Vcc, D-,D+ GND s tim ze pin 10 chybi, jako zamek. ale u DFI to bylo nahore v tomhle poradi, a na spodnim to bylo NC,GND,D+,D-,Vcc. Proc tohl vymysleli jsem nikdy nepochopil.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    kotyz avatar 23.11.2011 11:52 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Jo, ten starej bracket blbovzdornej byl, dráty v druhý řadě byly opačně, takže ikdyž se to otočilo tak to bylo pořád správně. Ale na tý mojí desce už ty piny tak nebyly, první řada byla stejně, takže jeden port fungoval, ale v tý druhý už to neodpovídalo. Jestli sem to vytáh z nějaký starý DFI desky netušim, ale možný to je. Měl sem to taky dřív i desce QDI Kinetiz a taky to fungovalo, tak sem ni zlýho netušil a zkusil to zapojit i do tý nový. No a pak se nestačil divit :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    20.11.2011 20:40 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Jak moc do minulosti dovoluješ jít?
    kotyz avatar 20.11.2011 21:12 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Maximálně 2 roky. Psal sem "dneska" ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    20.11.2011 23:44 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Aha, to je dost málo, ono hlavně vlastně nevím jak je jaká deska stará :-D. Snad jedině u těch mejch. Kdyby ti stačilo 5 let. Tak krásně. Ale třeba i tady nebo tady jich zas nějak málo není.
    luta avatar 21.11.2011 11:49 luta | skóre: 20 | blog: muj_blok | Prostějov/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky

    treba moje gigabyte h61m-s2v.. akorát k ní nedali káble na com a lpt..

    20.11.2011 19:55 asdfghj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Sériový má ve formě headeru na PCB. Paralelní port se na deskách sice vyskytuje už relativně málo, ale sériový port mají dodnes téměř všechny.
    kotyz avatar 20.11.2011 20:11 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Jenom neni vyvedenej a ani se k tomu nedodává ten kablíček s konektorem a tim kusem plechu. Člověk si ani nemusí všimnout že ho tam vlastně má. Já mam všechny desky tak starý že tam sou ještě oba porty (a ten sériák je tam často i 2x a ten druhej je nevyvedenej a když se sežene kablíček tak se dá vyvést). Někde mam dokonce ještě jeden ISA slot :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 20.11.2011 20:13 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Na druhý straně nepamatuju že bych ho někdy na něco používal, snad jenom datovej kabel k siemens mobilum, ale to stejne fungovalo jen na win, s žádnym linuxovym programem jako třeba wammu/gammu to nekomunikovalo nebo to umělo jenom ukázat kontakty a sms a nic jinýho. Takže mi stejně moc neposloužil.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    20.11.2011 20:37 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Seriový port také mají staré UPSky, tam stačí jen jednou za pár let měnit baterie. (jednu takovou mám ze sběrného dvora.)
    20.11.2011 20:42 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    No on je sériák obecně o tom, že člověk neví co s ním (jediný zařízení, který jsem měl v sériáku dlouhodobě byla myš). Jenže když o něj pak přijde, tak najednou spousta problémů nemá jednoduché řešení.
    kotyz avatar 20.11.2011 21:12 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Tak, lepší je ho mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít! ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Jendа avatar 20.11.2011 22:01 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Sériák… na komunikaci se zařízeními se sériovým portem? Všechny možné routery a embedded krabičky, AVR procesory…

    Přes paralelní lze zase emulovat GPIO a třeba programovat mikrokontroléry.
    Josef Kufner avatar 20.11.2011 22:41 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Ono to je celkem ligické, že sériový i paralelní porty už nebývají vyvedené, pokud vůbec jsou. Však se podívej na uživatelskou přívětivost těhle věcí: Veliký nepohodlný konektor, nutnost nastavovat podivné parametry ručně (rychlost, parita, stop bity, ... proč si to neumí vykecat sami?), je jich jen velmi omezené množství (v lepším případě dva, obvykle max čtyři)...

    Ve srovnání s tím je USB naprosto krásné. Rychlost se nastaví sama, lze lehce připojit mnoho zařízení (až 127 na jeden port v PC), má v sobé napájení, konektor je celkem malý a o poznání pohodlnější (žádné šroubky).
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    20.11.2011 22:45 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    A nezapomeňte že kolikrát se odpojením za chodu dal hardware odpražit (alespoň u LPT). Plug and play taky asi nebylo bezproblémové.
    20.11.2011 23:51 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Mě nulakrát ;-), LPT jsem odpálil jen jednou a to když jsem místo měřeného signálu zapojil 12V na interrupt vstup. Ale zbytek fungoval dál :-D.
    20.11.2011 23:52 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    No tak vykecat by to šlo, na microchip PIC to dokonce jde hardwarově. Problém je jen, že v tý době se prostě firmy nedomluvili na standardu (ale zase KISS se hodí). Osobně bych řekl, že by stačilo na začátku poslat rychlostí třeba 110baudů informaci o rychlosti a konfiguraci drátů a pak jet normálně.
    Ve srovnání s tím je USB naprosto krásné. Rychlost se nastaví sama, lze lehce připojit mnoho zařízení (až 127 na jeden port v PC), má v sobé napájení, konektor je celkem malý a o poznání pohodlnější (žádné šroubky).
    To je jen zdání fancy driverů operačního systému, kdybys tvořil ovladač USB hosta, tak bys mluvil jinak :-D. Konektor je sice malý bez šroubků, ale zase jde lehko vytrhnout.
    Josef Kufner avatar 21.11.2011 12:56 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    To je jen zdání fancy driverů operačního systému, kdybys tvořil ovladač USB hosta, tak bys mluvil jinak :-D
    Ale o to právě jde. Musíš se na to dívat taky očima uživatele: Připojím kabel → je to připojené. Koho zajímá nějaká konfigurace?

    Že to je na implementaci složitější je vedlejší.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    21.11.2011 23:41 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Jenže když je složitější, tak pak vznikaj různý výpadky, protože to návrhář nezvládne ošetřit, nebo se na to vykašle. Uživatel pak nadává, že mu to nejde, i když je vtipný, že si to zavinil svou preferencí, a nebo hůř zvykne si.
    21.11.2011 23:34 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Osobně bych řekl, že by stačilo na začátku poslat rychlostí třeba 110baudů informaci o rychlosti a konfiguraci drátů a pak jet normálně.

    No, ono v tech jednodussich konfiguracich u toho serioveho portu nemas ani zacatek a konec komunikace.
    21.11.2011 23:39 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    No jestli nemaj ani start bit/stop bit error detecting, tak je to problém no. Normálně se ale dá na PC nastavit vysílání nul (a asi i detekovat).
    20.11.2011 23:54 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    LPT bych vyhodil a nahradil moderním GPIO. LPT by emulovat šlo a narozdíl od něj by přes GPIO šlo ovládat bity bez maskování a vyšší rychlostí než LPT má. Nebo bych vyházel úplně všechno a ten LPC bych nahradil něčím co má třeba OMAP, že si clověk může namultiplexovat co chce kam, GPIO je pak samozřejmost na každém pinu.
    luta avatar 21.11.2011 13:35 luta | skóre: 20 | blog: muj_blok | Prostějov/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky

    já jsem za LPT i COM na nové desce sakra rád.. občas je potřeba obojí.. to jsem zjistil někdy v létě když jsem potřeboval implementovat usb hosta na prolific srackoidni redukce usb->lpt a usb->seriak.. fakt chuťovka :-D naštěstí to tak nějak šlo opsat z kernelu linuxu kde to už někdo reverzně napsal :-D

    21.11.2011 19:30 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Hehe já dělal něco podobnýho s BT donglem. I když tam stačil dump z komunikace.

    Právě, že LPT je zbytečné, pokud je k dispozici kvalitní GPIO. LPT se pak emulovat dá a navíc je ještě přidaná hodnota.
    21.11.2011 23:51 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Sériák… na komunikaci se zařízeními se sériovým portem? Všechny možné routery a embedded krabičky, AVR procesory…

    No, vzhledem k tomu, ze jeden seriovy port zabere misto odhadem tak jako 4 USB porty, do kterych lze pripojit treba USB-serial adaptery, tak se pro tyto ucely pomalu vic hodi mit tam to USB.

    Me osobne prijde klasicky seriovy port na PC uzitecny tak pro dva ucely - seriova console pro headless stroje a pripojeni serioveho watchdogu.
    22.11.2011 00:36 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Ale když bereš různý ošizený sériáky, tak můžeš stejně ošidit i sériák. Minimální konfigurace jsou tři dráty (nebo 2 plus kostra), USB má 4 + kostru.
    kotyz avatar 22.11.2011 00:59 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Jak který usb, muj mini flashdisk s vysouvacim konektorem má jen ty 4, jako když se sundá z normálního konektoru ten plech a zůstane jen ten plast s těma čtyřma zlatýma proužkama (ty ještě vypadaj jako by tam byly natisklý). Asi tam ta kostra zas tak důležitá neni, když si jí tam můžou dovolit nedat a na funkci to nemá vliv ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    22.11.2011 01:27 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Kostra je jen stínění. Když je krátký kabel a kvalitně navržené zařízení, tak je to OK. V případě flashdisku je kabel jaksi nula...
    kotyz avatar 22.11.2011 12:03 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Tjn, jen jak je teď ten konektor poloviční, tak se mi hůř trefuje do usb portu, furt to strkam moc vysoko a nejde to zasunout. Úžasný když se to má zapojit jenom po hmatu, třeba vzadu do kompu kde na to neni vidět, to bejvá problém i s normálnim usb, ale to stačí otočit, s timhle musíš ještě šoupat jak blbec dokud to tam nevleze :-D Mě takovym designem teda moc neohromili ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    22.11.2011 20:43 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Docela zajímavý by byl usb konektor, který by se dal zapojit z obou stran. U té flešky by stačilo jen přidělat kontakty zespoda.
    kotyz avatar 22.11.2011 21:20 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Třeba s tim časem některej výrobce opravdu přijde, nestraš! :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    22.11.2011 23:24 Jirka Keresteš | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    To mi pripomnelo tohle :-D
    A physics book seems to be a mathematician's worst nightmare.
    23.11.2011 00:45 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Jj v duchu toho jsem to psal :-D. Ale o tom oboustranným usb jsem slyšel dřív.
    Josef Kufner avatar 22.11.2011 23:50 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Zajímavý konektro vypadá třeba takto.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    23.11.2011 00:46 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    LOL I heard you like SD and USB, so ... :-D.
    Jendа avatar 23.11.2011 02:02 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Jak by se vyřešilo, aby se druhá strana nezkratovala o kovovou část (obal)?
    23.11.2011 09:59 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Nějakým chytrym fíglem. Třeba by tam byly dvě flashky :-)
    23.11.2011 20:00 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Jo, problematicky :-D. Asi by se fakt musel udělat nějakej nezávislej port na zkrat. třeba D+ a D- dvouportově a na napájení diodu.
    Josef Kufner avatar 22.11.2011 09:45 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Ten čtvrtý v USB je napájení a to u seriového portu potřebuješ taky, takže v tohle to vyjde nastejno. Vlastně seriový je na tom hůř, protože napájení je nutné obvykle zajistit dalším kabelem.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    22.11.2011 17:11 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Tak to zařízení obvykle už zdroj má. Docela bych rád viděl jeden prastarej plotter, co jsme měli na průmce, jak je napájenej z 5V/0.5A :-D. Ono záleží co chceš porovnávat s čím. Když porovnám administraci adsl modemu po usb a po sériáku, tak modem další napájení nepotřebuje a sériák vyhrává. Pokud chci připojit mobil a nabíjet ho, tak vyhrává usb.

    BTW sériová myš byla napájená přes COM ;-).
    Josef Kufner avatar 22.11.2011 23:55 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Tak to zařízení obvykle už zdroj má.
    == Vede tam další kabel.

    A ty sériové myši jsou jen ošklivý hack, kdy kradou energii z datových linek.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    23.11.2011 00:49 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Napájecí nevadí tolik. Vykopne se hůř než USB a u třeba HDD by to vadilo. Taky dodá víc proudu. Každopádně pokud ti vaděj káble, tak tam dej wirelessusb ;-). Ale bohužel problém s elektrikou to nevyřeší.
    Josef Kufner avatar 23.11.2011 16:15 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Jenže USB tohle řeší. Místo dvou kabelů máš jeden.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    kotyz avatar 23.11.2011 16:54 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Jen u zařízení s nízkym odběrem, jinak je buď potřeba mít ještě jedno usb jen na napájení nebo rovnou extra napájecí kabel (a s adaptérem). Taková usb vypalovačka nebo 3.5" externí disk by samo usb neutáhlo (možná tak ze čtyř portů).
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    23.11.2011 20:02 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Jj stejně jako ten plotter, laserovou tiskárnu a i s ADSL modemem by byl problém.
    vencour avatar 21.11.2011 00:22 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky

    A co takhle ... Gigabyte PH67-DS3-B3

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    21.11.2011 01:35 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    NEkupoval bych desku s z68. Tento chipset má dva základní rysy.
    1. Podporuje grafiku v procesoru a zároveň umožňuje přetaktování
    2. Podporuje použití SSD disku jako cache pro HDD
    První položka je nevyužitelná díky procesoru bez odemčeného násobiče. Druhá položka funguje jen pod Windows.

    AMD řešení je zase na druhou stranu výkonově i cenově někde jinde než i5 2400. Z AMD asi bych volil 6 jádro bud staré nebo i ten Buldozer. Na phoronixu Buldozer zase nevypadá tak zle.
    21.11.2011 08:49 TurboLama | skóre: 13 | blog: TurboLama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Já jsem pořídil DP67BG od Intelu. VT-d funguje (s BIOSem, resp. UEFI verze >2000), SETUP je textový, i když odezva taky není blesková, určitá prodleva tam je. Je to ovšem chipset P67, takže nelze využít grafiku v procesoru.
    belisarivs avatar 21.11.2011 10:04 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Ja jsem si koupil ASUS A4M 78 PRO, do ni Phenom II a grafarnu GTX 275.

    Stroj je vykonny vic nez dostatecne. Co me ale sere je, ze kdyz si pustim nejakou narocnejsi hru, tak mi po nejake dobe spadne budto hra nebo cele widle.

    Vsiml jsem si, ze teplota grafarny obcas vybehne k 80 stupnum.

    Tak jsem vzal grafarnu a vymenil jsem ji chlazeni za Accelero Extreme. Teplot sla dost znatelne dolu a na vic nez 50 mi nikdy nevystoupala. Bohuzel, pady zustaly.

    Rekl jsem si, asi mam slaby zdroj. 520W Coolmaster mi sice neprisel zase az tak malo, ale po konzultacich vsude mozne jsem se rozhodnul ho vymenit za silnejsi. Bohuzel, pady zustaly.

    A ted babo rad. Koukal jsem na dosahovane teploty na vsech moznych senzorech a nikde nic hrozneho. Na 50 se vyskrabe akorat ta grafarna a hotovo.

    RAM v pohode, disky taky.

    Takze bud se prehriva chipset (zkusim mu po nejakem padu sahnout na chladic) nebo nejaka soucastka na te grafarne ac cidlo hlasi max tech 50 (ale pak uz na tuty padne kdejaka narocnejsi hra).

    Mam tendenci podezrivat spise tu grafarnu. Protoze mi crashuji jenom ty nejnarocnejsi hry.

    Battlefiled Bad Company 2, Mass Effect 1/2 i Zaklinac 1 v pohode, ale Zaklinac 2 i Battlefield 3 jdou do kopru asi behem pulhodiny. At cidlo na grafarne hlasilo 76 nebo 50 stupnu.

    A to jsem zkousel grafarnu i podtaktovat. :-( Tohle mi hlava nebere.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Bluebear avatar 21.11.2011 23:30 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Je otázka, jestli to není softwarová záležitost. Někde jsem slyšel, že jak Windows, tak software pro něj jsou kompilované pro Intely. Na druhé straně, v takovém případě bych čekal, že to bude pak padat definovaně v určitých okamžicích, když narazí na blbou posloupnost instrukcí, ne náhodně. Ale kdo ví... nějaký race condition někde...

    BTW: jen pro jistotu - zkusil jsi googlit tyhle hry, jestli to náhodou nejsou kolapsary od přírody, eventuálně jestli nepadají grafické drivery?
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Bluebear avatar 21.11.2011 23:35 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Jo, ještě mě napadlo (to jsi určitě taky zkoušel, ale kdyby náhodou...): zkus tam nechat přes noc běžet test paměti.

    Pokud to jde (o čemž pochybuji), zkusil bych testovat paměť té grafické karty (ale fakt nevím jak, pokud výrobce náhodou neměl záchvat inteligence a nepřibalil nástroj, nebo pokud to nejde nějak vyšmoulit z Linuxu). Chybou v RAMce grafiky by se vysvětlovala náhodnost pádů i to, že to dělají především náročné hry (protože ty mají tendenci vyplnit paměť grafiky celou), ale zase bych čekal spíš artefakty ve 3D zobrazování než pády.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    belisarivs avatar 22.11.2011 14:01 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Memtest nenasel nic.

    U grafarny jsem nasel jenom nejaky stress test primo od nvidie. ten taky nic nenasel. :-(
    IRC is just multiplayer notepad.
    21.11.2011 11:36 Trained.Monkey | skóre: 12 | blog: monkey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Relk bych ze Asus ma lepsi povest nez Gigabyte (viz nedavna kauza ohledne podpory Linuxu).

    Ale pokud chces dobry Bios, tak bych urcite sel do Intelu.
    21.11.2011 12:07 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Moje poslední zkušenosti s deskama. Intel docela dobrý, ale ty BIOSy jsou zoufale zabugované. Na webu je třeba již 40. revize (bez srandy) a stejně to neřeší zásadní bugy třeba v PXE. No a pak tu máme třeba 20x ASUS P7Q57-M DO (při výběru nás limitovala nutnost přítomnosti COM1 a LPT na desce) polovina počítačů běží dobře. Druhá polovina se restartuje, nevíme proč, ale pravidelně každý den kolem 14.00 reset. Podotýkám, že všechny PC bootují stejný image ze sítě a jsou totožné. Jediné co jsem se od ASUSu dozvěděl je, že tam mají nějaké sparchantělé Intel vPro a že to může způsobovat tyto problémy.
    21.11.2011 12:08 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    U Intelů zase deska třeba s originálním Intel chladičem hlásí CPU FAN error, když se to děje u 30 PC, tak už je to divné. Poslední revize biosu alespoň nevyžaduje pokaždé mačkat F1.
    21.11.2011 14:30 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    Není to tím, že při zapnutí je nízká teplota a tak autoregulace pouští do fukaru moc málo elektřiny a on se nemůže roztočit? (Eventuálně je alarmní hodnota otáček v monitoru nastavena moc vysoko?)

    Děje se mi to na Asusce (AMD), protože Qfan má nejnižší cílovou teplotu, která jde nastavit, 51C. Takže když zapínáte a všude okolo je 20C, přeruší se POST a musíte mačkat F1.
    the.max avatar 21.11.2011 16:44 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    to je blbost, pri zapnuti pocitace se neresi teplota, ale pusti se do vetraku normalni napeti aby se roztocil, nasledne se zjisti jestli tam neco je nebo ne. Pak to pripadne ohlasi chybu a nasledne to teprve zacne brat v uvahu teplou. Pokud ne, tak nekdo neudelal spravne svou praci.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    21.11.2011 18:31 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    to je blbost, pri zapnuti pocitace se neresi teplota
    Říkám, že to přeruší POST kvůli nízkým/žádným otáčkám. Nízká teplota cpu je jenom příčinou těch otáček. Normální "napětí" (pozor, tohle se dá řešit i přes PWM, takže napětí by pořád bylo plné; tuším že většina desek to dělá tak) by se tam při bootu, nebo i při detekci 0 otáček jistě pustit dalo, ale to by ten BIOS nesměl být blbej, že?

    Dalo by se taky třeba zbavit Afriku hladu a AIDS, kdybychom žili v ideálním světě.
    belisarivs avatar 22.11.2011 11:34 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spotřební PC sračky
    viz nedavna kauza ohledne podpory Linuxu
    To neni zadna kauza. Proste nejaka lama na telefonu doporucila pouzivat Widle. Prvni level podpory delaji technicky ne moc znali (o to lepe skoleni v asertivite apod.) lide. Co jako tam muzes cekat? Technik se nebude handrkovat s nevrlymi zakazniky za mizerny peniz.
    IRC is just multiplayer notepad.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.