Ubuntu pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 26.04 LTS (Resolute Raccoon).
Zástupci členských států EU se včera shodli na návrhu, který má bojovat proti šíření materiálů na internetu zobrazujících sexuální zneužívání dětí. Nařízení známé pod zkratkou CSAM a přezdívané chat control mělo množství kritiků a dlouho nebyla pro jeho schválení dostatečná podpora. Pro schválení byla potřeba kvalifikovaná většina a dánské předsednictví v Radě EU se snažilo dosáhnout kompromisu. Návrh nakonec po dlouhých týdnech
… více »Britské herní studio Facepunch stojící za počítačovými hrami Garry's Mod a Rust uvolnilo svůj herní engine s&box (Wikipedie) jako open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Herní engine s&box je postavený nad proprietárním herním enginem Source 2 od společnosti Valve.
Vývoj programovacího jazyka Zig byl přesunut z GitHubu na Codeberg. Sponzoring na Every.
Stejně jako GNOME i KDE Plasma končí s X11. KDE Plasma 6.8 poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.
Poslanci Evropského parlamentu dnes vyzvali k výraznému zvýšení ochrany nezletilých na internetu, včetně zákazu vstupu na sociální sítě pro osoby mladší 16 let. Legislativně nezávazná zpráva, kterou dnes odsouhlasil Evropský parlament poměrem 493 hlasů pro ku 92 proti, kromě zavedení věkové hranice 16 let pro využívání sociálních sítí, platforem pro sdílení videí či společníků s umělou inteligencí (AI) vyzývá také k zákazu … více »
Doom v KiCadu nebo na osciloskopu? Žádný problém: KiDoom: Running DOOM on PCB Traces a ScopeDoom: DOOM on an Oscilloscope via Sound Card.
Po AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.1 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Open source reimplementace počítačových her Tomb Raider I a Tomb Raider II spolu s dalšími vylepšeními a opravami chyb TRX byla vydána ve verzi 1.0. Jedná se o sloučení projektů / enginů TR1X a TR2X do jednoho TRX. Videoukázka na YouTube.
Společnost Seznam.cz spouští konverzační nástroj založený na umělé inteligenci Seznam Asistent. Asistent využívá vlastní jazykový model SeLLMa a dočasně i komerční modely od OpenAI provozované v evropských datacentrech prostřednictvím Microsoft Azure. Dlouhodobým cílem Seznamu je provozovat Asistenta výhradně na interních jazykových modelech a ve vlastních datových centrech.
Rozšírenia ktoré budem opisovať v tomto zápisku sú rozšíreniami pre doplnky redakčného systému Joomla.
Konkrétne sa jedná o preelementfix, čo je zásuvný modul (plugin) pre TinyMCE (WYSIWYG editor). Vhodný je najmä pre programátorov nakoľko odstraňuje tvrdohlavosť TinyMCE pri úprave vzorky predformátovaného textu uvádzaného v (X)HTML elemente <pre></pre>. Spomínaná vzorka predformátovaného textu je častokrát kód, alebo skript napísaný v programovacom jazyku ktorý má svoju syntax. Jej farebné zvýraznenie nám zabezpečí doplnok Code Highlighter ktorý využíva GeSHi (Generic Syntax Highlighter). Tento doplnok sa štandardne nachádza v balíku redakčného systému Joomla, avšak dodávatel riadne osekal množstvo podporovaných jazykov a zameral sa iba na pár vyvolených, súvisiacich s web technológiami. Mojim cieľom bolo napraviť toto nešťastné rozhodnutie a zároveň odstrániť všeobecný problém s interpretáciou ampérsandu, ktorý vzniká pri špecifickej kombinácii TinyMCE a GeSHi.
Tí ktorí sa už pokúsili o vloženie formátovaného textu uzavretého do (X)HTML elementu pre v editore TinyMCE už určite narazili na problém s automatickým doplnením elementov <p></p> alebo1 <br />, prípadne iných absurdít. Toto úspešne rieši zásuvný modul preelementfix, ktorý pridáva aj ďaľšie zaujímavé funkcie pre prácu s formátovaným textom v pre elemente.
1 - podľa nastaveného zlomu riadkov v konfigurácii red. sys. Joomla
Balík rozbalíme do umiestnenia /plugins/editors/tinymce/jscripts/tiny_mce/plugins pod názvom preelementfix
Následne nájdeme riadok // Plugins, malo by sa jednať o riadok č. 207 v súbore /plugins/editors/tinymce.php
Do pola plugins[] vsunieme náš nový plugin nasledovne:
// Plugins
// preelementfix
$plugins[] = 'preelementfix';
Skontrolujeme prístupové práva nových súborov a pokial je všetko v poriadku, preelementfix sa načíta s ďalším spustením, alebo obnovením TinyMCE.
Ako som už spomenul v úvode, GeSHi dodávané v balíku s redakčným systémom Joomla je poriadne osekané. V prípade že chceme túto situáciu zmeniť, stiahneme si kompletné GeSHi vo verzii ktorá bola dodaná s Joomlou. O akú verziu sa jedná zistíme z /libraries/geshi/geshi.php
Budeme hladať riadok:
/** The version of this GeSHi file */
define('GESHI_VERSION', '1.0.8.6');
Vaša verzia sa od mojej môže líšiť, keďže som naposledy stiahol a aktualizovall GeSHi včera (aj to už stihli vydať novú verziu 1.0.8.8).
Na výber máme teda dve možnosti. Buď iba doplníme chýbajúce súbory (ostatné jazyky) rovnakej verzie, alebo si GeSHi rovno aj aktualizujeme.
Doplnenie spočíva v prekopírovaní obsahu adresáru geshi/ zo stiahnutého balíku zistenej pôvodnej verzie GeSHi. V tomto adresári už nie sú žiadne iné podadresáre, len súbory PHP (s príponou .php).
Aktualizácia je totožná s doplnením až na to že použijeme najvnošiu aktuálnu verziu GeSHi a pôvodné súbory nahrádzame kopírovanými. Nahradiť musíme aj /libraries/geshi/geshi.php aktuálnou verziou zo stiahnutého balíku.
Ako aktivovať zvýraznenie
<pre xml:lang="php"> </pre>
V atribúte xml:lang špecifikujeme jazyk podľa ktorého pravidiel sa bude syntax zvýrazňovať. V uvedenom prípade sa jedná o PHP.
Chybná interpretácia ampérsandu
Pri napísaní ampérsandu (&) v TinyMCE sa tento znak zmení na HTML entitu & a tak sa aj odošle formulárom do databázy. GeSHi pri spracovaní vezme iba '&' a spraví z neho znova HTML entitu &. Túto potom ofarbí (vloží do span elementu s nastaveným priamym štylopisom) a nasledujúci text amp; čiže pôvodná HTML entita ostane bez zmeny. Vo finále to potom vyzerá nasledovne:
if (TRUE && TRUE) { echo "Hello World!"; }
namiesto
if (TRUE && TRUE) { echo "Hello World!"; }
GeSHi pracuje nad výstupom z databázy, to znamená že text sa zvýraznený do databázy neukladá. Spracovanie teda prebieha vždy on-line na strane serveru. Problémom opísaným vyššie sa už niekto zaoberal a síce komunita drupal projektu. Spočíva v upravení /libraries/geshi/geshi.php nasledovne:
Nájdeme
// Replace all newlines to a common form.
$code = str_replace("\r\n", "\n", $this->source);
$code = str_replace("\r", "\n", $code);
a pridáme
// Addition - replace all malformed entities
$code = str_replace(">", ">", $code);
$code = str_replace("<", "<", $code);
$code = str_replace("'", "'", $code);
$code = str_replace(""", "\"", $code);
// Replace function of ampersand entity must be always last!
$code = str_replace("&", "&", $code);
výsledok by mal vyzerať nasledovne:
// Replace all newlines to a common form.
$code = str_replace("\r\n", "\n", $this->source);
$code = str_replace("\r", "\n", $code);
// Addition - replace all malformed entities
$code = str_replace(">", ">", $code);
$code = str_replace("<", "<", $code);
$code = str_replace("'", "'", $code);
$code = str_replace(""", "\"", $code);
// Replace function of ampersand entity must be always last!
$code = str_replace("&", "&", $code);
Originál nájdete tu: WYSIWYG - GeSHi bridgestr_replace(), ktorá nahrádza entitu & znakom & - musí byť uvedená ako posledná! Tento dodatok je zo dňa: 29.05.2010Blogpost pochádza z cyberasylum.eu
Tiskni
Sdílej:
Vsetky zalezitosti s joomlou si riesim sam na kolene, alebo via google. Rozsirenia hladam iba na ofic. portali. Postujem to v ramci blogu, snazim sa dodrziavat (nove predsavzatie) ze vzdy ked nieco vyriesim napisem o tom post. Aby som to jednak nezabudol a aby to pomohlo dalsim ktory budu riesit to iste. Ale tak nebol by som proti keby sa to dalo uverejnit aj tam, urcite to dakomu pomoze, alebo to niekoho inspiruje.
xml:lang se mi nějak nezamlouvá.