abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 16:11 | Bezpečnostní upozornění

    V jádře Linux byla nalezena a v upstreamu již byla opravena kritická zranitelnost GhostLock aneb CVE-2026-43499. Lokálnímu uživateli umožňuje získat práva roota a také obejít kontejnerovou izolaci. Zranitelnost existovala v Linuxu 15 let, tj. od roku 2011, od Linuxu verze 2.6.39.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:55 | IT novinky

    Evropská komise předběžně shledala, že návykový design aplikací Instagram a Facebook od americké společnosti Meta porušuje unijní nařízení o digitálních službách (DSA). Návykový design zahrnuje například takzvané nekonečné posouvání, automatické přehrávání videí, tzv. push notifikace, kdy aplikace uživatele vybízí k návratu do jejího prostředí, či vysoce personalizovaný algoritmus, který rychle pozná, co uživatele baví a snaží

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 12:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.97.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:00 | IT novinky

    Švýcarská společnost Punkt. má nově v nabídce telefon Punkt. MC03. Telefon byl navržen ve Švýcarsku s důrazem na soukromí a digitální suverenitu a vyroben v Německu. V telefonu běží operační systém AphyOS (Apostrophy OS) založený na AOSP (Android Open Source Project) 15. Cena telefonu je 745 eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    včera 04:44 | Nová verze

    TypeScript (Wikipedie), tj. JavaScript rozšířený o statické typování a další atributy, byl vydán v nové verzi 7.0. Kompilátor byl kvůli výkonu přepsán z TypeScriptu do Go.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.7. 17:00 | IT novinky

    Europarlament podpořil pozměněnou verzi výjimky známé jako „chat control 1.0“ umožňující firmám skenovat soukromou komunikaci na internetu kvůli ochraně dětí před zneužitím. Pozměňovací návrhy přijaté europoslanci však počítají s tím, že z výjimky bude vyřazena šifrovaná komunikace. Výjimka přestala platit začátkem dubna poté, co se Evropský parlament a Rada EU nedokázaly shodnout na jejím prodloužení. Rada následně přijala

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    9.7. 04:44 | Bezpečnostní upozornění

    Nejnovější X.Org X server 21.1.24 a Xwayland 24.1.13 řeší 2 bezpečnostní chyby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.7. 04:22 | Komunita

    Clement "Clem" Lefebvre publikoval souhrn dění v Linux Mintu za červen 2026. Vypíchnuta je vylepšená podpora Waylandu. Už není považována za experimentální. V příští verzi Linux Mintu, plánována je na Vánoce, bude běh Cinnamonu plně podporován na X11 i Waylandu. V květnu na vývoj Linux Mintu přispělo 611 dárců celkovou částkou 19 612 dolarů. Dalších 2 326 patronů přispělo na Patreonu celkovou částkou 5 334 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    9.7. 04:00 | Bezpečnostní upozornění

    V Linuxu v KVM byla nalezena a v upstreamu již byla opravena kritická zranitelnost Januscape aneb CVE-2026-53359. Root na hostovaném počítači (virtuální stroj) může obejít izolaci a získat plnou kontrolu nad hostitelským systémem (DoS útok nebo vzdálené spuštění kódu s právy roota). Na obou hlavních architekturách – Intel i AMD. Zranitelnost v Linuxu existovala téměř 16 let (od srpna 2010 do června 2026).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.7. 19:44 | IT novinky

    Tribunál Soudního dvora Evropské unie dnes zamítl několik žalob, v nichž se americká společnost Apple ohrazovala proti pravidlům fungování velkých technologických společností na unijním trhu. Applu se nelíbilo, že jeho obchod s aplikacemi a operační systém iOS mají podléhat přísnějším povinnostem jen proto, že Brusel firmu považuje za takzvaného gatekeepera, tedy strážce přístupu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (10%)
     (7%)
     (2%)
     (17%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (2%)
     (16%)
     (25%)
    Celkem 2095 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    AbcLinuxu:/ Blogy / _ / _
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    _

    3.8.2008 03:12 | poslední úprava: 29.9.2019 13:45

    _        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    3.8.2008 04:37 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je libo vajíčka na procesoru?
    P4 by se mělo "uchladit" i bez pasivu, zcela holé, díky vkládání prázdných cyklů (a tedy by bylo pekelně pomalé). S Prescottem to ale očividně přestala být pravda :) Ty úniky proudu jsou asi hodně kruté i když se chudák netbuřt trotlí seč může.
    3.8.2008 18:13 orgproc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je libo vajíčka na procesoru?
    Ano, a teď tu o Červené Karkulce, prosím. Oprava. Ta pohádka je ve srovnání s touto legendou naprosto reálná (to, že v THG chtěli úplatek a tak vyfabrikovali zcela zjevný podvrh je věc jiná, ale i samotný Intel zcela jasně říká, že Pentium 4 chladič vyžaduje vždycky).
    3.8.2008 18:55 JohnnyDoe | skóre: 11 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je libo vajíčka na procesoru?
    No tak asi půl hodiny to bez chladiče jelo :-D.
    3.8.2008 21:00 orgproc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je libo vajíčka na procesoru?
    Pozor, je značný rozdíl mezi chodem bez chladiče jako takového a s chladičem částečně odloupnutým (i velmi nedostatečný dotek chladiče má jistý vliv).
    4.8.2008 00:43 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je libo vajíčka na procesoru?
    No tak jasně, že vyžaduje k normální práci. Jestli nějak můžete doložit, že to video byl podvrh...

    P.S. Na druhou stranu jsem viděl Pentium D 840 se spálenými piny. Na vině bylo selhání vodníka... selhalo dokonce i vypnutí při přehřátí.
    Nicky726 avatar 3.8.2008 08:09 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je libo vajíčka na procesoru?
    AC dělá dobré chladiče, s Freezerem jsem už několik let spokojen.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    3.8.2008 10:05 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je libo vajíčka na procesoru?
    Nuda, ja myslel, ze nekdo vymyslel panvicku na vajicka na procesor :-)

    Zrovna vcera jsem resil naprosto hlucnej pocitac DELL, kam nekdo dal chladic tak inteligentne ze se chladilo jedno zebro, taky P4 3Ghz a vyresil jsem to tak, ze jsem vyrobil novou nasadku na vetrak z krabice od pizzy, kterou sem zrovna konzumoval a pohoda, je to mnohem tissi nez s original plastem.
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    3.8.2008 13:06 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je libo vajíčka na procesoru?
    Nuda, ja myslel, ze nekdo vymyslel panvicku na vajicka na procesor :-)

    Taky že vymyslel, už je to nějaký pátek…

    Max avatar 3.8.2008 10:52 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je libo vajíčka na procesoru?
    Nu, já přišel domu a jeden z mých počítačů, jenž je určen pro jednoho z brášků, topí jak děs :(. Mám tm zalmana v mědi, 2500ot. a na procáku je 81st v klidu, při burnu lezu přes 90st a jde o bartona 2500+ x let provozovanýho na 3200+. Mám new pastu za kilčo, tak zkusím prověřit, zda dobře sedí a tak. Možná by ještě mohla být zanesená žebra pasivu. Mno, uvidíme :-/.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    3.8.2008 12:22 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je libo vajíčka na procesoru?
    a ja tu chladim ntb s 50~70˚C stolnim ventilatorem o prumeru 30cm :-))
    Max avatar 3.8.2008 16:17 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je libo vajíčka na procesoru?
    Tak jsem detekoval silně zaprášená žebra pasivu. Brácha ten PC asi moc neudržuje :-/. Tak po úpravě jsem na nějakých 64st v klidu :(. Mno, uvidíme, jak to poběží stabilně :)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    3.8.2008 14:15 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je libo vajíčka na procesoru?
    Vy jste ale šílenci! Já mám teplotu procesoru stabilně pod 25°C, když někdy vyletí nad 28° tak už je to hodně!
    make menuconfig, not war!
    Dent avatar 3.8.2008 14:28 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je libo vajíčka na procesoru?
    A je ten procesor do něčeho zapojen, nebo leží na stole?
    3.8.2008 14:38 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je libo vajíčka na procesoru?
    Je zapojen do desky, to mají procesory ve zvyku :-)
    make menuconfig, not war!
    3.8.2008 14:28 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je libo vajíčka na procesoru?
    a jakou teplotu to ma kdyz je to zapnute?
    3.8.2008 14:39 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je libo vajíčka na procesoru?
    Většinou kolem 24°C, maximálně tak k 29° – to když je vážně horký den.
    make menuconfig, not war!
    3.8.2008 14:33 2008
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je libo vajíčka na procesoru?
    Mne BIOS ukazuje teplotu 22 C co je nezmysel. Skutocna teplota je vyssia o 15 C. Ake mas chladenie ?
    3.8.2008 14:37 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je libo vajíčka na procesoru?
    Chlazení? Co to je? Procesor i s chipsetem žere 1080 mW při plné zátěži. RAM žere 3 W.
    make menuconfig, not war!
    3.8.2008 14:40 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je libo vajíčka na procesoru?
    a vsichni se tu stale bavime o desktopech, serverech a laptopech ze ano..
    3.8.2008 15:01 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je libo vajíčka na procesoru?
    Ano, je to můj desktop, 400MHz PowerPC. Má to „televizi, klávesnici, myš a Solitér,“ takže IMHO do kategorie desktop patří :-)
    make menuconfig, not war!
    3.8.2008 23:21 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je libo vajíčka na procesoru?
    ... Mám tm zalmana v mědi, 2500ot. a na procáku je 81st v klidu, při burnu lezu přes 90st a jde o bartona 2500+ x let provozovanýho na 3200+ ...
    To je nejak moc, kdysi jsem Bartona 2500+ mel, sice jsem ho tolik nepretaktovaval (jenom z 1833MHz na 2GHz na defaultnim napeti, pri vyssich FSB deska zlobila), ale moje teploty byly o hodne, hodne nizsi.

    Maximum, co jsem nameril s celkem obycejnym Coolermasterem (presny typ si nepamatuju, uz ho davno nemam, ale vypadal asi takhle - nad CPU je medeny heatsperader, vetrak 8cm, otacky okolo 1800 ot/min), bylo okolo 58-60 supnu, a to bylo pri dlouhodobem behu s burnK7 z cpuburn.

    V klidu mel okolo 40 stupnu (po povoleni StopGrant pres athcool), pri nizsi teplote v mistnosti se dostaval i pod ctyricet. A teplote bych veril - deska totiz podporovala termalni diodu primo v procesoru.
    Grunt avatar 3.8.2008 11:13 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je libo vajíčka na procesoru?
    I tak ale byla běžná provozní teplota okolo 55 °C a špičky 75 °C.
    To bych řekl, že je dost. Úplně stejně jako moje AMDčko. Akorát je mobilní a když na kolena fučí vzduch o 73˚C, není to nic příjemného.
    90. Pořád jsem nevěřícně zíral a začal přemýšlet o tom, že bych si asi měl jít na procesor smažit vajíčka
    Spíš si měl přemýšlet o tom, jak co nejdříve dostat procesor z doshu elektříny, protože s takovou si koleduješ o MCE.
    Aug 2 08:33:33 ompc kernel: CPU0: Temperature above threshold, cpu clock throttled (total events = 241290) Aug 2 08:33:33 ompc kernel: CPU1: Temperature above threshold, cpu clock throttled (total events = 241290)
    Můžeš být rád, že alespoň někdo přiškrcoval.
    Po nastartování se teplota ustálila pod pro mě nepředstavitelnými 50 °C, udělal jsem ještě zátěžový test (sync portage a FlightGear, to vždycky zabere), abych viděl co dělá teplota a větrák, a jak je z grafu vidět, vypadá to dobře - teplota nejde přes 65 °C.
    Docela by mě zajímalo jaké jsou bezpečné teploty pro plánované dlouhodobé užívání procesoru, jelikož jsem na tom podobně a mám o něj docela strach(Pro porovnání, můj desktopvý Celer má při full-load 36˚C).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Heron avatar 3.8.2008 11:51 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je libo vajíčka na procesoru?
    Docela by mě zajímalo jaké jsou bezpečné teploty pro plánované dlouhodobé užívání procesoru, jelikož jsem na tom podobně a mám o něj docela strach(Pro porovnání, můj desktopvý Celer má při full-load 36˚C).

    To mě taky. V tomto vládně docela dost FUDů, je pěkné číst diskuse pod rezenzí od nějakého "experta *", jak disk nesmí mít víc než 30°C (pak přijde výsledek statistiky od google, kde se píše že 60°C je úplně OK, provozoval jsem disky i na 70°C nonstop, dodnes žádný vadný sec ani chyba ve smart), procesor se ničí a snižuje životnost (s box chladičem jsem Athlona provozoval na 80°C a běží dodnes) a podobné ptákoviny. V tomto věřím výrobcům, jestliže do ovladačů ke grafice dá warning 140°C a běžná teplota je kolem 90°C, tak se mi to může zdát hodně, ale mám na to záruku - a výrobce jen těžko nastaví hodnoty tak, aby se mu 60% karet po měsíci vrátilo.

    *) Někdy by mě zajímalo zda si to ti lidé myslí nebo jsou jen poplatni sponzorům jejichž výrobky testují. Nechci házet všechny do jednoho pytle, udělat dobrý test je nesmírně náročné hlavně na čas (testování 16 grafik a pod), ale nad "testy" vícejádrových procesorů pomocí jedné single thread app., "testy" chladičů při otevřeném case mi zůstává rozum stát. Nebo informace od testera (grafik), že 400W zdroj do pár minut odejde, pokud pojede na 400W (Chill Inovation možná ano ;-).

    Grunt avatar 3.8.2008 13:21 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je libo vajíčka na procesoru?
    provozoval jsem disky i na 70°C nonstop, dodnes žádný vadný sec ani chyba ve smart
    To ten můj začal při 45˚C klepat a zadrhnul se.(Asi se dostala hlavička na plotny) Ve S.M.A.R.T.u polovina ukazatelů sleťela dolů, ale do dnes stále šlape jako hodinky.
    procesor se ničí a snižuje životnost a podobné ptákoviny.
    A proto říkám, že by mě to zajímalo, jelikož moblie CPU je stále do ruda a jede. Přitom jsem měl čest s jedním Pentiem4, který běžel v NASu…ventilátor se ucpal, procesor běžel až jednoho dne MCE. A pak po každém startu. Asi se nějak pokřivili dráhy na tom křemíkovém plátku či co.
    V tomto věřím výrobcům, jestliže do ovladačů ke grafice dá warning 140°C a běžná teplota je kolem 90°C, tak se mi to může zdát hodně, ale mám na to záruku - a výrobce jen těžko nastaví hodnoty tak, aby se mu 60% karet po měsíci vrátilo.
    Tak zrovna trip_points si myslím nastavuje distribuce.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    3.8.2008 12:29 JohnnyDoe | skóre: 11 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je libo vajíčka na procesoru?
    I tak ale byla běžná provozní teplota okolo 55 °C a špičky 75 °C.
    To bych řekl, že je dost.
    No, ja myslím, že na P4 to zas tak moc není :).
    90. Pořád jsem nevěřícně zíral a začal přemýšlet o tom, že bych si asi měl jít na procesor smažit vajíčka
    Spíš si měl přemýšlet o tom, jak co nejdříve dostat procesor z doshu elektříny, protože s takovou si koleduješ o MCE.
    Vždyť to říkám, rozespalost, přece nebudu takhle z rána racionálně uvažovat :-D.
    Můžeš být rád, že alespoň někdo přiškrcoval.
    Však to já sem :).
    3.8.2008 11:23 Michal2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je libo vajíčka na procesoru?
    Zverejni prosim rrd skriptiky pod GPL :)
    3.8.2008 12:21 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je libo vajíčka na procesoru?
    nebo public domain at si kazdy prijde na sve..
    3.8.2008 12:41 JohnnyDoe | skóre: 11 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je libo vajíčka na procesoru?
    Příloha:
    Tak on je to původem nějaký cizí skript v Perlu, který jsem trochu předělal, aby mi vyhovoval (pozn.: v Perlu neumím, takže moc nezaručuji coding-style). A protože je původem v GPL, tak PD bohužel nebude ;-).

    Skript sám o sobě po spuštění uloží data do rrd databáze a vygeneruje grafy; pokud databázi nenalezne, sám by si ji měl vytvořit.

    A pouští se to cronem co pět minut:
    */5  * * * *    root    /usr/local/bin/rrdtool_temp.pl >/dev/null 2>&1
    3.8.2008 11:56 Lukáš Kotek | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je libo vajíčka na procesoru?
    Mě před nějakou dobou (tehdy ještě na staré GeForce 2) odešel větrák. Jezdit pro nový se mi příliš nechtělo, ale naštěstí byla po ruce pájka, postarší 8 cm větrák ze zdroje a stejně starý dobrý Merkur :)
    Lidstvo vydává obrovské prostředky na ochranu sebe sama před sebou samým. Znáte lepší definici šílenství?
    4.8.2008 00:47 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je libo vajíčka na procesoru?
    Jakej merkur? Drát a jedu, vesnická úprava.
    3.8.2008 14:23 2008
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je libo vajíčka na procesoru?
    Mam tiez ten Freezer. Pri teplote vzduchu 26 C a 1100 RPM mam momentalne teplotu 37 C ( Core 2 Duo 3.2 GHz ).

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.