abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:11 | IT novinky

    Český Nejvyšší soud potvrdil, že česká právní úprava plošného uchování dat o elektronické komunikaci porušuje právo Evropské unie. Pravomocným rozsudkem zamítl dovolání ministerstva průmyslu a obchodu. To se teď musí omluvit novináři Českého rozhlasu Janu Cibulkovi za zásah do práv na ochranu soukromí a osobních údajů. Ve sporu jde o povinnost provozovatelů sítí uchovávat údaje, ze kterých lze odvodit, kdo, s kým a odkud komunikoval.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 02:11 | Komunita

    Google bude vydávat zdrojové kódy Androidu pouze dvakrát ročně. Ve 2. a 4. čtvrtletí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:22 | Zajímavý článek

    Bezpečnostní specialista Graham Helton z Low Orbit Security si všímá podezřelých anomálií v BGP, zaznamenaných krátce před vstupem ozbrojených sil USA na území Venezuely, které tam během bleskové speciální vojenské operace úspěšně zatkly venezuelského diktátora Madura za narkoterorismus. BGP (Border Gateway Protocol) je 'dynamický směrovací protokol, který umožňuje routerům automaticky reagovat na změny topologie počítačové sítě' a je v bezpečnostních kruzích znám jako 'notoricky nezabezpečený'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 7
    včera 06:11 | Nová verze

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl 3,58 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 26,32 %. Procesor AMD používá 67,43 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 05:55 | IT novinky

    V Las Vegas probíhá veletrh CES (Consumer Electronics Show, Wikipedie). Firmy představují své novinky. Například LEGO představilo systém LEGO SMART Play: chytré kostky SMART Brick, dlaždičky SMART Tagy a SMART minifigurky. Kostka SMART Brick dokáže rozpoznat přítomnost SMART Tagů a SMART minifigurek, které se nacházejí v její blízkosti. Ty kostku SMART Brick aktivují a určí, co má dělat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.1. 18:33 | Bezpečnostní upozornění

    Vládní CERT (GovCERT.CZ) upozorňuje (𝕏) na kritickou zranitelnost v jsPDF, CVE-2025-68428. Tato zranitelnost umožňuje neautentizovaným vzdáleným útočníkům číst libovolné soubory z lokálního souborového systému serveru při použití jsPDF v prostředí Node.js. Problém vzniká kvůli nedostatečné validaci vstupu u cest k souborům předávaných několika metodám jsPDF. Útočník může zneužít tuto chybu k exfiltraci citlivých

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    6.1. 16:22 | Komunita

    V úterý 13. ledna 2025 se v pražské kanceláři SUSE v Karlíně uskuteční 5. Mobile Hackday, komunitní setkání zaměřené na Linux na mobilních zařízeních, kernelový vývoj a související infrastrukturu. Akci pořádá David Heidelberg.

    … více »
    lkocman | Komentářů: 0
    6.1. 16:00 | Pozvánky

    Už je 14 dní zbývá do začátku osmého ročníku komunitního setkání nejen českých a slovenských správců sítí CSNOG 2026. Registrace na akci je stále otevřená, ale termín uzávěrky se blíží. I proto organizátoři doporučují, aby se zájemci přihlásili brzy, nejlépe ještě tento týden.

    … více »
    VSladek | Komentářů: 0
    6.1. 02:22 | Pozvánky

    Rok 2026 sotva začal, ale už v prvním týdnu se nashromáždilo nezvykle mnoho zajímavostí, událostí a zpráv. Jedno je ale jisté - už ve středu se koná Virtuální Bastlírna - online setkání techniků, bastlířů a ajťáků, kam rozhodně doražte, ideálně s mikrofonem a kamerou a zapojte se do diskuze o zajímavých technických tématech.

    Dějí se i ne zcela šťastné věci – zdražování a nedostupnost RAM a SSD, nedostatek waferů, 3€ clo na každou položku z Číny … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    5.1. 22:00 | Komunita

    Vývojáři GNOME a Firefoxu zvažují ve výchozím nastavení vypnutí funkce vkládání prostředním tlačítkem myši. Zdůvodnění: "U většiny uživatelů tento X11ism způsobuje neočekávané chování".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (1%)
     (4%)
     (0%)
     (10%)
     (23%)
     (5%)
     (6%)
     (3%)
     (11%)
     (52%)
    Celkem 265 hlasů
     Komentářů: 6, poslední včera 19:22
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    2.2.2007 16:14 paranoiq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A pak že python není silně typový !
    i když python ovládám, dalo mi to zabrat :)

    překlad: Proměnná Typ není typu TypeType.

    pro neznalé: v pythonu má i typ svůj typ - TypeType
    Bluebear avatar 3.2.2007 00:03 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A pak že python není silně typový !
    Vím, že to není nijak originální, ale sugeruje to otázku, zda i typ TypeType má svůj typ TypeTypeType a tak dále?
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    3.2.2007 10:27 Petr Mach
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A pak že python není silně typový !
    Ne, to je prece blbost a neni k tomu duvod, typ typu je TypeType, takze i typ TypeType je TypeType a tim to hasne.
    >>> type(1)
    <type 'int'>
    >>> type(type(1))
    <type 'type'>
    >>> type(type(type(1)))
    <type 'type'>
    
    4.2.2007 04:23 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A pak že python není silně typový !
    Hmm, je to blbost a není k tomu důvod, takže metatřídy ve Smalltalku jsou asi pro srandu králíkům. :-D
    4.2.2007 12:08 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A pak že python není silně typový !
    Jenže Python není Smalltalk a mám dojem, že o něm Guido v době, kdy vytvářel Python, neslyšel ;-). Nebo slyšel, ale nelíbil se mu.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    4.2.2007 12:41 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A pak že python není silně typový !
    Asi slyšel, ale neinspiroval se. Jenže Guidovi nešlo o konzistenci a neexistenci hluchých míst v logice, takže ho to asi moc netrápilo. :-) Mám trošičku pocit, že Python podobně jako Java trošičku přerostl ze svého původního účelu. „Jde to“, ale je to při práci trošku cítit. Jak už jsem možná jednou řekl, takový ekvivalent achondroplasie. :-) V Ruby to začalo taky trošku smrdět, tak se Matz zarazil a snaží se přijít na to, jak (z pohledu syntaxe) odstranit nedostatky, tedy aspoń v rámci praktických možností. (Třeba oddělit koncepty bindingu a přiřazení v jazyku bez deklarací snad ani nejde, takže se vybere jen to menší zlo, které většině lidí bude vyhovovat.)
    4.2.2007 12:43 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A pak že python není silně typový !
    Kromě toho, ve chvíli, kdy reaguju na tvrzení typu „metatřídy metatříd jsou blbost a není k nim důvod“, tak pochopitelně reaguju čistě obecně, nikoli pouze v kontextu Pythonu. ;-)
    25.6.2007 09:34 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A pak že python není silně typový !
    Kde jste se dozvěděl o type()? Já se Python učím už nějaký ten pátek a ještě jsem na to nenarazil, takže mě zajímá z čeho se mám učit.
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    4.2.2007 04:51 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A pak že python není silně typový !
    Ano, ptá se na to spousta lidí. Ale to není špatně, naopak – je vidět, že přemýšlíš, protože logická konzistence to opravdu vyžeduje. ;-) Autoři Smalltalku se s tím poprali a vymysleli logický a pravidlený systém, ke kterému se mi zatím nepodařilo najít redukovanou variantu, jenž by si i po redukci tuto konzistenci zachovala. Jediná možnost, kterou vidím, je úplně se zbavit tříd. Předpokládám, že Self tohle řešit nemusí, ale na jeho „třídní“ hierarchii (či spíše graf prototypů ;-)) jsem se ještě nepodíval.
    4.2.2007 10:10 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A pak že python není silně typový !
    > Ano, ptá se na to spousta lidí. Ale to není špatně, naopak – je vidět, že přemýšlíš, protože logická konzistence to opravdu vyžeduje.

    blbost...
    4.2.2007 10:25 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A pak že python není silně typový !
    „blbost“
    Ano, to je dobrý argument. :-) Dávám +5 bodů ke karmě a navrhuji udělení Řádu Konstruktivního Diskutéra. :-D
    25.6.2007 09:31 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A pak že python není silně typový !
    blbost
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    3.2.2007 10:59 ava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A pak že python není silně typový !
    No, jestli jsi z tech programatoru kteri si chteji i v jazycich jako je Python dukladne hlidat typy, mozna by te potesila knihovna typecheck.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.