abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:11 | IT novinky

    Open source router Turris Omnia NG Wired je v prodeji. Jedná se o Turris Omnia NG bez Wi-Fi. Je připraven pro zamontování do racku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:44 | Pozvánky

    Sníh roztál a roztávají i bastlíři. Žene se na nás celá řada konferencí a seminářů technického rázu. Zajímá vás, jaké? Pak se připojte k 60. Virtuální Bastlírně, tedy k veřejné diskuzi bastlířů, techniků, učitelů i vědců. Jako vždy přijde na přetřes spousta novinek ze světa hardwaru, softwaru i bizáru. Na začátek lze očekávat hardwarová témata, tedy například nový KiCAD 10, nové akcelerátory LLM s nízkou spotřebou, nejvíce fosforeskující

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    dnes 11:22 | Zajímavý článek

    IuRe (Iuridicum Remedium) v rámci programu Digitální svobody zveřejnila analýzu dopadů a efektivity systémů ověřování věku v digitálním prostoru, která srovnává implementace ověřování věku v Austrálii, Velké Británii a Evropské unii.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.3 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek a vylepšení v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 03:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 14.4 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 23:22 | Nová verze

    Databáze DuckDB (Wikipedie) byla vydána ve verzi 1.5.0. S kódovým názvem Variegata (husice rajská). Přináší řadu vylepšení, včetně nového ergonomičtějšího CLI klienta nebo podporu pro typ VARIANT a vestavěný typ GEOMETRY.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | Zajímavý software

    V pátek 6. a sobotu 7. března proběhl v pražském sídle Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ) Hackathon veřejné správy 7.1. Publikovány byly vytvořené aplikace. V kategorii projektů rozvíjených z krajského kola zvítězil tým „Mackokládi“. Čtyři středoškoláci ze Dvora Králové uspěli s aplikací KompaZ. Jde o digitálního průvodce, který pomůže s rychlou a srozumitelnou orientací v životních i krizových situacích „krok za krokem“. Aplikace

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 13:33 | Nová verze

    QGIS, svobodný desktopový GIS, byl vydán v nové hlavní verzi 4.0. Změny zahrnují několik nových analytických a editačních funkcí, rozšíření podpory 3D, více možností úprav uživatelského rozhraní či mnoho dalších zlepšení použitelnosti. Řada 3.44 má aktualizace plánovány do září.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    včera 05:11 | Komunita

    Dan Blanchard vydal knihovnu pro Python chardet v nové verzi 7.0.0. S novou verzí byla knihovna přelicencována z LGPL na MIT. Souhlasili s tím všichni přispěvatelé? Dan Blanchard souhlasy vůbec neřešil. Zaúkoloval umělou inteligenci (Claude), aby knihovnu zcela přepsala a výslovně jí nařídil, aby nepoužila žádný LGPL kód. Dan Blanchard tvrdí, že se jedná o clean room design. Protistrana argumentuje, že umělá inteligence byla trénována

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    8.3. 18:44 | Komunita

    Andy Nguyen si na svou herní konzoli PlayStation 5 (PS5) pomocí exploitu Byepervisor nainstaloval Linux (Ubuntu). V Linuxu si spustil Steam a PS5 tak proměnil v Steam Machine. Na PS5 může hrát hry, které jsou vydané pouze pro PC a jsou na Steamu [Tom's Hardware].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (11%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (2%)
     (13%)
     (25%)
    Celkem 1046 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník

    A pak že python není silně typový !

    2.2.2007 12:36 | Přečteno: 1345×

    Psal jsem si kousek kódu v pythonu, kde mimo jiné funkce přebírala parametr který určoval datový typ jiného parametru. A jako slušně vychovaný a paranoidní kodér jsem chtěl ošetřit i stav kdy ten parametr byl vadný. Jenže jak stylizovat chybovou hlášku ? O perlu jež se v mé mysli zrodila se nemohu nepodělit :

    Type variable is not of type TypeType

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    2.2.2007 16:14 paranoiq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A pak že python není silně typový !
    i když python ovládám, dalo mi to zabrat :)

    překlad: Proměnná Typ není typu TypeType.

    pro neznalé: v pythonu má i typ svůj typ - TypeType
    Bluebear avatar 3.2.2007 00:03 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A pak že python není silně typový !
    Vím, že to není nijak originální, ale sugeruje to otázku, zda i typ TypeType má svůj typ TypeTypeType a tak dále?
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    3.2.2007 10:27 Petr Mach
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A pak že python není silně typový !
    Ne, to je prece blbost a neni k tomu duvod, typ typu je TypeType, takze i typ TypeType je TypeType a tim to hasne.
    >>> type(1)
    <type 'int'>
    >>> type(type(1))
    <type 'type'>
    >>> type(type(type(1)))
    <type 'type'>
    
    4.2.2007 04:23 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A pak že python není silně typový !
    Hmm, je to blbost a není k tomu důvod, takže metatřídy ve Smalltalku jsou asi pro srandu králíkům. :-D
    4.2.2007 12:08 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A pak že python není silně typový !
    Jenže Python není Smalltalk a mám dojem, že o něm Guido v době, kdy vytvářel Python, neslyšel ;-). Nebo slyšel, ale nelíbil se mu.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    4.2.2007 12:41 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A pak že python není silně typový !
    Asi slyšel, ale neinspiroval se. Jenže Guidovi nešlo o konzistenci a neexistenci hluchých míst v logice, takže ho to asi moc netrápilo. :-) Mám trošičku pocit, že Python podobně jako Java trošičku přerostl ze svého původního účelu. „Jde to“, ale je to při práci trošku cítit. Jak už jsem možná jednou řekl, takový ekvivalent achondroplasie. :-) V Ruby to začalo taky trošku smrdět, tak se Matz zarazil a snaží se přijít na to, jak (z pohledu syntaxe) odstranit nedostatky, tedy aspoń v rámci praktických možností. (Třeba oddělit koncepty bindingu a přiřazení v jazyku bez deklarací snad ani nejde, takže se vybere jen to menší zlo, které většině lidí bude vyhovovat.)
    4.2.2007 12:43 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A pak že python není silně typový !
    Kromě toho, ve chvíli, kdy reaguju na tvrzení typu „metatřídy metatříd jsou blbost a není k nim důvod“, tak pochopitelně reaguju čistě obecně, nikoli pouze v kontextu Pythonu. ;-)
    25.6.2007 09:34 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A pak že python není silně typový !
    Kde jste se dozvěděl o type()? Já se Python učím už nějaký ten pátek a ještě jsem na to nenarazil, takže mě zajímá z čeho se mám učit.
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    4.2.2007 04:51 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A pak že python není silně typový !
    Ano, ptá se na to spousta lidí. Ale to není špatně, naopak – je vidět, že přemýšlíš, protože logická konzistence to opravdu vyžeduje. ;-) Autoři Smalltalku se s tím poprali a vymysleli logický a pravidlený systém, ke kterému se mi zatím nepodařilo najít redukovanou variantu, jenž by si i po redukci tuto konzistenci zachovala. Jediná možnost, kterou vidím, je úplně se zbavit tříd. Předpokládám, že Self tohle řešit nemusí, ale na jeho „třídní“ hierarchii (či spíše graf prototypů ;-)) jsem se ještě nepodíval.
    4.2.2007 10:10 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A pak že python není silně typový !
    > Ano, ptá se na to spousta lidí. Ale to není špatně, naopak – je vidět, že přemýšlíš, protože logická konzistence to opravdu vyžeduje.

    blbost...
    4.2.2007 10:25 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A pak že python není silně typový !
    „blbost“
    Ano, to je dobrý argument. :-) Dávám +5 bodů ke karmě a navrhuji udělení Řádu Konstruktivního Diskutéra. :-D
    25.6.2007 09:31 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A pak že python není silně typový !
    blbost
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    3.2.2007 10:59 ava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A pak že python není silně typový !
    No, jestli jsi z tech programatoru kteri si chteji i v jazycich jako je Python dukladne hlidat typy, mozna by te potesila knihovna typecheck.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.