abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 15:44 | Nová verze

Byl vydán Debian 10.2, tj. druhá opravná verze Debianu 10 s kódovým názvem Buster. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 10 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
15.11. 13:22 | Zajímavý článek

Na stránkách spolku OpenAlt vyšel Rozhovor s Jaroslavem Tulachem o GraalVM – o kompilátoru umožňujícím v jednom programu kombinovat různé jazyky (Java, JavaScript, Ruby, R, C, C++, Fortran, Rust aj.), překládat do nativních binárek nebo si snadno vytvořit vlastní jazyk a použít při tom stávající ekosystém (debugger, profiler, IDE atd.).

xkucf03 | Komentářů: 0
15.11. 11:55 | Komunita

Bylo spuštěno předobjednávání linuxových chytrých telefonů PINEPHONE v limitované edici BraveHeart. Cena telefonu je 149 dolarů. Cena dopravy do Česka je 15 dolarů. Telefony by mely být odesílány na přelomu prosince a ledna.

Ladislav Hagara | Komentářů: 16
15.11. 02:22 | Pozvánky

Fedora 31 Release Party, tj. oslava nedávného vydání Fedory 31, se uskuteční ve středu 20. listopadu v Brně. Program přednášek bude upřesněn.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
15.11. 01:11 | Nová verze

Příspěvek na blogu webové aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Gitea (Wikipedie) představuje novinky a ukazuje náhledy nové major verze 1.10.0 této v programovacím jazyce Go naprogramované aplikace. Nově jsou například vedle sebe zobrazovány původní a nové verze obrázků.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
14.11. 22:33 | IT novinky

Společnost Docker stojící za stejnojmennou kontejnerovou technologií čelila vážným finančním problémům. Stávající investoři do ní ale vložili dalších 35 milionů dolarů a společnost Mirantis odkoupila Docker Enterprise.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
14.11. 16:11 | IT novinky

Od 24. listopadu bude možné předobjednat přenosný počítač Pocket Popcorn Computer (Pocket P.C.) s 1.2 GHz Quad-Core ARM Cortex-A53 CPU, 2GB DDR3 RAM, 32GB eMMC Memory, 4.95" Full HD IPS LCD a 3200 mAh Removable Battery. Počítač by měl být odesílán v květnu 2020. Předinstalován by měl být Debian 10.

Ladislav Hagara | Komentářů: 107
14.11. 11:11 | Komunita

Canonical věnoval nadaci UBports další telefony a tablety pro podporu vývoje Ubuntu Touch, tj. Ubuntu pro telefony a tablety. Vybraní vývojáři Ubuntu Touch je mohou získat zdarma.

Ladislav Hagara | Komentářů: 20
14.11. 09:33 | Zajímavý projekt

Společnost GitHub v rámci svého GitHub Archive Programu vytvoří několik off-line záloh open source softwaru nacházejícího se na GitHubu pro budoucí generace. První taková záloha všech aktivních repozitářů proběhne 2. února 2020 ve spolupráci se společností Pigl na jejich piqlFilmy a uložena bude v Arktickém světovém archivu. Případné obnovení ze zálohy by mělo být možné i za 1 000 let.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
14.11. 05:55 | Nová verze

Dnes a zítra probíhá v Praze konference Internet a Technologie 19 pořádaná sdružením CZ.NIC. Sledovat ji lze online.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
 (24%)
 (6%)
 (16%)
 (54%)
Celkem 196 hlasů
 Komentářů: 11, poslední 15.11. 11:52
Rozcestník

Dotaz na práci pro BIS

28.12.2016 00:14 | poslední úprava: 28.12.2016 00:14

Zaujal mě pracovní inzerát od BIS v mé škole (ČVUT). Rád bych pracoval jako junior systémák/síťař/bezpečák/programátor. Pokud jste tam už někdo na podobné pozici pracovali, ocením vaše (anonymní) reakce v diskusi jaké to tam je/bylo atd.

Ve vstupním dotazníku mě zaujal dotaz na výši požadovaného platu. Předpokládám, že toto je jedno ze vstupních sít pro uchazeče. Jak je to tam s platy? Jedná se o tabulkové platy dle dosaženého oficiálního vzdělání, nebo pro zaměstnance "neoperativce" jsou platy netabulkové? O kolik bych si mohl říci?

Dále je třeba bezpečnostní prověrka. Jak to funguje? Kde hledají informace a do jaké hloubky chodí? Mohu se setkat s tím, že mi někdo napíchne telefon/počítač/bude sledovat kudy a kam chodím? Budou se probírat mými poznámkami ze žákovské na základce?

Díky za reakce        

Hodnocení: 75 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Vložit další komentář

Blaazen avatar 28.12.2016 01:15 Blaazen | skóre: 23 | blog: BL
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Bezpečnostní prověrka má víc úrovní, pro ty základní bude stačit výpis z trestního rejstříku. V KSČ ani StB si snad nebyl, když ještě studuješ.
Jendа avatar 28.12.2016 08:14 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Jedná se o tabulkové platy dle dosaženého oficiálního vzdělání, nebo pro zaměstnance "neoperativce" jsou platy netabulkové?
Na stránkách té druhé NSA Litoměřice se rozepsali trošku víc, ale jestli jsem pochopil ten zákon, tak by tě rovnou museli udělat minimálně plukovníkem :-).
O kolik bych si mohl říci?
Při hodnocení bych přihlédl k tomu, že tvé projekty budou tajné, tj. si je nebudeš moct dát do životopisu při případném shánění jiné práce (oproti tomu open-source vývojář nebo i zaměstnanec nějaké normální firmy může na trhu práce prezentovat, co už dokázal a co umí), že se při tom nesmí podnikat, že bych tipoval, že odejít od nich bude asi trochu obtížnější než v normální firmě oznámit ať si nakašlou s maximálně dvouměsíční výpovědní lhůtou a 256 dalších opruzů.
Bojíte se 5G sítí? Pořiďte si domů radar, který veškeré 5G sítě spolehlivě zaruší!
Bystroushaak avatar 28.12.2016 16:17 Bystroushaak | skóre: 35 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
+1

Osobně jsem nad různými státními institucemi s podobnými požadavky několikrát uvažoval (ehm, zrovna ta NSA Litoměřice), ale vždycky mě příšerně odradily ty jejich opruzy co do požadavků a vcelku minimální plat, který za to nabízí.
28.12.2016 16:38 Kate | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Státní instituce (asi s výjimkou BIS) má docela smysl jako snadný způsob jak nahnat praxi před nějakou serióznější prací :)
xkucf03 avatar 29.12.2016 12:54 xkucf03 | skóre: 48 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Záleží na oboru, ale zrovna v IT mi přijde, že je tak velká poptávka po lidech, že se i absolvent/student dostane snadno do nějaké firmy a k zajímavé práci (kterou si, když už nic jiného, může dát do životopisu a může o ní mluvit).
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
28.12.2016 16:39 asdf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Třeba proto, že se díky tomu dostaneš k věcem, které se v soukromém sektoru nedělají – ale to záleží na konkrétní instituci a na konkrétní pozici, často to může být nudná práce jako všude jinde.
Bystroushaak avatar 28.12.2016 17:02 Bystroushaak | skóre: 35 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Jo, já vím. Ale ten opruz kolem je prostě tak velký, že se to celkově imho vyplatí jen pokud fakt hodně chceš. Jinak taky mi hodně vadilo, že tam všechno jede na MS technologiích.
AsciiWolf avatar 28.12.2016 21:18 AsciiWolf | skóre: 39 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
všechno jede na MS technologiích
Hm, to mě teda docela překvapuje. Spíš bych tam čekal nějaké BSD či RHEL, alespoň co se serverů týče.
Rezza avatar 29.12.2016 21:32 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Neco mit budou.
Jendа avatar 28.12.2016 22:24 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Já pořád doufám, že to, co dělá ta druhá NSA Litoměřice, se mi podaří dělat i v soukromém sektoru.
Bojíte se 5G sítí? Pořiďte si domů radar, který veškeré 5G sítě spolehlivě zaruší!
xkucf03 avatar 29.12.2016 13:33 xkucf03 | skóre: 48 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Myslíš odposlechy nebo MITM útoky? IMHO není o co stát. Radši bych se zabýval nějakou konstruktivnější činností. A co se týče analýzy velkých objemů dat, to dělá dneska kdejaká firma. A věci kolem bezpečnosti/šifrování se dělají taky v soukromých firmách.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
29.12.2016 14:38 asdf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Myslíš odposlechy nebo MITM útoky? IMHO není o co stát.
To musí být právě celkem zábava :)
Bystroushaak avatar 29.12.2016 15:21 Bystroushaak | skóre: 35 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Ono je taky dobré si uvědomit, že je to státní instituce, tudíž tam bude spousta byrokracie a nesmyslného opruzu všeho druhu.

Jinak co do pracovní náplně viz ty pozice z NSA Litoměřice (z mého staršího nedopsaného článku, bohužel většina odkazů už není dostupná): Z těch lidí co se dají najít na linkedin:
  • Lubomir Fifik, na pozici „‎Data Mining Specialist at Institute of Measurements, District Litomerice, Czech Republic“.
  • Tomáš Krátek na pozici Software architect and developer.
  • Lukáš Dlab. Head of Development. Focus is on creation of tools and underlying backends and databases for signal analysis, large scale measurement data gathering, processing and storage.
Jendа avatar 29.12.2016 15:39 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Ta čísla jsou tak neuvěřitelná, že to musí být honeypot (hledání lidí, kteří mají motivaci pro ně pracovat i bez mzdy).

Co dalšího zajímavého v tom článku máš?
Bojíte se 5G sítí? Pořiďte si domů radar, který veškeré 5G sítě spolehlivě zaruší!
Jendа avatar 29.12.2016 15:51 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
OK, už jsem se dočetl, že dávají masivní příplatky, ale stejně.
Bojíte se 5G sítí? Pořiďte si domů radar, který veškeré 5G sítě spolehlivě zaruší!
Bystroushaak avatar 29.12.2016 15:59 Bystroushaak | skóre: 35 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
On je to jen základ mzdy. K tomu se vážou i nějaké odměny a prostě státní platy omezené tabulkami. Když jsem dělal v knihovně, tak jsem měl taky asi jen 15 hrubého tisíc jako základ, ale reálně to bylo nějakých 25 čistého, protože různé osobní ohodnocení a tak a to nepočítám sem tam nějaké odměny. Jako začátek dobré, i když samozřejmě je to pro lidi s praxí málo.

Jinak http://kitakitsune.org/storage/nsa_litomerice/, ale berte v potaz, že se toho spousta změnila, že článek už nedává smysl, protože původní důvod pro jeho vznik zmizel (příšerný web v php) a že je to nepublikovaný draft napsaný o půlnoci během asi 4 hodin, který bych jinak několikrát přepsal, přestrukturoval a tak. Ten článek už nemá smysl.
xkucf03 avatar 29.12.2016 16:28 xkucf03 | skóre: 48 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše články
BTW: taky už mi pár nevydaných článků takhle zastaralo – asi je lepší to zveřejnit hned, byť třeba jako menší článek. A tím, že je tam datum, tak je jasné, kdy to bylo aktuální, takže se nikdo nemusí pohoršovat nad tím, že „dneska už to neplatí“.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Bystroushaak avatar 29.12.2016 17:01 Bystroushaak | skóre: 35 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: články
No, pár. Já mám jeden cherrytree soubor nazvaný „sklad“, který má zazipovaný něco kolem 350kB. Jsou věci, které prostě časem nemá smysl publikovat, nebo se mi je nechce dotáhnout a házet je na web v rozepsaném stavu nemá smysl.
Fluttershy, yay! avatar 30.12.2016 14:04 Fluttershy, yay! | skóre: 85 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: články
jeden cherrytree soubor nazvaný „sklad“, který má zazipovaný něco kolem 350kB

Viděl jsem formátování z CherryTree. Toaleta byla naštěstí blízko.

Bystroushaak avatar 30.12.2016 14:59 Bystroushaak | skóre: 35 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: články
Viděl jsem formátování z CherryTree. Toaleta byla naštěstí blízko.
No, je XML formátování cherrytree (to je dané rich text widgetem, který autor používá) a formátování HTML exportu z cherrytree, který je do zblití. Jinak už dávno jsem napsal cherrytree2html.py, který dokáže dělat lepší exporty (mimo jiné z toho vylezly všechny moje články a blogy). Ale má to své bugy a chyby (neumí to odražky, protože ty jsou v tom cherrytree formátu jen unicode znak a taky to občas zkurví odhad odstavce).

Mým dlouhodobým cílem je napsat alternativu cherrytree. To je taky důvod, proč jsem se začal učit Self a nyní do něj píšu různé knihovny. Časem o tom něco napíšu.
30.12.2016 13:41 sigma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
A já si celou dobu myslel, že to je Jendův honeypot :-), akorát jsem si říkal, co s tím zamýšlí, že to je až tak sofistikované (téměř uvěřitelný web, záznam na firmy.cz, ale nesmyslná adresa, divná mail doména ...). Až když jsem našel Měřičský ústav na webu MO, tak jsem uvěřil.
xkucf03 avatar 30.12.2016 13:51 xkucf03 | skóre: 48 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Až když jsem našel Měřičský ústav na webu MO
Třeba by šlo někoho vytrolit tak, že by uvěřil v existenci fiktivní instituce a zanesl o ní záznamy na oficiálních webech :-D
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Jendа avatar 29.12.2016 16:14 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Myslíš odposlechy nebo MITM útoky? IMHO není o co stát.
Tak mně ty věci co mám na webu docela baví. Ale nečekal bych, že tohle dělá česká státní instituce…
Bojíte se 5G sítí? Pořiďte si domů radar, který veškeré 5G sítě spolehlivě zaruší!
xkucf03 avatar 29.12.2016 16:30 xkucf03 | skóre: 48 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Tak mě to baví ve smyslu vymyslet teoretický útok a pak pro něj hledat protiopatření – ale že by mě těšilo někoho odposlouchávat, to ne.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
30.12.2016 13:18 Nobody
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
A co treba jit delat privacy engineera do FB? Tam se urcite k nejakemu smirovani dostanes a budes mit vic penez.
30.12.2016 13:43 Jistota Desetinásobku
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
privacy engineera do FB
To jako že by celé dny honil nad fotkami dvanáctiletých děvčátek z celého světa? Kolik se za takovou práci platí?
Jendа avatar 30.12.2016 14:34 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Mě nebaví šmírování, mě baví reverzní inženýrství komunikačních protokolů a věci okolo.
Bojíte se 5G sítí? Pořiďte si domů radar, který veškeré 5G sítě spolehlivě zaruší!
28.12.2016 08:39 bigBRAMBOR | skóre: 33
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
bezpečnostni proverkou jsem prochazel, jsou ctyri stupne a podle toho se do tebe ponoří. Počitej s tím, že v ramci proverky muzou všechno, podepisuješ papiry kde zbavuješ mlčenlivosti svoji banku, finančni úřad, telefonniho operatora, apod. Potom vypisuješ spoustu dotazníku, kde se tě ptají na lidi v zahraničí které znáš, na milenky apod. Nepišeš na jakou uroven tu proverku potřebují a míra štourání záleží právě na tom, jinak získat prověrku není otázka týdne. U nejnižší - Vyhrazené - je to tuším měsíc, u přísně tajné rok.
28.12.2016 08:43 David
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Proverka je primarne k tomu aby si overili zda te napr. nekdo muze zacit vydirat, jestli mas sklony k rizikovemu jednani atd. Pochybuji ze by sli az tak daleko a cetli si tvoje zakovske knizky a slohove prace (ty se snad musi archivovat z jinych duvodu).
28.12.2016 09:48 ivir | skóre: 7 | Barrandov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Co se dívám, tak platy jsou stejné jako u nás na NKÚ - platová tabulka č. 4 - třída 11-14, což jestli jsem to na své OpenAltí přednášce o státní ICT spočítal správně, pak je základ do 30 tisíc hrubého (obvykle bývá kolem 25 tisíc) + odměny při vysokoškolském vzdělání minimálně na úrovni bakaláře. Po třech letech by to mohlo být kolem 42-50 tisících hrubého. Odměny jsou nenárokové, ale většinou to celkově vychází na 1-3 platy navíc podle nálady vyššího vedení. Základ je bohužel omezen zákonem.

Co jsem tak slyšel od kolegů, tak na stupeň důvěrné chtějí znát veškeré závazky, majetek, přátele, příbuzné a reálně se dotazovali sousedů. Navíc je nutné hlásit NBÚ veškeré pohyby (prodej/nákup) přesahující částku cca 150 tisíc.

Pokud by jsi měl chuť dělat pro stát, pak k sobě na NKÚ hledám nové kolegy a reálně se budeš moci vyzkoušet všechny uvažované profesní zaměření i když je to trochu i o "papírování" (včetně připomínkování zákonů). Také na NBÚ se snaží nabrat lidi do NCKB, ale to je v Brně, v Praze asi nelze sedět.
28.12.2016 14:17 asdf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
NCKB technické pracovníky nabírá jen v Brně, ale jedná se o celkem zajímavé pozice a na státní správu i celkem slušné platové ohodnocení.
28.12.2016 21:50 rgrape | skóre: 2 | blog: blogis
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Díky za nabídku, bookmarkuju si NKÚ :)

Dáváte přednost lidem, kteří už umí z praxe, nebo vám postačí i čerstvý absolvent, který je ochotný se učit?

Bohužel mám dojem, že nabídka zaměstnání u státních institucí je málo viditelná a často jde o velmi obecné nekonkrétní popisy pozic, tzn. potenciální uchazeč vlastně ani netuší, o co na té pozici jde.
29.12.2016 14:06 ivir | skóre: 7 | Barrandov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Děkuji za úvahu, pokud by ses chtěl na cokoliv zeptat, tak napiš, rád zodpovím.

Pro mě je primární mít schopnost myslet, tj. rychle se učit a aplikovat to. Co jsem se setkal při pohovorech se starší generací (45 a více), tak se chlubí, že toho spoustu znají, ale nejsou schopni se učit novým věcem, respektive nemyslí jim to a vše dělají mechanicky, což se zrovna u nás nehodí. Očekávají, že je pošlu na školení, dostanou certifikát a budou to umět. Což mi je osobně proti srsti neb to znamená, že nezvládne nic jiného. Alespoň u nás se prostředí celkem mění a je snaha implementovat celkem nové věci, např. teď nasazujeme 802.11ac s netflow a čeká nás VDI s grafickou akcelerací na softwarovém uložišti, v příštím roce SDN a plus něco kolem monitoringu dle ZKB. A za 4 roky nás čeká výzva v podobě "bezdrátového" úřadu v nové budově. Bohužel to má stinnou stránku, že ostatní instituce a ani dodavatele na to nejsou zcela připraveni a člověk musí čekat nebo napovídat jakou máme představu směru.

Ty popisy práce bývají celkem obecné, aby byla šance, že se někdo ozve i když občas se zdá, že uchazeči ty nabídky nečtou. Alespoň na analytika datového skladu se nám hlásili lidi z PR/Marketingu nebo člověk zabývající se telekomunikacemi. Přiznám se že na pozici do mého oddělení teprve inzerát připravuji a právě řeším jak rozumně to popsat do inzerátu neb člověk musí být připraven na všechno při nízkém nástupním platu, ale má jistotu, že se každý rok zvýší.

Co mě obecně mrzí, že ve státní správě většinou není podpora vyššího managementu v jejich IT a když už lidem moc neplatí, tak jim ani nedovolují rozvíjet nové věci (tj. hrát si). Pak musí ukázat, že někde jinde to funguje a proto i u nich to má význam v nasazení. To člověk vydrží jen chvilku. V tomhle ohledu je velký rozdíl mezi mým současným, kde máme celkem volné ruce, a dřívějším zaměstnavatelem, kde jsem musel všechno dělat na koleni neb na nic nebylo a já to chtěl mít dobře.

Co se týká technologií, tak většina institucí jede hlavně na produktech Microsoft, VMware, Cisco. Jestli jsem v serverovně dobře viděl, tak ještě Juniper a F5. Hlavně je to ze setrvačnosti a také lidé schopní tato řešení spravovat jsou "levnější". Dokud se nepovede vládu přesvědčit o vlastních tabulkách (u nás je tato snaha), tak se to nezlepší. Co jsem četl nějaký návrh zákona (možná už platí) co k nám doputoval ohledně odměnování, tak tam přidali jen možnost uznávaným a známým osobám od začátku dát 100% ohodnocení, tj. začít na 50 tisících hrubého, ale ty podmínky jsou velmi přísné, tj. vztahuje se to jen na profláknutá jména.
29.12.2016 14:34 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Co jsem se setkal při pohovorech se starší generací (45 a více), tak se chlubí, že toho spoustu znají, ale nejsou schopni se učit novým věcem, respektive nemyslí jim to a vše dělají mechanicky, což se zrovna u nás nehodí. Očekávají, že je pošlu na školení, dostanou certifikát a budou to umět.

Tenhle přístup je bohužel často k vidění i u mladších ročníků, včetně studentů. Řada jich má představu, že okamžikem, kdy dostanou diplom, pro ně učení končí a dostanou glejt, že teď už tomu rozumějí. Nejsem si jistý, jak velká je korelace s věkem, tam hraje IMHO roli spíš to, že pokud někdo dlouho dělal v podstatě pořád totéž a pořád stejně, je pro něj mnohem těžší opustit ty zajeté koleje a začít se učit něco nového. Čerstvý absolvent obvykle přeci jen bude tvárnější.

Ty popisy práce bývají celkem obecné, aby byla šance, že se někdo ozve i když občas se zdá, že uchazeči ty nabídky nečtou.

Občas mám pocit, že je to takový začarovaný kruh. Uchazeči jsou zvyklí, že tam jsou blbosti, tak ignorují, co je tam napsáno, autoři těch popisů vědí, že je uchazeči ignorují, tak si s tím nedají práci. Podobně to funguje s požadavky: firmy tam napíšou požadavek na zevrubnou znalost čehokoli, co jen trochu souvisí s nabízenou pozicí, uchazeči reagují tím, že si do CV napíšou perfektní znalost všeho, o čem aspoň jednou letmo něco zaslechli. Kdysi sem někdo dával odkaz na jakousi IT pozici na krajském úřadě s platem IIRC něco jako 30K hrubého a požadavky na renesanční osobnost, jakých je tak možná deset na planetě, všechno samozřejmě i s patřičnou praxí.

Co jsem četl nějaký návrh zákona (možná už platí) co k nám doputoval ohledně odměnování, tak tam přidali jen možnost uznávaným a známým osobám od začátku dát 100% ohodnocení, tj. začít na 50 tisících hrubého, ale ty podmínky jsou velmi přísné, tj. vztahuje se to jen na profláknutá jména.

Neznamenalo by to ale pak, že tam nebude moc velký potenciál pro další růst?

xkucf03 avatar 29.12.2016 15:03 xkucf03 | skóre: 48 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Neznamenalo by to ale pak, že tam nebude moc velký potenciál pro další růst?
Třeba je to na krátkodobější spolupráci? Ale tam by bylo lepší, aby to ten člověk vyfakturoval jako dodavatel a nebyl zaměstnancem.

Přijde mi, že stát má buď zaměstnance nebo velké zakázky a nic mezi tím. Přitom kdyby si často najímal různé lidi/firmy na menší úkoly, tak by vznikl zajímavý trh a bylo by s čím porovnávat (tzn. byly by tu nějaké obvyklé ceny a tím by se dalo řídit).
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
28.12.2016 09:59 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Ve vstupním dotazníku mě zaujal dotaz na výši požadovaného platu. Předpokládám, že toto je jedno ze vstupních sít pro uchazeče.

Nevím jak zrovna v BIS, ale AFAIK to obvykle nebývá vysloveně síto ve smyslu, že když napíšete víc, než jsou ochotni vám dát, automaticky vás vyřadí. Spíš by následoval dotaz, jak moc na tom trváte a jestli jste ochoten slevit. Tedy aspoň pokud nenapíšete číslo, které je naprosto mimo realitu.

28.12.2016 14:41 mln
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
rgrape - to nie ste schopní si nájsť normalnu pracu u normalneho zamestnavatela ? To fakt chcete pracovat pre niekoho kto vas nôže sledovať aj mimo pracovnu dobu, vyhodiť vas (nedat previerku) za to že vo volnom čase by ste si hypoteticky užívali s prostitutkami alebo navštevovali politicky nekorektné/antiEU/antiNATO stranky/strany ? Praca pre niekoho takeho je čisty masochizmus. To ste fakt tak zufalo potrebujete nejakú prácu alebo snívate o možnost oblict si čiernu uniformu a robiť jedneho dna kryptoanalýzu hadicou ?
Blaazen avatar 28.12.2016 15:34 Blaazen | skóre: 23 | blog: BL
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
@ To fakt chcete pracovat pre niekoho kto vas nôže sledovať aj mimo pracovnu dobu...

Oni tě ale můžou sledovat i když pro ně nepracuješ... :-)
7.1.2017 11:23 xxx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
No on je v tom na prvni pohled ne uplne viditelny rozdil: jako civil nemas zakazano se tomu branit. Naopak v pozici smiraka te za to proste vyhodej.
Jendа avatar 28.12.2016 22:26 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
To fakt chcete pracovat pre niekoho kto vas nôže sledovať aj mimo pracovnu dobu
FYI sledovat ho můžou i když pro ně pracovat nebude.
a robiť jedneho dna kryptoanalýzu hadicou
To snad nedělají.
Bojíte se 5G sítí? Pořiďte si domů radar, který veškeré 5G sítě spolehlivě zaruší!
29.12.2016 01:55 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
a robiť jedneho dna kryptoanalýzu hadicou
To snad nedělají.

A jestli ano, tak na to stejně mají jiný typ zaměstnanců.

28.12.2016 15:12 petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Ma prace pro BIS nejakou vyhodu oproti praci pro jakykoliv komercni subjekt? Kdyz budes spickovy sitar, dostanes v BIS 50k mesicne, v soukrome firme i vice. Jistota prace? Kdyz te vykopnou z BIS tak se nemuzes nicim pochlubit, ze soukrome firmy najdes praci do dvou dnu. Benefity v BiS nemas zadne v porovnani s kteroukoliv firmou, jistoty taky zadne a pokud te laka predstava byt snowden a jednoho dne treba mit doma vsechny tajemstvi CR, tak je to naivni predstava. Ze zkusenosti - lepsi pracovat pro komercni subjekt na statni zakazce nez pracovat u statniho subjektu.
28.12.2016 15:46 Kate | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Státní tabulkové platy jsou mizerné, jak už mnozí napsali, nemůžeš se ničím z práce pochlubit u nových zaměstnavatelů a podle toho co jsem slyšela, lidi z BIS nemají ani pověst kdovíjak kvalifikovaných odborníků (ostatně, kdo by to za ty peníze dělal…)

Nechceš se raději podívat třeba na CZ.NIC? Teď zaměstnance docela lovili, třeba by se ti povedlo uvrtat se v CSIRT. To je podle mě stokrát zajímavější :)
28.12.2016 17:29 luv | skóre: 18 | blog: luv
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
praci pro neziskovku si platove ale moc nepomuze :)
pavlix avatar 28.12.2016 19:46 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Toho bych se úplně nebál. Bude pracovat někde, kde si udělá dobré jméno a je jenom na něm, jestli zůstane nebo půjde o dům dál. Ve výsledku si podle mě oproti BIS zatraceně pomůže. Navíc práce pro sdružení právnických osob nebo co to je nemusí být nutně horší než práce pro běžnou firmu.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
xkucf03 avatar 29.12.2016 13:42 xkucf03 | skóre: 48 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
+1 taky bych na jeho místě šel do CZ.NICu nebo CESNETu nebo dělal něco ve škole…
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
29.12.2016 14:37 asdf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
A proč? Myslíš, že tam mají lepší podmínky než ve státní správě? Co můžu posoudit, tak ani moc ne.
xkucf03 avatar 29.12.2016 14:56 xkucf03 | skóre: 48 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Řekl bych, že tam bude mnohem víc tvůrčí/svobodnější prostředí.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
pavlix avatar 30.12.2016 22:35 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Jsem přesvědčený, že ano, a to docela zásadně.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
28.12.2016 16:04 Tom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
z těch hlášek tady, jak státní správa nabírá lidi se Odin asi picne :-)
28.12.2016 16:08 Kate | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Aspoň bude klid :)
JiK avatar 31.12.2016 04:39 JiK | skóre: 8 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Nevim koho uprimne tesi, ze rezim nabira dalsi nove fizly, spicly, udavace a odposlechove magy...
28.12.2016 20:55 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Dále je třeba bezpečnostní prověrka. Jak to funguje? Kde hledají informace a do jaké hloubky chodí? Mohu se setkat s tím, že mi někdo napíchne telefon/počítač/bude sledovat kudy a kam chodím? Budou se probírat mými poznámkami ze žákovské na základce?
[trololo] Tak pokud zjistí, že si píšeš s námi (jenda, bystroushaak) na abclinuxu, tak tě rovnou zavřou :-P [/trololo]
28.12.2016 21:54 rgrape | skóre: 2 | blog: blogis
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Díky za reakce.

Koukám práce pro subjekt typu BIS si s sebou nese dost negativů. Příspěvek v blogu jsem nezakládal s tím, že bych tam fakt rád chtěl dělat, ale proto, že mě zaujala nabídka práce pro tajnou službu v naší škole.

Určitě budu preferovat pro své pracovní uplatnění nějakou soukromou firmu, nebo nějakou normálnější státní instituci.

Jendа avatar 28.12.2016 22:29 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
že mě zaujala nabídka práce pro tajnou službu v naší škole
Vy máte ve škole tajnou službu? :-D </trolling>
Bojíte se 5G sítí? Pořiďte si domů radar, který veškeré 5G sítě spolehlivě zaruší!
5.1.2017 15:35 pedro
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Zajimalo by me, co te na te nabidce zaujalo natolik, zes zalozil tenhle blog?
pavlix avatar 5.1.2017 15:51 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Podezříváš z nějakého skrytého úmyslu?
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
28.12.2016 23:28 kosmonaut
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Taky jsem o tom uvažoval. Když vydržíš nějakých patnáct let, máš pak doživotní výsluhy. Z hlediska platu průměrného ajťáka jsou to drobné, ale pokud hodláš fyzicky či psychicky po těch patnácti letech vyhořet a jít pěstovat bylinky nebo jezdit s ještěrkou (a vyhoření je v profesi dost běžná věc), tak to pomůže přežít na okraji společnosti se svérázným životním stylem a neklesnout na úplného bezdomovce. Pokud nejsi asociál a máš rodinu, tak tu z toho samozřejmě po vyhoření neuživíš.

Pokud nejsi asociál a máš spoustu kamarádů, tak bude na houby, že se nebudeš moc bavit o své práci. Většinou se o ní nemluví, ale občas by člověk rád ... a nejde to.

Základní prověrkou projdeš a bude to spíš formalita (pokud tedy zrovna nemáš miliónové dluhy u ruského kasína, nebo něco takového), za instalování mikrofonů jim to asi stát nebude. Otázka je, jak moc do hloubky půjdou časem, až budeš potřebovat další prověrky kvůli služebnímu postupu.

Pokud budeš dělat informační bezpečnost, tak bych se o kariéru nebál - v tomhle oboru bude po lidech hlad i za pět, deset, patnáct let. A ano, kdybys šel dělat tuctového programátora a na pracovním pohovoru jen tajemně mluvil o zkušenostech, tak moc silnou pozici mít nebudeš. Ale jednak: podstatné jsou znalosti a kdo umí, klidně nastoupí za relativně malý nástupní plat a rovnou řekne, že po zkušebce bude chtít daleko víc (a ví, že v té zkušebce ukáže, že se firmě zaplatí a firma na to podstatné zvýšení ráda kývne). A za druhé: Ani ten svět státních služeb není 100% uzavřený, po pár letech budeš mít pravděpodobně kontakty na IT firmy (respektive jejich vedoucí projektů), které pro stát dodávají, včetně různých bezpečnostních auditů, bezpečnostních řešení. A pokud budeš schopný, rádi ti umožní přestup.

Faktem ale bude, že přímo do státního jdou spíš nadšenci. Ať už vlastenci, nebo třeba lidi, které láká to "špionážní prostředí". A pak taky lidi, pro které není problém cizí jazyk pasivní, jakž takž se domluví, ale zase že by se jim chtělo do korporátního multikulturního prostředí...

Když bude člověk vybírat z firem, kde v kterých je úředním jazykem čeština, tak ty různé tajné služby finančně zase tak hrozně nevypadají. Pokud to srovnáváš s úspěšnou kariérou v Googlu nebo něčem podobném, kde se topí v penězích ... no tak to pro Tebe asi není.
pavlix avatar 28.12.2016 23:58 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Taky jsem o tom uvažoval. Když vydržíš nějakých patnáct let, máš pak doživotní výsluhy.
Pokud tě o ně nějakým způsobem (alespoň částečně) neokradou.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Jendа avatar 29.12.2016 04:14 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Nebo se nezmění režim, nebo whatever.
Bojíte se 5G sítí? Pořiďte si domů radar, který veškeré 5G sítě spolehlivě zaruší!
pavlix avatar 29.12.2016 10:03 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Tak rozlišuj věci, které se někdy v poslední době staly.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Jendа avatar 29.12.2016 11:02 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Režim se změnil před 26 lety, což je srovnatelné s „15 let služby a pak doživotní renta“.
Bojíte se 5G sítí? Pořiďte si domů radar, který veškeré 5G sítě spolehlivě zaruší!
pavlix avatar 29.12.2016 11:25 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
„Úprava“ cajtí renty před pár lety je nám poněkud bližší. Přišli mimochodem naši státní služebníci po změně režimu o rentu nebo ne?
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
JiK avatar 31.12.2016 04:37 JiK | skóre: 8 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
imho ne.
29.12.2016 11:59 kosmonaut
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Já osobně bych čekal, že silové složky státu si budou spíš polepšovat. Tedy běžní policajti nevím, těch je na nějaké výraznější přidávání moc. Ale u tajných bych to čekal. A ohledně výsluh bych se bál spíš toho, že poslední roky před nárokem se budou nadřízení po člověku extra vozit a dávat mu nepříjemné úkoly, protože budou předpokládat, že kvůli vidině renty si to nechá líbit a neodejde.

Jinak pro mne osobně je ta renta nakonec nezajímavá - mám rodinu a i za patnáct let bude potřebovat tolik peněz, že mi nezbude než zůstat v oboru.
xkucf03 avatar 29.12.2016 13:56 xkucf03 | skóre: 48 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Taky jsem o tom uvažoval. Když vydržíš nějakých patnáct let, máš pak doživotní výsluhy. Z hlediska platu průměrného ajťáka jsou to drobné, ale pokud hodláš fyzicky či psychicky po těch patnácti letech vyhořet a jít pěstovat bylinky nebo jezdit s ještěrkou (a vyhoření je v profesi dost běžná věc), tak to pomůže přežít na okraji společnosti se svérázným životním stylem a neklesnout na úplného bezdomovce. Pokud nejsi asociál a máš rodinu, tak tu z toho samozřejmě po vyhoření neuživíš.

A není lepší si dávat nějaké peníze stranou a pracovat za lepší mzdu v soukromém sektoru, než se spoléhat na výsluhy? Nebo spíš dělat něco pro to, aby člověka práce bavila i po letech.
Faktem ale bude, že přímo do státního jdou spíš nadšenci. Ať už vlastenci
Stát není totéž, co národ/vlast – v různých dobách se to různě liší. Zrovna teď mi nepřijde moc vlastenecké pracovat pro stát.
Když bude člověk vybírat z firem, kde v kterých je úředním jazykem čeština, tak ty různé tajné služby finančně zase tak hrozně nevypadají.
Je celkem dost českých IT firem, kromě toho IT oddělení mají i ne-IT firmy. A i když to bude zahraniční firma, tak většinou ten cizí jazyk potřebuješ hlavně v psané formě (e-maily, analýzy, dokumentace, zdrojáky…) a kdybys volal někam na technickou podporu, tak se stejně dovoláš někam do Pákistánu nebo Bangladéše a tam už je to asi všechno jedno…
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
30.12.2016 15:20 kosmonaut
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Však já jsem usoudil, že to (pro mne) atraktivní není. Spíš se snažím vysvětlit, proč to pro někoho atraktivní být může.

Úspory obecně podléhají inflaci víc než dávky od státu, pracovat pro stát může znamenat pracovat slepě prorežimně nebo i naopak právě pomáhat, aby se ten režim úplně nezvrhl, a ano, ten odpor k cizím jazykům musí být nadprůměrný, aby to byla výrazná motivace.
30.12.2016 23:31 kosmik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
pěkný den, pracoval jsem v oblasti IT celých 17 let pro jednu ze zpravodajských služeb ČR. práce to byla velice zajímavá, setkáš se technologií na špičkové úrovni, dostaneš se k informacím, ke kterým se jako běžný občan nikdy nedostaneš. Finance: plat v prostředí zpravodajských služeb je tabulkový, nicméně náleží Ti spoustu příplatků, takže práce pro tajné služby je poměrně slušně placena.

Prověrka: každý příslušník zpravodajské služby musí vlastnit tzv. osvědčení fyzické osoby a to pro příslušný stupeň utajení - Důvěrné, Tajné nebo Přísně Tajné. Toto osvědčení (prověrku) realizuje příslušná zpravodajská služba (případně Národní bezpečností úřad) - více k prověrkám na stránkách NBÚ www.nbu.cz

Vstupní testy: zcela zásadní pro vstup do zpravodajské komunity je vstupní (přijímací) řízení, které spočívá v úspěšném složení testů (psychologické vyšetření, IQ testy, atd...) + prověrka. Dle mých dostupných informací však přes psychologa projdou cca 2 až 4 osoby ze 100.

pavlix avatar 30.12.2016 23:43 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Dle mých dostupných informací však přes psychologa projdou cca 2 až 4 osoby ze 100.

Čím to je? To se tolik lidí tak zásadním způsobem přeceňuje, ty testy jsou špatně postavené, nebo fungují po vzoru „Nechceme pracovat s někým, kdo nemá štěstí.“? :)
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
xkucf03 avatar 31.12.2016 00:08 xkucf03 | skóre: 48 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
IMHO na to musíš mít povahu a být připraven plnit úkoly, ať budou jakékoli.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Blaazen avatar 31.12.2016 00:24 Blaazen | skóre: 23 | blog: BL
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Stačí otázka "Jste schopen splnit úkol, který je v rozporu s vaším svědomím?" a těch 96 - 98% neprojde. Pro režim vždycky pracovali ty největší svině, inkvizitoři pro katolíky, kolaboranti pro nácky, StB pro bolševiky atd.
6.1.2017 17:53 trekker.dk | skóre: 71
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
kolaboranti pro nácky, StB pro bolševiky

...přičemž to dost často byla jedna a tatáž osoba.
Quando omni flunkus moritati
31.12.2016 19:26 lsd
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
To ví asi jen ti, kdo to připravují :-)

Z webu služeb jako BIS nebo UZSI se člověk dozví, že se hodně zájemců přeceňuje, protože si prostě představují Bonda, což je samozřejmě úplně mimo.

Uchazečům se navíc ještě před zahájením řízení sděluje, že výběr může být ukončen kdykoliv v jeho průběhu a že nebude sdělen důvod, proč k tomu došlo. Zároveň jsou informování, že se znovu se můžou přihlásit nejdříve po uplynutí 36 měsíců. Nicméně se nedozví, jestli by mělo smysl hlásit se znovu nebo jsou něčím diskvalifikování už "napořád".
3.1.2017 11:10 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Dle mých dostupných informací však přes psychologa projdou cca 2 až 4 osoby ze 100.

Čím to je? To se tolik lidí tak zásadním způsobem přeceňuje, ty testy jsou špatně postavené, nebo fungují po vzoru „Nechceme pracovat s někým, kdo nemá štěstí.“? :)
Pokud se jedná o IT, tak se stačí porozhlédnout tady kolem. Stereotyp o asociálních "ajťácích" není úplně bez reálného opodstatnění a dlouhodobé vystavení účinkům internetových fód (včetně abclinuxu či roota) udělá agresivní hovado z každého kromě opravdu velmi, velmi psychicky stabilních jedinců.
pavlix avatar 3.1.2017 11:19 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
A pak se člověk porozhlédne o kousek dál a zjistí, jaký je to bullshit. Zjistí, jak jsou asociální jedinci za hranicí našeho oboru a zjistí, že dnes už jsou na internetu i lidi, co nemají s IT vůbec nic společného a projevují se ještě daleko hůř.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
3.1.2017 15:30 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Jo, koneckonců není potřeba chodit daleko - zrovna tady otrávení ovzduší zásadní měrou přispěli jedinci které nemají s s linuxem a IT celkově nic společného.
pavlix avatar 3.1.2017 15:39 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Na to jsem radší zapomněl.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
3.1.2017 17:31 Kate | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Já ti nevím, většina IT lidí co znám se socializují víc než dobře. A to nemluvím o tom nemalém množství, co jezdí na cony (mě nevyjímaje). Tam se socializuje tolik, že by to normálního člověka mohlo vystrašit :)
pavlix avatar 3.1.2017 17:58 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Asi tak. :)
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Bystroushaak avatar 3.1.2017 19:38 Bystroushaak | skóre: 35 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Já ti nevím, většina IT lidí co znám se socializují víc než dobře. A to nemluvím o tom nemalém množství, co jezdí na cony (mě nevyjímaje). Tam se socializuje tolik, že by to normálního člověka mohlo vystrašit :)
Na jaké cony jezdíš?
4.1.2017 10:07 Kate | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Letos možná po dlouhé době přidám TolkienCon. Jinak klasicky Pravdacony - PragoFFest, Festival Fantazie, FanCity, Silicon. Zbytek tak nějak podle chuti, uvidím.
4.1.2017 10:09 Kate | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Vlastně, ještě se chci zajet podívat na Junktown.
7.1.2017 22:08 BIS is BLISS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
7.1.2017 11:44 xxx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
Je nejaky rozdil mezi praci pro tehdejsi stb a pro tu dnesni, tedy bis?
JiK avatar 7.1.2017 17:57 JiK | skóre: 8 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na práci pro BIS
prijde mi, ze si uchazeci predstavuji ze budou neco jako James Bond a ono to pritom bude spis bonzak a udavac, 40 lety tatik pod penzi, co se cpe mezi anarchisty a ekologicke aktivisty, Brettschneider co sedi v hospode a posloucha, kdo na koho dela vtipy, chlupatej, čmuchal, praskac a fizl. Ta psychologicke vysetreni, kde pry uspeji jen dva ze sta, bude asi identifikovat takove, kterym to nevadi...

Mimochodem, vi nekdo, koho nebo co u Kryla znamena te KaMin?

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.