abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    včera 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 18:33 | IT novinky

    Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 17:11 | Nová verze

    Richard Biener oznámil vydání verze 14.1 (14.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 14. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | Komunita

    Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2023. Vybráni byli Bruno Haible za dlouhodobé příspěvky a správu knihovny Gnulib, nováček Nick Logozzo za front-end Parabolic pro yt-dlp a tým Mission logiciels libres francouzského státu za nasazování svobodného softwaru do praxe.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    včera 13:11 | IT novinky

    Před 10 lety Microsoft dokončil akvizici divize mobilních telefonů společnosti Nokia a pod značkou Microsoft Mobile ji zanedlouho pohřbil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.5. 21:33 | Komunita

    Fedora 40 release party v Praze proběhne v pátek 17. května od 18:30 v prostorách společnosti Etnetera Core na adrese Jankovcova 1037/49, Praha 7. Součástí bude program kratších přednášek o novinkách ve Fedoře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    6.5. 21:11 | IT novinky

    Stack Overflow se dohodl s OpenAI o zpřístupnění obsahu Stack Overflow pro vylepšení OpenAI AI modelů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.5. 17:55 | Nová verze

    AlmaLinux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4 (Mastodon, 𝕏). S kódovým názvem Seafoam Ocelot. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.5. 17:11 | IT novinky

    Před 50 lety, 5. května 1974 v žurnálu IEEE Transactions on Communications, Vint Cerf a Bob Kahn popsali protokol TCP (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (64%)
     (7%)
     (13%)
     (16%)
    Celkem 138 hlasů
     Komentářů: 9, poslední včera 22:07
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    4.11.2011 20:10 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mmkv.cz-free
    Šulini
    4.11.2011 20:39 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mmkv.cz-free
    Typicky priklad demence. Stat (mesto, to je fuk) se do neceho montuje a dela to jeste k tomu blbe. V tomto pripade plati radeji vubec nez blbe. Alespon by se nedeformoval trh s pripojenim takovymito statnimi zasahy.
    4.11.2011 21:14 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mmkv.cz-free
    Pokud je to díra, je to rozhodně lepší než rozhodování se mezi Kyslíky a T-Buzeranty.
    4.11.2011 21:43 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mmkv.cz-free
    Takovéto demence jsou typické hlavně pro "corporate" sféru.
    4.11.2011 21:29 sidik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mmkv.cz-free
    A nenapadlo tě, že to město zařídilo pro lidi, kteří si potřebují rychle něco zjistit, například odjezdy autobusů/vlaků, najít na mapě nějakou ulici nebo tak? Ona celá služba asi není provozována proto, aby se na to kdekdo připojil a využíval to jako plnohodnotný net, navíc zdarma. Prostě je to pohotovostní služba, pro případ nutné potřeby.
    Bystroushaak avatar 4.11.2011 21:32 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mmkv.cz-free
    Prostě je to pohotovostní služba, pro případ nutné potřeby.
    Nic takového se ale netvrdí ani v článku na který jsem linkoval, ani na stránkách města, ani na samotné loginpage. I kdyby to tam ale někde bylo, mění to snad něco na tom že je to naprosto nesmyslný systém?
    5.11.2011 08:59 sidik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mmkv.cz-free
    Osobně mě překvapuje, že vůbec oznámili zprovoznění takové služby :)

    Já jsem relativně nedávno nastoupil do služeb naší komické republiky. Ten bordel bych nikomu z IT nepřál vidět. Aktuální informace jsou 2 roky staré a neplatné, různá data (navzájem provázaná) jsou v různých databázích a na různých systémech (něco v MySQL, něco v MSSQL a teď přibude Oracle ale do něj se postupně přesune ta MySQL a MSSQL)...

    A takhle je to skoro všude a se vším. Takže mě opravdu nepřekvapuje, že taková informace není v oznámení obsažena... Odvozuju to z toho, že takových služeb už jsem od státu potkal víc.

    BTW: u nás je na nádraží takový terminál, nevím jak se jmenuje ale má sloužit návštěvníkům jako informační terminál - načítá to stránky města. Cikáni ale zjistili, že se přes to dá normálně brouzdat po netu a tak tam jsou navezení skoro pořád. Klasický příklad zpackané práce.
    6.11.2011 15:32 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mmkv.cz-free
    různá data (navzájem provázaná) jsou v různých databázích a na různých systémech

    Ono takhle je to i ve většině firem, pokud nejsou IT-zaměřené - prostě počítače jsou tam páté kolo u vozu a systémy vznikají podle potřeby a v režii někoho kdo hned zas odejde a jiný místo aby navázal tvoří zase jiný systém... v takové typické větší firmě jsou "hlavní" databáze alespoň dvě, někdy je to i o dost více, a skoro žádná elektronická ruka neví co dělá ta druhá :-)
    4.11.2011 22:36 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mmkv.cz-free
    Presne tak. Od sluzby co provozuje mesto bych necekal vubec nic, krom toho, ze si najdu vlak, mrknu na mail a podobne. Rozhodne bych to nepovazoval, ze to ma lidem nahradit domaci pripojeni k netu. Od toho asi vznikli podminky jako http a https a 30 minut. Podivejte se jake poskytuji pripojeni ostatni mesta, napada me mozna Praha, kde se clovek dostane na stranky mesta a nazdar :) Uz me zacina vytacet to cechacstvi, kdy chce kazdej vsechno a zadarmo... Budte rad za to co mate, rozhodne to neni malo.
    Bystroushaak avatar 4.11.2011 22:50 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mmkv.cz-free
    Darovanému koni za zuby nekoukej a obrácené sedlo na něm neobracej, protože i když je zcela nesmyslně naopak, je přeci darované, tudíž bez chyb?
    Uz me zacina vytacet to cechacstvi, kdy chce kazdej vsechno a zadarmo...
    Četl jsi to vůbec? Nikde jsem tam nepsal že chci všechno zadarmo. Psal jsem o té síti z technického pohledu a přidal jsem program který jí umožňuje lépe využívat.
    5.11.2011 01:05 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mmkv.cz-free
    Cechacstvi? Nehledejte problem v lidech, kteri se snazi vyuzivat to, co je jim nabizeno a vyuzivat to, co nejlepe, jako autor tohoto blogu. Problem hledejte v mestu(statu), ktery by takoveto sluzby poskytovat proste nemel. Ale kdyz uz je poskytovat, tak proc to nepouzit.
    4.11.2011 23:11 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mmkv.cz-free
    Jako uzivatel bych na tom asi take hledal to pozitivum, jak si rychle neco najit, misto dlouhodobeho surfovani.

    A druhe pozitivum vidim, ze ta informace od mesta je jeste stale poskytovana v mensinovem ceskem jazyce. Vot charaso, maladci :-)
    Nobody can give you as much as I can promise you
    Bedňa avatar 4.11.2011 23:50 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mmkv.cz-free
    To nieje demencia, proste keby to nerobil, tak by tam celé mesto bolo stále online a to by taká sieť zadara, asi už potom stála úplne za prd.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Bystroushaak avatar 5.11.2011 00:22 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mmkv.cz-free
    :P To jako že celé město nedokáže jednou za půl hodiny kliknout na logo města (což musí stejně udělat když se chce přihlásit)?
    Bedňa avatar 5.11.2011 00:35 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mmkv.cz-free
    Ide o to že by boli online celý deň, hoci by boli pri kompe hodinu za deň, v noci by bežali sťahovania atď.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Bystroushaak avatar 5.11.2011 00:55 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mmkv.cz-free
    V tom jim ale nic nebrání, stačí si to jen nascriptovat (jako jsem to udělal třeba já). Jinak nevidím důvod, proč by lidé na té síti neměli být online. Přetížení se dá řešit jinak (například omezení objemu stažených dat na MAC adresu).
    =^..^= AmigaPower® avatar 5.11.2011 11:04 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mmkv.cz-free
    Přetížení se dá řešit jinak (například omezení objemu stažených dat na MAC adresu).
    nedá :-D
    ifconfig eth0 down
    ifconfig eth0 ether 01:02:03:04:05:06
    ifconfig eth0 up
    AsciiWolf avatar 5.11.2011 11:22 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mmkv.cz-free
    Což je ovšem stejné, jako ty scripty - většina "běžných uživatelů" něco takového nedokáže. ;-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 5.11.2011 12:52 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mmkv.cz-free
    V tom bych problém neviděl, já si taky sám nedokážu vykouřit péro, ale vždycky je po ruce nějaká odbornice která to dá... :-D
    kotyz avatar 5.11.2011 13:46 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mmkv.cz-free
    +1 :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Bedňa avatar 5.11.2011 16:34 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mmkv.cz-free
    :-D :-D
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Bystroushaak avatar 5.11.2011 14:07 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mmkv.cz-free
    Pro ten případ jsem vytvořil FakeMe-MAC :)
    =^..^= AmigaPower® avatar 5.11.2011 15:51 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mmkv.cz-free
    Bbbrrrr, to ve mně asociuje představu vymyvatelný vagíny od Applu :-D
    xkucf03 avatar 5.11.2011 15:54 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mmkv.cz-free
    Chtěl bys radši nevymývatelnou?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    =^..^= AmigaPower® avatar 5.11.2011 16:32 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mmkv.cz-free
    Ne, ale tuhle bys určitě musel nosit vymejvat do Applu, respektive obědnat si vymejvače domu na AppleStore... :-D
    xkucf03 avatar 5.11.2011 12:41 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Státní zásahy
    Líbí se mi idea, že město platí připojení pro své občany a návštěvníky a přijde mi to jako bohulibá činnost.
    Mně se to naopak vůbec nelíbí. Takové připojení platíme ze svých daní a protože je zkriplené*, platí si obyvatelé ještě jedno připojení – normální, plnohodnotné – takže si platí „dva internety“ a mají jen jeden. Další věc je, že takovou zakázku dostal určitě nějaký kamarád starosty, takže to nebude zrovna levné.

    Jestli chce stát do věci nějak zasahovat a podporovat rozšíření Internetu, ať např. zruší DPH na internetové připojení. Nebo zruší tyhle projekty na „veřejné internety“ a o odpovídající částku sníží daně – lidem pak zbude víc peněz a budou si moci dovolit více soukromého internetu. Např. i majitelé restaurací a kaváren budou ochotnější poskytovat bezplatná připojení pro zákazníky/veřejnost, protože budou platit nižší daně a konektivita bude levnější.

    *) tady je to extrém, ale nevyhovující bude takové připojení vždy, z principu – nelze totiž předpokládat, že by jedna služba s určitými parametry (rychlost, latence, spolehlivost…) vyhovovala všem – takže vždy to povede k tomu, že někomu vyhovovat nebude a bude si muset pořídit svoje soukromé připojení. Nebo by se za veřejné peníze pořídila služba, která odpovídá tomu nejnáročnějšímu zákazníkovi, ale to pak zase znamená plýtvání, protože většina lidí bude (skrze daně) platit příliš kvalitní službu, kterou nepotřebují.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    5.11.2011 13:43 Spoon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní zásahy
    Takové připojení platíme ze svých daní a protože je zkriplené*, platí si obyvatelé ještě jedno připojení – normální, plnohodnotné – takže si platí „dva internety“ a mají jen jeden.
    Tahle věta je nesmysl, protože implicitně obsahuje slovo "každý". Každý si ovšem vlastní připojení neplatí, taktéž každý toto "zkriplené" připojení nevyužívá. Je to ukázka obyčejného přerozdělování daní (tentokrát zcela vyjímečně směrem od těch bohatších k chudším). Periodické odpojování slouží k tomu, aby toto připojení nekonkurovalo komerčním poskytovatelům. To je dobře ne? Podle popisu v tomto blogu je to nádherná ukázka veřejné služby, která se státu ve výsledku může vyplatit, neboť nemít přístup k internetu je dnes hendikepem při vzdělávání, hledání práce atd.

    Ty bys nepochybně dokázal argumentovat i proti veřejným knihovnám (jejich provoz určitě nepokrývají členské příspěvky), veřejné dopravě (taktéž mohutně dotované) atd.
    xkucf03 avatar 5.11.2011 16:12 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní zásahy
    Tahle věta je nesmysl, protože implicitně obsahuje slovo "každý".
    Neříkám, že každý – a ta věta dává smysl i bez toho. Např. já jsem nucen (skrze daně) přispívat na zkriplené veřejné připojení, přestože si platím plnou cenu (plus daň) soukromého plnohodnotného připojení.
    tentokrát zcela vyjímečně směrem od těch bohatších k chudším
    Jistě, ta firma, která dostala přiklepnutou tuhle zakázku je určitě takový chudák, že je potřeba ji podpořit skrze přerozdělování.
    Periodické odpojování slouží k tomu, aby toto připojení nekonkurovalo komerčním poskytovatelům. To je dobře ne?
    Ano, je to méně špatné než bez toho – protože kdyby ta služba nebyla takto zkriplená, konkurovala by ostatním* poskytovatelům a např. by jim zničila podnikání (vybuduji infrastrukturu, natáhnu dráty nebo postavím vysílače, nasmlouvám si dodavatele, investuji do reklamy, seženu si zákazníky… a pak přijde stát, z daní bude dotovat jiné připojení, které bude bezplatné – a já to můžu zabalit, propustit zaměstnance a jít na pracák).
    veřejné dopravě (taktéž mohutně dotované) atd.

    Považuji za menší zlo zachování současného stavu (tam, kde je situace stabilizovaná a všichni s tím počítají – např. v té dopravě) než zavádění nových zásahů státu do hospodářství.

    *) komerční jsou totiž všichni, jen někteří byli vybráni městem/státem, zatímco jiní ne.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Bystroushaak avatar 5.11.2011 16:32 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní zásahy
    Ano, je to méně špatné než bez toho – protože kdyby ta služba nebyla takto zkriplená, konkurovala by ostatním* poskytovatelům a např. by jim zničila podnikání (vybuduji infrastrukturu, natáhnu dráty nebo postavím vysílače, nasmlouvám si dodavatele, investuji do reklamy, seženu si zákazníky… a pak přijde stát, z daní bude dotovat jiné připojení, které bude bezplatné – a já to můžu zabalit, propustit zaměstnance a jít na pracák).
    Tak mě napadá - špatně by to bylo jen v případě že to udělá stát, nebo i kdyby přišel komerční poskytovatel, který by tu službu nabídl zákazníkům zdarma? Z toho co tak sleduju tvé uvažování mi plyne, že na světě nesmí být nic zdarma, protože by to náhodou mohlo omezit lidi, kteří na tom chtějí vydělat.
    xkucf03 avatar 5.11.2011 17:20 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní zásahy

    Ne, chápeš to špatně. Chyba je v tom, že:

    1. stát sebere lidem peníze, tzv. daně
    2. stát vybere nějakou firmu a přiklepne jí zakázku
    3. tato firma pak poskytuje služby „zdarma“ a je zvýhodněna před konkurencí

    Problém je v té nedobrovolnosti, donucení – ne v tom, že je něco zdarma. Když někdo vezme svoje peníze a dobrovolně se rozhodne, že bude nějakou službu poskytovat zdarma, tak je to v pořádku (i kdyby to někomu jinému mělo překazit jeho podnikání). Nebo když se já rozhodnu, že svoje APčko zpřístupním komukoli a budu takto dotovat třeba své sousedy, tak je to v pořádku.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Bystroushaak avatar 5.11.2011 18:05 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní zásahy
    Takže problém je v existenci státu. Ty jsi minarchista/libertarián?
    5.11.2011 17:02 Spoon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní zásahy
    Neříkám, že každý – a ta věta dává smysl i bez toho. Např. já jsem nucen (skrze daně) přispívat na zkriplené veřejné připojení, přestože si platím plnou cenu (plus daň) soukromého plnohodnotného připojení.
    A já jsem nucen (skrze daně) přispívat na MHD, přestože jezdím vlastním autem, jehož provoz si platím sám (plus daň).
    Jistě, ta firma, která dostala přiklepnutou tuhle zakázku je určitě takový chudák, že je potřeba ji podpořit skrze přerozdělování.
    Tvou argumentaci lze použít na cokoliv. Mají silnice stavět státní úředníci, protože jinak zakázku dostane firma napojená na někoho z ŘSD? Prostě toto není validní argument.

    Je prospěšné, aby byl každému přístupný internet zdarma? Není pro ty, kteří chtějí připojení se stejnými (nebo horšími) parametry poskytovat za peníze a nejsou mezi těmi, co vyhráli měststkou zakázku. Je pro ty, kteří by si jinak připojení s takovými parametry nemohli dovolit (včetně např. žádného připojení). Nastavení těch parametrů je pak ideová otázka (ty je nastavíš tak, že žádné veřejné připojení zdarma neexistuje, někdo méně pravicový vymyslí karlovarské zkriplené připojení),
    xkucf03 avatar 5.11.2011 17:31 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní zásahy
    A já jsem nucen (skrze daně) přispívat na MHD, přestože jezdím vlastním autem, jehož provoz si platím sám (plus daň).
    Což je přece chyba. Proč bys měl někomu dotovat autobus, když sám neseš náklady na dopravu v plné výši?

    Jen prostě považuji za menší zlo udržování současného (špatného) stavu, než jeho další zhoršování.
    Je prospěšné, aby byl každému přístupný internet zdarma?
    Prospěšná je strašná spousta věcí (zdravé jídlo, splachovací záchod, dovolená…), vlastně všechno je nějak prospěšné. A zároveň máme omezený rozpočet (jak osobní, tak třeba ten státní), takže je potřeba si z těch prospěšných věcí vybírat jen některé. Stát tenhle výběr nemůže provádět, protože lidé jsou různí a každý považuje za prospěšné něco jiného – někdo radši bude offline a půjde na dobrý oběd do restaurace a někdo si zase bude radši serfovat na Internetu a udělá si nějaké levnější jídlo v mikrovlnce.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    5.11.2011 18:25 Spoon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní zásahy
    Což je přece chyba. Proč bys měl někomu dotovat autobus...
    Možná je to výhodnější než dotovat nezaměstného, který se bez veřejné dopravy do práce nedostane. A který se navíc jednoho dne (spolu se svými druhy) naštve a s vidlemi v ruce mi půjde vysvětlit, jak si sociální spravedlnost a smír představuje on :-P
    Jendа avatar 6.11.2011 15:50 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní zásahy
    Není pro ty, kteří chtějí připojení se stejnými (nebo horšími) parametry poskytovat za peníze a nejsou mezi těmi, co vyhráli měststkou zakázku.
    Ještě jsi zapomněl na ty, kteří potřebují lepší připojení (nejsem nějak moc náročný, ale Praha4Net s 8 kB/s mi prostě nestačí).
    Bystroushaak avatar 5.11.2011 14:12 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní zásahy
    Takové připojení platíme ze svých daní a protože je zkriplené*, platí si obyvatelé ještě jedno připojení – normální, plnohodnotné – takže si platí „dva internety“ a mají jen jeden.
    Ono jde taky o to, že Karlovy Vary jsou lázeňské město, kam ročně zavítají minimálně desetitisíce, spíš statisíce turistů. Jen je trochu divné proč to začlo zrovna ve Staré Roli, kde kromě pár paneláků a koupaliště nic není.

    Jinak, osobně si myslím že je nevyhnutelné nějaké globální pokrytí netem zdarma, nebo více/méně zdarma. Všechno nasvědčuje tomu, že to dříve nebo později přijde.
    xkucf03 avatar 5.11.2011 16:20 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní zásahy vs. dobrovolná iniciativa
    A kdo určí, jaká úroveň služby je ta správná? Např. rychlost, odezva, dostupnost atd.? Nakonec stejně velké části lidí to veřejné připojení vyhovovat nebude a budou si platit vlastní – budou pak platit dvě připojení a používat jen jedno.

    Neříkám, že by se mi nelíbilo, abych měl kdekoli dostupnou ethernetovou zásuvku nebo WiFi signál a mohli se zadarmo a jednoduše připojit. Jasně, že líbilo! Ale určitě by se v tom neměl angažovat stát. Mělo by to vzniknout jako dobrovolná iniciativa lidí – např. se každý svobodně rozhodne, že věnuje nějakou část své konektivity veřejnosti – a na oplátku se bude moci připojit jinde, kde tu konektivitu věnoval zase někdo jiný.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    5.11.2011 17:00 optim | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní zásahy vs. dobrovolná iniciativa
    Obyvatelé obce to určí. Na nich závisí příjmy obce, ať už přímo u daně z nemovitosti a z příjmu u podnikajících fyzických osob, nebo nepřímo přičtením čísla jedna k počtu obyvatel obce skrz trvalé bydliště. Pokud se jim tedy nebude pozdávat packet loss obecního připojení k Internetu, není nic jednoduššího, než sbalit kufry a jít ze svých daní podporovat jinou obec, ne?
    Bystroushaak avatar 5.11.2011 18:11 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní zásahy vs. dobrovolná iniciativa
    Uf. Jsi skutečně přesvědčený, že svět funguje takhle jednoduše? Protože tenhle názor je tak "wrong" (lépe to vystihuje anglické slovo), že se mi to zdá jako provokace.
    5.11.2011 19:18 optim | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní zásahy vs. dobrovolná iniciativa
    Wrong jako chce se mi zvracet, když to čtu? :-)

    Bystroushaak avatar 5.11.2011 20:15 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní zásahy vs. dobrovolná iniciativa
    Asi tak jako že už základní předpoklady tvého tvrzení jsou blbě a to co jsi napsal je tedy blbost kombinovaná s naprostou naivitou. Buď jsi skutečně tak naivní a v tom případě tě nepřesvědčím i když se pokusím a nebo je to trollí návnada.
    5.11.2011 20:59 optim | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní zásahy vs. dobrovolná iniciativa
    Základním předpokladem mého tvrzení je to, že každý obyvatel obce přináší do její pokladny nenulový příjem, s tím nesouhlasíš?
    Bystroushaak avatar 5.11.2011 21:17 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní zásahy vs. dobrovolná iniciativa
    Základním tvrzením je:
    Obyvatelé obce to určí.
    Obyvatelé nemají na výběr. Můžou sepsat petici, ale ta jim nebude moc platná. Pak mají šanci jen ve volbách a pochybuju že většina bude volit jiného starostu jen na základě obecního internetu.

    Stěhování je blbost už jen z toho důvodu, že obec sice dostává peníze podle počtu lidí, ale obyvatelé nebydlí ve stanech a když barák prvně prodají, přistěhuje se tam někdo jiný.

    Stěhovat se kvůli něčemu takovému je fakt dost nepravděpodobné, protože rozhodně neplatí tvrzení:
    není nic jednoduššího, než sbalit kufry a jít ze svých daní podporovat jinou obec, ne?
    Stěhování je nepěkná, netriviální záležitost, to nepočítám obíhání bank a úřadů kvůli změně adresy, nebo že někdo má nedejbože citový vztah k místu kde bydlí. Stěhoval jsem se v životě několikrát, takže mám ještě v paměti jak moc je to příjemné.
    5.11.2011 22:03 optim | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní zásahy vs. dobrovolná iniciativa
    Stěhovat se kvůli něčemu takovému je fakt dost nepravděpodobné
    Ano, ale je to možné. Sry, ale já rád v diskuzích mezi státobijci a státomilci provokuji podobnými příspěvky. Státobijci si obykle stěžují na to, že je stát k něčemu nutí a nedává jim na výběr, přičemž já se jim snažím ukázat, že možnost volby existuje a stačí ji využít. Ano, s takovou volbou bývá spojena spousta problémů, ale to je imho přesně ten důvod pro existenci státu hájícího zájmy občanů.
    Ruža Becelin avatar 5.11.2011 14:27 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní zásahy
    Např. i majitelé restaurací a kaváren budou ochotnější poskytovat bezplatná připojení pro zákazníky/veřejnost, protože budou platit nižší daně

    Omyl. Majitele restauraci vyuziji snizene dane k tomu, aby se jeste vic nabalili - zadne bezplatne wifi nebo nizsi ceny za jidlo.
    xkucf03 avatar 5.11.2011 15:57 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní zásahy
    Poměr v jakém by se ta úspora rozdělila mezi zákazníky a majitele záleží na elasticitě poptávky a nabídky. A vzhledem k tomu, že restaurací je většinou přebytek, hodně si konkurují a provozovat restauraci není žádný med, by z téhle úspory těžili hlavně zákazníci.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Ruža Becelin avatar 6.11.2011 13:30 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní zásahy
    To je teorie - praxe ukazuje, ze i pres ulevy na danich pro restaurace a remeslniky se ceny nezmenily, dokonce i stouply. Mluvim o situaci u nas, v Cechach dopadne stejne, pokud dojde ke snizeni dane. Obchodnici nejsou charita, tem jde zasadne o co nejvetsi zisk.

    O provozovani restauraci a jejich vztahu k zakaznikum jsem ztratil iluze uz davno..
    7.11.2011 12:36 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní zásahy
    Obchodnici nejsou charita, tem jde zasadne o co nejvetsi zisk.
    A tak je to dobře. Vzpomeň si, až Ti někdo řekne, že jsi pro něj jako zákazník nezajímavý, že nepotřebuje zvyšovat zisk.
    Jendа avatar 6.11.2011 18:02 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní zásahy
    A proč se ještě více nenabalují už teď?
    Ruža Becelin avatar 6.11.2011 18:58 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní zásahy
    Protoze zakaznici nebudou podporovat zdrazovani vecne, zatimco se snizenou dani maji extra prijem "zdarma" - plati nizsi dan, ale ceny nechaji stejne...
    xkucf03 avatar 6.11.2011 19:41 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní zásahy
    • Vzhledem k inflaci znamená i zachování ceny reálné zlevnění.
    • Obchodníci chtějí maximalizovat zisk – některý z nich si např. spočítá, že když zlevní/nezdraží nebo zavede bezplatné WiFi → získá konkurenční výhodu → bude k němu chodit víc zákazníků → a on vydělá víc.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Václav 8.11.2011 12:48 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mmkv.cz-free
    Hmm, opravdu zvláštní způsob řešení… Na Praze 4 je to sice na login, ale ten si vytváří každý svůj (asi kvůli statistice využívání) a jediné omezení je rychlostní (co jsem slyšel, ze zákona takto městem poskytované služby nesmí konkurovat komerčním poskytovatelům)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Václav 8.11.2011 12:50 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mmkv.cz-free
    Ovšem teď koukám že taky celkem pěkně cenzurujou :)
    2.2 Síť umožňuje neomezené vyhledávání informací a většinu internetových služeb - jsou povoleny porty pro prohlížení webových stránek (HTTP i HTTPS), SMTP, POP3 (i SSL), IMAP (i SSL), IRC, Skype, Terminal Services, Jabber (i SSL), ICQ, FTP - aktivní režim apod. V síti není zapnuto WPA, šifrovací klíč WEP ani kontrola MAC adres na přístupových bodech. Síť přiděluje privátní dynamickou IP adresu, nikoli reálnou ani pevnou IP adresu. Dále neumožňuje VPN, připojení P2P (Peer-To-Peer) sítě (např. DC++) a VoIP. Nežádoucí je dlouhé, souvislé stahování velkého množství dat, protože jsou tímto omezení další Uživatelé. Dále je omezen přístup na některé adresy zejména ty, které obsahují erotiku, pornografii, poskytují data která jsou předmětem ochrany autorského zákona, mají rasistický, fašistický, teroristický či jinak nebezpečný obsah. Seznam omezených adres je průběžně aktualizován. Provozovatel může nastavit aktuálně pravidla povolených a nepovolených přístupů podle vývoje legislativy.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    pavlix avatar 8.11.2011 12:54 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mmkv.cz-free
    Takže na tom nejde porno?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Václav 8.11.2011 13:03 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mmkv.cz-free
    Někdy vyzkouším, teď nejsem poblíž žádného hotspotu.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    9.1.2012 15:47 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mmkv.cz-free
    Ahoj, prosím Vás všechny o pomoc, jsem lama. Chtěl bych občas tento internet využívat bez nutnosti neustálého klikání na logo města, bohužel ale nejsem schopen to rozchodit, je to vůbec možné na windoesech? Díky za vaše odpovědi / návody. Jirka.
    Bilbo avatar 11.1.2012 00:04 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mmkv.cz-free
    Jo. Jsou 2 možnosti:

    1. Přeinstalovat Windows Linuxem a pak se řídit původním návodem.

    2. Pokud chceš z nějakého důvodu zachovat windows, tak:

    2a. přes cygwin: Nainstalovat cygwin (http://www.cygwin.com/ - takový pseudolinux na Windowsech který se dá nouzově používat v případech pokud je člověk donucen na té příšernosti pracovat), spustit z cygwinu bash a pak se řídít původním návodem.

    2b. Stáhnout např. Virtualbox, do virtuální mašiny nainstalovat Linux a pak se opět řídit původním návodem.
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    Bystroushaak avatar 31.1.2012 11:05 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mmkv.cz-free
    DMD je multiplatformní kompilátor multiplatformního jazyka D. Program se tedy dá zkompilovat i na windows, akorát si budeš muset někde sehnat 'make', nebo to udělat ručně.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.