Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).
V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).
Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.
Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.
Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevili v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.
Microsoft představil open source textový editor Edit bežící v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
V Seattlu a také online probíhá konference Microsoft Build 2025. Microsoft představuje své novinky. Windows Subsystem for Linux je nově open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Z příspěvku Turris Sentinel – co přinesl rok 2024 na blogu CZ.NIC: "Za poslední rok (únor 2024 – únor 2025) jsme zachytili 8,3 miliardy incidentů a to z 232 zemí a z jejich závislých území. Tyto útoky přišly od 6,2 milionu útočníků (respektive unikátních adres). SMTP minipot je stále nejlákavější pastí, zhruba 79 % útoků bylo směřováno na tento minipot, 16 % útoků směřovalo na minipot Telnet, 3 % útoků směřovaly na minipot HTTP a 2 % na minipot FTP. Dále jsme zaznamenali 3,2 milionu unikátních hesel a 318 tisíc unikátních loginů, které útočníci zkoušeli."
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 3.0.4 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.
Byla vydána nová stabilní verze 7.4 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 136. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
jj, fakt mě to nadchlo, už běžím koupit FritzBox a volám do O2 Telekomu, aby mi oživili přípojku!
To bohužel netuším. O2 TV nepoužívám, ale asi bych nečekal žádné zvláštní problémy.
Tak jsem na to zběžně kouknul a přímo naklikat to (minimálně v DE verzi) nejde. Škoda.
Mezinárodní verze má pro některé země a operátory připravené konfigurační profily s podporou IPTV, kdy jsou pak třeba 2 Ethernet porty použity pro IPTV VLAN. Asi by se dalo vytvořit si vlastní profil pro CZ O2 včetně IPTV. Samozřejmě by vše mělo jít nastavit i ručně. K routeru se dá po aktivaci připojit z LAN přes Telnet a běží tam Linux.
Nevím na co by ta reklama měla být, jestli na produkt německé firmy, který se u nás nedá ani oficiálně koupit, nebo na moloch O2, který je bohužel jediný použitelný poskytovatel připojení na konci světa, kde bydlím.
Zápisek je o tom, že pokud někdo používá FRITZ!Box a chce přejít z ADSL na VDSL, musí si u technické podpory O2 zajistit správné nastavení DSLAM a v konfiguraci modemu nastavit VLAN. Třeba to někomu pomůže. Reklama ani na produkty AVM ani na O2 nebyla účelem zápisku.
da se tam domluvit.Jen při značné dávce štěstí, pokud se něco hodne nezměnilo. Ve své době bych klidně zaplatil pětikilo za to dostat k telefonu někoho s IQ nad 80 a možností předat mé informace technikům. Na druhou stranu s UPC se taky dá domluvit, ale první problém nastává se splněním toho, co bylo domluveno a druhý ve chvíli, kdy přijde jiný technik a zase to zkurví. Já jsem tak rád, že se mi ve všech potřebných lokalitách podařilo připojit k malé síti, kde mám kontakt na lidi, který o té síti skutečně něco vědí.
Jen při značné dávce štěstí, pokud se něco hodne nezměnilo. Ve své době bych klidně zaplatil pětikilo za to dostat k telefonu někoho s IQ nad 80 a možností předat mé informace technikům.Protože nějaký genius vymyslel, že se dovoláš na FrontOffice, namísto ServiceDesku. To má hned dvě výhody, první je, že zákazník se nasere u krav, které vůbec netuší nic o čemkoliv technickém a pak už je předem nasraný na SD, protože kdo by se mu vůbec divil. Debilita a neznalost lidí z FrontOffice je ve firmě pověstná. Koukám že asi budu muset sepsat manuál k O2 (jak dosáhnout opravy, když jí člověk potřebuje).
Tak O2 je jedna z mala firem, kde se clovek rovnou dostane k cloveku, co vi co delaJak se to dělá a od kdy tomu tak je?
Tiskni
Sdílej: