Přemýšlíte, jak začít prázdniny? Už v úterý 1. července se bude konat Virtuální Bastlírna, tedy online setkání bastlířů, techniků, vědců i akademiků, kde se ve volné diskuzi probírají novinky ze světa techniky, ale i jiných zajímavých témat.
Za poslední měsíc jsme byli svědky plamenů několika raket. Zatímco malá raketa od Hondy se úspěšně vznesla a opět přistála, raketa od SpaceX se rozhodla letět všemi směry najednou. Díkybohu méně … více »Linus Torvalds zmínil, že souborový systém Bcachefs zřejmě odstraní z mainline Linuxu v začleňovacím okně pro vydání 6.17. Kent Overstreet mu totiž posílá kód s novou funkcionalitou i pro začlenění do kandidátů na vydání, kdy očekává pouze opravy chyb. Kent Overstreet byl již dříve z vývoje vyloučen kvůli konfliktní komunikaci.
Ministerstvo průmyslu a obchodu propaguje Microsoft. Ten ve spolupráci s Ministerstvem průmyslu a obchodu spouští AI National Skilling Plan v ČR. "Iniciativa Microsoftu přináší konkrétní a praktickou podporu právě tam, kde ji nejvíc potřebujeme – do škol, firem i veřejné správy.", říká ministr průmyslu a obchodu Lukáš Vlček.
Jste český ISP? Vyplněním krátkého dotazníku můžete pomoci nasměrovat vývoj nové generace routerů Turris Omnia [𝕏].
Celkové tržby společnosti Canonical za rok 2024 byly 292 milionů dolarů (pdf). Za rok 2023 to bylo 251 milionů dolarů.
Byla vydána verze 1.88.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Distribuce Tails specializující se ochranu online soukromí uživatele byla vydána ve verzi 6.17. Mimo jiné aktualizuje Tor Browser (14.5.4) a opravuje několik chyb.
Ubuntu nově pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 2. snapshot Ubuntu 25.10 (Questing Quokka).
Město Lyon posiluje svou digitální suverenitu a postupně nahrazuje software od společnosti Microsoft bezplatnými alternativami, zejména OnlyOffice pro kancelářské aplikace a Linux a PostgreSQL pro systémy a databáze.
Evropská občanská iniciativa Stop Destroying Videogames se snaží o to, aby vydavatelé, kteří spotřebitelům v Evropské unii prodávají videohry nebo na ně udělují licence, měli povinnost tyto hry ponechat ve funkčním (hratelném) stavu i po ukončení podpory ze své strany. Podpořit podpisem tuto iniciativu můžete v Systému pro online sběr podpisů.
Tiskni
Sdílej:
jj, fakt mě to nadchlo, už běžím koupit FritzBox a volám do O2 Telekomu, aby mi oživili přípojku!
To bohužel netuším. O2 TV nepoužívám, ale asi bych nečekal žádné zvláštní problémy.
Tak jsem na to zběžně kouknul a přímo naklikat to (minimálně v DE verzi) nejde. Škoda.
Mezinárodní verze má pro některé země a operátory připravené konfigurační profily s podporou IPTV, kdy jsou pak třeba 2 Ethernet porty použity pro IPTV VLAN. Asi by se dalo vytvořit si vlastní profil pro CZ O2 včetně IPTV. Samozřejmě by vše mělo jít nastavit i ručně. K routeru se dá po aktivaci připojit z LAN přes Telnet a běží tam Linux.
Nevím na co by ta reklama měla být, jestli na produkt německé firmy, který se u nás nedá ani oficiálně koupit, nebo na moloch O2, který je bohužel jediný použitelný poskytovatel připojení na konci světa, kde bydlím.
Zápisek je o tom, že pokud někdo používá FRITZ!Box a chce přejít z ADSL na VDSL, musí si u technické podpory O2 zajistit správné nastavení DSLAM a v konfiguraci modemu nastavit VLAN. Třeba to někomu pomůže. Reklama ani na produkty AVM ani na O2 nebyla účelem zápisku.
da se tam domluvit.Jen při značné dávce štěstí, pokud se něco hodne nezměnilo. Ve své době bych klidně zaplatil pětikilo za to dostat k telefonu někoho s IQ nad 80 a možností předat mé informace technikům. Na druhou stranu s UPC se taky dá domluvit, ale první problém nastává se splněním toho, co bylo domluveno a druhý ve chvíli, kdy přijde jiný technik a zase to zkurví. Já jsem tak rád, že se mi ve všech potřebných lokalitách podařilo připojit k malé síti, kde mám kontakt na lidi, který o té síti skutečně něco vědí.
Jen při značné dávce štěstí, pokud se něco hodne nezměnilo. Ve své době bych klidně zaplatil pětikilo za to dostat k telefonu někoho s IQ nad 80 a možností předat mé informace technikům.Protože nějaký genius vymyslel, že se dovoláš na FrontOffice, namísto ServiceDesku. To má hned dvě výhody, první je, že zákazník se nasere u krav, které vůbec netuší nic o čemkoliv technickém a pak už je předem nasraný na SD, protože kdo by se mu vůbec divil. Debilita a neznalost lidí z FrontOffice je ve firmě pověstná. Koukám že asi budu muset sepsat manuál k O2 (jak dosáhnout opravy, když jí člověk potřebuje).
Tak O2 je jedna z mala firem, kde se clovek rovnou dostane k cloveku, co vi co delaJak se to dělá a od kdy tomu tak je?