Byla vydána nová verze 9.20 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze například nový balíček RustDesk Server pro vzdálený přístup.
Jonathan Thomas oznámil vydání nové verze 3.4.0 video editoru OpenShot (Wikipedie). Představení novinek také na YouTube. Zdrojové kódy OpenShotu jsou k dispozici na GitHubu. Ke stažení je i balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo na spouštění a spustit.
Byla vydána nová verze 1.6 otevřeného, licenčními poplatky nezatíženého, univerzálního ztrátového formátu komprese zvuku Opus (Wikipedie) a jeho referenční implementace libopus. Podrobnosti na demo stránce.
Vojtěch Polášek představil Vojtux, tj. linuxovou distribuci pro zrakově postižené uživatele. Vychází ze spinu Fedory 43 s desktopovým prostředím MATE. Konečným cílem je, aby žádný Vojtux nebyl potřeba a požadovaná vylepšení se dostala do upstreamu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) druhá RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 160 (pdf).
Izrael od února zakáže dětem používat v prostorách základních škol mobilní telefony. Podle agentury AFP to uvedlo izraelské ministerstvo školství, které zdůraznilo negativní dopady, které na žactvo používání telefonů má. Izrael se tímto krokem přidává k rostoucímu počtu zemí, které dětem ve vzdělávacích zařízeních přístup k telefonům omezují.
Internetová společnost Google ze skupiny Alphabet pravděpodobně dostane příští rok pokutu od Evropské komise za nedostatečné dodržování pravidel proti upřednostňování vlastních služeb a produktů ve výsledcích vyhledávání. V březnu EK obvinila Google, že ve výsledcích vyhledávání upřednostňuje na úkor konkurence vlastní služby, například Google Shopping, Google Hotels a Google Flights. Případ staví Google proti specializovaným
… více »Byl oznámen program a spuštěna registrace na konferenci Prague PostgreSQL Developer Day 2026. Konference se koná 27. a 28. ledna a bude mít tři tracky s 18 přednáškami a jeden den workshopů.
Na webu československého síťařského setkání CSNOG 2026 je vyvěšený program, registrace a další informace k akci. CSNOG 2026 se uskuteční 21. a 22. ledna příštího roku a bude se i tentokrát konat ve Zlíně. Přednášky, kterých bude více než 30, budou opět rozdělené do tří bloků - správa sítí, legislativa a regulace a akademické projekty. Počet míst je omezený, proto kdo má zájem, měl by se registrovat co nejdříve.
Ale ale, trojka, no teda, ty asi nikdy nebudeš dělat engine do her, že?No, termodynamiku nikam raději implementovat nebudu
To už by jsme tedy někam mohli zajít, co? Už si to říkáme dva roky a stále nic ... :). Jo, 5 km je nepřekonatelná vzdálenostTo jo, tak blízko, a přece tak daleko
Fyzika je nepodstatný, téměř zbytečný předmět.
LOL. Taky názor i když hloupý. V každém případě u někoho jako je pisatel je trojka velkým překvapením. Na druhou stranu, spolehl se na svou hlavu, takže může ještě být rád 
Pak jim stačí starý ohmův zákon.
Jak se správně obvodářsky připojuje zásuvka? Levá zdířka napětí, práva proud a na kolík cos(fí).
V semináři jsme se pak učili pár základních věcí z lingebry (třeba matice a determinanty).
Na odvození nepravých sil vážně diferenciální počet nepotřebuješ.Napovíte, jak se to odvozuje bez něj? (Trochu pochybuji o tom, že to jde, jelikož odstředivá síla závisí na rychlosti a už na korektní definici rychlosti derivaci potřebuji.)
Nikdo by třeba nevěděl, proč v zimě zamrzá voda, proč věci padají směrem dolů, proč nemají skákat do zdi apod. Wow, to je nápad... :\Hmm, spousta generací před námi žila celkem spokojeně aniž by to věděla. Teda proč nemají skákat do zdi asi věděli... aby si neublížili.
Sice hry skoro nehraju a ty nejnovejsi uz vubec ne, ale domnivam se, ze termodynamika zrovna nepatri k vecem, co se v dnesnich hrach ve fyzikalnim engine pocitaji. Obavam se, ze dnes to ve vecine her nebude o moc slozitejsi, nez kdysi DOOM blahe pameti, kde vam lezeni po rozzhavene lave ubiralo zdraviAle ale, trojka, no teda, ty asi nikdy nebudeš dělat engine do her, že?No, termodynamiku nikam raději implementovat nebudu![]()
Také se připojuji ke gratulaci (Dolimu, ne tobě
).
jsem maturoval za 3 (ci spis maturoval zkousejici) a stejne jsem si ji hezky zvolil jak v bakalarskem tak v magisterskem studiu a nikdo se nepohorsoval.
No naštěstí nemá výuka na střední škole nic společného s výukou na škole vysoké a zatímco na střední člověk potřebuje hlavně paměť, tak na vysoké potřebuje především rozum.
Ale připojuju se ke gratulaci.
fyzika opravdu ne.
) IMHO člověka se základními znalostmi matematiky a fyziky vyvést z míry. (Totéz se opakovalo v dvousemetrálním kurzu na VŠ, až mě ta FELí fyzika zklamala, protože jsem se na ni drtil ve strachu o výsledek, a nakonec jsem udělal VŠ písemku za jedna za polovinu vymezeného času.
) Jediné, s čím jsem měl trošku těžkou hlavu, byla čeština. Dva dny před maturitou jsem se snad poprvé v životě začal učit a nějak si tu literaturu nadrtil.
Pikantní je, že teď se "správnou" češtinou v podastatě živím.
Ehm, neříkej mi, že zvládneš C++ a napsat FatRat, a ne fyziku.
Fyzika na SŠ vydá na tenčí bichli než C++.
(Tedy ještě za mně byl.) Zrovna na disperzi nic tak extra složitého zrovna nebude, stačí podle vlnové délky vytáhnout index lomu z tabulky (a dointerpolovat) a střílet do scény různé vlnové délky
, ale projekt je to určitě moc pěkný.
Tiskni
Sdílej: