Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Tentokrát o připravených pluginech pro FatRat a rozšíření pro Google Chrome.
FatRat bude tématem mé bakalářské práce. Dřív jsem si myslel, že bakalářská práce má být nějaká hlubší výzkumná práce, ale minimálně na FELu/SW inženýrství má většina lidí bakalářku na téma "napsal jsem za dva víkendy 4 funkce do cizího projektu XYZ" a FatRat bude mezi ostatními pracemi evidentně docela vystupovat z řady. Na FatRatu se teď tedy intenzivně pracuje, což je vidět na aktivitě v Gitu.
Začal jsem psát skutečná rozšíření pro FatRat, zdroják je v Gitu pod projektem fatrat-jplugins. Rozšíření budou instalovatelná a aktualizovatelná přímo z programu.
Zatím jsem napsal stahovací rozšíření pro Uloz.to, HotFile.com, FileServe.com a MegaUpload.com. Když už jsem byl u toho, jak jsem na javovské straně napsal podporu pro uploady a dále také extrahování "link folderů" na některých z těchto serverů. Tato funkčnost ještě čeká na podporu na nativní straně programu.
Dlouho jsem přemýšlel, jak vlastně vyřešit zadávání captchy. Na rozdíl od jednoduchých stahovadel je to u FatRatu složitější věc: FatRat může mít vícero frontendů (GUI, webové rozhraní, Jabber...) nebo dokonce žádný. Z toho vyšly dvě nezbytnosti:
První věc je vyřešena časovým limitem - ve výchozím nastavení 30 sekund - které má uživatel na to, aby začal captchu zadávat, jinak bude žádost stažena, přenos selže a půjde se dál. Co se druhé věci týče, zatím je hotový jen frontend pro GUI.
FatRatu se dotýká ještě jedna implementační věc, která jej odlišuje od různých stahovadel z file sharing serverů. Model n vláken na n přenosů je v celém FatRatu považován za nepřijatelný a stejně je tomu tak u těchto rozšíření. Nebude tedy (aspoň prozatím) možné využívat pluginy z JDownloaderu nebo FreeRapid Downloaderu. Rozšíření pro FatRat využívají callback mechanizmů (v Javě listenerů), jejichž princip asi hodně z vás zná třeba z XMLHttpRequest z JavaScriptu.
Na webu jsem vytvořil stránku o integraci s prohlížeči a napsal jsem primitivní rozšíření pro Google Chrome. Pro každou platformu/architekturu CPU se musí vytvořit rozšíření zvlášť, protože obsahuje nativní NPAPI plugin. Řeknu vám, humus jako NPAPI jsem dlouho neviděl. Ke stažení je rozšíření pro Linux/x86-64, zatím jsem ještě nekompiloval pro x86, ale můžete se o to pokusit sami, kód je v Gitu.
Rád bych udělal i rozšíření pro Operu 11, její API ale bohužel nenabízí integraci s kontextovým menu, kde mi to zrovna přijde nejvhodnější. Tak snad brzy.
Toto jsou mé úkoly na tento semestr. Kromě toho jsou v blízké budoucnosti v plánu tyto věci:
Mezi dlouhodobější plány patří vestavěný FTP klient a další věci z TODO listu.
Tiskni Sdílej:
Ja bych hlasoval za 2 veci:
Na deobfuscator plugin interface by mozna pro zacatek postacovaly dve metody, bool canDecode(const QString&) a QString decode(const QString&), zkouselo by je to treba linearne za sebou (s tim, ze canDecode by nemela blokovat na dlouho, nebo to nejak chytre vymyslet pres signaly/sloty).
Item, "Download link with FatRat" = Execute program, "fatrat", "%l"(Za predpokladu, ze staci spustit fatrat s linkom ako argumentom. Inak namiesto "%l" nieco ako "--download-link %l". Nepouzivam zatial FR, tak netusim syntax cmdline parametrov.)
Těším se na návod
:) mirec@kofola ~ $ java bash: java: príkaz nenájdený 127 :( mirec@kofola ~ $
Dôsledok toho, že java ma istého času keď som ju potreboval vytočila tým, že segfaultovala pri každom programe väčšom ako hello world.
Dělat to pro Python bude dost redundantní práce zvážím-li, že teď mám v plánu napsat návod, jak psát pluginy pro FatRat s Jythonem.
Mne stačí obyčajné C++ rozhranie (1 hlavičkový súbor), ja si už bindingy na python nagenerujem.