abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:33 | IT novinky

    Po 26 letech od protiprávního policejního zásahu, který byl spuštěn na základě podnětu společnosti Microsoft, Obvodní soud pro Prahu 2 rozsudkem potvrdil, že Mironet prokázal významnou část svého nároku na náhradu škody vůči Ministerstvu spravedlnosti ČR. Soudem nyní přiznaná část nároku znamená rekordní odškodné, jaké kdy české soudy přiznaly za nesprávný postup státu. Spor byl rozdělen na několik škod, u pravomocně uzavřených částí

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    dnes 15:22 | Nová verze

    Lehké desktopové prostředí LXQt bylo vydáno ve verzi 2.4.0. Jde o převážně opravné vydání s drobnými vylepšeními podpory Waylandu.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    dnes 12:44 | IT novinky

    Počítačová hra Kingdom Come: Deliverance 2 českého studia Warhorse získala cenu BAFTA v kategorii nejlepší příběh. V konkurenci pěti dalších nominovaných děl porazila i úspěšnou francouzskou hru Clair Obscur: Expedition 33, která v letošním ročníku získala cenu za nejlepší hru roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 12:22 | Komunita

    Projekt KDE oslaví v říjnu 30 let. Matthias Ettrich poslal 14. října 1996 do diskusní skupiny comp.os.linux.misc zprávu, která započala historii projektu. Důležité milníky jsou zobrazeny na časové ose KDE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 02:55 | Komunita

    Byly vyhlášeny výsledky letošní volby vedoucí/ho projektu Debian (DPL, Wikipedie). Poprvé povede Debian žena. Novou vedoucí je Sruthi Chandran. Letos byla jedinou kandidátkou. Kandidovala již v letech 2020, 2021, 2024 a 2025. Na konferenci DebConf19 měla přednášku Is Debian (and Free Software) gender diverse enough?

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    dnes 00:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 10.3 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Přidána byla podpora Orange Pi 4 LTS. Přibyl balíček Prometheus.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:55 | Nová verze

    Implementace VPN softwaru WireGuard (Wikipedie) pro Windows, tj. WireGuard pro Windows a WireGuardNT, dospěly do verze 1.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:11 | IT novinky

    V Pekingu dnes proběhl 2. ročník půlmaratonu humanoidních robotů. První 3 místa obsadili roboti Honor Lightning v různých týmech. Nový rekord autonomního robota je 50 minut a 26 sekund. Operátorem řízený robot to zvládl i s pádem za 48 minut a 19 sekund. Řízení roboti měli časovou penalizaci 20 %. Před rokem nejrychlejší robot zvládl půlmaraton za 2 hodiny 40 minut a 42 sekund. Aktuální lidský rekord drží Jacob Kiplimo z Ugandy s časem 57 minut a 20 sekund [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    17.4. 17:11 | Zajímavý článek

    Stanislav Fort, vedoucí vědecký pracovník z Vlčkovy 'kyberbezpečnostní' firmy AISLE, zkoumal dopady Anthropic Mythos (nový AI model od Anthropicu zaměřený na hledání chyb, který před nedávnem vyplašil celý svět) a předvedl, že schopnosti umělé inteligence nejsou lineárně závislé na velikosti nebo ceně modelu a dokázal, že i některé otevřené modely zvládly v řadě testů odhalit ve zdrojových kódech stejné chyby jako Mythos (například FreeBSD CVE-2026-4747) a to s výrazně nižšími provozními náklady.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 7
    17.4. 12:44 | IT novinky

    Federální návrh zákona H.R.8250 'Parents Decide Act', 13. dubna předložený demokratem Joshem Gottheimerem a podpořený republikánkou Elise Stefanik coby spolupředkladatelkou (cosponsor), by v případě svého schválení nařizoval všem výrobcům operačních systémů při nastavování zařízení ověřovat věk uživatelů a při používání poskytovat tento věkový údaj aplikacím třetích stran. Hlavní rozdíl oproti kalifornskému zákonu AB 1043 a kolorádskému SB26-051 je ten, že federální návrh by platil rovnou pro celé USA.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 13
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 1365 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Zostanem na Linuxe?

    6.9.2005 21:46 | Přečteno: 1370× | Moj Linux

    Nejakých pár mesiacov som na Linuxe, na môj book som nainštaloval Mandrake 10.1 Official. Písal som už v blogoch aké som mal spočiatku problémy. Budem sa venovať tomu, či ma presvedčil Linux ako plnohodnotný operačný systém.

    Windows som používal ako pracovnú stanicu, mal som na ňom softvér zameraný na správu systému, nejaké hry, všetko čo treba na surfovanie po internete. Vždy som bral systém ako celok, aby všetko "hralo" ako má. Som pedant a vždy som si dal záležať pri výbere softvéru, no aj tak som ho musel pravidelne preinštalovávať celý OS. Chcel som vyskúšať niečo iné, s čím budem spokojný.

    Linux sa mi na začiatku nepáčil, keďže som musel riešiť dosť problémov, kým som všetko rozbehal ako som chcel. Niektoré programy z distribúcie mi nešli, no dočítal som sa, že je problém v hardvéri a v podpore, musel som riešiť napr. winmodem. Teraz si myslím že mám svoj desktop v dobrom stave a som spokojný.

    Minule sa mi dostal do rúk book na ktorý som inštaloval Windows. A až vdedy mi to došlo. Skúšal som rôzny soft (volali mi priebežne čo chcú mať za programy) a už o chvíľu som mal pocit, že to OS nevydrží a padne. Pozrel som sa vedľa na môj Linux a usmial som sa, prečo som tak dlho váhal s prechodom z Windowsu.

    Po mojich skúsenostiach mám na Linux 2 názory: 1. Linux User musí mať na začiatku pevné nervy, musí byť trpezlivý a musí dosť čítať a hľadať vhodné informácie. Keď si svoj desktop vyladí a mude mať nainštalované aplikácie ktoré využíva a ktoré sa mu páčia a sú spoľahlivé, bude v "tažkej pohode". Ja som s Windowsom tento pocit nikdy nemal, a to sa považujem za dobrého Windowsáka a vždy som mal v počítači poriadok.

    2. Ten kto chce naozaj prejsť na Linux, bude sa musieť vzdať niektorých vecí, obľúbených programov, kompatibility hardvéru a podpory zo strany výrobcov. Ak niekto používa počítač iba ako hraciu konzolu, mal by zostať na Windowse. Mne chýba napr. Macromedia Dreamweaver, čo však riešim cez Mozilla Composer a NVU.

    A ešte niečo na záver, tá námaha a učenie pracovať s Linuxom fakt stojí za to, nechcem nikoho urážať ale ja by som si Windows už nikdy nedal, aj keď má mnoho výhod, najmä podpora hardvéru, jednoduchšie prostredie a veľa návykových aplikácií. No ja mám v Linuxe všetko čo má byť a už si myslím že je v niektorých veciach prehľadnejší.

    Nabudúce napíšem aké programy používam v Linuxe ako plnohodnotné "náhrady" win aplikácií, čo som musel pri nich riešiť a čo mi padlo hneď. :-)))

           

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    6.9.2005 22:10 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše souhlas
    Plně s tebou souhlasím, po přechodu na linux je několik dní práce a nervů ale pak to stojí za to. Vládne těžká pohoda bez problémů. Jen to chce obětovat nějaký ten čas na začátku.
    Don´t worry, be happy.
    6.9.2005 22:46 Sodalite | skóre: 18 | blog: tucnakov | Břeclav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: souhlas
    Tak tak. A od té doby, co mám Arch s rolling updates, tak se ani netrápím s přechodem na novější verze a jejich dodělávání, protože nastavení zůstává a programy se aktualizují.
    Absolutní pravda je nepoznatelná. Všechny ostatní jsou jenom soukromé lži.
    7.9.2005 08:36 Peter Petrovic
    Rozbalit Rozbalit vše no neviem
    Momentalne sa potacam medzi tym ci sa trapit s linuxom a ci sa radsej vratit k win.
    add 1. -> sorry , ale znie to ako reklama na vlozky, alebo daky dezodorant.

    Asi nemam to potrebne nadsenie, mozno nedostatok casu. Neviem. Pride mi to tak ze linux je azda dobry na server, desktop sa stale zda problematicky. Dost mi vadi aj ta roztriestenost, ktora sa sice prezentuje ako moznost volby, ale popravde az tolko si vyberat?
    Skusal som rozne distribucie, stratil tym vela casu a asi aj chut. V kazdej bolo nieco super co v inej nebolo.
    Inak ked to clovek sleduje aj tie diskusie aj komunitu tak zisti, ze je znacne roztriestena. Tvrdenia KDE je pre windowsakov... GNOME je pre zdatnych.. linux guru iba prikazovy riadok.. Ked je daky program ktory sa "lahko a dobre" pouziva, trpi neduhmi windows aplikacii (firefox, oo) adekvatne "ciste" nahrady nie su. A ak chce mat clovek linux na desktope nevyhne sa prenosu dokumentov linux <-> win . Vobec nechcem hanit linux. Velmi mu fandim, iba ten prechod z win na linux nevidim tak jednoducho. Spravne si vybrat distribucii sa mi zda "veda" nie len pre zacinajuceho, ale aj skuseniejsie linuxaca. Priprechode na inu sa zase len stretneme s preinstalovavanim :-(

    Asi som trochu skepticky, ospravedlnujem sa za to, je to iba reakcia na to nadsenie a mozno aj upozornenie pre tych co "migruju" na linux aby boli pripraveni, lebo inak ujdu od linuxu a mozno sa tak skoro nevratia.
    Moja rada. Ak planujete s desktopom migrovat na linux dobre si prezrite ake aplikacie na win pouzivate. Overte co ma nahradu a co budete musiet uplne ozeliet. Vela veci pojde velmi, velmi tazko a preto si vyhradte dostatocne velky casovy priestor..
    Posledna poznamocka. Vobec sa mi neosvedcilo pouzivat oba systemy. Casom som zistil , ze do linuxu bootojem menej a potom este menej. Obdivujem tych, ktori to dokazali obratit.
    Pp
    7.9.2005 09:21 Lynn | skóre: 16 | blog: hell | Němčice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: no neviem
    moznost volby -> celkem mi vyhovuje, ze kdyz mi neco nejde, pujde neco jineho :-)
    Tvrdenia KDE je pre windowsakov... GNOME je pre zdatnych.. linux guru iba prikazovy riadok..
    mmm, tak jsem asi windowsak krizeny s guru, kdyz pouzivam KDE a terminal, ze? :-0
    Ak planujete s desktopom migrovat na linux dobre si prezrite ake aplikacie na win pouzivate. Overte co ma nahradu a co budete musiet uplne ozeliet.
    nahradou za operu mam operu, nahradou za oo mam oo, jen mrzi nemoznost mirandy, tak mam alicq a Syberii jsem rozjela vcera ve wine/cedega.
    Posledna poznamocka. Vobec sa mi neosvedcilo pouzivat oba systemy. Casom som zistil , ze do linuxu bootojem menej a potom este menej. Obdivujem tych, ktori to dokazali obratit.
    Mne se to taky neosvedcilo... windows jsem totiz prestala bootovat uplne... :-/
    To je síla televize...
    7.9.2005 10:06 Peter Petrovic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: no neviem
    mmm, tak jsem asi windowsak krizeny s guru
    asi tomu tak nie je, guru by kde nepouzival :-)
    nahradou za operu mam operu, nahradou za oo mam oo
    ake stastie, ze aj pod windows aj pod linuxom pouzivate tie iste programy..
    Mne se to taky neosvedcilo... windows jsem totiz prestala bootovat uplne
    a prave to som mal na mysli, ked prechod tak po zralej uvahe, ale treba spalit mosty..
    7.9.2005 12:10 Dumaru | skóre: 14 | blog: dumaru
    Rozbalit Rozbalit vše Re: no neviem

    Neberiem Vám Váš názor, určite nie je jednoduché prejsť na Linux a kto tvrdí opak tomu neverte. Tiež som skúšal niekoľko distribúcií, napr SuSE, Knopix, no skončil som pri Mandrake, vyhovuje mi a lepšie pracuje s mojim bookom ako napr. SuSE.

    Kto aké prostredie používa, myslím že to je vec názoru, ja som skúšal Gnome, no nevyhovovalo mi, mám pocit že obsahuje menej nastavení ako Kde. A mať popri sebe Windows a Linux tiež neuznávam, potom je mať zbytočné jeden z nich.

    eXces avatar 7.9.2005 09:09 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Chybí..

    Dreamworks mi moc nechybí, stejně jsem raději pracoval v notepadu, i když jsem si dříve myslel, že je to pozérství, když někdo tvrdí, že dělá html v notepadu;) Ale po tom, co mi Dreamworks při uložení (ne vždy, ale náhodně) rozhodil strukturu dokumentu, jsem ho přestal používat. Stačilo by mi prosté zvýrazňování, ale ostatní editory mi taky z nějakého důvodu nesedly a tak jsem to psal v notepadu, ušetřil jsem čas a spoustu nervů.

    V linuxu se mi quanta líbí, zatím mi nic neprovedla a tak ji tam nechávám;)

    Ale chybí mi v linuxu Macromedia Fireworks, docela jsem si na něj zvyknul..:(

    Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
    7.9.2005 09:57 dghemo | skóre: 3 | blog: DummiesDump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chybí..
    To aj mne - asi ako jedina vec. Skusal som gimp, ktory ma sice nieco do seba ale NEEEMOOOZEEEM si nanho zvyknut, a to som si zvykol na ine veci... Nejak mi to proste nejde pod ruku. Inac ma doma tiez dual so starymi widlami98 kvoli synovym hram, ale 100 percent mojich bootov ide do linuxu - pardon ak teda nerobim nejaky servis vo widoze. Inac ako tu uz ktosi povedal tazka pohoda. Robim v jave takze eclipse, browsery su jasne, postove klienty ziadny problem, licq, skype, dokonca nejake light cad programy, na muziku xmms na video mplayer (ten dokaze prehrat hadam aj listky do kina. ;-)), este nejake utilitky na dvd authoring a to je zhruba vsetko co taky lama ako ja moze potrebovat. Len ten fireworks vo mne vzbudzuje nostalgicke spomienky...
    eXces avatar 7.9.2005 19:13 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chybí..
    Fireworks mi bohužel nešel nainstalovat přes wine, ale moc jsem si s tím nehrál, tak třeba se to někomu podaří.
    Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
    29.3.2006 17:11 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chybí..
    Fireworks MX (2004 mi nesla) jde nainstalovat a dobre pouzivat na wine 0.9.8 (nebo 7?).

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.