abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:33 | Nová verze

    Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Komunita

    O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Nová verze

    Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.5. 13:11 | Nová verze

    Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    2.5. 21:22 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 19:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 11:22 | Bezpečnostní upozornění

    Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    2.5. 11:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    1.5. 23:22 | IT novinky

    Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (55%)
     (11%)
     (19%)
     (15%)
    Celkem 73 hlasů
     Komentářů: 8, poslední včera 08:25
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    19.1.2012 15:19 Trained.Monkey | skóre: 12 | blog: monkey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Koupil bych 2500K, kvalitni chladic a taktoval. Dostanes se tak na stejny vykon a ja u sveho 2600K stejne musel vypnout hyperthreading. Mozna by stalo i za to pockat par mesicu na Ivy Bridge.

    Ta deska co ukazujes nejde taktovat, potrebujes P67, staci nejzakladnejsi od dobre znacky. Ja mam:

    Pri taktovani musis zakazat speedstep, jinak se ti vykon moc nezvedne.

    David Watzke avatar 19.1.2012 15:24 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    ja u sveho 2600K stejne musel vypnout hyperthreading.
    Proč?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    19.1.2012 15:29 Trained.Monkey | skóre: 12 | blog: monkey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Protoze mi jde hlavne o vykon v single thread a tim jsem dosahl vetsi frekvence. 2600K ma o trochu vetsi pamet, ale jinak to pro me byly vyhozene penize. Momentalne jedu 24/7 na 5.1 GHz, mrkni se do historie meho blogu, pisu tam o tom.
    David Watzke avatar 19.1.2012 15:35 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Aha, dík za info. A ještě něco: v původním komentáři jsi chtěl napsat co máš za desku a nějak ti to vypadlo.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    19.1.2012 16:44 Trained.Monkey | skóre: 12 | blog: monkey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Projdi si muj blog, je to tam
    19.1.2012 17:45 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    V mnoha úlohách HT docela dramaticky zvedá celkový výkon. Příklad: x264 (+25%).
    David Ježek avatar 19.1.2012 18:33 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    otázka je jestli z hlediska OC bude 22nm "tick" proces lepší než 32nm "tock". OC potenciál Nehalemu (32nm tick) vs Sandy Bridge (32nm tock) je zajímavé srovnání.
    20.1.2012 14:41 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Z68 chipset umožňuje taktovat i při za používání interní grafiky.
    Jezekus avatar 19.1.2012 15:20 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Osobne bych spis asi sahl po Seasonicu, kvalitativne byvaji lepsi.
    Co se tyka stareho PC tak zdroj a nebo deska, toť můj tip. PC bez BIOS baterky normalně běží, jen zapomíná čas a nastavení BIOSu a může se chovat při startu jak po výpadku proudu.
    Pokud chces taktovat, nema smysl vzit o chlup rychlejsi pameti, aby meli rezervu.
    19.1.2012 16:14 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte

    Intel je ve vyšší třídě pěkně předraženej. A to všechno je tím, že ve vyšší třídě nemá konkurenci.

    Kdybych teď já stavěl nový PC, tak bych šel do desky s AM3+ a do toho Phenom II. Zdroj nejméně 80+ bronze.

    19.1.2012 22:07 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    To abys asi přidal :) Phenom II podle všeho přestává být k dostání; nebo alespoň ty 6jádra. Chtěl jsem 1090T, ale už nebyl k dostání :( tak jsem místo něj bral 1075, nicméně hádám že přibývat už také nebudou...
    20.1.2012 00:41 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte

    Nejhorší je, že v podstatě nic lepšího od AMD neseženeš (poměr výkon/cena). Podle testů "Bulldozery" zklamaly.

    20.1.2012 06:40 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Vzhledem k tomu, že drtivá většina těch testů byla zaměřená na něco úplně jiného, než na co se takový procesor hodí, to dost dobře nemohlo dopadnout jinak. Když si budu pořizovat osmijádro, bude to kvůli tomu, aby mi dobře běžely škálovatelné aplikace, které více procesorů efektivně využijí, ne proto, abych dosáhl co nejvyššího výkonu jedno- nebo dvouvláknových aplikací.
    20.1.2012 06:49 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte

    Ještě je třeba zmínit, že u "Bulldozeru" to není "poctivých" osm jader. Jádra jsou sdružena po dvou, přičemž každá z dvojic sdílí prostředky.

    20.1.2012 08:21 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Naproti tomu, když to cpeš do desktopu, tak se ti spíš hodí silnější výkon - ta paralelizace tam není až tak vysoká... kvůli tomu jsem taky po phenomu šáhnul.
    20.1.2012 09:02 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Sdílejí především FPU - což pro řadu aplikací vůbec nevadí. Ale to je podobný problém, jako ten, o kterém jsem psal: pokud budu potřebovat masivně paralelní aplikace intenzivně vytěžující FPU, Bulldozer si nekoupím. Pokud budu chtít co nejrychlejší build větších balíčků, nevidím v tom problém; naopak: 3GHz osmijádro za 5000 Kč od Intelu prostě nekoupím. Šmahem prohlásit "Bulldozer nestojí za nic", jak to udělala většina recenzentů, je projev hlouposti. Papouškovat to po nich bez přemýšlení je ještě větší hloupost.
    20.1.2012 09:26 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Chybička se vloudila, tahle odpověď měla být o příspěvek výš.
    20.1.2012 09:47 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    3GHz osmijádro za 5000 Kč od Intelu prostě nekoupím

    Co se týká desktopu, tak např. AMD FX-8150 lze výkonově spíš srovnávat s čtyřjádrem ze série i5 (Sandy Bridge). Navíc Intelu (Sandy Bridge) stačí na stejný výkon přibližně polovina tranzistorů, než co má bulldozer.

    20.1.2012 09:53 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Záleží na použití...
    20.1.2012 09:53 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Co se týká desktopu, tak např. AMD FX-8150 lze výkonově spíš srovnávat s čtyřjádrem ze série i5 (Sandy Bridge).

    Což o to, srovnávat se dá ledacos. Viz jeden z předchozích příspěvků: desktop je hodně široký pojem. Je asi jasné, že pokud pro mne kritériem bude výkon jednothreadových aplikací, nebudu si na to pořizovat osmijádro. Bohužel drtivá většina těch testů, ve kterých Bulldozer propadl, byla zaměřena právě na tohle.

    20.1.2012 10:04 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte

    Jasně. Bulldozer bude za cenu kolem 5000,-- Kč lepší ve vícevláknových aplikacích, to ale ostatně platilo např. i o Phenomu II. Intel bude ale za tuto cenu určitě lepší v aplikacích vytěžujících hlavně jedno jádro (dost Windows her).

    20.1.2012 09:25 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    To samozřejmě záleží na tom, co na tom desktopu děláte. Do hlavního desktopu, který mi doma běží téměř pořád a kde nic extra náročného nespouštím, si ho samozřejmě dávat nebudu - tam se naopak rozhoduji mezi 45W dvoujádrem a 65W Llanem. Ale na testovací stroj, kde buildím balíčky a testuji ve virtuálech, je Bulldozer žhavým kandidátem (nebo jeho nástupce - podle toho, kdy budu upgrade dělat).
    19.1.2012 16:20 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Gigabyte? :-(
    gtz avatar 19.1.2012 16:43 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    no my jsme v práci objednali nějaký low-end pc a byla tam nějaká GB deska, u které byl problém s aktuálním CentOS 6.X/64 najít LAN :-( Musel jsem natahovat složitě repository a pak to již šlo.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    19.1.2012 17:32 AMD Phenom Alien
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte

    Ta diskuze je docela humorná - jak se najednou houfem všichni distancujou od Gigabyte kvůli jednomu hloupému vyjádření. Stejně jde hlavně o podporu chipsetu - a ten buď je v Linuxu podporován a nebo není a na výrobci desky prd záleží. Žvanit si můžou co chtěj. Výrobci desek stejně žádnou podporu a ovladače pro Linux většinou neposkytují. Snad tedy až na Intel. Ale potenciál desek Intel na přetáktování bývá nulový (tedy krom nějakých speciálních přetakt. desek), Intel desku jsem kdysi měl.

    S Gigabyte jsem neměl nikdy žádný problém. Luxusní BIOS s mnoha možnostmi nastavení pro přetaktování, zajímavé technologie a Dual Biosem disponují snad i největší šunky od tohodle výrobce. Není důvod se obávat desek Gigabyte v Linuxu jen proto, že nějací joudové blbě žvaní.

    19.1.2012 20:46 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Tady vůbec nejde o podporu Linuxu. Tady jde o to, že výrobce na upozornění, že porušuje specifikace, reaguje ve stylu "No a co, specifikace nás nezajímají, máte používat Windows, tam dodáváme driver, který je zmršený kompatibilně s tou deskou." Od takového výrobce hardware prostě nechci.
    19.1.2012 22:17 AMD Phenom Alien
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte

    Nojo. A vy znáte nějakého výrobce, který reaguje ve stylu "Ano, namastíme driver pro Linux a všechno bude krásné". Já tedy žádného takového výrobce neznám. Ono to totiž vyjde úplně nastejno. Akorát si v Gigabyte pustili hubu na špacír a uvedli to na pravou míru. S jinými výrobci to bude prašť jako uhoď navlas to samé. Akurát že nevydávají žádná prohlášení.

    Ale za ten hřejivý pocit na srdci to určitě musí stát, mít desku od jiného výrobce, který nedoporučuje přechod na Windows :-)

    19.1.2012 22:32 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte

    Asi jsem to neřekl dost jasně: tady vůbec nejde o Linux nebo Windows. Tady jde o dodržování specifikací, o nic jiného. V okamžiku, kdy se dodržují specifikace, je úplně jedno, jaký systém používáte. A vlastně i když se nedodržují.

    On je to totiž problém i pod Windows. Tamní nešvar, že na všechno včetně monitoru, jsou potřeba speciální drivery (nebo "drivery") a že i na stejný chipset potřebujete deset různých driverů podle toho, jaké logo je namalované na krabičce, vede k tomu, že něco funguje jen se starými Windows, něco jen s novými a vy nakonec nenajdete verzi, kde by fungovalo všechno. Zrovna tento týden jsem na to narazil u rodičů, protože jejich tiskárna sice pořád perfektně funguje, ale výrobce (HP) se rozhodl, že pod Windows 7 ji podporovat nebude a že ji mají vyhodit a koupit si novou (to si nevymýšlím, to na té stránce opravdu bylo napsáno - tedy ta druhá půlka, to o vyhození si člověk musel domyslet sám). Kdyby místo hraní si na drivery člověk prostě jen nastavil, že tiskárna podporuje PostScript level tolik a tolik nebo třeba PCL5, tenhle problém by vůbec nevznikl.

    20.1.2012 00:44 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte

    +1

    David Watzke avatar 19.1.2012 17:58 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Diky za pripomenuti, na to uz jsem zapomnel. Od takovy firmy nic nechci.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    19.1.2012 18:06 AMD Phenom Alien
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    :-D
    gtz avatar 19.1.2012 21:01 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    To není na úsměv :-) mně dnes zamrzl, když od dodavatele došel nějaký pc kde byla nějaká deska made in GB. CentOS V6 nedokázal najít lanku, žádný Realtec, Marvell ani Intel. Atheros chipset.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    19.1.2012 22:12 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Hmm, to máme Gigabyte, Sony, ... pokud u každýho výrobce, co plácne nějakou pitomost, budou takové reakce, tak za chvíli nebudete mít si z čeho ten počítač poskládat... ale upřímně i přes tohle je mi snad radši milejší Gigabyte, kde mi zatim všechny desky fungovaly bez problémů (pravda, spotřebu jsem neměřil, ale je mi fuk) a byly za poměrně dost slušnou cenu, než třeba takový Asus, který desku zkonstruuje tak, že na procesor se nedá nasadit chladič, z 8 paměťových slotů fungujou jenom 4 a do návodu ani neumí nakreslit obrázky správně.
    19.1.2012 22:57 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Však taky správný freetard jede na Gdium. Čínští komunisti nevadí, halvně že se nepeče s MS :)
    Dreit avatar 19.1.2012 16:39 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte

    Tohle mi PC taky dělávalo, Gigabyte GA-K8NE. Stačilo resetovat bios.....ale pak se dostavil problém kdy deska naskočila (post, hledání disků) a tam to zamrzlo. Měl jsem disky nastavený na AHCI a občas se to zaseklo, pár dní potom už to bylo tak, že jsem nabootoval na jeden z dvaceti pokusů. A (nečekaně) to bylo opravdu diskem, šel na druhou reklamaci a pak zase fungoval nějakou dobu dobře :-)  ....dokud se zase nepodělal, pak jsem místo WD Green koupil rovnou dvakrát Samsung (do RAID0) a doteď oba drží jako bych je zrovna vybalil ;-)

    Nope
    David Watzke avatar 19.1.2012 17:59 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    No u nas reset biosu nepomohl (vyndaval jsem baterii). Pomohlo ale nechat to ulezet :-D a uz to zase bezi.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    19.1.2012 17:16 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    -ad starej pocitat... co zdroj? Ja se modlim aby u meho temer sedm let stareho kompu stacila vymena zdroje (ten je v haji stoprocentne).

    Rovnou se zeptam (kdyby zdroj nestacil), co rikate na pouziti i3 v desktopu?
    19.1.2012 17:24 Rover623
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Než tu desku koupíš, přečti si tohle http://www.abclinuxu.cz/zpravicky/gigabyte-ma-reseni-vysoke-spotreby-linuxoveho-kernelu

    Já bych si koupi čehokoli od téhle firmy několikrát rozmyslel
    19.1.2012 17:32 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Pokud chces taktovat, chces Pckovej nebo Zkovej chipset. Pckove bude levnejsi ale Zkovej ti umozni vyuzit grafiku integrovanou v procesoru, coz je jedna z veci za ktere priplacis s K verzi procesoru, a pokud ten pocitac nemas na hry tak uz dneska v klidu staci.

    Osobne bych si radsi koupil i5 a usetreny prachy bych nacpal o SSD, protoze to je vec ktera je na pohodlnosti pouzivani videt mnohem vic, nez par virtualnich jader navic. Jo, a pokud chces aby to dlouho vydrzelo, uvazuj o silnejsim zdroji, postupne ztraci vykon a ma-li to vydrzet treba nejaky 4 roku, chces spis 600 W.
    19.1.2012 18:38 jozinzbazin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    ... uvazuj o silnejsim zdroji, postupne ztraci vykon a ma-li to vydrzet treba nejaky 4 roku, chces spis 600 W.
    zdroj teto informace?
    David Ježek avatar 19.1.2012 18:44 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    anorectum. ta malá část v oblasti m.glutea maxima (aneb jak se lidově říká "vycucal si to z pr**le") :-).
    19.1.2012 19:03 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Ne, to ne. To platí možná u nekvalitních zdrojů. Kvalitní 500W zdroj je víc než dost. Leda by tam byla nějaká extrémně žravá grafika nebo něco neobvyklého.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    19.1.2012 22:54 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Jo, a pokud chces aby to dlouho vydrzelo, uvazuj o silnejsim zdroji, postupne ztraci vykon a ma-li to vydrzet treba nejaky 4 roku, chces spis 600 W.
    Zdroje neztrácí výkon, ale může se stát, že v důsledku stárnutí (převážně vysychání) filtračních elekrolityckých kondenzátorů se zhoršuje jejich tvrdost (tj. stálost napětí bez ohledu na zátěž), takže zaprvé roste zvlnění výstupního napětí na výstupu, zadruhé zdroj hůře reaguje na rychlé změny proudu způsobené změnou příkonu zátěže. Protože čím silnější zdroj je, tím větší kapacitu kondenzátory mají, je tedy logické, že u výkonějšího, ale málo zatíženého zdroje se pokles kapacity projeví mnohem méně než u zdroje zatíženého blízko jeho nominálního výkonu.

    Jenže každý zdroj je dimenzovaný na určitý výkon a optimálně pracuje jen v jistém rozsahu, mimo něj je jejich účinost mnohem horší (tady je příklad i s grafem, i když poněkud staršího data). U moderních zdrojů je to většinou od 20% do 100% nominální zátěže (nejtvrdší verze 80 PLUS, 80 PLUS Titanium. garantuje účinnost min. 80% už od 10%), tj. zmíněný 600W zdroj má tento "minimální" výkon na 120W.

    Ale moderní desktopové procesory se v důsledku použití různých úsporných technologiií (podtaktování, snížení napětí, vypínání jader) můžou dostat v klidu na spotřebu řádově desítky wattů (běžné 30-50W), což může být u výkonného zdroje pod hranicí, kdy je garantovaná minimální účinnost. Takže když je v sestavě silně předimenzovaný zdroj, může se stát, že zdroj bude fungovat většinu času jen na např. deset procen nominálního výkonu a pokud nemá onu nejtvrdší verzi standardu 80 PLUS, může mít klidně účinnost jen okolo 50%.

    Takže pokud je běžný typ provozu vašeho počítače běh s minimální zátěží, tak namísto zdrojů s výkonem blízkých jednomu kilowattu volte raději zdroj odpovídající příkonu komponent a na místo výkonu raději volte účinnost, tj. například místo 600W zdroje pro stroj s integrovanou grafikou a maximálním příkonem komponent řekněme 150W raději vzít 350-400W "normální" zdroj nebo maximálně 500W zdroj, ale s garancí 80 PLUS.

    Navíc vzhledem k dnešní (ne)kvalitě komponent je dost možné, že pokles kapacity kondenzátorů pod kritickou mez proběhne až v době, kdy bude zbytek sestavy beznadějně zastaralý, navíc je mnohem pravděpodobnější, že ve zdroji odejde dříve jiná komponenta (např. spínací tranzitory) monohem dříve.
    David Watzke avatar 19.1.2012 23:27 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Parádní vysvětlení, díky. 520 W s 80 PLUS Bronze snad bude v cajku :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    19.1.2012 17:32 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Jo, dobrý, jdi do toho jestli na to máš. Rada jít raději do 2500K je myslím dobrá. Provozuju ho pěkně přetlakovanej pod Noctuou ve Z68MA-D2H-B3 a funguje to krásně stabilně a rychle. Jedinej problém je bug jádře nebo Intel driverech, kterej momentálně způsobuje náhodný totální záseky se Sandy Bridge, ale to se snad už konečně brzo vyřeší. Místo Fortrona (což bývala vyhlášená značka, než ztratila pověst) ale určitě, asi ne jako první, radím vzít Seasonic (třeba M12II-520) a místo Eurocase (prodává ta firma vůbec něco co není totální průjem?) rozhodně cokoli co není Eurocase, aspoň Cooler Master, Asus nebo něco.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    19.1.2012 17:38 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Nejhezci case stejne dela Fractal Design ;-)
    19.1.2012 17:42 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Pěkný, a nejsou ani moc předražený -- škoda že jsme na to přišel až poté co jsem koupil něco jinýho (nejlevnější Chieftec: jako dobrý, ale nuda). Nejvíc se mi ale stejně líbí Lian-Li nebo Silverstone, ale za ty prachy si to můžou nabouchat.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    19.1.2012 22:16 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Lian Li má krásný věci... mám jednu starou teď v rukou a je to stejně krásnej kousek... skoro přemýšlím, že jestli si pořídím desktop i domu, tak do toho ty prachy vrazím :)
    David Ježek avatar 19.1.2012 18:00 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    šetříš na nesprávných místech. vřele ti doporučuji:

    - jiný case (kterému nebudou vibrovat plechy a neuslyšíš každé uprdnutí z case)

    - jiný zdroj (když výrobce neuvádí výkony na větvích, něco smrdí)

    - lepší paměti (nebrzi 2600K takovou plísní)

    - chladič (vůbec ho neřešíš, přitom něco lepšího je vhodné, když 2600K se dá pouhou změnou násobiče smahnout třeba o 30-50% nahoru)
    David Watzke avatar 19.1.2012 19:06 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Jsem rád, že ses vyjádřil. Máš nějaký konkrétní doporučení co se týče case, zdroje a chladiče (radši bych se vyhnul vodníkovi)?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    19.1.2012 19:39 TurboLama | skóre: 13 | blog: TurboLama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Příloha:
    Pro inspiraci... case Antec P183, chladič CPU Noctua NH-D14, zdroj Seasonic X-560.
    David Watzke avatar 19.1.2012 19:46 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Panejo. Ty se s tím chlazením nepářeš, co? :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    19.1.2012 20:03 TurboLama | skóre: 13 | blog: TurboLama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Pro mě je prioritou ticho ;-) Jinak pod chladičem je Core i5-2500 v desce Intel DP67BG - kvůli VT-d. Původně jsem chtěl provozovat Linux a Windows paralelně, s tím že každý systém by měl přiřazenou jednu grafickou kartu (VGA passthrough v Xenu), ale nakonec jsem od toho upustil, hlavně kvůli problémům se zvukovkou za PCI bridgem. Procesor tudíž nejspíš za čas upgraduju na nějakou taktovatelnou verzi Ivy Bridge.
    kotyz avatar 19.1.2012 20:19 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Jenom za ty větráky musel vypláznout skoro dva tisíce :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 19.1.2012 20:21 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Spíš nejmíň dva. Jestli ta jedna Noctua je tak za šestikilo (to oni tak stávaj) a vidim jich tam nejmíň 5 ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    David Watzke avatar 19.1.2012 20:36 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Noctua stojí 1700 ;-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    kotyz avatar 20.1.2012 00:05 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Tak oni samozřejmě nemají jeden model, nějaký obyčejný 120 mm měli už od těch cca šesti stovek. Sem si chtěl pořídit dva, ale přešlo mě to. Tak tam mam nějaký cooler mastery, taky to jde, ale občas mi tam něco hrozně rachtá a nevim co. Jestli to je větrák ve zdroji nebo jeden z těch cooler masterů o něco drhne. Chtěl sem taky pořídit nějaký gumový podložky, ale když chtěli za jednu asi dvě kila (podložka z červenýho silikonu pod celej větrák, jenom takový ty kroužky pod šroubky sem nenašel, to by měli spíš v železářství) tak mě to taky prozatim přešlo. Pak tam měli ještě nějaký gumový špunty místo šroubů, ale to taky pytlík se čtyřma kusama stál asi kilo pade, to se jim na to vyseru a ať to radši rachtá a tacuje po podlaze jako stará tatramatka. Sem si představoval že za kus gumy si řeknou maximálně dvacet, třicet korun. Dyť ta podložka by byla dražší než samotnej větrák! Pak to tam dam a nebude v tom žádnej rozdíl, protože rachtalo něco jinýho :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    David Ježek avatar 20.1.2012 12:30 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    ty mluvíš o chladiči, on o ventilátorech :-)
    20.1.2012 13:28 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Za ty prachy už by tam stejně skoro šel zaimplementovat i vodník :-D
    19.1.2012 20:48 TurboLama | skóre: 13 | blog: TurboLama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Počítáte špatně - ty dva ventilátory na CPU chladiči jsou v ceně, a ty další tři kousky jsem vzal z domácích zásob, takže to vlastně bylo skoro zadarmo ;-)
    19.1.2012 20:02 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Chudák patice a deska...
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    20.1.2012 10:43 MSIFan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Hlavne ta grafika MSI - ta to isti :-D Tipujem ze odide ako prva :-D
    David Ježek avatar 19.1.2012 23:27 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    jeslti chceš, napiš mi co za komponenty chceš upgradovat, co od storje očekáváš za využití a jakou máš částku k dispozici a klidně ti něco navrhnu...
    20.1.2012 16:05 Pilgrim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Muzu se zeptat proc ne vodnika? Jak vidim, uz jsi to objednal - jaky chladic tam nakonec bude?

    Taky o necem podobnem uvazuju. Moje pozadavky jsou asi trochu jine - hry poradne nehraju uz par let (i.e. grafika je mi v podstate ukradena, integrovana v SandyBridge je OK, neco dalsiho nanejvys kvuli vice monitorum). Spis potrebuju virtualni stroje a vyvoj (i.e. cim vic jader, tim lip).

    Po precteni tehle diskuse jsem trochu nalomenej - Intel i5 2500K, nebo neco od AMD s osmijadrem (recenze na Bulldozer si musim jeste projit, tradicne jsem spis pro Intel). Nejak zvlast nespecham, takze mozna pockam do brezna / dubna co se stane az (jestli?) Intel uvede Ivy Bridge (minimalne IMO spadnou ceny).

    Druhou prioritou je ticho (PC je v loznici), takze to vidim na ten samy case (Fractal Design R3, zda se ze izolaci maji celkem vymakanou) a z Opicakova blogu se mi libi ten vodnik.

    Mate k tomu nekdo nejake komentare (at zbytecne nezakladam za mesic dalsi blog / dotaz)?
    David Watzke avatar 20.1.2012 16:14 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Bude tam box chladič a zezačátku to taktovat nebudu (případně jen lehce). Později (hlavně pokud bude nevyhovující) dokoupím lepší - nechci najednou vyhodit tolik peněz. Vodníka nechci, neboť s tím nemám zkušenosti a proto mě to trochu děsí - nechci nic tak exotickýho, nic víc v tom není.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    20.1.2012 16:33 Pilgrim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    OK, cenu i strach beru, nicmene ani jedno me v tuhle chvili nejak zvlast neodrazuje (cenu budu resit az budu delat objednavku a strach spravny komsomolec nezna).

    Box chladic jsem naposledy videl kdyz jsem skladal pro drahou desktop a vzal jsem i3-2100T. Je to usporna verze (TDP rikaji okolo 30W v zatezi), takze tam je asi neco jineho nez u 2500K, ale stejne ten vetrak je dost slyset.
    David Ježek avatar 20.1.2012 19:35 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Sandy Bridge se dá chladit i nasliněným prstem, tak ho nech si s BOXem "nabít hubu" (je to fakt směšná věc, ne chladič, zvláště pokud hodláš utratit 7k za 2600K) :-).
    David Watzke avatar 20.1.2012 20:18 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Nakonec kupuju i5-2500K. Neboj se, že nevím co bývaj BOX chladiče za shity - když jsme kdysi dávno koupili AMD Athlon 64 3000+, tak jsem hned druhej den běžel do krámu pro pořádnej chladič, protože to byla hrůza. Jak říkám, bude to jen dočasný :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Ježek avatar 20.1.2012 20:28 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    2500K na věci nic nemění. je to v podstatě 2600K bez HT a o 100MHz nižším taktu. Ono ve chvíli kdy okusíš 5GHz+ Sandy Bridge s velmi tichým chlazením, tak uznáš, že dát 1700 za Noctuu NH-D14, nebo vodníka, prostě je dobrý nápad (i s ohledem na to, že takové chlazení prostě přežije všechny budoucí upgrady).
    21.1.2012 03:58 Pilgrim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    OK, tak maly update. Naprosto netusim jak moc bude ten 2500K topit, ale selskym rozumem kdyz predpokladam, ze to ma TDP lehce pod 100W (3x vic nez ma muj 2100T), tak na uchlazeni bude potreba jedna z nasledujicich moznosti:

    1. Velka krava vzduchovy chladic, pravdepodobne heatsink (ne uplne levne) 2. Vodnik (ne uplne levne, nekomu se nelibi z principu) 3. Maly chladic s velkym prutokem vzduchu (i.e. BOX)

    Nahodou jsem to i seradil podle hlucnosti. Podle jedne recenze ten Antec Kuhler vodnik vychazi jeste o neco hlucneji, nez o 20-50% levnejsi vzduchove chladice s obdobnou ucinnosti.

    Mate s touhle konkretni veci nekdo (Mr. McNamara?) zkusenosti? Da se udelat ticha a zaroven slusne rychla sestava treba s tou kombinaci case od Fractal Design, CPU 2500K a nejakeho decentniho vzduchoveho chladice (rekneme cca do 2k Kc)? Jak to chladit?
    21.1.2012 10:03 TurboLama | skóre: 13 | blog: TurboLama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Praktickou zkušnost nemám, ale podle mě nemá tenhle vodník smysl. Ve skříni s dobře navrženým průtokem vzduchu bude stačit i nějaký rozumně velký heatsink na CPU, a bude to nejspíš tišší řešení. Nějaké příklady třeba tady nebo tady.
    David Ježek avatar 21.1.2012 11:06 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Notcua NH-D14 je doslova konečné řešení. Výkon na úrovni levných all-in-one vodníků, dopředně kompatibilní (bude-li nový socket a Ncotua udělá mounting kit, tak ti jej pošlou zdarma - nedávno to udělali s kitem pro LGA2011). Nic lepšího prostě nemá smysl hledat, tenhle chladič prověřily už dva roky na trhu .... a moje maličkost ;-).
    20.1.2012 20:35 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    To co dali k tomu phenomu kupodivu i chladí :) teda, když se to vytíží, tak to dělá příšernej kravál, ale cpu na plný zátěži jsem udržel na cca 45°C...
    19.1.2012 18:01 hlasovani | skóre: 1 | blog: zapamatovat
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Podle ohlasů už Fortron není co býval. ad case: rozhodně doporučuji bigtower. Jednou jsem šel do midi toweru a už bych podruhé tuto chybu nezopakoval. Koupil jsem v Alfacompu ten nejlevnější big t. bez zdroje a spokojenost maximální.
    David Ježek avatar 19.1.2012 18:30 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    to s tím bigtowerem je kravina. než dávat 2000 za "rozhrkanej" bigtower od kohosi, dám raději 2000 za mechanicky vynikající middletower od lian-li nebo někoho takového. v tomto případě nezáleží na velikosti, ale kvalitě provedení.
    19.1.2012 18:37 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    zdravim,

    casem asi budete tuto otazku rikat take pri vyberu pocitace.

    Co na tom novem stroji vlastne chcete delat ? Prevazne vicevlaknove nebo jednovlaknove ulohy ?

    gf
    19.1.2012 19:17 asdfghjkl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Čím déle přemýšlím nad upgrade, tím větší vyjeb mi přijde sestava na Intelu. Pokud chce člověk rozumnou desku, podporu Vt-d, USB 3.0 na přední panel vyvalí za desku + CPU tak 9000,-. Přitom stejnou funkcionalitu na AMD platformě lze postavit za polovic.

    K tomu se nestačím divit, jak Intel se Intel dlouhodobě chová úplně stejně podrazácky jako Microsoft.
    19.1.2012 19:18 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Musím souhlasit a myslím, že musí všichni.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    19.1.2012 19:55 asdfghjkl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - poraďte
    Současnou situací jsem téměř šokován. Jestliže Intel prakticky kontroluje alokaci "code bytes" pro nové instrukce, může kdykoli likvidovat konkurenci (AMD, VIA) jednoduše tím, že pro daný kód nové instrukce AMD (VIA) nasadí jinou někompatibilní instrukci, a díky vlastní nekompatibilitě a současném držení majority trhu zadupat všechny konkureční inovace do země.

    To máme chlívek ve forme FMA3 vs. FMA4, SSE5 vs. AVX, zajímalo by mě, jak bude běhat software kompilovaný s podporou AMD XOP a CVT16, které Intel nepodporuje...
    Intel initially proposed FMA4 in AVX/FMA specification version 3 to supersede the 3-operand FMA proposed by AMD in SSE5. After AMD adopted FMA4, however, Intel canceled FMA4 support and reverted back to FMA3 in the AVX/FMA specification version 5
    19.1.2012 20:10 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - update
    To bude solidni stroj. ;-)
    19.1.2012 21:13 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - update
    A take jsem rad, ze se nasel dalsi clovek, ktery nechce nasazovat nouzove atomlike reseni.
    David Watzke avatar 19.1.2012 21:47 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - update
    No s Atomem bych si na desktopu fakt pomohl :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    19.1.2012 21:54 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - update
    Presne tak :-) Jedinou jejich vyhodou je imho pouze mensi spotreba, ktera je vsak imho u pocitadla marginalni, jelikoz rozdily oproti normalni pc nejsou nijak vysoke.
    kotyz avatar 19.1.2012 20:15 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - update
    K tomu starýmu PC - na baterku na desce to nevypadá, to sice dělá problémy, ale ne takový. Spíš to budou kondenzátory a/nebo sudenej spoj. Každopádně výměnou baterky nic nezkazíš (a asi ani nespravíš) a je to to nejjednodušší co můžeš udělat ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    19.1.2012 21:25 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - update
    Zdroj bych dal alespoň 80+ Bronze jako Enermax Pro nebo třeba Fortron Aurum, které je 80+ Gold. Krabice je napolo estetická záležitost. Paměti bych dal rychlejší. Moje sestava i5 2500k plus paměti 1866 má podle memtestu přenos do hlavní paměti 23143 MB/s, A pokud jela na standardních 1333 tam měla jen 13509 MB/s.
    David Watzke avatar 19.1.2012 21:46 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - update
    Ten Seasonic je imho v pohodě, účinnost přes 80 % má s přehledem. Ty paměti si ještě rozmyslím, přece jenom je to vcelku buřt. Aktuálně mám 4x1GB 333 MHz DDRka a taky žiju :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    19.1.2012 22:59 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - update
    seasonic je dobrý 80+ gold je fakticky 90.
    20.1.2012 08:31 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - update
    taky jsem po něm pokukoval. Nemá někdo zkušenost, jak se chová u nízké zátěže? Ten co jsem našel byl 750W, v tom testu podle grafu u 170W byla účinnost 89%... nicméně co jsem koukal o kus výše, tak bych měl hrůzu, že u těch cca 130W co bych očekával jako běžný příkon by byla ta účinnost někde úplně jinde :-D
    20.1.2012 09:06 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - update
    20.1.2012 09:48 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - update
    Moooc pěkný :) sice teda ještě o půlku dražší, než ta 750, ale pěkný :) to mi teď bude vrtat hlavou :-D
    20.1.2012 09:50 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - update

    :-D

    20.1.2012 14:35 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - update
    v nižším výkonu je platinum zdroj např Enermax ale platinum je hodně hrocení. Na druhou stranu gold kategorii bych silně uvažoval. Např Fortron Aurum nebo Enermax MODU87+ i Seasonic.
    David Watzke avatar 19.1.2012 21:58 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - update
    Oukej, hodil sem tam nějaký Geily 1866 MHz s CL9. Stejně si myslím, že co získám frekvencí ztratím CLkem.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    AsciiWolf avatar 19.1.2012 22:03 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - update
    Eurocase?! Proboha, proč?
    David Watzke avatar 19.1.2012 22:04 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - update
    Už jsem to přehodnotil :-) Viz update.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    19.1.2012 22:59 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - update
    A v každém případě bych systém jel na SSD.
    20.1.2012 00:51 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - update

    tak tak

    Dreit avatar 20.1.2012 16:04 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - update

    SSD + HDD v RAID1 :-)

    Nope
    20.1.2012 17:24 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - update
    +1, přesně tak to mám, a aspoň takhle to je na desktop dobře.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    20.1.2012 17:43 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - update
    v čem je to dobře?
    20.1.2012 18:46 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - update
    V tom že systém lítá na SSDčku a data jsou zrcadlená (krom toho že jsou samozřejmě ještě zazálohovaná jinde), takže selhání disku nepřinese takový problém, a že disky selhávají rády.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    20.1.2012 14:22 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - update
    No, prehodnotil jsi spravne. Jeste bys vazne mel prehodnotit tu desku - Gigabyte a Linux = NE-E-E-E.
    20.1.2012 17:25 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - update
    Gigabyte a Linux klidně. Mám teď poprvý v životě Gigabyte a funguje s Linuxem spolehlivěji než minulý Asus.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    20.1.2012 21:30 asdfghjkl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová PC sestava - update
    +1

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.