abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:11 | IT novinky

    Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:22 | Komunita

    V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:00 | Nová verze

    Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 12:22 | Pozvánky

    Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.

    jose17 | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | IT novinky

    Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevili v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 23:22 | Zajímavý software

    Microsoft představil open source textový editor Edit bežící v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 22:22 | Zajímavý software

    V Seattlu a také online probíhá konference Microsoft Build 2025. Microsoft představuje své novinky. Windows Subsystem for Linux je nově open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:11 | Zajímavý článek

    Z příspěvku Turris Sentinel – co přinesl rok 2024 na blogu CZ.NIC: "Za poslední rok (únor 2024 – únor 2025) jsme zachytili 8,3 miliardy incidentů a to z 232 zemí a z jejich závislých území. Tyto útoky přišly od 6,2 milionu útočníků (respektive unikátních adres). SMTP minipot je stále nejlákavější pastí, zhruba 79 % útoků bylo směřováno na tento minipot, 16 % útoků směřovalo na minipot Telnet, 3 % útoků směřovaly na minipot HTTP a 2 % na minipot FTP. Dále jsme zaznamenali 3,2 milionu unikátních hesel a 318 tisíc unikátních loginů, které útočníci zkoušeli."

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 3.0.4 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 7.4 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 136. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (60%)
     (23%)
     (9%)
     (2%)
     (0%)
     (0%)
     (6%)
    Celkem 47 hlasů
     Komentářů: 5, poslední dnes 20:57
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    8.4.2013 15:24 pesspi | skóre: 7 | blog: hateblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    Jak to funguje na Atome? Ja hram OpenArena na nejakych 25FPS a da sa to. Isiel by tento engine na atome?
    8.4.2013 15:34 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    No, pokud OpenArena jde na 25FPS, tak na OF zapomeň... oproti quake 3 enginu je OF moderní dynamický engine, který potřebuje relativně slušnou grafiku (aspoň nvidia 8600GT nebo lepší, funguje i na Intel HD4000 celkem slušně (ale ne na HD3000/HD2500/HD2000) a bude fungovat na nových grafikách Haswellu, a funguje i na slušnějších ATInách) a procesor... nutností je OpenGL 2.1 (grafika třídy DX9 se shader modelem 3) a nejlíp OpenGL 3.x (DX10)
    8.4.2013 16:28 nikt0
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    kde si mozem nieco funkcne pre win aj pre linux z tvojej tvorby stiahnut?
    8.4.2013 16:58 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    na githubu, ale záleží na tom, co považuješ za funkční :P
    David Watzke avatar 8.4.2013 20:48 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    Respekt, fakt hustý!
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Heron avatar 8.4.2013 21:00 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    Wau :-)
    8.4.2013 21:16 Ivorne | blog: Ivorne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    No to vypadá tak hezky, že dostávám chuť si s tím pohrát a něco jednoduchého pomocí toho udělat. Jestli tomu dobře rozumím, mělo by to jít normálně použít jako jakýkoliv grafický engine - tedy že ho přilinkuji jako knihovnu a pak pomocí API engine ovládám? Zdáo se mi z předchozích diskusí, že s tím plánuješ poskytovat nějakou službu pro vývojáře her, takže by mě hlavně zajímalo, jestli je to designované i na naprosto stand-alone použití. Prostě jen si to přilinkovat k binárce a nějakým internetem se už nezabývat. Případně se internetem zabývat, ale jenom na svých serverech - tedy jak si to nakonfiguruji/naprogramuji.

    Díky
    8.4.2013 21:50 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    Nejedná se o knihovnu, ale samostatnou aplikaci. Ovládá se pomocí skriptů psaných v Lua, které engine čte a poskytuje jim API; a standalone použití samozřejmě možné je (resp. v tento moment je jenom standalone).
    8.4.2013 22:46 Ivorne | blog: Ivorne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    A kdybych měl řekněme nějaký model/simulaci napsanou v C++, který bych chtěl vyobrazit v nějakém enginu - dá se to nějakým podporovaným způsobem zařídit?
    9.4.2013 13:18 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    Asi jo, ale záleží na tom, jak je to psaný.. nicméně modely se většinou v C++ nedělají :)
    9.4.2013 13:43 Ivorne | blog: Ivorne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    No třeba matematické modely, fyzikální modely a další modely chování se podle mě v C++ docela dělají, protože např Lua na to nebude mít tolik výkonu.
    9.4.2013 16:55 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    Ajo, ty myslíš tyto modely.. nicméně v OF na to Lua dost výkonu mít bude, protože používám LuaJIT. LuaJIT je asi nejrychlejší dnes používaný JIT, rychlejší než JVM/CLR, rychlejší než V8, v numerických výpočtech rychlejší než gcc, a ve většině reálných věcí stejně rychlý jak gcc.
    9.4.2013 16:56 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    gcc -O2 bez věcí jako PGO a LTO, ale to většina lidí nepoužívá...
    9.4.2013 17:24 Ivorne | blog: Ivorne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    No to mě trochu překvapuje, osobně bych měl za to, že gcc je hodně dobře zoptimalizovaný.

    No ale to není tak zásadní. Lua je samozřejmě super jazyk, pro scriptování v enginech je to pro mě osobně číslo jedna. Ale jde o to, že například mám tu simulaci již napsanou v C++ a navíc ji používám i s dalšími nástroji. Holt by se mi zrovna víc hodilo to tam hodit jako c++.
    9.4.2013 17:34 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    Tak v tom případě si budeš muset najít nějakou 3D knihovnu a udělat to v tom - pokud už ta simulace je napsaná, tak to stejně potřebuješ jen vyrenderovat, bez těch věcí kolem toho (zvuk, fyzika apod.)

    OF je spíš určený k psaní her a simulací až potom (a když už, tak přímo v Lua). Samotný engine je psaný v C++, ale C++ API nemá.

    A ano, gcc je slušně zoptimalizované, ale to LuaJIT taky a už dávno neplatí, že JIT kompilátory by měly být pomalejší, než AOT (LuaJIT je trasující JIT a díky tomu si umí "vydolovat" dost informací z toho, co má a výsledek dobře zoptimalizovat, včetně věcí jako odstranění heap alokací apod. - viz. http://wiki.luajit.org/Optimizations)
    9.4.2013 18:03 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    OF je spíš určený k psaní her a simulací až potom (a když už, tak přímo v Lua). Samotný engine je psaný v C++, ale C++ API nemá.
    A nebylo by reseni pouzit FFI, ktere pouziva Lua?
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    9.4.2013 18:16 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    FFI můžeš použít k zařazení cizích knihoven, ale nelze udělat z OF přímo tu knihovnu.
    9.4.2013 21:07 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    Pokud muzes prilinkovat knihovnu, tak by v tom nemel byt problem. V podstate jde jen o to, ze ,,main()'' nebude v jeho programu, ale bude v OF a bude nejakym zpusobem komunikovat s pripojenou knihovnou.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    9.4.2013 21:31 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    Jistě - přes FFI se dá v OF volat jakákoliv C knihovna z Lua. Časem toto bude nicméně pro většinu skriptů zakázané a bude se dát použít jen u "standalone" her a v "trusted" skriptech.
    8.4.2013 21:37 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    Nemam slov - v oboru grafiky se moc veci promakanych ve vsech smerech nevidi (a to ani komercnich). Vzdycky jsem nasel nejakou neprijemnou slabinu, ktera se resila obezlickami a hacky, ale tady to vypada jako v raji.

    Opravdu moc hezke! Jen tak dal!
    8.4.2013 21:52 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    Co se týče grafiky, tak ta je spíš zásluhou enginu Tesseract; já spíš dělám tu skriptovací část, resp. možnost v tom něco tvořit, protože Sauerbraten/Tesseract jsou spíš přímo hry.
    8.4.2013 21:56 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    Mel jsem na mysli obor grafiky a tedy vse co k "ciste" grafice neodmyslitelne patri (tzn. presne to, co popisujes a par dalsich veci jako sit, GUI, apod.).
    8.4.2013 21:55 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    Btw, tady je taky pár slabin - hlavně to, že nelze mít více vrstev průhlednosti - viditelná bude jen jedna (s výjimkou vody viditelné přes sklo/alpha materiál) a nelze mít realtime ne-screenspace odrazy (takže odrážet se bude jen to, co je na obrazovce, jinak statické odrazy odráží vše) - to už jsou holt omezení deferred rendereru... zase nazpět poskytuje možnost mít mnoho dynamických světel bez toho, aby to bylo moc pomalé...
    Bedňa avatar 9.4.2013 22:05 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    Budeš riešiť aj také veci, ako je fyzika objektov? A aby sa mapa dala s tankom zrovnať na rovinu? :)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    9.4.2013 22:12 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    fyzika - ano, destrukce map - ne
    Bedňa avatar 9.4.2013 23:42 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    Nemyslel som priamo terén, ale budovy atď.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    10.4.2013 00:07 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    v tom není žádný rozdíl z technického hlediska, kdyby něco tak u budov je to ještě složitější

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.