Byla vydána nová verze 9.20 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze například nový balíček RustDesk Server pro vzdálený přístup.
Jonathan Thomas oznámil vydání nové verze 3.4.0 video editoru OpenShot (Wikipedie). Představení novinek také na YouTube. Zdrojové kódy OpenShotu jsou k dispozici na GitHubu. Ke stažení je i balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo na spouštění a spustit.
Byla vydána nová verze 1.6 otevřeného, licenčními poplatky nezatíženého, univerzálního ztrátového formátu komprese zvuku Opus (Wikipedie) a jeho referenční implementace libopus. Podrobnosti na demo stránce.
Vojtěch Polášek představil Vojtux, tj. linuxovou distribuci pro zrakově postižené uživatele. Vychází ze spinu Fedory 43 s desktopovým prostředím MATE. Konečným cílem je, aby žádný Vojtux nebyl potřeba a požadovaná vylepšení se dostala do upstreamu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) druhá RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 160 (pdf).
Izrael od února zakáže dětem používat v prostorách základních škol mobilní telefony. Podle agentury AFP to uvedlo izraelské ministerstvo školství, které zdůraznilo negativní dopady, které na žactvo používání telefonů má. Izrael se tímto krokem přidává k rostoucímu počtu zemí, které dětem ve vzdělávacích zařízeních přístup k telefonům omezují.
Internetová společnost Google ze skupiny Alphabet pravděpodobně dostane příští rok pokutu od Evropské komise za nedostatečné dodržování pravidel proti upřednostňování vlastních služeb a produktů ve výsledcích vyhledávání. V březnu EK obvinila Google, že ve výsledcích vyhledávání upřednostňuje na úkor konkurence vlastní služby, například Google Shopping, Google Hotels a Google Flights. Případ staví Google proti specializovaným
… více »Byl oznámen program a spuštěna registrace na konferenci Prague PostgreSQL Developer Day 2026. Konference se koná 27. a 28. ledna a bude mít tři tracky s 18 přednáškami a jeden den workshopů.
Na webu československého síťařského setkání CSNOG 2026 je vyvěšený program, registrace a další informace k akci. CSNOG 2026 se uskuteční 21. a 22. ledna příštího roku a bude se i tentokrát konat ve Zlíně. Přednášky, kterých bude více než 30, budou opět rozdělené do tří bloků - správa sítí, legislativa a regulace a akademické projekty. Počet míst je omezený, proto kdo má zájem, měl by se registrovat co nejdříve.
explicit operator bool(). Implicitní operator bool() lze použít pro převod na číselné typy, což je náchylné na chyby: coroutine<void()> a = …; coroutine<void()> b = …; a + b;(Keyword: safebool) Pomocné metody typu
swap je lepší uvádět jako friend void swap(type &a, type &b) { … } uvnitř tříd. Řeší to některé problémy s nutností hledat správný namespace a udržuje kód u toho, k čemu to patří. Při volání se pak místo void do_swap() {
std::swap(a, b);
ostd::swap(c, d);
ostd::foo::swap(e, f); // Nebo to bylo ostd::bar::swap?
} použije void do_swap() {
using std::swap;
swap(a, b);
swap(c, d); // friend třídy instancí c a d, nepotřebuje namespace
swap(e, f);
} (Keyword: argument-dependent lookup)
Místo type(type const&) = delete; type(type &&) = default; type& operator =(type const&) = delete; type& operator =(type &&) = default;doporučuji použít
noncopyable á la Boost. Je to přehlednější a lépe se to používá v šablonovém metaprogramování.
Jinak moc pěkný kód *thumbs up*
swap(a, b) místo a.swap(b): to první funguje v šablonách, kde nemusím řešit, jestli ten typ má metodu swap nebo používá std::swap.
std::swap(foo::bar::T{}, foo::bar::T{}) první vyzkouší foo::bar::swap(a, b) a pak použije standardní obecný fallback. OctaSTD deklaruje jak vnitřní swap metody, tak samostatné funkce, stejně jako všechny standardní containery, takže je možné na nich použít jak x.swap(b), tak std::swap(a, b). Ty volné swap funkce jsou většinou deklarované hned po tom containeru, jako inline void swap(mytype &a, mytype &b) { a.swap(b); }.
Ohledně toho explicitního boolu, záměrem je samozřejmě použít explicitní. Momentální použití implicitního je bug...
ontop_fcontext)... nicméně ten asm mám stejně pro všechny podporované platformy, tak je to celkem jedno.
Jinak jsem zrovna implementoval lepší stack allocator, takže by ta implementace v ostd měla být teď víceméně kompletní s relativně ideálním výkonem (jen momentálně nepodporuje rostoucí segmented stacky, ale to možná jindy...)
Tiskni
Sdílej: