abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 14:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:00 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.7. 18:44 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.7. 16:11 | Nová verze

    Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.7. 15:55 | Komunita

    Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    16.7. 21:22 | IT novinky

    Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    16.7. 16:22 | IT novinky

    Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    16.7. 15:33 | Upozornění

    Vyhledávač DuckDuckGo je podle webu DownDetector od 2:15 SELČ nedostupný. Opět fungovat začal na několik minut zhruba v 15:15. Další služby nesouvisející přímo s vyhledáváním, jako mapyAI asistent jsou dostupné. Pro některé dotazy během výpadku stále funguje zobrazování například textu z Wikipedie.

    bindiff | Komentářů: 8
    16.7. 13:33 | Bezpečnostní upozornění

    Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    16.7. 00:11 | Nová verze

    Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (27%)
     (7%)
     (3%)
     (0%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 410 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    -

    6.3.2017 23:58 | deleted | Výběrový blog | poslední úprava: 26.10.2021 01:25

    -        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    7.3.2017 00:50 Maxmilian Prdel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové OctaForge cíle, OctaSTD coroutines a další změny
    Jsi hovado, v tom nejlepsim slova smyslu. +1 za neskutecnou vydrz.
    7.3.2017 04:09 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové OctaForge cíle, OctaSTD coroutines a další změny
    Zběžně jsem kouknul na GitHub a měl bych pár doporučení k C++:

    Používej explicit operator bool(). Implicitní operator bool() lze použít pro převod na číselné typy, což je náchylné na chyby:
    coroutine<void()> a = …;
    coroutine<void()> b = …;
    a + b;
    (Keyword: safebool)

    Pomocné metody typu swap je lepší uvádět jako friend void swap(type &a, type &b) { … } uvnitř tříd. Řeší to některé problémy s nutností hledat správný namespace a udržuje kód u toho, k čemu to patří. Při volání se pak místo
    void do_swap() {
        std::swap(a, b);
        ostd::swap(c, d);
        ostd::foo::swap(e, f); // Nebo to bylo ostd::bar::swap?
    }
    použije
    void do_swap() {
        using std::swap;
        swap(a, b);
        swap(c, d); // friend třídy instancí c a d, nepotřebuje namespace
        swap(e, f);
    }
    (Keyword: argument-dependent lookup)

    Místo
    type(type const&) = delete;
    type(type &&) = default;
    type& operator =(type const&) = delete;
    type& operator =(type &&) = default;
    doporučuji použít noncopyable á la Boost. Je to přehlednější a lépe se to používá v šablonovém metaprogramování.

    Jinak moc pěkný kód *thumbs up*
    7.3.2017 04:15 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové OctaForge cíle, OctaSTD coroutines a další změny
    Jinak k tomu, proč použít swap(a, b) místo a.swap(b): to první funguje v šablonách, kde nemusím řešit, jestli ten typ má metodu swap nebo používá std::swap.
    7.3.2017 11:29 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové OctaForge cíle, OctaSTD coroutines a další změny
    7.3.2017 11:26 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové OctaForge cíle, OctaSTD coroutines a další změny
    Ono je možné použít std::swap i tak, protože ADL prostě hledá globální "swap" funkci v namespace toho typu, jestli je to friend je celkem jedno. Takže volání std::swap(foo::bar::T{}, foo::bar::T{}) první vyzkouší foo::bar::swap(a, b) a pak použije standardní obecný fallback. OctaSTD deklaruje jak vnitřní swap metody, tak samostatné funkce, stejně jako všechny standardní containery, takže je možné na nich použít jak x.swap(b), tak std::swap(a, b). Ty volné swap funkce jsou většinou deklarované hned po tom containeru, jako inline void swap(mytype &a, mytype &b) { a.swap(b); }.

    Ohledně toho explicitního boolu, záměrem je samozřejmě použít explicitní. Momentální použití implicitního je bug...
    7.3.2017 17:44 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové OctaForge cíle, OctaSTD coroutines a další změny
    každopádně všechno opraveno... na jednom místě to opravdu nebylo ADL-aware, ale to jsem jen přehlédl na mé straně, teď je všechno v pořádku.
    7.3.2017 07:33 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové OctaForge cíle, OctaSTD coroutines a další změny
    Moc hezké!
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    skunkOS avatar 7.3.2017 09:29 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové OctaForge cíle, OctaSTD coroutines a další změny
    Krutopřísné.
    http://martinrotter.github.io
    7.3.2017 23:44 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové OctaForge cíle, OctaSTD coroutines a další změny
    btw znate libcoro - http://software.schmorp.de/pkg/libcoro.html , primarne je to pouzite v Perlovskem Coro (ktere se hezky kombinuje s event loopem AnyEvent) a mimo to ji tvori jen jeden .c soubor a jedna hlavicka, takze pro zacleneni do jinejch projektu je to idealni.
    7.3.2017 23:54 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové OctaForge cíle, OctaSTD coroutines a další změny
    Znám, má několik backendů, v mém případě je to pouze asm kód - ale pro C++ se taková knihovna nehodí, protože je nutné řešit exceptions a destruktory lokálních proměnných v korutině, s třeba tím ucontextem to moc nejde (resp. skoro jde, ale pokud korutina umře v polovině, tak se ty destruktory prostě nezavolají, není tam žádný ekvivalent ontop_fcontext)... nicméně ten asm mám stejně pro všechny podporované platformy, tak je to celkem jedno.

    Jinak jsem zrovna implementoval lepší stack allocator, takže by ta implementace v ostd měla být teď víceméně kompletní s relativně ideálním výkonem (jen momentálně nepodporuje rostoucí segmented stacky, ale to možná jindy...)
    8.3.2017 01:07 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové OctaForge cíle, OctaSTD coroutines a další změny
    Jak vypadá tvůj běžný den? Zbývá ti kromě práce a vývoje OctaForge čas i na něco jiného? Skoro by mohl být zajímavější článek o tom.
    14.3.2017 17:22 agagd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové OctaForge cíle, OctaSTD coroutines a další změny
    Pre Cesko je dobre ze taky clovek ako ty ostava zit v rodnej krajine. Dovolim si tvrdit ze patris medzi top 5% ludi v krajine.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.