abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:44 | Pozvánky

    Přemýšlíte, jak začít prázdniny? Už v úterý 1. července se bude konat Virtuální Bastlírna, tedy online setkání bastlířů, techniků, vědců i akademiků, kde se ve volné diskuzi probírají novinky ze světa techniky, ale i jiných zajímavých témat.

    Za poslední měsíc jsme byli svědky plamenů několika raket. Zatímco malá raketa od Hondy se úspěšně vznesla a opět přistála, raketa od SpaceX se rozhodla letět všemi směry najednou. Díkybohu méně … více »
    Uprdkávač | Komentářů: 0
    včera 23:44 | Komunita

    Linus Torvalds zmínil, že souborový systém Bcachefs zřejmě odstraní z mainline Linuxu v začleňovacím okně pro vydání 6.17. Kent Overstreet mu totiž posílá kód s novou funkcionalitou i pro začlenění do kandidátů na vydání, kdy očekává pouze opravy chyb. Ken Overstreet byl již dříve z vývoje vyloučen kvůli konfliktní komunikaci.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    27.6. 11:55 | IT novinky

    Ministerstvo průmyslu a obchodu propaguje Microsoft. Ten ve spolupráci s Ministerstvem průmyslu a obchodu spouští AI National Skilling Plan v ČR. "Iniciativa Microsoftu přináší konkrétní a praktickou podporu právě tam, kde ji nejvíc potřebujeme – do škol, firem i veřejné správy.", říká ministr průmyslu a obchodu Lukáš Vlček.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    27.6. 10:55 | Zajímavý projekt

    Jste český ISP? Vyplněním krátkého dotazníku můžete pomoci nasměrovat vývoj nové generace routerů Turris Omnia [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    27.6. 01:33 | IT novinky

    Celkové tržby společnosti Canonical za rok 2024 byly 292 milionů dolarů (pdf). Za rok 2023 to bylo 251 milionů dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    27.6. 01:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.88.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.6. 01:11 | Nová verze

    Distribuce Tails specializující se ochranu online soukromí uživatele byla vydána ve verzi 6.17. Mimo jiné aktualizuje Tor Browser (14.5.4) a opravuje několik chyb.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    26.6. 21:11 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.6. 13:11 | IT novinky

    Město Lyon posiluje svou digitální suverenitu a postupně nahrazuje software od společnosti Microsoft bezplatnými alternativami, zejména OnlyOffice pro kancelářské aplikace a Linux a PostgreSQL pro systémy a databáze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    26.6. 11:44 | Zajímavý projekt

    Evropská občanská iniciativa Stop Destroying Videogames se snaží o to, aby vydavatelé, kteří spotřebitelům v Evropské unii prodávají videohry nebo na ně udělují licence, měli povinnost tyto hry ponechat ve funkčním (hratelném) stavu i po ukončení podpory ze své strany. Podpořit podpisem tuto iniciativu můžete v Systému pro online sběr podpisů.

    trekker.dk | Komentářů: 5
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (28%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 330 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    -

    6.3.2017 23:58 | deleted | Výběrový blog | poslední úprava: 26.10.2021 01:25

    -        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    7.3.2017 00:50 Maxmilian Prdel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové OctaForge cíle, OctaSTD coroutines a další změny
    Jsi hovado, v tom nejlepsim slova smyslu. +1 za neskutecnou vydrz.
    7.3.2017 04:09 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové OctaForge cíle, OctaSTD coroutines a další změny
    Zběžně jsem kouknul na GitHub a měl bych pár doporučení k C++:

    Používej explicit operator bool(). Implicitní operator bool() lze použít pro převod na číselné typy, což je náchylné na chyby:
    coroutine<void()> a = …;
    coroutine<void()> b = …;
    a + b;
    (Keyword: safebool)

    Pomocné metody typu swap je lepší uvádět jako friend void swap(type &a, type &b) { … } uvnitř tříd. Řeší to některé problémy s nutností hledat správný namespace a udržuje kód u toho, k čemu to patří. Při volání se pak místo
    void do_swap() {
        std::swap(a, b);
        ostd::swap(c, d);
        ostd::foo::swap(e, f); // Nebo to bylo ostd::bar::swap?
    }
    použije
    void do_swap() {
        using std::swap;
        swap(a, b);
        swap(c, d); // friend třídy instancí c a d, nepotřebuje namespace
        swap(e, f);
    }
    (Keyword: argument-dependent lookup)

    Místo
    type(type const&) = delete;
    type(type &&) = default;
    type& operator =(type const&) = delete;
    type& operator =(type &&) = default;
    doporučuji použít noncopyable á la Boost. Je to přehlednější a lépe se to používá v šablonovém metaprogramování.

    Jinak moc pěkný kód *thumbs up*
    7.3.2017 04:15 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové OctaForge cíle, OctaSTD coroutines a další změny
    Jinak k tomu, proč použít swap(a, b) místo a.swap(b): to první funguje v šablonách, kde nemusím řešit, jestli ten typ má metodu swap nebo používá std::swap.
    7.3.2017 11:29 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové OctaForge cíle, OctaSTD coroutines a další změny
    7.3.2017 11:26 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové OctaForge cíle, OctaSTD coroutines a další změny
    Ono je možné použít std::swap i tak, protože ADL prostě hledá globální "swap" funkci v namespace toho typu, jestli je to friend je celkem jedno. Takže volání std::swap(foo::bar::T{}, foo::bar::T{}) první vyzkouší foo::bar::swap(a, b) a pak použije standardní obecný fallback. OctaSTD deklaruje jak vnitřní swap metody, tak samostatné funkce, stejně jako všechny standardní containery, takže je možné na nich použít jak x.swap(b), tak std::swap(a, b). Ty volné swap funkce jsou většinou deklarované hned po tom containeru, jako inline void swap(mytype &a, mytype &b) { a.swap(b); }.

    Ohledně toho explicitního boolu, záměrem je samozřejmě použít explicitní. Momentální použití implicitního je bug...
    7.3.2017 17:44 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové OctaForge cíle, OctaSTD coroutines a další změny
    každopádně všechno opraveno... na jednom místě to opravdu nebylo ADL-aware, ale to jsem jen přehlédl na mé straně, teď je všechno v pořádku.
    7.3.2017 07:33 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové OctaForge cíle, OctaSTD coroutines a další změny
    Moc hezké!
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    skunkOS avatar 7.3.2017 09:29 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové OctaForge cíle, OctaSTD coroutines a další změny
    Krutopřísné.
    http://martinrotter.github.io
    7.3.2017 23:44 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové OctaForge cíle, OctaSTD coroutines a další změny
    btw znate libcoro - http://software.schmorp.de/pkg/libcoro.html , primarne je to pouzite v Perlovskem Coro (ktere se hezky kombinuje s event loopem AnyEvent) a mimo to ji tvori jen jeden .c soubor a jedna hlavicka, takze pro zacleneni do jinejch projektu je to idealni.
    7.3.2017 23:54 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové OctaForge cíle, OctaSTD coroutines a další změny
    Znám, má několik backendů, v mém případě je to pouze asm kód - ale pro C++ se taková knihovna nehodí, protože je nutné řešit exceptions a destruktory lokálních proměnných v korutině, s třeba tím ucontextem to moc nejde (resp. skoro jde, ale pokud korutina umře v polovině, tak se ty destruktory prostě nezavolají, není tam žádný ekvivalent ontop_fcontext)... nicméně ten asm mám stejně pro všechny podporované platformy, tak je to celkem jedno.

    Jinak jsem zrovna implementoval lepší stack allocator, takže by ta implementace v ostd měla být teď víceméně kompletní s relativně ideálním výkonem (jen momentálně nepodporuje rostoucí segmented stacky, ale to možná jindy...)
    8.3.2017 01:07 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové OctaForge cíle, OctaSTD coroutines a další změny
    Jak vypadá tvůj běžný den? Zbývá ti kromě práce a vývoje OctaForge čas i na něco jiného? Skoro by mohl být zajímavější článek o tom.
    14.3.2017 17:22 agagd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové OctaForge cíle, OctaSTD coroutines a další změny
    Pre Cesko je dobre ze taky clovek ako ty ostava zit v rodnej krajine. Dovolim si tvrdit ze patris medzi top 5% ludi v krajine.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.