abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:11 | Nová verze

    Knihovna htmx (Wikipedie, GitHub), tj. knihovna rozšiřující HTML o nové atributy a umožňující vývoj dynamických webových aplikací, byla vydána ve verzi 2.0 (𝕏).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:11 | IT novinky

    Společnosti DeepComputing a Framework Computer společně představily RISC-V základní desku pro modulární Framework Laptop 13.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.4 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.16.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:11 | Nová verze

    Desktopové prostředí KDE Plasma bylo vydáno ve verzi 6.1 (Mastodon, 𝕏). Přehled novinek i s videi a se snímky obrazovky v oficiálním oznámení. Podrobný přehled v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 11:11 | Nová verze

    Qsynth dospěl do verze 1.0.0. Jedná se o Qt GUI nad softwarovým syntezátorem FluidSynth (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.6. 17:11 | Bezpečnostní upozornění

    V bezdrátových routerech od společnosti routerech D-Link, v řadách EAGLE PRO AI a AQUILA PRO AI, je zabudovaný backdoor. Jedná se o zranitelnosti CVE-2024-6044 a CVE-2024-6045. Kdokoli z lokální sítě může přístupem na konkrétní URL spustit službu Telnet a přihlásit se pomocí přihlašovacích údajů správce získaných analýzou firmwaru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    17.6. 11:22 | IT novinky

    Organizace IuRe (Iuridicum Remedium) varuje před návrhem, který představilo belgické předsednictví Rady EU. Populární služby jako Messenger, WhatsApp nebo Signal by dle něj bylo možné plně používat až po odsouhlasení kontroly komunikace. Ta by měla zamezit šíření dětské pornografie. Podle IuRe by však taková kontrola přinesla hlavně závažný dopad na soukromí uživatelů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    17.6. 11:11 | Nová verze

    NumPy (Wikipedie), tj. knihovna pro Python pro vědecké výpočty, byla po 18 letech vydána v nové major verzi 2.0.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Důležité informace v průvodci migrací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.6. 23:11 | Nová verze

    Vývojáři postmarketOS vydali verzi 24.06 tohoto před sedmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell, Phosh, KDE Plasma a Sxmo. Aktuálně podporovaných zařízení je 50.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.6. 21:55 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    Heron avatar 6.2.2008 11:46 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Problém není v odesílání podepsaného emailu. Problém je v jeho ověření. Mnohokrát jsem narazil na problém, že nejsem schopen ověřit podpis u emailu, protože nebylo kde. Jak jsi měl tohle ošetřené?
    freshmouse avatar 6.2.2008 11:51 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Mnohokrát jsem narazil na problém, že nejsem schopen ověřit podpis u emailu, protože nebylo kde. Jak jsi měl tohle ošetřené?
    Myslíš tím, kde jsem měl veřejný klíč?
    Heron avatar 6.2.2008 11:52 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Ano, přesně to myslím.
    freshmouse avatar 6.2.2008 11:53 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Nemám ho snad ani nahraný na nějakém serveru s klíči, ale mám ho na webu a v patičce zprávy je na něj odkaz.
    Heron avatar 6.2.2008 11:58 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    A to je právě ten problém. Když mi přijde 10 000 podepsaných emailů, tak budu 10 000x někde hledat klíče. Kdyby všechny generované klíče končily v dobře zabezpečeném úložišti, jehož adresa by byla všeobecně známa (a hlavně součástí dotčených programů), tak by to používalo více lidí. Teď je to nepoužitelné.
    freshmouse avatar 6.2.2008 12:05 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Máš pravdu, ale u těch lidí, o kterých jsem mluvil, šlo o daleko elementárnější problémy (schránka na Seznamu neumí s PGP podpisy pracovat atd.).
    6.2.2008 14:30 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    No, ono PGP je takovy ad-hoc standard. Blbe je ze vetsina emailu ma dokonce problemy i se standardnim podpisem. Osobne pouzivam kvalifikovany podpis, coz je neco na urovni uredne overeneho podpisu. S overenim problem sice je, ale neni to tak fatalni jako u PGP (staci korenove certifikaty).
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    6.2.2008 12:05 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    To někde by měl být keyserver, třeba subkeys.pgp.net. Ale stáhnout si nějaký klíč o kterém nemůžu říct komu patří, je stejně na nic, musíte ho nějak ověřit. Buďto si klíče s druhou stranou rovnou podepíšete, nebo důvěryhodnost musí jít přes nějakého prostředníka (prostředníky), záleží na nastaveném trust modelu v GnuPG.
    Heron avatar 6.2.2008 12:33 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Něco podobného jsem chtěl napsat v další iteraci diskuse s myškou. :-)
    6.2.2008 12:36 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Vymýšlíte koncept certifikačních autorit. To je zajímavé, jak se každá diskuze o správě klíčů v PGP nakonec stočí k tomu, že ten PGP princip P2P není úplně to pravé ořechové, a koncept CA (důvěryhodné třetí strany) je pohodlnější :-)
    6.2.2008 15:23 MJ | Tady a teď
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Pohodlnější zajisté je, jen bezpečný jaksi moc ne.
    6.2.2008 17:15 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Pořád máte možnost si těch 10 000 veřejných klíčů obhospodařovat sám a žádné třetí straně nevěřit.
    6.2.2008 15:36 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Ne, jenom koncept keyserveru. Ten s certifikacni autoritou nema prakticky nic spolecneho.
    6.2.2008 17:14 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    A co je tedy keyserver jiného, než důvěryhodná třetí strana, která zaručuje, že veřejné klíče patří tomu, kdo tvrdí, že mu patří?
    6.2.2008 17:45 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Ehm... Keyserver nedělá žádné podpisy na klíčích... GPG je založeno na kruhu důvěry... Tvůj kamarád Pepa ti podepíše tvůj šifrovací klíč a pak každý kdo zná Pepu osobně a tak důvěřuje Pepově klíči automaticky důvěřuje i klíčům, které Pepa podepsal. Takže on je každý uživatel sítě GPG certifikační autoritou. A keyserver neplní úlohu certifikační autority, ale pouze certifikačního úložiště. Je to jen způsob jak se jednoduše dostat ke klíčům. Dalo by se to nahradit veřejným FTP serverem.
    6.2.2008 18:12 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Máte pravdu. Trochu jsem to s tím zobecněním přehnal :-) Neuvědomil jsem si, že když najdu důvěryhodnou vestu důvěry, samotné úložiště může být velmi pochybného charakteru… To bude asi tím, že jsem cestu důvěry nikdy nepovažoval za něco důvěryhodného :-)

    PS: Ten překlep jsem tam nemohl nenechat :-)
    6.2.2008 17:49 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Keyserver je třetí strana, která shromažďuje veřejné klíče, jejich odvolání a podpisy. O nějaké důvěryhodnosti nemůže být ani řeč.

    Je úlohou klienta nalézt tranzitivní přechod sítí důvěry.
    6.2.2008 15:28 svatekr | skóre: 18 | blog: Svatekr | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Jen pro upřesnění - nejedná se o měření vody lžící. Zpívá se: "Na říčici vodu neměř".

    říčice - řešeto. :-)

    (to ovšem na problematice nic neřeší)
    Každé zbytečně vyřčené slovo je vyřčeno zbytečně.
    freshmouse avatar 6.2.2008 15:49 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Jů. :-)

    Já tam vždycky slyšel "na lžíci si vodu neměř". Dokonce mám dojem, že jsme na to ve školce měli i nějakou pohybovou sestavu se lžícemi, ale možná se mi to jen zdá... :-D
    6.2.2008 19:20 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Já tam vždycky slyšel "na lžíci si vodu neměř". Dokonce mám dojem, že jsme na to ve školce měli i nějakou pohybovou sestavu se lžícemi, ale možná se mi to jen zdá... :-D
    Ne, se lzici to fakt nema nic spolecnyho, ono by to ani nedavalo moc smysl, kdezto s tim resetem to dava smysl perfektni. :-)

    P.S. Tu sestavu bych teda fakt chtel videt v akci. :-D
    freshmouse avatar 6.2.2008 19:29 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Mno, třeba v nějakých kuchařských receptech píšou "přidejte čtyři lžíce vody", tak jsem si to měření s tím spojil. :-) Já tu písničku ani neznám celou, jen ten začátek, takže ani nevím, o co tam přesně jde. Jen tam figuruje ještě nějaký chlapec, co má pláchnout -- a já si právě myslel, že když ta holka bude příliš dlouho měřit vodu, tak jí ten kluk uteče za jinou (a rychlejší). :-)
    6.2.2008 15:34 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Hmm, podepisuju skoro kazdy email uz mnoho let a jeste se me nestalo, ze by se me nekdo ptal, proč na konci zprávy odesílám tu divnou změť znaků.
    freshmouse avatar 6.2.2008 15:51 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Ono hodně záleží na tom, komu se píše. Vývojářský tým z toho nejspíš nebude tak vyndaný jako např. spolužačky...
    6.2.2008 16:08 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Tak prostě spolužačce (no dobře spolužaček už moc nemám, ale to je celkem jedno :-)) řeknu, že ta divná příloha je digitální podpis. Ještě jsem s tím nenarazil :-).
    freshmouse avatar 6.2.2008 16:15 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    U mě už je to taky pasé, spolužačky už taky skoro nemám. :-)
    6.2.2008 15:43 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Divení se podpisu
    Místo inline podpisu používejte MIME formu.
    freshmouse avatar 6.2.2008 15:46 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Divení se podpisu
    Už vloženou formu nepoužívám. Se změnou klienta (Thunderbird jsem vyměnil za Evolution) došlo i k této změně. Evolution to odesílá jako přílohu.
    6.2.2008 16:09 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Divení se podpisu
    I v Thunderbirdu (resp. Enigmailu) se dá používání MIME nastavit, stejně tak jako v Evolution se dá nastavit inline.
    freshmouse avatar 6.2.2008 16:12 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Divení se podpisu
    V Evolution se dá nastavit vložený PGP podpis? Já po tom tak před měsícem pátral a nic jsem nemohl najít (mimo různých diskuzních fór, kde po tom pátrali jiní :-))... Mohl by ses o tom rozepsat?
    6.2.2008 16:20 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Divení se podpisu
    Já myslel, že jsem to tam někde viděl. Ale možná mám jenom zmatek z toho jak jsem se zase minulý měsíc neúspěšně pokoušel najít mailového klienta, který mě nebude štvát.
    6.2.2008 17:38 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Divení se podpisu
    Jak řekl autor Muttu:
    All mail clients suck. This one just sucks less.
    Tudíž vám radím: nehledejte.
    freshmouse avatar 6.2.2008 18:33 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Divení se podpisu
    Mimochodem, když jsme u toho, je lepší používat MIME, nebo vložený formát podpisu (případně proč)?
    6.2.2008 19:29 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Divení se podpisu
    MIME, proč? Protože to prudí uživatele míň, než inline podpis.
    Jakub Hájek avatar 7.2.2008 20:42 Jakub Hájek | skóre: 14 | blog: zamek | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Divení se podpisu
    To mi nedavno volal tata: "Ty jo, ja uz dva dny stahuju vselijaky kodeky, ale to video co jsi mi poslal (signature.asc), porad nemuzu nicim otevrit".

    K inline podpisu by zahuhlal cosi o rozsypanym caji a mel by klid. Tak nevim co je lepsi :-)
    Teprve tehdy, až nebudeme mít co ztratit, budeme opravdu svobodní.
    7.2.2008 23:53 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Divení se podpisu
    :-)
    6.2.2008 19:49 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Divení se podpisu
    Výhoda MIME je, že umožňuje podepsat více částí najednou, taktéž aplikace, která nerozumí PGP, stále bude schopná ostatní data zpracovat.
    7.2.2008 03:36 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Divení se podpisu
    MIME - je líp standardizované, nemate uživatele kteří nepodepisují a umožňuje podepsat i přílohy. Možná se najde ještě nějaký další důvod :-).
    progdan avatar 6.2.2008 17:39 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Nepodepisuju, nesifruju....lenost
    Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
    6.2.2008 17:58 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Nechapu titulek blogu... :-)
    freshmouse avatar 6.2.2008 18:19 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Nevěř, holka, chlapci, nevěř, na lžíci* si vodu neměř...

    * prý to má být řičice, ne lžíce -- viz komentář výše
    6.2.2008 21:47 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Já to znám s měřicí...
    6.2.2008 21:50 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    -----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE----- Hash: SHA1

    A co začít podepisovat komentáře na ABCLinuxu? :-)

    -----BEGIN PGP SIGNATURE----- Version: GnuPG v2.0.4-svn0 (GNU/Linux) iD8DBQFHqh16+FVXqfOqHFERArRtAJ4kHYOPKnCSmjVbGfisBolSlOCHXgCgjQQS 2zz6+8h1tlfCBPnJ+MI1b+8= =mdUb -----END PGP SIGNATURE-----
    6.2.2008 22:28 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Vy jste první člověk, kvůli kterému jsem musel použít zaříkadlo --photo-viewer :D

    Kromě toho Abíčko ve výchozím stavu přepisuje emotikony.
    7.2.2008 01:53 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    LOL, tak už umím hledat na keyserveru, importovat z keyserveru a zobrazovat fotky :-) gpg je dost blbuvzdorný - když to chce nějaký parametr, tak si stačí tipnout jaký přesně chce (jestli key id, nebo pořadové číslo...) a ono to funguje :-)
    7.2.2008 01:30 Stevko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Uff, tak som to skúsil zistiť, či je podpis správny. Najprv
    gpg: nenájdené žiadne platné dáta vo formáte OpenPGP.
    gpg: podpis nebolo možné overiť.
    Prosím, nezabúdajte, že súbor s podpisom (.sig alebo .asc)
    by mal byť prvým súborom zadaným na príkazovom riadku.
    
    a keď som popridával entery na (snáď) spravné miesta, tak
    gpg: Signature made St  6. február 2008, 21:50:02 CET using DSA key ID F3AA1C51
    gpg: Špatný podpis od "Marek Stopka <marekstopka@gmail.com>"
    
    Možno nejaká medzera alebo enter na nevhodnom mieste.
    7.2.2008 03:47 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    Příloha:
    Proč ne? :-)
    7.2.2008 09:56 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    
    -----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
    Hash: SHA1
    
    Taky si myslím, že by to nebylo špatné... Kdyby ještě leoš napsal server-side skript, který by sám vyhodnocoval 
    podpisy jako platné/neplatné. (Asi to chce, ale umisťovat do tagu pre)
    -----BEGIN PGP SIGNATURE-----
    Version: GnuPG v2.0.4-svn0 (GNU/Linux)
    
    iD8DBQFHqse7+FVXqfOqHFERAir8AJ40osVbZUiYU2lsBZJYIITCUWQ+rQCfanY4
    ObF34fS8FdjwYTpkwHUonAU=
    =MOdu
    -----END PGP SIGNATURE-----
    
    
    
    7.2.2008 09:58 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    7.2.2008 10:36 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na lžíci si vodu neměř
    myslim ze je slusnost se na konci mejlu podepsat
    V podstatě nic nevím

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.