abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:22 | IT novinky

    Masivní výpadek elektrického proudu zasáhl velkou část České republiky. Hasiči vyjížděli k většímu počtu lidí uvězněných ve výtazích. Výpadek se týkal zejména severozápadu republiky, dotkl se také Prahy, Středočeského nebo Královéhradeckého kraje. Ochromen byl provoz pražské MHD, linky metra se už podařilo obnovit. Výpadek proudu postihl osm rozvoden přenosové soustavy, pět z nich je nyní opět v provozu. Příčina problémů je však stále neznámá. Po 16. hodině zasedne Ústřední krizový štáb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:33 | Nová verze

    Po více než roce vývoje od vydání verze 5.40 byla vydána nová stabilní verze 5.42 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 64 vývojářů. Změněno bylo přibližně 280 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 01:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 7.5 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 138. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:33 | Zajímavý software

    Sniffnet je multiplatformní aplikace pro sledování internetového provozu. Ke stažení pro Windows, macOS i Linux. Jedná se o open source software. Zdrojové kódy v programovacím jazyce Rust jsou k dispozici na GitHubu. Vývoj je finančně podporován NLnet Foundation.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:33 | Nová verze

    Byl vydán Debian Installer Trixie RC 2, tj. druhá RC verze instalátoru Debianu 13 s kódovým názvem Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:33 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za červen (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:33 | Nová verze

    Libreboot (Wikipedie) – svobodný firmware nahrazující proprietární BIOSy, distribuce Corebootu s pravidly pro proprietární bloby – byl vydán ve verzi 25.06 "Luminous Lemon". Přidána byla podpora desek Acer Q45T-AM a Dell Precision T1700 SFF a MT. Současně byl ve verzi 25.06 "Onerous Olive" vydán také Canoeboot, tj. fork Librebootu s ještě přísnějšími pravidly.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:33 | Komunita

    Licence GNU GPLv3 o víkendu oslavila 18 let. Oficiálně vyšla 29. června 2007. Při té příležitosti Richard E. Fontana a Bradley M. Kuhn restartovali, oživili a znovu spustili projekt Copyleft-Next s cílem prodiskutovat a navrhnout novou licenci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.7. 16:55 | Nová verze

    Svobodný nemocniční informační systém GNU Health Hospital Information System (HIS) (Wikipedie) byl vydán ve verzi 5.0 (Mastodon).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.7. 16:22 | Komunita

    Open source mapová a navigační aplikace OsmAnd (OpenStreetMap Automated Navigation Directions, Wikipedie, GitHub) oslavila 15 let.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (28%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 352 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    David Heidelberg avatar 13.9.2007 15:52 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: wesnoth wml - select message
    Přemýšlel si někdy o tom, že by si to všechno napsal do jednoho zápisku?

    0K!AS
    13.9.2007 15:54 Petr Mach | skóre: 9 | blog: Hláska
    Rozbalit Rozbalit vše Re: wesnoth wml - select message
    Jo a rozhodl jsem se, že to tak nechci. Důvody viz. první wesnoth zápis.
    14.9.2007 00:57 qk | skóre: 15 | blog: qk_develop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: wesnoth wml - zprávy, dialogy jednotek a výběrové dotazy
    Nemuzu si pomoct, ale nic svetobornyho o wesnothu si nenapsal, wiki ma vse podstatne o wml v sobe a musim rict,ze rozhodne uzitecnejsi by bylo kdyby sis prosel standardni makra poskytovany utils.cfg a treba je to popsal co ktery strucne dela a tim ukazal jak je wml mocnej nastroj pro tvorbu map a kampani.(uff, byl to boj vtesnat to do jedny vety :)
    14.9.2007 02:18 Petr Mach | skóre: 9 | blog: Hláska
    Rozbalit Rozbalit vše Re: wesnoth wml - zprávy, dialogy jednotek a výběrové dotazy
    Az opustis plane teoretizovani a zkusis neco praktickeho udelat, zjistis, ze budes kazdou chvili znacne tapat, protoze pro prakticke pouziti tam spousta informaci jaksi chybi a budes je hledat kde se da. Cast chybejicich informace, priklady a prakticka reseni (toho co jsem potreboval a resil) najdes zde. Jenze tohle pochopis teprve potom, co zkusis neco poradneho udelat a nespokojis se jenom s demonstracnim hello word.

    Standardni makra jsou jednoducha a zrejma na prvni pohled, zadny popis nepotrebuji, naopak mi slouzi jako inspirace pro prakticka reseni.
    14.9.2007 10:17 qk | skóre: 15 | blog: qk_develop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: wesnoth wml - zprávy, dialogy jednotek a výběrové dotazy
    plane teoretizovani? :) Rekl bych ze sem udelal vic praktickeho do wesnothu nez ty. Akorat spis se hrabu primo v kodu, ale pro testovani si pisu i scenare a vzdycky my wiki stacila.
    Pokud myslis ze chybi nejake informace nebo priklady, tak je pis primo do wiki, rozhodne budou uzitecnejsi nez tady.
    14.9.2007 11:15 Petr Mach | skóre: 9 | blog: Hláska
    Rozbalit Rozbalit vše Re: wesnoth wml - zprávy, dialogy jednotek a výběrové dotazy
    Kdo toho udelal vic nemohu posoudit, do kodu se nehrabu. Jestli se do nej hrabes, prosim o opravu letiteho problemu, tj. nefungujici pravdepodobnosti. Preci jen je ostuda, kdyz se jednotky s pravdepodobnosti zasahu 70 % s celkovym poctem utoku 12 trefi jen jednou, coz je zhruba 10% uspesnost.

    Wiki je referencni a chybi v ni mnoho praktickych informaci. Delat z referencni prirucky wml tutorial si netroufam, radsi si hraju na vlastnim pisecku. Je zajimave, kolik je tu lidi, kteri mi prikazuji co mam delat, to bude nejaka kolektivni nemoc na abclinuxu, ne? :-)
    14.9.2007 16:49 azurIt | skóre: 34 | blog: zatial_bez_mena
    Rozbalit Rozbalit vše Re: wesnoth wml - zprávy, dialogy jednotek a výběrové dotazy
    nebude to tym, ze tam vplyvaju aj ine faktory ? napr. ak utocnik ma sancu zasahu 70% a obet ma zase sancu uhnut sa 85%, tak konecna sanca zasahu bude 10,5% (ak pocitam spravne ;) )
    14.9.2007 16:58 qk | skóre: 15 | blog: qk_develop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: wesnoth wml - zprávy, dialogy jednotek a výběrové dotazy
    ne, tak to ve wesnothu nefunguje, obet ma pouze protekci, ktera snizuje zpusobene zraneni.
    Jinak ale delaly se dokonce nejaky testy na tu pravdepodobnest a je to jen emocialni dojem, cisla jsou rozlozeny rovnomerne.
    14.9.2007 17:44 Petr Mach | skóre: 9 | blog: Hláska
    Rozbalit Rozbalit vše Re: wesnoth wml - zprávy, dialogy jednotek a výběrové dotazy
    Dojem to rozhodne neni. Za jak dlouho se ty statistiky delaly? Mozna ze dlouhodobe to vychazi, ale kratkodobe, treba behem ofenzivy to selhava. Kdyz 4 magove 3x zautoci na polomrtveho trpaslika, kazdy s pravdepodobnosti zasahu 70 % a trpaslik prezije (jeden zasah), prestoze by ho mel teoreticky skolit jeden mag dvema zasahy, tak to v poradku neni a ve wesnothu se to stava neprijemne casto. Generator nahodnych cisel v nem nefunguje pro potreby wesnothu dobre, mel by davat odpovidajici vysledky nejen dlouhodobe, ale i kratkodobe.
    14.9.2007 11:49 Petr Mach | skóre: 9 | blog: Hláska
    Rozbalit Rozbalit vše Re: wesnoth wml - zprávy, dialogy jednotek a výběrové dotazy
    Jenom pro příklad, zkus mi na té wiki třeba najít najít to co jsem řešil včera. Takovou zdánlivě obyčejnou věc. Jak spustit událost v určitém kole u určité strany. Nikde to napsané není a vyzkoušel jsem si několik slepých nefunkčních cest (typu vnořený event "side turn" v eventu "turn") a ztratil spoustu času (metoda pokus omyl je velmi zdlouhavá, při každé změně skriptu je nutné restartovat celou hru, a spuštění trvá velmi dlouho, proč?), než jsem došel na funkční řešení.

    Člověku který se hrabe uvnitř to možná přijde jasné, já se také občas divím, jak uživatelé mých programů mohou nechápat jak to nebo ono funguje, ale pro člověka neznalého wesnothu zevnitř jsou informace příliš stručné a správné postupy si musí hledat sám.
    14.9.2007 16:44 qk | skóre: 15 | blog: qk_develop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: wesnoth wml - zprávy, dialogy jednotek a výběrové dotazy
    Kdyby sis to dobre precetl, tak vys ze si napsal pekne prasacky WML, protoze by si se docetl ve wiki u eventWML, ze existuje u eventu i udalost turn X (kde X je cislo kola) -
    #  turn X' this event triggers at the start of turn X. X cannot be 1. 

    restartovat celou hru? :) zkus si precist parametry u spousteni wesnothu a zvlast --nocache by ti mohlo dost pomoci, pak staci jen upravit scenar za behu a jen ho znovu pustit (pouze scenar, aby se nacetl novy).
    A navic si treba tim blokem o zpravach jen prebasnil wiki a nerekl ani vsechno. Proste pokud mas pocit ze neco chybi zkus se nejdrive zeptat na wesnotim foru forum.wesnoth.org v sekci wml workshop kde ti urcite poradi.
    14.9.2007 17:23 Petr Mach | skóre: 9 | blog: Hláska
    Rozbalit Rozbalit vše Re: wesnoth wml - zprávy, dialogy jednotek a výběrové dotazy
    No to vim, turn X jsem prave pouzil jako nadrazeny pro side turn (jen jsem ti to zde nedostatecne uvedl, promin), ale neuspesne. Proto jsem to nakonec vyresil uplne jinak, viz prilusny zapisek.

    Jestli bude fungovat ten parametr, tak dik za super radu.

    Wiki jsem imho neprebasnil, protoze radu jak vest hovor za leadra s promenlivym description (tyka se multiplayeru, v kampani ten problem neni) tam nenajdes a chvili trvalo, nez jsem to v nejakem scenari obkoukal. Rovnez ve wiky nenajdes priklad dotazu a z sucheho vyctu parametru je pouziti nejasne. To je jako by ses chtel ucit se delat html stranky jen podle DTD.

    Do workshopu v pripade nouze nejvyssi chodim, uz jsem tak odhalil jeden wml bug :-). Ale a) odpoved nedostanu hned, obvykle az za nekolik hodin nebo dalsi den (cas mam vetsinou az po nocich), coz pri mnozstvi nejasnosti neni mozne, misto dvou dnu bych na tom stravil tak dva tydny, sam na to prijdu driv a b) neni imho zadouci, aby se tam opakovane pokladaly stejne dotazy. Imho je lepsi typicke problemy sepsat, coz prave delam a tudiz mi to zbytecne neprijde.

    Pocit ze neco chybi mam furt. Treba kde je popsano jake interni promenne a kdy (treba v kterem eventu) jsou k dispozici? Zrejme nikde a clovek to musi pracne vydobavat po ruznych mistech wiki a predevsim studiem ruznych scenaru. Nakonec, sami vyvojarit tvrdi, ze learning curve je mizerna. Imho je to hlavne podivnym jazykem a nedostatecnou dokumentaci.
    14.9.2007 08:53 vlasta neubauer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: wesnoth wml - zprávy, dialogy jednotek a výběrové dotazy
    myslím, že tahle bezpochyby skvělá hra má nějaky vlastní web a vlastní blog nebo fórum kde by jste mohl přispívat na dané téma do aleluja a ještě by vás za to pochválili

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.