Sniffnet je multiplatformní aplikace pro sledování internetového provozu. Ke stažení pro Windows, macOS i Linux. Jedná se o open source software. Zdrojové kódy v programovacím jazyce Rust jsou k dispozici na GitHubu. Vývoj je finančně podporován NLnet Foundation.
Byl vydán Debian Installer Trixie RC 2, tj. druhá RC verze instalátoru Debianu 13 s kódovým názvem Trixie.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za červen (YouTube).
Libreboot (Wikipedie) – svobodný firmware nahrazující proprietární BIOSy, distribuce Corebootu s pravidly pro proprietární bloby – byl vydán ve verzi 25.06 "Luminous Lemon". Přidána byla podpora desek Acer Q45T-AM a Dell Precision T1700 SFF a MT. Současně byl ve verzi 25.06 "Onerous Olive" vydán také Canoeboot, tj. fork Librebootu s ještě přísnějšími pravidly.
Licence GNU GPLv3 o víkendu oslavila 18 let. Oficiálně vyšla 29. června 2007. Při té příležitosti Richard E. Fontana a Bradley M. Kuhn restartovali, oživili a znovu spustili projekt Copyleft-Next s cílem prodiskutovat a navrhnout novou licenci.
Svobodný nemocniční informační systém GNU Health Hospital Information System (HIS) (Wikipedie) byl vydán ve verzi 5.0 (Mastodon).
Open source mapová a navigační aplikace OsmAnd (OpenStreetMap Automated Navigation Directions, Wikipedie, GitHub) oslavila 15 let.
Vývojář Spytihněv, autor počítačové hry Hrot (Wikipedie, ProtonDB), pracuje na nové hře Brno Transit. Jedná se o příběhový psychologický horor o strojvedoucím v zácviku, uvězněném v nejzatuchlejším metru východně od všeho, na čem záleží. Vydání je plánováno na čtvrté čtvrtletí letošního roku.
V uplynulých dnech byla v depu Českých drah v Brně-Maloměřicích úspěšně dokončena zástavba speciální antény satelitního internetu Starlink od společnosti SpaceX do jednotky InterPanter 660 004 Českých drah. Zástavbu provedla Škoda Group. Cestující se s InterPanterem, vybaveným vysokorychlostním satelitním internetem, setkají například na linkách Svitava Brno – Česká Třebová – Praha nebo Moravan Brno – Břeclav – Přerov – Olomouc.
Byla vydána nová verze 8.7.0 správce sbírky fotografií digiKam (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení (NEWS). Nejnovější digiKam je ke stažení také jako balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo ke spuštění a spustit.
Pomocí skriptu lze s uživatelem komunikovat. Lze mu zobrazit zprávu nebo dotaz s výběrem. Zpráva se může tvářit jako informační dialog nebo jako řeč některé jednotky. Nejčastěji se tak simuluje rozhovor několika jednotek mezi sebou, čímž se uživatel nenápadně uvede do příběhu a poskytnou se mu potřebné informace. Všechny dialogy a dotazy se dělají pomocí elementu [message].
Zadaný text se objeví jako zpráva pro uživatele.
[message] speaker=narrator message = "This is example of message box." [/message]
Zadaný text se zobrazí jako text, který pronáší určená jednotka. Jednotka se určuje pomocí její vlastnosti description (jméno jednotky, které se nepřekládá).
[message] speaker=unit-description message = "This is example of unit dialog." [/message]
U leadera v multiplayeru je ten problém, že jeho description není předem znám, závisí na tom, kdo za stranu hraje. Lze si ale vypomoci malý trikem, který není nikde popsaný, ale vypozoroval jsem ho studiem cizích scénářů. Řeší se to uvedením strany, kterou leader vede a vlastností canrecruit, která je pravdivá právě jen u leadera.
[message] side=1 canrecruit=1 message = "This is example of leader dialog." [/message]
Chvíli jsem pátral jak ve WML udělat dotaz s výběrem, nikde jsem nenašel příklad tak jeden poskytuji. Jedná se o výběr jedné jednotky ze dvou, která se má vytvořit. Tak je např. možno do hry dostat jednu mimořádnou jednotku na vysoké úrovni (dle preferencí hráče), kterou není možno rekrutovat.
[message] speaker=narrator message = "Select your friend." [option] message = "Paladin" [command] [unit] side=1 type=Paladin x,y=10,10 [/unit] [/command] [/option] [option] message = "Elvish Sylph" [command] [unit] side=1 type=Elvish Sylph x,y=10,10 [/unit] [/command] [/option] [/message]
Pozor: Toto nelze jednoduše použít v multiplayeru. Při hře přes síť na tom často spadnou připojení spoluhráči s chybovou hláškou The file you have tried to load is corrupt. Žádné řešení jsem nenalezl, v multiplayeru pravděpodobně není možno dát hráči něco na výběr.
Aby se tak nestalo, je potřeba splnit nějaké podmínky. Ty nejsou nikde přesně uvedené, takže jen co jsem vypozoroval ve vývojové verzi (1.3.8) bez nároku na přesnost:
Mezery se zachovávají, tedy kolik jich uděláte, tolik jich vidíte, neslučují se v jednu jako je tomu v HTML.
Zalomení řádku lze provést fyzickým zalomením řádku ve zdrojáku. Žádný zástupný znak neexistuje. Vzhledem k zachovávání mezer to značně znepřehledňuje odsazený zdrojový kód. Řeším tak, že si v eventu prestart vytvořím proměnnou $BR která obsahuje jen znak zalomení a tu pak používám jako zástupný znak.
Prázdný řádek nejde udělat dvěma zalomeními řádku za sebou, sloučí se v jedno zalomení. Stačí ale vložit mezeru mezi dvě zalomení.
Na začátku řetězce nesmí být parametr makra, to končí s chybou. Opět si lze vypomoci mezerou, která se vloží před parametr. Text se sice trochu odsadí, ale je to lepší než nic.
"{PARAMETR} nelze, končí chybou" " {PARAMETR} lze"
Pomocí speciálních sekvencí lze zvýraznit řádek textu. Tyto sekvence musí být na začátku řádku a řádek je obarvený až do konce. Tyto sekvence jsou:
Tiskni
Sdílej:
# turn X' this event triggers at the start of turn X. X cannot be 1.