abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:11 | Nová verze

    Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 21:22 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 19:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Bezpečnostní upozornění

    Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 11:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.5. 23:22 | IT novinky

    Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    1.5. 22:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 12.0 minimalistické linuxové distribuce (JeOS, Just enough Operating System) pro Kodi (dříve XBMC) a multimediálního centra LibreELEC (Libre Embedded Linux Entertainment Center). Jedná se o fork linuxové distribuce OpenELEC (Open Embedded Linux Entertainment Center). LibreELEC 12.0 přichází s Kodi 21.0 "Omega".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.5. 12:55 | Nová verze

    Microsoft vydal novou velkou aktualizaci 2404.23 v září 2019 pod licencí SIL Open Font License (OFL) zveřejněné rodiny písma Cascadia Code pro zobrazování textu v emulátorech terminálu a vývojových prostředích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.5. 05:33 | Nová verze

    OpenTofu, tj. svobodný a otevřený fork Terraformu vzniknuvší jako reakce na přelicencování Terraformu z MPL na BSL (Business Source License) společností HashiCorp, bylo vydáno ve verzi 1.7.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci. Vypíchnout lze State encryption.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (13%)
     (29%)
     (38%)
     (21%)
    Celkem 24 hlasů
     Komentářů: 5, poslední dnes 12:22
    Rozcestník

    wesnoth wml - proměnné / předdefinované

    17.9.2007 22:21 | Přečteno: 849× | wesnoth | Výběrový blog | poslední úprava: 17.9.2007 22:26

    Ve Wesnothu je mnoho existujících proměnných, s kterými je možno pracovat. Tady by se měl časem objevit jejich kompletní popis.

    Proměnné v eventech

    V každém eventu jsou předdefinovány následující proměnné. Ne všechny musí mít nějakou hodnotu. Jak je to se kterou se dá zjistit logickou úvahou, v eventu prestart (před začátkem hry) číslo právě hrající strany těžko najdeme, narozdíl od eventu turn side, ale taky ho ani nebudeme potřebovat.

    Proměnné v jednotce (store_unit)

    Na každou jednotku je možno se dívat jako na objekt proměnných. Tyto objekty nejsou ve WML přímo dostupné, ale dají se do něj nahrát pomocí elementu [stroe_unit] a po skončení práce zase odstranit pomocí [unstore_unit]. Tyto elementy slouží k přenosu dat mezi prostředím WML a engine hry. Tento element je možno použít pouze v eventu. Nahrát data jednotky na pozici x, y lze takto:

        [store_unit]
            variable=unit_data
            [filter]
                x=$x
                y=$y
            [/filter]
        [/store_unit]
    

    Potom už můžeme pracovat s proměnnou (polem) $unit_data. Kdybychom ve filtru použili místo x,y třeba side, pak by v proměnné byly data všech jednotek zadané strany.

    Proměnné, které lze upravovat pomocí [set_variable] jsou:

    Proměnné ve straně (store_side)

    Proměnné v lokacích startů (store_starting_location)

    Proměnné v lokacích (store_locations)

           

    Hodnocení: 31 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    18.9.2007 07:23 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: wesnoth wml - proměnné / předdefinované
    S tim wesnothem to myslis docela vazne. Ale blog na tyto udaje neni idealni. Co kdybych ti vytvoril obdobu linuxove ucebnice pro wesnoth a ty sis to psal tam? Melo by to par vyhod. Za prve na rozdil od blogu se to neodsune do minulosti. Malokdo si procita stare zapisky. Za druhe je to wiki, takze ti s tim muze kdokoliv pomoci. Do tveho blogu ale nikdo psat nemuze,
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    18.9.2007 11:57 Petr Mach | skóre: 9 | blog: Hláska
    Rozbalit Rozbalit vše Re: wesnoth wml - proměnné / předdefinované
    Dekuji za nabidku, ale wiky mi nevyhovuje. Za prve jsem na ni zanevrel, kdyz mi kdysi nekdo prepisoval pracne pripraveny text nesmysly (pro me je to tedy nevyhoda). Psat do blogu se navic da, do diskuze. Ta mi rovnez vyhovuje sama o sobe, na wiki je to tezkopadne. A za druhe mi nevyhovuje wiky jazyk, radsi pisu normalni znovupouzitelne html.

    Blog mi zcela vyhovuje pro jeho snadne publikovani a naslednou editaci textu. Take nemam zatim snahu psat ucelny text, jsou to jen utrzky toho, co me zrovna necim potrapilo, proto je to misty i osobni. Jestli z toho casem vznikne neco uceleneho nevim, kdyz ano, pak tomu dam jinou formu obsahovou i technickou.

    Mizeni do minulosti nevadi, google najde. Kdyby abclinuxu umelo zobrazit seznam vsech clanku jedne kategorie, tak by to jeho ctenarum rovnez pomohlo. Ale to je jedno.

    Na tohle tema zde nechci diskutovat, je to offtopic, kdyz tak v trollim zapisku, tam uz je to jedno.
    18.9.2007 12:02 ABCLinuxuIsAlive | skóre: 12 | blog: Cubix | Nodnol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: wesnoth wml - proměnné / předdefinované
    Tyo .. takhle naprosto neskromneho a arogantniho cloveka (jako jsi ty) bych snad ani nechtel potkat ..
    Nejsem povinen byt takový, jaký bych podle ostatních měl být. Je to jejich omyl, ne moje selhaní.
    Zelená potvora avatar 18.9.2007 12:30 Zelená potvora | skóre: 10 | blog: Stenata69 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: wesnoth wml - proměnné / předdefinované
    +1
    http://www.kennel-apbt.com
    18.9.2007 14:24 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: wesnoth wml - proměnné / předdefinované
    Pod pojmem wiki jsem nemyslel bezne wiki enginy, ale koncept wiki v podani abclinuxu. Tedy napriklad bezne html a archiv revizi. Takze splnuje oba tve pozadavky (zadny wiki jazyk ale html) a moznost vratit zpet nesmyslnou zmenu. Abicko bude mit seznam vsech dokumentu (nejen clanku) dane kategorie, ktere ale rikame stitky.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    Jakub Hájek avatar 18.9.2007 13:41 Jakub Hájek | skóre: 14 | blog: zamek | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: wesnoth wml - proměnné / předdefinované
    Hele kámo, nechceš si ten předchozí post přesunout sem a smazat ho, než ti ho někdo okomentuje? Toho tapetování je už vážně trošku dost.

    Ten tvůj věčný argument o logickém a tématickém rozdělení na menší části tentokrát opravdu neberu, ty dva poslední posty k sobě logicky i tématicky patří.
    Teprve tehdy, až nebudeme mít co ztratit, budeme opravdu svobodní.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.