Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »V každém eventu jsou předdefinovány následující proměnné. Ne všechny musí mít nějakou hodnotu. Jak je to se kterou se dá zjistit logickou úvahou, v eventu prestart (před začátkem hry) číslo právě hrající strany těžko najdeme, narozdíl od eventu turn side, ale taky ho ani nebudeme potřebovat.
Na každou jednotku je možno se dívat jako na objekt proměnných. Tyto objekty nejsou ve WML přímo dostupné, ale dají se do něj nahrát pomocí elementu [stroe_unit] a po skončení práce zase odstranit pomocí [unstore_unit]. Tyto elementy slouží k přenosu dat mezi prostředím WML a engine hry. Tento element je možno použít pouze v eventu. Nahrát data jednotky na pozici x, y lze takto:
[store_unit] variable=unit_data [filter] x=$x y=$y [/filter] [/store_unit]
Potom už můžeme pracovat s proměnnou (polem) $unit_data. Kdybychom ve filtru použili místo x,y třeba side, pak by v proměnné byly data všech jednotek zadané strany.
Proměnné, které lze upravovat pomocí [set_variable] jsou:
Tiskni
Sdílej: