Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Vyšla nová vývojová verze Wesnothu 1.3.8. seznam změn. Změn je hodně, ale většinou drobných. Nejzajímavější mi přijde následující.
Významnou změnou pro tvůrce scénářů je, že spawnované jednotky získávají náhodné vlastnosti (traits), nejsou-li definované. Vzhledem k tomu, jak je implementovaná náhodnost ve Wesnothu, to je problém pro multiplayer. U každého hráče může jedna a ta samá jednotka získat různé vlastnosti, čímž dojde ke ztrátě synchronizace a přerušení hry. Řešením je buď poctivě vlastnosti definovat nebo jednotce nastavit atribut random_traits=no.
Předpokládá se, že některé multiplayer scénáře nebudou v nové verzi fungovat a budou muset být opraveny.
WML bylo vylepšeno o nový velmi užitečný event "turn refresh", který se spouští až po tom, co jsou na začátku kola vyléčeny jednotky, je přičteno nové zlato a podobně.
Z grafiky přibylo alternativní zobrazení lávy a vylepšení přechodů cesta/poušť. Jsem na to zvědavý.
Další (pro mě dost podivnou) změnou je významné zvýšení oddolnosti některých nemrtvých jednotek proti arcane útoku. Arcane útok se původně jmenoval svatý útok a byla to nejlepší cesta, jak se s nemrtvými vypořádat. Teď už to tak snadné nebude. Ghoul větev má místo odolnosti -40 % odolnost +20 % a Ghost větev místo odolnosti -30 % má -10 %. Kdo hraje rád za nemrtvé bude potěšen. Krom toho řada nemrtvých jednotek (Dark Adept, Dark Sorcerer, Necromancer, Lich a Ancient Lich) získala nově arcane útok. Snad to bylo plánováno předem a proto byl před nedávnem svatý útok přejmenován na arcane. Bylo nemyslitelné, aby lich měl svatý útok.
Tiskni
Sdílej: