abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:33 | IT novinky

    Google představil telefon Pixel 10a. S funkci Satelitní SOS, která vás spojí se záchrannými složkami i v místech bez signálu Wi-Fi nebo mobilní sítě. Cena telefonu je od 13 290 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Komunita

    Byl publikován přehled dění a novinek z vývoje Asahi Linuxu, tj. Linuxu pro Apple Silicon. Fedora 43 Asahi Remix s KDE Plasma už funguje na M3. Zatím ale bez GPU akcelerace. Vývojáře lze podpořit na Open Collective a GitHub Sponsors.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:00 | IT novinky

    Red Hat představil nový nástroj Digital Sovereignty Readiness Assessment (GitHub), který organizacím umožní vyhodnotit jejich aktuální schopnosti v oblasti digitální suverenity a nastavit strategii pro nezávislé a bezpečné řízení IT prostředí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Zajímavý software

    BarraCUDA je neoficiální open-source CUDA kompilátor, ale pro grafické karty AMD (CUDA je proprietární technologie společnosti NVIDIA). BarraCUDA dokáže přeložit zdrojové *.cu soubory (prakticky C/C++) přímo do strojového kódu mikroarchitektury GFX11 a vytvořit tak ELF *.hsaco binární soubory, spustitelné na grafické kartě AMD. Zdrojový kód (převážně C99) je k dispozici na GitHubu, pod licencí Apache-2.0.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    17.2. 17:00 | IT novinky

    Podvodné reklamy na sociálních internetových platformách, jako je Facebook, Instagram nebo X, vytvořily loni v Česku jejich provozovatelům příjmy 139 milionů eur, tedy zhruba 3,4 miliardy korun. Proti roku 2022 je to nárůst o 51 procent. Vyplývá to z analýzy Juniper Research pro společnost Revolut. Podle výzkumu je v Česku zhruba jedna ze sedmi zobrazených reklam podvodná. Je to o 14,5 procenta více, než je evropský průměr, kde je podvodná každá desátá reklama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    17.2. 15:44 | Nová verze

    Desktopové prostředí KDE Plasma bylo vydáno ve verzi 6.6 (Mastodon). Přehled novinek i s videi a se snímky obrazovek v oficiálním oznámení. Podrobný přehled v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.2. 03:22 | Nová verze

    Czkawka a Krokiet, grafické aplikace pro hledání duplicitních a zbytečných souborů, byly vydány ve verzi 11.0. Podrobný přehled novinek v příspěvku na Medium. Od verze 7.0 je vedle frontendu Czkawka postaveného nad frameworkem GTK 4 vyvíjen nový frontend Krokiet postavený nad frameworkem Slint. Frontend Czkawka je už pouze v udržovacím módu. Novinky jsou implementovány ve frontendu Krokiet.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    17.2. 02:00 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann na svém blogu publikoval článek Úvod do MeshCore: "Doteď mě radioamatérské vysílání úplně míjelo. Když jsem se ale dozvěděl, že existují komunity, které svépomocí budují bezdrátové sítě, které jsou nezávislé na Internetu a do značné míry taky elektrické síti a přes které můžete komunikovat s lidmi i na druhé straně republiky, zaujalo mě to. Když o tom přede mnou pořád básnili kolegové v práci, rozhodl jsem se, že to zkusím taky.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    16.2. 22:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.5.20 open source správce počítačových her na Linuxu Lutris (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.2. 12:44 | IT novinky

    Peter Steinberger, autor open source AI asistenta OpenClaw, nastupuje do OpenAI. OpenClaw bude převeden pod nadaci a zůstane otevřený a nezávislý.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (6%)
     (0%)
     (11%)
     (27%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
     (12%)
     (26%)
    Celkem 902 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Luboš Doležel (Doli) avatar 1.6.2011 22:30 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    Hlavně nikdy základku s čipsetem nvidia. Nevím, jestli ještě pořád čipsety dělají, ale jestli jo, tak by jim to měl někdo zakázat...
    1.6.2011 22:47 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    No nevim jeden stroj, ktery mel chipset Nvidia s integrovanou grafikou jsem mel a byl (a porad je) to docela spolehlivy stroj. Samozrejme takove pokrocile veci jako virtualizace od toho fakt clovek nemuze ocekavat.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 1.6.2011 23:27 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    Jo, low-endy jdou, ale jejich high-endy jsou snůška přehřívajících se nestabilních šmejdů.
    gtz avatar 1.6.2011 22:52 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    Intel S5520HCR (HANLAN CREEK) pro Xeony je velice slušnou deskou. Procesor Xeon není zas tak moc rozdílný od normálního (např. E5520 není zase tak moc drahý). Pokud jste vysazen na AMD pak bych se podíval na desky SuperMicro. Ale asi vždy bych šel do nějakého dual socketu.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    1.6.2011 23:24 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    Ten neumi AES a Vt-d tam taky nevidim. Takze 0 bodu.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    gtz avatar 1.6.2011 23:57 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    No jak se dívám Intel Q67 má jen v BLKDQ67OWB3. Bohužel uATX a 1x PCI-16 je celkem málo. A na účely co potřebuješ se to nějak nehodí. Já jsem něco podobého řešil právě přes serverovskou desku od Intelu. Dávaly se tam 2 xeony 5550 a celé to běželo na Vmware Starter Edition. Možná bych asi chvíli počkal až bude víc desek.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    2.6.2011 02:24 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    Jj, Q67 se dava jenom do mini a micro ATX desek.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    2.6.2011 04:50 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    Nesmysl. Podpora Vt-d je věcí NB, který je dnes celý v procesoru. Je tedy úplně jedno, jaký máte chipset, potřebujete správný CPU a nutná je pouze podpora v BIOSu, což může být u konzumních výrobců desek někdy problém.

    Nicméně zrovna Vt-d podporuje téměř každá deska z mainstreamu a výše.
    2.6.2011 09:15 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    U AMD jednoznacne potrebujete chipset s podporou IOMMU. Coz jsou 880FX, 970, 990X a 990FX.
    Intel je samozrejme tezce omezeny a nepodporuje komplet virtualizaci ani ve vsech procesorech, natoz chipsetech.
    Heh?
    2.6.2011 09:17 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    Samozrejme preklep. 880->890.
    2.6.2011 09:21 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    Blbe je ze AMD bude podporovat instrukci AES-NI az v Buldozeru (ktery pokud se nepletu jeste nebyl uveden).
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    2.6.2011 19:39 2011
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    Ano. Tímto se liší Vt-d od IOMMU. Rozdíl je zřejmý, Intel má celý NB v procesoru včetně PCIe řadiče, AMD zůstal PCIe řadič v externím NB, a proto se IOMMU zřejmě řídí chipsetem.
    2.6.2011 09:15 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    Co som zachytil na Xen-users mailing liste, tak vo vseobecnosti je VGA pass-thru uspesnesji s AMD ako nVidia kartami.

    http://wiki.xensource.com/xenwiki/XenVGAPassthrough

    Pri AMD platforme je najzaujimavejsi asi chipset 890FX. :)
    2.6.2011 09:18 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    To ze Vt-d slape jenom na Q67 tvrdi vyrobci desek a Intel. Ne ja.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    2.6.2011 16:14 optim | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    Výrobce je nutno brát s rezervou. Intel třeba v poznámkách k vydání [pdf] toho času nejnovější verze BIOSu pro DP67BG tvrdí, že tam VT-d zprovoznil.
    2.6.2011 19:40 2011
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    Kouknete do manuálů k základním deskám. Řada z nich mám položku Vt-d enable/disable k dispozici, bez ohledu na chipset
    2.6.2011 22:53 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    Nj, len kiez by to aj vzdy fungovalo tak, ako ma... :)
    2.6.2011 10:00 Michal2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    S tim vt-d jsou a vzdycky budou potize. Mam kacirsky navrh: pouzij jako zaklad Win7 pro multimedia a herni konzoli a vsechno ostatni virtualizuj. Sam to tak mam- 90 % casu travim v linuxu na fullscreenu, vedle toho bezi jeste dalsi 2 headless virtualni masiny - servery. Tech 10 % casu, kdy potrebuju pristup k hardware jsem ve windows (protoze Adobe Premiere je po zapnuti akcelerace mou sunkoidni grafikou asi 6x rychlejsi nez kdyz vse pocita brutalne pretoceny nejdrazsi model i7).

    At se rozhodnes jakkoliv- nesetri na velikosti pameti...
    2.6.2011 10:33 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    Nojo, ale kdyz pouziju jako zaklad Windows, tak nemuzu pouzit Xen a v ostatnich virtualizacnich technologiich se neorientuji.

    Navic ten pocitac mel jet na softwarovem RAID 6 pres 8 disku coz pod Windows proste neudelam.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    2.6.2011 10:41 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    Vubec ho neposlouchej. Nahod to na xen.
    W7 nic jako VGA passthru neumi, ale jako virtual slapou pekne.
    2.6.2011 12:15 Michal2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    Navrhoval jsem to z toho duvodu, aby zadne passthrough nebylo potreba.

    Osmidiskovy raid v desktopu? Whoa, k cemu to bude? Jinak ve windows sw RAID6 opravdu neudelas. Budto RAID5 (ma primo v sobe ale myslim, ze nejde na tom raidu mit system) nebo hardwarove reseni.

    2.6.2011 13:43 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    To neni zrovna desktop :-D To je primarne domaci server/workstation. Sekundarne herni system (aby mi z te prace uplne nehrablo ;).
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    gtz avatar 2.6.2011 14:29 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    A co zkusit tu free edici od Vmware anebo jít do Xenu.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    2.6.2011 15:39 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    Na Xenu to ma byt prave cele postavene. Protoze ten jediny umi GPU passthrough.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Bluebear avatar 2.6.2011 23:17 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    Trochu offtopic: myslím, že není dobrý nápad provozovat v Dom0 cokoli jiného než minimální systém určený výhradně pro potřeby virtualizace. Nejsem si jistý proč, ale něco mi říká ne.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    3.6.2011 09:43 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    A to "neco" nerika nahodou i cisla ve sportce?
    Bluebear avatar 5.6.2011 01:47 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    Bohuzel nerika :-D
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.