abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:22 | IT novinky

    Vláda představila strategické digitalizační projekty. Roadmapa zahrnuje celkem 55 projektů napříč státní správou, z toho 22 prioritních projektů vycházejících přímo z programového prohlášení vlády a 33 projektů založených na platné legislativě. Portfolio pokrývá oblasti financí, zdravotnictví, digitální identity, dat, registrů, dopravy, krizového řízení, sociálních agend i kybernetické bezpečnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:22 | Komunita

    Vyjádřeni Software Freedom Conservancy (SFC) k porušování licence AGPLv3 společností Bambu Lab v jejich softwaru Bambu Studio pro 3D tisk. Bambu Studio vychází z PrusaSliceru. Ten zase z Slic3ru. Spuštěn byl projekt baltobu, který kombinuje několik strategií pro řešení problému. SFC zastřeší vývoj svobodné náhrady proprietární knihovny libbambu_networking pomocí reverzního inženýrství a reimplementace, forku OrcaSliceru pro Bambu Lab tiskárny od Paweła Jarczaka a forku celého Bambu Studia pod názvem Viscose.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | Nová verze

    Správce souborů GNOME Commander (Wikipedie) byl přepsán do Rustu a vydán v nové verzi 2.0.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:44 | Nová verze

    Sway (Wikipedie), dlaždicový (tiling) správce oken pro Wayland kompatibilní s i3, byl vydán ve verzi 1.12. Do vývoje se zapojilo 50 vývojářů. Přehled novinek na GitHubu. Sway 1.12 závisí na wlroots 0.20.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:33 | IT novinky

    Papež Lev XIV. ve své první encyklice Magnifica Humanitas (Skvělé lidství), která se věnuje umělé inteligenci (AI), varoval před dezinformacemi, které AI manipulací s obsahem vytváří. Moc mají podle něj sociální sítě ovládané hrstkou soukromníků. Upozornil také roli digitálních platforem v obchodování s lidmi, které podle něj musí být uznáno jako současná forma otroctví. Papež se také poprvé omluvil za roli, kterou Vatikán sehrál při legitimizaci otroctví, a za to, že jej po staletí neodsoudil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:11 | IT novinky

    Český telekomunikační úřad zveřejnil Výroční zprávu za rok 2025 (pdf), která shrnuje jeho hlavní aktivity v oblasti regulace elektronických komunikací, poštovních služeb, digitálních služeb a přípravy na dohled nad umělou inteligencí. Součástí zprávy jsou také data o vývoji trhu, včetně pokračujícího růstu spotřeby mobilních dat a rozšiřování sítí nové generace. Celkový objem přenesených mobilních dat dosáhl v roce 2025 přibližně

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:00 | Nová verze

    Tým sdružení CZ.NIC vyvíjející routovacího daemona BIRD oznámil vydání nových verzí 3.3.0 a 2.19.0. Ty přinášejí podporu pro EVPN/VXLAN a automatizaci BGP na základě router advertisementů. Více informací je k dispozici v archivu uživatelského mailing-listu.

    VSladek | Komentářů: 0
    24.5. 04:33 | Nová verze

    Open source software pro úpravu digitálních fotografií LightZone (Wikipedie) byl vydán v nové verzi 5.0.0. LightZone je dnes k dispozici pod licencí BSD. Původně se jednalo o proprietární software vyvíjený společností Light Crafts. Ta v prosinci 2012 souhlasila s uvolněním zdrojových kódů jako open source [Wayback Machine].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.5. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.84 telnet a ssh klienta PuTTY (Wikipedie). Podrobnosti v přehledu nových vlastností a oprav chyb a Change Logu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    22.5. 19:44 | IT novinky

    Microsoft představil Azure Linux 4.0 a Azure Container Linux. Na konferenci Open Source Summit North America 2026 organizované konsorciem Linux Foundation a sponzorované také Microsoftem. Azure Linux 4.0 vychází z Fedora Linuxu. Azure Container Linux je založen na projektu Flatcar. Azure Linux (GitHub, Wikipedie) byl původně znám jako CBL-Mariner.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (12%)
     (8%)
     (2%)
     (14%)
     (31%)
     (4%)
     (7%)
     (3%)
     (16%)
     (26%)
    Celkem 1717 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Bolehlav z výběru nového HW

    1.6.2011 22:18 | Přečteno: 1603× | Linux

    Zase jsem spadl do problémů s výběrem HW. A jako vždy z toho mám jenom bolehlav. Tentokrát jsem se zamotal v podpoře virtualizace.

    Můj ideální systém by byl v následující konfiguraci:

    Dom-0

    hlavní systém

    fileserver

    multimediální server

    Linux
    Dom-U-1 game console Windows
    Dom-U-2 encrypted system Linux
    Dom-U-XX testing/development Windows/Linux

    V Dom-0 bych rád nadále provozoval svůj hlavní systém, nicméně rád bych využil technologii Vt-d a GPU passthrough k provozu herního systému v Dom-U. Vedle toho bych místo šifrovaného disku měl kompletní šifrovaný systém.

    Šifrování implikuje podporu AES-NI, což pro teď znamená Intel, případně počkat na AMD Buldozer.

    Problém je ale hlavně ve Vt-d. Informace jsou v podstatě neexistující. Podpora se uvádí pouze u CPU, ale je potřebná jak na chipsetu tak na desce (BIOS).

    Jediným chipsetem, který u aktuálních CPU (socket 1155) podporuje Vt-d je Q67, který se ale dává pouze do uATX desek, které zase mají jenom jeden PCIe 16x slot (takže podpora Vt-d je poněkud k ničemu).

    Postavit si místo desktopového stroje server je taky možnost. Velmi drahá možnost, ale možnost to je. Bohužel informace o Xeonech a deskách pro Xeony jsem nenašel skoro žádné.

    Nemáte někdo v této oblasti lepší přehled?

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Luboš Doležel (Doli) avatar 1.6.2011 22:30 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    Hlavně nikdy základku s čipsetem nvidia. Nevím, jestli ještě pořád čipsety dělají, ale jestli jo, tak by jim to měl někdo zakázat...
    1.6.2011 22:47 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    No nevim jeden stroj, ktery mel chipset Nvidia s integrovanou grafikou jsem mel a byl (a porad je) to docela spolehlivy stroj. Samozrejme takove pokrocile veci jako virtualizace od toho fakt clovek nemuze ocekavat.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 1.6.2011 23:27 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    Jo, low-endy jdou, ale jejich high-endy jsou snůška přehřívajících se nestabilních šmejdů.
    gtz avatar 1.6.2011 22:52 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    Intel S5520HCR (HANLAN CREEK) pro Xeony je velice slušnou deskou. Procesor Xeon není zas tak moc rozdílný od normálního (např. E5520 není zase tak moc drahý). Pokud jste vysazen na AMD pak bych se podíval na desky SuperMicro. Ale asi vždy bych šel do nějakého dual socketu.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    1.6.2011 23:24 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    Ten neumi AES a Vt-d tam taky nevidim. Takze 0 bodu.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    gtz avatar 1.6.2011 23:57 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    No jak se dívám Intel Q67 má jen v BLKDQ67OWB3. Bohužel uATX a 1x PCI-16 je celkem málo. A na účely co potřebuješ se to nějak nehodí. Já jsem něco podobého řešil právě přes serverovskou desku od Intelu. Dávaly se tam 2 xeony 5550 a celé to běželo na Vmware Starter Edition. Možná bych asi chvíli počkal až bude víc desek.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    2.6.2011 02:24 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    Jj, Q67 se dava jenom do mini a micro ATX desek.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    2.6.2011 04:50 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    Nesmysl. Podpora Vt-d je věcí NB, který je dnes celý v procesoru. Je tedy úplně jedno, jaký máte chipset, potřebujete správný CPU a nutná je pouze podpora v BIOSu, což může být u konzumních výrobců desek někdy problém.

    Nicméně zrovna Vt-d podporuje téměř každá deska z mainstreamu a výše.
    2.6.2011 09:15 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    U AMD jednoznacne potrebujete chipset s podporou IOMMU. Coz jsou 880FX, 970, 990X a 990FX.
    Intel je samozrejme tezce omezeny a nepodporuje komplet virtualizaci ani ve vsech procesorech, natoz chipsetech.
    Heh?
    2.6.2011 09:17 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    Samozrejme preklep. 880->890.
    2.6.2011 09:21 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    Blbe je ze AMD bude podporovat instrukci AES-NI az v Buldozeru (ktery pokud se nepletu jeste nebyl uveden).
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    2.6.2011 19:39 2011
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    Ano. Tímto se liší Vt-d od IOMMU. Rozdíl je zřejmý, Intel má celý NB v procesoru včetně PCIe řadiče, AMD zůstal PCIe řadič v externím NB, a proto se IOMMU zřejmě řídí chipsetem.
    2.6.2011 09:15 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    Co som zachytil na Xen-users mailing liste, tak vo vseobecnosti je VGA pass-thru uspesnesji s AMD ako nVidia kartami.

    http://wiki.xensource.com/xenwiki/XenVGAPassthrough

    Pri AMD platforme je najzaujimavejsi asi chipset 890FX. :)
    2.6.2011 09:18 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    To ze Vt-d slape jenom na Q67 tvrdi vyrobci desek a Intel. Ne ja.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    2.6.2011 16:14 optim | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    Výrobce je nutno brát s rezervou. Intel třeba v poznámkách k vydání [pdf] toho času nejnovější verze BIOSu pro DP67BG tvrdí, že tam VT-d zprovoznil.
    2.6.2011 19:40 2011
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    Kouknete do manuálů k základním deskám. Řada z nich mám položku Vt-d enable/disable k dispozici, bez ohledu na chipset
    2.6.2011 22:53 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    Nj, len kiez by to aj vzdy fungovalo tak, ako ma... :)
    2.6.2011 10:00 Michal2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    S tim vt-d jsou a vzdycky budou potize. Mam kacirsky navrh: pouzij jako zaklad Win7 pro multimedia a herni konzoli a vsechno ostatni virtualizuj. Sam to tak mam- 90 % casu travim v linuxu na fullscreenu, vedle toho bezi jeste dalsi 2 headless virtualni masiny - servery. Tech 10 % casu, kdy potrebuju pristup k hardware jsem ve windows (protoze Adobe Premiere je po zapnuti akcelerace mou sunkoidni grafikou asi 6x rychlejsi nez kdyz vse pocita brutalne pretoceny nejdrazsi model i7).

    At se rozhodnes jakkoliv- nesetri na velikosti pameti...
    2.6.2011 10:33 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    Nojo, ale kdyz pouziju jako zaklad Windows, tak nemuzu pouzit Xen a v ostatnich virtualizacnich technologiich se neorientuji.

    Navic ten pocitac mel jet na softwarovem RAID 6 pres 8 disku coz pod Windows proste neudelam.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    2.6.2011 10:41 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    Vubec ho neposlouchej. Nahod to na xen.
    W7 nic jako VGA passthru neumi, ale jako virtual slapou pekne.
    2.6.2011 12:15 Michal2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    Navrhoval jsem to z toho duvodu, aby zadne passthrough nebylo potreba.

    Osmidiskovy raid v desktopu? Whoa, k cemu to bude? Jinak ve windows sw RAID6 opravdu neudelas. Budto RAID5 (ma primo v sobe ale myslim, ze nejde na tom raidu mit system) nebo hardwarove reseni.

    2.6.2011 13:43 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    To neni zrovna desktop :-D To je primarne domaci server/workstation. Sekundarne herni system (aby mi z te prace uplne nehrablo ;).
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    gtz avatar 2.6.2011 14:29 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    A co zkusit tu free edici od Vmware anebo jít do Xenu.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    2.6.2011 15:39 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    Na Xenu to ma byt prave cele postavene. Protoze ten jediny umi GPU passthrough.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Bluebear avatar 2.6.2011 23:17 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    Trochu offtopic: myslím, že není dobrý nápad provozovat v Dom0 cokoli jiného než minimální systém určený výhradně pro potřeby virtualizace. Nejsem si jistý proč, ale něco mi říká ne.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    3.6.2011 09:43 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    A to "neco" nerika nahodou i cisla ve sportce?
    Bluebear avatar 5.6.2011 01:47 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bolehlav z výběru nového HW
    Bohuzel nerika :-D
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.