abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.4. 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    23.4. 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 24
    23.4. 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 725 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Pokud máte UPC, zkontrolujte si modem

    14.1.2012 09:33 | Přečteno: 13856× | Offtopic

    Máte připojení od UPC a služba nedosahuje slibovalných rychlostí? Zkontrolujte si jaký máte modem.

    Přecházel jsem ze 100Mbit internetu na balíček služeb Komfort+, kde je 120Mbit internet.

    Technici všechno poměrně bez problémů zapojili (když si odmyslím fakt, že technik netušil jak se přihlásím na modem, abych změnil konfiguraci DHCP pro lokální síť).

    Bohužel jsem používáním zjistil, že můj 120Mbit internet utáhne maximálně 40Mbit. Do podezření padl modem, protože ten který jsem dostal má UPC uvedené u nízkých tarifů.

    Proto nastal výlet do krajin telefonní linky UPC.

    Rozhodl jsme se proto zkontrolovat specifikace modemu a protože modem má pouze 100Mbit porty, bylo mi jasné (na rozdíl od pracovníka linky), že na tomhle modemu opravdu 120Mbit internet nemůže fungovat.

    Takže sága pokračuje:

    Proto, pokud máte UPC, raději si zkontrolujte jaký modem máte. Na lince vám budou ochotně tvrdit, že ten modem je v pořádku, ale nemusí tomu tak vůbec být.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    14.1.2012 13:55 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud máte UPC, zkontrolujte si modem
    motorola?
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    14.1.2012 14:15 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud máte UPC, zkontrolujte si modem
    Ne CISCO, ale spatny model.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    14.1.2012 13:59 dejf9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud máte UPC, zkontrolujte si modem
    Předposlední větu bych poupravil: "Proto, pokud máte UPC, přejděte k někomu jinému."
    14.1.2012 14:15 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud máte UPC, zkontrolujte si modem
    Ten zakladni problem je v tom ze neni ke komu. Nektere casti velkych mest jsou pokryte optikou, ale tam jde vzdy o panelaky. Jedina dalsi moznost je ADSL nebo WiFi, ADSL je naprosto nepouzitelne diky svym parametrum (0.5 mbit upload nestaci ani na TCP komunikaci pri saturaci downloadu) a WiFi s rozumnymi parametry stoji tak 20 tisic mesicne.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Jakub Lucký avatar 14.1.2012 18:20 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud máte UPC, zkontrolujte si modem
    U té wifi záleží. Já mám lokálního providera a za 3,5/3 platím 400,-

    Ale jasně, ta rychlost není pro stahovače...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    14.1.2012 22:19 dejf9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud máte UPC, zkontrolujte si modem
    Příloha:
    Já mám taky lokálního providera 16/12 ve špičce 22/16 přes den a 32/24 v noci, odezva tak 15ms do Práglu, za 290 Kč, panelák, optika. Ale musim říct, že na O2 hází lidi co znám míň špíny než na UPC. Ale i tak známýmu u O2 naslibovali 20Mbps down (upload nula nula nic=1Mbps) a stejně mu to plazí 8Mbps, to bude těma prastarejma telefoníma drátama, ale zavedli mu VDSL a přitom tam má dvoulinku :D. Ale furt je na tom líp než jinej známej... 512Kbps down, 64Kbps Up a platí 300Kč, jiná možnost není (a to se divim, že nemá FUPku). Vítejte v roce 2012.

    AD zrychlujeme.cz, mít za skoro 2x vyšší cenu 2x nižší rychlost netu (a to spíš ještě nižší), tak tomu říkam dobrá zpráva! (viz příloha a link)

    http://www.speedtest.net/result/1705814125.png

    PS: nemám UPC, ale net od ISP, co to bere přímo do Sloane a UPC ten Sloane koupilo.
    kotyz avatar 14.1.2012 22:53 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud máte UPC, zkontrolujte si modem
    Jo, muj ISP je taky napojenej na Sloane ...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    15.1.2012 19:14 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud máte UPC, zkontrolujte si modem
    na zrychlujeme.cz stačí zadat lokalitu a napíše to, jaké maximum to u něj může dostáhnout
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    wasabi1 avatar 17.1.2012 09:38 wasabi1 | skóre: 9 | blog: iLinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud máte UPC, zkontrolujte si modem
    Pardubice, hmm.. tam mam Ederu ,30/30 a nemuzu si stezovat :-)
    Týmová práce je důležitá hlavně proto, aby bylo možno svést vinu na někoho jiného.
    14.1.2012 20:30 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud máte UPC, zkontrolujte si modem
    Předposlední větu bych poupravil: "Proto, pokud máte UPC, přejděte k někomu jinému."
    +1

    ... tedy, jak již bylo řečeno, pokud je ke komu (i za cenu horších parametrů)
    Na lince vám budou ochotně tvrdit, že ten modem je v pořádku, ale nemusí tomu tak vůbec být.
    na lince vám totiž ochotně tvrdí, že je vše v pořádku, i když jste v prdeli, jak Baťa s dřevákama

    řešil jsem to nedávno na bytě - něco si u sebe dokurvili a od té doby po pár hodinách, při troše štěstí až dnech, přestalo jít připojení ... UPC samozřejmě tvrdilo, že u nich je vše v pořádku, a že problém je v mojem routeru, neboť po přepíchnutí kabelu od modemu přímo do počítače na tom počítači připojení jelo

    akorát s jednou drobnou droboulinkou droboulinečkou odlišností, a to že ten router u nich měl registrovanou MAC, takže dostal veřejnou adresu, zatímco počítač registrovaný nebyl (což by ostatně podle původních podmínek UPC vůbec nemělo fungovat!), dostal něco v lokální síti 192.168.x.y a do internetu se NAToval; navíc lease pro router byla na 24 h, lease s lokální adresou byla asi na 30 minut ... takže prostě komplet jiné nastavení a routování podle toho, jestli tu MAC znal nebo ne ... takže snadno si dovodit, že "funkčnost" (ehm) v jednom případě vůbec nic nevypovídá o druhém

    v routeru jsem samozřejmě žádný problém neobjevil, po přechodu na Netbox tento kousek hardwaru, o kterém UPC tvrdilo, že je vadný, protože u nich prostě chyba není, už jede druhý měsíc v kuse bez sebemenších problémů ...
    15.1.2012 19:31 zruda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud máte UPC, zkontrolujte si modem
    Další možnost mám třeba O2 :-) A tam to bylo ještě horší. S UPC jsem zatím naprosto spokojený. Škoda, že v baráku nebude Netbox, i když jsou v paneláku naproti.
    beer avatar 18.1.2012 16:57 beer | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud máte UPC, zkontrolujte si modem
    Nesmysl, registrovat mac adresu zařízení u UPC do krakena již není řadu let potřeba. Chyba byla někde jinde. Srovnání po dvou měsících u netboxu je nevypovídající. UPC má uživateli nejlépe hodnocený internet již 7 let. Zdroj: agentura Digimark.
    19.1.2012 01:07 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud máte UPC, zkontrolujte si modem
    Nesmysl, registrovat mac adresu zařízení u UPC do krakena již není řadu let potřeba.
    nevím, co je "řada let", nicméně tehdy, při zřízení, to po mě chtěli

    a zcela zjevně se to chovalo odlišně - právě ten jeden router dostal z DHCP veřejnou IP, cokoliv jiného (druhý router, dva notebooky) dostalo adresu 192.168.x.y (pozn. zkoušel jsem i tvrdý reset, takže výmluva na zapomenutou konfiguraci a že to ve skutečnosti nebylo z DHCP neobstojí)
    Chyba byla někde jinde.
    kde jinde, a jinde než v čem?
    Srovnání po dvou měsících u netboxu je nevypovídající.
    co prosím?

    a jak tedy vysvětlíš, že údajně nefunkční router jede dva měsíce bez problému, předtím jel spolehlivě několik let, a sralo se to jenom od určitého data až přesně po datum odpojení od UPC? - nějaká sluneční bouře, která skončila právě v okamžik, kdy jsem do WAN portu zapíchnul kabel od Netboxu místo kabelu od UPC?
    UPC má uživateli nejlépe hodnocený internet již 7 let. Zdroj: agentura Digimark.
    takových průzkumů se dá zaplatit dvanáct do tuctu

    hele jestli jsi sem přišel dělat reklamu na firmu, která tě platí, tak ses registroval docela zbytečně ...
    beer avatar 19.1.2012 16:34 beer | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud máte UPC, zkontrolujte si modem
    nevím, co je "řada let", nicméně tehdy, při zřízení, to po mě chtěli

    a zcela zjevně se to chovalo odlišně - právě ten jeden router dostal z DHCP veřejnou IP, cokoliv jiného (druhý router, dva notebooky) dostalo adresu 192.168.x.y (pozn. zkoušel jsem i tvrdý reset, takže výmluva na zapomenutou konfiguraci a že to ve skutečnosti nebylo z DHCP neobstojí) .
    MAC adresa se nemusí registrovat minimálně od roku 2009. Veškeré IP přidělené od UPC jsou veřejné. UPC nepřiděluje neveřejné IP. A týká se to jak pevných IP adres, tak dynamických ip adres.
    kde jinde, a jinde než v čem?.
    Z výše uvedeného, že UPC nepřiděluje neveřejné IP vyplívá, že asi těžko mohla být chyba na straně UPC.
    Srovnání po dvou měsících u netboxu je nevypovídající.
    co prosím? .
    Jednak sám nejsi vypovídající vzorek populace, jednak v případě, že i kdyby byla chyba na straně UPC, neznamená to, že nemůžeš mít časem mnohem větší problémy u jiného operátora. 2 měsíce nejsou žádná vypovídající doba.
    takových průzkumů se dá zaplatit dvanáct do tuctu

    hele jestli jsi sem přišel dělat reklamu na firmu, která tě platí, tak ses registroval docela zbytečně ...
    Nejsem tady od dělání reklamy, chodím sem proto, protože mne linux baví a abclinuxu čtu každý den ve své rss čtečce :-).

    O relevantnosti výzkumu si může každý udělat obrázek sám. Já jsem se nespokojil s marketingovým označením na stránkách UPC, ale ptal jsem se a zprostředkovaně jsem obdržel tuto odpověď přímo od pana Šmahela z MU, který výzkum vedl.

    Zde je úryvek emailu, který mi byl přeposlán.
    Bude to pro Vás asi překvapením, ale UPC výsledky nejsou na objednávku a výzkum je skutečně nezávislý. Mohu to doložit konkrétními daty o 2000 a více respondentech z firem.

    Připojení od UPC prostě dlouhodobě vychází jako nejlepší v hodnocení zákazníků - ve srovnání s dalšími velkými operátory. Nemohu posoudit srovnání s operátory malými - o těchto nemáme ve výzkumu dostatek údajů. Můžeme proto srovnat jen operátory velké a jelikož kabelový internet je obecně velmi kvalitní typ připojení, vychází výsledky UPC takto. V ČR není další velký operátor z kabelovým připojením ani optikou, z čehož UPC těží.

    Studie na zakázku je možno objednat, děláme je i pro O2, Vodafone a další. Nicméně výsledky ovlivnit ani zaručit nemohu, neděláme to, výsledky nezkreslujeme a nemanipulujeme s nimi.

    Nemám ani zapotřebí takové věci dělat, pracuji na plný úvazek na Masarykově univerzitě v oblasti vědy a Digimark dělám jako nezávislé výzkumy jako přivýdělek ... viz http://is.muni.cz/osoba/3068

    Rozumím, že Vám výsledky UPC připadají neuvěřitelné, ale je to prostě tak, že kabelové připojení je vysoké kvality, kdyby ho v tomto rozsahu nabízela jiná firma, taktéž s nejvyšší pravděpodobností hodnocení vyhrává...
    beer avatar 19.1.2012 17:04 beer | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud máte UPC, zkontrolujte si modem
    Mimochodem, domnívám se, že pokud by byla potřeba registrace mac adresy, tak nebude přidělena IP žádná. V dobách, kdy to bylo potřeba, bylo možné registrovat mac adresu přes web. Ale skutečně to již neplatí, dnes si každý přidává routery či měnit PC/notebooky na kabelovém internetu UPC dle potřeby a bez nějakých vopruzů s registrací.
    19.1.2012 20:01 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud máte UPC, zkontrolujte si modem
    MAC adresa se nemusí registrovat minimálně od roku 2009.
    hm, onen byt jsem kupoval 2007 ...
    Veškeré IP přidělené od UPC jsou veřejné. UPC nepřiděluje neveřejné IP. A týká se to jak pevných IP adres, tak dynamických ip adres.
    tohle miluju, když mi nějakej rozumbrada na netu tvrdí "do očí", že to co jsem viděl prostě nemůže, ale nemůže být pravda ...

    o tom, že adresa začínající 192.168... není veřejná snad nebudeme diskutovat

    jestliže kabel UPC vedl do rozbočovače, ke kterému byl připojen (pouze) modem UPC, ze kterého jsem zapojil UTP kabel přímo do mojeho notebooku, a na něm dhclient dostal adresu 192.168.nevim.kolik, tak jsem tu adresu nedostal od UPC, nýbrž nadělil mi ji asi Ježíšek nebo kdo, jo, to jo ...
    kde jinde, a jinde než v čem?.
    Z výše uvedeného, že UPC nepřiděluje neveřejné IP vyplívá, že asi těžko mohla být chyba na straně UPC.
    a nebo z toho taky vyplývá, že jestli UPC neveřejné adresy nepřiděluje, a přesto mi ji přidělilo, tak chyba byla na straně UPC v tom, že udělalo něco, co dělat nemá
    Srovnání po dvou měsících u netboxu je nevypovídající.
    co prosím?
    Jednak sám nejsi vypovídající vzorek populace, jednak v případě, že i kdyby byla chyba na straně UPC, neznamená to, že nemůžeš mít časem mnohem větší problémy u jiného operátora. 2 měsíce nejsou žádná vypovídající doba.
    ale já tu nemluvím o žádných odpovídajících vzorcích, já tady mluvím o jednom konkrétním kusu hardwaru

    hele strč si to svoje překrucování někam, následovaly ještě dvě věty s otazníkem, pročpak ses neobtěžoval reagovat na ně?

    - jo aha, protože z těch bylo zjevný, že je řeč o tom jednom kusu hardwaru, to bys tady ze mně nemohl dělat blbce, že se dopouštím naprosto nesmyslnýho unáhlenýho zobecnění, že ...
    Nejsem tady od dělání reklamy, chodím sem proto, protože mne linux baví a abclinuxu čtu každý den ve své rss čtečce :-).
    a teď ještě o Červené karkulce, prosím ...
    O relevantnosti výzkumu si může každý udělat obrázek sám.
    ano, jistě, může - o všem vypovídají následující dvě věty:

    "Můžeme proto srovnat jen operátory velké a jelikož kabelový internet je obecně velmi kvalitní typ připojení, vychází výsledky UPC takto. V ČR není další velký operátor z kabelovým připojením ani optikou, z čehož UPC těží."

    srovnání tlustokabelu třeba s CDMA někde v Horní-Dolní má velmi vysokou relevanci k tomu, jak kvalitní servis firma poskytuje

    navíc to jistě také hodně vypovídá, když 90% zákazníků zajímá akorát to, jestli jim jedou rychle ty Seznamy a Fejsbůky, ale že jim poskytovatel kvůli nějakýmu kryplovi sousedovi se zavirovanejma woknama zablokoval, co se dalo, čímž připojení k Internetu degradoval na připojení k Webu, to si ani nevšimnou ...

    a ještě navíc, když 99,9% zákazníků, tedy i ti, co používaj o něco víc (skype a bittorent), se nechá opít rohlíkem a uvěří, že musí udělat stojku a třikrát resetovat svůj počítač, neb chyba je v něm, zatímco zbývajících pár podivných individuí, co o síťování něco tuší, akorát trpělivě do telefonu odkývávají, jak všechno resetují, zatímco na svém počítači sledují ping a čekají, kdy se začnou vracet odezvy, až si UPC potajmu dá dokupy nějakou tu svoji krpu
    "Studie na zakázku je možno objednat, děláme je i pro O2, Vodafone a další. Nicméně výsledky ovlivnit ani zaručit nemohu, neděláme to, výsledky nezkreslujeme a nemanipulujeme s nimi."
    jistě, proč manipulovat s výsledky, když stačí dát zadání takové, aby vhodné výsledky vyšly samy, viz výše - vynecháme z průzkumu ostatní firmy, které staví síť (jen) nad tlustokabelem, naopak zahrneme firmy, co nabízí technologie, které nejsou spolehlivé už z principu (jdou vzduchem, co udělá s vysíláním taková mlha ..., popř. po starých telefonních linkách apod.), a to by bylo, aby nám nevyšel jednooký mezi slepými králem
    "Nemám ani zapotřebí takové věci dělat, pracuji na plný úvazek na Masarykově univerzitě v oblasti vědy a Digimark dělám jako nezávislé výzkumy jako přivýdělek ..."
    hm, nějak mi slovo "přivýdělek" nesedí s "nemám zapotřebí"

    čímž samozřejmě nechci dotyčného obviňovat z nekalostí, nejspíše opravdu pracuje pilně a poctivě, otázka je pouze jakou to má vypovídací hodnotu, jak jsem naznačil výše
    20.1.2012 09:10 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud máte UPC, zkontrolujte si modem
    tohle miluju, když mi nějakej rozumbrada na netu tvrdí "do očí", že to co jsem viděl prostě nemůže, ale nemůže být pravda ...
    Jenomze on ma pravdu. Tu IP adresu ti pridelil modem (ne UPC), protoze se mu nepovedlo pripojit.
    srovnání tlustokabelu třeba s CDMA někde v Horní-Dolní má velmi vysokou relevanci k tomu, jak kvalitní servis firma poskytuje
    To sice nema, ma to ale velkou relevanci k tomu jak kvalitni sluzbu dana firma poskytuje. Od technologie se logicky odviji spolehlivost. A presne jak bylo uvedeno driv, na spolehlivost kabelu/optiky proste zadny jiny zpusob pripojeni nema sanci dosahnout.
    ale že jim poskytovatel kvůli nějakýmu kryplovi sousedovi se zavirovanejma woknama zablokoval
    WTF?

    Kdyz uz jsme u toho, lokalni poskytovatele, kteri pouzivaji optickou pater bylo vzdy (a taky vzdy bude) to nejlepsi mozne reseni pro pripojeni na internet. Jejich zakladni problem je samozrejme ten ze jsou lokalni (takze se z toho muze tesit jenom par lidi) a taky kdyz se dostavi nejaky vetsi pruser (jako vypadek zahranicni konektivity) tak to lokalni poskytovatel rozhodne nevyresi v radu hodin.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    20.1.2012 13:02 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud máte UPC, zkontrolujte si modem
    tohle miluju, když mi nějakej rozumbrada na netu tvrdí "do očí", že to co jsem viděl prostě nemůže, ale nemůže být pravda ...
    Jenomze on ma pravdu. Tu IP adresu ti pridelil modem (ne UPC), protoze se mu nepovedlo pripojit.
    ten modem je majetkem UPC a já k němu nemám admin práva

    takže tu adresu mi z hlediska koncového uživatele přidělilo UPC, a je mi srdečně jedno, jestli ji přiděluje přímo modem (a přidělí blbě, protože se mu nepovedlo připojit), anebo jestli modem pouze forwarduje pakety od nějaké další mašinky v síti - proč já bych měl nějak řešit infrastrukturu UPC, když pro mě je přístupovým bodem zdířka pro RJ-45 na modemu?
    srovnání tlustokabelu třeba s CDMA někde v Horní-Dolní má velmi vysokou relevanci k tomu, jak kvalitní servis firma poskytuje
    To sice nema, ma to ale velkou relevanci k tomu jak kvalitni sluzbu dana firma poskytuje.
    což má ovšem prozměnu velmi malou relevanci k diskusi o přístupu k zákazníkovi

    dovoluju si upozornit, že tato část threadu byla uvozena reakcí na kvalitu zákaznické linky:

    Na lince vám budou ochotně tvrdit, že ten modem je v pořádku, ale nemusí tomu tak vůbec být.

    na lince vám totiž ochotně tvrdí, že je vše v pořádku, i když jste v prdeli, jak Baťa s dřevákama

    a nikoli nějakým honěním si ega, jak má kdo velký číslo na rychlost.cz apod.
    ale že jim poskytovatel kvůli nějakýmu kryplovi sousedovi se zavirovanejma woknama zablokoval
    WTF?
    čemu konkrétně nerozumíš?

    prej posíláme spam a pápá poštovní porty a pár jinejch (hm, nestačilo by 25? - u UPC asi ne ...)

    lognu se na router, vylistuju spojení, nic, slečna na lince "no mně to tady pořád svítí ..."
    ... a taky kdyz se dostavi nejaky vetsi pruser (jako vypadek zahranicni konektivity) tak to lokalni poskytovatel rozhodne nevyresi v radu hodin.
    no tak já především nevím, proč by to měl řešit lokální poskytovatel - ten to akorát forwarduje svému poskytovateli, který už to nejspíš dávno ví a řeší, protože ho buzeruje hafo dalších zákazníků, takže paradoxně odezva může bejt lepší než u velkýho poskytovatele, kterej na koncový uživatele dlabe, protože s nima ve smlouvě žádný sankce nemá, a oni mu stejně neodejdou, když nemaj ke komu (nebo jsou v 90% případech tak blbí, že si nechaj srát na hlavu, a těm 10% zbytku se politicky vysvětlí, jak za to může někdo jinej a jak je poskytovatel málem svatej, jak se hrozně snaží a dělá pro koncáka vše)
    14.1.2012 14:53 Michal2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud máte UPC, zkontrolujte si modem
    Hromada kecu okolo ale to nejdulezitejsi- ktery model je spatny a ktery dobry, to jsi nenapsal. Nemam slov
    16.1.2012 12:00 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud máte UPC, zkontrolujte si modem
    Viz dole.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    David Watzke avatar 14.1.2012 14:54 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud máte UPC, zkontrolujte si modem
    Dík za tip, asi na to taky přejdem, vypadá to podstatně výhodněji.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    14.1.2012 16:41 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud máte UPC, zkontrolujte si modem
    ... a protože modem má pouze 100Mbit porty, bylo mi jasné (na rozdíl od pracovníka linky), že na tomhle modemu opravdu 120Mbit internet nemůže fungovat.
    Vůbec se nedivím. Pamatuju, jak jsem vysvětloval, že WiFi router, co má jen jednu anténu a 100MBit porty, nemůže naplno podporovat standard IEEE 802.11n, ale jen verzi 802.11n-lite (tj. max. 150Mbit). Dotyčný mi nevěžil, dokud jsem mu to neukázal na stánkách e-shopu.
    14.1.2012 16:55 Jimmy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud máte UPC, zkontrolujte si modem
    Rychlost eth portů nebo wifiny je pouze jedna část problém. Ono totiž už jen routovat 120 Mbps není úplná sranda a pokud se má provádět i NAT, tak je nárok na výkon procesoru routeru ještě úplně jinde. Proto také limit staršího routeru nebyl 100 Mbps jak by se zdálo z použitých 100 Mb portů, ale pouhých 40 Mbps co je limit procesoru v použitém routeru. V každém případě router který uNATuje 120 Mbps rozhodně nebude ten první router za 500Kč, který člověk uvidí v krámu, protože proti např. ADSL je to už trochu jiná liga. Bohužel limit rychlosti pro NAT výrobci domácích krabiček běžně neuvádí.
    Petr Maleček avatar 14.1.2012 18:39 Petr Maleček | skóre: 28 | Plzeň - Bolevec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud máte UPC, zkontrolujte si modem
    Já používám router TP-Link TL-WR104ND, který se chlubí tím, jak je gigabitový a ono ejhle. Jako switch ten gigabit zvládá výborně, ale když dám gigabitový uplink do WANu, tak uroutuje stěží 130MBit. Tomu gigabitový router ale neříkám. Na druhou stranu - v kombinaci s UPC120M ideální volba.
    LinMuck, WinFuck :-P
    14.1.2012 18:59 Jimmy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud máte UPC, zkontrolujte si modem
    Jsem aktivní v jedné komunitní síti. Před pár lety když jsme měli uplink do internetu 150 Mbps, tak náš hraniční router, který prováděl NAT a QoS byl Opteron 1,8 GHz a rezervu výkonu už měl hodně malou. S přechodem na 1 Gbps už se musela upravit topologie sítě aby NATovacích routerů bylo více, protože v té době neexistovalo PC které dokázalo routovat 1 Gps s NATem a QoS plnou rychlostí. Očekávat že to samé zvládne krabička za 800 Kč s CPU ARM 400 MHz je opravdu naivní, i případě že na QoS úplně zapomeneme a budeme po té krabičce chtít pouze NAT.
    14.1.2012 22:25 Tomus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud máte UPC, zkontrolujte si modem
    Ani se nedivim, ze se s tebou nechtel na infolajne nikdo bavit, technici UPC vzdy samozrejme namotnuji spravny typ modemu, tam jde spis o nastaveni modemu a cele site, ale to ma opet na starosti UPC na dalku.

    Jinak registrace MAC u UPC uz daaaavno nefunguji, jen je potreba resetovat modem, po pripojeni jineho zarizeni. Vice na UPC foru www.upczone.cz
    15.1.2012 09:10 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud máte UPC, zkontrolujte si modem
    Jinak registrace MAC
    pokud to bylo na mě (nikdo jiný tu o tom zdá se nemluví), tak ...
    u UPC uz daaaavno nefunguji,
    zjevně ještě stále nějak ano, když se to u zařízení s registrovanou MAC chovalo jinak než s neregistrovanou

    (ve smyslu "funguje" = "něco to dělá", nikoli "funguje správně")
    jen je potreba resetovat modem,
    hm, a pokud je něco potřeba, tož že by se o tom UPC obtěžovalo informovat, případně když už od nich žádná taková zpráva "prosím udělejte to a to nebo si objednejte technika" nepřišla, tak že by se obtěžovali o tom aspoň poinformovat na infolince, když jim člověk hlásí problém?

    jediné nač se zmohli bylo "vystoupit a nastoupit", tedy vytáhnout napájení ...
    po pripojeni jineho zarizeni.
    ale k modemu se nic jiného nepřipojovalo (tedy ne před začátkem problémů, pak se prohazoval kabel z routeru do počítače a zpět)
    14.1.2012 23:48 Franta Gajdůšek | skóre: 15 | blog: co_me_prave_napadne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud máte UPC, zkontrolujte si modem
    Motoroly maji opravdu limit asi tech 40mbps, upozornoval na to obchodnik pri presvedcovani na navyseni rychlosti. I ochotne vysvetlil jak se vyhnout poplatku za jeho vymenu(zridit novou sluzbu, tehdy meli k internetu zdarma televizi).
    David Watzke avatar 15.1.2012 22:46 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud máte UPC, zkontrolujte si modem
    Já mám nějakou Motorolu ke 100 Mbit/s netu od UPC a jede to plnou rychlostí.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 16.1.2012 11:41 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud máte UPC, zkontrolujte si modem
    Tak ta Motorola táhne i těch 120 Mb/s, teď jsem to testoval. Jelo to 14 MB/s (http download).
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    16.1.2012 12:00 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud máte UPC, zkontrolujte si modem
    Pro rychly internet jsou spravne modemy Motorola SBV6120 a Cisco EPC3212.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    David Watzke avatar 16.1.2012 12:05 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud máte UPC, zkontrolujte si modem
    Dík za doplnění, ten mám. Zrovna jsem zjišťoval jakej to je.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    16.1.2012 12:12 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud máte UPC, zkontrolujte si modem
    UPC ma nastesti na webu tento (pomerne slusne zpracovany) dokument: http://www.upc.cz/pdf/Prirucka_UPC_vysokorychlostni_internet.pdf
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    David Watzke avatar 16.1.2012 13:18 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud máte UPC, zkontrolujte si modem
    Jednu věc ale nechápu. Píšeš, žes měl 100 Mb/s net a přecházels na 120. V takovém případě není potřeba měnit modem, jak píšou na webu a i mi řekli do telefonu. Tak jak ti to mohlo jít 40 Mb/s? Tak to šlo celou dobu? A to sis nevšiml?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    16.1.2012 13:23 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud máte UPC, zkontrolujte si modem
    Ja prechazel z te Motoroly na to CISCO abych se zbavil routeru, ktery s tou Motorolou nefungoval dobre (to CISCO ma wifi + 4 portovy switch).

    Technici mi ale dovezli spatny modem (spatny model CISCO).
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    beer avatar 18.1.2012 16:59 beer | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud máte UPC, zkontrolujte si modem
    Pro rychlí internet je jedno, jakou má na kabelovém internetu modem značku, ale záleží na technologii.

    Je potřeba, aby byl modem kompatibilní s Eurodocsis 3.0.
    23.10.2019 12:04 speed test
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pokud máte UPC, zkontrolujte si modem

    To je prý záměr - Kyslíci prý dávají novým zákazníkům vyšší prioritu před těmi stávajícími. Nejpíš kvůli možnosti zrušení smlouvy do určitého data (nebo tak nějak, už si to přesně nepamatuju) https://speedtestfast.com/broadband-and-wifi-speed-test/ . Sám jsem to kdysi na firemním připojení zažil - 8Mbit/s ADSL linka jela na začátku nějakých 6,5Mbit/s, ale postupně to slezlo tak na 5Mbit/s. Na druhou stranu je možné, že prostě do příslužného DSLAMu přidali víc zákazníků, ale osobně bych tomu věřil i tomu prvnímu ...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.