abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:11 | Bezpečnostní upozornění

    Red Hat řeší bezpečnostní incident, při kterém došlo k neoprávněnému přístupu do GitLab instance používané svým konzultačním týmem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:33 | Nová verze

    Immich byl vydán v první stabilní verzi 2.0.0 (YouTube). Jedná se o alternativu k výchozím aplikacím od Googlu a Applu pro správu fotografií a videí umožňující vlastní hosting serveru Immich. K vyzkoušení je demo. Immich je součástí balíčků open source aplikací FUTO. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL-3.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | IT novinky

    Český telekomunikační úřad vydal zprávy o vývoji cen a trhu elektronických komunikací se zaměřením na rok 2024. Jaká jsou hlavní zjištění? V roce 2024 bylo v ČR v rámci služeb přístupu k internetu v pevném místě přeneseno v průměru téměř 366 GB dat na jednu aktivní přípojku měsíčně – celkově jich tak uživateli bylo přeneseno přes 18 EB (Exabyte). Nejvyužívanějším způsobem přístupu k internetu v pevném místě zůstal v roce 2024 bezdrátový

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-10-01. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Jedná o první verzi postavenou na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.6 svobodného notačního programu MuseScore Studio (Wikipedie). Představení novinek v oznámení v diskusním fóru a také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:22 | Komunita

    Společnost DuckDuckGo stojící za stejnojmenným vyhledávačem věnovala 1,1 milionu dolarů (stejně jako loni) na podporu digitálních práv, online soukromí a lepšího internetového ekosystému. Rozdělila je mezi 29 organizací a projektů. Za 15 let rozdala 8 050 000 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    1.10. 20:11 | Nová verze

    Svobodný multiplatformní herní engine Bevy napsaný v Rustu byl vydán ve verzi 0.17. Díky 278 přispěvatelům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.10. 16:11 | Nová verze

    Bylo vydáno openSUSE Leap 16 (cs). Ve výchozím nastavení přichází s vypnutou 32bitovou (ia32) podporou. Uživatelům však poskytuje možnost ji ručně povolit a užívat si tak hraní her ve Steamu, který stále závisí na 32bitových knihovnách. Změnily se požadavky na hardware. Leap 16 nyní vyžaduje jako minimální úroveň architektury procesoru x86-64-v2, což obecně znamená procesory zakoupené v roce 2008 nebo později. Uživatelé se starším hardwarem mohou migrovat na Slowroll nebo Tumbleweed.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.10. 16:00 | IT novinky

    Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) ve spolupráci s Národní rozvojovou investiční (NRI) připravuje nový investiční nástroj zaměřený na podporu špičkových technologií – DeepTech fond. Jeho cílem je posílit inovační ekosystém české ekonomiky, rozvíjet projekty s vysokou přidanou hodnotou, podpořit vznik nových technologických lídrů a postupně zařadit Českou republiku mezi země s nejvyspělejší technologickou základnou.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.10. 12:55 | Nová verze

    Radicle byl vydán ve verzi 1.5.0 s kódovým jménem Hibiscus. Jedná se o distribuovanou alternativu k softwarům pro spolupráci jako např. GitLab.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (40%)
     (47%)
     (14%)
     (16%)
     (18%)
     (14%)
     (18%)
     (14%)
     (14%)
    Celkem 159 hlasů
     Komentářů: 10, poslední dnes 01:37
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    michich avatar 20.8.2008 11:12 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Programy lze spouštět v jiném jazyce takto: LANG=sk_SK inkscape
    IrenaS avatar 20.8.2008 12:42 IrenaS | skóre: 12 | blog: irenas | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Samozřejmě, že tohle vím, ale občas - hodně často - jsem se zapoměla a otevírala jsem program z nabídky KDE. Proto jsem to nazvala TRIK. Zdraví Ira
    20.8.2008 14:44 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    A to vieš, že ten trik možno použiť aj v tej ikonke v KDE menu ? Ja som to kdesi robil kvôli LD_LIBRARY_PATH a knižnici čo bola na neštandardnom mieste ... S LANG to pôjde tiež.
    IrenaS avatar 20.8.2008 14:52 IrenaS | skóre: 12 | blog: irenas | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Tak tohle nevím - pouč mě.
    20.8.2008 14:58 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Klikni na tu ikonu a dej upravit položku... a pak si před ten spouštěný příkaz přidej tu proměnnou, kterou chceš pro spuštění toho programu definovat.
    IrenaS avatar 20.8.2008 15:00 IrenaS | skóre: 12 | blog: irenas | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Dík. Hned vyzkouším.
    IrenaS avatar 20.8.2008 15:16 IrenaS | skóre: 12 | blog: irenas | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Tak to funguje. Mám ale asi malý problém, protože mi v konzoli při ukončení Inkscape hlásí toto: Family name Bitstream Vera Sans does not have an entry in the font lister. To asi znamená, že nenašel font Bitstream . . . Ale kde ho mám hledat a kam ho dát? Neví někdo?
    20.8.2008 15:40 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Máš openSUSE, že? zypper install bitstream-vera, případně použij jinou metodu, pomocí které instaluješ balíčky.
    IrenaS avatar 20.8.2008 15:55 IrenaS | skóre: 12 | blog: irenas | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Díky moc. Nenapadlo mě, že tenhle font bude v repozitářích a že ho bude Inkscape vyžadovat. To je font Microsoftu ne?
    20.8.2008 16:11 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    To je font Microsoftu ne?
    The package contains the "Vera" truetype fonts from Bitstream Inc.
    pavlix avatar 20.8.2008 22:41 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Doporučuju místo fontů Bitstream Vera použít fonty DejaVu. Vychází s BV, ale umí české (i jiné) znaky, které se nemohou z licenčních důvodů přidat přímo do BV (podmínkou je změna názvu, proto DejaVu).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    IrenaS avatar 21.8.2008 11:06 IrenaS | skóre: 12 | blog: irenas | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Tohle řešení bych brala, ale napíš podrobnosti. Nevím, jak ten font DejaVu použít - mám ho nainstalovaný - jak změnit název, atd. Ira
    pavlix avatar 22.8.2008 16:46 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    No já měl za to, že se dá použít stejným způsobem jako Bitstream Vera (od kterého je taky odvozený). Spíš napiš, v čem je problém a proč to nejde.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    IrenaS avatar 22.8.2008 17:36 IrenaS | skóre: 12 | blog: irenas | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?

    Už jsem to pochopila. Inkscape v režimu vkládání písma - T - měl standartně nastavený font BV. Já jsem ho tam neměla, tak jsem nastavila DejaVu. A už ta otravná chybová hláška není.

    Ira

    pavlix avatar 23.8.2008 19:50 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Super :). Btw, standard, pro příště. A určitě ještě napiš nějaký další blogpost o Inkscape :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    20.8.2008 19:01 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Mozna by bylo lepsi udelat alias a dat ho do .bashrc, pak to jde spoustet i z konzole prostym prikazem a bude to slovensky.
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    20.8.2008 19:54 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Nejsem si ale jistý jestli .bashrc respektuje kde menu, je otázka jestli volá přímo binárku nebo to pouští přes bash...
    Baník pyčo!
    vencour avatar 20.8.2008 21:17 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?

    Pamatuju, že v dosu se nejdřív pouštěly interní příkazy shellu, pak comy, exe a baty. Čili co je v .bashrc by taky mělo mít přednost?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    20.8.2008 22:09 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    mas pravdu, ted sem to zkousel a ono to ignoruje .bashrc
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    Václav 20.8.2008 12:43 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Ovšem výhodou popsaného řešení je, že část je přeložená česky a slovensky jen to, co v českém překladu chybí.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Václav 20.8.2008 12:44 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Nebo ne? Aaaha :D
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    IrenaS avatar 20.8.2008 12:46 IrenaS | skóre: 12 | blog: irenas | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    On je opravdu přeložený do slovenštiny skoro úplně celý. Takže je celý slovensky.
    20.8.2008 13:28 Radovan Garabík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    alebo LANGUAGE=cs_CZ:sk_SK
    IrenaS avatar 20.8.2008 14:15 IrenaS | skóre: 12 | blog: irenas | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Díky za tip. Tento příkaz neznám. :-D
    Václav 20.8.2008 12:49 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Je to zvláštní, ale ač mi články ve slovenštině nevadí, i mluvenému slovu rozumím bez problémů, dostal se mi ještě v době kdy jsem pracoval ve Windows program nabízející slovenštinu, angličtinu, němčinu a pár pro mě nepoužitelných jazyků. Po chvilce zmatení ve slovenské verzi jsem se musel vrátit k angličtině.

    Sice je mi to trochu trapné, ale jak jsem zvyklý na anglické a české verze programů, slovenský interface byl pro mě takřka nepoužitelný.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    IrenaS avatar 20.8.2008 12:53 IrenaS | skóre: 12 | blog: irenas | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Tohle celkem chápu, protože můj dospělý syn taky slovenštinu "nemusí" a preferuje angličtinu. Mě ale žádné problémy nedělá. Tohle záleží asi na prostředí, ve kterém se člověk pohybuje.
    pavlix avatar 20.8.2008 22:43 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    No vidíš, já jsem zvyklý jen na anglické.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    20.8.2008 13:20 Radovan Garabík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    No ja si pamätám ako som sa prvý krát stretol so slovenskými Windows 95 (za sebou som mal, ak nerátame MSDOS, VMS a UNIX) iba skúsenosti s anglickými Win 3.1 a trocha 95... veľmi som sa v tom strácal :-)
    20.8.2008 15:18 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Můžeš na to zkusit pustit překladač ze slovenštiny do češtiny :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Grunt avatar 20.8.2008 17:31 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Co s tím?
    Naučit se. Určitě dobrá a výhodná investice do budoucna.(Chtěl jsem ještě dopsat "se tento žvatlanec někým vydávaný za jazyk naučit", na druhou stranu tento "žvatlanec" neumím natolik dobře, abych si ho mohl dovolit kritizovat)

    BTW: Já mam v Inkscapu téměř všechno česky. O jaké, že se jedná distro? Na stránkách projektu jsem si totiž všiml, že se překlady mají posílat do Launchpadu.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    20.8.2008 17:47 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    O jaké, že se jedná distro?
    openSUSE.
    geon avatar 20.8.2008 20:40 geon | skóre: 18 | blog: bavaria
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Tak proč to tam nepošlete? Je tam furt 2 roky starý překlad od Pepy V.... Ocení to určitě více než jeden člověk ;-)
    Grunt avatar 20.8.2008 20:56 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Aby nedošlo k omylu, já jsem žádný překlad nedělal. Já jen, že když si spustím Inkscape v Ubuntu, tak toho tam moc anglicky nemám.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    20.8.2008 21:01 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Já toho v openSUSE 11.0 taky moc anglicky nemám.
    vencour avatar 20.8.2008 21:18 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?

    Jj, v Gentoo na první oťukání je anglicky jen nápověda.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Grunt avatar 20.8.2008 22:01 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Já toho v openSUSE 11.0 taky moc anglicky nemám.
    Jj, v Gentoo na první oťukání je anglicky jen nápověda.
    Pak mě napadá jediná logická otázka: A kde je sakra problém?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    20.8.2008 22:10 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Řekl bych, že někde na straně Ireny. :D
    vencour avatar 20.8.2008 22:19 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?

    Abych jí tak nekřivdil, když pustim inkscape přes "alt+f2", tak je anglickej, když z bashe, kde dam nejdřív "export LC_ALL="cs_CZ.utf8"", tak inkscape česky mam.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    20.8.2008 22:30 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Já spouštím inkscape přes alt+f2 :-) (ostatně jako skoro všechny aplikace)
    IrenaS avatar 22.8.2008 08:22 IrenaS | skóre: 12 | blog: irenas | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?

    Zdravím všechny.

    Mám jen takovou malou poznámku. Kdosi výše psal, že je dobré naučit se anglicky - s tím souhlasím. ALE. Moje ne moc mladá hlava už to "nebere". Lépe řečeno bere, ale velmi velmi velmi těžko. Vadí mi i jen jediná věta v programu v cizí řeči, které nerozumím a nevím co to udělá s nastavením nebo funkcí.

    V tom dobrém smyslu slova vám - mladým - závidím. Dokážete se naučit za pár dnů cca 200 slovíček a pamatovat si je. (vím, mám doma syna). Já se jich učím pouze 10 pořád dokola a stejně si za půl hodiny za nic na světě nevzpomenu, co znamenají.

    Proto ta slovenština. A ten trik.

    Ira

    pavlix avatar 22.8.2008 16:47 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Jo, to se dá chápat.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Grunt avatar 22.8.2008 18:10 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Spíš než se učit drilem slovíčka a gramatiku, doporučuji používat. Já se učil několik let Němčinu a jelikož poslední dva roky to bylo takové nic moc, zjistil jsem, že neumím ani ň. Proto jsem si přepnul GNOME do Němčiny a válím se smíchy po zemi. Naprd je jen, že to přepne i kontrolu pravopisu. A důkazem, že to jde i u „starších lidí” může být třeba ročník kurzu, do kterého jsem měl tu čest minulý rok chodit.

    BTW: Zrovna jsem hledal HTML entity a když Německy, tak se vším všudy, tedy i s Googlem(než jsem přišel na to, jak to přepnout zpět do češtiny, tak mě málem porazilo) a znova jsem málem spadnul ze židle u prvního odkazu:

    Alles über Unicode

    Dokážete se naučit za pár dnů cca 200 slovíček a pamatovat si je.
    Blbost, tací neexistují. Já znám jen lidi pro které není problém se naučit přes přestávku 500 slovíček, doslova je vyblít na učitele a za pět minut je do posledního zapomenout.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    IrenaS avatar 23.8.2008 10:30 IrenaS | skóre: 12 | blog: irenas | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?

    Souhlasím - cizí jazyk používat, jinak se všechno za chvíli vytratí z hlavy. Proto můj syn na mě v poslední době začal mluvit anglicky ;-). On se tím učí a já taky.

    No a s těmi 200/500 slovíčky? To neznáš moje děcka (syna a dceru). Oni dva, když se něco naučí, tak to nezapomenou. Možná jsou vyjimka; např. syn chodí do angličtiny na Callanovu metodu a to, co se naučí opravdu nezapomene. Už několikrát se naučil za 3 dny cca 220 slovíček a pamatuje si je. Podotýkám, že to nebyly stále ty stejné, ale pokaždé jiné. Za jeden jediný rok, který se učí angličtinu je na úrovni Intermediate a má zásobu cca 6500 - 7000 slovíček (vyzkoušet můžeš zde). Takže mu ZÁVIDÍM - a jak!

    A dcera? Ta je úplně stejná. Možná je to tím, že chodí na lékařskou fakultu a má (skoro) samá A-čka. Má vytrénovaný mozek tak, aby si pamatoval a nezapomenul, protože ty vědomosti potřebuje.

    Zdravím

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.