abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 14:22 | Nová verze

    HollowByte je zranitelnost typu Denial of Service (DoS) v kryptografické knihovně OpenSSL. Útočník může odesíláním škodlivého payloadu o velikosti pouhých 11 bajtů zaplnit paměť serveru. OpenSSL před ověřením dat vyhradí nepřiměřený blok paměti (až 131 KB). Server pak čeká na data, která nepřišla. Zranitelnost je opravena ve verzích OpenSSL 4.0.1, 3.6.3, 3.5.7, 3.4.6 a 3.0.21.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | Komunita

    Ve španělské A Coruñě probíhá GUADEC 2026, tj. letošní konference vývojářů a uživatelů desktopového prostředí GNOME. Videozáznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Komunita

    Společnost Collabora ve spolupráci s Valve vyvíjí Holo Core, tj. port Arch Linuxu pro ARM64 procesory (AArch64), který bude pohánět VR headset Steam Frame. Pro testování Arch Linuxu pro AArch64 jsou k dispozici binární balíčky, zdrojové kódy i kontejner pro Docker nebo Podman.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:00 | IT novinky

    Mikroprocesor Zilog Z80 byl oficiálně uveden na trh před 50 lety, tj. v červenci 1976. Výroba mikroprocesoru skončila v roce 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:55 | Bezpečnostní upozornění

    Výzkumníci ze společnosti ESET objevili 11 zapomenutých UEFI shim zavaděčů, které byly podepsány společností Microsoft, a které umožňují útočníkům obejít ochranu UEFI Secure Boot na většině zařízení. Microsoft je zneplatnil (přidal jejich hash do databáze dbx) v rámci aktualizace Patch Tuesday dne 9. června 2026. Uživatelé Linuxu mohou databází aktualizovat pomocí LVFS. Ověřit zneplatnění zavaděčů lze pomocí skriptu uefi-dbx-audit. Jedná se o CVE-2026-8863 a CVE-2026-10797.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    17.7. 16:55 | Zajímavý software

    pico-usb-wifi je open source firmware pro Raspberry Pi Pico W, který jej promění v USB Wi-Fi adaptér. Po připojení k počítači se objeví jako zařízení USB CDC-NCM.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.7. 16:00 | IT novinky

    Americká společnost Google ze skupiny Alphabet bude muset podle nových požadavků Evropské unie umožnit společnosti OpenAI i dalším konkurentům v oblasti umělé inteligence (AI) a internetových vyhledávačů přístup ke svým službám. Ve svém rozhodnutí o tom včera informovala Evropská komise (EK). Opatření má zajistit dodržování pravidel, jejichž cílem je omezit v EU tržní sílu velkých technologických firem. Google s tím nesouhlasí.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.7. 04:55 | Komunita

    Nové verze webových prohlížečů Chrome a Firefox jsou vydávány každé 4 týdny. Aktuální verze Chrome je 150. Aktuální verze Firefoxu je 152. V březnu bylo oznámeno, že od září přejde Chrome na dvoutýdenní cyklus vydávání verzí. To by znamenalo, že Chrome v číslování verzí Firefox brzy přeskočí. Vývojáři Firefoxu proto také od září přecházejí na dvoutýdenní cyklus vydávání verzí. :-)

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    17.7. 00:22 | Zajímavý software

    Microsoft Comic Chat (Wikipedie), tj. grafický IRC klient z devadesátek, který převáděl konverzace na IRC do podoby komiksových panelů, a který zpopularizoval font Comic Sans, je dnešním dnem open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    16.7. 19:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 26.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na FreeBSD. Kódový název OPNsense 26.7 je Xenial Xenops. Přehled novinek v příspěvku na fóru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (11%)
     (7%)
     (2%)
     (17%)
     (30%)
     (4%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (24%)
    Celkem 2168 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Inkscape a čeština?

    20.8.2008 11:08 | Přečteno: 5225× | pocitac | poslední úprava: 21.8.2008 13:56

    Proč?

    Používám program Inkscape hlavně kvůli tomu, že umí načítat v té nejnovější verzi (0.46) formát souborů *.cdr. Je to uzavřený formát firmy Corel. Musíte mít nainstalovaný i uniconvertor, aby takový soubor dokázal Inkscape otevřít.

    Mám program CorelDraw 9 koupený už delší dobu. Má jednu velikou výhodu - pro mě. Má spoustu clipartů, které používám do různých dokumentů. Ale nedávno jsem se konečně zbavila oddílu s WindowsXP. Nechybí mi.

    Tento formát do nedávné doby, ale bylo možné otevřít pouze v programu od Corelu. To se s nejnovějším Inkscape změnilo. Má ale (pro mě) jeden háček - je cca ze 40 % v angličtině. Tímto jazykem vládnu velmi chabě. Co s tím?

    Takový malý trik

    Zjistila jsem, že naši slovenští sousedé mají tento program přeložený z 99 %, což je pro mě velice dobrá zpráva. Slovenština je mi daleko bližší, než angličtina. Takže jsem podnikla následující kroky:

    Při příštím spuštění Inkscape je (skoro) celý slovensky.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    michich avatar 20.8.2008 11:12 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Programy lze spouštět v jiném jazyce takto: LANG=sk_SK inkscape
    IrenaS avatar 20.8.2008 12:42 IrenaS | skóre: 12 | blog: irenas | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Samozřejmě, že tohle vím, ale občas - hodně často - jsem se zapoměla a otevírala jsem program z nabídky KDE. Proto jsem to nazvala TRIK. Zdraví Ira
    20.8.2008 14:44 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    A to vieš, že ten trik možno použiť aj v tej ikonke v KDE menu ? Ja som to kdesi robil kvôli LD_LIBRARY_PATH a knižnici čo bola na neštandardnom mieste ... S LANG to pôjde tiež.
    IrenaS avatar 20.8.2008 14:52 IrenaS | skóre: 12 | blog: irenas | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Tak tohle nevím - pouč mě.
    20.8.2008 14:58 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Klikni na tu ikonu a dej upravit položku... a pak si před ten spouštěný příkaz přidej tu proměnnou, kterou chceš pro spuštění toho programu definovat.
    IrenaS avatar 20.8.2008 15:00 IrenaS | skóre: 12 | blog: irenas | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Dík. Hned vyzkouším.
    IrenaS avatar 20.8.2008 15:16 IrenaS | skóre: 12 | blog: irenas | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Tak to funguje. Mám ale asi malý problém, protože mi v konzoli při ukončení Inkscape hlásí toto: Family name Bitstream Vera Sans does not have an entry in the font lister. To asi znamená, že nenašel font Bitstream . . . Ale kde ho mám hledat a kam ho dát? Neví někdo?
    20.8.2008 15:40 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Máš openSUSE, že? zypper install bitstream-vera, případně použij jinou metodu, pomocí které instaluješ balíčky.
    IrenaS avatar 20.8.2008 15:55 IrenaS | skóre: 12 | blog: irenas | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Díky moc. Nenapadlo mě, že tenhle font bude v repozitářích a že ho bude Inkscape vyžadovat. To je font Microsoftu ne?
    20.8.2008 16:11 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    To je font Microsoftu ne?
    The package contains the "Vera" truetype fonts from Bitstream Inc.
    pavlix avatar 20.8.2008 22:41 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Doporučuju místo fontů Bitstream Vera použít fonty DejaVu. Vychází s BV, ale umí české (i jiné) znaky, které se nemohou z licenčních důvodů přidat přímo do BV (podmínkou je změna názvu, proto DejaVu).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    IrenaS avatar 21.8.2008 11:06 IrenaS | skóre: 12 | blog: irenas | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Tohle řešení bych brala, ale napíš podrobnosti. Nevím, jak ten font DejaVu použít - mám ho nainstalovaný - jak změnit název, atd. Ira
    pavlix avatar 22.8.2008 16:46 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    No já měl za to, že se dá použít stejným způsobem jako Bitstream Vera (od kterého je taky odvozený). Spíš napiš, v čem je problém a proč to nejde.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    IrenaS avatar 22.8.2008 17:36 IrenaS | skóre: 12 | blog: irenas | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?

    Už jsem to pochopila. Inkscape v režimu vkládání písma - T - měl standartně nastavený font BV. Já jsem ho tam neměla, tak jsem nastavila DejaVu. A už ta otravná chybová hláška není.

    Ira

    pavlix avatar 23.8.2008 19:50 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Super :). Btw, standard, pro příště. A určitě ještě napiš nějaký další blogpost o Inkscape :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    20.8.2008 19:01 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Mozna by bylo lepsi udelat alias a dat ho do .bashrc, pak to jde spoustet i z konzole prostym prikazem a bude to slovensky.
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    20.8.2008 19:54 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Nejsem si ale jistý jestli .bashrc respektuje kde menu, je otázka jestli volá přímo binárku nebo to pouští přes bash...
    Baník pyčo!
    vencour avatar 20.8.2008 21:17 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?

    Pamatuju, že v dosu se nejdřív pouštěly interní příkazy shellu, pak comy, exe a baty. Čili co je v .bashrc by taky mělo mít přednost?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    20.8.2008 22:09 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    mas pravdu, ted sem to zkousel a ono to ignoruje .bashrc
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    Václav 20.8.2008 12:43 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Ovšem výhodou popsaného řešení je, že část je přeložená česky a slovensky jen to, co v českém překladu chybí.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Václav 20.8.2008 12:44 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Nebo ne? Aaaha :D
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    IrenaS avatar 20.8.2008 12:46 IrenaS | skóre: 12 | blog: irenas | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    On je opravdu přeložený do slovenštiny skoro úplně celý. Takže je celý slovensky.
    20.8.2008 13:28 Radovan Garabík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    alebo LANGUAGE=cs_CZ:sk_SK
    IrenaS avatar 20.8.2008 14:15 IrenaS | skóre: 12 | blog: irenas | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Díky za tip. Tento příkaz neznám. :-D
    Václav 20.8.2008 12:49 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Je to zvláštní, ale ač mi články ve slovenštině nevadí, i mluvenému slovu rozumím bez problémů, dostal se mi ještě v době kdy jsem pracoval ve Windows program nabízející slovenštinu, angličtinu, němčinu a pár pro mě nepoužitelných jazyků. Po chvilce zmatení ve slovenské verzi jsem se musel vrátit k angličtině.

    Sice je mi to trochu trapné, ale jak jsem zvyklý na anglické a české verze programů, slovenský interface byl pro mě takřka nepoužitelný.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    IrenaS avatar 20.8.2008 12:53 IrenaS | skóre: 12 | blog: irenas | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Tohle celkem chápu, protože můj dospělý syn taky slovenštinu "nemusí" a preferuje angličtinu. Mě ale žádné problémy nedělá. Tohle záleží asi na prostředí, ve kterém se člověk pohybuje.
    pavlix avatar 20.8.2008 22:43 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    No vidíš, já jsem zvyklý jen na anglické.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    20.8.2008 13:20 Radovan Garabík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    No ja si pamätám ako som sa prvý krát stretol so slovenskými Windows 95 (za sebou som mal, ak nerátame MSDOS, VMS a UNIX) iba skúsenosti s anglickými Win 3.1 a trocha 95... veľmi som sa v tom strácal :-)
    20.8.2008 15:18 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Můžeš na to zkusit pustit překladač ze slovenštiny do češtiny :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Grunt avatar 20.8.2008 17:31 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Co s tím?
    Naučit se. Určitě dobrá a výhodná investice do budoucna.(Chtěl jsem ještě dopsat "se tento žvatlanec někým vydávaný za jazyk naučit", na druhou stranu tento "žvatlanec" neumím natolik dobře, abych si ho mohl dovolit kritizovat)

    BTW: Já mam v Inkscapu téměř všechno česky. O jaké, že se jedná distro? Na stránkách projektu jsem si totiž všiml, že se překlady mají posílat do Launchpadu.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    20.8.2008 17:47 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    O jaké, že se jedná distro?
    openSUSE.
    geon avatar 20.8.2008 20:40 geon | skóre: 18 | blog: bavaria
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Tak proč to tam nepošlete? Je tam furt 2 roky starý překlad od Pepy V.... Ocení to určitě více než jeden člověk ;-)
    Grunt avatar 20.8.2008 20:56 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Aby nedošlo k omylu, já jsem žádný překlad nedělal. Já jen, že když si spustím Inkscape v Ubuntu, tak toho tam moc anglicky nemám.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    20.8.2008 21:01 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Já toho v openSUSE 11.0 taky moc anglicky nemám.
    vencour avatar 20.8.2008 21:18 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?

    Jj, v Gentoo na první oťukání je anglicky jen nápověda.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Grunt avatar 20.8.2008 22:01 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Já toho v openSUSE 11.0 taky moc anglicky nemám.
    Jj, v Gentoo na první oťukání je anglicky jen nápověda.
    Pak mě napadá jediná logická otázka: A kde je sakra problém?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    20.8.2008 22:10 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Řekl bych, že někde na straně Ireny. :D
    vencour avatar 20.8.2008 22:19 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?

    Abych jí tak nekřivdil, když pustim inkscape přes "alt+f2", tak je anglickej, když z bashe, kde dam nejdřív "export LC_ALL="cs_CZ.utf8"", tak inkscape česky mam.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    20.8.2008 22:30 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Já spouštím inkscape přes alt+f2 :-) (ostatně jako skoro všechny aplikace)
    IrenaS avatar 22.8.2008 08:22 IrenaS | skóre: 12 | blog: irenas | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?

    Zdravím všechny.

    Mám jen takovou malou poznámku. Kdosi výše psal, že je dobré naučit se anglicky - s tím souhlasím. ALE. Moje ne moc mladá hlava už to "nebere". Lépe řečeno bere, ale velmi velmi velmi těžko. Vadí mi i jen jediná věta v programu v cizí řeči, které nerozumím a nevím co to udělá s nastavením nebo funkcí.

    V tom dobrém smyslu slova vám - mladým - závidím. Dokážete se naučit za pár dnů cca 200 slovíček a pamatovat si je. (vím, mám doma syna). Já se jich učím pouze 10 pořád dokola a stejně si za půl hodiny za nic na světě nevzpomenu, co znamenají.

    Proto ta slovenština. A ten trik.

    Ira

    pavlix avatar 22.8.2008 16:47 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Jo, to se dá chápat.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Grunt avatar 22.8.2008 18:10 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?
    Spíš než se učit drilem slovíčka a gramatiku, doporučuji používat. Já se učil několik let Němčinu a jelikož poslední dva roky to bylo takové nic moc, zjistil jsem, že neumím ani ň. Proto jsem si přepnul GNOME do Němčiny a válím se smíchy po zemi. Naprd je jen, že to přepne i kontrolu pravopisu. A důkazem, že to jde i u „starších lidí” může být třeba ročník kurzu, do kterého jsem měl tu čest minulý rok chodit.

    BTW: Zrovna jsem hledal HTML entity a když Německy, tak se vším všudy, tedy i s Googlem(než jsem přišel na to, jak to přepnout zpět do češtiny, tak mě málem porazilo) a znova jsem málem spadnul ze židle u prvního odkazu:

    Alles über Unicode

    Dokážete se naučit za pár dnů cca 200 slovíček a pamatovat si je.
    Blbost, tací neexistují. Já znám jen lidi pro které není problém se naučit přes přestávku 500 slovíček, doslova je vyblít na učitele a za pět minut je do posledního zapomenout.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    IrenaS avatar 23.8.2008 10:30 IrenaS | skóre: 12 | blog: irenas | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape a čeština?

    Souhlasím - cizí jazyk používat, jinak se všechno za chvíli vytratí z hlavy. Proto můj syn na mě v poslední době začal mluvit anglicky ;-). On se tím učí a já taky.

    No a s těmi 200/500 slovíčky? To neznáš moje děcka (syna a dceru). Oni dva, když se něco naučí, tak to nezapomenou. Možná jsou vyjimka; např. syn chodí do angličtiny na Callanovu metodu a to, co se naučí opravdu nezapomene. Už několikrát se naučil za 3 dny cca 220 slovíček a pamatuje si je. Podotýkám, že to nebyly stále ty stejné, ale pokaždé jiné. Za jeden jediný rok, který se učí angličtinu je na úrovni Intermediate a má zásobu cca 6500 - 7000 slovíček (vyzkoušet můžeš zde). Takže mu ZÁVIDÍM - a jak!

    A dcera? Ta je úplně stejná. Možná je to tím, že chodí na lékařskou fakultu a má (skoro) samá A-čka. Má vytrénovaný mozek tak, aby si pamatoval a nezapomenul, protože ty vědomosti potřebuje.

    Zdravím

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.