abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    2.5. 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    30.4. 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 510 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník

    Vložit další komentář
    11.1.2010 19:09 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    Tam na to nejspíš bude funkce v nějakém chytřejším prohlížeči obrázků. Nebo to nejspíš půjde nějak zautomatizovat i v tom Photoshopu, který má každý správný windowsák koupený, protože není holý zadek jako uhrovatí klučíci, co si hrají s Linuxem. :-)
    11.1.2010 23:54 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    Windows: XnView (což je mimochodem moc dobré prohlížedlo, jen pozor na prastarý unixový port...).
    kotyz avatar 12.1.2010 10:39 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    je i novej unixovej port, ale zatim beta. uz nevypada jako ze stredoveku, ale stabilni prilis neni. je to XnViewMP beta 0.21 a staci to stahnout, rozbalit a spustit (a cekat na segfault :-D ).
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 12.1.2010 10:59 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    Přílohy:
    Pro lepsi predstavu prihodim par screenshotu. Vypada to fakt pekne (GUI je v Qt4) a behem myho kratkyho testovani mi to ani nespadlo (asi od posledka ty nejvetsi bugy vymlatili).
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Heron avatar 12.1.2010 09:43 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    Teda musím říct, že zatímco před mnoha lety v mém okolí měl Photoshop bez licence na svých Windech (bez licence) tak dnes je situace přesně opačná a ti, kdo Photoshop mají, jej mají skutečně koupený. Možná je to pouze tím, že jsou starší a mají na něj prachy.
    kotyz avatar 12.1.2010 10:42 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    mozna je to i tim ze driv stal photoshop 60 klacku a dneska jenom 20 ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    =^..^= AmigaPower® avatar 11.1.2010 19:12 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    „Jak tohle řeší uživatelé Windows?“
    jednou jsem v práci (widle) potřeboval nacpat logo chovný stanice asi na 20 obrázků koček, pro nějakej kočičí server a nechtělo se mi to dělat po jednom v gimpu. Odpověď je jednoduchá, maj pro to spoustu programů, stačí mrknout třeba na slunečnici... ;-)
    11.1.2010 19:14 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    Pravda, to je taky varianta. Stáhnou si jeden z padesáti shareware watermarkerů, které jim hromadně zwatermarkují celý adresář a jako bonus nainstalují nějakého toho trojáka nebo spyware. :-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 11.1.2010 19:15 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    a jako bonus nainstalují nějakého toho trojáka nebo spyware.
    LOL! :-D
    kotyz avatar 11.1.2010 19:39 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    a uzivatel bude jeste slintat blahem ze to ma zadarmo :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    11.1.2010 19:49 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    Pak mě napadlo: „Jak tohle řeší uživatelé Windows?“
    Pokud jsou trochu normální, tak jim watermarkuje přímo webová prezentace nebo systém na serveru při zpracování dat. Watermarkovat ručně více než pár desítek obrázků musí být na hlavu. Nehledě pak na situaci, kdy je potřeba watermarkování změnit (úprava loga firmy, lepší zabrání prostoru atd.).
    Only Sith deals in absolutes.
    11.1.2010 20:02 prandtlova trubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    ... Nehledě pak na situaci, kdy je potřeba watermarkování změnit (úprava loga firmy, lepší zabrání prostoru atd.) ...

    +1

    Zduvodneni: sotva 25 a uz inzenyrske mysleni. Obdiv.
    11.1.2010 19:59 zenhas | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    No, já byh to dělal takto:

    vytvořil bych si obrázek s vodoznakem a pak na adresář s obrázky pustil composite z imagemagicku
    for obrazek in *.jpg
    do
      composite -compose bumpmap -gravity southwest vodoznak.jpg $obrazek `basename $obrazek .jpg`_wmark.jpg
    done
    
    -gravity říká, kde v obrázku se vodoznak otiskne.
    
    jak prosté milá Watsone. :)
    11.1.2010 20:00 zenhas | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    samozřejmě bych ten vodoznak.jpg umístil jinam. to je ale detail. příklad byl ilustrační. :)
    11.1.2010 20:38 amigapower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    ...a vůbec, předveď se z linkem na tu stránku :-D
    IrenaS avatar 11.1.2010 20:55 IrenaS | skóre: 12 | blog: irenas | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    No - dívala jsem se led na některé fotky (protože fakt nebyl čas) a potřebovaly by některé trošku "dotáhnout". A taky - jde fakt o naprosto jednoduché stránky ;-)
    otasomil avatar 11.1.2010 21:09 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?

    >>>A taky - jde fakt o naprosto jednoduché stránky

    V jednoduchosti je sila.

    Ukazte  ...

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    11.1.2010 21:22 amigapower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    A taky - jde fakt o naprosto jednoduché stránky
    Přesně tak! ;-) Blbý pindy nikdo mít nebude, to mam vyzkoušený :-D
    Luk avatar 11.1.2010 20:52 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    Pak mě napadlo: „Jak tohle řeší uživatelé Windows?“
    Uživatelé Windows mohou využít například XnView (pro nekomerční použití zdarma, pro komerční za 26 €; je mimochodem k dispozici i pro GNU/Linux a mnoho dalších systémů, byť ne v úplně nejnovější verzi a s mizerným GUI). Přidání vodoznaku pomocí operace Dávková konverze je skutečně hračka. XnView lze kromě klikání také skriptovat.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    IrenaS avatar 11.1.2010 20:57 IrenaS | skóre: 12 | blog: irenas | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    To jsou mi věci! Od té doby, co Windows nepoužívám, nějak pokročil, ale neměnila bych za nic na světě :-D. Mám ráda svobodu volby . . .
    Grunt avatar 11.1.2010 21:00 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    Windows těžko. Programy na něm používané určitě.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 11.1.2010 20:56 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    Jediné slovo: ImageMagickem.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 11.1.2010 20:59 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    Jen bych dodal, že cyklus v dané složce pro všechny png by vypadal nějak takto:
    for a in *.png;do convert $a $a_wm.png;done
    Kde $a bude nahrazeno jménem jednotlivého souboru.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    IrenaS avatar 11.1.2010 21:03 IrenaS | skóre: 12 | blog: irenas | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    Právě ImageMagick skript používá k vytvoření vodoznaku. Buď si budu pamatovat celý příkaz (to mi asi nehrozí) nebo budu používat skript, který jen spustím (to už je lepší) :-D
    Grunt avatar 11.1.2010 21:07 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    Však právě v tom odkazu co jsem postnul jsou ukázky použití a dokonce tam kdesi je sbírka skriptů s ImageMagickem a dost bych se divil, kdyby tam nebylo nic pro hromadný watermarking.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    otasomil avatar 11.1.2010 21:06 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?

    Uzivatele win to resi uplne stejne. Pouziji vyhledavac k nalezeni vhodneho nastroje.

    Platforma vubec nehraje roli.

    Nevim proc hyzdite obrazky (fotografie) vodoznakem. Kazdopadne je to Vase vec a vizitka.

    Mene je vetsinou vice.

    Nahodte link te stranky pls.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    IrenaS avatar 11.1.2010 21:18 IrenaS | skóre: 12 | blog: irenas | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    OK. www.kamnarstvi-kominictvi.cz
    Chci jen podotknout, že manžel si ty vodoznaky opravdu takto přál! Ví že se krade - je to smutné, ale je to tak. I práce druhých :-(
    otasomil avatar 11.1.2010 21:27 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?

    No dyd to mate pekny. I source je cisty.

    Popravde receno porad je jednodussi u nejakych dvaceti fotek vyretusovat Vami pridany vodoznak nez jit nekam si nafotit kamna ci obecne jakekoli vyrobky.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    11.1.2010 21:29 amigapower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    porad je jednodussi u nejakych dvaceti fotek vyretusovat Vami pridany vodoznak nez jit nekam si nafotit kamna ci obecne jakekoli vyrobky.
    LOL! ty si kokot! :-D ROFL!
    otasomil avatar 11.1.2010 21:34 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?

    No fakt. Zvednout Pr**l a jit do kvelbu s kamnama tak asi budu retusovat ....

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    11.1.2010 23:22 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    Kdo si to nikdy nezkusil, tomu se těžko vysvětluje, že udělat dobrou produktovou fotografii není zase taková legrace, jak to na první pohled vypadá.
    12.1.2010 02:02 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    Udělat použitelnou produktovou fotografii malého předmětu doma v improvizovaném ateliéru není zast tak velký problém, ale udělat použitelnou prouktovou fotografii dvoumetrových kamen v místě jejich instalace bez toho, aniž by si člověk sebou tahal stativ, světla a/nebo odrazovou plochu je opravdu oříšek. Nejhoší vůbec jsou velké světelné kontrasty (např. ta kamna proti oknu) a vyvážení bílé, hlavně u více různých světel (resp. světel s různou barevnou teplotou) a barevých stěn (ješte, že stropy jsou většinou bílé).

    Zatím nejlepší výsledky jsem měl s postupem, kdy předmět fotím (mini)stativem, s použitím systémového blesku odpáleného do stropu nad focený objekt. Sice je nutné udělat několik (desítek) zkušeních záběrů, abych našel optimální kombinaci, ale vybavení je relativne lehce přenostné (hlavně v případě ministativu) a jde použít ve většině světelných podmínek (tedy pokud zrovna nejste v roubené chalupě, co má strop z věkem zčernalých trámů a za oknem vedle foceného objektu zrovna zapadá slunce :-( ).
    IrenaS avatar 12.1.2010 12:32 IrenaS | skóre: 12 | blog: irenas | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    Třefil jsi do černého - je to přesně tak. Je opravdu obrovský problém udělat dobrou fotografii a to vůbec nemluvím o kvalitní fotografii. Když manžel dodělá práci a donese mi fotky, vím, že mě čeká několikahodinová práce. I když je to jen pár obrázků. Někdy vykřesat z toho, co donesl, použitelný obrázek - to jsou galeje.
    11.1.2010 21:27 amigapower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    Stránky jsou přesně takový, jaký maj z pohledu zákazníka být ;-) Co se týče "vodoznaku", použil bych poloprůhledný "prostorový písmo" (černá hrana/bílká hrana) bez vyplnění a asi i šikmo, ale to je jen můj soukromej názor a tohle řešení špatný taky neni. ;-)
    IrenaS avatar 11.1.2010 21:33 IrenaS | skóre: 12 | blog: irenas | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    Tak to jsem taky řešila - jaké písmo? Jakou barvu? Některé obrázky jsou skoro celé bílé, jiné jsou úplně tmavé. Ale to s tou hranou je celkem dobrý nápad. Pouvažuju nad tím - vážně.
    11.1.2010 22:24 amigapower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    chce to zkusit si to a chvíli nad tím posedět, za tohohle předpokladu bych zkusil: levá a horní hrana 2pxčerná, 1pxbílá - pravá a dolní hrana 2pxbílá, 1px černá, nebo tak něco, bude to zákonitě vidět dobře všude, otázkou zůstává celkový dojem, vyzkoušený to nemam, ale snad to nebude jak pěst na oko ;-)
    IrenaS avatar 11.1.2010 22:27 IrenaS | skóre: 12 | blog: irenas | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    Dík za tip a určitě to vyzkouším a dám vědět :-)
    12.1.2010 02:10 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    Co se týče "vodoznaku", použil bych poloprůhledný "prostorový písmo"
    Nebylo by lepší roznou použít poloprůhledný vodoznak, jako má např. stanice HBO u svého loga? Funguje téměř na všech typech fotek a ruší minimálně. V GIMPu to není problém udělat a ImageMagick alpha blending umí.
    12.1.2010 09:37 Dave
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    Jo, stránky jsou fajn, ale jednu výtku bych přece jen měl... v tom vodoznaku má být místo spojovníku pomlčka... ;-)
    12.1.2010 19:16 kuly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    A jakpak se z obrázku, na kterém není obojí, pozná co tam je?
    12.1.2010 19:18 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    Podle délky. Pomlčka by např. neměla být užší než běžné písmeno, spojovník by naopak užší být měl.
    Grunt avatar 11.1.2010 21:30 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    Ono je s nimi hlavně potřeba opatrně a pečlivě. Hlavně pokud jsou originály dostupné pouze jako JPEGy. Nejlíp by najít nějaký způsob jak to do toho bezeztrátově zakomponovat.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    IrenaS avatar 11.1.2010 21:40 IrenaS | skóre: 12 | blog: irenas | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    Ty odkazované stránky, cos mi nabídnul, vypadají dobře!
    Já si s vodoznakem hraju dlouho, ale je pravda, že nejsem zvlášť vynikající grafik. Některé obrázky mám jen jako jpg, ale část jich je v raw; všechny jsou zálohované :-)
    Grunt avatar 11.1.2010 21:44 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    Některé obrázky mám jen jako jpg, ale část jich je v raw
    Tak to potom jo. Nejhorší co je možné udělat je mít už ty obrázky takové (a např s QP kolem 30) a pustit na to convert orig.jpg _neco pro WM_ wm.jpg.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 11.1.2010 21:45 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    A ještě jsem zapomněl dodat, že existuje i algoritmus pro neviditelný vodoznak, který z toho nelze jen tak lehce vypárat (třeba právě kompresí). Ale dost záleží na účelu.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    IrenaS avatar 11.1.2010 21:52 IrenaS | skóre: 12 | blog: irenas | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    Tak tohle mě zajímá
    Grunt avatar 11.1.2010 22:01 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    Jejda, omlouvám se. Ono se to týkalo zvuku. Ale dost bych se divil kdyby něco takového neexistovalo i pro obraz.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    12.1.2010 13:21 Petr Socha | blog: Pavucina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    neviditelný vodoznak -- mrkni na http://www.adptools.com/
    A komu to vůbec cpu?
    Grunt avatar 12.1.2010 18:19 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    Přílohy:
    By mě teda zajímalo jak to vlastně funguje. Jsem se zkoušel trošičku pohrát s aritmetickými operacemi v ImageMagicku, ale výsledek teda nic moc. Jasně, šlo by to ještě vytunit třeba rozostřením, uložením jen do barevných kanálů a nahrazením odčítání třeba násobením, ale i tak to nesplňuje některé základní požadavky a asi by bylo potřeba něco komplexnějšího. Nejsou k tomu dostupné nějaké materiály?
    $ convert \( wmark_image.png +matte -negate \) -size 122x94 xc:gray\('3'\) -compose multiply -composite -compose over -resize 512x512 -size 512x512 xc:black +swap -gravity center -composite Lenna.png -compose minus -composite -quality 50 wmark_watermark.jpg
    
    $ convert Lenna.png -quality 50 lenna.jpg
    
    $ convert lenna.jpg wmark_watermark.jpg -compose difference -composite -normalize -negate -resize 122x122 watermark_reconstructed.png
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 12.1.2010 18:41 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    Příloha:
    Sakra. Omlouvám se. lenna.jpg není obrázek s vodoznakem. Jsem je zaměnil.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kotyz avatar 12.1.2010 18:44 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    ani tady zadnej nevidim ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Grunt avatar 12.1.2010 18:47 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    Proto se to asi jmenuje neviditelný vodoznak, ne? Ale když ty dva JPEGy srovnáš, tak ho tam uvidíš.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kotyz avatar 12.1.2010 19:13 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    aha, slovicka neviditelny sem si nevsim, tim to bude ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 12.1.2010 19:14 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    priste bych si mel precist cely vlakno nez zacnu komentovat ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    otasomil avatar 11.1.2010 21:33 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?

    Mj kazdy odkaz co mate na kterekoli strance tak se otevira v novem tabu resp okne.

    U odkazu na cech kamnaru to chapu.

    V ramci Vaseho webu (domeny) se to vetsinou nedela. Navstevnika to mate.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    IrenaS avatar 11.1.2010 21:41 IrenaS | skóre: 12 | blog: irenas | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    ok to asi předělám
    11.1.2010 21:59 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    Jo, taky se mi to moc nelíbí. Maximálně nechat u těch fotek.
    Baník pyčo!
    IrenaS avatar 11.1.2010 22:10 IrenaS | skóre: 12 | blog: irenas | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    Tak už ty odkazy stránek mám spravené a otevírají se do stejného okna :-D Nechala jsem jen ty obrázky do nového.
    otasomil avatar 11.1.2010 22:32 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?

    To je rychlost.

    Webdesignovemu studiu by to trvalo nekolik dni a skasli by za to aspon litr.

    Jinak opravdu Vas web je prehledny jasny a 100% pouzitelny pro jakehokoli navstevnika.

    Zkratka neni co resit. Tak by to melo vypadat vsude a ne ty strasny, nepouzitelny, neprehledny bastle a graficky vykvety jak vydime z 90% vsude.

     

    Vubec se nemate zac stydet.

    Perfektni prace.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    IrenaS avatar 11.1.2010 22:48 IrenaS | skóre: 12 | blog: irenas | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    Děkuji za pochvalu - moc mě to potěšilo, fakt. :-D
    Vašek Lorenc avatar 11.1.2010 23:29 Vašek Lorenc | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    Kdybych si mohl vymýšlet, tak bych ještě galerii zkusil upravit něčím modernějším na bázi AJAXu, třeba takový LightBox.. zdrojový text to moc nezmění, jen je potřeba přidat pár JavaScriptů do hlaviček. A i lidem bez JS to pojede, v podstatě v té podobě, co teď..
    ...včetně majestátného loosa
    IrenaS avatar 12.1.2010 12:35 IrenaS | skóre: 12 | blog: irenas | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    Už mám stránky udělané na LightBox. Přiznám se, že jsem tuhle funkci hledala marně po webu, protože jsem nevěděla, jak ji mám vlastně nazvat :-( Děkuji moc za tip a na výsledek se můžeš kouknout :-)
    Josef Kufner avatar 14.1.2010 18:10 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    Akorát tam výrazně zkrať trvání animací. Cokoliv nad 0.15 sec je otravné.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    IrenaS avatar 14.1.2010 20:03 IrenaS | skóre: 12 | blog: irenas | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    Zkrátím, když mi prozradíš jak. Já totiž nevím . . . Děkuji
    IrenaS avatar 14.1.2010 20:14 IrenaS | skóre: 12 | blog: irenas | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    Už to mám, už jsem to změnila na rychlejší :-D
    12.1.2010 12:50 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    Proboha, jen to ne.
    IrenaS avatar 12.1.2010 21:28 IrenaS | skóre: 12 | blog: irenas | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    Je to věc názoru. Fungují ale oba systémy. Jak ten původní, kdy má někdo totálně zakázané java skripty - obrázky se načítají normálně do nového okna/panelu. Funguje nový s lightboxem, kdy někdo nemá zakázané java skripty a pak se ztemní obrazovka.
    12.1.2010 22:01 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    JavaScript zakázaný nemám, ale prostě nějak nevidím ten přínos, spíš naopak. To, že je něco efektní, ještě neznamená, že je to praktičtější.
    Vašek Lorenc avatar 12.1.2010 23:07 Vašek Lorenc | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    V té "image set" variantě je procházen více obrázků s Lightboxem pohodlnější, nemusím neustále přepínat mezi taby nebo zavírat nová okna. Navíc to (tuším) umí i používat šipky pro procházení celé sady obrázků.

    Když se Lightboxu vypnou resize animace, tak je to i poměrně rychlé a nenásilné.

    Jinak ale chápu, že se to nemusí líbit všem.
    ...včetně majestátného loosa
    IrenaS avatar 13.1.2010 10:08 IrenaS | skóre: 12 | blog: irenas | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    Ano. Vím o té funkci. Ale když jsme u zákazníka a vidíme, jak v našich internetových stránkách hledá, myslím si, že po jednom je to lepší. Víte proč? Zákazníci si totiž vybírají (ve velké většině případů) z miniatur na stránce. Na tu pak kliknou a chtějí vidět velký náhled. Nezajímají je ostatní obrázky a nechtějí vidět celou galerii postupně. Klikají jednotlivě na malé náhledy, ty pak zavřou a otvírají další obrázek, který je zajímá.
    12.1.2010 21:53 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    Zdroják vypadá velmi hezky, ale to zarovnání na střed ZRUŠIT! Seznam má v HTML vlastní značku a když je všechno takhle zarovnané, tak jsou oba okraje okousané jak rohlík od myši, což vypadá vážně odporně. Jeden okraj se snese, Web není TeX, ale chtělo by to srovnat všechno vlevo a přidat odrážky.
    make menuconfig, not war!
    16.1.2010 18:48 Petr Dlouhý | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    Stránky jsou přehledné a jistě plní svůj účel. Po grafické stránce bych ale některé věci asi změnil.

    Ty loga na vrchu jsou v JPG, což je formát, který je vhodný v podstatě pouze pro fotografie - u grafických prvků tvořených liniemi to vytváří nepěkné šumy okolo těch linií. Brání vám něco vložit tam vyříznuté logo stránky svazu kamnářů?

    Další s tím související věc je, že nepůsobí úplně dobře ten bílý okraj okolo log. To jde asi nejlépe vyřešit tím, že se tam vloží ve formátu PNG a budou mít (polo)průhledná pozadí. Logo svazu kamnářů už takové je.

    Taky bych nějak graficky oddělil hlavičku a postranní lištu s odkazy - a to buď (jemnou) změnou barvy, nebo nějakou čarou.
    IrenaS avatar 17.1.2010 00:02 IrenaS | skóre: 12 | blog: irenas | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?

    Děkuji za konstruktivní názory. Neživím se vytvářením webových stránek a tak spoustu věcí vidím jinak. Vaše rady jsem uplatnila a snad už stránky vypadají lépe. :-D

    Ira
    19.1.2010 17:17 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    Já jsem vodoznaky řešil až na úrovni serveru, tj. přidává se tam až za běhu (nemám tam hromady přístupů, takže nemusím řešit výkonnost). Na serveru jsou obrázky uložené bez vodoznaku. Je to trochu jednodušší, pokud člověk chce přidat obrázky nebo změnit vodoznak.
    IrenaS avatar 20.1.2010 13:24 IrenaS | skóre: 12 | blog: irenas | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?
    To je zajímavé téma a určitě máš po ruce použitelný návod. Pokud mi ho poskytneš, bude opravdu moc ráda. Netušila jsem, že to jde i na úrovni serveru. Díky.
    Jendа avatar 20.1.2010 23:34 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na hromadný vodoznak?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.