abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 5.1 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:55 | Nová verze

    Bylo oznámeno vydání nové verze 8.1 "Hoare" kolekce svobodného softwaru umožňujícího nahrávání, konverzi a streamovaní digitálního zvuku a obrazu FFmpeg (Wikipedie). Doprovodný příspěvek na blogu Khronosu rozebírá kódování a dekódování videa pomocí Vulkan Compute Shaders v FFmpeg.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    dnes 04:33 | Zajímavý projekt

    Byl představen open-source a open-hardware prototyp nízkonákladového raketometu kategorie MANPADS, který byl sestaven z běžně dostupné elektroniky a komponent vytištěných na 3D tiskárně. Raketa využívá skládací stabilizační křidélka a canardovou stabilizaci aktivně řízenou palubním letovým počítačem ESP32, vybaveným inerciální měřicí jednotkou MPU6050 (gyroskop a akcelerometr). Přenosné odpalovací zařízení obsahuje GPS,

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 34
    včera 14:22 | IT novinky

    Vědci z univerzity La Sapienza v Římě vyvinuli systém, který dokáže identifikovat jednotlivce pouze na základě toho, jak narušují signály Wi-Fi. Autoři tuto novou technologii nazvali WhoFi. Na rozdíl od tradičních biometrických systémů, jako jsou skenery otisků prstů a rozpoznávání obličeje, nevyžaduje tato metoda přímý fyzický kontakt ani vizuální vstupy. WhoFi může také sledovat jednotlivce na větší ploše než kamera s pevnou polohou; stačí, je-li k dispozici Wi-Fi síť.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 04:22 | Nová verze

    SuperTux (Wikipedie), tj. klasická 2D plošinovka inspirovaná sérií Super Mario, byl vydán v nové verzi 0.7.0. Videoukázka na YouTube. Hrát lze i ve webovém prohlížeči.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 03:11 | Zajímavý projekt

    Ageless Linux je linuxová distribuce vytvořená jako politický protest proti kalifornskému zákonu o věkovém ověřování uživatelů na úrovni OS (AB 1043). Kromě běžného instalačního obrazu je k dispozici i konverzní skript, který kompatibilní systém označí za Ageless Linux a levné jednodeskové počítače v ceně 12$ s předinstalovaným Ageless Linuxem, které se chystají autoři projektu dávat dětem. Ageless Linux je registrován jako operační

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 9
    15.3. 15:33 | Humor

    PimpMyGRC upravuje vzhled toolkitu GNU Radio a přidává alternativní barevná témata. Primárním cílem autora bylo pouze vytvořit tmavé prostředí vhodné pro noční práci, nicméně k dispozici je nakonec celá škála barevných schémat včetně možností různých animací a vizuálních efektů (plameny, matrix, bubliny...), které nepochybně posunou uživatelský zážitek na zcela jinou úroveň. Témata jsou skripty v jazyce Python, které nahrazují

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    15.3. 14:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    15.3. 12:33 | Zajímavý projekt

    FRANK OS je open-source operační systém pro mikrokontrolér RP2350 (s FRANK M2 board) postavený na FreeRTOS, který přetváří tento levný čip na plně funkční počítač s desktopovým uživatelským rozhraním ve stylu Windows 95 se správcem oken, terminálem, prohlížečem souborů a knihovnou aplikací, ovládaný PS/2 myší a klávesnicí, s DVI video výstupem. Otázkou zůstává, zda by 520 KB SRAM stačilo každému 😅.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 5
    14.3. 22:55 | IT novinky

    Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa by měla dostat zhruba deset miliard dolarů (asi 214 miliard Kč) za zprostředkování dohody o převzetí kontroly nad aktivitami sociální sítě TikTok ve Spojených státech.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (11%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1098 hlasů
     Komentářů: 27, poslední dnes 19:26
    Rozcestník
    AbcLinuxu:/ Blogy / _ / xxx / x

    x

    23.5.2011 20:01 | xxx | poslední úprava: 7.10.2011 20:00

    x        

    Hodnocení: 26 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    mirec avatar 23.5.2011 20:18 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    Hlavná výhoda formátu PNG oproti JPEG je že podporuje 32 bitov na pixel (4 bajt predstavuje alfa kanál)

    Dosť odvážne tvrdenie.

    Nevýhoda formátu PNG je že nepodporuje stratovú kompresiu a preto sú PNG obrázky niekoľko násobne väčšie ako JPG pri rovnakej kvalite.

    Dosť odvážne tvrdenie.

    Zvyšok radšej no comment.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    23.5.2011 20:22 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    V čem jsou ta tvrzení tak odvážná?
    Only Sith deals in absolutes.
    mirec avatar 23.5.2011 20:33 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    Povedzme, že tvrdiť o formáte, ktorý je určený na kompresiu fotografií že jeho hlavnou nevýhodou je absencia alfa kanálu je minimálne odvážne. Ale aby som nebol zlý tak poviem len jpeg2k.

    No a to, že PNG nepodporuje stratovú kompresiu??? Formát PNG je prirodzene bezstratový (to už rovno môžem tvrdiť, že hlavnou nevýhodou JPEG je to, že je stratový). Proste sú na rôzne účely a tvrdiť o jednom, alebo druhom, že je lepší či horší len preto, že je určený na niečo iné je blbosť. Existujú síce formáty podporujúce stratovú aj bezstratovú kompresiu, ale obyčajne je to taký mačkopes. A tvrdenie:
    ... preto sú PNG obrázky niekoľko násobne väčšie ako JPG pri rovnakej kvalite.
    je totálna blbosť. Ak budem brať ako kvalitu odstup signálu od šumu zistíme, že PNG nijako neskreslí obraz (ak nerátam možnosť zníženia bitovej hĺbky, alebo nejaké machrovanie s gammou). Inak ak by som chcel u nejakej ikony aspoň akú-takú kvalitu JPEG veľmi ľahko prekročím veľkosť optimalizovaného PNG.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    23.5.2011 20:48 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    Dnes spíš jpeg-xr, který dostal od Microsoftu nějaký ten patentový příslib a směřuje (přes gsoc) i do Mozilly, což o něčem svědčí. stejně jako jpeg2k umí bezeztrátovou kompresi (ale ten kompresor co jsem zkoušel, zřejmě referenční, v tom byl o dost horší, i když ne tak jako png) i průhlednost.
    Inak ak by som chcel u nejakej ikony aspoň akú-takú kvalitu JPEG veľmi ľahko prekročím veľkosť optimalizovaného PNG.
    Tohle se mi moc nezdá, co já vím, tak u drobnějších obrázků stále bude jpeg v "transparentní" kvalitě (tj. nevšimnete si artifaktů) maximálně třetinový-poloviční.
    Grunt avatar 23.5.2011 21:10 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    Mozilly, což o něčem svědčí.
    Vzhledem k tomu že je to úplný krám, tak leda o zákulisních možnostech Microsoftu vytvářet za pomocí peněz či nekalých technik tlaky. Viděl bych to v případě Mozilly hůř než JPEG2000. Ten tam trčí skoro už 11 let.
    Tohle se mi moc nezdá, co já vím, tak u drobnějších obrázků stále bude jpeg v "transparentní" kvalitě (tj. nevšimnete si artifaktů) maximálně třetinový-poloviční.
    Záleží na struktuře. Pokud malý obrázek bude mít velká stacionární pole (na kterých se predikce a deflate vyřádí) a velmi ostré přechody (což malé syntetické obrázky tradičně mají), tak je to velice nepravděpodobné (ostrá hrana = nekonečné množství harmonických frekvencí) a i když ringing kolem hran nemusí být přímo viditelný, dost pravděpodobně bude aspoň vnímatelný. Ale i tak to prosím nedělejte, protože je to prasárna (když už vůbec nic, tak k podvzorkování chrominační složky dojít musí).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    24.5.2011 13:50 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    Oh... no syntetický obrázek typu "screenshot z wordu" jsem neměl na mysli, je to podle mě zvláštní případ, zatímco hlavním typem dat by byla fotka, nějaká malůvka, případně screenshot z filmu... nebo screenshot z anime (kde mimochodem taky bezeztrátový jpeg2k dosáhne asi 70% velikosti png stupně komprese 9).
    23.5.2011 20:59 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    Vím alespoň o jednom případu užití, kdy měl autor pravdu. Na webu se nevýhodou png fakt stane velikost a nevýhodou jpg zase nepřítomnost průhlednosti. Autor zápisku má jen prostě užší rozhled :-)
    Only Sith deals in absolutes.
    Grunt avatar 23.5.2011 21:01 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    JJ. Přesně tak. Pokud se nepočítá barevná kvantizace nebo ta průhlednost tak S/N u PNG je rovných 0db, kdežto u JPEGu obecně něco takového není možné dosáhnout ani při QP=100 (stále probíhá nějaká kvantizace v koeficientech blízkých 64), takže to co napsal Hlíva je úplná kravina (tradičně).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    ________________ avatar 23.5.2011 21:56 ________________ | skóre: 5 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    sám si kravina.
    Grunt avatar 23.5.2011 22:09 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    Ano, není nad to být kus hovězího. S tím jednoznačně souhlasím.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    stativ avatar 24.5.2011 09:39 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    Až na to, že má naprostou pravdu (a to s Gruntem často nesouhlasím).
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    ________________ avatar 24.5.2011 17:58 ________________ | skóre: 5 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    to že s gruntom súhlasíš neznamená že máš pravdu.
    Grunt avatar 24.5.2011 18:16 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    Jo? Odkdy? :-)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    stativ avatar 24.5.2011 18:39 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    To neznamená, že mám pravdu já (i když já ji mám samozřejmě taky), ale že má pravdu on.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Michal Fecko avatar 23.5.2011 20:35 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    Nevýhoda formátu PNG je že nepodporuje stratovú kompresiu a preto sú PNG obrázky niekoľko násobne väčšie ako JPG pri rovnakej kvalite.
    Naozaj pri rovnakej kvalite? Ako keby si napisal ze 320kbps MP3 je niekolkokrat mensia ako FLAC pri rovnakej kvalite :) BTW neviem sa zbavit pocitu ze toto je cisto windowsacky trucblog...
    23.5.2011 20:49 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    Chyba. VBR Q=2 (lame enkodér) je několikrát menší než FLAC při stejné kvalitě :P
    Grunt avatar 23.5.2011 21:12 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    Ještě prosím definujte to sporné slovo kvalita.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kotyz avatar 23.5.2011 20:41 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    A k čemu to má jako bejt dobrý?
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Grunt avatar 23.5.2011 21:13 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    Vzhledem k tomu, že se to tak od roku 1996 masivně používá ve všech hrách (kde to má na rozdíl od tohoto případu své opodstatnění)? Můj skromný odhad: Vůbec k ničemu jen autor plní zas nějakou normu nebo co.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    23.5.2011 22:02 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    V jedné hře (nějaké hopsací plošinovce s blbým jménem) jsem tento přístup viděl, ale autor použil JPEG jen na textury, nejspíš se chtěl vyhnout zkreslení v alfa kanálu, takže "bitmapy alfa kanály" byly GIFy v šestnácti odstínech šedi.

    PS: Zajímalo by mně, jestli někdo někdy implementoval JPEG enkodér, který by v takovýchto případech dokázal využít existenci znalosti nepravoúhle másky a upravit si nepotstatná data tak, aby výsledné DTC koeficienty vyšly co nejmenší.
    Grunt avatar 23.5.2011 22:23 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    V jedné hře (nějaké hopsací plošinovce s blbým jménem) jsem tento přístup viděl, ale autor použil JPEG jen na textury, nejspíš se chtěl vyhnout zkreslení v alfa kanálu, takže "bitmapy alfa kanály" byly GIFy v šestnácti odstínech šedi.
    Vlastně vida. Na bitblit (v těch dobách ještě HW prováděný) jsem vlastně úplně zapomněl. Takže vlastně princip který tu existuje tak dlouho jako samotné počítače. Jinak tak se to běžně dělá ve hrách založených na ioquake3 enginu (možná se to používalo i dřív, nevim bo jsem tahal kačera) u různých textur kde není potřeba úplně přesně dodržet tvar, takže se to nanese na vertexy a bitovou maskou se doupraví tvar (tradičně se tak třeba modelují stromy ale i spousta jiných věcí) a provádí se to buď pomocí PNG nebo TGA s maskou a nebo když je bitmapa velká a má nějakou opakující se texturu a má smysl to komprimovat JPEGem tak se plácne do JPEGu a v PNG je maska.
    Zajímalo by mně, jestli někdo někdy implementoval JPEG enkodér, který by v takovýchto případech dokázal využít existenci znalosti nepravoúhle másky a upravit si nepotstatná data tak, aby výsledné DTC koeficienty vyšly co nejmenší.

    ?

    DCT je symetrická, takže jedna polovina zvlnění u hrany sice vidět nebude, ale ta druhá furt jo, takže žádná sláva. Leda by se ještě zohledňovalo maskování, ale takový obrazový formát/kodek, který by byl i implementován ještě neznám, natožpak libJPEG, takže těžko.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Petr Tomášek avatar 28.5.2011 21:08 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    DCT je symetrická, takže jedna polovina zvlnění u hrany sice vidět nebude, ale ta druhá furt jo, takže žádná sláva. Leda by se ještě zohledňovalo maskování, ale takový obrazový formát/kodek, který by byl i implementován ještě neznám, natožpak libJPEG, takže těžko.
    Že už bych to někde viděl... deja vù? :-D

    (Jo, jasně ta komprese je kapku odlišná od JPEGu, ale taky ma hnusný artefakty :-D ...)
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Grunt avatar 28.5.2011 21:19 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    ? DjVu je spíš jako svobodné PDFko. Jen nepoužívá DCT-based komprimaci ale kompresi založenou na vlnkové transformaci (teda pro obrázky), jinak ale nevím o tom že by buď dovoloval nějaké složitější tvary (tak max. hrany obrázku v podobě obdélníku, možná nějaké to kolečko nebo hvězdičku) nebo že by prováděl analýzu vstupního signálu jako podobně jako to dělají zvukové formáty.

    BTW: Artefakty? Kouzelné meče, náhrdelníky, prsteny nebo starobylé nádoby?

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    23.5.2011 20:45 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    Investuj svuj cas do nejakych vydelecnejsich veci :-) LOL
    24.5.2011 10:46 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    Beru zpatky. Juknul jsem na kod a pri te zpetne kompatibilite to vypada zajimave.
    23.5.2011 22:00 ____ | skóre: 15 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti

    To je asi poprvé, co vidím něco reálného napsaného v ef šárpu.

    Jinak ono pro JPG nedává moc smysl přímo ve streamu uchovávat alfu, protože narozdíl od barvy tuto informaci těžko bude někdo chtít s nižší než původní kvalitou. Srovnáváš dvě různé věci.

    Grunt avatar 23.5.2011 22:28 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    Jinak ono pro JPG nedává moc smysl přímo ve streamu uchovávat alfu, protože narozdíl od barvy tuto informaci těžko bude někdo chtít s nižší než původní kvalitou
    Možná proto tu masku autor cpe do bitmapy, ne? Částečně to smysl má, protože okraj je nejefektivnější vypořádání se s frekvenční náturou formátu, zas v 90% případů na to stačí blbý obdélník (pokud autor není debil) a v případech kdy už ne to zase zastane rastrový formát (i když bude třeba větší). Takže malá množina mě napadá. Ale fakt jen sporadická.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    23.5.2011 23:03 ____ | skóre: 15 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti

    Já věděl, že se hned chytneš. :)

    Možná proto tu masku autor cpe do bitmapy, ne?

    Na začátku povídá něco o bitech, tak to beru jako že by alfu uvítal přímo ve streamu i u JPG.

    S tím okrajem jsem to nepochopil (možná také proto, že si už nepamatuju mechanismy formátu).

    Grunt avatar 24.5.2011 00:01 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    Na začátku povídá něco o bitech, tak to beru jako že by alfu uvítal přímo ve streamu i u JPG.
    Aha. Předpokládal jsem, že to tak autor dělá, ale předpokládat byla chyba. Takto to (zdá se mi že tu bitmapu cpe za tu vlastní signaturu ve streamu, ale těžko říct, protože takto nejsem schopen ani určit kde se volá nějaká rutina kodeku) vypadá na docela slušného kočkopsa. Vždyť nač kolo nevynalézat znova? Vždyť je to docela sranda.
    S tím okrajem jsem to nepochopil
    Že odřezání zbytečností (v časové doméně samozřejmě) je nelepší způsob jak se zbavit nesmyslů.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 24.5.2011 00:04 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    Takto to (zdá se mi že tu bitmapu cpe za tu vlastní signaturu ve streamu, ale těžko říct, protože takto nejsem schopen ani určit kde se volá nějaká rutina kodeku) vypadá na docela slušného kočkopsa.
    Zas na druhou stranu cílem autora asi nebylo vymýšlet nové kolo (pevně v to doufám proboha), ale demonstrovat jazyk samotný (doufám). Teda abych byl úplně upřímný, tak po větě
    Malo by fungovať aj v linuxe pod monom, ale treba doinštalovať F# kompiler
    jsem si udělal vlastní obrázek sám (tradičně), ale doufám že je to jen něco čemu nerozumím a nebudu nidky nucen rozumět.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 23.5.2011 22:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    for x in 0..(b.Width - 1) do
    let public CodecInfo = ImageCodecInfo.GetImageEncoders().First(fun item -> item.MimeType = "image/jpeg")
    Ježiš, co to je? BASIC (možná ještě nějak nakřížený s Shellem)? Tomu chybí fakt už jenom čísla řádků a STEP.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    23.5.2011 23:13 ____ | skóre: 15 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti

    Jedno let a hned je z toho BASIC, jo? :)

    Mně to spíš přijde jako skoro ta samá věc jako C# nebo VB.net; minimálně co tak sleduju ten způsob, jakým on napsal ten kód. Přijde mi to celkem sympatické. Jen jestli to nebude tím, že si to od Pythonu vypůjčilo odlišování bloků.

    Grunt avatar 23.5.2011 23:17 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    Jedno let a hned je z toho BASIC, jo?
    Jak jeden LET? Je tam toho mnohem víc a nějaký základ se určo nepopře (ne jako že bych to myslel nějak hanlivě, BASIC jsem měl jako malé děcko rád).

    Ono mi to celé přijde jako pořádný Eintopf aneb nač dělat věci jednoduše a přímočaře, když to můžeme pořádně zašmodrchat a příležitostně do toho bastlu ještě schovat nějakého toho kostlivce. Ale proti gustu…

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    24.5.2011 11:04 moira | skóre: 30 | blog: nesmysly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    Není to F#, jak je napsáno na konci blogu?
    Překladač ti nikdy neřekne: "budeme kamarádi"
    24.5.2011 11:14 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    To je v pořádku, Gruntovy názory na programovací jazyky je třeba brát s velkou rezervou. Ideálně tak velkou rezervou, že je vlastně ani nevnímáte.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Grunt avatar 24.5.2011 12:15 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    Ne, sorry. OCaml bylo to co mi chybělo. Teď už to dává mnohem větší smysl.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    24.5.2011 08:36 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    treba priste vyda zapisek na tema "10 zpusobu, jak si upravit plochu ve windows 7"
    mirec avatar 24.5.2011 09:15 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    Myslím, že by to bolo užitočnejšie ;) Predsalen vyseparovať alfa kanál a použiť ho ako masku JPEG vieme snáď všetci (ale takmer nikto nepoužíva). Na 10 spôsobov ako upraviť plochu vo win 7 si ale fakt nespomeniem.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    24.5.2011 12:09 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    slo mi teda spis o vyber technologie
    ________________ avatar 24.5.2011 17:38 ________________ | skóre: 5 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    to že niečo neni užitočné pre teba pretože to nevieš reálne využiť, neznamená že to neni užitočné pre mňa. ja ťa predsa nenútim to používať.
    mirec avatar 24.5.2011 21:20 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    Načo sa to dá reálne využiť? Podpora v browseroch nie je (blablabla ani vo firefoxe sa mi to javascriptom nepodarilo dokopať k extrakcii alfy). Rozšírenia majú obmedzenú veľkosť, ak budem robiť nejakú hru s textúrami tak tam radšej dám iný formát obrázkov, alebo masku dám do externého súboru. Takže sa skúsim spýtať najjednoduchšie ako viem: aký to má zmysel??? Aby som publikoval obrázok niekde na web a ťahajte si deti pár GB knižníc od MS aby ušetrili 2kB pri prenose obrázku?
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    ________________ avatar 24.5.2011 21:26 ________________ | skóre: 5 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    Ak v tom nevidíš žiaden zmysel tak to nepoužívaj ja som si to len tak z nudy naprogramoval trvalo mi to zhruba 20 minút a zverejnil som to.
    23.5.2011 22:43 Ondra
    Rozbalit Rozbalit vše Kdo to? Co to?
    chlape, co ty jses vlastne zac???

    podle toho co tu pises na blog, nebo co jsem koukal treba na tvoji fotku na profilovy strance, tak mi prijdes jako solidni toy...

    ale abych nebyl jen osklivej, ten Dj Rast Liquid Funk Session co mas na youtube vypada jako z vetsiny (a urcite to plati o prvnich 2 min) remix London Elektricity (konkretne snad Hospital Mix 5)

    a pokud si hrajes s funkcionalnim programovanim (alespon podle posledniho radku), tak tomu taky fandim...
    ________________ avatar 24.5.2011 17:51 ________________ | skóre: 5 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo to? Co to?
    čo je toy?
    Josef Kufner avatar 23.5.2011 22:57 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    Hele, a co použít JPEG kompresi v PNG kontejneru?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    ________________ avatar 24.5.2011 17:36 ________________ | skóre: 5 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    http://en.wikipedia.org/wiki/JPEG_Network_Graphics problém je že to neni spatne kompatibilné s JPG.
    Grunt avatar 24.5.2011 18:11 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    S JFIF/EXIF. JPEG je jen metoda (a standard) a ne souborový formát. Krom toho je použitá ve spoustě jiných formátů. Jinak je to PNG kontejner, tak je to vcelku logické že to nebude s JFIFem nebo EXIfem kompatibilní. Asi nejlíp z toho vychází TIFF, protože všechny tyto prasečinky dovoluje v rámci jednoho streamu (má vrstvy a tagování) a to všechno ještě plně podle specifikace bez nějakých hacků. Jinak cpaní vlastních signatur za EOI do binárního streamu, to je přesně ta Microsoft way jak na věc (zpětná kompatibilita nech chcípne). JFIF/EXIF (jak si sakra vůbec vybírá, který z těch souborových formátů to použije a nebo je to to už tak dokonalý jazyk že už tím programátora ani nezatěžuje?) bych už nechal tak jak je a dál bych ho nekryplil. Děkuji.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 24.5.2011 18:14 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    BTW: Není to zpětná kompatibilita, ale něco jako cpaní další knihy do poznámek u jiné knihy.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    ________________ avatar 24.5.2011 21:10 ________________ | skóre: 5 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    podstatné je že to funguje https://rapidshare.com/files/4293544702/AlphaJPEG.zip veľkosť obrázku je pri 90 perc. kvalite polovičná oproti PNG
    Grunt avatar 24.5.2011 21:13 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    podstatné je že to funguje
    No radši snad ani ne. A není to ani v procentech (je to bezrozměrný koeficient kterým se násobí kvantizační matice) a nemá to ani nic společného s kvalitou.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    ________________ avatar 24.5.2011 21:21 ________________ | skóre: 5 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    Ok ok si inteligent
    Grunt avatar 24.5.2011 23:08 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    WTF? To by mě ani nenapadlo tvrdit (upřímně – je to spíš naopak a já jsem docela dutý), ale toto je důvod proč moderní jazyky krámy jako F# nemám rád. Programování začíná u README, structure.doc.gz nebo ISO/IEC 10918-1:1994 (nebo jiné technické dokumentace samozřejmě) a ne u vymýšlení dementních tepmplejtů, slovíčkaření s OOP nebo vytváření těch nejkostrbatějších jazykových konstrukcí.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    ________________ avatar 25.5.2011 14:44 ________________ | skóre: 5 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    ja sa viac naučím štúdiom zdrojákov a testovaním ako čo funguje ako z readme a manuálov.
    Salamek avatar 24.5.2011 12:01 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    Malo by fungovať aj v linuxe pod monom, ale treba doinštalovať F# kompiler
    WTF is this shit ?
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    24.5.2011 13:13 Martin Habovštiak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    +1
    Computers are like air conditioning - both stop working properly, when you open windows...
    AsciiWolf avatar 24.5.2011 14:20 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    ;-)
    24.5.2011 18:59 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    24.5.2011 15:19 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    Už dokončils ten nový programovací jazyk, o kterém všude píšeš ;-) ?
    ________________ avatar 24.5.2011 17:31 ________________ | skóre: 5 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    ešte musím vylepšiť rýchlosť prekladu, a potom pridať ďalšie veci, napr namespaces. ale neviem či to má vôbec zmysel dokončovať pretože podobných jazykov prekladaných do JS je už strašne veľa: https://github.com/jashkenas/coffee-script/wiki/List-of-languages-that-compile-to-JS ja momentálne používam CoffeScript a vpodste mi celkom vyhovuje.
    24.5.2011 19:04 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    Objektové programování v F# pod monem na linuxu...
    Alfa kanál v jpegu zpětně kompatibilní s JFIF...
    Vlastní jazyk, co se překládá do JS...
    Neber to osobně, ale nechceš mi přijít uvařit srnčí soté ve varný konvici? ;-)
    ________________ avatar 24.5.2011 21:17 ________________ | skóre: 5 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    mno a aky máš s tým problém? jazykov ktoré sa prekladajú do JS je už niekoľko desiatok. F# pod monom funguje http://www.mono-project.com/Languages a alfakanál sa dá tiež vložiť do JPEGu https://rapidshare.com/files/4293544702/AlphaJPEG.zip :D
    24.5.2011 21:37 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JPEG formát s podporou alfa transparentnosti
    Ono i to soté by se asi v tej konvici dalo uvařit :-D (A asi by aj bylo lepší jak menza.) Ale ne, to já si srandu, nechci ti kazit radost z tvorby, koneckonců máme svobodu, programuj co chceš ;-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.