Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
#include <iostream>
#include <vector>
#include <algorithm>
#include "Rational"
using namespace std;
int main() {
  vector<XMath::Rational<int> > cisla;
  vector<XMath::Rational<int> >::const_iterator ci;
  cisla.push_back(XMath::Rational<int>(2, 3));
  cisla.push_back(XMath::Rational<int>(3, 4));
  cisla.push_back(XMath::Rational<int>(1, 2));
  cisla.push_back(XMath::Rational<int>(4, 5));
  cout << "Čísla na začátku" << endl;
  for (ci = cisla.begin(); ci != cisla.end(); ++ci) {
    cout << *ci << endl;
  }
  sort(cisla.begin(), cisla.end());
  cout << "Čísla na konci" << endl;
  for (ci = cisla.begin(); ci != cisla.end(); ++ci) {
    cout << *ci << endl;
  }
  return 0;
}
Sestupné třídění obstará funkce sort. Stačí zadat iterátory ukazující na začátek a konec seznamu, třídění se potom provede jakoby zázračně samo. Pokud nejsou použity vestavěné číselné typy, je potřeba napsat přetížené operátory porovnání.
Pro přeložení jsou potřeba dva hlavičkové soubory se šablonami, které jsou k dispozici tady.
Třídit lze i jinak – man qsort. Často je zbytečné se namáhat s psaním třídicího kódu a postačují funkce z knihovny C nebo STL.
            
/**
 * 1. Dedit od konkretnich typu (std::vector<FileInfo*>) se moc nedoporucuje.
 *    Akorat tam podivne redeklarujete stadardni metody - docela bych chtel
 *    videt jejich definice.
 *
 * 2. Pokud chcete kontrolu pod g++/libstdc++ pouzijte
 *
 *      g++ -D _GLIBCXX_CONCEPT_CHECKS -D _GLIBCXX_DEBUG -o file.o file.cc
 *
 *    a nemusite sasit s at. Plus vam to ohlida spoustu dalsich veci.
 *
 * 3. Nasledujici kod jsem netestoval.
 *
 */
#include <vector>
#include <algorithm>
#include "FileInfo.h"
bool lt_file_info(const FileInfo* f1, const FileInfo* f2)
{
        if( f1->isDots() != f2->isDots() )
                return f1->isDots() < f2->isDots();
        if( f1->isDir() != f2->isDir() )
                return f1->isDir() < f2->isDir();
        // zjistete si, co tahle funkce vraci a podle toho se
        // zaridte (a co prebira - podle deklarace, kterou jste
        // uvedl, gchar, ale getName vraci std::string)
        return g_utf8_collate(f1->getName(), f2->getName());
}
void test()
{
        std::vector<FileInfo*> file_list;
        std::sort(file_list.begin(), file_list.end(), lt_file_info);
}
            qsort ze stdlib.h se taky použít nedá. Asi si budu muset napsat nejakej ten quicksort sám.
            tím ukazatelem na fci by nebyl problém, deklaroval bych jí jako static, problém by byl, že bych pak neměl ukazatel this a pak bych stejně nezjistil, dle čeho řadit.Omlouvám se že vám do toho lezu jako člověk co se s C++ rozloučil dávno před STL... ale podle dokumentace ten třetí parametr metody sort není funkce, ale functor (tedy objekt)! Tedy stačí udělat objekt jako potomek
binary_function, kterů bude třídit podle toho co je potřeba.
Něco je o tom psáno zde, i s příklady.
            Pro jine pripady (razeni podle data) samozrejme nadefinujete jinou porovnavaci funkci a budete volat sort s jinou porovnavaci funkci. Taky muzete udelat malou hirearchii trid s virtualnim 'operator<'. Jak je ctena libost. Ale nechapu, proc si chcete vyrabet svuj vlastni sort - tim si akorat pridelate praci a nadefinovani vsech porovnani se stejne nevyhnete.
 14.7.2006 13:14
mkoubik             | skóre: 5
             | blog: lorem_ipsum
             | Praha 8 - Bohnice
        14.7.2006 13:14
mkoubik             | skóre: 5
             | blog: lorem_ipsum
             | Praha 8 - Bohnice
         14.7.2006 20:32
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        14.7.2006 20:32
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
         
            
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                