abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    25.5. 19:00 | Zajímavý projekt

    Na crowdsourcingové platformě Crowd Supply byla spuštěna kampaň na podporu open source biometrického monitoru ve tvaru hodinek HealthyPi Move. Cena je 249 dolarů a plánovaný termín dodání listopad letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    24.5. 22:22 | Upozornění Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    24.5. 17:44 | Nová verze

    Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o  alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    24.5. 14:33 | Zajímavý software

    Do 30. května lze v rámci akce Warhammer Skulls 2024 získat na Steamu zdarma hru Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    24.5. 13:33 | Nová verze

    HelenOS (Wikipedie), tj. svobodný operační systém českého původu založený na architektuře mikrojádra, byl vydán ve verzi 0.14.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnou lze nabídku Start. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    23.5. 23:22 | Zajímavý software

    BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.5. 16:55 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    23.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 23:44 | Pozvánky

    V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (87%)
     (3%)
     (5%)
     (5%)
    Celkem 765 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    kouzer avatar 18.1.2009 19:10 kouzer | skóre: 11 | Mladá Boleslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    To je náhoda, zrovna jsem to samé zazamenal při používání jEditu.
    Linux user #448944.
    18.1.2009 19:24 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy

    Aby to nebylo nekvalitním adapterem/bridgem mezi Xorg a Javou.

    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    18.1.2009 20:21 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    A co proti tomu, jakožto běžný uživael mohu dělat?
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    Josef Kufner avatar 18.1.2009 20:29 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    Šťouchat do programátorů, ať s tím něco udělají. Ideální nástroj na šťouchání je řádně vyplněný šek. V případě, že by to nepomáhalo, nech si jej vyplatit v drobných a použij ty.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    20.1.2009 13:16 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy

    kdyz jsem mel c64 a nahraval veci z kazety, pomahalo modleni

    18.1.2009 19:27 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    ja jsem v jave (v linuxu) psal bakalarku (editor diagramu), zadne optimalizace jsem nedelal a i na z dnesniho pohledu starem stroji (duron 1GHz a min nez pul giga RAM) to jelo vsechno naprosto plynule i pri docela slozitych schematech. kdyz jsem to pak zkousel na windows (xp) tak to zanechavalo obcas nepekne artefakty, takze to GDI taky nebude uplne super...
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    18.1.2009 19:54 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    Kvůli těmto problémům lze akceleraci přes Direct3D vypnout.
    Algi avatar 18.1.2009 19:39 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy

    Podle mě nebude problém ani tak v Linuxu jako v Sunu. Ti pro Linux neudělali v tomto směru příliš kvalitní práci, proto je Java na Linuxu taková jaká je. Mám možnost srovnávat se všemi tremi systémy (doufám, že tam není gramatická chyba ;-) ). Na Windows je GUI vcelku dobré, používa-li se nativní look and feel. Při Ocean může být překreslování vcelku tragické (vyzkoušeno na Netbeans Platform projektu). Na Linuxu již bylo řečeno. Na Macu s nativním look and feel luxus. S Ocean docela špatné...

    Rád bych tím apeloval na vývojáře Javovských aplikací, aby pokud možno nechávali výchozí Look and feel a to jest systémový. Na Macu je zapnutý standardně, na Windows a Linux si o něj explicitně řekněte. Je to dobré nejen kvůli lepšímu výkonu GUI, ale i kvůli systémové integraci... S ní mám obzvlášť na Macu dobré zkušenosti a dokázal bych poradit.

    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    18.1.2009 19:50 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    Windows je i GDI akcelerované grafikou
    Nemyslím.
    18.1.2009 19:51 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    A zkoušels to na jiným hardwaru?
    18.1.2009 19:56 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    Windows je i GDI akcelerované grafikou
    Takto ořezané je to skutečně pravdivý výrok, akorát že nemá s rychlostí Swingového gui v Javě moc velkou souvislost.
    18.1.2009 19:53 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy

    zdravim,

    resil jsem podobne podrobneji pri psani editoru v jave na platforme Eclipse. 4 roky praxe s GUI na jave. Jinak jsem programator desktopovych komponent v jave.

    Problemy jsou dva.

    1) nespravne pouziti - v aplikaci mate neco, co jiz brzdi. Zpracovani dat. Anebo take treba neumite spravne pouzivat layouty a volat prekreslovani (staci prekreslit cast, nepackovat pokazde a tak....). Da se skutecne napsat rychla aplikace. Nekdy staci aplikovat pouze zmeny a dosahnete velkeho zrychleni. Ale toto jsou obecne zaklady pro psani jakehokoli GUI ci graficke aplikace.

    Pocitejte s tim, ze to bude na 95% chyba u Vas.

    2) na Windows je SWT o dost rychlejsi nez na Linuxu. V bugzile jsem videl, ze problem je v gtk knihovnach. Nove gtk knihovny by mely byt o dost rychlejsi, nicmene nejsou zakomponovany do SWT.

    Idealne podtaktuje procesor/y a mrknete se co je pomale.

    Jinak java na Linuxu (Swing je akcelerovane) pomoci OpenGL.

    Osobne jsem zjistil prakticky behem roku a pul, ze za nejvice zpomaleni aplikaci si muze sam programator. Je to o algoritmech a strukturach.

    Bohuzel vetsina programatoru neumi pouzivat vhodne struktury a algoritmy. Natoz nevi, ani jak funguji a jak se delaji GUI. Bohuzel vetsina lidi a asi se dobre pobavim v diskusi bude vedet, jak funguje do detailu javovy VM, napsali jiz nekolik VM implementaci, ale GUI umi akorat maximalne nahazet prvky na platno a tim to konci.

     

     

    18.1.2009 20:10 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy

    Co to je ze techniku, podtaktuje procesor a mrknete, co je pomale? Na tohle snad mame profilery ne?

    18.1.2009 20:30 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy

    Pouzijte co chcete, hlavni je vysledek. Naprosty souhlas, ze profiler je idealni reseni. Nebo zda to odladite pomoci tisku casu do stdout. Nicmene se mi dane osvedcilo, kdyz vidite, jak je aplikace rychla na pomalejsim stroji.

    Josef Kufner avatar 18.1.2009 20:26 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    Idealne podtaktuje procesor/y a mrknete se co je pomale.
    I když podtaktování procesor(ů) není špatný nápad (ukáže to celkový dojem z pomalosti), daleko lepší je použít profiler. Ten i ukáže kde přesně to drhne. Bohužel, s rostoucím výkonem HW se takovýmto věcem moc pozornost nevěnuje a pak to vypadá, jak to vypadá... :-(
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    18.1.2009 23:33 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    Bohuzel vetsina lidi a asi se dobre pobavim v diskusi bude vedet, jak funguje do detailu javovy VM, napsali jiz nekolik VM implementaci, ale GUI umi akorat maximalne nahazet prvky na platno a tim to konci.
    To by byl tak trochu můj případ :-) Zajímám se o programovací jazyky a překladače, ale rychlé GUI v Javě bych napsat nedovedl. Přitom ovšem bezpečně vím, že to lze: hraju si teď trochu s MPS a ve Windows XP na notebooku s nějakým Pentiem na 1,8 GHz a 512 MB paměti je GUI naprosto bezproblémové.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    19.1.2009 00:01 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy

    No vidite. Ja mam zase problem, ze nemam cas zlomit projekt antlr.org = dostat se do stavu, kdy jsem schopen s tim delat a neco v tom rozumne kodit. Problem je cas.  A nejhorsi je zlomit filtrovani stromu/grafu.

    Co se tyce tech GUI, tak se hodi si precist nejakou vetsi knihu. Nicmene je to o praxi. A idealni je natrefit na lidi, co to umi. Pak teprve zjistite, ze

    clovek delal hodne veci hodne spatne a "mlatite hlavou o zed".

    Asi nejvetsi problem je, ze lidi nevi, jak GUI nebo treba i database funguji a ze umi neco vice nez je v ukazkovych prikladech. Hodne casto mam pocit, ze najdete sice dost ukazkovych prikladu, ale chybi tam nektere bezne potrebne veci.

    Osobne jsem vcelku dost dlouho dobu ignoroval dulezitost layoutu. I kdyz vse napsane nejak fungovalo a stiznosti nebyly. Byla to vcelku chyba.

    Hodne dobra praxe je napsat si editor - to je slusna skola. Nebo si napsat GUI pro nejaka metadata - kde doslova dostavate i data o poctech sloupcu, vnorenych komponentach.

    Co se tyce experimentovani s parsery a generatory, tak si myslim, ze ta prava skola je, pokud popisete vetsi gramatiku. Ona kakulacka je zajimava uloha nebo vyparsovani jednoho souboru s linearni slozitosti (data v radcich), ale slozite a prakticke to moc neni. Osobne si myslim, ze ta prava uloha, je pokud ze streamu zdrojaku do nejakych dalsich streamu.

    Jinak diky za typ - MPS. Ukladam do bookmarku. Osobne si drzim ale generatory castecne od tela. Jsou super, ale moje prace je vetsinou o tom, ze danou vec musim potom nasledne pouzivat a upravovat. Hlavni prace je spise v aplikacni logice a na tom se nejvice usetri.

    Jinak generatory maji urcity potencial. To ano. Jenze co nejak nejede a nikdy nejelo, ze by nekdo zacal delat misto 1 formulare denne 20 a vice generovanych formularu a dostal za to temer primo umerne zaplaceno. To bohuzel moc nefunguje. Alespon, co jsem videl. Osobne se nam spise osvedcila metoda nejakeho abstraktniho modelu a zbylych 5-10% doprogramovat konkretne = vetsina casu.

     

     

     

    19.1.2009 00:54 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    imho zapaseni s ruznym parsery a jejich generatory je pri navrhu (programovaciho) jazyka docela okrajovou zalezitosti.

    jak jsem tak zbezne proletel ten clanek o MPS, tak to vypada, ze se tu nekdo snazi opet objevit kolo... myslenky maji dobre... ale musim si rypnout: uz pres padaset let je tu LISP a pres tricet let Scheme s jejich systemy maker... ktere resi vetsinu nastalenych problemu a o poznani elegantneji...
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    19.1.2009 09:10 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    Gramatiky a parsery nejsou složité. Něco už mám v tomhle odprogramováno a generátory nevidím důvod používat. I když ANTLR je asi jediný, který by používat mělo smysl.

    S tím Lispem je to pravda. Napůl. Všichni víme, že programovací jazyky pomalu konvergují k Lispu :-), ale kolik lidí ho opravdu umí používat? Já vím, Paul Graham a tak… Práce s jazyky je v něm mnohem snazší, ale MPS je určené pro normálnější lidi. Nebo, jinak řečeno, pro lidi, kteří (ještě) nejsou schopní tak dobře abstrahovat.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    19.1.2009 18:40 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy

    ok, pojdme se bavit o __praktickych__ vecech a implementacich.

    Resil jsem par uloh. Ozvete se mi na mail.

    Pridam par veci, co shanim a zajimalo by me, kam jste v tomto dosel. Par veci jsem prosel, ale v par nemam jasno + cas. A zkusenosti se v tomto spatne a dlouze shani.

    0) z database se da vygenerovat GUI. Se vsemi zakladnimi operacemi nad nim (ukladani, vlozeni, mazani). Pomoci klicu v databasi dostanete i nejake informace o ostatnich formularich nebo o zobrazeni ciselniku. Neco castecne o navigaci.

    1) rozparsujete nejaka data na AST strom. Nicmene strom potrebujete transformovat na nejaky jiny strom. Ten strom uz nemusi byt gramatika, ale nejaka struktura - graficky vystup ci objekty. Nebo, jak z formulare s daty udelat aplikaci - reverse.

    2) oprava dat pomoci gramatiky  + podobnost retezcu. umisteni elementu ve stromu. Jak spachat GUI a jak popsat nalezene chyby - sgrupovat je.

    3) mam data, ktera obsahuji treba 3 typy gramatik v sobe (aplikace, sql dotazy, html) a chci to prevest na samostatne proudy, kdy jeden proud je jeden typ gramatiky.

    4) anlr - stringtemplate - pouzival jste ?

    goldenfish at linuxsoft dot cz

    19.1.2009 19:29 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    Jak jsem říkal, zajímám se o programovací jazyky a překladače, takže spíš v tomhle oboru mám nějaké zkušenosti. S tím, co potřebujete, vám asi nepomůžu, ale zkusím drobný komentář k těm bodům, co jste napsal.

    0: je užitečné zavést jmennou konvenci. Pracoval jsem nějaký čas na projektu, kde jsme používali (resp. framework vynucoval) konvenci pro názvy cizích klíčů ve tvaru XNÁZEV_NAVÁZANÉ_TABULKY__XNÁZEV_PRIMÁRNÍHO_KLÍČE_V_NAVÁZANÉ_TABULCE, a tím třeba dostanete tu navigaci. Samozřejmě musíte udržovat v paměti model databáze.

    1: to vede na generování kódu nebo na visitor, více nebo méně přímočarý podle toho, jak spolu zdroj a cíl korespondují. Pro některé situace je skoro lepší nepoužívat vlastní formát, ale vzít už existující jazyk. V Javě je docela dobrá volba Groovy, kvůli jeho konceptu builderů – koukněte třeba na Swing Builder. Opačná transformace – jo, tak to hodně štěstí.

    2 a 3: to jsou dost zajímavé problémy, některé možná i výzkumného charakteru. Řadu z nich řeší vývojáři každého lepšího IDE. Reprezentaci chyb je nutně třeba řešit při inkrementální syntaktické analýze, protože většinu času zdroják není syntakticky v pořádku. V češtině jsem o tom četl tenhle text, jsou tam i odkazy na další zdroje. Jak se řeší reprezentace textů v různých jazycích v jednom souboru netuším, ale typický příklad je třeba HTML+CSS+JavaScript v jednom souboru.

    4: nikoliv, znám to jenom teoreticky.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    19.1.2009 09:21 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    K té knížce o javovském GUI, můžete doporučit nějakou konkrétní? Já jsem sice momentálně webař, ale stejně.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    19.1.2009 11:06 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    Nedá mi to, musím oponovat.

    Mluvíte o tom, jak si programátoři můžou za pomalost GUI sami, a je použitím špatných algoritmů. Tyto argumenty beru jako univerzální odpověď na cokoliv. Navíc podle vašeho tvrzení jsou Windows C++ programátoři úplní machři, kteří umí dělat superrychlé GUI.

    Osobně vím, že jde naprogramovat rychlé GUI pod Windows a pod Linuxem (jiné OS jsem nezkoušel), ale svádět veškerou pomalost na programátory je nesmysl. Je jasné, že pokud budu v handleru události onPaint() počítat fraktály, tak to překreslení asi rychlé nebude, ale tento blog byl pokud vím o vykreslení průběhu nějaké libovolné funkce (berme jako testovací třeba sin(x) ).

    Takže otázky, které bych si pokládal budou tyto: Kolik tlačítek a dalších nesmyslů můžu u takto složitého úkolu potřebovat? Kolik zabere vygenerování cesty pro tak jednoduchou funkci ? Pokud se překreslování seká, znamená to, že současná sestava nezvládně nakreslit průběh funkce sin(x) 30x za sekundu?
    alblaho avatar 19.1.2009 13:09 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy

    Pod to se můžu podepsat.

    Já bych u té Javy viděl problém i někde jinde. Myslím, že uživatelský komfot můžou neblaze poznamenat lagy způsobené GC. Nemám to nijak ověřené (momentálně nepoužívám žádný destkopový program v Javě), ale myslím, že stop-the-world GC může program zaseknout klidně na víc než 0.1 sekundy.

    Kdysi na Windows jsem používal JEdit, považuju ho za dobrý program. Na Linuxu jsem ho zkoušel, ale nějak hnusně renderoval písmo, takže jsem přešel na Gedit.

    Heron avatar 19.1.2009 13:20 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    Nemám to nijak ověřené (momentálně nepoužívám žádný destkopový program v Javě), ale myslím, že stop-the-world GC může program zaseknout klidně na víc než 0.1 sekundy.

    O tom už se tu diskutovalo též hodně. Myslíš, že 0.1s jednou za půl hodiny (no i kdyby jednou za minutu) je pro toho uživatele nějaký problém? Obzvláště na když se drtivou většinu času čeká na uživatelský vstup? Pokud GC proběhne mezi dvěma stisky kláves (což se stihne), tak to stejně nepozná. Dokonce ani na animaci (např. real-time vykreslování grafů) není GC a stop-world nijak zvlášť patrné (fps dejme tomu 25, tj 40ms, tzn vypadne jeden až dva snímky, toho si ani nevšimneš - nebo to budeš přikládat výpadku sběru dat :-)).

    19.1.2009 14:09 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    Já tomu nerozumím, ale to zřejmě spousta lidí. JEdit nebo věci od JetBrains s rychlostí GUI nemají problémy. Osobně jsem přesvědčen, ale nemám pro to důkazy, že to je prostě dané Swingem, který je čistá Java. Měli by se u Sunu pochlapit, celý Swing a JavaFX zrušit, koupit Nokii a oficiálním GUI toolkitem udělat Qt Jambi :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Josef Kufner avatar 19.1.2009 15:27 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    To snad radši ani ne... ještě by se zpomalilo Qt na linuxu.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    19.1.2009 15:46 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    To se snad děje i bez toho.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    19.1.2009 18:23 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy

    Oponujte, klidne. Psal jsem toto:

    >>Pocitejte s tim, ze to bude na 95% chyba u Vas.

    Vychazi mi to z praxe - statistika. Neni to pouze universalni odpoved.

    Bez konkretni implementace (zdrojaku) jsme tu nahrani asi vsichni.

    Jardík avatar 19.1.2009 19:17 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    Moment, tak já vám je sem někam nahraju.
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 19.1.2009 19:56 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    Příloha:
    Tak tu to je.

    Dílo, ani dílo odvozené nelze šířit pod žádnou GNU licencí, jinak si s tím můžete dělat, co chcete.
    Věřím v jednoho Boha.
    19.1.2009 20:26 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    Nemůžu si pomoct, ale u mne je to naprosto plynulé: Gentoo, dev-java/sun-jdk-1.6.0.11, Sempron 2200+, 1GB paměti.
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    Jardík avatar 19.1.2009 23:05 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    Já mám taky sun-jdk 1.6.něco, Ubuntu 9.04 x64 a ArchLinux x32, Intel Core 2 Duo @2GHz, 3GB RAM, Grafika Intel X3100 (ovladače 2.5 i 2.4).
    Věřím v jednoho Boha.
    Algi avatar 19.1.2009 21:12 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy

    Obávám se, že tam přece jenom bude něco trochu shnilého. Když měním velikost okna, tak se občas nevykreslí levá část okna s tlačítky... Může to být pochopitelně bug Javy, ale abych byl upřímný – ještě se mi nic takového nestalo...

    Jinak pěkná aplikace; až se člověk krapet zastydí, že nic takového nenapsal :-)

    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    Jardík avatar 19.1.2009 23:06 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    No oni ty tlačítka jsou na Linuxu taky nějaký podělaný, GTK je zkoní, když se zapne javovské metal téma, tak jsou správně - ale pomalé je to stejně.
    Věřím v jednoho Boha.
    19.1.2009 23:12 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy

    zdravim,

    jede to jak brus. Je to hodne rychle. Zatez CPU 15-30% odhadem - horni hranice v IDE podle funkci. Testovaci stroj Lenovo R400 a posledni stabilni JDK 1.6. Kernel 2.6.28. Intel ovladace grafika - 2.3.x.

    Na vice se mrknu behem par dni - napisi pripadne soukrome. Jsem jeste ted v zamestnani a casove mam posledni dobou hodne nabito.

    23.3.2009 10:44 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    Anebo take treba neumite spravne pouzivat layouty a volat prekreslovani (staci prekreslit cast, nepackovat pokazde a tak....). Da se skutecne napsat rychla aplikace. Nekdy staci aplikovat pouze zmeny a dosahnete velkeho zrychleni. Ale toto jsou obecne zaklady pro psani jakehokoli GUI ci graficke aplikace.

    Můžete doporučit nějakou otevřenou aplikaci, kde je to podle vás implementováno správně, a která je čitelná? Pokudmožno nejen dialogy, ale i nějaký canvas s interaktivní grafikou. Díky.

    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    18.1.2009 20:02 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    Abych to uvedl trochu na pravou míru (tedy doufám): pro akceleraci 2D grafiky (tedy i Swingu) se v sunovské javě používá Direct3D nebo OpenGL.

    Direct3D akcelerace existuje již delší dobu (pokud vím tak od 1.4) a je defaultně zapnuta (dá se vypnout pokud jsou problémy, především kvůli některých driverům).

    OpenGL akcelerace byla přidána v JDK 1.5 a defaultně je vypnuta.
    Jardík avatar 19.1.2009 23:09 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    U mě to nějak nefunguje. Přidal jsem ten parametr a nic to nedělá, když dám velké True (debug), tak to taky nic nevypíše. A aby si to nestěžovalo (neznámý parametr), musel jsem ten parametr prefixnout -J
    Věřím v jednoho Boha.
    19.1.2009 23:57 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    Mne to funguje v "Java(TM) SE Runtime Environment (build 1.6.0_10-b33)" (pri True sa vypíše "OpenGL pipeline enabled for default config on screen 0"), ale aj keď nezapnem OpenGL, vytaženie CPU je okolo 20-30% (vlastne s OpenGL je o niečo vyššie). Občas sa ale stane, že to zrazu začne zaťažovať procesor na 100% (stáva sa to hlavne vtedy, keď sa zrazu začne zle vykreslovať tá ľavá strana s tlačidlami).

    Občas to (pri zmene veľkosti okna) vypíše niečo ako:
    Exception in thread "AWT-EventQueue-0" 320java.lang.ArrayIndexOutOfBoundsException: 156
            at graffunkce.Graph.paintGraph(Graph.java:496)
    
    0.025   at graffunkce.Graph.paintComponent(Graph.java:620)
    
    0.016736401673640166    at javax.swing.JComponent.paint(JComponent.java:1027)
    (tie čísla sú tam mierne rozhádzané, takže asi sa to vykonáva súbežne vo viacerých vláknach).

    Inak ak tam nie je žiadny graf a potiahnem tú plochu pomocou myši, tak to píše
    Exception in thread "AWT-EventQueue-0" java.lang.NullPointerException
            at graffunkce.Graph.mouseDragged(Graph.java:337)
    (a neviem čo všetko sa tam vyhodnocuje, ale aj keď tam nie je graf, zataženie je takmer rovnaké, ako vtedy, keď sa graf zobrazuje).
    Jardík avatar 20.1.2009 01:04 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    Já sem dal asi tu starší verzi, je tam chyba v mouseDragged(), chybí tam ošetření, jestli je nastavená fce. A to při změně velikosti okna mi dělá občas taky a vůbec nemám páru proč. Ve více vláknech by to běžet nemělo, teda alespoň já tam víc vláken nevytvářím, leda že by sám swing, což by možná mohl být ten problém.
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 20.1.2009 01:09 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    Už jsem to našel, java mi zavolá překreslení sama po změně velikosti před tím, než zavolá componentResized (která patřičně realokuje pole), což je nějaké divné
    Věřím v jednoho Boha.
    20.1.2009 09:17 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    Ve více vláknech by to běžet nemělo, teda alespoň já tam víc vláken nevytvářím
    Takže děláš výpočty v EDT? Aha, hm, no, jasně :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Jardík avatar 20.1.2009 17:07 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    Cože?
    Věřím v jednoho Boha.
    20.1.2009 18:43 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    Jardík avatar 20.1.2009 19:19 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    Jen tak jsem to proběhl ... to jako vadí, že dělám výpočny např. v componentResized()? To to spustí v novém vlákně a pak třeba paintComponent() může běžet současně? To by byl hnus.
    Věřím v jednoho Boha.
    20.1.2009 23:14 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    V tomhle tic-tac-toe prográmku nejspíš ne, ale provádění časově náročnějších operací (řekněme delších jak desetina vteřiny) v EDT je prakticky Zakázáno(TM). Koncept EDT, pokud vím, používají skoro všechny GUI toolkity.

    Jinak, co je hnusnýho na komunikaci mezi dvěma vlákny? Hnusný je roubovat céčkovské formátování kódu na Javu (jedna z mála věcí, které mi vadí na Wicketu) :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Jardík avatar 21.1.2009 02:24 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    Narážíš na mé formátování kódu? :-) Mně se zas hnusí to výchozí formátování, co mi vnucuje netbeans - mít otevírací závorku pláclou hned za if, while atd. je podle mě nepřehledné (ještě že jde netbeans pŕenastavit).
    Věřím v jednoho Boha.
    21.1.2009 09:05 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    Nepřehledné možná pro toho, kdo odsazuje jednou mezerou, fujtajbl :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Jardík avatar 21.1.2009 11:28 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    Já neodsazuju 1 mezerou ale tabulátorem...
    Věřím v jednoho Boha.
    21.1.2009 11:44 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    Jo, mně to včera nějak blbě zobrazovalo… i když GrafFunkceApp.java i GrafFunkceView.java obsahují řádky odsazené mezerami, asi generovaný kód.

    S takovou ovšem nechápu tu potřebu uvozovací závorky na novém řádku, akorát zabírá řádek navíc. No, to je jedno.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Jardík avatar 21.1.2009 13:00 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    Jo, ty 2 soubory generoval netbeans.
    Věřím v jednoho Boha.
    21.1.2009 16:26 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    fuj, za odsadzovanie tabulátorom vešať do prievanu :-D
    21.1.2009 16:30 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    1 tabulátor = 1 bajt. 4 mezery = 4 bajty. And bytes cost money!, jak říká Cal Henderson :-) Jinak ovšem souhlasím.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    24.1.2009 18:38 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    já přeci jen trochu šetřim; odsazuju jen 2 mezery = 2 bajty ;-)
    5.2.2009 01:52 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    Stále jsem nepochopil -- proč?
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    20.1.2009 00:03 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    To se mi zdá nějaké podezřelé, to -J. Jak to spouštíš?
    Jardík avatar 20.1.2009 00:43 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    java -jar program.jar -J-Dsun.java2d.opengl=True. S java -jar program.jar -Dsun.java2d.opengl=True to akorát vypíše "invalid argument"
    Věřím v jednoho Boha.
    20.1.2009 09:05 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    No jistě, musíš to dát před ten spustitelný jar. Na rozdíl od GNU/linuxové konvence se nemohou přepínače a argumenty jen tak míchat.
    java -Dsun.java2d.opengl=True -jar program.jar
    20.1.2009 12:34 Jardik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy

    Could not enable opengl pipeline for default config on screen 0 :-(

    20.1.2009 20:07 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    No vida, není OpenGL. Pak to má být pořádně akcelerované :-/

    Jardík avatar 20.1.2009 22:02 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    Ale OpenGL normálně je. Direct rendering je On a compiz taky normálně běží, glxgears taky pár set (380) FPS ukážou a gltron jede. Kdyby to alespoň vypsalo, proč že to nejde zapnout.
    Věřím v jednoho Boha.
    oroborus avatar 20.1.2009 18:52 oroborus | skóre: 20 | blog: Bulanci
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy

    Jako semestrálku na algoritmizaci jsem dělal kreslení grafu libovolně složité fce.


     Aj ja by som chcel robit taku semestralku:)

    Jardík avatar 27.1.2009 01:12 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalost GUI javy
    Příloha:

    Nevšímejte si tohoto komentáře, potřeboval jsem uploadovat program pro Mac, který bude číst ISO Level 3 DVD se soubory > 4GB, Mac OS to neumí, tak jsem si musel vytvořit program na čtení přímo ze zařízení.

    Pokud má někdo zájem o info, tak zde je vytržené z kontextu z tohoto fóra.

    Tak už je zítra :-) Přeloženo a zdá se, že to funguje. Takže nejdříve popis ISO Level 3 a pak info, jak s tím programem pracovat.

    ISO do Level 2 může mít maximálně soubory do 4GB, ISO Level 3 je do jakési míry kompatibilní a to do takové, že soubor > 4GB je rozdělen na 2 části a ty jsou uloženy jako 2 samostatné soubory se stejným jménem a první z nich má nastaven "atribut", že to není poslední část a druhý, že je (a Mac je interpretuje jako jeden a vezme v úvahu ten druhý (takže ten menší) a proto ta chyba).

    Vložíte DVD Iso Level 3 (pukud je tam udf filesystém, tak to radši nezkoušejte, se mi to trochu zacyklilo :-)). Příkazem mount v terminálu zjistíte označení zařízení mechaniky (v mém případě /dev/disk1). Příkazem "sudo su" se přihlásíte jako root a příkazem "unmount /dev/disk1" odpojíte DVD (jinak to zařízení nepude programem otevřít). Spustíte program "./DVDReader". Zeptá se vás na jednotkum, dejte mu ji (/dev/disk1 enter). Načte se struktura DVD a ukáže se výzva k zadávání příkazů. Příkazy jsou:

    help - seznam příkazů
    exit - ukončit DVDReader
    tree - zobrazí adresářovou strukturu DVD (hvězdičkou jsou označeny soubory složené z více částí a v seznamu se objeví vícekrát)
    cp - zkopíruje soubor. Parametry jsou "adresář/a/jméno/na/cd.mkv" a "/Jméno/na/disku.mkv". Lze kopírovat pouze soubory, né adresáře. Kopírování může trvat dlouho, čte to po sektorech (2048 B).
    

    Zdrojáky jsou napsané prasácky. A netuším, jestli z toho gcc vytvořil 64bit nebo 32bit binárku, takže když vám nepůjde, zkuste si to zkompilovat.

    Věřím v jednoho Boha.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.