Google oznámil, že Quick Share na Androidu funguje s AirDropem na iOS. Zatím na telefonech Pixel 10. Uživatelé tak mohou snadno přenášet soubory z telefonů s Androidem na iPhony a obráceně.
Byla vydána nová verze 8.5 (8.5.0) skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Přináší řadu novinek a vylepšení (URI Extension, Pipe Operator, Clone With, …). Vydána byla také příručka pro přechod z předchozích verzí.
Evropská komise zahájila tři vyšetřování týkající se cloudových platforem Amazon Web Services (AWS) a Microsoft Azure. Evropská exekutiva, která plní také funkci unijního antimonopolního orgánu, chce mimo jiné určit, zda jsou americké společnosti Microsoft a Amazon v cloudových službách takzvanými gatekeepery, tedy hráči, kteří významně ovlivňují provoz internetu a musí dle nařízení o digitálních trzích (DMA) na společném trhu
… více »Společnost Meta Platforms vyhrála ostře sledovaný spor o akvizici sítě pro sdílení fotografií Instagram a komunikační aplikace WhatsApp. Podle amerického soudu firma jejich převzetím neporušila antimonopolní zákon, protože si tak nemonopolizovala trh sociálních sítí. Žalobu na Metu podala před pěti lety americká Federální obchodní komise (FTC). FTC argumentovala, že Meta, tehdy známá jako Facebook, koupila tyto dvě společnosti v letech 2012 a 2014 proto, aby s nimi nemusela soutěžit.
Home Assistant včera představil svůj nejnovější oficiální hardware: Home Assistant Connect ZBT-2 pro připojení zařízení na sítích Zigbee nebo Thread.
Byla vydána verze 9.1 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a informačním videu.
Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,809 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější superpočítač v Evropě JUPITER Booster s výkonem 1,000 exaFLOPS je na čtvrtém místě. Nejvýkonnější český superpočítač C24 klesl na 192. místo. Karolina, GPU partition klesla na 224. místo a Karolina, CPU partition na 450. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.
Microsoft představil Azure Cobalt 200, tj. svůj vlastní SoC (System-on-Chip) postavený na ARM a optimalizovaný pro cloud.
Co způsobilo včerejší nejhorší výpadek Cloudflare od roku 2019? Nebyl to kybernetický útok. Vše začalo změnou oprávnění v jednom z databázových systémů a pokračovalo vygenerováním problém způsobujícího konfiguračního souboru a jeho distribucí na všechny počítače Cloudflare. Podrobně v příspěvku na blogu Cloudflare.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) první RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
Nahlásit je určitě lepší než nadávat 
Mohli by mi taky zprovoznit uspávání, ale nevím nevím, myslím, že je to pro ně docela minoritní, jelikož, kolik lidí má ntb jako já ... 
A můžu se zeptat jak si na to přišel? Si dělal nějaký výzkum mezi většinou uživatelů? A nebo nepovažuješ čirou náhodou sám sebe za Lots of users nebo snad normal user, že?
- Lots of users are not blind
- and this is just not acceptable for normal user
- …
že se to zobrazuje jako obrázky a ne jako ikony a když dáš zoom 66% tak se to prostě zmenší na 66%A to je špatně, nebo je špatně, že se při 66% nenačtou 48x48 ikony a nezmenší se na 32x32 i když 32x32 ikony existují. Je to nejednotné chování a to je špatně. Nechápu, proč dodnes v nautilovi nejdou zmenšit ikony. To je každej slepej, že mu 48x48 vyhovujou? Vždyť jsou velký jakkráva a nic se tam nevejde!
Abych řekl pravdu, tak jsem teď lehce rozladěn. V příloze je vidět plynulé škálování tak, jak jej dělá OS X. Z bitmap! Žádný SVG!
Čekal bych spíš problémy se škálováním bitmap než s renderováním SVG…
Čekal bych spíš problémy se škálováním bitmap než s renderováním SVG…No ono to v prvé řadě nemělo škálovat vůbec, ale mělo to na požadovanou velikost prostě SVG kdekoliv vyrenderovat a hotovo. Jinak je jasné, že fast bilinear škálovačka nic moc, ale je zase ze všech po Nearest-neighbor asi nejrychlejší.
Jinak je jasné, že fast bilinear škálovačka nic moc, ale je zase ze všech po Nearest-neighbor asi nejrychlejší.
Ta sprostá slova mě absolutně nezajímají. Prostě to vypadá zprdele a hotovo. Ať si to pojmenuješ sebeintelektuálněji.
Promiň.
Když je to v SVG, má to být vostrý. Apple umí udělat ostré škálování z bitmap. V případě Nautilu se jedná o vyrenderování do konečného rozlišení. Jak je možné, že to není ostré?
Z vlastní skušenosti vím, že renderování vektorů není zadarmo. Sám tady mám pár PDF, který se na mým stroji vykreslují déle, než bych si představoval.
Podle mě cesta přes SVG nevede. Broken by design. 
Ikonky ať jsou klidně v SVG. Ale při instalaci programu by se měly vyrenderovat do několika verzí podle velikosti. A při zobrazování jen škálovat tyto bitmapy. Jednoduché, elegantní a v praxi ověřené. 
Jak říkám, ono to vypadá, že to vyrenderuje(tak na 16x16, protože jsem schopen i přes vyhlazení rozpoznávat jednotlivé pixely) a pak do konečné velikosti vyškáluje. A z 16x16 do 100x100 by z toho obrázek ostrý jak Lanžhotský kord neudělal ani Mac.Ta sprostá slova mě absolutně nezajímají. Prostě to vypadá zprdele a hotovo. Ať si to pojmenuješ sebeintelektuálněji.
Promiň.
Když je to v SVG, má to být vostrý. Apple umí udělat ostré škálování z bitmap. V případě Nautilu se jedná o vyrenderování do konečného rozlišení. Jak je možné, že to není ostré?
Když by na tom pracovala grafika?Z vlastní skušenosti vím, že renderování vektorů není zadarmo. Sám tady mám pár PDF, který se na mým stroji vykreslují déle, než bych si představoval.
Podle mě cesta přes SVG nevede. Broken by design.
Ikonky ať jsou klidně v SVG. Ale při instalaci programu by se měly vyrenderovat do několika verzí podle velikosti. A při zobrazování jen škálovat tyto bitmapy. Jednoduché, elegantní a v praxi ověřené.Keš na grafice a bylo by to ještě rychlejší.
Řeknu to ve stručnosti.
Píše se rok 2009 a přesto chodím do tiskáren s vektory v CMYKu a bez dalších blbin jako je průhlednost a tak podobně. Přestože to software podporuje minimálně deset let. Když je v PS či PDF vložen obrázek v RGB s ICC profilem, RIPy si na tom spolehlivě vylámou zuby. OPI se každý vyhýbá.
A ty RIPy, který nedělají nic jiného, než že renderují vektory na bitmapy, nejsou žádná ořezávátka. Dělají svou práci kurva dobře.
Tak mi řekni, jak by něco tak složitýho, na čem společnosti jako EFI či Scitex dělají desetiletí, mělo být alespoň na stejné úrovni v grafické kartě.
Podle mě je to jen velké sousto. Renderovat vektory byť na grafické kartě je podle mě stále více náročnější, než šoustat bitmapy. A teď si představ, že né každé výstupní zařízení je vector-renderer enabled.
Já prostě nevím. :-/
Ale nechme toho. Já o tom vím hovno a víc o tom vědět nechci. Stačí mi vědět, co všechno můžu použít, když jdu do tiskárny. A jestli se to renderuje minutu nebo hodinu — to mi žíly netrhá. 
Jistě. Ale rozhodně nebude podporovat všechny ty vychytávky, co si můžeš naklikat v Inkscape či Illustratoru. Myslím si, že operace nad bitmapami jsou v grafické kartě dostatečně efektivní s velmi dobrým výsledkem pro uživatele. Tak proč toho nevyužít?
Takže beztak budeš muset to SVG nějak předpřipravit či předrenderovat — zjednodušit na operace, které grafická karta podporuje. A to je určitě složitější, než nahrát bitmapu do paměti a předhodit pointer. 
Ale to ať si vyřeší kompetentní osoby.
(Už si zase "meju ruce".
)
Mě nepřesvědčíš.
Kluku! 
</vtip>.
Já s ním souhlasím. Na koncového uživatele působí první pohled. To co je pod kapotou ho zajímá (a také nemusí) až v druhém kroku. A když ta kapota je hned z továrny nabouraná? 
Ubuntu a použitelný? hahaha
Tiskni
Sdílej: