Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) zveřejnil Národní politiku koordinovaného zveřejňování zranitelností (pdf), jejímž cílem je nejen zvyšování bezpečnosti produktů informačních a komunikačních technologií (ICT), ale také ochrana objevitelů zranitelností před negativními právními dopady. Součástí je rovněž vytvoření „koordinátora pro účely CVD“, jímž je podle nového zákona o kybernetické … více »
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Společnost System76 vydala Pop!_OS 24.04 LTS s desktopovým prostředím COSMIC. Videoukázky na YouTube.
Byla vydána verze 1.92.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2024. Oceněni byli Andy Wingo, jeden ze správců GNU Guile, Alx Sa za příspěvky do Gimpu a Govdirectory jako společensky prospěšný projekt.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-12 aneb Eclipse 4.38. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
U příležitosti oslav osmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 15.6. Nová verze přináší především podporu pro geotagované MP4 soubory, včetně GoPro videí. Kdo nechce čekat, až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.
Monado, tj. multiplatformní open source implementace standardu OpenXR specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro virtuální realitu (VR) a rozšířenou realitu (AR), bylo vydáno ve verzi 25.1.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byla vydána listopadová aktualizace aneb nová verze 1.107 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.107 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Jelikož je to Ubuntu pořád plné samých otravných chyb, které znepříjemňujó prácé áž z toho špǎtně pǐśete, tak jsem je nahlásil, snad už konečně bude to ubuntu použitelnější:
436625
433562
436727
436918
Update: 437591 - to je přístup, napíšou pomalu "není třeba, tak si vyliž pr*el", přitom to třeba je, jinak bych to nehlásil.
Update 2: 437738
Update 3: 438058
* moje anglina stojí za velký kulový
Tiskni
Sdílej:
Nahlásit je určitě lepší než nadávat 
Mohli by mi taky zprovoznit uspávání, ale nevím nevím, myslím, že je to pro ně docela minoritní, jelikož, kolik lidí má ntb jako já ... 
A můžu se zeptat jak si na to přišel? Si dělal nějaký výzkum mezi většinou uživatelů? A nebo nepovažuješ čirou náhodou sám sebe za Lots of users nebo snad normal user, že?
- Lots of users are not blind
- and this is just not acceptable for normal user
- …
že se to zobrazuje jako obrázky a ne jako ikony a když dáš zoom 66% tak se to prostě zmenší na 66%A to je špatně, nebo je špatně, že se při 66% nenačtou 48x48 ikony a nezmenší se na 32x32 i když 32x32 ikony existují. Je to nejednotné chování a to je špatně. Nechápu, proč dodnes v nautilovi nejdou zmenšit ikony. To je každej slepej, že mu 48x48 vyhovujou? Vždyť jsou velký jakkráva a nic se tam nevejde!
Abych řekl pravdu, tak jsem teď lehce rozladěn. V příloze je vidět plynulé škálování tak, jak jej dělá OS X. Z bitmap! Žádný SVG!
Čekal bych spíš problémy se škálováním bitmap než s renderováním SVG…
Čekal bych spíš problémy se škálováním bitmap než s renderováním SVG…No ono to v prvé řadě nemělo škálovat vůbec, ale mělo to na požadovanou velikost prostě SVG kdekoliv vyrenderovat a hotovo. Jinak je jasné, že fast bilinear škálovačka nic moc, ale je zase ze všech po Nearest-neighbor asi nejrychlejší.
Jinak je jasné, že fast bilinear škálovačka nic moc, ale je zase ze všech po Nearest-neighbor asi nejrychlejší.
Ta sprostá slova mě absolutně nezajímají. Prostě to vypadá zprdele a hotovo. Ať si to pojmenuješ sebeintelektuálněji.
Promiň.
Když je to v SVG, má to být vostrý. Apple umí udělat ostré škálování z bitmap. V případě Nautilu se jedná o vyrenderování do konečného rozlišení. Jak je možné, že to není ostré?
Z vlastní skušenosti vím, že renderování vektorů není zadarmo. Sám tady mám pár PDF, který se na mým stroji vykreslují déle, než bych si představoval.
Podle mě cesta přes SVG nevede. Broken by design. 
Ikonky ať jsou klidně v SVG. Ale při instalaci programu by se měly vyrenderovat do několika verzí podle velikosti. A při zobrazování jen škálovat tyto bitmapy. Jednoduché, elegantní a v praxi ověřené. 
Jak říkám, ono to vypadá, že to vyrenderuje(tak na 16x16, protože jsem schopen i přes vyhlazení rozpoznávat jednotlivé pixely) a pak do konečné velikosti vyškáluje. A z 16x16 do 100x100 by z toho obrázek ostrý jak Lanžhotský kord neudělal ani Mac.Ta sprostá slova mě absolutně nezajímají. Prostě to vypadá zprdele a hotovo. Ať si to pojmenuješ sebeintelektuálněji.
Promiň.
Když je to v SVG, má to být vostrý. Apple umí udělat ostré škálování z bitmap. V případě Nautilu se jedná o vyrenderování do konečného rozlišení. Jak je možné, že to není ostré?
Když by na tom pracovala grafika?Z vlastní skušenosti vím, že renderování vektorů není zadarmo. Sám tady mám pár PDF, který se na mým stroji vykreslují déle, než bych si představoval.
Podle mě cesta přes SVG nevede. Broken by design.
Ikonky ať jsou klidně v SVG. Ale při instalaci programu by se měly vyrenderovat do několika verzí podle velikosti. A při zobrazování jen škálovat tyto bitmapy. Jednoduché, elegantní a v praxi ověřené.Keš na grafice a bylo by to ještě rychlejší.
Řeknu to ve stručnosti.
Píše se rok 2009 a přesto chodím do tiskáren s vektory v CMYKu a bez dalších blbin jako je průhlednost a tak podobně. Přestože to software podporuje minimálně deset let. Když je v PS či PDF vložen obrázek v RGB s ICC profilem, RIPy si na tom spolehlivě vylámou zuby. OPI se každý vyhýbá.
A ty RIPy, který nedělají nic jiného, než že renderují vektory na bitmapy, nejsou žádná ořezávátka. Dělají svou práci kurva dobře.
Tak mi řekni, jak by něco tak složitýho, na čem společnosti jako EFI či Scitex dělají desetiletí, mělo být alespoň na stejné úrovni v grafické kartě.
Podle mě je to jen velké sousto. Renderovat vektory byť na grafické kartě je podle mě stále více náročnější, než šoustat bitmapy. A teď si představ, že né každé výstupní zařízení je vector-renderer enabled.
Já prostě nevím. :-/
Ale nechme toho. Já o tom vím hovno a víc o tom vědět nechci. Stačí mi vědět, co všechno můžu použít, když jdu do tiskárny. A jestli se to renderuje minutu nebo hodinu — to mi žíly netrhá. 
Jistě. Ale rozhodně nebude podporovat všechny ty vychytávky, co si můžeš naklikat v Inkscape či Illustratoru. Myslím si, že operace nad bitmapami jsou v grafické kartě dostatečně efektivní s velmi dobrým výsledkem pro uživatele. Tak proč toho nevyužít?
Takže beztak budeš muset to SVG nějak předpřipravit či předrenderovat — zjednodušit na operace, které grafická karta podporuje. A to je určitě složitější, než nahrát bitmapu do paměti a předhodit pointer. 
Ale to ať si vyřeší kompetentní osoby.
(Už si zase "meju ruce".
)
Mě nepřesvědčíš.
Kluku! 
</vtip>.
Já s ním souhlasím. Na koncového uživatele působí první pohled. To co je pod kapotou ho zajímá (a také nemusí) až v druhém kroku. A když ta kapota je hned z továrny nabouraná? 
Ubuntu a použitelný? hahaha