Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
Jelikož je to Ubuntu pořád plné samých otravných chyb, které znepříjemňujó prácé áž z toho špǎtně pǐśete, tak jsem je nahlásil, snad už konečně bude to ubuntu použitelnější:
436625
433562
436727
436918
Update: 437591 - to je přístup, napíšou pomalu "není třeba, tak si vyliž pr*el", přitom to třeba je, jinak bych to nehlásil.
Update 2: 437738
Update 3: 438058
* moje anglina stojí za velký kulový
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                 
            
    
Nahlásit je určitě lepší než nadávat 
Mohli by mi taky zprovoznit uspávání, ale nevím nevím, myslím, že je to pro ně docela minoritní, jelikož, kolik lidí má ntb jako já ... 
 26.9.2009 01:26
hikikomori82             | skóre: 18
             | blog: foobar
             | Košice
        26.9.2009 01:26
hikikomori82             | skóre: 18
             | blog: foobar
             | Košice
         26.9.2009 11:05
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
        26.9.2009 11:05
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
        A můžu se zeptat jak si na to přišel? Si dělal nějaký výzkum mezi většinou uživatelů? A nebo nepovažuješ čirou náhodou sám sebe za Lots of users nebo snad normal user, že?
- Lots of users are not blind
- and this is just not acceptable for normal user
- …
 26.9.2009 11:08
vlastikroot             | skóre: 24
             | blog: vlastikovo
             | Milevsko
        26.9.2009 11:08
vlastikroot             | skóre: 24
             | blog: vlastikovo
             | Milevsko
         
             26.9.2009 11:21
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
        26.9.2009 11:21
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
         26.9.2009 12:27
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        26.9.2009 12:27
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         26.9.2009 18:52
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
        26.9.2009 18:52
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
         26.9.2009 19:17
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        26.9.2009 19:17
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         26.9.2009 20:11
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
        26.9.2009 20:11
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
         26.9.2009 23:44
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        26.9.2009 23:44
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         27.9.2009 11:05
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
        27.9.2009 11:05
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
         27.9.2009 14:37
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        27.9.2009 14:37
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
        že se to zobrazuje jako obrázky a ne jako ikony a když dáš zoom 66% tak se to prostě zmenší na 66%A to je špatně, nebo je špatně, že se při 66% nenačtou 48x48 ikony a nezmenší se na 32x32 i když 32x32 ikony existují. Je to nejednotné chování a to je špatně. Nechápu, proč dodnes v nautilovi nejdou zmenšit ikony. To je každej slepej, že mu 48x48 vyhovujou? Vždyť jsou velký jakkráva a nic se tam nevejde!
 27.9.2009 14:46
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
        27.9.2009 14:46
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
         27.9.2009 16:00
hikikomori82             | skóre: 18
             | blog: foobar
             | Košice
        27.9.2009 16:00
hikikomori82             | skóre: 18
             | blog: foobar
             | Košice
         27.9.2009 16:05
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
        27.9.2009 16:05
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
         27.9.2009 16:38
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
        27.9.2009 16:38
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
        Abych řekl pravdu, tak jsem teď lehce rozladěn. V příloze je vidět plynulé škálování tak, jak jej dělá OS X. Z bitmap! Žádný SVG!
Čekal bych spíš problémy se škálováním bitmap než s renderováním SVG…
 27.9.2009 21:21
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
        27.9.2009 21:21
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
        Čekal bych spíš problémy se škálováním bitmap než s renderováním SVG…No ono to v prvé řadě nemělo škálovat vůbec, ale mělo to na požadovanou velikost prostě SVG kdekoliv vyrenderovat a hotovo. Jinak je jasné, že fast bilinear škálovačka nic moc, ale je zase ze všech po Nearest-neighbor asi nejrychlejší.
Jinak je jasné, že fast bilinear škálovačka nic moc, ale je zase ze všech po Nearest-neighbor asi nejrychlejší.
Ta sprostá slova mě absolutně nezajímají. Prostě to vypadá zprdele a hotovo. Ať si to pojmenuješ sebeintelektuálněji.  Promiň.
 Promiň.
Když je to v SVG, má to být vostrý. Apple umí udělat ostré škálování z bitmap. V případě Nautilu se jedná o vyrenderování do konečného rozlišení. Jak je možné, že to není ostré?
Z vlastní skušenosti vím, že renderování vektorů není zadarmo. Sám tady mám pár PDF, který se na mým stroji vykreslují déle, než bych si představoval.
Podle mě cesta přes SVG nevede. Broken by design. 
Ikonky ať jsou klidně v SVG. Ale při instalaci programu by se měly vyrenderovat do několika verzí podle velikosti. A při zobrazování jen škálovat tyto bitmapy. Jednoduché, elegantní a v praxi ověřené. 
 27.9.2009 21:39
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
        27.9.2009 21:39
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
        Jak říkám, ono to vypadá, že to vyrenderuje(tak na 16x16, protože jsem schopen i přes vyhlazení rozpoznávat jednotlivé pixely) a pak do konečné velikosti vyškáluje. A z 16x16 do 100x100 by z toho obrázek ostrý jak Lanžhotský kord neudělal ani Mac.Ta sprostá slova mě absolutně nezajímají. Prostě to vypadá zprdele a hotovo. Ať si to pojmenuješ sebeintelektuálněji.
Promiň.
Když je to v SVG, má to být vostrý. Apple umí udělat ostré škálování z bitmap. V případě Nautilu se jedná o vyrenderování do konečného rozlišení. Jak je možné, že to není ostré?
Když by na tom pracovala grafika?Z vlastní skušenosti vím, že renderování vektorů není zadarmo. Sám tady mám pár PDF, který se na mým stroji vykreslují déle, než bych si představoval.
Podle mě cesta přes SVG nevede. Broken by design.
Ikonky ať jsou klidně v SVG. Ale při instalaci programu by se měly vyrenderovat do několika verzí podle velikosti. A při zobrazování jen škálovat tyto bitmapy. Jednoduché, elegantní a v praxi ověřené.Keš na grafice a bylo by to ještě rychlejší.
Řeknu to ve stručnosti.
Píše se rok 2009 a přesto chodím do tiskáren s vektory v CMYKu a bez dalších blbin jako je průhlednost a tak podobně. Přestože to software podporuje minimálně deset let. Když je v PS či PDF vložen obrázek v RGB s ICC profilem, RIPy si na tom spolehlivě vylámou zuby. OPI se každý vyhýbá.
A ty RIPy, který nedělají nic jiného, než že renderují vektory na bitmapy, nejsou žádná ořezávátka. Dělají svou práci kurva dobře.
Tak mi řekni, jak by něco tak složitýho, na čem společnosti jako EFI či Scitex dělají desetiletí, mělo být alespoň na stejné úrovni v grafické kartě.
Podle mě je to jen velké sousto. Renderovat vektory byť na grafické kartě je podle mě stále více náročnější, než šoustat bitmapy. A teď si představ, že né každé výstupní zařízení je vector-renderer enabled.
Já prostě nevím. :-/
Ale nechme toho. Já o tom vím hovno a víc o tom vědět nechci. Stačí mi vědět, co všechno můžu použít, když jdu do tiskárny. A jestli se to renderuje minutu nebo hodinu — to mi žíly netrhá. 
 27.9.2009 23:26
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
        27.9.2009 23:26
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
        Jistě. Ale rozhodně nebude podporovat všechny ty vychytávky, co si můžeš naklikat v Inkscape či Illustratoru. Myslím si, že operace nad bitmapami jsou v grafické kartě dostatečně efektivní s velmi dobrým výsledkem pro uživatele. Tak proč toho nevyužít?
Takže beztak budeš muset to SVG nějak předpřipravit či předrenderovat — zjednodušit na operace, které grafická karta podporuje. A to je určitě složitější, než nahrát bitmapu do paměti a předhodit pointer. 
Ale to ať si vyřeší kompetentní osoby.  (Už si zase "meju ruce".
 (Už si zase "meju ruce".  )
)
 27.9.2009 21:23
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
        27.9.2009 21:23
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
        Mě nepřesvědčíš.  Kluku!
 Kluku! 
 27.9.2009 21:39
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
        27.9.2009 21:39
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
         27.9.2009 16:38
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
        27.9.2009 16:38
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
         26.9.2009 12:33
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        26.9.2009 12:33
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         </vtip>.
 </vtip>.
             26.9.2009 23:45
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        26.9.2009 23:45
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         
            Já s ním souhlasím. Na koncového uživatele působí první pohled. To co je pod kapotou ho zajímá (a také nemusí) až v druhém kroku. A když ta kapota je hned z továrny nabouraná? 
Ubuntu a použitelný? hahaha