abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 13:22 | IT novinky

    Andrew S. Tanenbaum byl oceněn 2023 ACM Software System Award (Wikipedie) za operační systém MINIX.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 10:22 | Komunita

    Celkový počet stažení aplikací z Flathubu překročil 2 miliardy. Aktuální Statistiky Flathubu: Celkový počet stažení 2 002 793 783. Celkem desktopových aplikací 2 636.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    21.6. 23:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.8.0 programu na úpravu digitálních fotografií darktable (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.6. 23:11 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 142 (pdf) a HackSpace 79 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.6. 18:22 | Nová verze

    Qtractor (Wikipedie) dospěl do verze 1.0.0. Jedná se o Audio/MIDI vícestopý sekvencer.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.6. 14:33 | Nová verze

    Byl vydán svobodný kancelářský balík OnlyOffice Docs 8.1. Vedle četných oprav přináší několik funkcí včetně podpory editace textu v PDF a vytváření formulářů v PDF.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 40
    21.6. 12:33 | Zajímavý článek

    Daniel Stenberg, autor nástroje curl, z databáze SteamDB zjistil, že aktuálně 22 734 her na Steamu používá curl.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    20.6. 19:55 | IT novinky

    Společnost Anthropic vydala Claude 3.5 Sonnet, tj. novou verzi své umělé inteligence Claude (Wikipedie). Videoukázky na YouTube. S Claude 3, stejně jak s GPT-3.5, Llama 3 a Mixtral, si lze pokecat bez přihlašování na DuckDuckGo AI Chat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.6. 16:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.8 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 126. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu a na YouTube. Vypíchnuta jsou vylepšení v integrovaném poštovním klientu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.6. 12:11 | Zajímavý článek

    Příspěvek Aukce domén – měsíc po spuštění na blogu CZ.NIC shrnuje první měsíc provozu Aukce domén .CZ. Aukcemi prošlo celkem 18 174 domén, z toho na 742 z nich byl učiněn alespoň 1 příhoz. Nejdražší aukcí byla na doménu virtualnisidlo.cz s cenou 95 001 Kč, která však nebyla včas uhrazena. Nejdražší aukcí, která byla vydražena i zaplacena je praguecityline.cz s cenovkou 55 600 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    Rozcestník

    Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč

    17.12.2012 09:53

    Tak jsem dnes ráno našel na CZC.CZ nabídku LED TV za 321,- Kč. Zkusil jsem ihned objednat a jsem zvědav jak to dopadne.
    Uvažuji jestli to byla opravdu chyba nebo nějaká speciální reklamní akce. :)
    Dle obchodních podmínek by měli toto dodržet. Co myslíte?
    Momentálně je již cena opravena.
    http://www.czc.cz/panasonic-viera-tx-l47e5e-lcd-televize-47/105123/produkt        

    Hodnocení: 78 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    coder avatar 17.12.2012 10:01 coder | skóre: 4 | blog: lINUKS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    17.12.2012 10:11 Ragzid | skóre: 24 | blog: Pivní koutek | Liberec-Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    A byla ti rovnou vystavena faktura? :-)

    A btw. zpusob platby jsi zvolil jaky?
    17.12.2012 10:23 pilifs | skóre: 12 | blog: jenom_tak_mimochodem | Příbor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Faktura ne, ale objednávku potvrdili jak mailem tak přes SMS. Platbu kartou mi to při osobním odběru nenabídlo.
    17.12.2012 10:22 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Kamarád na holandském e-shopu Sony vloni o víkendu objevil cenu za MP3 26 € misto 266 €. Na všech jiných e-shopech v Evropě byla správná cena v € nebo v místních měnách. Nechtěl jsem mu věřit, ale stálo to za risk, takže jsem si jich 5 ks objednal s okamžitou platbou.

    Cena byla na webu změněna v pondělí ráno (asi někdo dostal na firmě hodně po hubě), MP3 dorazily během týdne, jednu jsem si nechal a další prodal s nádherným ziskem, když se to furt kupujícím rentovalo (byl to úplně nový model).
    Nobody can give you as much as I can promise you
    17.12.2012 10:57 pilifs | skóre: 12 | blog: jenom_tak_mimochodem | Příbor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Tak mi zrovna volala nějaká slečna z obchodního, že objednávku ruší protože došlo k chybě při párování cen. A že dle zákona na to mají právo.
    Nechal jsem si teda od nich poslat mail s vyjádřením co je k tomu teda opravňuje. Jsme zvědav co mi pošlou.
    17.12.2012 11:06 pilifs | skóre: 12 | blog: jenom_tak_mimochodem | Příbor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Takže zde je odpověď od CZC.CZ:
    Dobrý den,
     
    nejednalo se o žádnou akční cenu, bohužel došlo k chybnému importu ceny do systému, což je s ohledem na porovnání ceny daného zboží i v jiných e-shopech či obchodem zřejmé a dodání za tuto cenu je nereálné. Za původní cenu nejsme schopni toto zboží opravdu dodat.
     
    Pokud by bylo jiné řešení vzniklé situace než zrušením položky v objednávce, byla by Vám tato možnost nabídnuta.
     
    Omlouváme se za způsobené komplikace a děkujeme za pochopení.
    
    17.12.2012 11:14 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    No, jestli se v týhle situaci chceš vytahovat nějaký "co vás k tomu opravňuje", tak by ses měl stydět...
    17.12.2012 11:21 pilifs | skóre: 12 | blog: jenom_tak_mimochodem | Příbor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    O to přece nejde.
    Jednou nabídli nějakou cenu tak se mají snažit to nějak řešit. A řešení typu "spletli jsme se, sorry, nic nedostanete" není zrovna podle mne košér.
    Očekával bych spíše nabídku nějaké malé slevy nebo dárku jako omluvy, ale toto ne.
    Samozřejmě jsem moc nepočítal s tím, že obchod to bude plnit, ale zajímala mne právě reakce.
    17.12.2012 11:27 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    No pokud máš potvrzení objednávky, tak by obchod měl plnit. Kasa.cz taky plnila, když prodávala mobily za polovinu.
    kozzi avatar 17.12.2012 11:34 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč

    JJ presne, ja jsme takto koupil nb co vsude stal okolo 17000 za 12000, proste se sekli, pak sice volali ze se spletli a nakonec me ukecali na ceni 12500 :)

    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    17.12.2012 11:34 Václav Vanc | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Já si myslím, že se jedná o zjevný omyl a kupní smlouva tak není platná. Ale to by musel řešit soud.
    17.12.2012 11:37 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Já to za zjevný omyl nepovažuji, nedávný purchase order má taky slevu 95 procent oproti ceně listové, očividně je to bežný business practice dnešní doby.
    17.12.2012 11:54 Václav Vanc | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    No říkám, ať je zažaluje a uvidí se... :)
    17.12.2012 12:11 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Ta "angličtina" vypadá vážně děsivě, nechceš psát normálně česky?
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    17.12.2012 13:32 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Nahodou, zrovna ctu pokracovani Svejka a to je podobna hlina, jen s nemcinou :-)
    17.12.2012 17:34 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Nechci, díky za optání.
    19.12.2012 20:04 dooku | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Musím souhlasit, vypadá to strašně směšně. Uznávám, že někde se tomu nedá vyhnout, ale není třeba to takhle přehánět...
    19.12.2012 21:53 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Třeba mu to zvedá sebevědomí a připadá si kchůl. Těžko se to dá obhájit tím, že mu pobytem za kanálem mizí slovní zásoba.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    17.12.2012 12:21 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Originální poster i sám řekl zde, že se sekli a nastavili nízkoucenu, což byla jeho motivace k nákupu. Čili zjevný omyl ano, a kupující věděl do čeho jde. Fuj tajbl.
    17.12.2012 12:39 pilifs | skóre: 12 | blog: jenom_tak_mimochodem | Příbor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Original poster neřekl, že je přesvědčen že se sekli. Jen jsem vyjádřil pochybnost. Ovšem vyloučit možnost, že jde o nějaký bonus, reklamu nebo "kinder surprise" jsem nemohl. Vy ano?
    17.12.2012 12:49 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Nadpis znie: "Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč".
    17.12.2012 11:45 Martin | skóre: 4 | blog: Atilius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Něco o povinnosti dodate nebo ne je zde na PravoIT
    17.12.2012 12:48 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Jednou nabídli nějakou cenu tak se mají snažit to nějak řešit. A řešení typu "spletli jsme se, sorry, nic nedostanete" není zrovna podle mne košér.

    Pokud se omluví, tak mi to přijde výrazně víc košer než jednání vychcánka, který chce za každou cenu vydělat na zjevném omylu, zvláště pokud se sám přiznává, že si je vědom toho, že je to omyl. Chce se mi z vás zvracet.

    17.12.2012 12:58 pilifs | skóre: 12 | blog: jenom_tak_mimochodem | Příbor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Pokud bych byl "vychcánek" tak co mi bránilo objednat si těch TV třeba 20?
    Prostě mne zajímalo co se bude dít...
    pokud bych to vzal do důsledku, tak potom jakákoliv reklamní akce o které nevím a čistě náhodou narazím na skvělou cenu bude nést potencionální riziko, že mi obchodník dle svého momentálního rozpoložení řekne "sorry".
    17.12.2012 12:59 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    To už si srovnejte s vlastním svědomím (je-li s čím). Svůj názor na vaše počínání jsem vám sdělil.
    18.12.2012 10:13 jeleniste | skóre: 13 | blog: Prokustovo lože
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Tak poster asi ani nečekal, že to z nich nějakym způsobem vyrazí. Spíš asi čekal jinou reakci, než "nemáš nárok", např nabídku slevy apod. Za chyby se prostě platí. Obchodník by měl bejt motivovanej k tomu, dávat na svuj web relevantní údaje. Jestli je to takhle, jaká je záruka teda, když si něco u CZC objednam, že mě pak neřeknou "sorry nemáme". Když řeknou, že maj ze zákona právo zrušit, tak bych očekával, že aspoň uvedou název zákona a paragraf, že si slečna na obchodním, reklamačním, či co to je, dá alespoň práci sepsat víc, než blbý tři řádky. Protože ta chyba vznikla u nich. A ano, měli by si nasypat popel na hlavu, protože to seriózní obchodník prostě udělá, bez ohledu na to, jestli si myslí, že zákazník je "vychcánek". Snaží se, zkrátka, aby zákazník odešel spokojenej, alespoň v rámci možností. Ne, že začne strašit zákonama.
    Nejsem blbý, jen se hloupě ptám
    18.12.2012 13:41 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    A ano, měli by si nasypat popel na hlavu, protože to seriózní obchodník prostě udělá, bez ohledu na to, jestli si myslí, že zákazník je "vychcánek". Snaží se, zkrátka, aby zákazník odešel spokojenej, alespoň v rámci možností. Ne, že začne strašit zákonama.

    1. Obchod se omluvil. 2. Obchod žádnými zákony strašit nezačal. 3. Naopak, autor postu sám píše, že jim napsal, že trvá na dodání za nesmyslnou cenu (pokud byste chtěl tvrdit, že nevěděl, že je nesmyslná, přečtěte si nadpis příspěvku)

    18.12.2012 13:53 pilifs | skóre: 12 | blog: jenom_tak_mimochodem | Příbor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    No jo, pokud by ovšem četl pouze nadpis příspěvku tak se toho moc nedozví. Nadpis měl jen vystihnout hlavní podstatu - informaci. Dále v textu pod nadpisem už trošku více rozvádím své domněnky.
    Citace:
    Uvažuji jestli to byla opravdu chyba nebo nějaká speciální reklamní akce
    18.12.2012 14:16 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Napsal jsem vám jasně, co si o vašem počínáním myslím. Tím, že budete lhát čím dál nestydatěji, dojem rozhodně nevylepšíte.
    18.12.2012 14:30 pilifs | skóre: 12 | blog: jenom_tak_mimochodem | Příbor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    No jo, napsal jste co si myslíte o mém "vychcaném" počínání, ale nějak jsem nepostřehl kloudný názor mimo popisu Vašich vyměšovacích problémů. :)
    Co bylo primárním účelem tohoto blogu? "zjistit co si ostatní myslí o takovémto problému a jak to správně řešit - jak ze strany zákazník, tak hlavně ze strany obchodníka". Jakákoliv Vaše dedukce o mém finálním počínání je z Vaší strany pouze "fabulace".
    18.12.2012 14:47 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Zajímavá práce pana Kubečka s českým jazykem - v každé poznámce něco hnusného o momentálním stavu jeho vnitřností, ale důsledně s vykáním.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    18.12.2012 15:01 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Byl jsem vychován k tomu, že dospělí lidé, kteří se navzájem neznají, si defaultně vykají (kromě specifických prostředí). Proto diskutujícím, které neznám (nebo o tom aspoň nevím) a netykám jim v reálu, vykám. To, že něčí počínání odsuzuji, na tom nic nemění, spíš naopak.
    18.12.2012 15:34 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Vykání respektuji, starší lidé, venkovani nebo asi katolíci to mají pravděpodobně zažité víc, než my, vychovaní betonem města a zrychleným životem. Každopádně mi (nejenom k vykání) pak nesedí forma odsuzování (zvratky, vychcánek, atd.), to prostě k sobě nepasuje.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    Bystroushaak avatar 18.12.2012 18:01 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    kromě specifických prostředí
    Internet není specifické prostředí? Imho je tradice na internetu tykat. Bylo to mnohem patrnější hlavně dříve a postupně se to smazávalo poté, co se na net připojil každý druhý, ale i tak je tykání v různých techničtěji laděných komunitách imho docela standard.
    18.12.2012 18:20 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Internet není specifické prostředí?

    Na Internetu je zvykem komunikovat pomocí TCP/IP. :-( Pokud máte na mysli webové disuse, tak tam je to různé podle typu a charakteru konkrétního fóra. Tady je to tak půl na půl, já holt patřím k té konzervativní části. Zvláštní ovšem je, ža zatímco jsem nikdy nijak nekomentoval ani nekritizoval tykání, každou chvíli se najde někdo, koho mé vykání pohoršuje.

    Bylo to mnohem patrnější hlavně dříve

    Neuražte se, ale připadá mi úsměvné, když mne o tom, co bylo zvykem dříve, poučuje někdo, komu v době, kdy jsem začal využívat Internet, byly tři roky.

    18.12.2012 18:45 pilifs | skóre: 12 | blog: jenom_tak_mimochodem | Příbor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Mi zase příjde smutné když někdo poukazuje na své stáří se skrytým podtextem "ty jsi cucák a já bard". ;)
    18.12.2012 22:45 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Kdyby šlo o technickou otázku, nikdy by mne nenapadlo poukazovat na věk. Ale pokud mne někdo poučuje o tom, co bylo zvykem "dříve", přičemž to dříve spadá do doby, kdy se sám teprve učil číst, a ví tudíž o tom jen to, co se kdesi doslechl nebo dočetl, pak je to asi stejně absurdní, jako kdybych se snažil své rodiče nebo jejich vrstevníky poučovat o tom, jak to vypadalo v ulicích v srpnu 1968.
    Bystroushaak avatar 19.12.2012 06:48 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    pak je to asi stejně absurdní, jako kdybych se snažil své rodiče nebo jejich vrstevníky poučovat o tom, jak to vypadalo v ulicích v srpnu 1968.
    Chudáci historikové, ti musí mít s tímhle přístupem docela těžkou práci.
    19.12.2012 07:44 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Mají. A taky je potřeba jejich tvrzení - kromě exaktních, jako že se určitá událost stala určitého dne - brát se značnou rezervou. A co se týká příkladů o kterých jsem mluvil, tam osobní zkušenost žádným studiem pramenů nenahradíte.
    20.12.2012 11:38 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    ... a ví tudíž o tom jen to, co se kdesi doslechl nebo dočetl
    narozdíl od prožívání toho 1968, to co se "dočetl" na netu je postačující, alespoň v tomto případě - když se podívá na historické diskuse např. zde, tak k tomu, aby viděl, zda se v nich tyká nebo vyká, opravdu nemusí být jejich zasloužilým účastníkem

    a právě tady na ábíčku se "odjakživa" tyká, vyjímkou jste pouze vy a hrstka dalších, rohodně to není "půl na půl", jak mystifikujete výše

    nemohu se chlubit takovými šedinami, ale dle mých zkušeností ke konci 90. let na českém Internetu rozhodně převažovaly komunity, kde je default tykání v reálu, které si přenesly i na web - jednak studenti, kteří se k Síti dostali ve škole (první sociální poučky na Matfyzu - studenti si všichni tykají a všichni jsme kolegové v akademické obci), a jednak různé zájmové skupiny, co se na Síti začly přirozeně sdružovat jako v realitě, ať už muzikanti, vodáci(*), čundráci, příznivci sci-fi a fantasy, atd. atd. ...

    situace na počátku 90. let mohla být jiná, ale vzhledem k tomu, že tou dobou tyto online komunity mimo akademickou půdu (o tykání mezi studenty viz výše) prakticky neexistovaly (až někdy okolo poloviny 90. let se můžeme bavit o rozmachu BBS), nezdá se mi, že by to mělo nějakou významnou relevanci k tomu, co Bystroushaak píše, a tedy opravdu netřeba ho stírat s tím, že to nezažil

    (*) mimochodem vodáci jsou právě krásnou ukázkou principu, o kterém Bystroushaak píše - hanba by mě fackovala někomu na vodě vykat, ale od těch, dob, co na vodu jezdí každý druhý, jsem vykání slyšel již mnohokrát ...
    Bystroushaak avatar 20.12.2012 12:00 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    když se podívá na historické diskuse např. zde
    ^-^

    Na netu se pohybuji od roku 2004 a už tenkrát mě bavilo se hrabat v jeho historii ala staré české BBS, atari diskmagy a mailové konference, resp. jejich webové archivy, na které stále se dá sem tam stále narazit. Zvědavost mi nedala spát, tak jsem hlavně dřív (dnes už umím anglicky, nemám ani tolik času, ani nezodpovězených otázek) prolézal vše možné, pokud to bylo česky a zaměřené na compsec, elektro či programování. Spousta z toho byly místa, který dnes již neexistují.

    Já jen abych uvedl na pravou míru tvrzení, že nemám tušení o tom, jak to dřív chodilo a ostatní si nemysleli, že jsem newfag, který se na net poprvé připojil aby si udělal profil na facebooku.
    Bystroushaak avatar 18.12.2012 20:46 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Na Internetu je zvykem komunikovat pomocí TCP/IP. :-(
    Kde se od aplikační vrstvy výše často tyká ;)
    Neuražte se, ale připadá mi úsměvné, když mne o tom, co bylo zvykem dříve, poučuje někdo, komu v době, kdy jsem začal využívat Internet, byly tři roky.
    Mě to připadá smutné, smutněme tedy.
    17.12.2012 13:02 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Jen pro pořádek: nejde mi o to, že jste si tu televizi zkusil objednat. Zvracet se mi chce z vašeho chování poté, co vám obchod potvrdil to, co jste věděl už od začátku, a omluvil se vám.
    17.12.2012 13:13 pilifs | skóre: 12 | blog: jenom_tak_mimochodem | Příbor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Jasně omluvil se, ale při telefonickém rozhovoru před odeslaným mailem jsem je požádal ať mi zašlou zdůvodnění zrušení objednávky na základě nějakého ujednání v obchodních podmínkách anebo podle čeho dle zákona postupovali.
    Žádným způsobem jsem se při prvním kontaktu nesnažil zboží z nich vymámit. Jen trochu fundovanější reakci.
    17.12.2012 13:25 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč

    Raději toho nechám. Vaše uvažování je očividně příliš vzdáleno mému, takže se naprosto míjíme.

    Jen si zkuste aspoň představit, že omylem někomu pošlete víc peněz, případně se překlepnete v čísle účtu nebo variabilním symbolu. Pak budete třeba doufat, že na druhé straně nebude sedět někdo jako vy, ale někdo, kdo se rozhodne vašeho zjevného omylu nevyužít ke svému obohacení, přestože by na to měl zákonné právo a žádný zákon nebo smluvní ujednání by ho nenutilo k opaku.

    17.12.2012 13:30 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    přestože by na to měl zákonné právo a žádný zákon nebo smluvní ujednání by ho nenutilo k opaku.
    Myslim, ze na to pamatuje obcansky zakonik: § 451 bezduvodne obohaceni.
    17.12.2012 13:36 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Tak to je dobře. Na druhou stranu, pokud by se příjemce nezachoval vstřícně, spor by se mohl táhnout docela dlouho a pokud by nebyla přiznána úhrada soudních výdajů, mohl by na něm poškozený ještě prodělat.
    17.12.2012 17:47 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Mám takový pocit, že banky toto zvládají řešit docela rychle - pokud tam ty peníze jsou tak jsou schopné je stáhnout zpátky i bez soudu. Aspoň takovou jsem dostal informaci od jedné bankovní úřednice…
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    17.12.2012 13:52 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Neznám úplně všechny detaily (něco podobného je, když ti zaměstnavatel dá na výplatě víc peněz, než měl - pokud to není nějaký šílený, do očí bijící rozdíl, tak není povinností zaměstnance to vracet, mohou pochopitelně požádat).

    Ale co znamená bezdůvodné obohacení přesně - že zákazník akceptuje cenu, kterou prodejce uvede na svém webu? Zákazník má vědět přesně prodejcovu kalkulaci prodejní ceny a jeho nákladů? Za prvé jsou skutečné výrobní náklady daného výrobky někde na pětině prodejní ceny, za druhé jedou v obrovských obratech prodejů, takže mají jistě v celkové kalkulaci i položky kryjící případné chyby jejich systému. V mém případě ten Sony prodejce velmi rozumně mlčel a nehádal se s těmi, kteří toho využili. Ostatně ta cena nové MP3 šla od té doby už na 40%, takže tam určitě cenovou vatu mají.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    17.12.2012 14:34 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Zminoval jsem to ciste v kontextu predchoziho postu - tedy napr. preklep pri poslani penez, takze dorazi na ucet nahodne osoby.

    Zakonna definice je: "Bezdůvodným obohacením je majetkový prospěch získaný plněním bez právního důvodu, plněním z neplatného právního úkonu nebo plněním z právního důvodu, který odpadl, jakož i majetkový prospěch získaný z nepoctivých zdrojů."
    18.12.2012 10:35 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    To jo, tady jasná, tam není co řešit.

    Spíš mne zaujal ten způsob řešení jejich vlastní chyby ('chyba v importu ceny' - ta věta samotná už mne dost provokuje, to neni moc omluvné). Oni udělali chybu, zákazník není povinen zjišťovat, zdali to nebyla nějaká akce či čistění skladu. Oni mohli udělat nějaký vstřícný krok s omluvou - třeba drobný dárek pro zákazníka za to, že přijme zboží za jimi plánovanou cenu.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    17.12.2012 13:32 kt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    V takovýchto případech nevzniká na přijaté peníze zákonné právo, naopak by se jednalo o bezdůvodné obohacení.
    17.12.2012 13:35 pilifs | skóre: 12 | blog: jenom_tak_mimochodem | Příbor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    To je škoda.
    Pro mne tato celá diskuze byla přínosem. Dozvěděl jsem se zajímavé a hodnotné informace týkající se tohoto problému. Takže i když jak vy tvrdíte "vychcaně" TV nezískám, tak jsem získal zkušenost.
    A to byla má hlavní motivace.
    Obchodníkovi jsem poslal odpověď, že se stávajícím zdůvodněním nejsem spokojen a stále trvám na uskutečnění objednávky.
    Bohužel předpokládám, že obchodník už se neozve a nechá to tak.
    17.12.2012 13:48 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Obchodníkovi jsem poslal odpověď, že se stávajícím zdůvodněním nejsem spokojen a stále trvám na uskutečnění objednávky. Bohužel předpokládám, že obchodník už se neozve a nechá to tak.
    to vazne nejses rudej az na prdeli kdyz se kvuli preklepu nekoho snazis okrast o 15 000 (nebo kolik ta tv stoji) ?
    17.12.2012 13:53 pilifs | skóre: 12 | blog: jenom_tak_mimochodem | Příbor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Budu-li provozovat někdy v životě vlastní eShop, tak je přesně toto situace na kterou bych chtěl být připraven. Nemám pocit, že bych někomu způsobil škodu, mimo špatné nálady a případně pokárání od šefa.
    A raději se poučím z chyb druhých než z vlastních :)
    17.12.2012 13:56 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Co se na to podívat z druhé strany - tak monstr firma zaměstnává kvantum lidí, kteří jsou za to, že tam nemají překlepy, zodpovědní (a pokud ta firmě není úplně mimo, tak to má i extra pojištěné). Pracujou s marží nějakých 200%, tak jednotlivou nahodilou chybu u jedné položky snadno rozchodí. A ještě obráceně - co když u nějakých prodávaných položek udělali nějakou chybu obráceným směrem, zákazník to z důvodu neznalosti cenových podkladů neznal, a cenu jim zaplatil. Pak se dozvěděl, že to mělo být (nebo jinde to tak mají) daleko levnější. Myslíš, že by prodejce sypal popel stejným způsobem???
    Nobody can give you as much as I can promise you
    17.12.2012 13:59 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Pracujou s marží nějakých 200%, tak jednotlivou nahodilou chybu u jedné položky snadno rozchodí.

    Tomu opravdu věříte?

    17.12.2012 14:10 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Teď nevím, jestli si děláš srandu (pardon, tady se požaduje asi vykání), tedy nevím, jestli tuhle poznámku myslíte vážně.

    Marže se pohybuje v téhle branži od desítek procent u vysokoobrátkových drahých položek do tisíců procent u např. chipů, apod., které mají výrobní hodnotu v řádech centů. Zbytek už jenom řeší, kolik prostředníků poskakuje mezi výrobou a vyskladněním finálnímu příjemci, předpokládal bych, že zrovna v IT branži tu cenovou skladbu lidi znají. A jak se liší v Čechách, Evropě nebo USA (že se vyplatí si tam na otočku pro komponenty zaletět).
    Nobody can give you as much as I can promise you
    17.12.2012 14:22 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    neni ten rozdil proti usa kvuli clu a dani?

    jinak i kdyz je vyrobni cena nizka, tak to neznamena ze czc to za tuhle cenu dostane...
    17.12.2012 15:58 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Taky mi to tak přijde. O věci, o které jsem se zajímalo, tak při započtení dopravy a DPH (clo se za tuhle kategorii myslím neplatilo) vyšly levněji už jen o trochu (a k tomu 2y záruka apod.) Samozřejmě když už tam člověk je, koupí si to tam a protáhne to přes celníky, tak na tom vydělá dost, ale kupovat letenku jen kvůli tomu se povětšinou taky moc nevyplatí :)
    17.12.2012 14:23 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Zdá se, že obratně žonglujete s termínem "marže", takže chvíli se bavíte o marži samotného CZC, chvíli o celém rozdílu mezi výrobními náklady a cenou pro koncového zákazníka. Takže se zeptám ještě jednou a zcela konkrétně: opravdu věříte tomu, že CZC má na televizích marži 200 procent, tj. že je nakupuje za třetinu ceny, za kterou je prodává zákazníkům?
    17.12.2012 18:01 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Já jsem psal o e-shopu v oblasti elektroniky a IT celkově, a uváděl jsem, že pochopitelně drahé kusové výrobky mají minimum, zatímco věci typu chipů násobky. Jde o celkový objem, tj. pár kusů s chybnou cenou ho nezabije, zejména, pokud není jouda a má to kryté pojistkou.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    17.12.2012 19:39 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Jenže tady se právě bavíme o příkladu, kde je to vámi uváděné číslo naprosto mimo realitu - a tedy i závěry, které z něj vyvozujete.
    17.12.2012 19:41 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    A co se týká těch chipů, kterými stále operujete, rozdíl třeba mezi cenami procesorů přímo od výrobce při odběru 1000 kusů a cenami, za které se pak prodávají např. v Alze nebo CZC, činí nanejvýš desítky procent; ani zdaleka vašich z prstu vycucaných 200 procent.
    17.12.2012 23:13 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Když vás tak čtu (to vykání je opravdu báječná česká vymoženost), tak to musí být od majitele opravdu oběť pro národ a zákazníky, mít e-shop s takovým sortimentem, a uživit firmu z těch několika (vámi) uváděných procent. Jenom se divím, že nemají ve své patičce ty firmy uvedeno, pod kterou charitativní organizaci patří.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    gtz avatar 17.12.2012 20:42 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    CZC nakupuje tak jak další prodejce, tedy u distributorů. Na nějakém zboží může mít 10-15% na bižutérii typicky je o něco více.

    Možná si vzpomenete jak se dříve vyskytovaly levné disky, monitory z NL se slevou až 60%. Spousta českých prodejců tyto disky běžně prodávaly jako nové, nepoužité apod. Tehdy když 250GB disk stál kolem 10000 a někdo to prodával za cca 4000 tak ty zisky opravdu byly celkem hodně vysoké.

    CZC na televizích bude mít marži 0,prd protože aby to prodal tak musí jít s cenou na nejnižší hranu. Televize myslím má jen jako přidružený sortiment, prostě lidé to chtějí tak to budeme s nějakým malým ziskem prodávat.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Prcek avatar 17.12.2012 14:26 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Údajně si u nás obchodníci s počítači stěžují, že je taková konkurence, že na těch výrobcích nemají skoro žádnou marži. Takže buď lžou všichni a je to nějaký kartel, nebo je fakt 200 % přitažený za vlasy.
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    17.12.2012 14:47 nyan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Nelzou, vzdyt se jen podivejte kolik eshopu na PC/elektroniku existuje. Ta marze koncoveho prodejce, zvlast tech mensich eshopu, je v jednotkach procent. Marze vyrobcu, to je samozrejme jine kafe... Zvlast kdyz mate mono/duo/oligopol...
    17.12.2012 15:57 Zett | skóre: 14 | blog: Dell_PowerEdge_1800
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Jsem spolumajitel maloobchodu a tak Vám mohu zcela přesně říct jak jsme na tom s maržemi, není to žádné tajemství. Maloobchodní ceny větších eshopů v ČR jsou nižší nebo srovnatelné s cenami velkoobchdů typu abcdata, edcz, sws, 100mega, atcomp, asbis atd.. Hardware nás už dlouho není schopen uživit. Bez služeb by jsme byli dávno na dlažbě.... Pokud se zadaří opravdu dobrý obchod tak máme maximálně do 10% z nákupní ceny bez DPH tzn. z 10000,- s DPH (koncová cena) je to cca 7.6% ale obvykle je to někde kolem 3-5% tj. z koncové ceny 2.5 - 4%.
    17.12.2012 17:31 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    hele, my sme s kamaradem taky v shopu prodelavali, ale pak mel kamos bezna napad.

    Koupili jsme kalkulacku.
    17.12.2012 18:59 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Připomíná mi to židovskou klasiku - rabí potká Kohna, luxusní bourák, ve zlatě, všechno z kšeftu. 'Kohn, jak to dělaj, vždyť na matiku nikdy moc nebyli? Jednoduše rabí, koupím za deset, prodám za sto, a těch 10% zisku mi bohatě stačí' :-).
    Nobody can give you as much as I can promise you
    17.12.2012 20:38 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Myslím, že to bylo: za korunu nakoupím, za dvě prodám a z toho procenta jsem živ.
    17.12.2012 23:07 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Mám dojem, že tu uvedenou verzi jsem někde z nudy na cestách luštil v křížovce. Tak mne napadá, jaká je asi verze v jiné jazykové mutaci.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    17.12.2012 23:23 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Já jsem z trochu jiné branže, tam jsou ta čísla jiná. Ale mám bývalé spolužáky, kteří jsou v IT průmyslu, jeden má přímé zastoupení na izraelského výrobce, druhý si 3 x do roka zajede udělat nové smlouvy na Thajwan, a oba jsou dost vychechtaný.

    Chápu, že kamenné obchody to mají čím dál tím víc nasměřovaný na sešup, ale to je skoro v každé branži, kde si člověk nemusí ty produkty očichat nebo vyzkoušet. I když je už běžné, že třeba předražené sportovní vybavení (boty, oblečení) si lidi vyzkoušej v Praze v kamenném obchodě, a pak to objednají z e-shopu z venku, třeba Anglie nebo Holandska - privátně nebo i pro kluby. V mé bývalé firmě jsme rozjeli síť maloobchodních prodejen, a nákladovost nájmu, personálu a celé administrativy finančně i časově jednoho dne zavelela pokynem 'stop'. Měl jsem pocit, že jsme ztratili, teď vím, že jsme ztratili daleko míň, že jsme to zavřeli včas a pustili se do jiných komodit.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    17.12.2012 21:19 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    To se pletete. Marže u elektronických obchodů s elektronikou se vzhledem k obrovské konkurenci pohybuje někdy i méně než 1%.
    danaketh avatar 17.12.2012 16:04 danaketh | skóre: 6 | blog: Sick Mind | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    200%? Co to hulíš? Já chci taky trochu. S tím pracujou možná výrobci (za dolar vyrobí, za tři prodají velkoobchodu) ale rozhodně ne koncoví prodejci jako je CZC, Alza nebo kterejkoliv vesnickej IT shop.
    Heron avatar 17.12.2012 17:07 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Upřímně řečeno zjistit jaká je "cena obvyklá" je také dost náročné. Před několika lety kámoši běžně létali do USA pro foťáky, které tu jednak nebyly ale především se jim i ten let vyplatil. Něco podobného jsem teď slyšel s tablety (jednak tu nejsou a taky jsou 3x dražší). To, že máme nejdražší mobilní tarify v Evropě, též není žádné tajemnství. LED svítilny obchodníci kupují na DXku za pár korun (každý se může podívat sám) a potom to tu prodávají za tisícovku. Apod.

    Takže proč by měl hulit? To, že zrovna v mainstreamu jsou ceny na minimu může být sice možná pravda, ovšem u ostatního zboží tomu tak není.
    18.12.2012 09:24 Zett | skóre: 14 | blog: Dell_PowerEdge_1800
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Cenu obvyklou mám hodně rád.... Zkoušíme veřejné zakázky pro školy a pod, vše podle pravidel EU, i cenu máme dopředu danou... za kolik prý že to maximálně může být, cena v čase a místě obvyklá. Jenže pak si to spočítáte a zjistíte, že kolikrát to co v té zakázce požadují nelze za ty peníze ani koupit. Když se podaří všechno dát do kupy tak máte zboží s dvouletou zárukou a zadavatel chce v ceně tříletou, servis do 24h, dopravu a zaškolení zdarma atd... jediný důvod proč do něčeho takového jít je zvýšení obratu a malá naděje na lepší ceny u dodavatelů. Když zakázku nevyhrajete tak se dozvíte, že vyhrála "velká" firma která se účastní se svou dceřinou společností o třech zaměstnancích a protože zaměstnávají víc jak 50% tělesně postižených pro účely posouzení se jejich cena automaticky snižuje o 15%. Takže ve finále vyhraje dražší firma, která má ze zákona nemalou výhodu...
    18.12.2012 15:24 nyan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Před několika lety kámoši běžně létali do USA pro foťáky
    Tak to se vyplati furt - a nejen fotaky, objektivy na zrcadlovky a spousta trochu drazsi elektroniky ma v CZ ceny z rise pohadek. Ono vubec ani clovek nemusi jit do USA, staci se nekdy podivat v nemecku...
    18.12.2012 15:35 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    A co teprve, když se kupuje nějaká enterprise technologie... Ceny v USA můžou být i o (dalších) 30% někde jinde.
    19.12.2012 09:53 depka | skóre: 20 | blog: eterity
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    neni tam problem ze supportem potom? pokud to pouzivam na jinem trhu
    19.12.2012 11:56 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Záleží jak u kterého dodavatele, jak u kterého odběratele a jak u kterého produktu. U některých produktů je rozdíl mezi US trhem a EMEA trhem tak velký, že se jednoduše vyplatí si koupit ty produkty dva a jeden použít v produkci a druhý mít jako cold spare. A ono to neplatí jen o HW, ale i o SW, takže se pak dá koupit software na americkou matku, nebo dceru a fyzicky ho nainstalovat a používat i v rámci jiných společností, případně fyzicky nainstalovat v DCčku v EMEA.
    20.12.2012 12:00 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Ono vubec ani clovek nemusi jit do USA, staci se nekdy podivat v nemecku...
    +1

    nedávno jsme dovezli lednici z Rakouska, která se tu oficiálně neprodává, a neoficiálně se prodává o 5 kKč dráž než za kolik jsme ji koupili (a to v tom Rakousku ještě byla dražší než v Německu, i s dopravou byl rozdíl asi 60€, jenže v Rakousích jsme si to vyzvedali s 20 km zajížďkou z trasy od příbuzenstva, zatímco do Němec to máme poněkud z ruky ...)
    17.12.2012 18:06 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    No asi jsou študáci opravdu blázni, když si na otočku letí do USA pro nový tablet a mobil, a k tomu se ještě kompletně oblečou. Vloni v létě jsme letěli do Bostonu na turnaj, a někteří kluci letěli z Prahy dokonce bez zavazadla, že i tu tašku si koupí až na místě.

    Souhlasím, že malí koncoví prodejci mají hodně položek s malou marží (ale velkým obratem) - jinak je myslím nikdo nenutí v prodělečné branži zůstávat, ne? Ale ti, co si umí svou pořizovací ruku pořádně protáhnout na Thajwan nebo do Korey, procenta neřeší.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    17.12.2012 13:36 b022d
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Právě naopak. V tomto případě (překlep v č.ú.) se příjemce neoprávněně obohatil (pokud si po vyzvání částku hodlá ponechat) a dle zákona je povinen částku vrátit.
    17.12.2012 17:44 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Jen si zkuste aspoň představit, že omylem někomu pošlete víc peněz, případně se překlepnete v čísle účtu nebo variabilním symbolu. Pak budete třeba doufat, že na druhé straně nebude sedět někdo jako vy, ale někdo, kdo se rozhodne vašeho zjevného omylu nevyužít ke svému obohacení, přestože by na to měl zákonné právo a žádný zákon nebo smluvní ujednání by ho nenutilo k opaku.
    § 451

    (1) Kdo se na úkor jiného bezdůvodně obohatí, musí obohacení vydat.

    (2) Bezdůvodným obohacením je majetkový prospěch získaný plněním bez právního důvodu, plněním z neplatného právního úkonu nebo plněním z právního důvodu, který odpadl, jakož i majetkový prospěch získaný z nepoctivých zdrojů.

    Zákon č. 40/1964 Sb., občanský zákoník
    Doufat v nic nemusí.
    Grunt avatar 20.12.2012 12:56 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    anebo podle čeho dle zákona postupovali.
    Takže na to že udělám chybu buď musím mít ošetřené v obchodních podmínkách nebo na to musí existovat zákon nebo si můžu jít uvázat mašli? Já jsem s p. Kubečkem. Autor blogu prostě vykazuje známky „zmrdství“, nic jiného.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    20.12.2012 14:00 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Takže na to že udělám chybu buď musím mít ošetřené v obchodních podmínkách

    Myslím, že se tady probírají dvě odlišné věci:

    1) Pragmatická obchodní věc - tam bys měl skutečně všechno ošetřené v obchodních podmínkám, ve svým zájmu obchodníka, i v zájmu zákazníka v případě podobných kuriozit, jako je tato situace. Malou firmu by to mohlo položit, velká firma by neměla kašlat na zajištění příslušným pojištěním proti podobné situaci, která se prostě u velkých firem při lidském faktoru vždy stát může (a stejně tak jejich zaměstnanci by měli být pojištěni, aby neručili svým platem za pracovní neúmyslnou chybu).

    2) Způsob řešení takové situace zákazníkem a firmou - tady jde zase o to, jakým způsobem obě strany spolu komunikují, a chovají se k sobě jako partneři, nebo z jedné či druhé strany jde o aroganci své pravdy. Podle mne zákazník není povinen odhadovat, jestli jde o nějakou kampaň, výprodej, zoufalé shánění cash-flow, a pokud má zakázku řádně potvrzenou i s přijatou platbou, tak je jenom na něm, jestli při následném kontaktu prodejcem přistoupí na storno nebo změnu ceny. Zákazník nešel do objednávka s cílem se neoprávněně obohatit, protože dostal nabídku a tu přijal. Každopádně by mne jako omluva asi neuspokojila věta - 'došlo k chybě v implementaci ceny do systému', čekal bych víc lidského prvku od strany, která udělala chybu a uvedla zákazníka v omyl. Nabídka nějaké slevy, dárečku, atd. by je nic nestála a alespoň u mne by stoupli v očích jako solidní dodavatel, a respektoval bych pak jejich právo na chybu.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    Marcela* avatar 20.12.2012 17:15 Marcela* | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    +1

    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    17.12.2012 12:43 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Maju na to pravo. Najdi si zakon o obchode na dialku a podmienky, za ktorych moze predajca odstupit od zmluvy. Zakonodarca pamatal na to, ze kvoli preklepu v cene nie je nutne dohnat eshop k bankrotu.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    17.12.2012 11:50 kt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Kdo sebe nebo jiného obohatí tím, že uvede někoho v omyl, využije něčího omylu nebo zamlčí podstatné skutečnosti, a způsobí tak na cizím majetku škodu nikoli nepatrnou, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta, zákazem činnosti nebo propadnutím věci nebo jiné majetkové hodnoty.
    17.12.2012 17:27 Karel, Strakonicko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    to je prave jeden z duvodu, proc mi nevoni ta imunita u politickych cinitelu. Podle toho vyse napsaneho by si museli vsichni ti 'privatizatori' jit sednout vcetne soucasneho prezidenta.
    17.12.2012 13:33 FF
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Doufam ze az spletes a preklepnes nekdy ty, tak ze si te nekdo poradne vychutna :)
    17.12.2012 13:38 pilifs | skóre: 12 | blog: jenom_tak_mimochodem | Příbor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Jo a o tom ta diskuze je. Ať vím jak se bránit a jak se správně chovat. Tím, že o problému nebudu psát a nebudu do něj šťourat tak určitě potěším hlavně nepoctivé obchodníky. Tím nechci říct, že CZC.CZ jsou nepoctivci.
    Bystroushaak avatar 17.12.2012 18:38 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Na abclinuxu (internetu) si grammar nazzies vychutnají dřív nebo později každého :)
    19.12.2012 14:24 MH7400
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Správně má být "grammar nazi".

    :-)
    Bystroushaak avatar 19.12.2012 14:41 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Tj jednotné, ne?
    25.12.2012 12:52 Sodalite | skóre: 18 | blog: tucnakov | Břeclav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    A množné se píše nazis. Není žádný důvod pro zdvojení Z a změny Y na IE :)
    Absolutní pravda je nepoznatelná. Všechny ostatní jsou jenom soukromé lži.
    25.12.2012 15:18 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Nejsem učitel, takže mám ten jazyk spíš z běžné komunikace - ta varianta 'nazzies' je asi opravdu blbost, ale zrovna to zdvojení Z na 'nazzis' se používá hodně často. Neříkám, že uživatelé jsou jazykoví ajnštajni, ale je to vidět často.

    Trochu mi to připomíná, jak jsem se obětave na škole učil, že v otázce musí být pomocné sloveso 'do', nebo ve 3.osobě koncovka 's'. Zdaleka si to tak rodilí uživatelé angličtiny tak neberou.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    Bystroushaak avatar 25.12.2012 22:44 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    No, alespoň jsem své tvrzení podpořil praktickou ukázkou ;)
    xxx avatar 17.12.2012 16:58 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    No to je zas konstrukci, jak si moralne obhajit, ze odrbat nekoho, kdo udela chybu, za podminky ze je bohatej, je ok. Jen si dejte pozor, abyste do kategorii bohaty taky jednou nespadli, a pak nekdo neodrbal vas.
    Please rise for the Futurama theme song.
    Bystroushaak avatar 17.12.2012 18:39 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Jen si dejte pozor, abyste do kategorii bohaty taky jednou nespadli, a pak nekdo neodrbal vas.
    To bych bral :)
    houska avatar 18.12.2012 06:55 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč

    to je hrozne relativni ;)

    kolik musim brat abych byl "bohaty"?
    xxx avatar 18.12.2012 10:10 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    To se urcuje podle potreby. Vetsinou dostanes oznaceni bohaty v momente, kdy te nekdo za bohateho potrebuje oznacit.
    Please rise for the Futurama theme song.
    18.12.2012 10:35 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Což znamená když máš víc než ten druhej :)
    Bystroushaak avatar 18.12.2012 11:26 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    To není ani tak o tom kolik musíš brát, jako spíš kolik musíš mít, aby tě lidé za bohatého považovali. Odpověď je "podstatně víc než ostatní".
    17.12.2012 19:39 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Až se ty vaše výjevy vyplněj, bude si brácha v Praze vesele popelařit a já to odskáču za celou rodinu. :-) Tak ten eshop rozhodně byť asi neúmyslně uvedl zákazníka v omyl a skazil mu tak vánoce, tak ať pykaj. :-)
    19.12.2012 21:05 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Do pr.... změna stavu "zkazil", teď budu postaven ke zdi.
    20.12.2012 17:05 Miriam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    ty jsi těhotný? o_O
    18.12.2012 05:18 Nejde cist z /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Je jasne ze obchod to za tu cenu nechce prodat. Ale mam taky jednu historku, kamaradi v jednom USA obchode nasli listy na RC vrtulnik za 5.6$, spravna cena mela byt 56$. Celkem jich objednali asi 10 a vsechny listy dosly bez kecu.
    Max avatar 18.12.2012 07:52 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    To jsem snad jediný, kdo by takovou věc nekoupil a eshop upozornil na chybu v ceně?

    Jak si někdo může libovat v tom, že někoho zcela vědomě okrade?
    Argumentace různýma zákonama, že musí dodat, když nabídli, když potvrdili apod. To vše nic nemění na tom, že se jedná o zlegalizovanou(mezery v zákoně apod.) krádež, která je z morálního hlediska neospravedlnitelná.

    Třeba to někomu připadá, že vyhrál nad nějakou korporací, dal na frak kapitalistům a říká si, že teď pro změnu on oškube je, když ho občas berou na hůl. Jenomže na druhé straně není žádná obrovská korporace, na druhé straně je chybující člověk, který za své chyby občas pyká.

    Mno, asi jsem naivní, když věřím v nějakou čest :-/.
    Zdar Max
    PS: komentář není jen reakcí na blog, ale hlavně na diskusi
    Měl jsem sen ... :(
    Marcela* avatar 18.12.2012 12:09 Marcela* | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Taky to tak cítím.

    Myslím, že takto získaná věc /výhoda, zisk/ na úkor někoho jiného /někdo to zaplatit musí a sebechlácholení, že prodejci mají beztak marže o stovkách procent jsou jen obyčejné lži/ příjemci příliš štěstí nepřinese...
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    cezz avatar 18.12.2012 22:34 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Ja osobne ked som taku chybu na jednom eshope objavil som objednal celu paletu, ale do poznamky k objednavke som napisal, ze to beriem, len ak tu cenu myslia vazne, inak nech to s kludnym svedomim zrusia :-) Ludia by k sebe nemali byt hovada..
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    21.12.2012 10:18 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Nejste jediny. Ja bych si takovou vec take nekoupil. Autor blogu alespon verejne ukazal, do jake spolecenske sorty patri.
    18.12.2012 10:08 pilifs | skóre: 12 | blog: jenom_tak_mimochodem | Příbor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Takže dnes jsme to ukončili. Slečna volala s řešením, že se teda omlouvají a že mi zboží nabídnou za nákupní cenu 15500,- Kč (takže na tom mají 479,- Kč zisk??).
    Jen jsem si jí posteskl, že jsem očekával nějaké vyjádření s odkazem na platnou legislativu a případně nabídku levnějšího zboží, jakožto přístup solidního obchodu, což se v podstatě nestalo.
    O nic jiného než o zjištění jak se k tomu postaví mi ani nešlo, takže jsem přistoupil na stornování objednávky a o nic dalšího se nepokoušel.
    Diskuze tady byla pro mne přínosem hlavně z toho důvodu, že jsem tu našel jak argumenty tak i odkazy na legislativu, která toto nějakým způsobem ošetřuje.

    Dotaz na konec: Jak by jste si Vy představovali adekvátní reakci eShopu v takovémto případě?
    18.12.2012 10:25 jeleniste | skóre: 13 | blog: Prokustovo lože
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Klidně takhle, jde asi hlavně o tón, jakym ti volali.
    Nejsem blbý, jen se hloupě ptám
    18.12.2012 10:34 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Jak to nejspíš dopadne se můžeš dočíst na Lupě, kde jsi to pravděpodobně objevil.
    18.12.2012 10:42 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Takže diskuze byla o na téma z jiného zdroje....

    Ono to stejně ve finále záleží na rozhodnutí firmy, zdali si rozhádat klienty kvůli x-kusům špatně potvrzených výrobků. Malou firmu by to asi položilo, velká by měla být pojištěna.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    18.12.2012 10:55 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Jasně. Ale chápu, že CZC nechce nést ztrátu půl mega, zvlášť když má velkou šanci, že případný verdikt vyzní pro ně. Půl mega je dost i pro ně, řekl bych.
    18.12.2012 11:02 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    jj, spíš bych ale stejně čekal, že při komunikaci se zákazníkem vsadí víc na lidský faktor - omluvu, dáreček, nabídku na příště....

    Kdybych dostal strohý e-mail s vysvětlením, že 'došlo k chybě v importu ceny', tak se asi spíš na..štvu.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    18.12.2012 14:19 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Kdybych dostal strohý e-mail s vysvětlením, že 'došlo k chybě v importu ceny', tak se asi spíš na..štvu.
    Jasně, ale to bude spíš zklamáním z toho, že to nevyšlo :-) Ale ano, i s (nebo možná především s) psychologií zákazníka je třeba pracovat...
    18.12.2012 14:51 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Právě jsem řešil něco v podobném duchu pro jednoho zahraničního zákazníka - objednal si na svůj výrobek svoje logo, grafik výrobce mu ho potvrdil v návrhu, ale ani jedna strana neuváděla velikosti. Teď se klient zlobil, že je výsledný efekt moc velký. Těžko specifikovat, kde se stala chyba, ale vysvětlil jsem mu proceduru výroby a nabídnul při příští objednávce nějaké množství zdarma. Velmi pozitivně na to reagoval, dodávku zaplatil a ještě ho mám odchyceného na další zboží. Ale vždycky se to holt nepovede.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    18.12.2012 11:36 bratr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    na tom clanku na Lupe me zaujalo studium autora clanku, pana Vyletala. Pise,

    Je absolventem katedry amerických studií IMS FSV UK.

    To sou mi veci?? :-)
    18.12.2012 17:12 cba
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    vy nechcete stále pochopit jednu věc, obchodníci ty věci prodávají násobně dráže, než je nakoupí ... typicky oblečení (trička nakoupí za 10 nebo 100 Kč, ale v obchodě je běžně pakp rodávají za 300 Kč nebo 1000 Kč, a funguje to i u elektroniky .... zrovna před chvílí mi přišel mail, kde nabízí 70 % vánoční slevu na elektroniku - jeden z "největších" zásilkových obchodnů / eschopů - to je taky omyl?

    Oni totiž nakupují výrazně levněji, než jsou ceny v obchodech, ta cena klidně může být jeho nákupka ..... znám nemálo příkladů, kdy třeba obchodník nakoupí kamion van z Itálie po 10 EUR za kus - prý proto, že jsou údajně poškozené a jiný zahraniční zákazník je odmítl .... a tady se pak prodávají za 15 000 Kč - přece vana z itálie a s příslušenstvím ..... jenomže to nikdo nahlas nepřizná .....
    19.12.2012 00:34 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Ty užasné slevy 70% vznikají akorát tak, že se za původní cenu dosadí nějaký nesmysl, který to nikdy nestálo. A IMHO to není jenom výsada elektroniky :)
    19.12.2012 11:15 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Už pár let nesleduju aktualizovanou domácí legislativu, ale v západní Evropě jsou velmi přesná pravidla na prodej se slevou - musíš skutečně mít to zboží v nabídce za plnou cenu nějakou dobu, než ho nabídneš s takovou slevou. Takže prostě nemůžeš začít s hauznumerem - dřív milión, nyní pouze jedna koruna.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    20.12.2012 12:56 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Takže prostě nemůžeš začít s hauznumerem - dřív milión, nyní pouze jedna koruna.
    ale můžeš, prostě to na tři dny na to hausnumero zdražíš

    btw, včera jsem si všimnul v letáku Kauflandu úžasně výhodné hrobovky slevněné na 14,90 z asi 19,90 ... hm, až na to, že némlich to samý balení svíček jsem u nich před dušičkama kupoval za 12,90 ...

    jo a taky maj vrtačku za 299 Kč po "slevě" ze 499, se kterou začínali na 1999, a já jsem si tu samou ale v jiný krabici koupil do zásoby "spotřebního" nářadí(*) jako poslední kus za 249 (další už byly v nový krabici a stály tehdy úžasně výhodných 799 po slevě ze 1399), přičemž ale asi měsíc předtím jsem tentýž typ (ve stejný krabici) bral za těch 499 neb jsem rychle potřeboval náhradu "na jedno použití", pořádnej obchod s nářadím nebyl po ruce, a vizuálně totéž se stejným příkonem stálo v nejlevnějších eshopech okolo 700

    taky jsem si tam chtěl takhle koupit flexu za 200, ale tu nikde reálně neměli (ani mimo tu "akci", bez slevy), zatímco na Slovensku se vesele prodává asi za 60€, a její větší sestřička, které u nás mají plné regály za 699 Kč, je tam asi za 70€ = ~1750 Kč

    taky jsme tam koupili konvici Krups BW410, na první pokus nám ji neuměli nacenit, pak stála 40€, za to jsme ji koupili, a pak ji zdražili asi na 65€ = ~1625 Kč, zatímco u nás se prodává konstantně za 1999 Kč a na Heuréce je od 1345 Kč

    a taky jsem si vybral nějaký kokotinky, jako třeba šikovnej kapesní šroubováček za 5,50 Kč, trojici očkoplochých klíčů za 10 Kč, nebo odizolovávací kleště za 20 Kč, zatímco na Slovensku je tohle všechno v krabicích s cenou "79,90 Kč/3,99 €", čemuž se mi nechtělo věřit, ale na čtečce všechno sedí (což mi zas asociuje, že u nás čtečky pro zákazníky nemaj, a je vždycky vtipný se u nějakýho blbě označenýho zboží dobírat ceny na pokladně, OMG ...)

    tož asi tolik k cenotvorbě a hausnumerům ...

    (*) fakt nepotřebuju, aby mi tady někdo radil, že si mám pořídit desetkrát tak drahou Hilti apod., a že mi vydrží deset let - po deseti letech do toho neseženu už ani nový uhlíky do motoru, nemluvě o tom, že i ten kvalitní stroj můžu zpraseným zacházením zničit, a co teprv když mi to někdo šlohne ...
    21.12.2012 12:54 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Nojo, jenže v civilizovaných zemích je na tohle inspekce, která ta pravidla hlídá a tvrdě porušení pokutuje. Ono by to mělo být snadno dohledatelné ve firemních IT programech.

    Zdejší pravicoví diskutéři (a diskutérka) však prosazují minimální zásah státu do všeho, že si všechno ohlídá trh sám - no a i tohle je výsledkem té báječné demokracie. Ty velké korporace mají jaxi demokracii na háku a logicky ždímají, co se dá, a smí, včetně převodu zisku do daňových rájů, a nějak je nebere, že si tady o morálce notuje třeba milión Mirků Dušinů a svazaček.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    Marcela* avatar 21.12.2012 16:36 Marcela* | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Ty velké korporace mají jaxi demokracii na háku a logicky ždímají, co se dá, a smí, včetně převodu zisku do daňových rájů, a nějak je nebere, že si tady o morálce notuje třeba milión Mirků Dušinů a svazaček.

    Což ovšem není žádný důvod pro to, omlouvat si tím své šibalství /slušně řečeno - grunt to vyjádřil jadrněji/.

    Používáš podobný argument, jako když zloděj prská, že ho chytili, když jiní kradou ještě víc :-).

    /když už si mě bereš do ústního otvoru/
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    21.12.2012 16:47 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Nevšimnul jsem si nikde, že bych někde zmínil soudružku Marcelu Benešovou, tak zklidni hormony, jestli ti ještě nějaké fungují. Nezajímáš, nevyděláváš, neřeš, nepřepínej - nebo ses snad v nějaké bystré poznámce dokázala najít, pipino?

    Slepice, které kvokají na panelákovém dvorku s modrými ptáky a líbí se jim rozkrádání státu ve spolupráci s chemickým katolíkem Kalouskem, patří skutečně jen na ten dvorek a občas jim nasypat zrní k volbám.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    Marcela* avatar 21.12.2012 16:55 Marcela* | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Už ani nevíš, co píšeš? Koho tu nazýváš jiného svazačkou už pěkných pár pátků, potrefenče?

    Na ty ostatní inteligentní poznámky reagovat nebudu, nerada sypu perly sviním :-).
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    21.12.2012 17:33 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Podívej slípko, jestli jsi svazačka, tak se nemáš za co stydět, v partě s Tupohlávkem a Nečasem. Akorát to tví spolusvazáci dotáhli trochu dál, než cinkat po funuse na Míráků, a fotit přiblblé besídky pro státní organizaci a kasírovat si za to nehorázné ceny s marží stovek procent.

    A že se vlastně nedokážeš udržet a musíš furt porušovat svůj slib, že už mne nebudeš komentovat? Přiznej, kvočno, že ty nemáš moc pevnou vůli? Ostatně i tady v diskuzi lovíš kohokoliv na reakci, a nakonec jsi holt musela napadnout mne, i když grunt reagoval na někoho jiného, ale plně respektuji, že tvoje IQ dnešního data takovou finesu nemůže postihnout.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    Marcela* avatar 21.12.2012 17:50 Marcela* | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Co to meleš pitomče za nesmysly? Něco bereš na nervy?

    Nikde jsem neslibovala, že tě nebudu komentovat. Navrhovala jsem ti, že se nebudeme všímat. Což ovšem u tebe nehrozí, při tvé obsesi :-). Takže když se o mě budeš otírat, pár facek vždy schytáš :-).

    Ostatním výlevům vůbec nerozumím, cos chtěl básníku říct :-).

    Bye, brojlere!
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    21.12.2012 17:57 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Krasavice nevšední, disidentko odvážná, když nerozumíš, tak neřeš, a vrať se na bidýlko. Jestli jsi kvočno ještě tak vodnatá, jako ve tvém slavném TV pořadu s tvým bývalým kámošem, tak raději šetři rychlým pohybem. Facky a smajlíky si nech na svou rodinku a tatínka dětí, pokud o ně tedy bude mít zájem.

    Já hlásím nezájem, pipko.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    22.12.2012 01:51 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Tyve běžte do háje... jak to tak čtu a jsem v tuhle hodinu unaven, tak jsem se skoro lek, že jsem si otevřel diskuzi na idnesu...
    23.12.2012 13:53 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Sorry dude, ale ta přechytralá pipina se navezla do mé věcné diskuze s Kavolem, jejím obvyklým všeznalým způsobem.

    Přestože lidsky chápu, že na svoje kecy má doma jenom dcerunku, tak ať si komentuje vyvolávání fotek, nebo esotérických duchů, nebo měnění plínek dcerušce nebo důchodci, tam tuším nezpochybnitelnou kvalifikaci, a necpe se do něčeho, na co jí všeobecný gympl a psaní na stroji holt nestačí.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    Marcela* avatar 26.12.2012 15:35 Marcela* | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Napřed si přečti svůj koment, na který jsem zareagovala, kreténku. Hlavně ta poslední věta je velmi věcná a vůbec není ad hominem, že :-).

    Co se týká toho, s kým a jak žiju, jsi úplně vedle a podle četnosti a způsobu tvých reakcí bych se vsadila, že sám žiješ dost osaměle, a tak ti nezbývá než trefovat se do ostatních a vynucovat si pozornost.

    Takže jestli něco lidsky chápeš, je toho opravdu málo a hlavně tady naplno rozkrýváš svou lidskou ubohost.

    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    26.12.2012 17:26 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Vypatlaná slípko, běž si do Malešic kvokat na dvorek, jestli ho teda u paneláku máte, nebo si přerovnej svoje sbtbácký záznamy, ať jsi připravená na další úspěšnou bonzovací sezónu. To bych odhadoval jako tvoje jediné a hlavní povolání, nebo placený koníček.

    Jsem rád, že jsi se podělila o tvoje bohaté závěry a úsudky, je vidět, že ani trénovaný stbák by neměl přestat v doškolování a tréninku, jinak ustrneš, a nikdy si nepořídíš nějakou pěknou chaloupku, třeba jako tvůj kolega Junek od tvého miláčka a budovatele demokracie s pravdou a láskou ;-). A dám ti nevyžádanou radu, zcela zdarma - sázej dál, a skončíš u svého Jény co nevidět - ale nikoliv ve vysněném náručí kluka kudrnatého, ale v jeho odborné péči.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    23.12.2012 20:23 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    hm, taky mi přijde, že by bylo lepší, kdyby se potrefená husa neozývala a nechala nás tady společně smutnit nad nefunkčností kontrolních orgánů (hm, viz např. ČOI a zveřejňování výsledků kontrol benzínek, OMG ...) a nad tím, že lidi místo toho, aby si chování obchodníků nenechali líbit, tak ještě spíše vynadají těm, co se o nějaká práva berou nebo si troufají zkoušet chování obchodníka a psát o něm jako v tomto případě, namísto aby poníženě šoupali nožičkama a přišli škemrat, aby jim obchodník to zboží milostivě zdražil, když si všimli, že je podezřele levné ...
    23.12.2012 21:36 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Proti tvýmu příspěvku nic nemám, ale konec toho vlákna už žádnou diskuzi nenes, jenom samý pipky a kvočny. Pak by si to tu někdo s tim idnesem mohl vážně splést :)
    Marcela* avatar 26.12.2012 15:40 Marcela* | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Helejte, kavole, já vás tu nikdy pokud vím nijak nenapadala ani neurážela. Jestli máte nějaké pnutí na duši, běžte si ho vybít nějakým jiným způsobem a odspusťte si podobný styl komunikace, jako zdejší ubožák M-train. Myslím, že že máte na víc..
    že lidi místo toho, aby si chování obchodníků nenechali líbit, tak ještě spíše vynadají těm, co se o nějaká práva berou
    Tohle snad nemyslíte vážně! :-) Zkuste si v klidu ještě jednou /pokud jste to vůbec udělal/, přečíst blog. Tady jde o zcela jiné téma a věřte, že pokud by se jednalo o nečestné chování obchodníků, byla bych z těch, kteří by se ozývali nejhlasitěji.
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    27.12.2012 13:32 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Helejte, kavole, já vás tu nikdy pokud vím nijak nenapadala ani neurážela. Jestli máte nějaké pnutí na duši, běžte si ho vybít nějakým jiným způsobem a odspusťte si podobný styl komunikace, jako zdejší ubožák M-train. Myslím, že že máte na víc..
    ještě jednou: hm, taky mi přijde, že by bylo lepší, kdyby se potrefená husa neozývala

    vskutku nevím, proč je třeba zde rozebírat, kdo komu co kdy kde napsal, jak by psát měl, a nějaká pnutí na duši ... těmi tady asi trpí jiní, když takto potřebují startovat na příspěvek, ve kterém se mohli poznat i mnozí další

    no ale pokud už máme mluvit o tom psaní, nemusím se vracet k minulosti, i v tomto příspěvku, na který reaguju, vidím nejednu urážku i napadání - že si mám blog čísti "v klidu" je naprosto zbytečná vsuvka, která není dobrá k ničemu než aby evokovala, že jako nyní v klidu asi nejsem a že asi věc posuzuju iracionálně, stejně tak slova "pokud jste to vůbec udělal" už nelze označit ani za zbytečná, nýbrž vyloženě nadbytečná vzhledem k předchozímu průběhu diskuse, a opět nejsou dobrá k ničemu jinému než jen shodit mé vyjádření k tématu
    že lidi místo toho, aby si chování obchodníků nenechali líbit, tak ještě spíše vynadají těm, co se o nějaká práva berou
    Tohle snad nemyslíte vážně! :-)
    ano myslím - a abych nepsal na úrovni ubožáka M-traina nýbrž na úrovni toho, nač teď reaguju, tak upřesňuju: myslím, narozdíl od jiných
    Zkuste si v klidu ještě jednou /pokud jste to vůbec udělal/, přečíst blog.
    viz výše
    Tady jde o zcela jiné téma
    vskutku nechápu, proč bych neměl věřit, že tématem blogu a diskuse je to, o čem píše autor, a naopak bych měl věřit, že tématem je něco jiného, co si vymysleli jiní diskutéři pod ním ...
    a věřte, že pokud by se jednalo o nečestné chování obchodníků, byla bych z těch, kteří by se ozývali nejhlasitěji.
    tomu ale vážně věřit nemůžu - odhlédnu-li od zbytku diskuse, tak jak mám toto věřit někomu, kdo se sám chová nečestně (viz výše o tom "nenapadání")?
    Marcela* avatar 19.12.2012 13:29 Marcela* | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Mnozí politici taky při korupci "jen" využívají skulinek, chyb, příležitostí, za účelem vlastního obohacení. A dost často jim to prochází. Pro pravdu, čest, slušnost mají tihle filuti jen výsměch a opovržení.

    Fascinuje mě potom, jak ti, kteří nejvíc kritizují špínu v politice, se přitom ve svém běžném životě takhle sami chovají a považují to za normální :-). Tihle lidi asi nikdy nepochopí, že nejlíp začít vždy sám u sebe s nápravou poměrů. Pak ten svět bude třeba o něco lepší.
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    19.12.2012 21:03 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    Na druhou stranu. Základní "pravidlo přírody" jest, že za chyby se platí. Pokud by to tak nebylo, tak by nedocházelo k evoluci. Zákazník se zachoval z pohledu tržní ekonomiky racionálně a má právo využít veškerých možností, aby uspokojil svoji potřebu. Otázkou je jestli se protistrana vzdá tak lehko a zda mu to zato stojí. Jak s oblibou říkával tatíček Klaus, vše vyřeší neviditelná ruka trhu. :-D
    Marcela* avatar 20.12.2012 10:48 Marcela* | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba eShopu CZC - LED TV za 321,-Kč
    To není racionalita, ale spíš racionalizace ve smyslu dodatečného odůvodňování původně jiných motivů..

    Vyčuránkovství nemá s racionalitou nic společného. Člověk, který najde kabelku a poctivě ji vrátí majiteli/ce, není o nic méně racionální než jiný člověk, který si ji ponechá. Stejně tak úředník, který nekývne na úplatek, není o nic méně racionální než ten zkorumpovaný.

    Rčení "za chyby se platí" přece nelze používat jako alibi k tomu, abych se pokoušela zneužít chyby druhého za účelem "uspojení své potřeby". Pokud to tak někdo skutečně má nastavené, nechť potom sklapne s odsuzováním oněch šibalských politiků. Dokonce by jim měl vlastně poděkovat, protože svým chováním "tam nahoře", se díky nim rozbíhá ta pořádná evoluce :-).

    PS: Nevím, co znamená pohled tržní ekonomiky. Já jsem člověk, tak to beru z pohledu člověka ;-).
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.