abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:55 | Nová verze

    TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:33 | Nová verze

    Byla vydána OpenIndiana 2025.10. Unixový operační systém OpenIndiana (Wikipedie) vychází z OpenSolarisu (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:22 | Zajímavý článek

    České základní a střední školy čelí alarmujícímu stavu kybernetické bezpečnosti. Až 89 % identifikovaných zranitelností v IT infrastruktuře vzdělávacích institucí dosahuje kritické úrovně, což znamená, že útočníci mohou vzdáleně převzít kontrolu nad klíčovými systémy. Školy navíc často provozují zastaralé technologie, i roky nechávají zařízení bez potřebných aktualizací softwaru a používají k nim pouze výchozí, všeobecně známá

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 05:11 | Komunita

    Během tradiční ceremonie k oslavě Dne vzniku samostatného československého státu (28. října) byl vyznamenán medailí Za zásluhy (o stát v oblasti hospodářské) vývojář 3D tiskáren Josef Průša. Letos byly uděleny pouze dvě medaile Za zásluhy o stát v oblasti hospodářské, druhou dostal informatik a manažer Ondřej Felix, který se zabývá digitalizací státní správy.

    🇹🇬 | Komentářů: 26
    dnes 04:44 | Nová verze

    Tor Browser, tj. fork webového prohlížeče Mozilla Firefox s integrovaným klientem sítě Tor přednastavený tak, aby přes tuto síť bezpečně komunikoval, byl vydán ve verzi 15.0. Postaven je na Firefoxu ESR 140.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 16:44 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 43. Ve finální verzi vychází šest oficiálních edic: Fedora Workstation a Fedora KDE Plasma Desktop pro desktopové, Fedora Server pro serverové, Fedora IoT pro internet věcí, Fedora Cloud pro cloudové nasazení a Fedora CoreOS pro ty, kteří preferují neměnné systémy. Vedle nich jsou k dispozici také další atomické desktopy, spiny a laby. Podrobný přehled novinek v samostatných článcích na stránkách Fedora Magazinu: Fedora Workstation, Fedora KDE Plasma Desktop, Fedora Silverblue a Fedora Atomic Desktops.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | IT novinky

    Elon Musk oznámil (𝕏) spuštění internetové encyklopedie Grokipedia (Wikipedia). Zatím ve verzi 0.1. Verze 1.0 prý bude 10x lepší, ale i ve verzi 0.1 je podle Elona Muska již lepší než Wikipedia.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    včera 05:44 | Komunita

    PSF (Python Software Foundation) po mnoha měsících práce získala grant ve výši 1,5 milionu dolarů od americké vládní NSF (National Science Foundation) v rámci programu "Bezpečnost, ochrana a soukromí open source ekosystémů" na zvýšení bezpečnosti Pythonu a PyPI. PSF ale nesouhlasí s předloženou podmínkou grantu, že během trvání finanční podpory nebude žádným způsobem podporovat diverzitu, rovnost a inkluzi (DEI). PSF má diverzitu přímo ve svém poslání (Mission) a proto grant odmítla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 24
    včera 04:55 | Nová verze

    Balík nástrojů Rust Coreutils / uutils coreutils, tj. nástrojů z GNU Coreutils napsaných v programovacím jazyce Rust, byl vydán ve verzi 0.3.0. Z 634 testů kompatibility Rust Coreutils s GNU Coreutils bylo úspěšných 532, tj. 83,91 %. V Ubuntu 25.10 se již používá Rust Coreutils místo GNU Coreutils, což může přinášet problémy, viz například nefunkční automatická aktualizace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.10. 21:00 | IT novinky

    Od 3. listopadu 2025 budou muset nová rozšíření Firefoxu specifikovat, zda shromažďují nebo sdílejí osobní údaje. Po všech rozšířeních to bude vyžadováno někdy v první polovině roku 2026. Tyto informace se zobrazí uživateli, když začne instalovat rozšíření, spolu s veškerými oprávněními, která rozšíření požaduje.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (36%)
     (48%)
     (20%)
     (19%)
     (23%)
     (17%)
     (21%)
     (17%)
     (18%)
    Celkem 280 hlasů
     Komentářů: 14, poslední 14.10. 09:04
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    stulda avatar 20.9.2006 08:28 stulda | skóre: 18 | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC stream ze dvou DVB-T karet
    Jake jsou minimalni hw naroky na streamovaci server s jednou DVB-T kartou?
    20.9.2006 08:34 Jiří Snopek | skóre: 10 | blog: Jirkův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC stream ze dvou DVB-T karet
    Na cpu ani pamer to prilis narocne neni, myslim, ze Celeron 333MHz 128MB RAM to musi s prehledem utahnout.

    Spis tam jde o propustnost site, pokud bys streamovat jeden multiplex, tak to je cca 25Mbit/s, coz by nejakym slabsim pc molho pusobit potize.
    stulda avatar 20.9.2006 10:41 stulda | skóre: 18 | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC stream ze dvou DVB-T karet
    Diky za info. A na co vlastne potrebujete ty karty dve? Asi blbej dotaz, ale ja o DVB-T zatim nevim skoro nic.
    20.9.2006 11:13 Jiří Snopek | skóre: 10 | blog: Jirkův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC stream ze dvou DVB-T karet
    U prahy vysilaji dva multiplexy (vysilace), na prvnim je CT1, CT2, CT24, CT4 a Nova, a na druhem je Prima, Ocko, Top tv, noe a 24cz. Kazdy multiplex vysila na jine frekvenci, takze jedna karta nenaladi oba soucasne.

    Mam doma sit s vice pc a kazdy si muze nezavisle na nekom dalsim vybrat na co bude koukat.

    U satalitu jsou zase transpondery (totez jako multiplexy na pozemnim vysilani) a napr. UPC vysila na nekolika, tusim 8, transponderech, takze pokud bych chtel streamovat cele UPC, tak bych potreboval 8 karet. Nebo by se pak museli divaci domluvit ktery transponder se bude streamovat. Jeden transponder muze obsahovat az 12 stanic.
    stulda avatar 20.9.2006 11:48 stulda | skóre: 18 | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC stream ze dvou DVB-T karet
    A muzu touto kartou prijimat i digitalni vysilani po kabelovce?
    20.9.2006 11:59 Jiří Snopek | skóre: 10 | blog: Jirkův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC stream ze dvou DVB-T karet
    Ne, musis mit kartu pro DVB-C.

    DVB-T je pozemni vysilani
    DVB-S je satelitni vysilani
    DVB-C kabelove vysilani
    DVB-H je tv vysilani pro mobily
    21.9.2006 00:48 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC stream ze dvou DVB-T karet
    Cele UPC by bylo prima ;-) Akorat nevim jestli bysme se vesli do 1Gb. Holt nastal cas na tahani vnitrnich i venkovnich rozvodu optikou. Do 10Gb by se ty satelity uz vejit mohly.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    21.9.2006 09:22 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC stream ze dvou DVB-T karet
    8*24 = 192Mbps, takze metalika myslim staci.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    21.9.2006 09:47 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC stream ze dvou DVB-T karet
    Ono zalezi take na tom, jaka sirka pasma je pouzita v tom satelitu. UPC ma myslim nizsi bitrate nez ceske pozemni DVB. Na druhou stranu jsou na satelitu k mani kanaly, ktere vysilaji pravou HDTV a to je radove tech 25Mbps na jeden kanal.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    21.9.2006 09:47 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC stream ze dvou DVB-T karet
    Ono zalezi take na tom, jaka sirka pasma je pouzita v tom satelitu. UPC ma myslim nizsi bitrate nez ceske pozemni DVB. Na druhou stranu jsou na satelitu k mani kanaly, ktere vysilaji pravou HDTV a to je radove tech 25Mbps na jeden kanal.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    21.9.2006 09:25 Jiří Snopek | skóre: 10 | blog: Jirkův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC stream ze dvou DVB-T karet
    Chces rict, ze konecne naplnime alesuv sen o optice mezi nasima vesnicema? :-D
    21.9.2006 09:52 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC stream ze dvou DVB-T karet
    Urcite to by se vyplatilo, s investici v radu jen jednotek milionu bych usetril 500 mesicne.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    20.9.2006 11:56 Voidless
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC stream ze dvou DVB-T karet
    Pokud je mi znamo, tak jedna karta (==jeden tuner v pripade normalne dostupnych a porizovanych karet) dokaze v jednom okamziku byt naladena pouze na jeden multiplex. Pokud tedy chcete napr. sledovat program Foo na multiplexu A a zaroven nahravat program Bar na multiplexu B, potrebujete karty dva (nebo jednu se dvema tunery). Nahravani dvou soubeznych programu z jednoho multiplexu s jednou kartou by nemel byt problem.
    Jiří Poláček avatar 20.9.2006 08:37 Jiří Poláček | skóre: 47 | blog: naopak | Sivice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC stream ze dvou DVB-T karet
    Hodně nízké, pokud nedochází k nějaké konverzi zdroje. Mělo by stačit cokoliv, na čem se podaří nainstalovat VLC :)
    Sudoku omrzelo? Zkuste bobblemaze! | Statistiky jsou jak bikiny. Napoví hodně, všechno ale neukážou.
    20.9.2006 13:44 majklovec | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC stream ze dvou DVB-T karet
    Mensi naroky ma getstream a je i stabilnejsi nez VLC:

    http://www.czela.net/wiki/index.php/DVB
    Jiří Poláček avatar 20.9.2006 08:33 Jiří Poláček | skóre: 47 | blog: naopak | Sivice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC stream ze dvou DVB-T karet
    Tímto způsobem filtr na odstranění prokládání nebude fungovat, u streamování je třeba jej použít v modulu transcode (viz pátý díl seriálu o VLC, který ovšem ještě nevyšel), respektive sáhnout po parametru sout-deinterlace-mode.

    S pomocí VLM (VideoLan Manager) je možné streamovat z obou multiplexů v jediné instanci VLC (tj. že program bude spuštěn pouze jednou).
    Sudoku omrzelo? Zkuste bobblemaze! | Statistiky jsou jak bikiny. Napoví hodně, všechno ale neukážou.
    20.9.2006 08:35 Jiří Snopek | skóre: 10 | blog: Jirkův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC stream ze dvou DVB-T karet
    OK, kdy ma vyjit paty dil? Nemuzu se dockat... moc se mi libi.
    Jiří Poláček avatar 20.9.2006 08:40 Jiří Poláček | skóre: 47 | blog: naopak | Sivice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC stream ze dvou DVB-T karet
    To je otázka na redakci, pátý díl jsem Robertovi posílal víc jak před týdnem.
    Sudoku omrzelo? Zkuste bobblemaze! | Statistiky jsou jak bikiny. Napoví hodně, všechno ale neukážou.
    20.9.2006 09:32 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC stream ze dvou DVB-T karet
    Je to teď trochu nabité. Nestěžuji si, ale znamená to, že se protahují intervaly mezi jednotlivými díly seriálů. Dokonce jsem uvažoval o vydávání dvou článků denně, ale zase si nejsem vůbec jistý, jestli by to bylo dlouhodobě udržitelné.

    VLC: obávám se, že další díl bude až příští týden.
    21.9.2006 07:37 Jiří Snopek | skóre: 10 | blog: Jirkův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC stream ze dvou DVB-T karet
    Dekuji za tak brzke uvolneni clanku VLC - 5.
    20.9.2006 10:18 Jiří Snopek | skóre: 10 | blog: Jirkův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC stream ze dvou DVB-T karet
    Neresil jste nekdo streaming teletextu, epg u dvb-t nebo titulku u filmu? Titulky mi nejak nejdou, a vubec nevim jak na teletext a epg.

    Diky
    Jiří Poláček avatar 20.9.2006 11:42 Jiří Poláček | skóre: 47 | blog: naopak | Sivice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC stream ze dvou DVB-T karet
    Ty titulky už jsme přece nakousli tady. Když si pustíte film lokálně, tak jedou?
    Sudoku omrzelo? Zkuste bobblemaze! | Statistiky jsou jak bikiny. Napoví hodně, všechno ale neukážou.
    20.9.2006 11:44 Jiří Snopek | skóre: 10 | blog: Jirkův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC stream ze dvou DVB-T karet
    lokalne jedou, ale streamovat je asi neumim
    20.9.2006 14:28 Jiří Snopek | skóre: 10 | blog: Jirkův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC stream ze dvou DVB-T karet
    Zkousel jste nekdo vkladat do streamu nejake logo nebo nejak textovy prozek? Ten prozek by nemusel byt uplne k zahozeni.

    diky
    Jiří Poláček avatar 20.9.2006 15:56 Jiří Poláček | skóre: 47 | blog: naopak | Sivice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC stream ze dvou DVB-T karet
    Ano, zkoušel. Bohužel se musím opakovat, ale i o tomto je pátý díl o VLC. Přesto aspoň stručně – je třeba kódovat video (transcode) a používají se filtry (sfilter) logo a marq.
    Sudoku omrzelo? Zkuste bobblemaze! | Statistiky jsou jak bikiny. Napoví hodně, všechno ale neukážou.
    20.9.2006 16:49 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC stream ze dvou DVB-T karet
    Zkuste mux=ps, ten by mplayer zvládnout měl. Mimochodem starší verze zvládaly i ts, ale kreslilo to nejrůznější kostičky a jinej bordel, protože v ps zřejmě jsou informace, který s videem ani audiem nesouvisej.

    Jinak mě se bohužel plní paměť i při používání ps a ts, takže aktuálně místo VLC používám Getstream - neutíká mu paměť a i CPU na mym stroji zatěžuje míň.
    21.9.2006 22:16 Martin Beránek | skóre: 33 | blog: mousehouse | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC stream ze dvou DVB-T karet
    koukam ze tohle asi dvb-t umet nebude, ze???
    never use rm after eight
    22.9.2006 04:37 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC stream ze dvou DVB-T karet
    Umí.
    12.12.2007 09:55 fisero
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC stream ze dvou DVB-T karet
    Nová verze 0.8.6d zatim přežila noc a nevzala si ani MB paměti navíc. Nechám to běžet co jedýl to půjde. Jen se musela pro Debian kompilovat, protože v balíčku ještě není. Ale podle logu u nich to vypadá, že konečně vyřešili problém se zabítáním paměti u toho libdvbpsi modulu.
    1.1.2007 01:39 Standus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC stream ze dvou DVB-T karet
    Ahoj, jde pomocí vlc u toho streamu nějak snížit bitrate, například na 3 mbity ???

    Děkuji
    2.1.2007 15:43 Jiří Snopek | skóre: 10 | blog: Jirkův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC stream ze dvou DVB-T karet
    Cau, jde, pouziva se na to modul transcode a jeho zapis by mel vypada zhruba takto: ...transcode{vb=3096}:std{...}...
    7.3.2008 16:05 Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Jak streamovat z DVB-S Technistar2 ?
    Dobrý den,

    může mi někdo poradit jak streamovat z sat. karty Technistaru tak aby mi to v multicastu nedavalo 6Mbit(primo z DVB vieweru), ale treba jen 1Mbit? VLC mi sat. kartu nenajde. A taky je pravda ze jedu na woknech.. :(

    moc byste mi pomohli

    Diky tomas
    7.3.2008 18:28 Jiří Snopek | skóre: 10 | blog: Jirkův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak streamovat z DVB-S Technistar2 ?
    Dobry den,

    dvb dream v jedne z poslednich verzi umi streamovat udp stream, ten lze prijimat do vlc a jakkoli konvertovat.

    Jirka
    7.3.2008 20:17 Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak streamovat z DVB-S Technistar2 ?
    Velice Vam dekuji.

    Pomohl jste mi, ted uz jen nakonfigurovat sit.

    Diky jeste jednou

    T.
    11.3.2008 19:16 Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak streamovat z DVB-S Technistar2 ?
    Jeste jednou dobry den,

    opet jsem tu s dotazem :)

    Lze nejak zjistit, zdali je v siti povoleny multicast? Aniz bych musel do nastaveni switchu?

    Dekuji moc

    TS

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.